Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam mindar.Selam Savana.
Benim iddiam odur ki,dünya"da işlenebilecek her suçun cezasının nasıl verilmesi gerektiği Ku"an"da vardır.
Dünya"da meydana gelebilecek,her türlü miras bölüşümünün nasıl olması gerektiği Kur"an"da vardır.
Aile ve akrabalar arası meydana gelebilecek,her türlü geçimsizlik ve problenlerin çözümü de Kur"an"da vardır.
Savananın sanaryo ettiği olay,hiç mantıklı değil.Suçunu mahkemeye itiraf edecek bir kadın,bir de mahkemeye gidip,mahkeme heyetine rezil olmaktansa,kocasına hiç bir zorluk çıkartmadan ve de hiç bir tazminat istemeden,kendi isteği ile mahkemeye gider ve ben kocamla geçinemiyorum,bizi ayırın der olay da biter. Ama kadın haklarını almadan ayrılmak istemiyorsa,mahkemeye gider,bal gibi de yalandan yemin eder ve evine döner.Mindarın dediği gibi,bu durumda ne olacak?
Savananın sözünü ettiği geçimsizlik,eşlerin birbirine olan güvensizliği,güncel veya ailevi nedenlerden doğan tabii geçimsizlikler,mahkemenin değil,aile büyüklerinin devreye girmesi ile,çözülmesi gereken bir konudur.
Bana göre,söz konusu ayetin dikkat çektiği çözüm şekli,milyonda bir,bir aile de meydana gelebilecek,bir olay da baş vurulacak ibretlik bir yöntemdir.
Bu olay veya bu ayetten almamız gereken bir mesaj daha var.Dayak,zalim ve cahil atalarımızın dediği gibi cennetten çıkma bir şey değil,insan onurunu ayaklar altına alan en kötü şeydir.Ki,ayet bu tür,çirkef bir kadına dayağı reva görmektedir.Hem,kocanı boynuzlatmaya devam edeceksin,hem de tazminatını almadan ayrılmayacaksın,kocanda seninle ayni evde kuzu kuzu oturacak,öyle mi?
Yukarda da söyledim.Kur"an sadece umumi adliyeden olan suçlara değil,dünya da tek bir yerde maydana gelebilecek suç veya olaylara da çözüm getirir.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
savana Uzman Uye
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Savananın sanaryo ettiği olay,hiç mantıklı değil.Suçunu mahkemeye itiraf edecek bir kadın,bir de mahkemeye gidip,mahkeme heyetine rezil olmaktansa,kocasına hiç bir zorluk çıkartmadan ve de hiç bir tazminat istemeden,kendi isteği ile mahkemeye gider ve ben kocamla geçinemiyorum,bizi ayırın der olay da biter. Ama kadın haklarını almadan ayrılmak istemiyorsa,mahkemeye gider,bal gibi de yalandan yemin eder ve evine döner.Mindarın dediği gibi,bu durumda ne olacak?"
Selam
bu durmda olacak olan şu
7 Beşincide, eğer yalancılardansa, Allah'ın laneti üzerine olsun diye söz söyler.
Kuranın verdiği bu cevap sizlere kafi gelmedimi ki hala tazminattan vs bahsedip duruyorsunuz.
Naci bey size sordum nuşuz etmesinden korkarsanız ifadesini nasıl olurda karınızı zina ederken yakalarsanız olarak anlıyorsunuz diye
Kafanızda çıkar ilişkisine dayalı bir örnek kurgulayı ayeti sizin bu örneğiniz üzerine inmiş gibi gösteriyorsunuz.
Korkmak ifadesi sizin için ne anlam ifade ediyor?Karınızın sadık olmadığına dair endişe ve kaygıya kapılırsanızmı anlıyorsunuz yoksa karımı evde zina ederken yakaladım ve korktum olarak mı anlıyorsunuz?
Ben kocamı geldim eve zina ederken yakaladım eşek sudan gelene kadar evire çevire dövecekmiyim?yada dövmeleri için polisimi çağıracağım ?Bu ayet tek tarafı bağlıyorsa yani sadece zina eden kadına süçüstü ve sopa demekse neden zina edenin herbirine 100celde vurun diye ayet var.Kuran bir ayetinde zina eden iki tarafada eşit ceza verecek bir yandanda karını zina ederken yakalarsan eşek sudan gelene kadar döv diyecek.
ayetin anlamı gelişi ,bitişi ve takip eden ayet karı ve koca arasındaki sonu boşanmaya varacak anlaşmazlık konusunda izlenecek yol anlatılmakta.
Ayette karısının bazı davranışlarından rahatsızlık duyan ve kadının bu davranışlarından dolayı korku(kaygı endişe)ları olan bir koca var.Bu koca karısının bu davranışlarını terk etmesi konusunda ısrarlı.Ancak kadında bu davranışları sergilemek konusunda ısrarlı ise kocanın takip edeceği yol adım adım anlatılmakta .
bu ayette zina eden kadını yakalayn koca yok eşek sudan gelene kadar döven koca yok kadına tazminat ödememek için kadını suç üsüt yapıp affetmek zorunda kalan ve patozlayan koca yok
Bu senaryonun tamamı sizin örneğinizde var ve tamamen kuran dışı
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın Savana.
Tabii ki,ben bir kugu yaptım ve o kurguya göre,soruna Kur"an "an ile bir çözüm getirdim.Benim getirdiğim çözüme göre,kadın ya hergün dayak yemeye razı olacak,yada tazminattan vaz geçip gidecek.
Ama ayni olaya sizin getirdiğiniz çözümde,kadın yalan yemin ederse evine dönüyor.Kocası onu boşayamıyor.Ya da bütün yasal haklarını vermek süretiyle boşayabiliyor.
Siz,zina ettiği dört şahitle sabit olan bir kadına dayağı reva görüyorsunuz,bir şahitle,hem de kacasının şahit olmasıyla,reva görmüyorsunuz öyle mi?
Diyelim ki,sizin ve bazı ilahiyatcıların yaptığı yorum doğru.Yani koca karısının şirretliğinden bıktı ve karısını DARABE etti,yürüttü.Peki nereye yürüttü,ayette babasının evi var mı? Diyelim ki,ayet baba evine gönder diyor,ama kadın evden ayrılınca baba evine gitmiyor,karakola gidiyor ve kocam beni evimden kovdu diyor.
Tabii siz ve söz konusu din adamları,şu anda piyasadaki nikah hukukuna göre konuşuyor ve bol keseden atıyorsunuz.Eğer kur"an"daki boşanmanın getirdiği külfeti anlamış olsaydınız,benim yorumumun doğru olabileceğini de anlardınız.
Siz Kur"an"ın evlanilecek kadınlara verilmesini şart koştuğu ücretin,nasıl bir ücret olduğunu biliyormusunuz? O ücret,evlenirken verilen bir yasal teminattır.Adam oturduğu evi bankaya ipotek edip,nikah memuruna boşanma teminatı verecek,sonra karı eve geç geliyor diye de,babasının evine gönderecek öyle mi? Ya kadın ben bir yere gitmiyorum,gideceksen sen defol git derse,ne olacak?
Sizin yorumunuz tamamen mantıksız.Bir kere evlilikte karşılıklı güven esas olmak zorundadır.Yani koca karısına güvenecek,güvenemiyorsa, o kadının iş hayatının olup olmaması hiç önemli değil.Karısı evde otursa da ona güvenemez.Ve böyle bir evlilik yürümez.Adam,ya karısına güvenecek,ya da gerekli tazminatları verip,karısından ayrılacak.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
savana Uzman Uye
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
1.İstersen bu kadını boşa.Ama onu boşayabilmek için,günümüz şartlarına göre,onun hisesine düşen malları ve en az 70-80,milyar lira da boşanma tazminati vermelisin.Çünkü,Allah"ın emri böyle.Paran varsa,karını boşamakta,her zaman,zaten serbestsin.Mahkemeye yatır 80 milyar tazminat parasını karını boşa.
2.Paran yok.zaten zor bir yuva kurabilmiş,üstelik bir sürü bakıma muhtaç çocuğun da varsa.Karını karşına al ve nazik bir şekilde onunla konuş.Karıcığım,ne olur,bunu bana bir daha yapma.Benim haysiyetimle,onurumla oynama.Eğer o adamda,bende olmayan bir şey buldunsa,kabahat bende.Ben,sana söz veriyorum,onda bulup,bende bulamadığın şeyleri,artık ben sana vereceğim.Ne olur,beni bir daha aldatma,de.
3.Eğer karın,sana söz verir ve sözünde de durursa,o yaptığı olayı,bir daha asla onun başına kalkma.O olayı,ikide bir,onu suçlamak,aşağılamak için,bahane etme.Eğer,karın sana söz vermezse veya verdiği sözünde durmazsa,bu defa ona gene bir şey yapma,yatağını ayır,onu kendine ait görmediğini,onun kirletilmiş,kirli bir kadın olduğunu ona ima et.Eğer,onda biraz insanlık onuru varsa,belki yaptığından pişman olur ve hakikaten tövbe eder.
4.Bütün bunlardan sonra,karın seni aldatmaya hala devam ediyorsa,onu her fırsat"ta döv,tartakla ve sıkıştır.Sıkıştır ki,seninle aynı evi paylaşmaktan bıksın ve mahkemeye o baş vursun.Boşanmayı o istesin.Böylece,boşanma tazminatı vermeden,o kadından kurtulmuş olursun.(naci çelik)
Yani özetle kocalar karılarınız sizi aldatırsa karılarınıza ödemek zorunda kaldığınız tazminattan yırtmak için önce onları aldatmamaları konusunda ikna edin işe yaramazsa yatağı ayırın buda işe yaramazsa ve karınız sizi hala aldatıyorsa fırsat buldukça evire çevire dövün !dövün düvün ki şirret kadın kurtulmak için kendiliğinden gidip boşanma davası açsın ve sizde böylelikle tazminat ödemekten yırtın.
Evet aldatılan dayakçı kurnaz kocalar nisa 34 anlayışına hoş geldiniz.
Sizin anlayıp bildiğiniz nasıl bir yaratıcı ki önce kadınları boşarsanız tazminat ödeyin diyor sonrada kadınlar sizi aldatırsa tazminattan yırtmak için onları tazminattan vaz geçip kendiliğinden boşanana kadar sopalayın diyor?
Valla naci bey benim kuranda tanıyıp bildiğim yaratıcı adildir.Zulmetmez..Fetbazlık yapmaz yaptırmaz.
Yorumunuz ve anlayışınızla sizi yine sizin vicdanınıza havale ediyorum.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
SAVANA YAZDI
Evet aldatılan dayakçı kurnaz kocalar nisa 34 anlayışına hoş geldiniz.
SN. SAVANA.BUNUN KURNAZLIK NERESİNDE ALLAH AŞKINA,ALDATILAN KADIN DEĞİL,KOCA,KOCA.
Sizin anlayıp bildiğiniz nasıl bir yaratıcı ki önce kadınları boşarsanız tazminat ödeyin diyor
EVET TAZMİNAT ÖDEYİN DİYOR AMA,NE PAHASINA OLURSA OLSUN ÖDEYİN DEMİYOR.
Savana yazdı.
sonrada kadınlar sizi aldatırsa tazminattan yırtmak için onları tazminattan vaz geçirip kendiliğinden boşanana kadar sopalayın diyor?
Naci Çelik yazdı
EVET AYNEN BÖYLE DİYOR.
"...ONLARA VEREDİKLERİNİZİN BİR KISMINI ALIP GÖTÜRMEK İÇİN ONLARI SIKIŞTIRMAYIN.ŞAYET AÇIK BİR EDEPSİZLİK YAPARLARSA BAŞKA...4/19 S.Ateş çev.
AYET ÇOK AÇIK DEĞİL Mİ? AYET DİYOR Kİ,BOŞAMAK İSTEDİĞİNİZ KADINLARI TAZMİNAT VERMEDEN BOŞAMAK İÇİN ONLARI SIKIŞTIRMAYIN.ANCAK AÇIK BİR EDEPSİZLİK (FAHŞA) YAPARLARSA VE DÖRT ŞAHİDİNİZ DA YOKSA,BU DURUMDA,NİSA 34.AYETİN GEREĞİNİ YAPIN.
Valla naci bey benim kuranda tanıyıp bildiğim yaratıcı adildir.Zulmetmez..Fetbazlık yapmaz yaptırmaz.
SAYIN SAVANA.BURADA ADALETSİZLİK NEREDE? FETBAZLIK NEREDE? HIRSIZIN HİÇ Mİ KABAHATI YOK? İYİ O ZAMAN,KADIN KOCASINI ALDATSIN,ONDAN SONRA TAZMİNATINI ALIP AYRILSIN,BU DEFA BAŞKA BİR KOCAYA VARSIN,ONU DA ALDATSIN,ONDAN DA BİR TAZMİNAT ALSIN VE KADIN BU İŞİ ÖMÜR BOYU YAPSIN,ÖYLE Mİ?
SELAM İLE.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|