HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: cin 1-9 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba haktansapmaz,

 

Verdiğin ayetlerde, raqib kelimesi Allah için kullanıldığı oğrudur; her şeyi gözleyen, gören denetleyen bizzat Allahtır. Ancak Allaç için Erraqib (malum) kullanılmış (5/117). Bununla nekira kelime Allah için kullanılmaz demek istemiyorum, elbette kullanılır. Kaf/18 deki "rakib" sözcüğüyle esas olarak insanın (insandaki oluşumların) kastedildiğini düşünüyorum. Allah’ın her şeye olan şahitliğini, gözcülüğünü göz ardı etmemek için o ayetleri vermiştim.

 

Ancak, benim düşüncem; bu ayetlerdeki (5/16-18) qaid ve raqibin kim/kimler olduğu şu ayetlerdeki hafiz/hâfizûn (hâfizîn) ve muaqqibét ile açıklanmış: 82/10-12; 76/4; 13/10-11.  Bu muhafızlar, takipçiler_izleyiciler "melekler" olarak tefsir edilmiş. Ayrıca 72/26'daki "rasad" kelimesi ile de bu anlam verilmiş. Kesinlikle. Zaten bir önceki iletimde “insanın kendisine olan şahitliğinin detayı Kur’an da mevcuttur” derken bu detayı kastetmiştim. Bu ayetlere 43/80 i de ekleyebiliriz. (Ancak 76/4 ü niye verdiğinizi anlayamadım.)

 

teleqqâ fiilinin doğrudan "kayıt yapma" anlamına olmadığını biliyorum. Dolaylı olarak bu anlam çıkıyor. En azından bunu ben böyle anlayanlardanım. Teleqqâ "karşılıyor", yani bana göre iyi kötü yaptıklarını yazıyorlar/kayde geçiyorlar. Sizinle ayrıldığımız tek nokta bu.

 

Raqîbun atîd; devamlı onunla bulunan, ondan asla kopmayan gözcülerin, şahitlerin olduğu. Kontrol mekanizması içten çalışıyor, insanın yapısına yerleiştirlmiş, insan kendi kedisinin bizzat şahidi. Aynen katılıyorum. Sanırım bir önceki iletinizde bahsettiğiniz “casus, müfettiş” benzetmesini ben yanlış anlamışım. Bu faktörler insanın dışında değil söylediğiniz gibi içindedir. Hatta insanın yönetim merkezi olan, melekelerini kontrol eden, bilgileri kaydeden, depolayan, gerektiğinde geri çağıran beyindedir diye düşünüyorum. Elbette en doğrusunu Allah bilir.

 

Ben de sizin görüşlerinizi değerli buluyor ve yazdıklarınızı dikkatle okuyorum. Bilgi alış verişimizin de devam etmesini diliyorum.

 

Selam, saygı ve sevgi ile.

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

haktansapmaz Yazdı:

Merhaba Efrayim,

Riba yiyenler şeytan çarpmış sersem/saralı gibi kalkarlar. (2/275)

İşte böyle biz her nebiye ins cin şeytanlarını düşman yapmışız. (Şeytanlar düşman) (6/112)

Demek Kuran'da cin çarpması varmış!



Selam sevgili haktansapmaz,

Burada(cevabinizda) kafama takilan bir iki nokta var, izninizle sormak isterim ikna olmak babindan ;

- Ilk ayetteki kalkis, sanirim yeniden dirilme esnasinda olacak kalkis/mezardan kalkma dirilme anlaminda geciyor. Eger bu dogruysa, olmeden evvel, halihazirda yasarken, seytan veya cin carpmasindan bahsetmemiz akilci mi?

Yoksa ayet icerigi bazinda  yaniliyor muyum?

-Nebilere dahi cin seytani veya cin bir sekilde verilmisse Allah tarafindan, ki onlar da insandi sonucta bir sekilde vesvelere kapilmis olmalari(dogruyu bulana degin,- orn; Ibrahim'in yildizlari ilkin yaratici olarak fikir bazinda dusunmesi ve gene fikir yurutmesi ile onlarin yaratici olamayacaklarina kanaat getirmesi- olagandir diye dusunuyorum.

Ki bu vesveye kapilip peygamber oldugu halde, inandigi Allah yolundan donen olmamistir.

Bu noktadan hareketle, gunluk hayatta cin carpmasi veya seytan carpmasi diye bir eylemin  olmadigini dusunuyorum.

Bu anlamdaki icerigi de en iyi sanirim ARAF/201 ve BAKARA/14 acikliyor.

Yani benim anladigim dini literaturde boyle bir tanimlama olmadigi, aksine bazi insanlarin kendi iclerinden gelen vesvese veya seytani durtulere kulak vermeleri sebebiyle ortaya cikan tabloya, boyle bir geleneksel tanim icad edilmis.

Yani disardan gelen bir olusum, etken soz konusu degil.

Insan rabbani yoldan uzaklasip,  seytani durtuleri minvalinde yol aldiginda, olumsuz seylerle karsilasir.

Bu baglamda, kitapta guncel hayat adina cin carpmasi veya seytan carpmasi tarzinda bir eylem vardir diyebilir miyiz?


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Sasha size de selam.

Cin çarpması, şeytan çarpması, insanın sersemleşmesi, aklını kaybetmesi, kullanamaması...

Çarpan kötü şey, kişi kurum, rejim vs dir. Bu içten yada dıştan olmuş fazla bir şey değiştirmez.

Kalkışın yeniden dirilme anlamına olduğu düşüncersinde değilim. Teşbihi bir anlatım olduğunu düşünüyorum.

"Nebilere de cin şeytanı verilmiş" düşüncenizin yanlış olduğunu düşünüyorum. İbrahim yıldızların, ayın ve güneşin birer yaratıcı olduğunu asla düşünmemiş, İbrahim asla müşriklerden olmamış. İbrahim, putprest bir halkın inançlarının yanlışlığını açık olarak gözler önüne sermek istedi bu anlatımıyla.

Umarım o ayetlerden hareketle, şeytan-cin çarpmasından ne anlamak gerektiğini de anlatabildim.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

    Efrayim

    Sevgili dostlar,

    Kütübü sitte ve Buhari hadislerinde,'cin' diye arama yapılınca  hiç bir hadis bilgisine ulaşılamıyor.Yani bu 'cin' konusunda, sahih zannettiğimiz iki hadis kitabında da bilgi yok.

    Bu bilgi bana çok ilginç geldi. Sizlerin bu konuda hadis olmadığını biliyormuydunuz veya bilmediğimiz başkaca hadisler var mı?

    Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sizin için baktım; Sahihi Buhari Muhtasarı TECRİD-İ SARİH Tercemesi'nde şu numaralı hadislere yer verilmiş:

288,431 (c:2); 1545,1546 (c:10)

Bende başka hadis kitapları bulunmadığından başkasına bakamadım. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

    Efrayim

    Sevgili haktansapmaz,

    Cahilliğimi bağışlayın lütfen, Sahih Buhari hadisleri  ile Sahihi Buhari Muhtasarı TECRİD-İ SARİH Tercemesi ayrı ayrı hadis kitapları mıdır? Sizin bahsettiğiniz kitaptan tahmin ettiğim,peygamberimiz ile cinler arasında geçen bir diyalog.

    Doğruluğu veya uydurukluğunun terazisi size kalmış...

    Sevgi ile,

    Islâm kaynaklarinin anlatmasina göre olay söyle: Tâif dönüsü Muhammed, gece yarisi, yol üstünde "Batn-i Nahle" denen bir yere gelir. Orada namaz kildigi sirada cin'lerden olusan alti ya da yedi kisilik bir gurupun kendisine dogru geldigini görür. (Ibn Ishak'in bildirmesine göre bu cin'lerin ad'lari söyledir: Hiss, Miss, Sasir, Nasir, Eyna ve Ahkâm).
Bu cin'leri ona Tanri göndermistir. Cin'ler hosuna gider ve kendi kendine: "Bunlar ne hos cin!" der. Cin'ler Muhammed'ten azik isterler; o da bu istegi karsilamak için Tanri'ya: "Cinler, ugradiklari her kemik ve tezek makûlesi üzerinde her halde (kendileri için) bir taam (hayvanlari için de yem) bulalar!" diyerek duâ eder: (Ebû Hureyre'nin rivâyeti için bkz. Sahih-i Müslim Cilt X, sh. 49, Hadis no. 1546).
Muhammed'in bu cömertligi cin'leri muhtemelen pek hosnud etmistir; fakat onlar Muhammed'in gerçekten "Peygamber" olup olmadigini merak etmektedirler; ögrenmek için içlerinden biri sorar: "(Ey Muhammed!) Senin Resûlullâh olduguna kim sahâdet eder?". Bu soruya Muhammed, o civarda bulunan bir sakiz agacini cin'lere göstererek: "Su agaci gördünüz mü, o sahâdet ederse imân eder misiniz?" der. Cin'ler de hep bir agizdan: "Evet imân ederiz!" derler.
Bunun üzerine Muhammed, sakiz agacini yanina çagirir; sakiz agaci, dallarini, budaklarini sürüyerek Muhammed'in yanina gelir. Muhammed agac'a sorar: "Benim Resûlullâh olduguma sahâdet eder misin?". Sakiz agaci hiç tereddüd etmeden: "Sahâdet ederim ki, sen Allâh'in Resûlüsün" diye yanit verir (Beyhaki'nin Delâil adli yapitinda yer alan ve Abdullâh Ibn-i Mes'ûd'dan Buhari'nin rivâyet ettigi bu hadis için Diyânet Isleri Baskanligi'nin Sahih-i Buhâri Muhtasari Tecrid-i Sarih Tercemesi...'ne bakiniz: Cilt X, sh. 46 ve d. Hadis no. 1545)
Sakiz agaci'nin tanikligini (sahâdetini) yeterli bulmamis olmali ki Muhammed, bir de cin'lere Kur'ân okumak ister. Cin'ler Kur'ân dinlemege hazir olunca birbirlerine: "Susunuz, iyi dinleyini"z derler. Ve Kur'ân'i dinledikten sonra bu kitab'in "Tanri kitab"i oldugunu anlarlar! Kalkip kavimlerinin bulundugu yere giderler ve onlara: "Ey kavmimiz! Biz bir kitap dinledik ki o, Mûsâ'dan sonra indirilmistir. Ondan önceki (kitab)lari tasdik ediyor; Hakk'a ve dogru bir yola yöneltiyor. Ey kavmimiz! Allâh'in da'vetçisine icâbet ediniz ve ona imân ediniz ki, (Allah) günahlarinizdan (bir kismini olsun) yargilasin ve sizi çok sizlatici bir azabtan korusun" (Bkz. Sahih-i Buhari Cilt X, sh. 47)
Bu sözler, bütün bir cin kavmini müslüman kilmaga yeterli gelir.
Bazi yorumcular Muhammed'in cin'leri görmemis oldugunu, onlara özel olarak Kur'ân okumadigini, hattâ Kur'ân'i dinlediklerinden de haberi bulunmadigini söylerler; güyâ cin'ler, rastgele sabah namazinda Muhammed'in okudugu Kur'ân'i dinlemisler ve müslüman olmuslardir (Ibn Abbas'in rivâyeti için bkz. Sahih-i Buhari Cilt X, sh. 47). Bazi yorumcular da, bu cin'lerin Yahudi dininden olup Kur'ân'i dinledikten sonra Müslümanligi tercih ettiklerini bildirirler.

 

 

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

haktansapmaz Yazdı:

De�erli Sasha size de selam.

Cin �arpmas№, �eytan �arpmas№, insan№n sersemle�mesi, akl№n№ kaybetmesi, kullanamamas№...

ჱarpa k�t� �ey, ki�i kurum, rejim vs dir. Bu i�ten yada d№�tan olmu� fazla bir �ey de�i�tirmez.

Kalk№�№n yeniden dirilme anlam№na oldu�u d���ncersinde de�ilim. Te�bihi bir anlat№m oldu�unu d���n�yorum.

"Nebilere de cin �eytan№ verilmi�" d���ncenizin yanl№� oldu�unu d���n�yorum. ცbrahim y№ld№zlar№n, ay№n ve g�ne�in birer yart№c№ oldu�unu asla d���nmemei�, ცbrahim asla m��riklerden olmam№�. ცbrahim, putprest bir halk№n inan�lar№n№n yanl№�l№�№n№ a�№k olarak g�zler �n�ne sermek istedi bu anlat№m№yla.

Umar№m o ayetlerden hareketle, �eytan-cin �arpmas№ndan ne anlamak gerekti�ini de anlatabildim.



Tesekkurler sevgili haktansapmaz, aciklamaniz icin.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

              selamlar,
              kıymetli dostlarım,bir zamanlar yanılmıyorsam bir dergide okumuştum.insanın işitsel frekansının 3bin ile 30bin frekans arasında olduğunu,bunun altında ve üstündeki ses frekanslarını duyamayacağını yazıyordu,gerçi o zamandan bu zamana kadar teknoloji ilerlemiştir,teknoloji sayesinde belki bu frekansların üstüne de çıkılmıştır,bunları tam bilmiyorum,ancak bildiğim bir şey varki,cinleri işitemediğimiz ve göremediğimiz.tabiki bunun da bir imtihan olduğuna ve hikmetlerinin olduğuna inanıyorum.
              şayet cinleri direk görecek bir göz yapımız olsaydı,belki buna dayanamayıp çıldıran insanlarda olurdu.internette bir korkunç yaratık görmüştüm(belkide bilgisayar oyunu idi bilmiyorum),o görüntünün bile olumsuz etkisiyle kalbim dayanamadı.o sadece bir anlık meseleydi,ya her zaman görmüş olsak halimiz nice olurdu diye düşünmüştüm.insanlar her şeyi işitecek ve görecek güç ve kudrette yaratılmamışlardır,kendi dünyevi ihtiyaçlarını karşılayacak kadar sesleri işitip görüntüleri görmeleri bence yeterlidir,zaten Rabbim'de bize lazım olacak kadarını vermiştir.gaybi konulara bence kafayı fazla takmak bize bir şey kazandırmayacağı gibi ruhsal ve bedensel yapımıza da zarar bile verebilir diye düşünüyorum.takva kelimesi Kur'anda pek çok yerde geçer,takva'nın bir anlamı da sınırlı ve ölçülü olmaktır.her konuda olduğu gibi gaybi konularda ve ilimde bile ölçüyü taşırmamalıyız diye düşünüyorum.
              insanoğlu'nun azgınlığı her konuda kendini göstermiş ilimde sınır tanımazlığının geldiği duruma bakın.ilim yapacağız diye ateşle oynanması,nükleer silahlar üretmek ne kadar tehlikeli işler değil mi?.nükleer enerji elde edeceğiz diye insanlığın bindiği dalı nasıl kestiğini Japonya'daki bu felaketten sonra artık daha iyi görmeye ve anlamaya başlamalıyız.sınır tanımazlığın felaketlerini artık görmeliyiz.yüce Rabbimiz bize fıtratın gereği olanları zaten vermiştir.gerekli görseydi cinleri de melekleri de bize gösterirdi.Göremiyorsak bunun için kendimizi parçalamanın alemi yok.ruyalar yoluyla da aslında yüce Rabbim bizlere çok şeyleri gösteriyor.bunlara da kifayet etmeliyiz diye düşünüyorum.şansımızı zorlamak bize ne kazandıracakki?bize düşen yüce Rabbimize inanmaktır.
              selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 6
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats