Yazanlarda |
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
[QUOTE=haktansapmaz]
"Dostum.Bu konuyla ilgili uzun bir makalem var.Gerekirse buraya asacağım.Ancak genede kısaca cevaplayayım.
1.Söz konusu ayeti,(12/106)ben sizin gibi okumuyorum.Ayetin dikkat çektiği iman veya inanma,istisnalı bir inanma.Sen istisna sözcüğünü hiç dikkate almadan çeviri yapmışsin.
6/75-80.Ayetleri oku.İbrahim Allah"a ortak koşuyor mu,koşmuyor mu gör.Ve 80.ayetin bir ifadesine çok dikkat et.İbrahim diyor ki,...Beni doğru yola iletmiş iken benimle Allah"hakkında tartışıyormusunuz?...Demek ki,o ana kadar veya Güneş de batıncaya kadar,İbrahim yanlış bir yoldaydı.İbrahimin üzerinde olduğu yanlış yol neydi acaba?
İyi bil ki,halis din yalnız allah"a aittir.39/3
Ve bu anlamda,halis din sahibi,bana göre tek bir peygamber bile gösteremezsin.İbrahim dahil,çocuk iken,kendisine kitap ve hikmet verilen,İsa"dahil.
Ve bu ibrahim ki,hanifliğin sembolü bir ibrahim.
Demem o ki,Allah"a ortaklar koşarak inanmak Sünnetullah gereği ve peygamberi bir yoldur.Çünkü,en ideal mümin,en ideal hanif,sadece Allah"tır.
Ayrica Kur"an",Allah"a yaklaşmak için vesile arayın demektedir.Bu vesile,kimine göre eyup sultan türbesi olur,kimine göre bir cami veya bir kilise olur,kimine göre mekke olur,kimine göre de telli baba olur,olabilir.
Kur"an"ın ısrarla üzerinde durduğu şey,Allah"a ortak koşulan veya rab edinilen şey veya şahıslara takılıp kalmamaktır.İbrahim gibi o putları birer birer kırıp,yani aşıp,Allah"a yaklaşmak veya halis olarak Allah"ı birlemektir.Allah"yolunda olmak"ta budur zaten.
Ayrica,ben müşrik olduğumu söylemedim.Ben,Allah"a ortaklar koşarak inandım,inanıyorum dedim.
Ve bana göre,İslam dünyası,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği veya müşrik sıfatını asla anlamamış,anlayamamıştır.
Sizce Hz.Yakup"un,onca yıl evlat hasreti çekmesinin bir hikmeti yok mu?
Peygamber olacağını vahiyle bildiği halde,oğlu yusuf"u korumaya soyundu.Yani bir an boş bulunarak ilahlığa soyundu.Halbu ki, Allah bir kişinin peygamber olmasına karar vermişse,o onun korumasını da üstlenmiştir demektir.Yakup,burada Allah"a ortak koşmuştur.Yani gizli şirk işlemiştir.Gör ki,hemen ardından,"rabbimin dilediğinden başkası olmaz"da diyor.Diyor ama,bir anlık gaflet,onu şirke düşürüyor.
Aynı şekilde,Yusuf"ta,hapishanedeki kurtulan arkadaşı vasıtasıyla torpil yapma yoluna giderek,Allah"tan başkasından medet umar duruma düşmüş ve bundan dolayı veya bu hatasının bedelini,yıllarca hapiste kalarak ödemiştir.
Size,bu ve buna benzer,yüzlerce örnek veririm.Yusuf"un,Yakup,un ömürlerinde belkide bir kere yaptığı hatayı,biz hergün yapıyoruz.Demem o ki,ben kendimi aldatmam veya ben kendimi asla temize çıkartmam,çıkartamam.
İşte ben,bu veya buna benzer şekilde ve hemen hemen her gün Allah"a ortaklar kaşarak iman eden bir müslümanım.
Büyük günahlardan kaçınmaktan ve Allah"ın rahmet veya merhemetine sığınmaktan başka,hiç bir sermayem de yoktur."
Sevgili Naci, ya istisna nedir bilmiyorsun, anlamıyorsun yada inat ediyorsun. Sen ayetleri nasıl okuyorsun? Ben 105-108 arasını birlikte yazdım ki dikkatini çekeyim. Sen "ekseruhum/onların ekserisi" kelimesini neden görmezden geliyorsun? "Onların çoğu inanmazlar; illa ki onlar şirk koşarlar." İbrahim de, İsa da Musa da, Yakup da Yusuf da.. Muhammed de bu eksere dahilse, geriye ne kaldı, kim kaldı? Halbuki, ekserin dışında bir de ekall var.. Peki bu şirksiz iman eden azınlık kimler ola ki? Allah mı? Çünkü sen Allah'tan başka her kesi müşrik yaptın. Bak bunlar şuursuzlar. Onlar şirke, küfre dalmış dalgın bir halde şirki hayatın içerisinde bocalayıp dururlarken, Allah'ın azabının aniden onları kuşatmasından eminler mi, dediği inananlar mıdır? Yahu, Naci kardeş, sen aklını mı yedin; Allah kime iman ediyor şirksiz? Bu ayette kasıt inananlarsa Allah'ın 107. ayette, ani bir azapla tehdit ettiği kimlerdir? Allah ne diye inananları azap ile tehdit etsin?
Sevgili Naci, İLLÂ edatı her gediği yerde istisna anlamına değildir. Çoğu zaman istidrak da ianlatır. Mesela "İLLÂ MÂ ŞÂELLÂH" cümleside müstesna ifade etmiyor. Allah bir şeyi dilediyse, kast ettiği her şey veya her kes dahildir. Mesela cehenneme kafirleri sokuyorsa bunlarda bir kaçını "illa ma şae" diyerekten istisna yapmaz. Ancak bunlarda/cehannemliklerden inananları müstesna tutması başka.
Gençler az sonra gelip beni de alıp balığa gidecekler. 6/75-80 arsını da sonra okuyayım inşaallah.
Bi emanillah.
Sevgili haktansapmaz.
Ben,Kur"an"ın bir ayetinden hareketle yorum yopmam.Zaten Kur"an" hiçbir olayı sadece bir açıdan anlatmaz.Bir çok açıdan anlatır.
Ben,peygamberlerin veya bütün müslümanların müşrik olduğunu söylemedim.Ben,peygamberlerde dahil,hiç kimse Allah"a ortak koşmadan inanamaz,inanmamıştır dedim.Çünkü Allah"a ve ahirete inanarak,Allah"a ortak koşan bir insan müşrik olmaz.Günahkar olur.Ve peygamberlerde dahil,günah işlememiş hiç kimse yoktur,demek istedim.
Ayetin istisna ettiği Allah"a ortak koşmadan inanan kişiler ise,içinde bulunduğumuz andaki halleriyle,günahlarından arınmış veya Allah"ın rahmetiyle arındırılmış,Allah"katındaki peygamber ve müminlerdir dedim.Bu yaşam veya bu gezegende,Allah"a ortak koşmadan iman eden hiç kimse yoktur dedim ve diyorum.Yani bu gezegende günahsız insan yoktur demek istedim.Zannediyorum bunu sizde kabul edersiniz.
Sizin dikkatten kaçırdığınız şey,Allah"a ortak koşmadan hiç bir günah işlenemeyeceğidir.Yani bana göre işlenen her günah,mutlaka Allah"a ortak koşmak süretiyle olmaktadır.
Örneğin:Allah"tan bir an gaflet etmek günahtır.Çünkü Allah"tan gaflet etmek demek,Allah"ı tanımamaktır,dikkate almamaktır.Böyle bir fiil veya hal da Allah"a ortak koşmaktır.Allah"ın yasakladığı herhangi bir şeyi yapmak,Allah"a ortak koşmaktır,bu da günahtır.
Senin sözünü ettiği müşriklik,yani cennetin haram kılındığı müşriklik,Allah ve ahiretin olmadığınaı iddia etmek ve bu inancında kararlı ve sürekli olmaktır.
Bundan dolayıdır ki,Allah yahudi ve hiristiyanları bile,müşrik konumuna oturtmamaktadır.
Şüphesiz, iman edenler, Yahudiler, Sabiîler, Hıristiyanlar, Mecûsiler ve Allah'a ortak koşanlar var ya, Allah kıyamet günü onların aralarında mutlaka hüküm verecektir. Çünkü Allah her şeye şahittir. 22/17
Yukarda verdiğim ayete dikkat edilirse,Allah"a ortak koşanların ayri bir gurup veya ayri kişiler olduğu açıkca anlaşılmaktadır.
Bundan dolayıdır ki,Kur"an,müşriklerle evlenmeyi kesinlikle yasaklarken,hiristiyan veya yahudilerle evlenmeye izin vermektedir.
Allah"a ortak koşmakta derece derece dir.Bir insan,Allah"ı inkar etmedikçe,tescilli müşrik olmaz,günahkar olur.İstersen bu idiamı teyid eden,bir kıssayı da sana bilahare yazarım.
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, ben S. Ateş'in aksine, Abese 11. ayetindeki "innehé" deki hé zamrinin Kuran'a işaret etmediğini söylüyorum. Bakınız Abese'deki "kellé innhé tezkiratun" kullanıma benzer bir kullanım Müddessir 54'te "kellé innehû tezkiratun". S. Ateş buradaki innehé'ya da Kuran, Abese'deki "innehû" ya da Kuran demiş. Biri doğru, diğeri yanlış. Çünkü Kuran için sadece "innehû" geçerlidir. Abese'deki sadece "uyarı"dır, Kuran anlamında uyarı değil. Ama 12. ayettki "zekerahû" daki zamir Kuran'a işaret ediyor. "Şée"deki gizli fail "Huve/O" zamiri de büyük bir ihtimalle Allah'a işarettir.
Bence Abese'nin ilk ayetlerindeki şahıslar da hep karıştırılmış. Mesela bana göre, 1. ve 2. ayetlerdeki fiillerin fâili Allah'ın Resulü değildir. 3. ve 4. ayetlerdeki tezekké edecek, kendisine uyarının fayda edeceği şahıs da Âmâ olan şahıs değildir. Bu şahıs, kedisini müstağni addeden kişidir. "Nerden biliyorsun/ kim sana bildirdi, onun arınacağını ve uyarıyı düşünür de uyarının ona fayda sağlayacağını (sen nerden biliyorsun!). Bence bu ayetlerin muhatabı Resul olamaz.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Senin sözünü ettiği müşriklik,yani cennetin haram kılındığı müşriklik,Allah ve ahiretin olmadığınaı iddia etmek ve bu inancında kararlı ve sürekli olmaktır.
Bundan dolayıdır ki,Allah yahudi ve hiristiyanları bile,müşrik konumuna oturtmamaktadır.
Şüphesiz, iman edenler, Yahudiler, Sabiîler, Hıristiyanlar, Mecûsiler ve Allah'a ortak koşanlar var ya, Allah kıyamet günü onların aralarında mutlaka hüküm verecektir. Çünkü Allah her şeye şahittir. 22/17
Yukarda verdiğim ayete dikkat edilirse,Allah"a ortak koşanların ayri bir gurup veya ayri kişiler olduğu açıkca anlaşılmaktadır. Naci Çelik
Sevgili Naci, acaip bir şirk anlayışın var: Sen Allah'ın ve Ahiret'in varlığına inanmayanlara mutlak müşrik diyorsun. Halbuki Kuran böyle bir müşriğin tarifini vermiyor. "Allah yoktur" diyen bir anlayışa Kuran'da rastlanmıyor. Kuran Cennete gidebilecek hiç bir müşrik sınıftan da söz etmiyor.
Ayette sayılanlar; Ellezîne émenû, Ellezîne hédû, Essâbiîne, Ennesârâ, Elmecûse ve Ellezîne şerakû, yani; İnananlar, Yahudiler, Sabiiler, Hiristiyanlar, Mecusiler ve Müşrikler olarak anılanlar birer cemaattirler. Bu adlarla anılıyorlar. İlk beşi müşrik değil, 6. sı yalınız müşrikler anlamını çıkarmak son derece yanlış, Kuran espirisine tamamen ters bir anlayıştır. Bu isimlerle bilinen bu toplumların hepsinde de Kuran'ın tarif ettiği şirk inanışı mevcut olabilir. Bunlarda her kim Allah'a/ Allah'ın mesajlarına ve Ahiret'e/ bu dünyada yaptıklarının hesabını vereceğine iman eder ve inancı doğrultusunda yaşarsa onlar kurtulacaklardır.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sizin dikkatten kaçırdığınız şey,Allah"a ortak koşmadan hiç bir günah işlenemeyeceğidir.Yani bana göre işlenen her günah,mutlaka Allah"a ortak koşmak süretiyle olmaktadır.
Örneğin:Allah"tan bir an gaflet etmek günahtır.Çünkü Allah"tan gaflet etmek demek,Allah"ı tanımamaktır,dikkate almamaktır.Böyle bir fiil veya hal da Allah"a ortak koşmaktır.Allah"ın yasakladığı herhangi bir şeyi yapmak,Allah"a ortak koşmaktır,bu da günahtır. Naci Çelik
Sevgili Naci, senin de anlamadığın; Allah nerede müminin, inanmış olarak günah işleyebileceğini söylüyor? İnanan kişi Allah'ın fahşa ve münker addettiği bir fiili nasıl işleyebilir? Bu fiillerin yaygınlaşmasına çalışabilir? Mesela nasıl zina edebilir/ ettirebilir, nasıl haksızca cana kıyabilir, nasıl yalan söyleyebilir, inananları aldatabilir, dolandıra bilir, inananların aleyhine inanmayanlarla iş birliği yapabilir?
Ne demek "Allah'tan bir an gaflet etmek" ? Yukarıda sayılan fahşa ve münker fiilleri bir gaflet anında mı yapılıyor? Allah'a Ahiret'e inanmamanın, itibar etmemenin sonucu olarak bunlar işleniyor. Ben Kuran'dan bunu anlıyorum.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Maviler Naci Çelik'in.
6/75-80.Ayetleri oku.İbrahim Allah"a ortak koşuyor mu,koşmuyor mu gör.Ve 80.ayetin bir ifadesine çok dikkat et.İbrahim diyor ki,...Beni doğru yola iletmiş iken benimle Allah"hakkında tartışıyormusunuz?...Demek ki,o ana kadar veya Güneş de batıncaya kadar,İbrahim yanlış bir yoldaydı.İbrahimin üzerinde olduğu yanlış yol neydi acaba?
Sevgili Naci, İbrahim başlangıçta da şirk içeren bir inanca sahip değildi. Tekrar söylüyorum; İbrahim hiç bir zaman müşrik olmadı.
6/75-80 ayetlerini okudum. Senin gibi anlayanlar anlayamamışlar. Sayın Ebuömer'in söylediklerinden başka (katkıları için kendisine teşekkür ederim), ayetlerdeki önemli bir ayrıntıyı daha atlamışsın. O da şudur: "İbrahim Ay'ın doğup yükseldiğini görünce de; bu imiş rabbim! dedi. Ay batınca da, "Rabbim bana doğruyu göstermeseydibeni hidayet üzere sabit kılmasaydı kesinlikle yolu kaybedenlerden olurdum", dedi. Güneşi de doğup yükselirken görünce, bu imiş benim rabbim, bu daha da büyük! dedi. Güneş batıp görünmez olunca da, "ey halkım dedi; ben ilahlarınızı tanımam, onlara itibar etmem." dedi.
Demem o ki,Allah"a ortaklar koşarak inanmak Sünnetullah gereği ve peygamberi bir yoldur.Çünkü,en ideal mümin,en ideal hanif,sadece Allah"tır.
Kuran anlayışına aykırı bir söz ancak bu kadar olur!
Ayrica Kur"an",Allah"a yaklaşmak için vesile arayın demektedir.Bu vesile,kimine göre eyup sultan türbesi olur,kimine göre bir cami veya bir kilise olur,kimine göre mekke olur,kimine göre de telli baba olur,olabilir.
Vesile, yakın olmaktır. Vesile isteyin demek, Allah'a yakın olmayı arzulayın demektir. Ayetin devamında Allah'a nasıl yakın olunacağı da söylenmiş.
Sizce Hz.Yakup"un,onca yıl evlat hasreti çekmesinin bir hikmeti yok mu?
Peygamber olacağını vahiyle bildiği halde,oğlu yusuf"u korumaya soyundu.Yani bir an boş bulunarak ilahlığa soyundu. Çok çarpık bir anlayış... Halbu ki, Allah bir kişinin peygamber olmasına karar vermişse,o onun korumasını da üstlenmiştir demektir.Yakup,burada Allah"a ortak koşmuştur.Yani gizli şirk işlemiştir.Gör ki,hemen ardından,"rabbimin dilediğinden başkası olmaz" da diyor. Diyor ama,bir anlık gaflet,onu şirke düşürüyor.
İftira, yok öyle bir şey, hangi ayette diyor? Yakup bir an bile Rabbinden ğafil olup müşrik olmuş değildir.
Aynı şekilde,Yusuf"ta,hapishanedeki kurtulan arkadaşı vasıtasıyla torpil yapma yoluna giderek,Allah"tan başkasından medet umar duruma düşmüş ve bundan dolayı veya bu hatasının bedelini,yıllarca hapiste kalarak ödemiştir.
Bu da kuyruklu yalan. Ayetlerin yanlış çevirilerini doğru bilip basiretleri kapalı olanlar böyle anlayabilir ancak. Yusuf, kurtulacağına inandığı şahsa; "Rabbine/Efendine beni anlat!" dedi. Ama şeytan (adamın unutkalığı) ona, onu rabbine/efendisine anlatmasını unutturdu da Yusuf zindanda bir kaç yıl kaldı."
Doğrusu bu. Bu yanlış anlayıştır ki, Allah'ın Resullerini de torpilden medet umarlar kılmış. Burada Yusufun yaptığında bir hata yok ki, Yusuf bundan dolayı yıllarca hapiste kalmış olsun. Hata sizde ki, ayetleri düşünüp anlamıyorsunuz.
Büyük günahlardan kaçınmaktan ve Allah"ın rahmet veya merhemetine sığınmaktan başka,hiç bir sermayem de yoktur.
Kuran'da küçük büyük günah tasnifi yoktur. Ben Kuran'da "küçük günah" ifadesine rastlamadım. Siz gördünüz mü Kuran'ın küçük günah nitelemesini?
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Senin sözünü ettiği müşriklik,yani cennetin haram kılındığı müşriklik,Allah ve ahiretin olmadığınaı iddia etmek ve bu inancında kararlı ve sürekli olmaktır.
Bundan dolayıdır ki,Allah yahudi ve hiristiyanları bile,müşrik konumuna oturtmamaktadır.
Şüphesiz, iman edenler, Yahudiler, Sabiîler, Hıristiyanlar, Mecûsiler ve Allah'a ortak koşanlar var ya, Allah kıyamet günü onların aralarında mutlaka hüküm verecektir. Çünkü Allah her şeye şahittir. 22/17
Yukarda verdiğim ayete dikkat edilirse,Allah"a ortak koşanların ayri bir gurup veya ayri kişiler olduğu açıkca anlaşılmaktadır. Naci Çelik
Sevgili Naci, acaip bir şirk anlayışın var:Evet.Çünkü bu konu üzerinde bir hayli durdum ve durmaktayım.Çünkü bu konu dikkat edilmesi gereken çok grift bir konu.Bana göre İslam alimleri,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği teşhis edemedi,hala da etmiş değildir.İslam alimlerinin müşrik anlayışı,insanlardan bir bölümünü ötekileştirmek isteyen siyası otoritelerin,tercih edip,teşvik ettiği,zalimane bir anlayıştır.Bu yanlış anlayışa,bilhassa Osmanlı devleti sarılmış veya icad etmiştir.Gerek haçlı seferleri,gerekse sonraki tüm sefer veya savaşlar,hep aynı Allah"a,inanan mezhepler arası savaşlardır.Çünkü,Yahudilik,hıristiyanlık,sabilik ve Hz.Muhammed"in toplumunu vurgulayan,şimdi adını hatırlayamadığım guruplar,Kur"an"da adı geçen hak mezheplerdir.Yani günümüzdekilerde dahil,insanlık tarihinde yaşanan tüm savaşlar,aslında mezhep savaşlarıdır.Eğer Osmanlı devleti veya diğer devletler,bu zalim ve batıl yoruma sarılmasaydı,toplumlara,"ölürsem şehit,kalırsam gazi"anlayışı hakim olurmuydu? Sözünü ettiğimiz ayetlerin vurguladığı guruplardan,müşrik ve mecusiler dışında kalan gurupların hepsi,esasen islam yani müslümandırlar.Sen Allah'ın ve Ahiret'in varlığına inanmayanlara mutlak müşrik diyorsun. Halbuki Kuran böyle bir müşriğin tarifini vermiyor. "Allah yoktur" diyen bir anlayışa Kuran'da rastlanmıyor. Kuran Cennete gidebilecek hiç bir müşrik sınıftan da söz etmiyor.Günümüzde de Allah yoktur diyen bir anlayış yoktur.Çünkü makul akıl,varlık ve oluşun sebebini bir yere veya yerlere bağlamak zorunda kalmaktadır.Buna ister doğa desin,ister "big beng" desin,ister evrim desin farketmez.Kur"an" ahirete veya herhangi bir şekilde,ölüm ötesi bir yaşam veya hesaba inanmayan insanları,yani ateistleri,müşrik diye adlandırmaktadır.Ve Kur"an müşriklere cenneti ebediyyen haram kılmaktadır.Ve aşağıda vereceğim kıssa"dan da,Kur"an"ın sözünü ettiği müşriklerin,ateistler olduğu açıkca anlaşılmaktadır.
32.Onlara şu iki adamı örnek ver: Onlardan birine iki üzüm bağı vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, ikisinin arasına da bir ekinlik koymuştuk.
33.Her iki bağ da meyvelerini vermiş ve ürünlerinden hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. Bu iki bağın arasından bir de nehir fışkırtmıştık.
34.Derken onun büyük bir serveti oldu. Arkadaşıyla konuşurken ona dedi ki: "Benim malım seninkinden daha çok. Adamlardan yana da senden daha üstünüm."
35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."
36."Kıyametin kopacağını da sanmıyorum. Rabbime döndürülsem bile andolsun bundan daha iyi bir sonuç bulurum."
37. Arkadaşı ona cevap vererek dedi ki: "Seni topraktan, sonra bir damla döl suyundan yaratan, sonra da seni (eksiksiz) bir insan şeklinde düzenleyen Allah'ı inkâr mı ediyorsun?"
38.Fakat O Allah benim Rabbimdir. Ben Rabbime hiç kimseyi ortak koşmam."
39.40.Bağına girdiğinde ‘Mâşaallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır' deseydin ya!.. Eğer benim malımı ve çocuklarımı kendininkilerden daha az görüyorsan, belki Rabbim bana, senin bağından daha iyisini verir. Seninkinin üzerine de gökten bir afet indirir de bağ kupkuru ve yalçın bir toprak haline geliverir."
41."Ya da suyu çekiliverir de (bırak bir daha bulmayı) artık onu arayamazsın bile."
42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.
Kıssa"ya dikkat edersen,bağının hiç yok olmayacağını ve kıyametin kopmayacağını iddia eden adam,bir ateist.Yani ahirete,ölüm ötesine inanmayan bir adam.
Kıssanın son ifadesinden ve bizzat aynı adamın itirafından,bu tür,bir inanca sahip kişilerin müşrik olduğu,yani kendi aklına,mantığına,yani kendisindeki iblisi duygularına uyduğu ve onları Rabbine ortak koştuğu anlaşılmaktadır.Böyle bir inanç,Allah"a ortak koşmada zirve yapmış ve müşrikliği tescil edilmiş bir inançtır.Yani bir insan,herhangi bir şekilde ahirete inandığı sürece,Allah"a ne kadar ortak koşsa"da müşrik sıfatını almaz,almıyor.Bunun böyle olduğuna dair,Kur"an"da sayısız örnekler var.
Sırası gelmişken,çok önemli bir hatırlatma daha yapayım.Yapayım ki,benim kafayı nasıl yediğim iyice anlaşılsın.Kıssa daki adam ne diyor? Ben bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.
Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin?
Böyle bir adam,olsa olsa,ölümü,yaşlanmayı,hastalanmayı,açlığı,yokluğu bilmeyen ve böyle gelmiş böyle gidecek zannedilen,bir ortamdaki,yani bir cennetteki,bir adam iddia edebilir.Ve bu olay,esas itibariyle,bizlerde dahil,tüm insanların ilk defa ve en güzel bir şekilde yartıldığımız,sonra da kovulduğumuz cennette geçen bir olaydır.
Zaten,Kur"an"da sözü edilen helak edilmiş tüm kavimler,orada,yani ilk cennet yaşamlarında helak edilmiş kavimlerdir.
Bu dünya da o anlamda bir helak olayı,hiç yaşanmadı ve yaşanacağını da Kur"an"da henüz görebilmiş değilim.
Bu konuda da çok güçlü delillerim var.İsteyen herkesle paylaşmaya hazırım.Tabii,zamanım el verdiği ölçüde.
Ayrica,bu iyiliklerimi de untmayın,size cemalievveliyenizi hatırlatıyorum:)
Selam ile.
Ayette sayılanlar; Ellezîne émenû, Ellezîne hédû, Essâbiîne, Ennesârâ, Elmecûse ve Ellezîne şerakû, yani; İnananlar, Yahudiler, Sabiiler, Hiristiyanlar, Mecusiler ve Müşrikler olarak anılanlar birer cemaattirler. Bu adlarla anılıyorlar. İlk beşi müşrik değil, 6. sı yalınız müşrikler anlamını çıkarmak son derece yanlış, Kuran espirisine tamamen ters bir anlayıştır. Bu isimlerle bilinen bu toplumların hepsinde de Kuran'ın tarif ettiği şirk inanışı mevcut olabilir. Bunlarda her kim Allah'a/ Allah'ın mesajlarına ve Ahiret'e/ bu dünyada yaptıklarının hesabını vereceğine iman eder ve inancı doğrultusunda yaşarsa onlar kurtulacaklardır.
|
Yukarı dön |
|
|
İbrahimizm!!! Ayrıldı
Katılma Tarihi: 14 subat 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 420
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yeni islam Yazdı:
32.Onlara şu iki adamı örnek ver: Onlardan birine iki üzüm bağı vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, ikisinin arasına da bir ekinlik koymuştuk.
33.Her iki bağ da meyvelerini vermiş ve ürünlerinden hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. Bu iki bağın arasından bir de nehir fışkırtmıştık.
34.Derken onun büyük bir serveti oldu. Arkadaşıyla konuşurken ona dedi ki: "Benim malım seninkinden daha çok. Adamlardan yana da senden daha üstünüm."
35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."
36."Kıyametin kopacağını da sanmıyorum. Rabbime döndürülsem bile andolsun bundan daha iyi bir sonuç bulurum."
37. Arkadaşı ona cevap vererek dedi ki: "Seni topraktan, sonra bir damla döl suyundan yaratan, sonra da seni (eksiksiz) bir insan şeklinde düzenleyen Allah'ı inkâr mı ediyorsun?"
38.Fakat O Allah benim Rabbimdir. Ben Rabbime hiç kimseyi ortak koşmam."
39.40.Bağına girdiğinde ‘Mâşaallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır' deseydin ya!.. Eğer benim malımı ve çocuklarımı kendininkilerden daha az görüyorsan, belki Rabbim bana, senin bağından daha iyisini verir. Seninkinin üzerine de gökten bir afet indirir de bağ kupkuru ve yalçın bir toprak haline geliverir."
41."Ya da suyu çekiliverir de (bırak bir daha bulmayı) artık onu arayamazsın bile."
42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.
Kıssa"ya dikkat edersen,bağının hiç yok olmayacağını ve kıyametin kopmayacağını iddia eden adam,bir ateist.Yani ahirete,ölüm ötesine inanmayan bir adam.
Kıssanın son ifadesinden ve bizzat aynı adamın itirafından,bu tür,bir inanca sahip kişilerin müşrik olduğu,yani kendi aklına,mantığına,yani kendisindeki iblisi duygularına uyduğu ve onları Rabbine ortak koştuğu anlaşılmaktadır.Böyle bir inanç,Allah"a ortak koşmada zirve yapmış ve müşrikliği tescil edilmiş bir inançtır.Yani bir insan,herhangi bir şekilde ahirete inandığı sürece,Allah"a ne kadar ortak koşsa"da müşrik sıfatını almaz,almıyor.Bunun böyle olduğuna dair,Kur"an"da sayısız örnekler var.
Sırası gelmişken,çok önemli bir hatırlatma daha yapayım.Yapayım ki,benim kafayı nasıl yediğim iyice anlaşılsın.Kıssa daki adam ne diyor? Ben bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.
Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin? |
|
|
Selamlar Yeni İslam,
Ayetin öncesi ve sonrası için ortaya çıkardığın sonuca birşey diyemem çünkü bu müşriklik olgusu dikkatimi çekmemişti..bu alıntıladığım kısımda bana göre gayet mantıklı...yalnız bundan sonrası mantıksız geliyor hani cennette yaşandığına dair..ve hani dedin ya;
bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.
Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı
adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün
ebediyen yok olmayacağını iddia etsin? Burada anılan kişinin açıkça dili ile "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum cümlesini söylemesi yoktur burada kişinin tavrı gidişatı Allah tarafından o kişiye nispeten yorumlanmıştır .Çünkü kendisi ve malının ebediyyen yok olmayacağı dilde dile gelmezde onun gidişatına onun tarzına bakılarak onun adına nispetle konuşulur,zaten bu tarz sahibinede sorsanız elbet ölüm yok oluş var diyecektir.ama diliyle söylediğinin bir anlamı yok ki..o zihnen o tarz üzere..
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Naci Celik senin aklın cidden çok karışık!
insanın şu yazdığın Zırvaları okuyunca içi daralıyor.
Elimizden birşey de gelmiyor çünkü senin Egon öylesine
kabarmış ve şişmiş ki saçma sapan fikirlerinin üstüne
birde "Bu iyiliğimi unutmayın" diye tüy dikiyorsun.
Boynun neden eğri desem..Cevabın hazır zaten
Allahtan ümit kesilmez ama şu cennette ki 1000 yıllık
yaşam saçmalığını kafandan atmadığın müddetce her ayeti
şartlanmış beyninle önyargılı okumaya devam edeceksin.
işin ilginc yanı çektiğin azabı ve içinde bulunduğun
karmaşayı buradan hissedebiliyorum.
Dipsiz bir kuyuya düşmüşsün değerli kardeşim sen!
Allah yar ve yardımcın olsun.
Şu ukala tavırları bir kenara bırakırsan bizlerde seve
seve el atarız elbet.
Senin zekanı cidden önemsiyorum ancak "bana göre" çok
yanlış bir yola girmişsin yol yakınken DÖN Naci Celik.
Titre ve kendine gel.Unut o cennetteki yaşamı-gelmeyi-
gitmeyi.
Gel şu ortak noktalarda buluşalım;
-Allah tan başka ilah yok,Onun ne ortağı,ne benzeri ne de
rakibi olamaz.
-Muhammed Onun gönderdiği Son Resuldür ve O dahi bizler
gibi Allahın kuludur.
-Şefaat Allahın tekelindedir ve kimseye Torpil geçilemez.
-Her Nefis Bu Dünya ya ilk ve Son kez gönderilimiştir ve
ikinci bir şansı yoktur.
ve yine her nefis nebir eksik ne bir fazla bu dünyada
ektiğini biçecektir.Allahın Lutfu keremi ile iltifat
etmesi istisna!
Eğer buna da itirazın varsa itirazını Mulkun Sahibine
yaparsın.
Ama eğer yukarıdaki olmazsa olmazlara itirazın yoksa
seninle bunların dışında herşeyi tartışır Allahın izni
ile "Tablonun tamamını görmeni engelleyen kör noktaları"
bir bir aydınlatırız elbirliği ile...
Umarım yukarıdaki yazının iyiniyetle yazıldığını
anlayacak ferasete sahibsindir de oturup kafanı
karıştıran noktaları Allah rızası için tartışabiliriz.
Selametle...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Pardon.İbrahimizm yazdı
Burada anılan kişinin açıkça dili ile "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum cümlesini söylemesi yoktur
Dostum.Ayetin söz konusu ifadesini sana mota mot yazayım.
"Girdi cennetine zulmederek nefsine"(nefsine zülmederek cennetine girdi.)
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Metehan2003 Yazdı:
Naci Celik senin aklın cidden çok karışık! insanın şu yazdığın Zırvaları okuyunca içi daralıyor. Dostum.Senin yaşın kaç yaşın.Bana önce yaşını söyle.Ben,22 yıldır Kur"an"ı inceliyorum.Hemde objektif bir bakış açısıyla ve bizzat kendi beynimle inceliyorum.Beni okuyunca neden için daralıyor.Yoksa sana da mı göğe çıkmak zor geliyor.
Elimizden birşey de gelmiyor çünkü senin Egon öylesine kabarmış ve şişmiş ki saçma sapan fikirlerinin üstüne birde "Bu iyiliğimi unutmayın" diye tüy dikiyorsun. Boynun neden eğri desem..Cevabın hazır zaten Allahtan ümit kesilmez ama şu cennette ki 1000 yıllık yaşam saçmalığını kafandan atmadığın müddetce her ayeti şartlanmış beyninle önyargılı okumaya devam edeceksin. İlk defa yaratıldığımız cennette 1000 yıl yaşadığımızı söylemedim.Eğer söyledimse,yanlış söylemişim.Cennette en az binlerce,hatta milyonlarca yıl yaşadık.Sonra 1000 Yıllık dünya"ya,oradan da buraya kovulduk.Yani sürgün üstüne sürgün yedik,çocuk.
Yoksa senin Rabbin,50,60 yıl kendisine inanmadı veya kulluk yapmadı diye,adamı sonsuza dek cehenneme mi atıyor.Amma da zalim rab veya rablerin varmiş yahu.
Yokas sen,"oğüt alacak kadar bir süre yaşatmadığımız kişilerden sual etmeyiz"ayetini okumadın mı? Bir çok insan,çocuk"ken,bazıları gençken,bazıları da bebek"ken ölüyor.Demek ki,bizim şanssızlığımız çocukken ölmemekte. işin ilginc yanı çektiğin azabı ve içinde bulunduğun karmaşayı buradan hissedebiliyorum.İnan yanılıyorsun.Ben çok rahatım ve haddimi de çok iyi biliyorum inşallah.Çünkü benim Kur"an"dan başka velim yok.Yani ben,tek bir efendisi olan bir köleyim.Boynumda tek bir ip var.Yani senin gibi boynumda bir çok ip yok ki,biri o yana,biri bu yana çeksinde,kafam karışsın. Dipsiz bir kuyuya düşmüşsün değerli kardeşim sen! Allah yar ve yardımcın olsun.Aynı şeyi,ben,senin için diliyorum çocuk. Şu ukala tavırları bir kenara bırakırsan bizlerde seve seve el atarız elbet. Allah razı olsun,sizlerde el atmazsanız benim halim nice olur.Nasılda el atılmaya alışmışsin. Senin zekanı cidden önemsiyorum ancak "bana göre" çok yanlış bir yola girmişsin yol yakınken DÖN Naci Celik.Dönmezsem ne olur.Cehenneme mi düşerim. Titre ve kendine gel.Unut o cennetteki yaşamı-gelmeyi- gitmeyi. Unutmasam ne olur.Benim yorumlarımdan neden bu kadar rahatsız oluyorsun.Benim yorumlarım % 100 doğru da olsa,iman konusu değil ki.Hiç kimse,ölümün göğe dönüş olduğuna inanmadı diye dinden çıkmaz ki.Yani bvenim anlattıklarım imanın şartlarından değildir.İmanın şarti,sadece Allah" ve ahirete inanmaktır.Gerisi ayrıntıdır,teferruattır,çocuk. Gel şu ortak noktalarda buluşalım; -Allah tan başka ilah yok,Onun ne ortağı,ne benzeri ne de rakibi olamaz.Böyle diyen birimi var yeryüzünde de,bende demiş olayım. Sen böyle diyen birini hiç gördün veya duydun mu? -Muhammed Onun gönderdiği Son Resuldür ve O dahi bizler gibi Allahın kuludur. İyi ki söyledin yahu.Çok teşekkür ederim.Bilmiyordum. -Şefaat Allahın tekelindedir ve kimseye Torpil geçilemez. -Her Nefis Bu Dünya ya ilk ve Son kez gönderilimiştir ve ikinci bir şansı yoktur.Emredersiniz efendim.Başka bir emriniz var mı? Bu tesbitin doğruluğuna nasıl kani oldun.Allah"tan başka edindiğin rab veya ilahlarından mı biliyorsun.Öyle ya İlahlar yanılmaz.Onlar ne söyler,söylemişse doğrudur. ve yine her nefis nebir eksik ne bir fazla bu dünyada ektiğini biçecektir.Allahın Lutfu keremi ile iltifat etmesi istisna! Eğer buna da itirazın varsa itirazını Mulkun Sahibine yaparsın.Aksini söyleyen mi var ki? Ama eğer yukarıdaki olmazsa olmazlara itirazın yoksa seninle bunların dışında herşeyi tartışır Allahın izni ile "Tablonun tamamını görmeni engelleyen kör noktaları" bir bir aydınlatırız elbirliği ile... Allah razı olsun.Sizde olmasaydınız benim halim nice olurdu. Umarım yukarıdaki yazının iyiniyetle yazıldığını anlayacak ferasete sahibsindir de oturup kafanı karıştıran noktaları Allah rızası için tartışabiliriz. Dostum.Sen önce sütünü iç,biraz büyü ondan sonra gel.Ama ister veya cesaret edebilirse,"Muhlisolmayankul"la bu söylediklerini tartışabiliriz.
Selam ile. Selametle...
|
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
|
|