Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci, acaip bir şirk anlayışın var:Evet.Çünkü bu konu üzerinde bir hayli durdum ve durmaktayım.Çünkü bu konu dikkat edilmesi gereken çok grift bir konu.Bana göre İslam alimleri,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği teşhis edemedi,hala da etmiş değildir.İslam alimlerinin müşrik anlayışı,insanlardan bir bölümünü ötekileştirmek isteyen siyası otoritelerin,tercih edip,teşvik ettiği,zalimane bir anlayıştır.Bu yanlış anlayışa,bilhassa Osmanlı devleti sarılmış veya icad etmiştir.Gerek haçlı seferleri,gerekse sonraki tüm sefer veya savaşlar,hep aynı Allah"a,inanan mezhepler arası savaşlardır. Çünkü,Yahudilik,hıristiyanlık,sabilik ve Hz.Muhammed"in toplumunu vurgulayan,şimdi adını hatırlayamadığım guruplar,Kur"an"da adı geçen hak mezheplerdir.Yani günümüzdekilerde dahil,insanlık tarihinde yaşanan tüm savaşlar,aslında mezhep savaşlarıdır.Eğer Osmanlı devleti veya diğer devletler,bu zalim ve batıl yoruma sarılmasaydı,toplumlara,"ölürsem şehit,kalırsam gazi"anlayışı hakim olurmuydu? Sözünü ettiğimiz ayetlerin vurguladığı guruplardan,müşrik ve mecusiler dışında kalan gurupların hepsi,esasen islam yani müslümandırlar.
Sayın Naci, Ehl-i Kitab olan Yahudi ve Hiristiyanları hedef alan ayetler neyi anlatıyor? Muhammedin Ehli Kitap olan Yahudilerle olan mücadelesi neyin nesi? Onları ne diye ayetlerine imana davet edip duruyor? Allah ne diye onların inanmayanını bir daha çıkarılmamasına cehenneme koyuyor? Allah ve Muhammed Yahudileri neden yurtlarından çıkarıyor? Bu İslam'da mezhepler arası geçimsizlikten midir? Muhammed hangi mezhebe mensuptu? Muhammed neden mezhepler arasında fark ghözetiyor? Niçin "Ellezine Âmenû" mezhebinin başına geçip diğer mezhepleri dışlıyor, onlara düşman tavır takınıyor? Neden onları müşriklerle bir tutuyor? vs. Bak: Âli Imran: 64, 70-75, 98-99, 110; 98/1-6.
Günümüzde de Allah yoktur diyen bir anlayış yoktur.Çünkü makul akıl,varlık ve oluşun sebebini bir yere veya yerlere bağlamak zorunda kalmaktadır.Buna ister doğa desin,ister "big beng" desin,ister evrim desin farketmez.Kur"an" ahirete veya herhangi bir şekilde,ölüm ötesi bir yaşam veya hesaba inanmayan insanları,yani ateistleri,müşrik diye adlandırmaktadır.Ve Kur"an müşriklere cenneti ebediyyen haram kılmaktadır.Ve aşağıda vereceğim kıssa"dan da,Kur"an"ın sözünü ettiği müşriklerin,ateistler olduğu açıkca anlaşılmaktadır.
Anşılan siz, ateist müşrik dediklerinin dışında kalan diğer müşriklerin, hatta "bütün inananlar müşriktir" hükmünce, cehenneme gireceklerini, cezalarını çektikten sonra çıkıp cennete döneceklerini söylüyorsun sünni, şii mezhepler gibi. Aslında sen Vahiy dışı Atalar Dinine daha yakınsın Atalar dinine uymakla suçladıklarından. Cehenneme girdikten sonra cezasını çekip çıkacağını hangi ayet veya ayetler sana fehmettiriyor?
32.Onlara şu iki adamı örnek ver: Onlardan birine iki üzüm bağı vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, ikisinin arasına da bir ekinlik koymuştuk.
Bu cümleden bir şey anlamadım. Ne demek "İkisinin arasına bir ekinlik koymuş"?
33.Her iki bağ da meyvelerini vermiş ve ürünlerinden hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. Bu iki bağın arasından bir de nehir fışkırtmıştık.
34.Derken onun büyük bir serveti oldu. Arkadaşıyla konuşurken ona dedi ki: "Benim malım seninkinden daha çok. Adamlardan yana da senden daha üstünüm."
35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."
"Kendine zulmederek bağına girdi.." Ben bu cümleden; adam kendisine işkence yapa yapa bağına giriyor, anlıyorum. Sen ne anlıyorsun? Adam bağına girerken ne diye kendine zulum etsin?
36."Kıyametin kopacağını da sanmıyorum. Rabbime döndürülsem bile andolsun bundan daha iyi bir sonuç bulurum."
Bak, bu ifadede adamın bir ahiret inancı olduğu da anlaşılabiliyor! Üstelik öncekinden daha iyisinin verileceğine inanıyor. Yoksa ordan bu dünyaya gelmiş ve orada sahip oldukları gibi burada da sahip oldukları bahçelerinin ortasında villalarda oturan bağ bahçe sahipleri mi bunlar?
37. Arkadaşı ona cevap vererek dedi ki: "Seni topraktan, sonra bir damla döl suyundan yaratan, sonra da seni (eksiksiz) bir insan şeklinde düzenleyen Allah'ı inkâr mı ediyorsun?"
Adam Allah'ın varlığını mı inkar ediyor, adam Allah'n dediklerini mi tanımıyor? Allah'a nankörlük mü ediyor, Allah yok mu diyor? Dikkat edersen, Allah beni yaratmadı demiyor. Halbuki ateist olan, Allah yok diyor ve Allah'ın yaratması da yok diyor. Senin ahirete inanıyor dediğin yahudi, hiristiyan ve müslüman müşrik inanırlar, gerçekten ahirete, hesaba inanıyor osalardı Allah'a, ayetlerine bu denli lakayıt, Allah'ı takmaz olabilirler miydi? Sözde imanın ne faydası olur?
38.Fakat O Allah benim Rabbimdir. Ben Rabbime hiç kimseyi ortak koşmam."
Bu cümle senin şirk anlayışınla tezat teşkil etmiyor mu? Hani şirk koşmadan iman olamazdı!
39.40.Bağına girdiğinde ‘Mâşaallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır' deseydin ya!.. Eğer benim malımı ve çocuklarımı kendininkilerden daha az görüyorsan, belki Rabbim bana, senin bağından daha iyisini verir. Seninkinin üzerine de gökten bir afet indirir de bağ kupkuru ve yalçın bir toprak haline geliverir."
41."Ya da suyu çekiliverir de (bırak bir daha bulmayı) artık onu arayamazsın bile."
42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.
Hakkaten beyinsiz biriymiş adam! Bütün bağı bahçesi, malı mülkü yok oluyor, o ise bahçeye harcadığına yanıyor! Bu çeviri de de bir arıza olmasın! "Enfeqa", "harcadı" anlamından çok öte bir kaybı ifade eder bir anlam ifade ediyor olmasın!
"Bağına yaptığı harcamalar..." (!) Kısa zamanda, zahmetsiz ve para kazanmak amaçlı yapılmış bu Kuran çevirilerine dayalı daha çoook tutarsız yorumlar yaparsın!
Kıssa"ya dikkat edersen,bağının hiç yok olmayacağını ve kıyametin kopmayacağını iddia eden adam,bir ateist.Yani ahirete,ölüm ötesine inanmayan bir adam.
Kıssanın son ifadesinden ve bizzat aynı adamın itirafından,bu tür,bir inanca sahip kişilerin müşrik olduğu,yani kendi aklına,mantığına,yani kendisindeki iblisi duygularına uyduğu ve onları Rabbine ortak koştuğu anlaşılmaktadır.Böyle bir inanç,Allah"a ortak koşmada zirve yapmış ve müşrikliği tescil edilmiş bir inançtır.Yani bir insan,herhangi bir şekilde ahirete inandığı sürece,Allah"a ne kadar ortak koşsa"da müşrik sıfatını almaz,almıyor.Bunun böyle olduğuna dair,Kur"an"da sayısız örnekler var.
İnandığın rabbin aşkına söyle, ahirete imandan sen ne anlıyorsun? Yahudi "inanıyorum, Hiristiyan "inanıyorum", Müslüman "inanıyorum", Sabii "inanıyorum" demekle iş bitiyorsa, ateistin, mecusinin suçu ne? Onlara nazaran sadece "inanmıyorum" demesi mi? Biri inanıyorum diyor ve gereğini yapmıyor, öbürü de inanmıyorum diyor ve gereğini yapıyor! İnanıyorum demek bu denli önem taşıyor öyle mi? İnsafın kurumasın; nice dürüst, iyilik sever, ezilen insanların hakkını savunan, şerefli diyebieceğimiz ateist var dünyada; sen bunları, "inanmıyorum ahirete" dediğinden ötürü ebediyyen cehenneme, buna karşın nice şerefsiz, adi, ırz düşmanı namussuzu "ahirete inanıyorum" dediği için cennete sokacaksın öyle mi? Bu zihniyette olan sen ve seninle aynı düşüncede olacak inandığın rabbin ne kadar adil!? Böyle bir rabbe inanmıyorum, cennetini de istemiyorum ben. Varsın senin ve senin gibi inanan müşriklerin olsun bu cennet. Böylesi adil (!) bir Rrabbin cehennemini tercih ederim cennetine.
Sırası gelmişken,çok önemli bir hatırlatma daha yapayım.Yapayım ki,benim kafayı nasıl yediğim iyice anlaşılsın.Kıssa daki adam ne diyor? Ben bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.
Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin?
Bilmiyorum ama, bu geri zekalı, bahçesinin, her şeyinin helak olduğunu gördükten sonra nasıl oldu acaba?! Bu gezegenden kastın bu üzerinde bulunduğumuz dünya ise, bu dünyada bağ ve bahçeler sıcaktan, yangından, susuzluktan kasırga ve saireye maruz kalmaktan helak olmuyor mu ? Ne dersin? Öbür gezegeni kast ediyorsan eğer, adamın bağı bahçesi nasıl yok oldu peki? Ya ben ne dediğini anlayamıyorum, ya sen ne dediğini bilmiyorsun?
Böyle bir adam,olsa olsa,ölümü,yaşlanmayı,hastalanmayı,açlığı,yokluğu bilmeyen ve böyle gelmiş böyle gidecek zannedilen,bir ortamdaki,yani bir cennetteki,bir adam iddia edebilir.Ve bu olay,esas itibariyle,bizlerde dahil,tüm insanların ilk defa ve en güzel bir şekilde yartıldığımız,sonra da kovulduğumuz cennette geçen bir olaydır.
Bize ne oradaki olaydan; biz hayatımızda örneğini yaşamadığımız, görmediğimiz bir felaketten nasıl bir ders çıkaracağız? Bu olay burada ne diye bize hatırlatılıyor, anlatılıyor ki?
Zaten,Kur"an"da sözü edilen helak edilmiş tüm kavimler,orada,yani ilk cennet yaşamlarında helak edilmiş kavimlerdir.
Allah, Allah! Orası bizim her gün geçip gördüğümüz yolumuz üzeri bir gezegen meğer! Sinirleniyorum, seni dövesim geliyor, dövemediğim için de ben kafayı yiyeceğim! :)) Ne olur biraz tutarlı olmaya çalış! Söylemlerin çelişkiler yumağı.
Bu dünya da o anlamda bir helak olayı,hiç yaşanmadı ve yaşanacağını da Kur"an"da henüz görebilmiş değilim.
"O anlamda bir helak olayı" dediğin ne ola ki? Topu topu adamın iki bahçesinden bahs ediyor! Bu dünyada nice bahçelerin, ormanların nasıl yanıp kül olduğuna, susuzluktan kuruduğuna hep şahit olanlar biz değil de öbür dünyadakiler midir?
Bu konuda da çok güçlü delillerim var.İsteyen herkesle paylaşmaya hazırım.Tabii,zamanım el verdiği ölçüde.
Şimdiye dek delillerinin ne kadar sağlam olduğunu gördük! Serd et o sağlam delillerini de bari, diyecek sözümüz kalmasın!
Ayrica,bu iyiliklerimi de untmayın,size cemalievveliyenizi hatırlatıyorum:)
Unutur muyuz hiç! Teşekkür ediyoruz bu paha biçilmez bilgiler için sana.
Muhabbetle.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Amel defterinin bu şekilde düzeltilemeyeceği O çetin günün azabından Alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.
Alim olan Allah en doğrusunu bilir.
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
hayrullah41 Yazdı:
Sevgili Naci Çelik,
yazılarından anladığım kadarı ile (lütfen ama lütfen eğer yanlış anlamış isem beni düzelt) sen, zengin birisin.
Yani paran ve dairelerin var. (yanılıyorsam lütfen düzelt)
Bu yargıya nereden vardığımı sorma.
Ve sana şunu teklif ediyorum :
YAKIN çevrendeki, köyündeki, yakın akrabaların ve komşuların için biriktirmiş olduğun SERVETİNİN (hani namazın, secdenin, tam anlamı ile bu dünya hayatındaki çalışmaya engel olduğu, sekteye uğrattığından dolayı, senin bunlara kulak asmayıp, KENDİ ellerinle çalışıp KAZANDIĞIN servet) YARISINI senden daha düşük düzeyde yaşayan İHTİYAÇ sahiplerine İNFAK et.
Haydi bunu bu GEZEGENDE, ŞU ANDA yap...Yapabilir misin?
Çok yoğunsun, notlarımı, yazılarımı okumaya da zamanın yok ama, lütfen cevap yazmadan önce, SADECE 5 dk nı alacak olan aşağıdaki linkteki yazımı da oku.
http://www.hayrullahmeral.com/yildabirkırktabir.htm
bütün samimiyetim ile cevabını bekliyorum...
Selametle,
|
|
|
Sevgili hayrullah.
Makaleni okudum.Anlattıkların veya ayetlerden anladıkların,bana göre,güzel temennilerden ibaret.Zekat çok ayri bir şeydir.Ve zannedildiği gibi % 2,5 değil,% 20"dir.Ve zekatta gönüllülük aranmaz,toplum veya siyasi oterite,inanan inanmayan herkesten,kazandıklarının yüzde yirmisini alır,almak zorundadır.Zaten bütün devletler,vatandaşlarının kazandıkları paralardan zekat almaktadır.Almasalar,devlet olamazlar.
Demem o ki,zekat denen şey çok farklı veya çok yönlü bir gönüllü vergidir.Ama devletlerin topladıkları veya toplamaları gereken şey,ganimet"tir.Bunun oranı da % 20 dir.
Sorduğun özel sorulara gelince:Zengin sayılırım hamdolsun.Ama katım,yatım,hiç bir gayrimenkulum yok.2004 Yılında hepsini sattım.500 000 lirada borçlanarak 2,5 Milyon liralık bir yatırım yaptım.Yani fabrika kurdum.25 Kişinin çalıştığı bir şirket"im.Ve hala bankalara,300 000 lira taksitlendirilmiş kredi borcum var.Oturduğum ev,büro ve fabrikanın binası kira.
Zenginliği veya zenginliğe bakışınızı çok komik buldum.Hani derler ya,"zenginin malı,züğürtün çenesini yorar"diye.seninki de o hesap yani.
Not:Dostum.Benim malım,kenarda param falan yok.Ürettiğim belli markalı ürnlerim ve belli bir pazarım var.Ayda 120 000 liralık ciro yapıyorum.Kazandığım paranın 15 000 lirasını kredi borçlarıma ödüyorum.Kalanı ile de ancak ailevi giderlerimi karşılayabiliyorum.
Eğer kenarda param olsaydı hiç kimseye bir kuruş vermezdim.İşimi genişleterek,25 kişiye daha iş vermek isterdim.Ama sen bunu veya bunları anlamazsın.Boşuna kafanı yorma.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Sevgili Naci, acaip bir şirk anlayışın var:Evet.Çünkü bu konu üzerinde bir hayli durdum ve durmaktayım.Çünkü bu konu dikkat edilmesi gereken çok grift bir konu.Bana göre İslam alimleri,Kur"an"ın tarif ettiği müşriği teşhis edemedi,hala da etmiş değildir.İslam alimlerinin müşrik anlayışı,insanlardan bir bölümünü ötekileştirmek isteyen siyası otoritelerin,tercih edip,teşvik ettiği,zalimane bir anlayıştır.Bu yanlış anlayışa,bilhassa Osmanlı devleti sarılmış veya icad etmiştir.Gerek haçlı seferleri,gerekse sonraki tüm sefer veya savaşlar,hep aynı Allah"a,inanan mezhepler arası savaşlardır. Çünkü,Yahudilik,hıristiyanlık,sabilik ve Hz.Muhammed"in toplumunu vurgulayan,şimdi adını hatırlayamadığım guruplar,Kur"an"da adı geçen hak mezheplerdir.Yani günümüzdekilerde dahil,insanlık tarihinde yaşanan tüm savaşlar,aslında mezhep savaşlarıdır.Eğer Osmanlı devleti veya diğer devletler,bu zalim ve batıl yoruma sarılmasaydı,toplumlara,"ölürsem şehit,kalırsam gazi"anlayışı hakim olurmuydu? Sözünü ettiğimiz ayetlerin vurguladığı guruplardan,müşrik ve mecusiler dışında kalan gurupların hepsi,esasen islam yani müslümandırlar.
Sayın Naci, Ehl-i Kitab olan Yahudi ve Hiristiyanları hedef alan ayetler neyi anlatıyor?Onların nankörlüğünü,beyinsizliğini,körü körüne atalarına uymalarını ve Allah"a ortak koşmalarını anlatıyor.Onların ebedi cehennemlik veya inanmayan müşrik olduklarını söylemiyor ki. Muhammedin Ehli Kitap olan Yahudilerle olan mücadelesi neyin nesi? Onları ne diye ayetlerine imana davet edip duruyor? Allah ne diye onların inanmayanını bir daha çıkarılmamasına cehenneme koyuyor? Ama dediğin gibi,inanmayanı"nı,yani Allah ve ahiretin olmadığını iddia edenlerini ebediyen cehenneme atıyor.Allah ve Muhammed Yahudileri neden yurtlarından çıkarıyor? Bu İslam'da mezhepler arası geçimsizlikten midir?Evet.Çünkü Yahudi ve hıristiyan inanırların bir çoğu mezhepcilik yapıyordu.Bundan dolayı Allah,onlar dinlerini parça parça ettiler,her gurup kendi yanındaki ile övünmektedir,senin onlarla bir ilişkin olamaz "demektedir. Muhammed hangi mezhebe mensuptu? Muhammed neden mezhepler arasında fark ghözetiyor? Niçin "Ellezine Âmenû" mezhebinin başına geçip diğer mezhepleri dışlıyor, onlara düşman tavır takınıyor?Çünkü peygamberler ideal müslümanlardır.Ve her şeyin en idealini ortaya koymak ve onu savunmak durumundadırlar.Ama bizler,ideal olanı aramak durumundayız,ortaya koymak zorunda olmadığımız gibi,ortaya koyamayız da.Çünkü bizim yorum veya tavırlarımızın doğruluğunu teyid eden,vahiy meleklerimiz yoktur.Yani peygamberler devrimcidir,devrimci olmak zorundaydılar.Ama biz ıslahatcı olmakla mükellefiz diye düşünüyorum. Neden onları müşriklerle bir tutuyor? vs. Bak: Âli Imran: 64, 70-75, 98-99, 110; 98/1-6.
Günümüzde de Allah yoktur diyen bir anlayış yoktur.Çünkü makul akıl,varlık ve oluşun sebebini bir yere veya yerlere bağlamak zorunda kalmaktadır.Buna ister doğa desin,ister "big beng" desin,ister evrim desin farketmez.Kur"an" ahirete veya herhangi bir şekilde,ölüm ötesi bir yaşam veya hesaba inanmayan insanları,yani ateistleri,müşrik diye adlandırmaktadır.Ve Kur"an müşriklere cenneti ebediyyen haram kılmaktadır.Ve aşağıda vereceğim kıssa"dan da,Kur"an"ın sözünü ettiği müşriklerin,ateistler olduğu açıkca anlaşılmaktadır.
Anşılan siz, ateist müşrik dediklerinin dışında kalan diğer müşriklerin, hatta "bütün inananlar müşriktir" hükmünce, cehenneme gireceklerini, cezalarını çektikten sonra çıkıp cennete döneceklerini söylüyorsun Bir açıdan doğru. sünni, şii mezhepler gibi. Aslında sen Vahiy dışı Atalar Dinine daha yakınsın Atalar dinine uymakla suçladıklarından. Cehenneme girdikten sonra cezasını çekip çıkacağını hangi ayet veya ayetler sana fehmettiriyor? Ben Kur"an" veya ayetlerden ne anlıyorsam ona itibar ederim.İtibar ettiğim anlayışın,atalarımızın anlayışında olup olmadığına bakmam bile.Yani ben kendimi,atalarımın anlayışlarına göre,asla konumlandırmam.Dostum.Kur"an",mallarımızın,çocuklarımızın ve dünya hayatının bizim için bir fitne olduğunu söyler.Ayrica Kur"an",kıtlık,yoksulluk,ölüm,hastalık ve doğal afetlerin de birer azap olduğunu söyler.(68/33)
Ben "fitne"yi,baskı,işkence,eza,ceza ve azap olarak anlıyor ve böyle yorumluyorum.Bundan dolayı da,dünya"yı,bir yaşam yurdu olarak değil de,bir ceza yurdu olarak değerlendiriyorum.Kur"an"da bunu açıkca vurguluyor zaten.Yani bana göre dünya hayatı,inananlar açısından bir cehennem de olabiliyor.Ayrica,bazı inanırların öldükten sonra da,çeşitli cezalara maruz kalacağını,ama sonunda cennete gideceğini düşünüyorum.
32.Onlara şu iki adamı örnek ver: Onlardan birine iki üzüm bağı vermiş, bağların çevresini hurmalarla donatmış, ikisinin arasına da bir ekinlik koymuştuk.
Bu cümleden bir şey anlamadım. Ne demek "İkisinin arasına bir ekinlik koymuş"?
33.Her iki bağ da meyvelerini vermiş ve ürünlerinden hiçbir şeyi eksik bırakmamıştı. Bu iki bağın arasından bir de nehir fışkırtmıştık.
34.Derken onun büyük bir serveti oldu. Arkadaşıyla konuşurken ona dedi ki: "Benim malım seninkinden daha çok. Adamlardan yana da senden daha üstünüm."
35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."
"Kendine zulmederek bağına girdi.." Ben bu cümleden; adam kendisine işkence yapa yapa bağına giriyor, anlıyorum. Sen ne anlıyorsun? Adam bağına girerken ne diye kendine zulum etsin? Öyle konuşmakla,yani kıyameti inkar etmekle,yani müşriklik yapmakla kendine zulmetti.Yunus"ta kavmini terkettiğinde,ben kendime zulmettim demişti.
36."Kıyametin kopacağını da sanmıyorum. Rabbime döndürülsem bile andolsun bundan daha iyi bir sonuç bulurum."
Bak, bu ifadede adamın bir ahiret inancı olduğu da anlaşılabiliyor!"Eğer senin iddia ettiğin gibi ise"demek istiyor. Üstelik öncekinden daha iyisinin verileceğine inanıyor. Yoksa ordan bu dünyaya gelmiş ve orada sahip oldukları gibi burada da sahip oldukları bahçelerinin ortasında villalarda oturan bağ bahçe sahipleri mi bunlar? Evet.Büyük kısmı bunlar diye düşünüyorum.
37. Arkadaşı ona cevap vererek dedi ki: "Seni topraktan, sonra bir damla döl suyundan yaratan, sonra da seni (eksiksiz) bir insan şeklinde düzenleyen Allah'ı inkâr mı ediyorsun?"
Adam Allah'ın varlığını mı inkar ediyor, adam Allah'n dediklerini mi tanımıyor? Allah'a nankörlük mü ediyor, Allah yok mu diyor? Dikkat edersen, Allah beni yaratmadı demiyor. Halbuki ateist olan, Allah yok diyor ve Allah'ın yaratması da yok diyor.Ama doğanın kanunu diyor.Bana göre aynı şey.Adam Allah yok demiyor,ama kıyametin olacağına,yani ahirete inanmıyor.Onu tescilli kafir ve müşrik yapan da bu inancı. Senin ahirete inanıyor dediğin yahudi, hiristiyan ve müslüman müşrik inanırlar, gerçekten ahirete, hesaba inanıyor osalardı Allah'a, ayetlerine bu denli lakayıt, Allah'ı takmaz olabilirler miydi? Sözde imanın ne faydası olur? Bana göre,sözde iman da imandır.Çünkü ameller derece derece"dir.
38.Fakat O Allah benim Rabbimdir. Ben Rabbime hiç kimseyi ortak koşmam."
Bu cümle senin şirk anlayışınla tezat teşkil etmiyor mu? Hani şirk koşmadan iman olamazdı!Buradaki şirk,ahireti inkar anlamındaki şirktir.
39.40.Bağına girdiğinde ‘Mâşaallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır' deseydin ya!.. Eğer benim malımı ve çocuklarımı kendininkilerden daha az görüyorsan, belki Rabbim bana, senin bağından daha iyisini verir. Seninkinin üzerine de gökten bir afet indirir de bağ kupkuru ve yalçın bir toprak haline geliverir."
41."Ya da suyu çekiliverir de (bırak bir daha bulmayı) artık onu arayamazsın bile."
42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.
Hakkaten beyinsiz biriymiş adam! Bütün bağı bahçesi, malı mülkü yok oluyor, o ise bahçeye harcadığına yanıyor! Bu çeviri de de bir arıza olmasın! "Enfeqa", "harcadı" anlamından çok öte bir kaybı ifade eder bir anlam ifade ediyor olmasın!Dostum bu çeviri benim değil.Diyanet çevirisi.
"Bağına yaptığı harcamalar..." (!) Kısa zamanda, zahmetsiz ve para kazanmak amaçlı yapılmış bu Kuran çevirilerine dayalı daha çoook tutarsız yorumlar yaparsın!
Kıssa"ya dikkat edersen,bağının hiç yok olmayacağını ve kıyametin kopmayacağını iddia eden adam,bir ateist.Yani ahirete,ölüm ötesine inanmayan bir adam.
Kıssanın son ifadesinden ve bizzat aynı adamın itirafından,bu tür,bir inanca sahip kişilerin müşrik olduğu,yani kendi aklına,mantığına,yani kendisindeki iblisi duygularına uyduğu ve onları Rabbine ortak koştuğu anlaşılmaktadır.Böyle bir inanç,Allah"a ortak koşmada zirve yapmış ve müşrikliği tescil edilmiş bir inançtır.Yani bir insan,herhangi bir şekilde ahirete inandığı sürece,Allah"a ne kadar ortak koşsa"da müşrik sıfatını almaz,almıyor.Bunun böyle olduğuna dair,Kur"an"da sayısız örnekler var.
İnandığın rabbin aşkına söyle, ahirete imandan sen ne anlıyorsun? Yahudi "inanıyorum, Hiristiyan "inanıyorum", Müslüman "inanıyorum", Sabii "inanıyorum" demekle iş bitiyorsa, ateistin, mecusinin suçu ne? Onlara nazaran sadece "inanmıyorum" demesi mi?Hayır.Bir kaçkere hatırlattım ama,anlamadın,anlamak istemedin.Ve verdiğim ayetleri de budadın.Ateistin asıl suçu,önceden inkar etmiş olmasında. Biri inanıyorum diyor ve gereğini yapmıyor, öbürü de inanmıyorum diyor ve gereğini yapıyor! İnanıyorum demek bu denli önem taşıyor öyle mi? İnsafın kurumasın; nice dürüst, iyilik sever, ezilen insanların hakkını savunan, şerefli diyebieceğimiz ateist var dünyada; sen bunları, "inanmıyorum ahirete" dediğinden ötürü ebediyyen cehenneme, buna karşın nice şerefsiz, adi, ırz düşmanı namussuzu "ahirete inanıyorum" dediği için cennete sokacaksın öyle mi?İnanan bir insan,saydığın alçaklıkları yapmaz,hele tekrar tekrar hiç yapmaz.eğer yapıyorsa,kesinlikle ahirete de inanmıyordur. Bu zihniyette olan sen ve seninle aynı düşüncede olacak inandığın rabbin ne kadar adil!? Böyle bir rabbe inanmıyorum, cennetini de istemiyorum ben. Varsın senin ve senin gibi inanan müşriklerin olsun bu cennet. Böylesi adil (!) bir Rrabbin cehennemini tercih ederim cennetine.
Sırası gelmişken,çok önemli bir hatırlatma daha yapayım.Yapayım ki,benim kafayı nasıl yediğim iyice anlaşılsın.Kıssa daki adam ne diyor? Ben bu bağın,orijinal anlamıyla "cennetin",ebediyen yok olacağını zannetmiyorum diyor.
Soru:Bu gezegende,böyle bir gerizekalı adam olabilir mi ki,evinin,ya da bahçesinin,ya da malının mülkünün ebediyen yok olmayacağını iddia etsin?
Bilmiyorum ama, bu geri zekalı, bahçesinin, her şeyinin helak olduğunu gördükten sonra nasıl oldu acaba?! Bu gezegenden kastın bu üzerinde bulunduğumuz dünya ise, bu dünyada bağ ve bahçeler sıcaktan, yangından, susuzluktan kasırga ve saireye maruz kalmaktan helak olmuyor mu ? Ne dersin? Öbür gezegeni kast ediyorsan eğer, adamın bağı bahçesi nasıl yok oldu peki? Ya ben ne dediğini anlayamıyorum, ya sen ne dediğini bilmiyorsun?Evet.bu ayetlere çok ayri açılardan bakıyoruz.
Böyle bir adam,olsa olsa,ölümü,yaşlanmayı,hastalanmayı,açlığı,yokluğu bilmeyen ve böyle gelmiş böyle gidecek zannedilen,bir ortamdaki,yani bir cennetteki,bir adam iddia edebilir.Ve bu olay,esas itibariyle,bizlerde dahil,tüm insanların ilk defa ve en güzel bir şekilde yartıldığımız,sonra da kovulduğumuz cennette geçen bir olaydır.
Bize ne oradaki olaydan; biz hayatımızda örneğini yaşamadığımız, görmediğimiz bir felaketten nasıl bir ders çıkaracağız? Bu olay burada ne diye bize hatırlatılıyor, anlatılıyor ki?
Zaten,Kur"an"da sözü edilen helak edilmiş tüm kavimler,orada,yani ilk cennet yaşamlarında helak edilmiş kavimlerdir.
Allah, Allah! Orası bizim her gün geçip gördüğümüz yolumuz üzeri bir gezegen meğer! Sinirleniyorum, seni dövesim geliyor, dövemediğim için de ben kafayı yiyeceğim! :)) Ne olur biraz tutarlı olmaya çalış! Söylemlerin çelişkiler yumağı.Evet aynen öyle.dünya"ya gelirken ve dünyadan ayrılırken o gezegenlerin yanından geçiyoruz.
Bu dünya da o anlamda bir helak olayı,hiç yaşanmadı ve yaşanacağını da Kur"an"da henüz görebilmiş değilim.
"O anlamda bir helak olayı" dediğin ne ola ki? Topu topu adamın iki bahçesinden bahs ediyor! Bu dünyada nice bahçelerin, ormanların nasıl yanıp kül olduğuna, susuzluktan kuruduğuna hep şahit olanlar biz değil de öbür dünyadakiler midir? Lut kavminin,Salih kavminin,Nuh kavminin uğradığı felaketlerden söz ediyorum.O felaketlerin asılları bu dünya da yaşanmadı.O felaketler küresel felaketler idi.Bu dünya daki felaketler,o felaketlerin çok küçük benzerleridir.
Bu konuda da çok güçlü delillerim var.İsteyen herkesle paylaşmaya hazırım.Tabii,zamanım el verdiği ölçüde.
Şimdiye dek delillerinin ne kadar sağlam olduğunu gördük! Serd et o sağlam delillerini de bari, diyecek sözümüz kalmasın!
Ayrica,bu iyiliklerimi de untmayın,size cemalievveliyenizi hatırlatıyorum:)
Unutur muyuz hiç! Teşekkür ediyoruz bu paha biçilmez bilgiler için sana.
Muhabbetle.
Selam ile
Selam ile. |
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Naci dede,
Yaşımın küçük olduğuna nasıl hükmettin bilmiyorum ama en
azından cezai ehliyetim olduğunu söyleyebilirim.
Senin gibi obsessif-kompulsif bozukluğun üstüne paranoid
belirtiler gösteren tipler toplumda arttıkca hayat
çekilmez bir hal alıyor.
kendine ve kardeşlerinle kurduğun o küçük işletmeye
dikkat et de "bağ sahibinin"durumuna düşmeyesin.Mazallah
kriz kol geziyor.Buralarda bol keseden atacağına işine 4
elle sarıl.Bu da sana benden bir abi tavsiyesi.
Senin yazdığın hiçbir konu başlığın da
bulunmamayı/yazmamayı tercih ediyorum.
Aklı başında hiç kimse de seninle uzun süre Muhattap
olmaz zaten...
Senin için Allahtan şifa diliyorum.
Haydi selametle...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Değerli Naci Çelik,
Tartışmayı sürdürmede bir neticeye varacağımızı sanmadığım çin bu konudaki karşılıklı müzakereye son vermek istiyorum izninle.
35.Derken kendine zulmederek bağına girdi. Şöyle dedi: "Bunun sonsuza değin yok olacağını sanmıyorum."
"Kendine zulmederek..." ifadesi, "ve huve zâlimun li nefsihî" nin karşılığı olarak çeviriyorlar. "Öyle konuşmakla,yani kıyameti inkar etmekle,yani müşriklik yapmakla kendine zulmetti.Yunus"ta kavmini terkettiğinde,ben kendime zulmettim demişti." diyorsun. Adam bağına girerken, kendine zulmediyor! Kıyameti ne diye hemen adamın başına koparı verdin! Bu sözü kıyamette sarf etmiyor ki! Yunus'un söylediği başka bunun yaptığı başka. Yunus içine düştüğü durum dolayısıyla "...ben zalim oldum, mahf oldum/ İnni kuntu minezzâlimîn" diyor. Adamın bu anlamda bir söz sarfetmesi için ortada henüz hiç bir sebep yok ki. Çünkü adamın bahçeleri bitmez tükenmez ürünlerle dolup taşıyor. Nitekim o kadar bol ürün vermiş ki, adam, zalimun li nefsihi halde, bahçesine girerken şunu söylemekten kendini alamıyor: "Bunun tükeneceğine, biteceğine, yok olacağına asla inanmıyorum." Böylesine adamı gururlandıran, coşturan, kudurtan "bitmaz tükenmez" dediği bahçesine girerken ve bu sözü söylerken nasıl kendine zulmediyor olabilir? "ve huve zâlimun li nefsihi...: "Gaddar, acımasız, merhametten yoksun, azgın bir ruh haliyle", bahçesine girdi. anlamınadır. Zâlimun li nefsih, muhsin (iyilik yapan, muhtaç olanlara ihsanda bulunan, en güzel davranışları sergileyen)in zıddıdır. Bak: 37/113.
42.Derken bütün serveti helak edildi. (Yıkılmış) çardakları üzerine çökmüş haldeki bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor ve şöyle diyordu: "Keşke Rabbime hiçbir kimseyi ortak koşmasaydım..." 18.Sure.kehf.
"bağına yaptığı harcamalar karşısında ellerini oğuşturuyor..." şeklindeki çeviri yanlış bir çeviridir. Doğrusu şudur:
"Derken adamın bütün ürünü/serveti yok olmuştu. Bahçesindeki ürünün tamamen yok olmasına karşın (duyduğu pişmanlık ve üzüntüden dolayı) avuçlarını oğuşturdu durdu. Bahçe çardakları üstüne çökmüştü. Adam şöyle diyordu: Ah! ne olaydım, rabbime hiç kimseyi ortak tutmayaydım (Rabbimmin sözünü dinleseydim, kimseye uymayaydım)."
Naci Bey, buradaki ortak koşması, kulun Rabb'inin infakta ve ihsanda bulunması buyruğuna kulak asmaması, sözünü dinlememesidir. Kuran'da işlenen şirkin özü de hep budur. Allah en çok da buna kızıyor diye düşünüyorum. Ben de olsam, benim varlığımı kabul ettiği halde sğzümü dinlemeyene, beni takmayana en çok kızardım her halde.
Size kalan ömrünüzde sağlıklı bir hayat diliyorum.
Vesselam.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Değerli Metehan, ben çalışma ve düşünme ürünü olan, Kuran'dan istinbat iddiasını taşıyan samimi bulduğum her çalışmaya değer veririm. Naci Beyi ve çalışmasını da samimi ve değerli bulduğumdan bir konuda bir yere kadar tartışmayı sürdürdüm. Ayrıca ben sırf birine cevap olsun diye de yazmıyorum. Başkalarına faydalı olması halinde birileri üzerinden mesajlar vermekten de keyif alıyorum.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Pek kıymetli Abdurrahman Abim,
Seni-Allah için- ne kadar çok sevdiğimi biliyorsun.
Burada senin sabrın ve iyi niyetin tartışma konusu bile
olamaz.
Bu sitenin müdavimleri elbette senin bilginden istifade
etmişlerdir ve ediyorlardır.
Bana göre her görüş tutarlı olması kaydı şartı ile
değerlidir,ancak ;
Benim tepkim Saygısızca-fütürsuzca yazılar yazıp Egosunu
tatmin etmeye kalkanlara SERT olur.
Zira burada yazılanları tartışmalara katılmadan
okuyan sayısı tahminimizden fazladır.
Dolaysı ile bu yazılanların nitelikli olmasını zorunlu
kılıyor.
Bu siteye arasıra uğrayan birisi veya Mezhepci bir
kardeşimiz -mağlum şahsın- Şirk olmadan İman olmaz
hezeyan ve zannını okusa ne düşünür_?
Bu ve başka nedenlerden dolayı kendisini Hezeyanları ile
başbaşa bırakmak en doğrusu olsa gerek.
Huda dan başkası kimseyi Hidayete erdiremez.
Esenlikler dilerim...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Metehan yazdı
Huda dan başkası kimseyi Hidayete erdiremez.Vay be.. Adam hemen çaktı,benim hidayette olmadığımı.Ne o metehan,gene başladın mızmızlanmaya,oraya buraya şikayette bulunmaya.Sana çocuk dedikse,biyolojik açıdan demedik.Kur"an" ve islam tefekkürü açısından dedik.Ama sıradan bir çocuk değilsin.özellikli bir çocuksun.,Onun için seni de seviyorum valla.Çünkü ben Allah"tan korkan ahirete inanan çocukları da çok severim.Belli ki,önceden de iman etmiştin.
Bana göre,hıristiyanların yaptığı vaftiz töreni,esas itibariyle,vahiyden kaynaklanan bir tören.Adamlar,yeni doğan bebeklerini günahlarından arındırmaya çalışıyor.Çünkü dünya"ya gelen her insan,en azından günahkar olarak geliyor.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
İbrahimizm!!! Ayrıldı
Katılma Tarihi: 14 subat 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 420
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yeni islam Yazdı:
Bana göre,hıristiyanların yaptığı vaftiz töreni,esas itibariyle,vahiyden kaynaklanan bir tören.Adamlar,yeni doğan bebeklerini günahlarından arındırmaya çalışıyor.Çünkü dünya"ya gelen her insan,en azından günahkar olarak geliyor.
Selam ile.
|
|
|
Şimdi bu vaftiz maftiz falan yokta bu ne şekil kardeşim..
Selamlar Ama olmadığını ima eden Naci kardeşim,seninlede papaz olmamıza az kaldı,papaz olursak işte o zaman tam vaftiz olmuş oluruz la havle vela kuvvete....yav bir yere kadar güzel getiriyorsun sonra direksiyonu haydaaa yara kırıyorsun..şimdi bu hristoların falan vaftizlerinin sağlamasını bilmemde,
ya biz çok cahiliz yada sen çok alim ulema bir adamsın vesselam..
|
Yukarı dön |
|
|
|
|