Yazanlarda |
|
asım Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 agustos 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1700
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
kabedeki bir namazda izlemiştim...
bir arap genci eline kuranı almış namaz kılarken imamı kurandan takip ediyordu...
namazın en önemli kısmı kıyam ve onda okunan kurandır...
rükü ve ve secde tazarru ve niyaz gibidir...
bir türk eline kuran meali alıp bir ingiliz ingilizce meali alıp kurandan bir bölüm anlayarak okusa sonrada okuduğunu anladım ve itaat ediyorum anlamında ruku ve secdeye varsa ...
salatın en önemli anlamı olan eğitim de dua ve niyaz da yapılmış olur...
namaz hem salatı hem duayı hem tesbihi içeren bir ritüel...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Hayrullah.
Ben çevirmen değilim.Ben yorumcuyum.Yani ayetlerden alınması gereken mesaji anlamaya çalışırım.Diğer bir ifade ile,ayetlerdeki ilahi muradı analamya çalışıyorum.
Ben tecrube ve incelemelerime göre,sana selat kavramını tefsir edeyim.Çünkü Kur"an" kullandığı her kelimenin lugat anlamını bizzat kendisi verir.Yani seni binbir kaynaktan gelen,binbir rivayete muhtaç etmez.Zaten o kaynaklara itibar da etmez.Ayrica Kur"an kullandığı her kelimeyi tefsir de eder.
Şöyle ki:Kur"an" her şey için iki çift kelime kullanır.Yani her şeyi birbiriyle müteşabih iki çift kelime ile açıklar.Kur"an" her anlattığı olayı da,birbirinin benzeri iki çift ayetle anlatır.
Bu Kuran"ın ihtiva ettiği,bir kuram"dır.
Benim bu idiamı testetmek istersen,bana Kur"an"da en az dötr ayri yerde geçen herhangi bir kelime söylersin ve bana biraz süre verirsin,bende o kelimenin müteşabihlerini,yani benzerlerini sana söylerim.
Şimdi bu kuramdan hareketle,sana selat kelimesini tefsir edeyim.
Selat=Sadaka
Zekat=Zikir
Bu kelimelerin dördü,aynı kelimenin iki çiftidir.Diğer bir ifade ile,bu kelimeler birbiriyle mesani"dir.
Bu kelimeler genelde aynı şeyi veya ayni hali vurgular.Yani selat neyse,zekat odur.Zekat neyse selat odur.Ya da Sadaka ne ise,Selat odur,selat ne ise sadaka odur.
Daha açık bir ifade ile ifade edecek olursak,selat=Zekat=Zikir=sadaka.
Kelimeler arasında küçük nüanslar vardır.
Selat,biriktirmektir,çalışmaktır,düşünmektir,yemektir,içmekt ir,uyumaktır.vs.vs.Yani selat,herhangi bir varlığın fıtratına uygun yaşaması veya hareket etmesidir.
Bu anlamda canlı cansız tüm varlıklar,Allah"ta dahil,selat eder,zikir eder,sadaka verir,zekat verir.
Bundan dolayı,Kur"an" kuşların,müşriklerin selatından da söz eder.Daha doğrusu,Kur"an" müşriklerin müşrikçe yaşamasını,hayvanların hayvanca yaşamalarını da selat diye vurgular.İstersen,bu söylediklerimle ilgi,Kur"an"daki resimleri sana gösterebilir veya hatırlatabilirim.
Yani çok genel anlamıyla söylüyorum.İnsanın insanca yaşaması,onların selatıdır.
Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta,insanlrın fıtraten ikiye ayrılmalarıdır.Müslüman fıtratı üzere olanlar,müşrik fıtratı üzere olanlar.
Mesela,müşrik fıtratı veya selatı gereği,din gününe inanmaz,yetimi dert etmez,yoksulu doyurması gerektiğini düşünmez,doyursa bile,bunu gösteriş veya onlardan kendisine gelecek zararları def etmek için yapar.
Müslüman ise,bunları,her şeyden önce Allah"ın rizasını kazanmak için Allah"ın emrini yerine getirmek için veya vicdanen müsterih olmak,mutluluk duymak için yapar.Çünkü onun fıtratında öyle davranmak,öyle hareket etmek var.
İşte,müşrik veya müslümanın,madden veya manen çalışması,üretmesi,selat veya Zikir"dir.Yani kişinin veya hayvanın şarj olmasıdır. O ürettiklerinden başkalarına vermesi veya o ürettiklerinden ,isterse kendi öz çocukları olsun,başkalarının yararlanması,o kişi için zekatttır,sadakadır.
Mesela.Kur"an,"sabır ve selat"la allahtan yardım isteyin"derken,sabırla çalışarak,düşünerek,o ortamda yapmanız gereken şeyi yaparak yardım dileyin demektedir.Kuru kuruya sabrederek,yani sırtüstü yatarak yardım dilerseniz,Allah"ın emrine uygun hareket etmiş olmazsınız.
Diğer bir örnek,namazları ve orta namazı koruyun der.Bu ne demektir biliyormusun.Her şey ve her işte orta bir yol tut demektir.Ne dinde,ne çalışmakta,ne uyumakta,ne eğlenmekte,ne gülmekte,ne sevişmekte aşırı gitmeyin demektedir.
Ya da güneşin sarkmasından gece veya akşam oluncaya kadar selat edin derken,öğlen istirahatinden sonra akşama kadar,ya kendiniz için,ya aileniz için,ya da içinde yaşadığınız toplum için,işinizi yapın veya bir şeyler üretin demektedir.Akşam olunca da,evinize,ailenize dönün,istirahatınızı yapın demektedir.
Bu ve buna benzer ayetlerin,vurguladığı selat,hep bu veya buna benzer,iş veya vazifelerdir.Elbette,bu vazifeler arasında,Kur"an" okumak,anlahı anmak,zikretmek,bilgilenmekte vardır.Bu anlamda şekilsel namazda,bir zikir"dir,yani selat"tır.Veya şekilsel namazda selat"tandır.Ama bir müslüman çıkar,Kur"an"daki selat budur derse,o da çok yanlış olur.
Zaten müslüman veya insanlar,bu veya buna benzer,bir çok geniş kapsamlı kavramı,zaman içerisinde,çok belli şeylere indirgeyerek tahrif ettiler.yani kelimeleri yerlerinden kaydırdılar.
Örneğin:Yukarda sözünü ettiğim müşrük,müslümanlarca çok yanlış anlaşılmıştır.Kur"an"ın sözünü ettiği müşrik,allah"a ortak koşarak inanan insan değildir.Kur"an"ın sözünü ettiği müşrik,rüşt yaşına,yani 40 yaşına erdiği halde,Allah ve ahirete inanmayan ve Allah ve ahiretin olmadığını açıktan insanlara anlatan,telkin eden ateistlerdir
Bundan dolayı Kur"an müşriklerle evlenmeyi kesinlikle yasaklarken,hiristiyan veya yahudilerle evlenmeye izin vermektedir.
Demem o ki,elimizdeki Kur"an"el değmemiş,muhatapları tarafından tahrif edilmiş,sonra da terkedilmiş bir kitaptır.Sen kalkmış bana gel çeviri yapalım diyorsun.
Dostum,Kur"an"a usulune uygun yaklaşabildikten sonra,elimizdeki çeviriler son derece yeterlidir.Örneğin,diyanet meali,Süleyman Ateş meali,oldukça güzel çevirilerdir.
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
muratmatrak Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 mart 2009 Yer: United Kingdom Gönderilenler: 132
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
Sayin;yeni islam
(MÂİDE) 106. Ey inananlar, birinize ölüm gelince vasiyyet sırasında içinizden iki âdil kişi, aranızda şâhidlik etsin. Ya da yeryüzünde yolculuk ederken başınıza ölüm musibeti gelmişse, sizden olmayan iki kişi (şâhidlik etsin). Kuşkulanırsanız, namazdan sonra onları tutar(yemin ettirir)siniz: "Akrabâ da olsa yeminimizi hiçbir paraya satmayacağız, Allâh'ın (üzerimizde bir borç olarak bulunan) şâhidliğini gizlemeyeceğiz, yoksa biz, elbette günâhkârlardan oluruz,"diye Allah'a yemin ederler. (S.ATES)
Bize maide 106'nin yorumunu yapailirmisiniz?sahitler ki onlari namazdan sonra ali koymamiz soyleniyor.neden namazdan sonra? ve o sahitlerin namaz'dan gaye nedir?
Tessekkurler,?
|
Yukarı dön |
|
|
muratmatrak Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 mart 2009 Yer: United Kingdom Gönderilenler: 132
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
yeni islam yazdi;
Yani selat,herhangi bir varlığın fıtratına uygun yaşaması veya hareket etmesidir
Ustteki aciklama secde olmuyormu? hac 18.ayette yaratilan hersey ona ne yuklenmisse(bilgi/hareket/kader/yasam/olum) onu uygulamakta/yasamakta/boyun egmekte deilmi
(HAC) 18. Görmedin mi (baksana), göklerde, yerde bulunan kimseler, güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanlardan birçoğu hep Allah'a secde ediyorlar! Ama birçoğuna da azâb hak olmuştur. Allâh kimi aşağılatırsa artık ona değer veren olmaz. Allâh, dilediğini yapar.
sizce Asagidaki ayetlerde seytanda melekler sinifindanmi ?
(NAHL) 49. Göklerde ve yerde bulunan canlıların, meleklerin hepsi Allah'a secde ederler, onlar asla büyüklük taslamazlar.
(TÂHÂ) 116. Meleklere: "Âdem'e secede edin," demiştik, secde ettiler, yalnız İblis diretti.
Mealler S.Ates
Tesekkurler,?
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
5 vakit namaz için biçmiş olduğun zarar gerçekten bir ÖNYARGI. Zira insanın ilk olarak güne başlaması için çok güzel bir vesile. Fecr vaktinde, güneş doğmadan, güne hazırlanıyorsun. Gün ortasında, dünyanın bütün çekiciliğine ve süsüne sırtını dönüp, Allah'ı tespih ediyor, acizliğini, ahireti ve ölümü hatırlıyorsun. Akşam gün bitiminde, uykuya / yarı ölüme geçmeden önce son bir kez tevbe ediyor, bağışlanma diliyorsun. Olur ya, belki gün içinde farkında olmadan işinde aşırılığa gitmişsindir. Diyorsun ki mesele, la tuahizne innesine ev ehdehna. Bilmeyerek bir hata yapmışsam Rabbim beni mesul tutma. ve devam ediyorsun, vağfuenna, vağfirlena, VERHAMNA, ente mevlena. Zararlı mı?
Sevgili Hayrullah.Bu söylediklerini yapabilmek için,illa da abdest alıp,namaz kılmaya gerek yok.Senin bu söylediklerini,tefekkür ve bilgi sahibi her insan,her ortam ve her şart altında yapar, yapabilir.Demem o ki,Allah"ı anmanın,Allah"a şükretmenin,Allah"tan haşyet duymanın,Kur"an"da belirtilmiş herhangi belli bir zamanı,mekanı,şekli şemali yoktur.
Ancak,çevresindeki yüzlerce muhkem veya benzer ayeti okumasını,gözlemlemesini bilmeyen,bilmediği içinde onlardan hareketle Allah"a yönelemeyen avam bir müslümanın,belli vakit ve belli şekillerde Allah"a yönelmesinde bir sakınca da yoktur.Avam müslümanlar,ancak bu tür özel veya şekli eylemlerle Allah"ı anabilir,anabiliyor.Benim bunlara itirazım yoktur.Ama hiç kimse,kalkıp bu ilkel yöneliş biçimlerinin Kur"an"da ki selat olduğunu söyleyemez,söylememelidir.
İnsan,Allah"a en kolay ne şekilde yönelebiliyorsa,o şekilde yönelir,yönelmelidir.Bu ayri bir şeydir.Ama kendi yönelişinizi,Kur"andaki selat diye insanlara dayatmakta ne derece doğrudur.bana göre cinayettir.Allah"ın emretmediği bir şeyi,emretmektir.
Evet, gerçekten de dünya hayatına GÖBEKTEN bağlanmaya karşı aşırı zaralı bir eylem, dünya hayatında başarılı olmak gibi BİR ÖLÇÜM kriterim yok zaten. Örneğin, fakirlik içinde kalmak benim için bir başarısızlık değildir, bir imtihandır, sabrımın sınanması ve darlıkta da infak edip, edemediğimin imtihanı.
5 vakit namaz için biçmiş olduğun zarar gerçekten bir ÖNYARGI. Zira insanın ilk olarak güne başlaması için çok güzel bir vesile. Fecr vaktinde, güneş doğmadan, güne hazırlanıyorsun. Gün ortasında, dünyanın bütün çekiciliğine ve süsüne sırtını dönüp, Allah'ı tespih ediyor, acizliğini, ahireti ve ölümü hatırlıyorsun. Akşam gün bitiminde, uykuya / yarı ölüme geçmeden önce son bir kez tevbe ediyor, bağışlanma diliyorsun. Olur ya, belki gün içinde farkında olmadan işinde aşırılığa gitmişsindir. Diyorsun ki mesele, la tuahizne innesine ev ehdehna. Bilmeyerek bir hata yapmışsam Rabbim beni mesul tutma. ve devam ediyorsun, vağfuenna, vağfirlena, VERHAMNA, ente mevlena. Zararlı mı?
Evet, gerçekten de dünya hayatına GÖBEKTEN bağlanmaya karşı aşırı zaralı bir eylem, dünya hayatında başarılı olmak gibi BİR ÖLÇÜM kriterim yok zaten. Örneğin, fakirlik içinde kalmak benim için bir başarısızlık değildir, bir imtihandır, sabrımın sınanması ve darlıkta da infak edip, edemediğimin imtihanı.
Dostum.Ferden böyle düşünmene bir itirazım olamaz.Ancak,çalışmayı,öğrenmeyi,öğretmeyi,üretmeyi,yönetmey i,selattan,yani ibadetten saymaz,selatı,yani ibadeti,belli ritüel veya vakitlere indirgerseniz,büyük bir cinayet işler,topyekün islam dünyasını perişan edersiniz.Zaten yapılan,yapılmış olan da budur.
Bana göre,geleneksel namzın,orucun,haccın.vs.peygamber veya peygamberlerle hiç ilgisi yoktur.Bu dini,yani içinde bulunduğumuz atalar dinini,bütün kurum ve kurallarıyla,haccac,mervan gibi zalimlerle,toprak ağası(tüsiad)siyasi otoriteler(ergenekoncu askerler)kurdu.bu kurallarda,ne peygamberlerin,ne de islam alimlerinin hiç bir katkısı,hiç bir rizası yoktur,olmamıştır diye düşünüyorum.
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
İbrahimizm!!! Ayrıldı
Katılma Tarihi: 14 subat 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 420
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bana göre,geleneksel namzın,orucun,haccın.vs.peygamber veya peygamberlerle hiç ilgisi yoktur.
selamlar,
İçinizden
varlık ve servet sahibi kimseler yakınlarına, düşkünlere ve Allah
yolunda hicret edenlere,vermeyeceklerine yemin etmesinler. Onlar affetsinler, vazgeçip iyi muamelede bulunsunlar. Allah’ın sizi bağışlamasını arzu etmez misiniz? Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. 24/22
Bu ayeti nasıl anlıyorsunuz arkadaşlar..??
şimdi konumuzla ne alakası var diyebilirsiniz,demekte serbestsiniz,buyrunuz deyiniz..
Yaptığım
anlama eyleminin bana veri olarak sundukları tamama ermeden istedim ki
sizinde katkınız olsun,olur ki biz yanlış anlamayalım..
Kuranda
''hicret'
kelimesine karşılık gelen muharicun ve türev kelimeleri hem zihin göçü
hemde mekan değişimi olarak karşımıza çıkmaktadır.
ve ben elçinin,bulunduğu şehirden ''kaçış''anlamında asla çıkmadığına iman ediyorum..
elçi
medineye bir çıkış yapmışsa bu çıkış bir kaçışla değil bir emirle
gerçekleşmiştir..fakat elçinin yaptığı bu çıkış bir hicret
değildir,bunun adı İnsanlara Ensar olmaktır.
Ben rabbime hicret edeceğim''ayetinin
de bana gösterdiği gibi,''hicret'' kelimesiyle ifade edilenin ''zihin
göçü''/anlayışta yer değişimi mekan değişimi ve olumlu sonuçlara gark olmak'' olduğunu
düşünüyorum,
İman edenler,
hicret edenler, Allah yolunda cihad edenler; şüphesiz bunlar Allah’ın
rahmetini umarlar. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. 2/218
ve dikkatimi çeken bir nokta daha var..
''önce iman sonra eylem''
ee adam iman edebilir lakin ''eyleme geçmez..
önce iman sonra hicret?? Hicret çok önemli,hicretsiz imanda bir işe yaramıyor..iman ettikleri ancak hicret etmemeleri sebebiyle, ve
tek mazeret, ''imkan yol bulamayanlar''..fakat onlarda ''din hakkında
sorup pekiştirerek eyleme geçisin tetikleyicisi olan zihinsel
göçle,mekan değişimini gerçekleştirebilirler...
ve
misal, imanlarını ispat edenlerle karşıtların aralarında velev ki bir
antlaşma olsa bu ispat edenler,hicret etmeyenlere bir koruma/kollamada
bulunamıyor ve ispat edenlerin ispat etmeyenlere karşı,ispat
etmedikleri sürece tek sorumlulukları;dinde sorduklarına cevap vermek...
Kuru imanın eylemle isbatı olmasın sakın hicret..??veya zulm altında kalmaya Rabbin razı olmaması nedeniyle mekan değişimi?? bilmem sizler neler söylersiniz?
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Onlardan ölen hiçbirine asla selat etme ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler. 9/84
Sevgili Muratmatrak.
Yukarda verdiğim ayetten ben,ölen birinin insan onuruna yakışır bir şekilde toprağa verilmesine veya cenazesine katılmak veya ailesine taziyede bulunmak veya mezarını ziyaret etmek,ona rahmet dilemek.vs.selattır.Yani insani bir görev, insanca bir tavır ve ibadettir.Yani bu saydığım görevleri yapmak,selattır,sadakadır,zekattır,zikirdir.Bu ve buna benzer ayetlerin sözünü ettiği selat,bu veya buna benzer eylemlerdir.İlla da bizim bildiğimiz cenaze namazı değildir.Ama bu namazı da kapsar elbet.
5/106.Ayetin dikkat çektiği selatta böyle bir selattır.Yani ayet,selattan sonra derken,defin işlerini hallettikten,yani ölüyü toprağa verdikten sonra demektedir.
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
yeni islam Yazdı:
......
Örneğin:Yukarda sözünü ettiğim müşrük,müslümanlarca çok yanlış anlaşılmıştır.Kur"an"ın sözünü ettiği müşrik,allah"a ortak koşarak inanan insan değildir.Kur"an"ın sözünü ettiği müşrik,rüşt yaşına,yani 40 yaşına erdiği halde,Allah ve ahirete inanmayan ve Allah ve ahiretin olmadığını açıktan insanlara anlatan,telkin eden ateistlerdir
.....
|
|
|
Selam
Sayın Naci bey bu dediğiniz müşrikliğe bir iki örnek verebilirmisiniz.? Zira ben ateizmi, bir yaratıcı veya düzen sağlayıcıyı olmadığına gerçekten samimi olarak inananlar, her olgunun tesadüfler sonucu veya çevre şartları gereği oluştuğuna inananlar olarak biliyorum. Yoksa bunuda mı yanlış biliyormuşuz.! :)
esenlik dilerim
|
Yukarı dön |
|
|
yeni islam Yasaklı
Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 90
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
yeni islam yazdi;
Yani selat,herhangi bir varlığın fıtratına uygun yaşaması veya hareket etmesidir
Ustteki aciklama secde olmuyormu? hac 18.ayette yaratilan hersey ona ne yuklenmisse(bilgi/hareket/kader/yasam/olum) onu uygulamakta/yasamakta/boyun egmekte deilmi
Hayır.Secde de selat gibi çok versiyonlu bir kavramdır.Bir şeyi içine sindirmek,hazmetmek,bir şeye gönüllü veya gönülsüz olarak yaklaşmak,katılmak,dahil olmak,iltica etmek.vs.anlamındadır.Müminler gönüllü olarak Allah"ı ve Allah"a kuluk etmeyi içlerine sindirir hazmederler.Müşrikler ve diğer varlıklar,istesede istemesede,Allah"a secde etmek zorunda kalırlar.Yani Allah"ın takdirinden asla kaçamazlar,çünkü kaçabilecekleri hiç bir yerleri yoktur.
(HAC) 18. Görmedin mi (baksana), göklerde, yerde bulunan kimseler, güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanlardan birçoğu hep Allah'a secde ediyorlar! Ama birçoğuna da azâb hak olmuştur. Allâh kimi aşağılatırsa artık ona değer veren olmaz. Allâh, dilediğini yapar.
sizce Asagidaki ayetlerde seytanda melekler sinifindanmi ?
(NAHL) 49. Göklerde ve yerde bulunan canlıların, meleklerin hepsi Allah'a secde ederler, onlar asla büyüklük taslamazlar.Bu ayette,onlar asla büyüklük taslamazlar yerine,"onlar asla büyüklük taslayamazlar"denmeli bence.
Bu konuyu oldukça iyi incelediğimi düşünüyorum.İblis,Adem yaratılmadan önce melekti.Ve Mele-i-Ala"da ikamet ediyordu.Adem yaratıldıktan sonra,Yakın göğe kovuldu.Benim tesbitlerime göre Kur"an,evrenimizi üç bölgeye ayırıyor.1-Mele i Ala.2.Yakın Gök.3.Yer,yani bu gezegen.
Mele-i-Ala"nın diğer bir adı da,Mescidi Aksa"dır.Diğer bir adı,beyti Mamurdur.Diğer bir adı,Tarık Yıldızıdır.Diğer bir adı Allah"ın,yani Allah"ın razı olduğu kullarının hemen ölün sonrası döndüğü gezegendir.Yani cennettir.Ve söz konusu cennet,şu anda var ve faaliyettedir.Orada İbrahimin makamı var.O evi haccetmek,yani oraya dönmek,yani Allah"ın rızasını kazanıp cennete gitmek,Allah"ın bütün kullarından istediği bir haktır.Hz.Muhammed,peygamberlikle görevlendirildikten hemen sonra bu gezegene gitmiş,orayı ve oradakileri,görüp,gözlemlemiş ve dönünce muhataplarına anlatmıştır.Yani Muhammed,ölüm ötesine gitmiş,dönmüştür.Muhammedin oraya gğidişine ve orada gördüklerine,ısra surasinde ve bilhassa Necm suresinin ilk 18 ayetinde anlatılmaktadır,ama anlayan mı var.Sidretül Münteha,Mescidi Aksa"da çok özel bir yerdir.
Ama bizim zavallı din adamlarımız,Sidretül Münteha"nın mekkenin dışında bir bahçe olduğunu zannetmekte ve söylemektedirler.
Yakın Gök.Bu gezegende yaşayanlara Kur"an"genelde cinler olarak dikkat çeker.Ve bu cinlerden maksat,dünya"ya gelecek olan insanlarla,dünyadan ayrılan,yani ölen insanlardır.Hz.Nuhun,950 yıl yaşadığı yer,söz konusu gezegendir.Hz.Nuh,bu gezegende,İlyas adıyla ve 50 yıl yaşadı.
O gezegende,ortalama ömür,zaten 950,1000 yıldır.Zaten hepimiz,ilk defa orada yaratılıp,orada yaşadık ve öldük.Yani buraya geldik.Yani ilk ölümü ve ilk eceli orada tatdık.Eğer aklına mukayyed olabilirsen devam ederim.Şimdilik bu kadar yeter.
Selam ile
(TÂHÂ) 116. Meleklere: "Âdem'e secede edin," demiştik, secde ettiler, yalnız İblis diretti.
Mealler S.Ates
Tesekkurler,?
|
Yukarı dön |
|
|
Metehan2003 Ayrıldı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam tüm teslim olanların üzerine olsun,
Bir dönem hararetle tartıştığımız ve kimsenin kimseyi
ikna edemediği Salat/Zekat konularının kısır döngüye
dönüşme ihtimali çok yüksek.
Şu bir gerçek ki kimseyi kırmadan farklı bakış açılarını
yakalayıp onların gözü ile bakarak mutlaka yeni birşeyler
öğrenmek herzaman mümkün.
Gozlerim sayın ogrenci ve sayın haktansapmazı ve aliaksoy
beyi, hasanoktem beyi ve daha sayamadığım nice guzel ruhu
arıyor..
Bu arada "Hicret"konusunda ki yaklaşımını çok beğendiğim
ve ilginc bulduğum değerli kardeşim İbrahimizm!:
Lütfen bu konuyu ayrı bir konu başlığı altında tartışmaya
aç...arada kaynayıp gitmesin.
Muhabbetle...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
|
Yukarı dön |
|
|
|
|