Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
1-) Namaz, sabah ve akşam namazları olmak üzre 2 vakit ve 2 rekat.Bu farzlara istenildiği kadarıyla ilave edilebilinir. bu konuda efrayime katlıyorum. benim genel düşüncem insanlar farzın ne olduğnu bildikten sonra ister sünnet, isterse de geleneğimizdir diyerek istediği ibadetleri Allah için yapmasıdır.
2-) Orta namazı da, her cuma kılınan namaz olup,o da 2
rekattır.Ayrıca,o gün toplanıp, her türlü dilek ve şikayetlerin olması
gereken toplantı yapılması gerekir.Ama bu bizim ülkemizde
uygulanmıyor.Başka müslüman ülkelerde bu yöntem var mıdır bilmiyorum... orta namazın cuma namazı olduğunu düşünmekle beraber halen kafamda netleşmedi. toplantı genelde hocanın vaaz vermesi olarak anlatıyor. Bu eskiden cemaatin de katıldığı konuşmalar şeklinde idi.Cuma günü tatil olsa cemaat birbiryle görüş alışverişinde bulunabilir.:)
3-) Namazda mutlak yapılması gereken ritüeller,ruku ve secdedir.Diğer ritüeller yapılsada,yapılmasada olur. Bu konuda kıyam ruku secdenin namazın ruhuna daha uyduğunu düşünmekteyim. Geleneksel namazın da (ettahiyyatü-2kere secde,selam verme vs dışında) bu ruhu yansıttığını düşünüyorum
4-) Namaz, her dilde kılınmalı,hatta,hiç bir dil kullanmadan da yani sesiz de kılınabilimeli. Namazda isteyen arapça isteyen türkçe olarak kılabilmeli yada her iki dil de kullanılabilir. İsteyen namaz kılarken tövbe edebilir dua edip yardımda isteyebilir. yani sadece Kurandan ayetler okunmasının zorunlu olmadığını düşünüyorum
5-) Cinsel bölgelerin kapatmak kaydıyla her türlü kıyafetle namaz kılınabilmeli. örtünme konusunda da bu sekilde sınırlamara karşıyım. Kişi nasıl rahat ediyorsa öyle kılmalı. kimisi başı örtük kimisi çarşaflı kimisi pantolonlu, donlu yada donsuz:)..Mesela donla namaz kılınabilir düşüncesi bana uymuyor. Ben namaz kılarken o an giyinebileceğim ya da görünebilceğim en iyi halimi almaya çalışıyorum.
6-) Abdest alınırken kuran'daki bilgiler yeterli olup,diğer ritüellere gerek olmamalı. Abdest maddi bir temizliktir. bu da en temel haliyele ilgili ayetlerde verilmiştir. Bununla beraber kişi bir yemekten kalmışsa ağza su vermesi yada dişini fırçalaması, ne biliyim gripse burnunu temizlemesi gibi ayetlerde olmayan şeyleri de yapması gerekir. Burda amaç ayetlere ilave değil temizliğe ilavedir.
7-) Put perestlik terimi olan AMİN'in namazlarımızdan, dualarımızdan çıkarılmalı. Bu gibi konularda çekimserim. Çünkü duadan sonra amin diyen kişi bu terimi Allahım duamı kabul et diye kullanıyor. kimsenin aklına eski mısırdaki amen kelimesinin "görünmeyen tanrı"yı temsil ettiği ve amin dendiğinde eski mısır tanrısını andığı aklına gelmemektedir. Sonuçta bilinen ve inandığımız bir çok şey Hz. Muhammedden önce de vardı.
8-) Namazlarda tesbihi kaldırmalı,illa Allah'ı tesbih etmek
için TESBİH kullanmak yerine,parmakların da yeterli olmasını bilmeli. bu konuda da sayılarla ibadet çocukluğumdan beri aklıma yatmamıştır. Yani 33 kere subhanallah demek yerine 32 kere desem nolur 34 desem nolur diye düşünüp durmuştum. Kişi bu konuda kendini serbest hissedip zikrine devam etse ne parmağa ne tesbihe ihtiyaç kalmayacaklardır.
9-) Namaz kılarken kıblenin yönü konusunda ısrarcı ve hassasiyet gösterilmemeli. toplu ortamlarda kılınan namazlar dışında katılıyorum.
10-) Namazlarda,seccadeyi ön plana çıkatmamalı,her temiz yerde kılabilmeli. Kesinlikle Katılıyorum. benim düşüncelerim bu yönde varsa eleştirilerinizi lütfen paylaşın.. Selamlar..
|