HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz ile ilgili... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
İbrahimizm
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 22 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 127
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm

Efrayim
      Sevgili HAKgelenek
      Sıkıntı,fazla vakit ve rekatların kılınması..

İşte aranan cevap,sıkıntı..Rabbı anmak nasıl sıkıntı
olabilir?Rabbın emretmediğini insanlara dayattığında ve
bunu ritüellere hapsettiğinde..yoksa Rabbı anmak asla
sıkıntı değildir,çoğu kişi gün içinde yeterince anıyor
zaten,sorun verilen sözlerde samimi olunmaması yani kişi
Rabbı anmayı otomatiğe bağlamış ve anmış olmak için
anıyor,hatırlamak için değil..neyi hatırlayacak? elbet
konumunu..ve Rabbe söz verdiğinin bilincince
olacak..buradan tevbeyi de çıkaralım..tevbe hemde nasuh
tevbesi derler..güzel abdest vs ve sonra namazlar sonra
af dilemeler ya sonra?sonrası muamma..neden?çünkü tevbe
kavramının algısı yanlış..tevbe öyle hemen ettim
kurtuldum değildir ki..tevbe etmek zaman emek ve çaba
ister..işte Rabbı anmakta böyledir..
Yukarı dön Göster İbrahimizm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Eğer namaz vakitlerini iki rekat ve iki vakit
olarak kuran dan tespit ettiyseniz demekki bu ALLAH ın
istediğidir. Ben de diyorum ki eğer iki vakit iki rekat
isteniyorsa neden buna ilave ediliyor? Neden eksikliği
sıkıntı oluyor da fazlalığı sıkıntı olmuyor? Namazın
fazlalığı iyi ya da hayırsa neden bu hassasiyet
zekat, infak konusunda gösterilmiyor? Fazla namazın hayrı
da fazla diyenlerin aynı şekilde zekat ve infak konusunda
aynı hassasiyeti göstermemesi kişinin samimiyetsizlik
göstergesidir. (HAKgelenek)

Sayın HAKgelenek! Halk deyimiyle, haklısınız da alacağınız yok.

"Fazla namaz eşittir fazla sevap!" diyenlerin fazla infakı akıllarından bile geçirmemesi samimiyetsizliğin ta kendisi. Ama o samimiyetsizliği sele benzetirsek istemedikleri halde sele kapılanlara ne diyeceğiz?

Kendim için soruyorum bunu. Zaten cevap yazmamın nedeni o.

Sabah ve akşam namazlarının farziyetine imanım tam. Bunların dışında günlük farz namazı yok ve her namaz iki rekattır. Bunu Nisâ 101-103'teki namaz başlıklı iletimde anlatmaya çalıştım.

Ama ele güne karışmak için camiye gidiyorum. Orda el gün ne yapıyorsa onu yapıyorum. Tek farkım ve, eğer Allah katında geçerliyse tek tesellim, içimden şunu diyorum: "Allah'ım ben bu namazları nafileten kılıyorum; onlar farzdır iddiasına hak verdiğim için değil!" 

Sizce benim hakkımdaki hüküm nedir?

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

ibrahimizm yazdı..
güzel abdest vs ve sonra namazlar sonra
af dilemeler ya sonra?sonrası muamma..neden?

selam,
ibrahim kardeşim neden demişsin,işte burda ölçüye
uyumsuzluk olduğundan kaynaklanıyor,yani kişi diyorki
efrayimi tenzih ederim,namaz iki vakit iki rakat bunu
ALLAH emretmiş(namaz var iki vakit iki rekat demiyorum o
ayrı bir saha)emretmiş,şimdi istenilen iki vakit ve iki
rekatsa bunu artırmanın anlamı hayrmıdır yoksa
edepsizlikmidir,ben bunu edep dışı görüyorum,kişi zaten
fazla namaz kılmanın hayrı ile kendini kandırdığı
için,namaz dan sonrası muamma kalıyor, nede olsa belli
bir vakit sonra yapmış olduklarını fazla fazla namazlar
ile kara geçirecek,sıkıntı kişinin kendini kandırmasından
öteye geçmemektedir işaret ettiğim nokta orası...

selam ile

__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

hasan akçay yazdı,
Fazla namaz eşittir fazla sevap diyenlerin fazla infakı
akıllarından bile geçirmemesi samimiyetsizliğin ta
kendisi. Ama o samimiyetsizliği sele benzetirsek
istemedikleri halde kapılanlara ne diyeceğiz?

selam,
burda sanırım ortak bir nokta yı bulduk,inşallah kopmadan
gider,samimiyetizlik konusunda.
sele karşı koymada zaten işin başlangıcı,burda kişi zaten
sele kapılmaya razı ise yapacak çok şey yok,ama sele
karşı koyma zaten en büyük adımdır,onu atacak kişi de
işte teslim olan kişidir,

hasan akçay yazdı,
Sabah ve akşam namazlarının farziyetine imanım tam.
Bunların dışında günlük farz namazı yok ve her namaz iki
rekattır. Bunu Nisâ 101-103'teki namaz başlıklı iletimde
anlatmaya çalıştım.

ben bu inancınıza saygı duyarım ama bu inacın eksikliğini
nasıl ki uygun görmüyosanız ki uygun göreceğinizi
sanmıyorum fazlalığına da aynı hassasiyeti göstermeniz
daha ahlaki değilmi diyede sormak istiyorum,

hasan akçay yazdı,

Ama ele güne karışmak için camiye gidiyorum. Orda el gün
ne yapıyorsa onu yapıyorum. Tek farkım ve, eğer Allah
katında geçerliyse, tek tesellim: içimden "Allah'ım ben
bu namazları nafileten kılıyorum; onlar farzdır iddiasına
hak verdiğim için değil" demem.

içinizden dediğinizi neden dışa vurup birilerininde
sizden örnek alıp iki vakit iki rekat kılması na veile
olmuyorsunuz,sizi bundan alıkoyan nedir değerli hasan
akçay,

elbetteki hüküm konusunda rabbimiz en güzel hükmü
verecek,iyiki bir din günü iyiki bir ayrım günü var
herkesin hakkını tas tamam alacağı gün...

selamlar....



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

sabah ve akşam da dahil olmak üzere bütün namazlar nafiledir...

isteyen istediği zaman istediği şekilde ve istediği kadar kılar yahut kılmaz...

bu bir dua ve yakarış tazarru niyaz tapınma ritüelidir...

allahın bizi mecbur kıldığı değil bizim ona layık gördüğümüzdür...

ona olan sevginin  saygının hürmetin şükrün kendimizce bir ifade ediliş şeklidir...

sevgi gösterisi her toplumda farklı olabilir...

her kese farz olan  şey ise salattır...

o da doğruluğu ayakta tutmaktır...

dinin direği salattır yani doğruluktur....

salata yani doğruluğa çağırmak ve bunun eğitimini vermek her fırsatta yapılmalıdır..

çocuklara bile küçük yaşlardan itibaren doğru dürüst adil olmanın eğitimi verilmelidir...

savaşlar ancak salat için yani doğrunun tesisi adaletin sağlanması  yani zulmun önlenmesi için yapılmalıdır...

eğitim öğretim de salatın bir şeklidir...

her daim doğru davranmanın eğitimine savaş zamanında bile devam edilir...

tabiki gerekli tedbirler alınarak...

doğruluk ve dürüstlük her insanın becerebileceği bir davranıştır...

çünkü fıtrat bunu gerektirir...

peygamberler fıtrata uygun davranmaya çağırır...

dünya üzerindeki her insanın yapabileceği bir şeydir salat...

o yüzdende her insanın ilk sorgusu sallattan yani doğruluktan olacaktır...

salat sorgusunu geçen ötekilerde zorlanmaz...

haydin salata ...

haydin felaha...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

asım Yazdı:
sabah ve akşam da dahil olmak üzere bütün namazlar nafiledir...isteyen istediği zaman istediği şekilde ve istediği kadar kılar yahut kılmaz...

bu bir dua ve yakarış tazarru niyaz tapınma ritüelidir...

her kese farz olan  şey ise salattır...o yüzdende her insanın ilk sorgusu sallattan yani doğruluktan olacaktır...salat sorgusunu geçen ötekilerde zorlanmaz...haydin salata ...haydin felaha...

Siz tartışmaya farklı bir boyut kazandırıyorsunuz.Bu aşamada Allah'ın "ritüel" şeklinde bir tapınma mı istediği yoksa hayatın bugün yaşanan gerçek boyutuna farklı bir tarz mı sunuyor olduğu ciddi anlamda düşünülmelidir.

Sn.Asım,"ilk sorgunun salattan olacağı" düşüncenize nasıl ulaştığınızı da sorabilirmiyim?

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

"salat" soyut manalar yükleyenler, Kuran çerçevesinden kendi ZANLARINCA uzaklaşmaktadır.

Öncelik olarak, hud 114, isra 78, nur 58 gibi ÖZEL ZAMANLARDA yapılması gereken/ yapılan salatların ne anlama geldiğini ANLATMALILAR...biz NAMAZCILARI ikna etmeliler....

yoksa bu tartışma Kuran çerçevesine çıkıldığında UZAR da durur...ve maalesef, ben bu işte KASIT aramaya başlarım o zaman...

Salat-il fecr 'den önce ne demek? : sabah dersinden önce mi, sabah sormululuğundan, desteğinden önce mi, sabah bağlanıp izlenmesinden önce mi, sabah neyinden önce? ne yapar müminler SABAHLARI?

lütfen, AKIL AKIL diyoruz, AKIL ve MANTIK içerisinde görüşler bildirin. Hiç olmaz ise, Kuran'ın orjinaline saygı gösterin.

selam müminleredir... 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Hayrullah,salat'ı yada başka bir kavramı sadece soyut anlamıyla düşünmek elbette yanlışın en büyüğü.Kuranın bu konuda ne dediğine şu ayet ışığında bakalım:

إِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِأَهْلِ 07;ِ إِنِّي آنَسْتُ نَارًا سَآتِيكُ 05;ْ مِنْهَا بِخَبَرٍ أَوْ آتِيكُمْ بِشِهَاب 13; قَبَسٍ لَعَلَّك 15;مْ تَصْطَلُ 08;نَ

 

 

An o zamanı, hani Musa, ailesine demişti: Gerçekten de ben bir (Kavram)ateş görüyorum, ya gider, size bir 1-haber(Soyut) getiririm oradan, yahut bir 2-kor(Somut) getiririm de ısınırsınız."neml-7

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Ali abi,

konu ayetteki ateş, kavram değil SOMUT bir IŞIK kaynağıdır.

haber, ateşin yakın çevresindeki ahval hakkındaki bilgileri ifade eden, ateşten farklı bir kavramdır.

Kor ise, yine, o ışık kaynağının yanan bir ateş olması durumunda, ateşten alınacak bir parçayı ifade eder.

demek istediğim kırmızı ile belirttiğiniz üç kelime de farklı manalar içerir.

benim sorduğum sorular ise çok daha basit. Özellikle NUR 58 de KESİNLİKLE SOMUT bir ZAMANA BAĞLI FİİLİ BİR EYLEM var. ve bu kuranı dinleyen MÜMİNLER tarafından bilinmekte.

Salat-il fecr'den önce dendiği zaman, bunu DİNLEYEN Müminler NE Olduğunu anlamışlar ve hala anlıyorlar.

ve Salat-il işa'dan sonra....

fakat, ÖN ŞART olarak SALAT'a başka manalar yüklenmeye çalışıldığından, sırf bu sebepden dolayı, çok ama çok farklı manalara sürükleniyor ayet.

halbuki, basit bir şekilde, bedevi kültürüne sahip bir topluma TEMEL AİLE kuralları hatırlatılıyor.

Özel zaman dilimleri belirtiliyor. Özellikle dikkat edilirse, ergenliğe girmemiş çocuklardan bahsediliyor ilgili ayette...ve özel zamanlar salat-il fecr'den önce ve salat-il işa'dan sonra...ne olur bu özel zamanlarda, bir de üstlerini çıkardıklarında EBEVEYNLER?...

işte PSİKOLOJİK bir yara almasın, ERGENLİK dönemindeki çocuklar, ebeveynlerini UYGUNSUZ (çünkü yaşı itibari ile kavrayamaz) bir biçimde görmesinler diye bir uyarıdır. BU uyarı EBEVEYNELEREDİR...kapınızı kapalı tutun, dikkat edin...gibi...

konu dağılmasın....

efrayime haksızlık yapmak istemem...yine TÜM SAMİMİYETİ ilei konuyu KENDİNCE!!!, Kuran çerçevesi içersinde ORTAK bir PAYDADA birleştirmeye çalışmış.

inşaallah, o konuya ayrıca katkı sağlayacağım....

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bence anahtar kriter şudur...

tanrı bir topluma özel bir yükümlülük yükler mi...

yani başkalarının yapmaya bileceği ama o toplumun yapmazsa sorgulanıp cezalandırılacağı bir yükümlülük...

ben bunun olamayacağını düşünüyorum...

ve bu düşüncem doğrultusunda benim yükümlü olduğum herşey diğer tüm insanlarında yükümlü oldukları şeyler olmalı...

her önümüze aldığımız konuyu bu kritere göre değerlendirebiliriz...

eğer bunu benim yapmam farz ise herkese de farz...

değilse kimseye değil...

namaz bu krtere göre tüm insanlara farz olamaz...

ama doğruluk adil olmak erdemli olmak tüm insanların üzerine farz olabilir ve farzdır...

namaz çok güzel ve yararlı bir davranıştır...

uygulanması tavsiye edilmeli desteklenmelidir...

ama dayatılmamalıdır...












__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats