Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
kuran dışı çerçeveden toplumun genel gidişatına göre ZAN dan öteye gidemezsin.
güney korelilerin bir geleneksel törenlerini gösteriyordu.
hasat zamanında sonra TANRIYA şükür için eğilip, kalkıyorlardı.
NEREDEN biliyoruz, günümüzdeki toplumların, SONRADAN yerlerine GELEN nesiller SALATI terk ettiler ayetine MUHATAP olmadıklarını?
süryaniler namaz kılıyor, yahudiler kılıyor, mecusiler kılıyor, güney koreliler kılıyor, hintliler yoga yapıyor vs....
HEPSİ ritüeller üzerine KURULMUŞ...bunların bir kaynağı var...
Nur 58. ile ilgili SORMUŞ olduğum NET soruma cevap vermeden, namaz çoğunluk tarafından uygulanmadığı için FARZ olmalalı gibi bir ZANDA bulunmamanızı tavsiye ederim...
selam müminleredir...
merhaba Ali abi,
namazda yapılanlar en temel hali ile, KURAN okunuyor ve Allah'ın subhan olduğu dile getiriliyor...Bu iş parkta gezip tozarken, dünya hayatının eğlencesinin tam ortasında iken, bu işlerden SIYRILIP, Kuran'dan ayetler okuyup, subhanallah demek neye ve kime göre KÖTÜ bir davranıştır?
asım bey, söyledikleriniz kulağa gerçekten hoş geliyor. desteklediğim yerler de var. Ancak, eğer sizin mantığınızı genel çerçevede değerlendirirsek milyarlarca galaksiyi içine alacak bir evreni yaradan neden bu galaksiler içindeki bir gezegendeki bir türe(insan) kitaplar göndererek müdahale etmek istesin. bu iabedetlerin neredeyse hepsi kurandan önce bilindiğine göre bu kitaplara ve geçmişe nasıl bakıcaz. bu bakış açısı Deizm(Yaradadancılık) değilmidir. benim anladığım kendi bakış açınızı kuran da aramak gibi birşey oluyor sizinkisi.. yanılıyorsam lütfen düzeltin.. selamlar..
salat ve namaz konusunda tüm tarihi veriler elimizde olmadığı için hala bir çok karanlık nokta var....
elimizde olan veriler de bizi yanıltabilecek olanlar da var...
bizzat bizim bakış açımız bir çok şeyi farklı görmemize neden oluyor...
biri öyle demiş...
bir şeyi keşfetmek aslında farklı bir bakış açısı yakalamaktan başka bir şey değildir...
salat ne oldu da namaza dönüştü....
salatla namaz arasında yakın bir ilişki var ama bu nasıl bir ilişki...
benim yapmaya çalıştığım öncelikle bulmacaya dönüşen bu konunun köşelerini ortaya çıkaramaya çalışmak...
namazın tüm insanların üzerine farz olması adaletle bağdaşmıyor...
çünkü onu bilmeyen insanların sayısı çok fazla...
öte yandan bilenlere farz bilmeyenlere değil demek te adil değil...
çünkü bilmemek daha iyi o zaman gibi bir sonuç ortaya çıkıyor...
farz değil demek yanlış yahut haram demek değildir...
bal yemek farz değildir ama yenir tavsiye edilir ...
namaz da bal gibi bir nimettir...
kuranın nimet olduğu külfet olmadığı gibi...
bal yemeyi mecbur tutarsan nimeti külfete dönüştürmüş olursun...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
salat ve namaz konusunda tüm tarihi veriler elimizde olmadığı için hala bir çok karanlık nokta var....elimizde olan veriler de bizi yanıltabilecek olanlar da var...Sevgili asım,sen hiç mehter takımana girdin mi?Bir ileri iki geri!"Salatla ilgili veriler eksik ve bizi yanıltabilecek karanlık noktalar var" Çok insafsız ve futursuz açıklamalar bunlar.Salattan söz eden kim?Yüce Allah.Bu durumda senin eleştirin kime gider??
bizzat bizim bakış açımız bir çok şeyi farklı görmemize neden oluyor...
biri öyle demiş...
bir şeyi keşfetmek aslında farklı bir bakış açısı yakalamaktan başka bir şey değildir...
salat ne oldu da namaza dönüştü....
salatla namaz arasında yakın bir ilişki var ama bu nasıl bir ilişki...Hiç bir ilişki yok,boşuna zahmete katlanma..
benim yapmaya çalıştığım öncelikle bulmacaya dönüşen bu konunun köşelerini ortaya çıkaramaya çalışmak...
namazın tüm insanların üzerine farz olması adaletle bağdaşmıyor... Bu çok doğru.Sadece bu kavram değil diğer tüm kavramların da yeryüzünün tamamında uygulanıyor olması gerekir, müteşabih halleriyle.Ki yerine muhkemleri teklif edilebilinsin. çünkü onu bilmeyen insanların sayısı çok fazla...
öte yandan bilenlere farz bilmeyenlere değil demek te adil değil...
çünkü bilmemek daha iyi o zaman gibi bir sonuç ortaya çıkıyor...
farz değil demek yanlış yahut haram demek değildir...
bal yemek farz değildir ama yenir tavsiye edilir ... Bu da tartışmaya açık bir görüş! namaz da bal gibi bir nimettir...
kuranın nimet olduğu külfet olmadığı gibi...
bal yemeyi mecbur tutarsan nimeti külfete dönüştürmüş olursun...
Biz onların boyunlarına bukağılar geçirdik. Bukağılar çenelere dayanmıştır da bu yüzden onların KAFALARI YUKARI KALKIKTIR.
Sevgili Hayrullah,ilk iki ayete dikkat edersen övülen secde türünün "çeneler üstü" yapılan olduğu açıkça görülecektir.Üçüncü ayette ise bunun şekliaçıklanmaktadır.Yani secdeyi yere doğru değilde yukarı doğru yapmamız istenmektedir.
Umarım sevgili Hasan Öktem'in de merakını gidermişizdir.Selamlar..
Not:Değerli Mustanca'nın "deizim" endişesini çok yerinde bulduğumu da belirtmek isterim.
sevgili dermanbeg yasin 8 i nasıl secdeyle birleştirdiniz.
Diyanet İşleri
:
Onların boyunlarına demir halkalar geçirdik, o halkalar çenelerine dayanmıştır. Bu sebeple kafaları yukarıya kalkık durumdadır.
çoğu diğer meallerde ve sizin astığınız Yaşar nuri mealinde de boyunlarına takılanlar yüzünden kafalarının kalkık olduğu belirtilmiş. ayrıca çeneleri üstü kapanmak deyince de ben şu anki bilinen\anladığmız secde türünü anlıyorum.
soru 1. : güneşin, ayın ve yıldızların çenesi veya alnı var mıdır?
Doğru bir soru,ancak konumuz insanın secdesi.İdeal secde şekli ayette net olarak açıklanmış.
soru 2. : Yusuf peygamber rüyasında güneş, ay ve 11 yıldızın KENDİSİNE SECDE ettiğini, güneş, ay ve yıldızların hangi HAREKETLERİNDEN anlamıştır?
Samimi olarak söylüyorum buda çok nefis bir soru,Allah razı olsun.Ben bunu şöyle anlıyorum:Yanıp sönme,doğup batma emirlerini Yusuf peygamberden alıyorlar.
soru 3. : benzer bir rüya siz görseniz, size secde edildiğini NASIL anlarsınız?
soru 4. : hudhud kuşu, sebe melikesinin GÜNEŞE SECDE ettiğini, hangi hareketlerinden anlamış olabilir?soru 5. : neden eleştiride SECDEDEKİ ŞEKİLSELLİĞE vurgu yokken, sadece SECDE YAPILAN İÇERİĞE eleştiri var?
Alnın yere değil de yukarı kaldırılması da şekilsel bir harekettir.Sebe kavminin de güneşe bağlılıkları şekil ne olursa olsun bir şekilde olumsuz yapılan secdedir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma