HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz ile ilgili... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Yehirrune" kelimesi başlı başına sadece düşmeyi değil OKUnandan etkilenip çıkan sonucun üzerine kapaklanmayı/sahiplenmeyi anlatıyor.Buda yere değil karşıya doğru odaklandığını/ hamle yaptığını anlatıyor kanımca çenenin/kişinin..Selamlar..

Evet, "xarra" başlı başına sadece yukardan /yüksekten aşağıya düşmeyi anlatır. İlgili tüm ayetlere bakılınca daha net olarak anlaşılacaktır bu. Dediğiniz anlamı vermesi için arkadan gelecek bir hal'e gereksinim var "succede, râki'an, yescudûne, yarke'ûne, xuşû'an" vs gibi. Bunların dışında bir örnek: Xarra mûsâ sa'iqan: Musa bayılarak yere yığıldı. Öbür türlü bir örnek: ...fe xarra 'aleyhim-us-saqfu min fevqihim: ... ve tavan tepelerine çöktü.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

merhaba,

yığılmak ve çökmek KİŞİNİN BİLEREK yaptığı EYLEM değildir...

çene üstü yere kapanmak ise : BİLİNÇLİ olarak YAPILAN bir eylemdir..KABUL niteliği taşır...kişinin KaBULUNUN, itaatinin BEDEN dili ile göstergesidir...,

dolayısı ile yukarıdaki örnekler ancak ELMA ve ARMUT karşılaştırması olur...

kapaklanma ile yığılıma, çökme ÇOK FARKLIDIR...

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Abdurrahman hocam, çok iddialı konuşuyorsunuz ve çok yanılıyorsunuz. Bu kaçıncı?

 

Samia'yı hatırlıyor musunuz? Araptır; anadili Arapçadır; gördüğü öğrenimin bir konusu da Arapçanın grameridir. Bakın ne diyor (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=15172.75):

 

Şu anda vaktim yok; yalnızca son cümlesinin çevirisini yapabilirim.

 

 

Isrâ 109: And they fall down to their chins weeping and  it increases their "humility" ,ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعاً It is clear that "fall to the chin" is an expression and that their reaction was that of being humble (سجد: خشع ; sajada: kasha3a : to be humble/fearful)

 

- kharruu 3alal athqaani suj-jadan
- kharruu 3alal athqaani yabkuun (weeping)

 

If we can imagine a prostration falling to the chin, what does "weeping falling to the chin" mean? That's why I believe to the chin is an expression and has nothing to do with the literal translation "fall to the chin".

 

It could mean fully, intensely, to the farhest extent ....

(Çenelerinin üstüne) tamamen demek, derin derin, son kertesine kadar.

 

Evet Hsan hocam iddialı konuşuyorum. Samia'nı görüşünü çevirmediğiniz için anlamadım. Ancak gördüğüm kadarıyla Arapça iki kelimeyi; SECEDE'yi: XAŞE'A ile açıklamış ki buna aynen katılıyorum. Ama sizin "LİL_EZQÂNİ'ye verdiğiniz/(varsa birinin) verdiği manaya katılmak mümkün değildir. Buna hiç bir Arap ilim erabı da katılamaz. 

 

ZİQN, yüzün iki tarafındaki sakalların en aşağıda birleştiği yer. Onun için sakal anlamına da müsta'meldir. Yani bizim bildiğimiz alt çene, üst çene anlmına kullanılmıyor ZİQN. Dişlerin saplı olduğu kemiğe FEKK denir. Alt ve üst çeneye FEKK-ÜL-ESFEL ve FEKK-ÜL-E'L denir.

"Çene kapamak" sözü zeqn sözcüğü ile ifade edilmiyor.

Muhabbetle.  

  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Musa bilerek ve isteyerek bayıldıysa Musa rol yapmıştır! Siz şayet bilerek ve isteyerek ağlıyorsanız rol yapıyorsunuzdur!

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Evet, "xarra" başlı başına sadece yukardan /yüksekten aşağıya düşmeyi anlatır. İlgili tüm ayetlere bakılınca daha net olarak anlaşılacaktır bu. Dediğiniz anlamı vermesi için arkadan gelecek bir hal'e gereksinim var "succede, râki'an, yescudûne, yarke'ûne, xuşû'an" vs gibi. Bunların dışında bir örnek: Xarra mûsâ sa'iqan: Musa bayılarak yere yığıldı. Öbür türlü bir örnek: ...fe xarra 'aleyhim-us-saqfu min fevqihim: ... ve tavan tepelerine çöktü.

Yusuf-100 ayetinde anne ve babası Yusufun önünde "düşmüş" olamazlar.Yaptıkları şey Yusuf'un iktidarını onaylamaları ve ondan gelecek emirlere dikkat kesilmeleridir.Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

merhaba,

benim itirazım da tam bu noktada zaten :

sizin "xarra" fiilinin kullanıldığı ayetlerdeki fiili eylemi, isra 107 ve 109 da kullanılan yahırrûne fiili ile bağdaştırılması...

ben sizin verdiğiniz manalandırmalar üzerinden yorumda bulundum...

dedim ki, doğrudur : musa a.s.'ın bayıldığı ve tavan çökme durumunun anlatıldığı eylemler KİŞİNİN BİLMEYEREK, BİLİNÇ DIŞI maruz kaldığı durumdur...

fakat isra 107 ve 109 da kullanılan fiil "kapaklanma, yüz üstü yere kapanma, çene üstü kapanma" fiili BİLEREK, RIZA gösterilerek yapılır...ağlama fiili ise bu teslimiyetten sonra vukuu bulur...yalvarma, acizlik, takatsizlik, dayanamama, yükü, sıkıntıyı kaldıramama, elden ayaktan düşme durumunda..bu her SECDEDE, her kapaklanmada olacak diye bir durum da yok...olan bir durumun betimlenmesidir..  ve insanlar secdeyi BİLİNÇLİ yaparlar, secdede ağlarken bile bilinçlidirler...bilinçli iken ağlamak demek, rol yapmak demek değildir...

gösteriş için ağlamak, ancak maun süresinde anlatılan musallinler için geçerlidir, bunlar da vardır ki, rahman bildirmiş...

not: bu arada, gerçekten bulunduğumuz duruma şükrediyorum...geyik sohbetler, amaçsız videolar, ahlak dışı sohbet, video, dışarıda eğlence, para, mal, mülk değil kavgamız...ne GÜZEL kavgamız, KURAN'I DAHA DOĞRU anlamak için...

Rahman bizleri sıradel mustakime kılavuzlasın inşaallah....

selam müminleredir...

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:
hasakcay Yazdı:

Abdurrahman hocam, çok iddialı konuşuyorsunuz ve çok yanılıyorsunuz. Bu kaçıncı?

 

Samia'yı hatırlıyor musunuz? Araptır; anadili Arapçadır; gördüğü öğrenimin bir konusu da Arapçanın grameridir. Bakın ne diyor (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=15172.75):

 

Şu anda vaktim yok; yalnızca son cümlesinin çevirisini yapabilirim.

 

 

Isrâ 109: And they fall down to their chins weeping and  it increases their "humility" ,ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعاً It is clear that "fall to the chin" is an expression and that their reaction was that of being humble (سجد: خشع ; sajada: kasha3a : to be humble/fearful)

 

- kharruu 3alal athqaani suj-jadan
- kharruu 3alal athqaani yabkuun (weeping)

 

If we can imagine a prostration falling to the chin, what does "weeping falling to the chin" mean? That's why I believe to the chin is an expression and has nothing to do with the literal translation "fall to the chin".

 

It could mean fully, intensely, to the farhest extent ....

(Çenelerinin üstüne) tamamen demek, derin derin, son kertesine kadar.

 

Evet Hsan hocam iddialı konuşuyorum. Samia'nı görüşünü çevirmediğiniz için anlamadım. Ancak gördüğüm kadarıyla Arapça iki kelimeyi; SECEDE'yi: XAŞE'A ile açıklamış ki buna aynen katılıyorum. Ama sizin "LİL_EZQÂNİ'ye verdiğiniz/(varsa birinin) verdiği manaya katılmak mümkün değildir. Buna hiç bir Arap ilim erabı da katılamaz. 

 

ZİQN, yüzün iki tarafındaki sakalların en aşağıda birleştiği yer. Onun için sakal anlamına da müsta'meldir. Yani bizim bildiğimiz alt çene, üst çene anlmına kullanılmıyor ZİQN. Dişlerin saplı olduğu kemiğe FEKK denir. Alt ve üst çeneye FEKK-ÜL-ESFEL ve FEKK-ÜL-E'L denir.

"Çene kapamak" sözü zeqn sözcüğü ile ifade edilmiyor.

Muhabbetle.  

Uygun ortama kavuşunca müzakereyi sürdürmek umuduyla ve

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

109: Ve ağlayıp çeneleri üstüne düşerler; bu onların "tevazu"unu artırır. (Ve yahirrîune lil-ezkâni yebkûne ve yezîduhum huşû’a.)

 

Açık ve net; "çene üstüne düşmek" bir deyimdir ve bu tepki onların "tevazu"unu gösterir. (سجد: خشع ; secede: haşe'a: mütevazi/korkuyor olmak)  

  

Isrâ 109: And they fall down to their chins weeping and  it increases their "humility" ,ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعاً

 

It is clear that "fall to the chin" is an expression and that their reaction was that of being humble (سجد: خشع ; sajada: kasha3a : to be humble/fearful)

*

İki ayrı ayette var bu ifade 

harrû ‘alel ezkâni suc-ceden

harrû ‘alel ezkâni yebkûn (ağlaya ağlaya)

 

Eğer çene üstüne düşerek secde etmeyi aklımız alıyorsa "çene üstüne düşerek ağlama"ya ne diyeceğiz? O yüzden diyorum ki "çene üstüne" ifadesi "çene"nin lafzî anlamından bağımsız bir deyimdir. Şu anlama geliyor olabilir: "tamamen", "derin derin" "son kertesine kadar".

 

We have this expression in two different verses:

 

- kharruu 3alal athqaani suj-jadan
- kharruu 3alal athqaani yabkuun (weeping)

 

If we can imagine a prostration falling to the chin, what does "weeping falling to the chin" mean? That's why I believe "to the chin" is an expression and has nothing to do with the literal translation "fall to the chin". It could mean "fully", "intensely" "to the farhest extent".



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Yusuf-100 ayetinde anne ve babası Yusufun önünde "düşmüş" olamazlar.Yaptıkları şey Yusuf'un iktidarını onaylamaları ve ondan gelecek emirlere dikkat kesilmeleridir.Selamlar..

Elbette Yusuf'un önünde düşmüş olamazlar. Benim söylediklerimden böyle bir anlayışa varılmış olması benim eksik izahımdan kaynaklana bilir."

Selamlar,

XARRÛ LEHÛ SUCCDEN: "Derhal O'na itaata koyuldular".

Burada "düşmek" lafzi anlamıyla değil de sihirbazların (ve elqâ-s-seharatu sâcidîn), (Fe elqâ-s-seharatu succeden) deki "ELQÂ" ile (Fe qa'û lehû sâcidîn" deki "VEQA'A" fillerinin ifade ettiği manayadırlar.

Muhabbetle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam Dostlar,

يَخِرُّو

"yahırrûne" kelimesinin pratikteki kullanımı hakkında bildiğim şudur :

şöyle bir örnekle izah edeyim :

plastikten veya tenekeden yapılmış, içi su vb.sıvı dolu bir kap düşünelim. bu kap, şayet özellikle  istem dışı, her ne şekilde olursa olsun, özellikle alt tarafından çok ince bir şekilde delinir ve ince ince/ usul usul , fışkırmadan içindeki sıvı dışarıya sızarsa, işte bu duruma "yahırrûne" adı verilir, böyle anılır yani.

kıyamlı salatlardan BİRİ olan namazdaki secde pozisyonundan bir an öncesi olsun veya tam da secde pozisyonunda olsun gözlerinden gözyaşı sızan/dökülen, yani gözyaşı "yahırrûne" vaziyetinde olan insanlara şahid olmuşum, şahsen. yani bu pozisyonlarda ağlamak çok mümkün.

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats