HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz ile ilgili... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

109: Ve ağlayıp çeneleri üstüne düşerler; bu onların "tevazu"unu artırır. (Ve yahirrîune lil-ezkâni yebkûne ve yezîduhum huşû’a.)

 

Açık ve net; "çene üstüne düşmek" bir deyimdir ve bu tepki onların "tevazu"unu gösterir. (سجد: خشع ; secede: haşe'a: mütevazi/korkuyor olmak)  

  

Isrâ 109: And they fall down to their chins weeping and  it increases their "humility" ,ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعاً

 

It is clear that "fall to the chin" is an expression and that their reaction was that of being humble (سجد: خشع ; sajada: kasha3a : to be humble/fearful)

*

İki ayrı ayette var bu ifade 

harrû ‘alel ezkâni suc-ceden

harrû ‘alel ezkâni yebkûn (ağlaya ağlaya)

 

Eğer çene üstüne düşerek secde etmeyi aklımız alıyorsa "çene üstüne düşerek ağlama"ya ne diyeceğiz? O yüzden diyorum ki "çene üstüne" ifadesi "çene"nin lafzî anlamından bağımsız bir deyimdir. Şu anlama geliyor olabilir: "tamamen", "derin derin" "son kertesine kadar".

 

We have this expression in two different verses:

 

- kharruu 3alal athqaani suj-jadan
- kharruu 3alal athqaani yabkuun (weeping)

 

If we can imagine a prostration falling to the chin, what does "weeping falling to the chin" mean? That's why I believe "to the chin" is an expression and has nothing to do with the literal translation "fall to the chin". It could mean "fully", "intensely" "to the farhest extent".

Samia'ya aynen katılıyorum derken, xuşû' ve sucûd'un ikisinin de "itaat, boyun eğmek..." anlamına olduğu yönündeydi katılışım. "Ve yezîduhum xuşû'an: Onların itaatkarlığını artırıyor".

Yine "Çene üstüne düşmek"in bir deyim olduğu fikrine de itirazım yok, ona da aynen katılıyorum. Ama "Li-lezqân" kendi başına bir deyim olduğu düşüncesine/düşüncenize katılamıyorum.

"Çene üstüne" :... son kertesine kadar.

Benim bir iletimde verdiğim şu örnekte olduğu gibi mana vermiş sayın Samia: ĞARİQA Fİ-L-'AMELİ HATTÂ-ZZİQN: Çenesine kadar battı..

"son kertesine kadar" diyebilmek için "HATTÂ" edâtının kullalması gerek. Lİ burada "'alâ" anlamınadır. Lİ'nin "hatté" anlamına da gelebileceğini ben bilmiyorum ve ilgili gramer kitaplarında bu manasına raslamadım. 

Lafız anlamıyla da "Çenenin/başın öne düşmesi", söylenen sözün yaptığı etkiyi, ona boyun bükmeyi, ona teslimiyeti anlatıyor. Ayrıca arkasından gelen "succeden" ve "yebkûne" cümleleri de okunan kuran'ın kendilerine yaptığı etkinin büyüklüğünü açıklıyor. Okunan mesajın kalbe yaptığı etki o denli büyüktür ki, boyun eğmemeleri mümkün değildir. Çok acıklı yada çok sevinçli bir haberi alanın elinde olmayarak ağladığı misali.

Sayın Meral, işte "XARRA" bunu ifade ediyor. Artık irade devre dışıdır. Yanlış anlama; isteyerek dinliyorsun, dinledikten sonra sözün gerçekliğine, tesirine dayanamıyor, derhal teslim oluyorsun. Teslimiyet artık senin kontrolünden çıkıyor. Kalbiniz sizin kontrolünüzde değildir. Gördüğün birine görür görmez çarpılman gibi bir şeydir bu. Ama inkarcı öyle değildir; o peşinen dinlememeye, inkara, tekzibe şartlandırmıştır kendisini... İfadede zorlanıyorum, beni anlamaya çalış!

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasanoktem Yazdı:

 

Selam Dostlar,

يَخِرُّو

"yahırrûne" kelimesinin pratikteki kullanımı hakkında bildiğim şudur :

şöyle bir örnekle izah edeyim :

plastikten veya tenekeden yapılmış, içi su vb.sıvı dolu bir kap düşünelim. bu kap, şayet özellikle  istem dışı, her ne şekilde olursa olsun, özellikle alt tarafından çok ince bir şekilde delinir ve ince ince/ usul usul , fışkırmadan içindeki sıvı dışarıya sızarsa, işte bu duruma "yahırrûne" adı verilir, böyle anılır yani.

kıyamlı salatlardan BİRİ olan namazdaki secde pozisyonundan bir an öncesi olsun veya tam da secde pozisyonunda olsun gözlerinden gözyaşı sızan/dökülen, yani gözyaşı "yahırrûne" vaziyetinde olan insanlara şahid olmuşum, şahsen. yani bu pozisyonlarda ağlamak çok mümkün.

Muhabbetle

Değerli Hasan Öktem kardeşim,

İki türlü XARRA vardır. 

1- XARRA_YEXİRRU (YEXURRU)_XARRAN_ve XARîRAN: XARÎRUL_MÂİ VER_RÎH: Suyun yada rüzgarın şarıltısını, hırıltı ve hışırtısını ifade eden. İnsanın çıkardığı hırıltı da bu türdendir. Uykuda insanın horlaması da bu fiille anlatılır.

2- XARRA_YEXİRRU_ XARRAN ve XURÛRAN: SEQATA MİN 'ULUVVİN İLÂ ESFEL, VE XARRA_RRACULU: MÂTE, LİENNE_RRACULE İZÂ MÂTE SEQATA: Yukardan aşağıya düştü.Adam öldü; zira adam ölünce düşer.

1.si suyun/selin, rüzgarın çıkardığı "hırıltı, horultu, homurtu, şırıltı, şarıltı, hışırtı", 2.si "düşmek" anlamına.

Muhabbetle.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

hacıosman yazdı,

 Günümüzde geleneğin yaptığı secde Allah odaklı yapılmadığı için  kabul edilmiyor ki o nedenle kendine İslam alemi denilen bu alem tümüyle  zillet içinde zira hiçbir amel Allah adına yapılmıyor. Secde edilen yere bakmamak emri veren varlığı ön plana çıkartmaktır.

 

Selam Huda’ya tabi olanların üzerine olsun.

 

selam hacıosman,

tespitin çok yerinde ALLAH razı olsun ama yazınla ilgili bir kaç sualim olucak allah dilerse....

 

 

 



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

haktansapmaz Yazdı:

"Yusuf-100 ayetinde anne ve babası Yusufun önünde "düşmüş" olamazlar.Yaptıkları şey Yusuf'un iktidarını onaylamaları ve ondan gelecek emirlere dikkat kesilmeleridir.Selamlar..

Elbette Yusuf'un önünde düşmüş olamazlar. Benim söylediklerimden böyle bir anlayışa varılmış olması benim eksik izahımdan kaynaklana bilir."

Selamlar,

XARRÛ LEHÛ SUCCDEN: "Derhal O'na itaata koyuldular".12/100

Burada "düşmek" lafzi anlamıyla değil de sihirbazların (ve elqâ-s-seharatu sâcidîn), (Fe elqâ-s-seharatu succeden) deki "ELQÂ" ile (Fe qa'û lehû sâcidîn" deki "VEQA'A" fillerinin ifade ettiği manayadırlar.

Muhabbetle.  

Harru lehu succeden: "Derhal O'na itaata koyuldular"12/100,

Evet,burada ki çeviriniz ve anlayışınıza katılıyorum.Buradan hareketle "çeneleri üstü secde"nin daha büyük dikkati ve özeni anlatıyor olması gerekir.Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Hurra kelimesi de bu manada, değil mi?

İngilizce de birçok kelime Arapçadakı kelimelerle uygunluk gösteriyor.. Tabi bunda dillerin kökeni önemli... Bu kelime de arapçadan ingilizlere değişerek gelmiş olabilir..

-Genellikle Batılı uluslarda hep bir ağızdan "yaşa" anlamlı destek vermek amacıyla kullanılan bir söz.

-Sevinme ünlemi "yaşasın!"

-Hep birlikte, hep beraber

-Hurra    A word used as a shout of joy, triumph, applause, encouragement, or welcome

sözcük neşe, zafer, alkış, teşvik veya edilir bir not olarak kullanılır.

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hayrullahmeral Yazdı:

benim sorduğum sorular ise çok daha basit. Özellikle NUR 58 de KESİNLİKLE SOMUT bir ZAMANA BAĞLI FİİLİ BİR EYLEM var. ve bu kuranı dinleyen MÜMİNLER tarafından bilinmekte.

Salat-il fecr'den önce dendiği zaman, bunu DİNLEYEN Müminler NE Olduğunu anlamışlar ve hala anlıyorlar.

ve Salat-il işa'dan sonra....

fakat, ÖN ŞART olarak SALAT'a başka manalar yüklenmeye çalışıldığından, sırf bu sebepden dolayı, çok ama çok farklı manalara sürükleniyor ayet.

halbuki, basit bir şekilde, bedevi kültürüne sahip bir topluma TEMEL AİLE kuralları hatırlatılıyor.

Özel zaman dilimleri belirtiliyor. Özellikle dikkat edilirse, ergenliğe girmemiş çocuklardan bahsediliyor ilgili ayette...ve özel zamanlar salat-il fecr'den önce ve salat-il işa'dan sonra...ne olur bu özel zamanlarda, bir de üstlerini çıkardıklarında EBEVEYNLER?...

işte PSİKOLOJİK bir yara almasın, ERGENLİK dönemindeki çocuklar, ebeveynlerini UYGUNSUZ (çünkü yaşı itibari ile kavrayamaz) bir biçimde görmesinler diye bir uyarıdır. BU uyarı EBEVEYNELEREDİR...kapınızı kapalı tutun, dikkat edin...gibi...

merhaba ali, abdurrahman, hasan akçay ve öktem abiler ve diğer arkadaşlar,

ÖN YARGISIZ olarak, HEPİMİZ bildiğimiz/bildiğimizi sandığımız/bildiğimizi sandığımızdan sonra daha doğrusunu bulduğumuzu düşündüğümüz TÜM YORUMLARIMIZI bir kenara bırakarak:

SADECE nur 58. ayetteki  FECR ve İŞA ve aradaki ÖĞLEN üstlerin çıkarıldığı zaman VURGULARINDAN yola çıkarak, konu ayete yukarıda getirdiğim yoruma :

1. katılıyor musunuz?

2. katılmıyorsanız sebeplerini belirtir misiniz?

3. yukarıdaki ayet ışığında SALAT kelimesine HANGİ manayı verebiliriz?

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

haktansapmaz Yazdı:
hasanoktem Yazdı:

 

Selam Dostlar,

يَخِرُّو

"yahırrûne" kelimesinin pratikteki kullanımı hakkında bildiğim şudur :

şöyle bir örnekle izah edeyim :

plastikten veya tenekeden yapılmış, içi su vb.sıvı dolu bir kap düşünelim. bu kap, şayet özellikle  istem dışı, her ne şekilde olursa olsun, özellikle alt tarafından çok ince bir şekilde delinir ve ince ince/ usul usul , fışkırmadan içindeki sıvı dışarıya sızarsa, işte bu duruma "yahırrûne" adı verilir, böyle anılır yani.

kıyamlı salatlardan BİRİ olan namazdaki secde pozisyonundan bir an öncesi olsun veya tam da secde pozisyonunda olsun gözlerinden gözyaşı sızan/dökülen, yani gözyaşı "yahırrûne" vaziyetinde olan insanlara şahid olmuşum, şahsen. yani bu pozisyonlarda ağlamak çok mümkün.

Muhabbetle

Değerli Hasan Öktem kardeşim,

İki türlü XARRA vardır. 

1- XARRA_YEXİRRU (YEXURRU)_XARRAN_ve XARîRAN: XARÎRUL_MÂİ VER_RÎH: Suyun yada rüzgarın şarıltısını, hırıltı ve hışırtısını ifade eden. İnsanın çıkardığı hırıltı da bu türdendir. Uykuda insanın horlaması da bu fiille anlatılır.

2- XARRA_YEXİRRU_ XARRAN ve XURÛRAN: SEQATA MİN 'ULUVVİN İLÂ ESFEL, VE XARRA_RRACULU: MÂTE, LİENNE_RRACULE İZÂ MÂTE SEQATA: Yukardan aşağıya düştü.Adam öldü; zira adam ölünce düşer.

1.si suyun/selin, rüzgarın çıkardığı "hırıltı, horultu, homurtu, şırıltı, şarıltı, hışırtı", 2.si "düşmek" anlamına.

Muhabbetle.   

Değerli Haktansapmaz kardeşim,

konuya bir ek katkı olarak :

Rağıp'ın müfredatında :

Hacc31, Sebe14, Nahl26 ve Secde 15 'de" " harra " kelimesi kendisinden ses duyulacak şekilde yüksek bir yerden düşen su, rüzgar vs.türünden şeyler demekte, sizinde bildiğiniz gibi, Secde15'de ( burada) "harra" sözcüğü kullanılırken ( bu secdede) şu iki hususun birlikte gerçekleştiğine( yani onların) hem "düş(er gibi yere kapan)dıklarına" hem de " tesbih ederek kendilerinden bir ses çıktığına " dikkat çekilir dedikten sonra :

" ve sebbehu bi hamdi Rabbihim "

"ve Rabblerine hamd ile tesbîh ederler " sözüyle de bu " ğarirun" un [ yani ses çıkarışın]- başka bir şekilde değil- yalnızca Allah'a hamd ederek gerçekleştirilen bir tesbih olduğuna dikkatler çekilir. demektedir.

Muhabbetle

 

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"... yukarıdaki ayet ışığında SALAT kelimesine HANGİ manayı verebiliriz?"

 

Evet,müminlerin bir güne ne zaman başlayacaklarına ve nasıl değerlendireceklerine yönelik bir çizelge sunuyor,Yüce Allah nur 58 ayetinde...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Şu anda müzakerenin konusu İsrâ 107 ve 109'da geçen خر ve ذقن kelimeleri. Açıklanan görüşlerden benim anladığım ve kendimce vardığım sonuç:

 

خر suyun akmasını ve yüksek bir yerden düşmesini çağrıştıran bir harekettir. ذقن ise "çene"nin lafzî anlamından bağımsız olarak duygu yoğun tepkileri dile getirir. 

 

Bu önemli. Çünkü yanlış bir algılamanın düzeltilmesini sağlıyor. O yanlış algılama:

 

Alın yerine çene, secde edilen yere konulunca baş (alın) yukarıdadır. O zaman göz secde edilen yere bakmaz. (O halde?) Secde edilen yer değil, emreden varlık önemlidir. İnananlar çeneleri üstüne secde ederlerken Allah'a "Bana neyi emredersen emret! Başım yukarıda, gözlerim ileride… Senin verdiğin emir önemlidir!" diyorlar.

 

Alın yukarda, çene üstüne yapılan secde... "Secde"nin Allah'ın önünde yere kapanmak değil de gönülden itaat anlamına geldiğini söyleyenler fizikî secdenin bu abes resmine dikkat çektiler hep. Haklı olarak.

 

Şimdi kabul ediyorlar ki ÇENE ÜSTÜNE ifadesi deyimdir; derin duygular içinde gibi bir anlama gelir; ifadenin bedenî çeneyle ilgisi yoktur. 

 

107 (يخرون للاذقان سجدا): derin duygular içinde secdeye varırlar, o anda derin duygular içindedirler.

109 (يخرون للاذقان يبكون): derin duygular içinde ağlarlar, o anda derin duygular içindedirler.

 

Bundan ötesi ayrıntıdır; hattâ söyleneni değil kendi yanlış algılamasını konuşturmaktır. Örneğin ene üstü secde", "çene üstü ağlama" olarak çevirilebilecek bir deyim Kuran'da yok açıklaması. Var diyen zaten olmadı ki. O ifadenin AYETLERİN İNDİĞİ ORTAMDA "duygu yoğun tepkiler"i dile getiren bir deyim olabileceği belirtildi. Ve siz, onun deyim olduğunu kabul ediyorsunuz.  

  

Sevgi ile,

Hasan Akçay 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

[QUOTE=hasakcay]

Merhaba. Şu anda müzakerenin konusu İsrâ 107 ve 109'da geçen خر ve ذقن kelimeleri. Açıklanan görüşlerden benim anladığım ve kendimce vardığım sonuç:

 

خر suyun akmasını ve yüksek bir yerden düşmesini çağrıştıran bir harekettir. ذقن ise "çene"nin lafzî anlamından bağımsız olarak duygu yoğun tepkileri dile getirir. 

 

Bu önemli. Çünkü yanlış bir algılamanın düzeltilmesini sağlıyor. O yanlış algılama:

 

Alın yerine çene, secde edilen yere konulunca baş (alın) yukarıdadır. O zaman göz secde edilen yere bakmaz. (O halde?) Secde edilen yer değil, emreden varlık önemlidir. İnananlar çeneleri üstüne secde ederlerken Allah'a "Bana neyi emredersen emret! Başım yukarıda, gözlerim ileride� Senin verdiğin emir önemlidir!" diyorlar.

 

Alın yukarda, çene üstüne yapılan secde... "Secde"nin Allah'ın önünde yere kapanmak değil de gönülden itaat anlamına geldiğini söyleyenler fizikî secdenin bu abes resmine dikkat çektiler hep. Haklı olarak.

 

Şimdi kabul ediyorlar ki ÇENE ÜSTÜNE ifadesi deyimdir; derin duygular içinde gibi bir anlama gelir; ifadenin bedenî çeneyle ilgisi yoktur. 

 

107 (يخرون للاذقان سجدا): derin duygular içinde secdeye varırlar, o anda derin duygular içindedirler.

109 (يخرون للاذقان يبكون): derin duygular içinde ağlarlar, o anda derin duygular içindedirler.

 

Bundan sonrası ayrıntıdır hattâ söyleneni değil kendi yanlış algılamasını konuşturmaktır. Örneğin ene üstü secde", "çene üstü ağlama" olarak çevirilebilecek bir deyim Kuran'da yok açıklaması. Var diyen zaten olmadı ki. O ifadenin AYETLERİN İNDİĞİ ORTAMDA "duygu yoğun tepkiler"i dile getiren bir deyim olabileceği belirtildi. Ve siz, onun deyim olduğunu kabul ediyorsunuz.  

  

Sevgi ile,


SEVGİLİ KARDEŞİM
Hasan Akçay,

BU KONU HAKKINDA YAPTIĞINIZ YORUMU OKUDUM,ÜZÜLEREK İFADE EDEYİMKİ,KURAN BİR YORUM KİTABI DEĞİLDİR,HALA BUNU ANLAMAMAKLA ISRAR EDİYORSANIZ,SİZE HAYRET EDİYORUM.
ÇÜNKÜ KURAN'I YORUMLAMAK KİMSENİN HADDİNE DEĞİLDİR,HATTA DUYGULARI YORUMLAMAK,AÇIKLAMAK DAHİ OLSA
KURAN AYETLERİ APAÇIKTIR,AÇIKLANMIŞTIR,YOKSA KESİNLİKE ŞİRKE DÜŞERSİNİZ VE MÜŞRİKLERDEN OLURSUNUZ,ALLAH KORUSUN !!!!!

KIYAMET SURESİ :18. Biz onu (Kur'an'ı) okuduğumuz zaman okuduğunu takip et!
1.    fe    : artık, öyleyse
2.    izâ    : olduğu zaman
3.    kare'nâ-hu    : onu okuduk
4.    fe    : artık, öyleyse
5.    ittebi'    : tâbî ol
6.    kur'âne-hu    : onun okunuşu
19. Sonra onun açıklaması da yine Bize aittir.
1.    summe    : sonra
2.    inne    : muhakkak
3.    aleynâ    : bizim üzerimize, bize ait
4.    beyâne-hu    : onun beyanı, açıklanması

KIYAMET SURESİ :18. Biz onu (Kur'an'ı) okuduğumuz zaman okuduğunu takip et!
1.    fe    : artık, öyleyse
2.    izâ    : olduğu zaman
3.    kare'nâ-hu    : onu okuduk
4.    fe    : artık, öyleyse
5.    ittebi'    : tâbî ol
6.    kur'âne-hu    : onun okunuşu

19. Sonra onun açıklaması da yine Bize aittir.
1.    summe    : sonra
2.    inne    : muhakkak
3.    aleynâ    : bizim üzerimize, bize ait
4.    beyâne-hu    : onun beyanı, açıklanması

RAHMAN SURESİ     1.      Rahman     
                             2.     Kur'an'ı öğretti,    
                             3.     İnsanı yarattı,    
                             4.     ona güzel beyanı ÖĞRETTİ

NUR SURESİ     34.      Andolsun ki, size açıklayıcı ayetler, sizden önce geçenkilerinki kabilinden bir örnek ve takva sahipleri için bir öğüt indirdik

FUSSİLET SURESİ  3.      Öz Arapça bir Kur'an olmak üzere, bitecek bir topluluk için ayetleri ayırt edilmiş, açıklanmış bir kitap.   

İsrâ 107 ve 109'da geçen çene üstü kapanmak, ayetlerde belirtildiği şekilde  yazıldığı gibidir,başka bir şey ifade etmez,BİR DEYİM DEĞİLDİR

ALLAH İNSANLARIN DUYGULARINIDA APAÇIK İFADE EDER(MÜMİNLERİN,MÜNAFIKLARIN,KAFİRLERİN,FASIKLARIN,CİNLERİN, MELEKLERİN HATTA İBLİSİN), İNDİRDİĞİ HÜKÜMLERİNİDE APAÇIK AÇIKLAR.
KURAN'DA ÇOKCA ÖRNEK VARDIR,BAKINIZ,ARAŞTIRINIZ LÜTFEN.
ÖRNEK:SİNELERDEN,GİZLENENLERDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 KASAS SURESİ 69 - Rabbin, onların, sinelerinde gizlediklerini de, açığa vurduklarını da bilir.
AHZAB37. Bir de hatırla o vakti ki, o kendisine hem Allah'ın nimet verdiği, hem de senin iyilik ettiğin kimseye: "Zevceni kendine sıkı tut ve Allah'tan kork!" diyordun da Allah'ın açığa çıkaracağı şeyi içinde gizliyor ve insanları sayıyordun.

MÜTEŞABİH BİR AYET VE ANLAM İFADE ETMEZ.

ASIL İTİBARI İLE SECDENİN FİZİKİ, BEDENİ OLARAK NASIL YAPILDIĞINI CENABI ALLAH APAÇIK İFADE EDİYOR.

YANİ KURAN'DA SECDE VARMI,SECDE NASIL YAPILIR?
KIYAM VARMI,KIYAMDA NASIL DURULUR,ELLER NEREDE OLACAK,AYAKLAR NASIL OLACAK?
NASIL KURAN OKUYACAĞIZ, NAMAZDA SES TONU,NELER OKUYACAĞIZ KURAN'DAN?
DURUN!!! BİZ  PEYGAMBERİMİZİN , HADİSLERİNE BAKALIM  DİYE SORANLARA APAÇIK CENABI ALLAH'IN BEYANATLARIDIR
 
Âl-i İmrân(*) Sûresi 23 . Ayeti
Kendilerine Kitaptan bir pay verilenleri görmüyor musun ki, aralarında hüküm vermesi için Allah’ın Kitabına çağrılıyorlar da sonra içlerinden bir kısmı yüz çevirerek dönüp gidiyor.


  Âl-i İmrân(*) Sûresi 100 . Ayet
Ey iman edenler! Kendilerine kitap verilenlerden herhangi bir gruba uyarsanız, imanınızdan sonra sizi döndürüp kâfir yaparlar.

Âl-i İmrân(*) Sûresi 187 . Ayeti Hani Allah, kendilerine kitap verilenlerden, “Onu (Kitabı) mutlaka insanlara açıklayacaksınız, onu gizlemeyeceksiniz” diye sağlam söz almıştı. Fakat onlar verdikleri sözü, arkalarına atıp onu az bir karşılığa değiştiler. Yaptıkları bu alış veriş ne kadar kötüdür.

Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats