HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz ile ilgili... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Rağıp'ın müfredatında :

Hacc31, Sebe14, Nahl26 ve Secde 15 'de" " harra " kelimesi kendisinden ses duyulacak şekilde yüksek bir yerden düşen su, rüzgar vs.türünden şeyler demekte, sizinde bildiğiniz gibi, Secde15'de ( burada) "harra" sözcüğü kullanılırken ( bu secdede) şu iki hususun birlikte gerçekleştiğine( yani onların) hem "düş(er gibi yere kapan)dıklarına" hem de " tesbih ederek kendilerinden bir ses çıktığına " dikkat çekilir dedikten sonra :

" ve sebbehu bi hamdi Rabbihim "

"ve Rabblerine hamd ile tesbîh ederler " sözüyle de bu " ğarirun" un [ yani ses çıkarışın]- başka bir şekilde değil- yalnızca Allah'a hamd ederek gerçekleştirilen bir tesbih olduğuna dikkatler çekilir. demektedir.

Şahsen Rağıbın o dört ayetle ilgili sesli anlayışına bütünüyle değil de belki kısmen katılıyorum. Ayetlerde dikkat çekilen nokta yüksekten düşüşedir, düşerken çıkan gürültü ve patırtıya değil. Hac 31’de Müşrikin durumu, yüksekten yere düşmüşe benzetilmiş; param parça olmuş, üzerine akbabalar üşüşmüş, ruzgar onu derin çukura savurmuş… Sebe’14’te XARRA: düştü; ”öldü” anlamına. Nahl 26’da, temelinden sarstığı binaları tavandan üzerlerine çöküvermiş. Secde 15’te de “Âyetlerimize, kendilerine hatırlatıldığında/okunduğunda, derhal teslim olan/itaate koyulan ve/yani rabbinin mesajının/buyruğunun gereğini yapanlar ancak inanır.”

 " ve sebbehu bi hamdi Rabbihim ": "ve Rabblerine hamd ile tesbîh ederler. "

Şahsen, ve Rabblerine hamd ile tesbîh ederler. " çevirisiyle ne demek istediklerini anlamış değilim. “Hamd ile tesbih”! Ne demek se!

Her LÂM (LÎ) “için”, her ‘ALÂ harfini “üzre/üzerinde”, her ‘AN yahud MİN harfini “den”, her FÎ harfini “de/içinde”, ve her BE (Bİ) harfini de “ile” ile terceme etmek münasip değildir. Bu hususa dikkat etmek lazımdır.       

 ve sebbehu bi hamdi Rabbihim: Ve rablerinin mesajının /buyruğunun gereğini yaptılar/yaparlar.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Alın yerine çene, secde edilen yere konulunca baş (alın) yukarıdadır. O zaman göz secde edilen yere bakmaz. (O halde?) Secde edilen yer değil, emreden varlık önemlidir. İnananlar çeneleri üstüne secde ederlerken Allah'a "Bana neyi emredersen emret! Başım yukarıda, gözlerim ileride… Senin verdiğin emir önemlidir!" diyorlar.

 

Alın yukarda, çene üstüne yapılan secde... "Secde"nin Allah'ın önünde yere kapanmak değil de gönülden itaat anlamına geldiğini söyleyenler fizikî secdenin bu abes resmine dikkat çektiler hep. Haklı olarak.

 

Şimdi kabul ediyorlar ki ÇENE ÜSTÜNE ifadesi deyimdir; derin duygular içinde gibi bir anlama gelir; ifadenin bedenî çeneyle ilgisi yoktur. 

 

Sevgili Akçay,umarım kavramı "derin duygular içinde" namazda ki alnı yere koyma olayına indirgemezsiniz!

 

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hayrullahmeral Yazdı:
hayrullahmeral Yazdı:

benim sorduğum sorular ise çok daha basit. Özellikle NUR 58 de KESİNLİKLE SOMUT bir ZAMANA BAĞLI FİİLİ BİR EYLEM var. ve bu kuranı dinleyen MÜMİNLER tarafından bilinmekte.

Salat-il fecr'den önce dendiği zaman, bunu DİNLEYEN Müminler NE Olduğunu anlamışlar ve hala anlıyorlar.

ve Salat-il işa'dan sonra....

fakat, ÖN ŞART olarak SALAT'a başka manalar yüklenmeye çalışıldığından, sırf bu sebepden dolayı, çok ama çok farklı manalara sürükleniyor ayet.

halbuki, basit bir şekilde, bedevi kültürüne sahip bir topluma TEMEL AİLE kuralları hatırlatılıyor.

Özel zaman dilimleri belirtiliyor. Özellikle dikkat edilirse, ergenliğe girmemiş çocuklardan bahsediliyor ilgili ayette...ve özel zamanlar salat-il fecr'den önce ve salat-il işa'dan sonra...ne olur bu özel zamanlarda, bir de üstlerini çıkardıklarında EBEVEYNLER?...

işte PSİKOLOJİK bir yara almasın, ERGENLİK dönemindeki çocuklar, ebeveynlerini UYGUNSUZ (çünkü yaşı itibari ile kavrayamaz) bir biçimde görmesinler diye bir uyarıdır. BU uyarı EBEVEYNELEREDİR...kapınızı kapalı tutun, dikkat edin...gibi...

merhaba ali, abdurrahman, hasan akçay ve öktem abiler ve diğer arkadaşlar,

ÖN YARGISIZ olarak, HEPİMİZ bildiğimiz/bildiğimizi sandığımız/bildiğimizi sandığımızdan sonra daha doğrusunu bulduğumuzu düşündüğümüz TÜM YORUMLARIMIZI bir kenara bırakarak:

SADECE nur 58. ayetteki  FECR ve İŞA ve aradaki ÖĞLEN üstlerin çıkarıldığı zaman VURGULARINDAN yola çıkarak, konu ayete yukarıda getirdiğim yoruma :

1. katılıyor musunuz?

2. katılmıyorsanız sebeplerini belirtir misiniz?

3. yukarıdaki ayet ışığında SALAT kelimesine HANGİ manayı verebiliriz?

selam müminleredir...

Merhaba Ali abi,

cevap için teşekkür ederim. belki ben abartıyorum ama, amacımız kuran'ı uygulamak için anlamak ise, bu ayet aramızdaki ihtilafı çözmek için anahtar ayetlerden...fakat diğer KESİN GÖRÜŞ savunucularından pek bir katkı gelmiyor. Bu daha önce de oldu...artık kısır tartışmalardan kurtulmalıyız.

Mükemmel bir çizelge demişsiniz ali abi, peki benim ilk 2 sorum için bir yaklaşımınız var mı?

ve ayrıca mükemmel bir çizelgeden ne anlamalıyız?

selam müminleredir.... 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Merhaba Ali abi,

cevap için teşekkür ederim. belki ben abartıyorum ama, amacımız kuran'ı uygulamak için anlamak ise, bu ayet aramızdaki ihtilafı çözmek için anahtar ayetlerden..."

Merhaba Hayrullah,biz konulara parça parça bakmıyoruz.Dolayısıyla "namaz", aramızda ki çözüm bekleyen ihtilaf olamaz.Ben şahsen senin yada başka bir arkadaşımızın fecirde kalkıp namaz kılmasından ziyade, ilahi mesaja genel bakışını sorgularım.Bunu da epeyce anlattığımızı düşünüyorum.Selamlar..

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba ali abi,

ben sadece ikimizi kast etmemiştim aramızdaki derken...

bu sitede not yazanların ORTAK noktası : Kuran bize yeter...

amenna ve saddakna..kuran olmasaydı da, Allah yine yeterdi...

ama Kuran ortada ve aynı KURANA göre ihtilaflarımız var...bu ihtilafların ÇÖZÜLMESİ gerek ki, artık enerjimizi UYGULAMADA kullanalım...

örneğin, zekatı tartışığ durduk...bilmiyorum ama bu sitede bazı arkadaşlarımızın çok ciddi MADDİ sıkıntıları oldu, ama uygulama sıfır...40 ta 1 i sorgularken, 40 ta SIFIR çektik...

tamam, herkes kendince çevresinde bakıyordur ki- yakın çevre önceliklidir-, fakat demek istediğim şudur :

ben aracımı kasko yaptırırken, bir sigorta şirketine gidiyorum. o şirket bizden paraları topluyor, gidiyor benim devletimden, bono, tahvil alıyor...sonra faizle geri alıyor...e o zaman ben neden direk devletimden kasko yaptırmıyorum...eğer devletim buna yanaşmıyorsa, neden kendi küçük grubumu kurmuyorum...

aynı durum evlenmek isteyen gençlere yardım, ev almak isteyen ve kira tefecilerinin elinde sürünenlere yardım vs....

yani yaşamak...

neden bu adımı atamadık?

iki mi üç rekat mı?

var mı yok,

harra hurra,

....

evet ağır konular...secde yapmayan da ŞİRKE girmekten korkuyor, secde yapan dünya hayatına kapılmaktan...

ama ANAHTAR ayetler var....

nur 58. bunlardan biri....neden şu yukarıdaki notumda yazdığım bütünlük üzerinden ADIM ADIM gitmiyoruz....

ben hazırım bütün bildiklerimi terk etmeye...ta ki, ayetler DOSDOĞRU anlaşılana kadar....

buyrun...

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

1-Meleket eyménukum: Mülkünüz/sahip olduklarınız (köle ve câriyeleriniz)...

Bunu yaşamak mı istiyoruz, önce köle ve câriyer edinmeliyiz!

2-Ve-l-lezîne lem yebluğu-l-hulume minkum: Sizin buluğa ermemiş olanlarınız...

Buluğa ermemişlerden söz edilmediğine göre onler izinsiz girebilirler!

3-Fecir salatından önce, günün sıcağından dolayı giysilerinizi bıraktığınızda ve 'işâ salatından sonra; üç kere sizden izin istesinler...

Bu üç vakit bugün sizin için birer avret vakitler midir? Öğle scağında üstünü çıkarıp oran buran görünecek şekilde yatıp uyuyor musun?

Kimisi bundan bir karı koca odası ve ilişkisi anlayışını çıkarıyor! Böyle bir anlayışa varmak zorlama değil mi? 

4-Bu üç vakit sizin 'avrâtınızdır.

Bunlar sizin de 'avrâtınız mıdır?

5-Bunlardan başka diğer zamanlarda bir birinizi dolaşmanızda bir sakınca yoktur. 

Bu âyetin neresinde namaz anlatılıyor, söyler misiniz? "Es-salât"ın yer aldığı onlarca âyetin hangisi anamızdan görerek öğrendiğimiz namazı anlatıyor, lütfen söyleyin! Bunca âyette görüş birliğini sağlayamaıyoruz da bu ayette mi sağlayacağız!

Sen her âyeti yaşamak istiyorsun.. Her âyet yaşana bilir mi? Mümkün değil. Hadi bu Nur 58'i yaşa da göreyim! Yaşaman için Arabistan'nın çöl ikliminde olman ve o günün Arap kılık kıyafet ve adetlerini yaşaman gerek! Bu âyette bir kere namaz yok, namaza vurgu yok. Onun için namazı başka âyetlerde aramalısın.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

haktansapmaz Yazdı:

1-Meleket eyménukum: Mülkünüz/sahip olduklarınız (köle ve câriyeleriniz)...Bunu yaşamak mı istiyoruz, önce köle ve câriyer edinmeliyiz!

Olmadığını nerden çıkarıyorsunuz?Asgari ücretle bir patronun emrinde çalışan işçi,hizmetçi köle değil de nedir?

2-Ve-l-lezîne lem yebluğu-l-hulume minkum: Sizin buluğa ermemiş olanlarınız...Buluğa ermemişlerden söz edilmediğine göre onler izinsiz girebilirler!

Alakası yok!Onlar zaten bir ailenin yatak odasına girilmemesi gerektiğini bilirler.Önceden tembihlenmesi gerekenler doğal olarak çocuklar ve evde rahatça gezinenler olmalıdır.

3-Fecir salatından önce, günün sıcağından dolayı giysilerinizi bıraktığınızda ve 'işâ salatından sonra; üç kere sizden izin istesinler...

Bu üç vakit bugün sizin için birer avret vakitler midir? Öğle scağında üstünü çıkarıp oran buran görünecek şekilde yatıp uyuyor musun?

Kimisi bundan bir karı koca odası ve ilişkisi anlayışını çıkarıyor! Böyle bir anlayışa varmak zorlama değil mi? 

Bence de değil!Öğlen dinlenme vakti olarak tanımlanmıştır.Bunu evinde değerlendiren mahreminde dilediği gibi davranabilir.

4-Bu üç vakit sizin 'avrâtınızdır.Bunlar sizin de 'avrâtınız mıdır?

5-Bunlardan başka diğer zamanlarda bir birinizi dolaşmanızda bir sakınca yoktur. 

Bu âyetin neresinde namaz anlatılıyor, söyler misiniz? "Es-salât"ın yer aldığı onlarca âyetin hangisi anamızdan görerek öğrendiğimiz namazı anlatıyor, lütfen söyleyin! Bunca âyette görüş birliğini sağlayamaıyoruz da bu ayette mi sağlayacağız!

Evet "namaz" konusunda haklısınız.Bu ayetlerde anlatılan "salat" uygulamasıdır.

Sen her âyeti yaşamak istiyorsun.. Her âyet yaşana bilir mi? Mümkün değil. Hadi bu Nur 58'i yaşa da göreyim! Yaşaman için Arabistan'nın çöl ikliminde olman ve o günün Arap kılık kıyafet ve adetlerini yaşaman gerek!

Bunları söylediğinize inanamıyorum!!Bu iddialarınız tamamen tutarsız ve mesnedsiz.Kuranda ki tüm ayetler yeryüzünün tamamında yaşanabilir olarak düzenlenmişlerdir.Nur 58 en kolay uygulanabilir olanlardandır.

 

Bu âyette bir kere namaz yok, namaza vurgu yok. Onun için namazı başka âyetlerde aramalısın.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hayrullahmeral Yazdı:

Merhaba ali abi,ben sadece ikimizi kast etmemiştim aramızdaki derken...bu sitede not yazanların ORTAK noktası : Kuran bize yeter...amenna ve saddakna..kuran olmasaydı da, Allah yine yeterdi...ama Kuran ortada ve aynı KURANA göre ihtilaflarımız var...Kitaba rağmen ihtilafın olacağı Kurani bir gerçek.2/213 Çözümü de yine bu ayette var.

bu ihtilafların ÇÖZÜLMESİ gerek ki, artık enerjimizi UYGULAMADA kullanalım...örneğin, zekatı tartışıp durduk...bilmiyorum ama bu sitede bazı arkadaşlarımızın çok ciddi MADDİ sıkıntıları oldu, ama uygulama sıfır...40 ta 1 i sorgularken, 40 ta SIFIR çektik...tamam, herkes kendince çevresinde bakıyordur ki- yakın çevre önceliklidir-, fakat demek istediğim şudur :Bizim bu forumda bulunmamız aynı yapıya mensup olduğumuzu göstermez.Hepimiz değişik ülke ve şehirlerde oturuyoruz.Çevremizde nasıl bir etkinlik yaptığımızı ancak yaşayanlar bilir.Dolayısıyla kimseyi eleştirme hakkımız olamaz.Bence herkes bulunduğu çevreyle ilişkilerini güçlendirmeli yoksa da oluşturmaya çalışmalı yada oluşumlara katılmalıdır.

ben aracımı kasko yaptırırken, bir sigorta şirketine gidiyorum. o şirket bizden paraları topluyor, gidiyor benim devletimden, bono, tahvil alıyor...sonra faizle geri alıyor...e o zaman ben neden direk devletimden kasko yaptırmıyorum...eğer devletim buna yanaşmıyorsa, neden kendi küçük grubumu kurmuyorum...

aynı durum evlenmek isteyen gençlere yardım, ev almak isteyen ve kira tefecilerinin elinde sürünenlere yardım vs....yani yaşamak...neden bu adımı atamadık?iki mi üç rekat mı?var mı yok,harra hurra,Forumda evlilik bölümü var.Ve bence bu çok güzel bir başlangıç,çaba sarfedenleri içtenlikle kutluyorum.

....

evet ağır konular...secde yapmayan da ŞİRKE girmekten korkuyor, secde yapan dünya hayatına kapılmaktan...ama ANAHTAR ayetler var....nur 58. bunlardan biri....neden şu yukarıdaki notumda yazdığım bütünlük üzerinden ADIM ADIM gitmiyoruz....ben hazırım bütün bildiklerimi terk etmeye...ta ki, ayetler DOSDOĞRU anlaşılana kadar....buyrun...selam müminleredir...Dedim ya sorunumuz salat'ı çözüp çözmememiz değil.Sorunumuz hayata aynı ilahi pencereden bakıp bakmamamızla ilgili diye..

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dermanbeg Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:

1-Meleket eyménukum: Mülkünüz/sahip olduklarınız (köle ve câriyeleriniz)...Bunu yaşamak mı istiyoruz, önce köle ve câriyer edinmeliyiz!

Olmadığını nerden çıkarıyorsunuz?Asgari ücretle bir patronun emrinde çalışan işçi,hizmetçi köle değil de nedir?

bir patronun emrinde ÜCRET karşılığı çalışanlar köle değildir. bağımlıdırlar, istemedikleri takdirde, çalışmamakta ÖZGÜRDÜRLER. Köleler ise özgürlüklerini kaybetmişlerdir.

"meleket eymanukum" tanımlaması, diğer ayetlerde kullanılmış KÖLE ve CARİYE anlamlarını içermemektedir. Öz çocuklarımız da, evlatlıklarımız da, yeri gelir ananemiz, babanemiz, dedemiz de olabilir bir EV REİSİNİN elinin ALTINDA bulunanlar....ben öyle anlıyorum,

2-Ve-l-lezîne lem yebluğu-l-hulume minkum: Sizin buluğa ermemiş olanlarınız...Buluğa ermemişlerden söz edilmediğine göre onler izinsiz girebilirler!

Alakası yok!Onlar zaten bir ailenin yatak odasına girilmemesi gerektiğini bilirler.Önceden tembihlenmesi gerekenler doğal olarak çocuklar ve evde rahatça gezinenler olmalıdır.

GENİŞ bir AİLEYE hitap var, öyleki önce bütün aile için bir UYARI var ve ERGENLİK çağına erişmemiş çocukları da ÖNEMSEYİN, ONLAR BİLE dikkat etsin demek için ÖZEL olarak ayrılmış.

dolayısı ile "meleket eymanukum" ifadesi, ergenlik çağına girmiş çocuklar ile birlikte, nineleri, evlatlıkları, yanımıza okumak için gelmiş akraba çocuklarını, vs....elimizin, EVİMİZİN himayesinde bulunan HERKESİ kapsar...O kadar ki, bu ufaklık henüz 3 yaşında, o görse bizi çırılçıplak ne olur DEMEYİN, onlar da ÖĞRENSİN, ÖZEL zamanları, eğitin, demek...hatta 59. ayet olarak devamında, ergenlik çağına girdiklerinde bu eğitimi almış olsunlar ki, ondan öncekiler gibi SAYGIYI öğrensinler...dikkat edelim, bu ayetler, BEDEVİ kültüre sahip bir topluma hitap ediyor...günümüzde hala vardır, evdeki nine, paldur küldür gelininin odasına GİREBİLİR...ve amaç SÜREKLİ İYİLEŞTİRME....

3-Fecir salatından önce, günün sıcağından dolayı giysilerinizi bıraktığınızda ve 'işâ salatından sonra; üç kere sizden izin istesinler...

Bu üç vakit bugün sizin için birer avret vakitler midir? Öğle scağında üstünü çıkarıp oran buran görünecek şekilde yatıp uyuyor musun?

Kimisi bundan bir karı koca odası ve ilişkisi anlayışını çıkarıyor! Böyle bir anlayışa varmak zorlama değil mi? 

Bence de değil!Öğlen dinlenme vakti olarak tanımlanmıştır.Bunu evinde değerlendiren mahreminde dilediği gibi davranabilir.

Sadece ilişki değil, özel temizlik olabilir, değişik hallerde bulunabilinir...bu zamanlar KARI ve KOCANIN MAHREM zamanları....yani salat kelimesine henüz bir mana yükledemen, devamındaki ZAMAN belirten kelimelerden yola çıkarak, bu FECR SALATINDAN önce, İŞA SALATINDAN SONRA ve ÖĞLEN DİNLENMEK için ÜSTLERİMİZİ ÇIKARDIĞIMIZ zamanda değil, ÇIKARMIŞ OLABİLECEĞİMİZ ZAMANDA,

odaya PALDUR, KÜLDÜR girilmesin...İZİN istensin, acil bir durum var ise, toparlanmanıza FIRSAT verilsin, acil durum yok ise, izin verilmesin, veya değerlendirme fırsatı verilsini söyler....

işte buradaki SALAT anlamı, bu EĞİTİMİ dinleyenler tarafından biliniyor...fakat biz henüz İTTİFAK ile KESİNLEŞTİREMEDİK..

Burada öyle bir salat var ki, HER FECR DE ve İŞA DA yapılıyor. ama HER ÖĞLEN de, yapılmıyor ki, öğlen vakti direk ifade edilmiş...

4-Bu üç vakit sizin 'avrâtınızdır.Bunlar sizin de 'avrâtınız mıdır?

evet benim özel zamanlarımdır...Akşam odama çekildiğimden, sabah odamdan çıkana kadar ki, EN ÖZEL zamanlarımdır...Eğer, bir haftasonu, sıcak bir yaz gününde, öğlen dinlenmek için odama çekilirsem, yine ÖZEL, MAHREM bir zamanım olur...

5-Bunlardan başka diğer zamanlarda bir birinizi dolaşmanızda bir sakınca yoktur. 

Bu âyetin neresinde namaz anlatılıyor, söyler misiniz? "Es-salât"ın yer aldığı onlarca âyetin hangisi anamızdan görerek öğrendiğimiz namazı anlatıyor, lütfen söyleyin! Bunca âyette görüş birliğini sağlayamaıyoruz da bu ayette mi sağlayacağız!

Evet "namaz" konusunda haklısınız.Bu ayetlerde anlatılan "salat" uygulamasıdır.

Sen her âyeti yaşamak istiyorsun.. Her âyet yaşana bilir mi? Mümkün değil. Hadi bu Nur 58'i yaşa da göreyim! Yaşaman için Arabistan'nın çöl ikliminde olman ve o günün Arap kılık kıyafet ve adetlerini yaşaman gerek!

Bunları söylediğinize inanamıyorum!!Bu iddialarınız tamamen tutarsız ve mesnedsiz.Kuranda ki tüm ayetler yeryüzünün tamamında yaşanabilir olarak düzenlenmişlerdir.Nur 58 en kolay uygulanabilir olanlardandır.

 

Bu âyette bir kere namaz yok, namaza vurgu yok. Onun için namazı başka âyetlerde aramalısın.

Muhabbetle.

.namaz var veya yoku münazara etmiyoruz. AMACIMIZ ayeti SALAT kelimesine yüklediğimiz manalar doğrultusunda DOSDOĞRU anlamak...işte o zaman SALAT kelimesi hakkında EN AZINDAN bu ayet için ORTAK PAYDADA buluşabileceğimiz bir ANLAM yüklemiş olabiliriz...

şu bir kesinliktir ki,

min kabli salat-il fecr : Sabah salatından ÖNCEki zaman dilimi

min ba'di salat-il ışai : Akşam/yatsı salatından SONRAKİ zaman dilimi..

DEMEKTİR...peki buradaki SALAT ne olabilir ki? işte sorumuz tam burada düğümleniyor...

ve bu SALAT o zamanın ERGEN OLMAMIŞ çocukları tarafından bile biliniyor..herkes bunun ne olduğunu biliyor...

selam müminleredir...

Abdurrahman ve Ali abiler,

katkılarınız için teşekkür ederim. ve Ali abim, bir sonraki notundaki Bakara/213. ayet hatırlatman için yine teşekkür ederim.

Nur 58. in bizlere salat kavramı hakkında bizlere çok önemli çıkarımlarda bulunacağını düşünüyorum.

bu ayet ışığında salat için yüklenen tüm anlamları yerine koyup, ayet bütünlüğü içinde değerlendirebiliriz.

yukarıya ben de katkılar sağladım. birbirimizi kırmadan, uslubumuzu sertleştirmeden bu ayet üzerinde münazara etmeye devam etmenin, faydalı olacağını düşünüyorum.

Muhammed Esed çevirisi ve orjinal arapça metni aşağıdadır:

Siz ey imana erişenler! Meşru şekilde sahip olduğunuz kimseler, içinizden henüz ergenlik çağına varmamış olanlar, günün şu üç vaktinde, sabah namazından önce, gün ortasında soyunup dinlenmeye çekildiğiniz zaman ve yatsı namazından sonra yanınıza girmeden önce sizden izin istesinler; bu üç vakit mahremiyetinizin korunmasız olabileceği vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmanızda sizin için de, onlar için de bir sakınca yoktur. Allah mesajlarını size işte böyle açıklamaktadır: Çünkü Allah doğru hüküm ve hikmetle buyuran mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir!

Yâ eyyuhellezîne âmenû li yeste’zinkumullezîne meleket eymânukum vellezîne lem yeblugûl hulume minkum selâse merrât(merrâtin), min kabli salâtil fecri, ve hînetedaûne siyâbekum minez zahîrat(zahîrati), ve min ba’di salâtil ışâi, selâsu avrâtin lekum, leyse aleykum ve lâ aleyhim cunâhun ba’de hunn(hunne), tavvâfûne aleykum ba’dukum alâ ba’d(ba’dın), kezâlike yubeyyinullâhu lekumul âyât(âyâti), vallâhu alîmun hakîm(hakîmun).

1. yâ eyyuhâ : ey, ya
2. ellezîne âmenû : Allah'a ulaşmayı dileyenler, âmenû olanlar
3. li yeste'zin-kum : sizden izin istesinler
4. ellezîne meleket eymânu-kum : ellerinizin altında sahip olduklarınız (köleleriniz, cariyeleriniz)
5. ve ellezîne : ve o kimseler, onlar
6. lem yeblugû : erişmemiş, ulaşmamış
7. el hulume : bulûğ çağına, erginliğe
8. min-kum : sizden
9. selâse : üç
10. merrâtin : kere, defa, kez
11. min kabli : öncesinden evvel
12. salâti : namaz
13. el fecri : fecr, sabah
14. ve hîne : ve o vakit, o zaman
15. tedaûne : çıkarırsınız
16. siyâbe-kum : elbiseniz
17. min ez zahîrati : öğle vaktinden
18. ve min ba'di : ve sonra
19. salâti : namaz
20. el ışâi : yatsı
21. selâsu : üç
22. avrâtin : muhafazasız, açık, sakınılması gereken
23. lekum : sizin için
24. leyse : değildir, yoktur
25. aleykum : sizin üzerinize
26. ve lâ aleyhim : ve onlara yoktur
27. cunâhun : günah, kusur
28. ba'de hunne : onlardan sonra
29. tavvâfûne : karşılıklı dolaşırlar, karşılıklı tavaf ederler
30. aleykum : sizin üzerinize, size
31. ba'du-kum alâ ba'dın : birbirinizi
32. kezâlike : işte böyle
33. yubeyyine allâhu : Allah beyan ediyor, açıklıyor
34. lekum : size
35. el âyâti : âyetleri
36. vallâhu (ve allâhu) : ve Allah
37. alîmun : en iyi bilen
38. hakîmun : hüküm ve hikmet sahibi

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Olmadığını nerden çıkarıyorsunuz?Asgari ücretle bir patronun emrinde çalışan işçi,hizmetçi köle değil de nedir?

bir patronun emrinde ÜCRET karşılığı çalışanlar köle değildir. bağımlıdırlar, istemedikleri takdirde, çalışmamakta ÖZGÜRDÜRLER. Köleler ise özgürlüklerini kaybetmişlerdir. "

Sevgili Hayrullah,o zamanki kölelerin iş garantisi bile var.Bu günkülerin o garantisi bile yok.Asgari ücrete mahkum bir işçinin "özgürlüğü"nden eminmisin?Kim ödeyecek elektrik,su,doğalgaz,telefon,internet,kira ve bilumum diğer taksit/esaret faturalarını?

Selamlar.. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats