Yazanlarda |
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın sasha,yazdıklarınızı okudum ve kendi payıma neyi savunduğunuzu neyi yerdiğinizi tam olarak algılayamadım.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba,
geriye doğru yazılanlar genelde atlandığı ve zor bulunduğu için naci çelik'in üzerine aldığı ve sonra tartışma/saldırı moduna girdiği notlar sırası ile aşağıya alıntılanmıştır. Umarım, baştan sona objektif bir göz ile okursun :
hayrullah :
Gönderen: 14 mart 2010 Saat 23:02 | Kayıtlı IP |
|
| Merhaba,
insanları diğer canlılardan ayıran en temel özelliklerden biri de ahlak/etik kurallarıdır.
tercih ise insana bırakılmıştır. ahsen-i takvim veya esfeli safilin olmak.
selam müminleredir..
naci :
Gönderen: 15 mart 2010 Saat 00:03 | Kayıtlı IP |
|
| Sevgili hayrullahmeral.
Kur"an"dan sansınlar diye ağzını eğip,bükme.Neymiş şu,insanları hayvanlardan ayıran etik kurallar.Sözünü ettiğin kurallar,muhterem ------- koyduğu,ama sizin Kur"an"dandır zannettiğiniz kurallar olmasın?
Şu kuralları bi getirsende görsek diyorum.Ağzını eğip,bükmenden öyle anlaşılıyor ki,sözünü ettiğin etik kurallara uymayanlar,uymayacak olanlar esfeli safili"ni boylayacaklar.
Yoksa Allah,sana,senin gibi düşünmeyen,senin gibi inanmayanları esfeli safiline gönderme yetkisi mi vermiş.
Herkese Selam.
hayrullah :
Gönderen: 15 mart 2010 Saat 01:03 | Kayıtlı IP |
|
| Merhaba,
ben şahsınıza hitaben yazmamıştım. Bu ayrım bütün insanlar için var.
Kaldı ki, kurandan ayet falan da yazmadım. ahsen-i takvim ve esfeli safilin arapça sıfat tamlamaları. kuran ayetleri içerisinde kullanılmış olmaları, kuran ile bağdaştırdığım anlamına gelmez.
Ahlak kuralları evrenseldir. atadan ataya değişmez. Fakat atalar/günümüz insanı kendi heva ve hevesleri doğrultusunda esnetip, daraltabilir. Bu da onlara belli bir ölçü kazandırır.
Başkasının karısına/ kız arkadaşına bakmamak/ (bakmama işi sadece fiziksel göz ile değil, daha beyinde başlıyor.) evrenseldir. Bu kuralı çiğnersen -------- gibi olursun. (hayvanların hepsi de değil)
karşı cinsi sadece bir cinsellik objesi olarak görmek, onun kimliğini, kişiliğini, duygularını hiçe saymak da hayvani bir davranıştır.
Örneğin, para karşılığı cinsel ilişkiye girmek bir alışveriş olarak algılanabilir. kadına parasını verirsin, iyi davranırsın. bu hayvani bir davranış olur. Nötr yani. Parasını eksik verirsin, kötü davranırsın bu esfeli safiline yolculuk olur. Ancak onun da bir insan olduğunu, bu işi yaparken zevk almadığını, problemleri olduğunu düşünür ve onun bu zaafiyetinden faydalanmayıp, ona para verip, problemini çözmesine yardım edersen ve bunun karşılığında hayvani arzularını gidermeye çalışmaz isen, bu da ahseni takvime yolculuk olur.
Kadınlar, birer kimliktir, insandır. İhtiyaçları vardır. O yüzden bir tanesi ile yetinmemiz tavsiye edilir. Çünkü ZORDUR.
ama kolaylaştırırsan, bir sürü kılıf bulunur.
zorlamaya gerek yok. Evrensel ahlak kuralları her GEN tarafından bilinir, ama uygulaması zordur.
selam müminleredir...
Naci :
Merhaba,
ben şahsınıza hitaben yazmamıştım. Bu ayrım bütün insanlar için var.
Kaldı ki, kurandan ayet falan da yazmadım. ahsen-i takvim ve esfeli safilin arapça sıfat tamlamaları. kuran ayetleri içerisinde kullanılmış olmaları, kuran ile bağdaştırdığım anlamına gelmez.Bunlar yuvarlak laflar.
Ahlak kuralları evrenseldir. atadan ataya değişmez. Fakat atalar/günümüz insanı kendi heva ve hevesleri doğrultusunda esnetip, daraltabilir.Ya Allah"ın koyduğu,bazı kurallar esnek ise,yani zamana veya yöreye göre yoruma veya içtihada açıksa?Müminlerde bu esneklikten hareketle,bir kriter veya bir kural belirlerse,heva ve hevesleri doğrultusunda mı,hareket etmiş olurlar.Sen,heva veya heves"in ne olduğunu biliyormusun? (Şeytan=Tağut=Nefs=Heva.Bu kelimeler birbiriyle müteşabih,iki çift kelimedir.) Bu da onlara belli bir ölçü kazandırır.Şeytani ölçü demek istiyorsun,dimi? Hakkında açık hüküm bulunmayan bir konuda hüküm vermeye,yasaklar koymaya korkmuyormusun? Açık hüküm demek,avam okuduğunda da,okuma yazma bilmeyen bir çobana okunduğunda da nalayacağı,anlayabileceği,bir emir veya bir yasak demektir.Ya da her okuyanın,üç aşağı,beş yukarı,aynı şeyi anlayacağı bir hüküm veya emir demektir.Önünüze gelen her konuda,körü körüne atalarınızın izinden giderek,şu helaldir,bu haramdır demeye korkmuyormusunuz.Yoksa siz,cinselliğin sürekli teşvik edildiği çağımızda,bekarların,memeleketlerinden,eşlerinden uzaklarda ekmek parasını çıkartmaya çalışan gençlerin uçkurunun bekçilerimisiniz?
Belli ki,sizin tuzunuz kuru.Eşiniz de yanınızda.Belki de birden fazla da eşiniz vardır.Onun için oturduğun yerden ahkam kesiyorsun.
Başkasının karısına/ kız arkadaşına bakmamak/ (bakmama işi sadece fiziksel göz ile değil, daha beyinde başlıyor.) evrenseldir. Bu kuralı çiğnersen hayvanlar gibi olursun.Buna katılırım. (hayvanların hepsi de değil)
karşı cinsi sadece bir cinsellik objesi olarak görmek, onun kimliğini, kişiliğini, duygularını hiçe saymak da hayvani bir davranıştır. Ya vesikalı hayat kadını veya cinsel ticaret yapan,bir nataşa kimliğine sahip ise?
Örneğin, para karşılığı cinsel ilişkiye girmek bir alışveriş olarak algılanabilir. kadına parasını verirsin, iyi davranırsın. bu hayvani bir davranış olur.Kur"an"ın bazı ayetlerde dikkat çektiği"meleket eymanüküm"ü anlamadan,Nisa/24.ayet ile,24/33.ayetin resmettiği sahneleri iyice okuyamadan, böyle bir hüküm verirseniz,siz hayvanlık yapmış olamazmısınız? Nötr yani. Parasını eksik verirsin, kötü davranırsın bu esfeli safiline yolculuk olur. Ancak onun da bir insan olduğunu, bu işi yaparken zevk almadığını, problemleri olduğunu düşünür ve onun bu zaafiyetinden faydalanmayıp, ona para verip, problemini çözmesine yardım edersen ve bunun karşılığında hayvani arzularını gidermeye çalışmaz isen, bu da ahseni takvime yolculuk olur.Evet.Olur.Bu da bir alternatif.İnsanı ahseni takvime ulaştırabilecek bir alternatif.Ancak,peygamber sizin kadar müslüman değilmiydi ki,bazı yetim kızları mahiyetinde tutuyordu? Neden Allah"ın dinini daraltmaya,zorlaştırmaya çalışiyor,islam"ın evrenselleşmesinin önüne geçiyorsunuz?
Kadınlar, birer kimliktir, insandır. İhtiyaçları vardır. O yüzden bir tanesi ile yetinmemiz tavsiye edilir. Çünkü ZORDUR.
ama kolaylaştırırsan, bir sürü kılıf bulunur.
zorlamaya gerek yok. Evrensel ahlak kuralları her GEN tarafından bilinir,Doğru.Demek ki,sizin genlerinizde atalarınızdan gelen bir problem var. ama uygulaması zordur.
selam müminleredir...Selam herkese.
naci :
Gönderen: 17 mart 2010 Saat 13:09 | Kayıtlı IP |
|
| Çok ilginç.."mustacanta"kardeşimiz çok haklı.Teknoloji,yani ilim,yani Sünnetullah yasaksızlığı dayatıyor.Ancak,ferasetten yoksun insanoğlu,her zaman olduğu gibi sünnetullah"a ayak sürçmeye devam ediyor.Yazık,ama çok yazık.
Herşeyden önce,daha önce beni özel"den uyaran ve uslubuma dikkat etmemi rica eden,ismi bende mahfuz arkadaşımdan özür dilerim.Galiba,ona verdiğim sözde duramadım.
hayrullahmeral yazdı:
Başkasının karısına/ kız arkadaşına bakmamak/ (bakmama işi sadece fiziksel göz ile değil, daha beyinde başlıyor.) evrenseldir. Bu kuralı çiğnersen hayvanlar gibi olursun.Buna katılırım. (hayvanların hepsi de değil)
Arkadaşlar.Hayrullah Meral"ın bana cevaben yazdığı,bu ifadeye,ne demeli.
Ben,başkalarının karısına,kızına,kız arkadaşına bakabilirsiniz mi dedim,demişim? Ben,böyle bir şeyi ima ettim mi?
Benim ayetlerden hareketle yaptığım yorumlara,Kur"an ile itiraz edemeyince,bana iftira ve çamur atma yoluna gidiliyor.Bu durumda sinirlenmezde ne yaparsınız? Ben ne diyorum,o ne diyor?
.....
hayrullah :
Merhaba,
son notunuza, yasaklı olduğunuz ve cevap hakkınız olamayacağı için cevap yazmamıştım.
bu konu ile ilgil ilk notumda da:
1. sana hitaben yazmamıştım
2. Kuran'dan ayet bildirmemiştim.
siz, üzerinize aldınız, beni de ağzımı kurana göre eğip bükmek ile suçladınız. sonra benim evrensel ahlak kuralları ile ilgili tesbitime örnek istemiştiniz.
yukarıda alıntıladığınız örneği de, on emir arasında yer alan evrensel ahlak kurallarına bir örnek olarak vermiştim.
şimdi onu cımbızlayıp, sanki ben size bakıyormuşsunuz demişim gibi algılamışsınız ve saldırı moduna geçilmiş.
tartışmaya girmiyorum.
kadınları, cariye, vesikalı nataşa olarak sadece cinsel birer obje olarak görüp, onların paralarını ve haklarını vererek, sadece vücütlarından faydalanmayı, HAYVANLIK ile eşdeğer bulmuştum ve nötr demiştim...
bunu üzerinize alabilirsiniz, eğer böyle yapıyorsanız.
lütfen bu konu ile ilgili notlarımı, sıra ile okuyunuz ve bütünlüğü bozmayınız...
sınırsız özgürlüğü savunanlar ise SADECE kendilerini kandırırlar da, farkında değildirler...
selam müminleredir...
naci :
Merhaba,
son notunuza, yasaklı olduğunuz ve cevap hakkınız olamayacağı için cevap yazmamıştım.
bu konu ile ilgil ilk notumda da:
1. sana hitaben yazmamıştım Kime hitaben yazarsan yaz.Bu foruma yazan veya bu forumu takip eden herkes,burda yazılanların muhatabıdır.
2. Kuran'dan ayet bildirmemiştim.Ben de ona kızdım zaten.Kur"an"dan ayet bulamyınca,heva"ndan ayet icat etmeye çalışmıştın.
siz, üzerinize aldınız, beni de ağzımı kurana göre eğip bükmek ile suçladınız. sonra benim evrensel ahlak kuralları ile ilgili tesbitime örnek istemiştiniz.
yukarıda alıntıladığınız örneği de, on emir arasında yer alan evrensel ahlak kurallarına bir örnek olarak vermiştim.Benim yaptığım yorumla,verdiğin örneğin bir ilgisi var mı?
şimdi onu cımbızlayıp, sanki ben size bakıyormuşsunuz demişim gibi algılamışsınız ve saldırı moduna geçilmiş.Anlaşıldı.Sen herhalde ne dediğini de bilmiyorsun.
tartışmaya girmiyorum.
kadınları, cariye, vesikalı nataşa olarak sadece cinsel birer obje olarak görüp, onların paralarını ve haklarını vererek, sadece vücütlarından faydalanmayı, HAYVANLIK ile eşdeğer bulmuştum ve nötr demiştim...
bunu üzerinize alabilirsiniz, eğer böyle yapıyorsanız.Ben veya bir başka müslümanın böyle yapmış,yapıyor olması,sana onlara hakaret etme hakkını mı veriyormuş.Ya onların yaptığı,hayvani değilde,insani bir şeyse.
lütfen bu konu ile ilgili notlarımı, sıra ile okuyunuz ve bütünlüğü bozmayınız...
sınırsız özgürlüğü savunanlar ise SADECE kendilerini kandırırlar da, farkında değildirler...Dostum.1.Sen inancına güvenemiyorsun.2.Sen kendine de güvenmiyorsun.3.-------- ------- --------
selam müminleredir...
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili hayrullahmeral.
Hep yanlış şeyler söylüyorsun.Bu forumda sınırsız özgürlüğü savunan yok.Aklı başaında hiç bir insan sınırsız bir özgürlüğü savunmaz.Demem o ki,yeterince düşünmeden konuşuyor ve farkına varmadan insanları tohmet altında bırakıyorsun.
Her neyse:Bir tartışma yaşandı ve bitti.Geçmişe takılıp kalmaya gerek yok.Küslük"te yok.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yorumcu Yazdı:
Siz,hayat kadýný veya evlilik dýþý veya nikahsýz birlikteliklere vurgu yapan bazý ayetleri,savaþta ele geçen kadýnlara yorarsanýz,ki baþta diyanet olmak üzere bütün mütercim,din adamý veya ilahiyatcýlar bunu yapmaktadýr.
Bu durumda siz,Bosna savaþýnda,binlerce Boþnak kýza tecavüz eden,sonra da hamile býrakan Sýrp"larýn yaptýðý bu vahþeti Kur"an"a onaylatmýþ olmazmý"sýnýz?
Selam ile. | | |
Selam Naci bey,
Siz kendi varliginizi, Allah'in varligina tanik tutar misiniz zaman zaman? Bazen bu yontemle dusunmek daha akilcidir.
Verdiginiz ornegi dikkatli dusunup de mi verdiniz? Veya fazla iyimser bir tavirla, dunya uzerindeki tum insanlarin istisnasiz inandigini mi dusunuyorsunuz? Veya kutsal kitaplarin, gen uzerinde degistirici etkisi oldugunu filan mi dusunuyorsunuz? Sevgili sasha.Ben,yeryüzüne Kur"an"dan başka yazılı bir kitap gönderildiğine inanmıyorum.Piyasadaki Tevrat veya İncil gibi yazılı kitapların hepsi,Kur"an"dan sonra,yahudi ve hıristiyan mesheplerinin Kur"an karşısında tutunabilmek için,söz konusu meshep mensupları tarafından kaleme alınmışlardır.Kur"an"ın genler üzerinde değiştirici bir etkisinin olup,olmadığı konusu,çok felsefi bir konu.Bu konuda pek konuşmak istemem.Ama sana laf arasında söyleyeyim.Kur"an"ın bu dünyadaki genler üzerinde değiştirici bir etkisi yoktur.
Hayir, bahsettiginiz sekilde vahset onaylatilmis olmaz. Ustelik bunu Kuran ayetine dayatarak da soylemiyorum, yaptigim sadece akli ve insani bir yorum. Sayet bizde bir ayetsek, insanin tanikligi yani..Evet.İnsan da bir ayettir.Ama İblis"te bir ayettir,unutma.
Haşa..Eğer din adamlarının cariye yorumu doğru olsaydı,sırpların boşnak kızlara uyguladığı vahşeti,Kur"an onaylamış olacaktı.
Kuran olmamis da olsaydi, toplumlar kendi iclerinde yine duzenlemelerini yapacaklardi. Ve bu iclerinden evrildikleri kulturun ana hatlari uzerine kurulu olacakti. Dostum.Şu anda bile dünyada öyle yanlış,öyle çirkin kültürler var ki,insanı hayrete düşürüyor.
Eski milletvekili bir arkadaşım anlattı bana,yanılmıyorsam uzak doğuda bir bölgedeki geleneksel kültüre göre,bir kız gelin olduğunda,önce damadın bütün yakın akrabaları,onunla birlikte olur.Sonra o ailenin,tüm yakın çevresi,eşi,dostu.v.s. sıra ile geline hediyeler getirerek gelinle bir gece birlikte olurlar.
Demem o ki,dünyada bugün kıyıda,köşede kalmış,vahiy karşısında tutunamamış,bu ve buna benzer bir çok iğrenç kültür veya töreler var.Eğer Allah insanı vahiysiz,yani peygambersiz bıraksaydı,bu veya buna benzer iğrenç kültürler gibi,kimi bilir ne iğrenç veya ne yanlış kültürler insanlığa hakim olurdu.Örneğin,müslümanlara göre,domuz ve domuz eti iğrenç bir şey.Hindulara göre bütün hayvan etleri haram.Bazı toplumlar,ölülerini yakıyor.Toplumların büyük çoğunluğu ise toprağa gömüyor.Bazı toplumlar kız çocuklarını töresel olarak uğursuz saydıklarından öldürülüyordu ve bu fiili uygulayanlara siyasi otoriteler ceza vermiyor,veremiyordu.
Demem o ki,siz kültüre veya törelere veya vicdan dediğiniz şeye sakın bu kadar güvenmeyin.Çünkü vicdanı,yani insanı,Allah,biri her türlü kötülüğü,çirkinliği arzu eden, eksi değerli(iblis)biri artı değerli(cibril)iki ayri melekten inşa etti.Ve bu varlığa vahyederek,yani ona peygamberler göndererek,ona doğru ve yanlış yolu gösterdi.Sonra da gösterdiği doğru yolda yürümelerini emretti.
Eski Turklerde kitapli ayetli bir din mi vardi?Elbette vardı.Allah hiç bir kavmi peygamberlerden veya doğru haberlerden mahrum bırakmadı. Olmamasina ragmen, zina yapilmazdi. Cunku tore kulturu mevcuttu ve zinanin cezasi olumdu. Neden? Aile kutsaldi zira. Insanlarin, degisime uyum saglayamayan-asla saglamayacak degerleri vardir ..İnsanın öyle bir değeri yoktur.Dedim ya,sen insanı çok yüceltiyorsun.Hele,insanın elinde olan hiç bir şey yoktur.İnsanda değer olsaydı veya insan değer üretebilseydi,yaşlanma"mayı veya ölümsüzlüğü değer haline getirirdi.Ölmeyen,yani değişmeyen var mı?
Bu sebeple siz Kuran ayetlerinin icerigini, degismeyen tek sey degisimdir deyip, dilediginiz yasam-ozgurluk hasleti cercevesine donusturmeye yorumlasaniz da donmeyecektir. Bakin Kuran asirlardir degismedi aslinda,her ne kadar Arap milliyetciliginden nasibini alsa da.. Cunku Allah kavrami hafizaniza kayitli.. Siz degiserek birsey ogrenip ilerlemiyorsunuz. Sadece cok onceden size ogretilmisi, vakti geldiginde hatirliyorsunuz.
Siz sadece vicdan olgunuzu kullanarak kitabi degistirebilirsiniz, hatta curutup yok edebilirsiniz.Edemezsiniz. Ama en basit aciklamayla kendi kendinize turediginizi iddia edemessiniz ornegin.. Cunku anneniz-babaniz size tanik, siz de cocugunuza.. Ebeveynler olmus dahi olsa, bir baska insan yine tanik.. Muhtesem bir dongu bu.. Sonsuz ve kesintisiz.
Arada boyle bir nuans farki var. Yani degisim sizi bir yere goturmez. Gittiginizi sanirsiniz. Gecmistekiler de degisimi yasamisti cunku..Onlar da sizin bahsettiginiz iliski veya iliski turlerini yasadilar. Ama, sebebi hic onemli degil, helak edildiler.Bence yanlış şeyler söylüyorsunuz.Ben,iyiye,güzele doğru değişimden söz ediyorum.Çünkü insanoğlunun,bu anlamda bulunduğu nokta,ideal olan noktadan çok geridedir.
Selam ile.
Varsayin ki helak kavramina dini bazda inanmiyorsunuz, ortada bir tarih var. Gecmis uygarliklar var. Hic boyle dusundugunuz oldu mu ayetlere dair? Veya dusundugunuzde, bu size hicbir sey anlatmiyor mu, ayet iceriklerini yorumlamaya calisirken?
Saglamasini soyle yapabilirsiniz;
Bugun en basitinden Turkiyede bile, nikahsiz, birlikte yasayan cocuk doguran insanlar mevcut.. Ama gunluk gazatelerin mansetlerini iyi izlerseniz sayet, hala tecavuz edilen, vucudu baltayla dogranan vb. insanlar oldugunu goreceksinizdir. Ne oldu simdi biz Kuran'la onaylatmis mi olduk tecavuzu veya cinayeti?
Yani kisaca bunun Kuran'la, ayetle filan ilgisi yok bence...
Sirplar, Bosna'da tecavuz ettilerse bu onlarin secimidir. Kuran'i baglamaz. Tipki inancliyim diye ortalarda gezinen tekke seyhlerinin, Kuran'a ragmen, el ayak opturmesinin, Allah rolune soyunmasinin, faizi kar payi altina gizlemesinin Kuran'i baglamayacagi gibi.. Siddet gercekce, ayetleri degistirseniz bile, onaylatmasaniz bile, gozunuzun onunde yasananlari inkar edemessiniz ki!!!!
Demek ki, ayet oyle de yorumlansa, boyle de yorumlansa, insan siddet veya zulum, cirkinlik esdeger kavramlari kullanmaya megilli ise, o tecavuz, o haram, o sirk yine olacaktir.
Insanin dogasini, fitratini bozamassiniz ...Zira Fitrat, Allah takdiridir. Buna imkaniniz yok cunku.. Insanlik tarihinin basladigi noktadan itibaren insanda siddet egilimi var. Ha bu dayak olur, oldurme olur, tecavuz olur , iskence olur, olur da olur. Hic onemi yok. Hepsinde icerik siddettir, insan onurunu kirici davranis bicimleridir.
Biraz gercekci gozlerle bakmakta fayda var. Gaybi bilmekten aciz zavalli kul, kalkar ayet cevirir Kuran'da cokeslilik yasak der. Halbuki yasak degildir, ama Allah kafaniza vura vura cokesli olun demez mutlak anlamda..Tekesliligi onerir. Varsayin ki degistirildi duzeltildi tekeslilige uyduruldu.
Ayni aciz zavalli kul, atiyorum 3 yil sonra gerceklesecek ve kimyasal silahlarin kullanilacagi bir dunya savasi sonrasinda, buyuk olcude kirilan neslini onarmak icin cokeslilige yol verilebilecegini akla getirmez. Cunku bugune bakip bugun ustunden yorumlar. Ama sabaha cikacagina garantin var mi deseniz, yok der. Ne yapacaksiniz su durumda? Kuran'i yeniden degistirip cokesliydi mi diyeceksiniz? Veya bu yonde fetva mi cikaracak birileri caizdir diye? E oyleyse ne gerek var ki? Zaten cikarilmisi var.
Yoksa binlerce Kuran yazabilir insanlar, ayet iceriklerini humanizm agirlikli tutarak.. Ancak kavramlar gorece uzerinden idame olsalar da , aklin yolu birdir.
|
Yukarı dön |
|
|
muvahhıd Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 174
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Naci bey yazdı
Ben,yeryüzüne Kur"an"dan başka yazılı bir kitap gönderildiğine inanmıyorum.Piyasadaki Tevrat veya İncil gibi yazılı kitapların hepsi,Kur"an"dan sonra,yahudi ve hıristiyan mesheplerinin Kur"an karşısında tutunabilmek için,söz konusu meshep mensupları tarafından kaleme alınmışlardır.
Selam Naci bey
Bu dediğinizi doğru kabul edersek kuran'ın kendinden öncekileri (kitapları ) tasdik edici (elçileri kastetmiyorum) bu tasdiklediği nedir ve ayrıca kuran'ın bizzatihi muhtelif ilgili ayette tevrat,incil,zebur (hadi zeburdan kasıt olanı anladık diyelim ) isim olarak geçmektedir. incil ve tevrat'tan kasıt nedir açıklarmısınız
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
muvahhıd Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 174
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Naci bey
Kur'an'ın muhammed a.s yazılı olarak geldiği veya indirildiği konusunda inancınıza delil ayetleri de belirtirseniz yada siz gerçekten böylemi inanıyorsunuz
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yorumcu Yazdı:
Yorumcu Yazdý:
Siz,hayat kadýný veya evlilik dýþý veya nikahsýz birlikteliklere vurgu yapan bazý ayetleri,savaþta ele geçen kadýnlara yorarsanýz,ki baþta diyanet olmak üzere bütün mütercim,din adamý veya ilahiyatcýlar bunu yapmaktadýr.
Bu durumda siz,Bosna savaþýnda,binlerce Boþnak kýza tecavüz eden,sonra da hamile býrakan Sýrp"larýn yaptýðý bu vahþeti Kur"an"a onaylatmýþ olmazmý"sýnýz?
Selam ile. | | |
Yesil ve siyah yazilar Sasha'ya, kirmizi yazilar sayin Naci bey'e aittir.
Selam Naci bey,
Siz kendi varliginizi, Allah'in varligina tanik tutar misiniz zaman zaman? Bazen bu yontemle dusunmek daha akilcidir.
Verdiginiz ornegi dikkatli dusunup de mi verdiniz? Veya fazla iyimser bir tavirla, dunya uzerindeki tum insanlarin istisnasiz inandigini mi dusunuyorsunuz? Veya kutsal kitaplarin, gen uzerinde degistirici etkisi oldugunu filan mi dusunuyorsunuz? Sevgili sasha.Selam, Naci bey, Ben,yeryüzüne Kur"an"dan baþka yazýlý bir kitap gönderildiðine inanmýyorum.Piyasadaki Tevrat veya Ýncil gibi yazýlý kitaplarýn hepsi,Kur"an"dan sonra,yahudi ve hýristiyan mesheplerinin Kur"an karþýsýnda tutunabilmek için,söz konusu meshep mensuplarý tarafýndan kaleme alýnmýþlardýr.Kur"an"ýn genler üzerinde deðiþtirici bir etkisinin olup,olmadýðý konusu,çok felsefi bir konu.Bu konuda pek konuþmak istemem.Ama sana laf arasýnda söyleyeyim.Kur"an"ýn bu dünyadaki genler üzerinde deðiþtirici bir etkisi yoktur.Dedigimi onayladiginiz icin tesekkur ederim. Elbette kitaplarin gen uzerinde degistirici etkisi yoktur.
Hayir, bahsettiginiz sekilde vahset onaylatilmis olmaz. Ustelik bunu Kuran ayetine dayatarak da soylemiyorum, yaptigim sadece akli ve insani bir yorum. Sayet bizde bir ayetsek, insanin tanikligi yani..Evet.Ýnsan da bir ayettir.Ama Ýblis"te bir ayettir,unutma.Aksini iddia eden olmadi ki? Yazmis olmak icin, yazmak geregi duydunuz sanirim.
Haþa..Eðer din adamlarýnýn cariye yorumu doðru olsaydý,sýrplarýn boþnak kýzlara uyguladýðý vahþeti,Kur"an onaylamýþ olacaktý.Din adamlarinin yorumu dogru bile olsa, Sirplarin vahsetini dogrulamis olmaz Kuran. Malum kitaplarin gen uzerinde degisiklik yapabilme ozelligi yok, ustte kendiniz de ifade etmissiniz.
Kuran olmamis da olsaydi, toplumlar kendi iclerinde yine duzenlemelerini yapacaklardi. Ve bu iclerinden evrildikleri kulturun ana hatlari uzerine kurulu olacakti. Dostum.Þu anda bile dünyada öyle yanlýþ,öyle çirkin kültürler var ki,insaný hayrete düþürüyor.
Eski milletvekili bir arkadaþým anlattý bana,yanýlmýyorsam uzak doðuda bir bölgedeki geleneksel kültüre göre,bir kýz gelin olduðunda,önce damadýn bütün yakýn akrabalarý,onunla birlikte olur.Sonra o ailenin,tüm yakýn çevresi,eþi,dostu.v.s. sýra ile geline hediyeler getirerek gelinle bir gece birlikte olurlar. Olabilir, dogrudur.
Demem o ki,dünyada bugün kýyýda,köþede kalmýþ,vahiy karþýsýnda tutunamamýþ,bu ve buna benzer bir çok iðrenç kültür veya töreler var.Eðer Allah insaný vahiysiz,yani peygambersiz býraksaydý,bu veya buna benzer iðrenç kültürler gibi,kimi bilir ne iðrenç veya ne yanlýþ kültürler insanlýða hakim olurdu.Örneðin,müslümanlara göre,domuz ve domuz eti iðrenç bir þey.Hindulara göre bütün hayvan etleri haram.Bazý toplumlar,ölülerini yakýyor.Toplumlarýn büyük çoðunluðu ise topraða gömüyor.Bazý toplumlar kýz çocuklarýný töresel olarak uðursuz saydýklarýndan öldürülüyordu ve bu fiili uygulayanlara siyasi otoriteler ceza vermiyor,veremiyordu. Bunun vahye tutunamamislikla alakasi yoktur. Insanlarin evrildikleri kulturun motiflerini dine katma cabasi vardir.
Turkiyede de yakin zamana karsi vahye tutunmusluguna ragmen, gerdege giren gelinin, kani baska insanlara gurur kaynagi seklinde sergileniyordu. Halbuki geregi yoktu, kocasi zaten goruyor ve sahit oluyordu. Veya gerdek sonrasi, damat kalkip dama konulan testilere ates ediyor, yasadigi bolgeye aldigi bayanin kiz ciktigini ilan ediyordu. Bilmiyorum belki de hala vardir bu tur uygulamalar.Ama vahye tutunamamislikla bir ilgisi yok.
Demem o ki,siz kültüre veya törelere veya vicdan dediðiniz þeye sakýn bu kadar güvenmeyin.Çünkü vicdaný,yani insaný,Allah,biri her türlü kötülüðü,çirkinliði arzu eden, eksi deðerli(iblis)biri artý deðerli(cibril)iki ayri melekten inþa etti.Ve bu varlýða vahyederek,yani ona peygamberler göndererek,ona doðru ve yanlýþ yolu gösterdi.Sonra da gösterdiði doðru yolda yürümelerini emretti. O insanin vicdanini ne yone dogrulttugu ve Allah'in varligina tanikligi ile ilgilidir.
Eski Turklerde kitapli ayetli bir din mi vardi?Elbette vardý.Hangi kitaptir o? Ismi nedir?Allah hiç bir kavmi peygamberlerden veya doðru haberlerden mahrum býrakmadý.
Bu bir celiski degil mi Naci bey???
Ilk mesajinizda Kuran'dan baska kitap gelmedigine inandiginizi soylediniz, simdi de kitap turettiniz. Siz uyarici elciler/insanlar ile kitaplari karistiriyor olmayasiniz? Ben size kitapli bir dinden soz ediyorum zira..
Olmamasina ragmen, zina yapilmazdi. Cunku tore kulturu mevcuttu ve zinanin cezasi olumdu. Neden? Aile kutsaldi zira. Insanlarin, degisime uyum saglayamayan-asla saglamayacak degerleri vardir ..Ýnsanýn öyle bir deðeri yoktur.Dedim ya,sen insaný çok yüceltiyorsun.Hele,insanýn elinde olan hiç bir þey yoktur.Ýnsanda deðer olsaydý veya insan deðer üretebilseydi,yaþlanma"mayý veya ölümsüzlüðü deðer haline getirirdi.Ölmeyen,yani deðiþmeyen var mý?Tam tersi, bence siz insanin oyle bir degeri yoktur derseniz, Allah'in yarattigi insani asagilamis olursunuz.
Insanoglunda ilk gunden beri, Allah tarafindan verilen aidiyet duygusu vardir. Insan inansin veya inanmasin bu duygu ile degerlerini bilir. Siz mesela, kiziniz veya oglunuz veya esiniz bir deger degil midir sizin icin? Ailenizin sizin icin kutsiyeti yok mudur? Dunyevi basit maddesel seyler icin vazgecer misiniz cocuklarinizdan?
Olumsuzlugu deger haline getirmesine gerek yok ki..Dogmadan once dogumun degerini biliyor muydu ki aciz insan, olumsuzlugu deger haline getirsin.Ustelik olum cok icerikli bir kavram ve boyut..Bu, aidiyet duygusu ile bagli oldugu yaratici kavramina ters duser zaten. Insan olumun gercekligine inandigi icin, yaraticisi bile bir degerdir baslibasina. Hangi din oldugunun onemi yok. Ister cok tanrili , ister tek tanrili..
Bu sebeple siz Kuran ayetlerinin icerigini, degismeyen tek sey degisimdir deyip, dilediginiz yasam-ozgurluk hasleti cercevesine donusturmeye yorumlasaniz da donmeyecektir. Bakin Kuran asirlardir degismedi aslinda,her ne kadar Arap milliyetciliginden nasibini alsa da.. Cunku Allah kavrami hafizaniza kayitli.. Siz degiserek birsey ogrenip ilerlemiyorsunuz. Sadece cok onceden size ogretilmisi, vakti geldiginde hatirliyorsunuz.
Siz sadece vicdan olgunuzu kullanarak kitabi degistirebilirsiniz, hatta curutup yok edebilirsiniz.Edemezsiniz. Ama en basit aciklamayla kendi kendinize turediginizi iddia edemessiniz ornegin.. Cunku anneniz-babaniz size tanik, siz de cocugunuza.. Ebeveynler olmus dahi olsa, bir baska insan yine tanik.. Muhtesem bir dongu bu.. Sonsuz ve kesintisiz.
Arada boyle bir nuans farki var. Yani degisim sizi bir yere goturmez. Gittiginizi sanirsiniz. Gecmistekiler de degisimi yasamisti cunku..Onlar da sizin bahsettiginiz iliski veya iliski turlerini yasadilar. Ama, sebebi hic onemli degil, helak edildiler.Bence yanlýþ þeyler söylüyorsunuz.Ben,iyiye,güzele doðru deðiþimden söz ediyorum.Çünkü insanoðlunun,bu anlamda bulunduðu nokta,ideal olan noktadan çok geridedir.Iyiye, dogruya, guzele dogru degisim..Ideal nokta..Ama kime gore? Neye gore? Bir escinsele de sorsaniz, yonelimi adina kendince iyi ve guzel, kimseye zarari olmayan bir yolu oldugunu soyler.Ben yanlis birsey soylemiyorum, uydurmuyorum da, aksine bizzat Lut kavminden ve yonelimlerinden bahseden ayet Kuran'dandir.
Selam ile.
Varsayin ki helak kavramina dini bazda inanmiyorsunuz, ortada bir tarih var. Gecmis uygarliklar var. Hic boyle dusundugunuz oldu mu ayetlere dair? Veya dusundugunuzde, bu size hicbir sey anlatmiyor mu, ayet iceriklerini yorumlamaya calisirken?
Saglamasini soyle yapabilirsiniz;
Bugun en basitinden Turkiyede bile, nikahsiz, birlikte yasayan cocuk doguran insanlar mevcut.. Ama gunluk gazatelerin mansetlerini iyi izlerseniz sayet, hala tecavuz edilen, vucudu baltayla dogranan vb. insanlar oldugunu goreceksinizdir. Ne oldu simdi biz Kuran'la onaylatmis mi olduk tecavuzu veya cinayeti?
Yani kisaca bunun Kuran'la, ayetle filan ilgisi yok bence...
Sirplar, Bosna'da tecavuz ettilerse bu onlarin secimidir. Kuran'i baglamaz. Tipki inancliyim diye ortalarda gezinen tekke seyhlerinin, Kuran'a ragmen, el ayak opturmesinin, Allah rolune soyunmasinin, faizi kar payi altina gizlemesinin Kuran'i baglamayacagi gibi.. Siddet gercekce, ayetleri degistirseniz bile, onaylatmasaniz bile, gozunuzun onunde yasananlari inkar edemessiniz ki!!!!
Demek ki, ayet oyle de yorumlansa, boyle de yorumlansa, insan siddet veya zulum, cirkinlik esdeger kavramlari kullanmaya megilli ise, o tecavuz, o haram, o sirk yine olacaktir.
Insanin dogasini, fitratini bozamassiniz ...Zira Fitrat, Allah takdiridir. Buna imkaniniz yok cunku.. Insanlik tarihinin basladigi noktadan itibaren insanda siddet egilimi var. Ha bu dayak olur, oldurme olur, tecavuz olur , iskence olur, olur da olur. Hic onemi yok. Hepsinde icerik siddettir, insan onurunu kirici davranis bicimleridir.
Biraz gercekci gozlerle bakmakta fayda var. Gaybi bilmekten aciz zavalli kul, kalkar ayet cevirir Kuran'da cokeslilik yasak der. Halbuki yasak degildir, ama Allah kafaniza vura vura cokesli olun demez mutlak anlamda..Tekesliligi onerir. Varsayin ki degistirildi duzeltildi tekeslilige uyduruldu.
Ayni aciz zavalli kul, atiyorum 3 yil sonra gerceklesecek ve kimyasal silahlarin kullanilacagi bir dunya savasi sonrasinda, buyuk olcude kirilan neslini onarmak icin cokeslilige yol verilebilecegini akla getirmez. Cunku bugune bakip bugun ustunden yorumlar. Ama sabaha cikacagina garantin var mi deseniz, yok der. Ne yapacaksiniz su durumda? Kuran'i yeniden degistirip cokesliydi mi diyeceksiniz? Veya bu yonde fetva mi cikaracak birileri caizdir diye? E oyleyse ne gerek var ki? Zaten cikarilmisi var.
Yoksa binlerce Kuran yazabilir insanlar, ayet iceriklerini humanizm agirlikli tutarak.. Ancak kavramlar gorece uzerinden idame olsalar da , aklin yolu birdir.
|
|
|
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yorumcu Yazdı:
Siz,hayat kadýný veya evlilik dýþý veya nikahsýz birlikteliklere vurgu yapan bazý ayetleri,savaþta ele geçen kadýnlara yorarsanýz,ki baþta diyanet olmak üzere bütün mütercim,din adamý veya ilahiyatcýlar bunu yapmaktadýr.
Bu durumda siz,Bosna savaþýnda,binlerce Boþnak kýza tecavüz eden,sonra da hamile býrakan Sýrp"larýn yaptýðý bu vahþeti Kur"an"a onaylatmýþ olmazmý"sýnýz?
Selam ile. | | |
Selam Naci bey,
Siz kendi varliginizi, Allah'in varligina tanik tutar misiniz zaman zaman? Bazen bu yontemle dusunmek daha akilcidir.
Verdiginiz ornegi dikkatli dusunup de mi verdiniz? Veya fazla iyimser bir tavirla, dunya uzerindeki tum insanlarin istisnasiz inandigini mi dusunuyorsunuz? Veya kutsal kitaplarin, gen uzerinde degistirici etkisi oldugunu filan mi dusunuyorsunuz?
Hayir, bahsettiginiz sekilde vahset onaylatilmis olmaz. Ustelik bunu Kuran ayetine dayatarak da soylemiyorum, yaptigim sadece akli ve insani bir yorum. Sayet bizde bir ayetsek, insanin tanikligi yani..
Kuran olmamis da olsaydi, toplumlar kendi iclerinde yine duzenlemelerini yapacaklardi. Ve bu iclerinden evrildikleri kulturun ana hatlari uzerine kurulu olacakti. Eski Turklerde kitapli ayetli bir din mi vardi? Olmamasina ragmen, zina yapilmazdi. Cunku tore kulturu mevcuttu ve zinanin cezasi olumdu. Neden? Aile kutsaldi zira. Insanlarin, degisime uyum saglayamayan-asla saglamayacak degerleri vardir ..
Bu sebeple siz Kuran ayetlerinin icerigini, degismeyen tek sey degisimdir deyip, dilediginiz yasam-ozgurluk hasleti cercevesine donusturmeye yorumlasaniz da donmeyecektir. Bakin Kuran asirlardir degismedi aslinda,her ne kadar Arap milliyetciliginden nasibini alsa da.. Cunku Allah kavrami hafizaniza kayitli.. Siz degiserek birsey ogrenip ilerlemiyorsunuz. Sadece cok onceden size ogretilmisi, vakti geldiginde hatirliyorsunuz.
Siz sadece vicdan olgunuzu kullanarak kitabi degistirebilirsiniz, hatta curutup yok edebilirsiniz. Ama en basit aciklamayla kendi kendinize turediginizi iddia edemessiniz ornegin.. Cunku anneniz-babaniz size tanik, siz de cocugunuza.. Ebeveynler olmus dahi olsa, bir baska insan yine tanik.. Muhtesem bir dongu bu.. Sonsuz ve kesintisiz.
Arada boyle bir nuans farki var. Yani degisim sizi bir yere goturmez. Gittiginizi sanirsiniz. Gecmistekiler de degisimi yasamisti cunku..Onlar da sizin bahsettiginiz iliski veya iliski turlerini yasadilar. Ama, sebebi hic onemli degil, helak edildiler. Varsayin ki helak kavramina dini bazda inanmiyorsunuz, ortada bir tarih var. Gecmis uygarliklar var. Hic boyle dusundugunuz oldu mu ayetlere dair? Veya dusundugunuzde, bu size hicbir sey anlatmiyor mu, ayet iceriklerini yorumlamaya calisirken?
Saglamasini soyle yapabilirsiniz;
Bugun en basitinden Turkiyede bile, nikahsiz, birlikte yasayan cocuk doguran insanlar mevcut.. Ama gunluk gazatelerin mansetlerini iyi izlerseniz sayet, hala tecavuz edilen, vucudu baltayla dogranan vb. insanlar oldugunu goreceksinizdir. Ne oldu simdi biz Kuran'la onaylatmis mi olduk tecavuzu veya cinayeti?
Yani kisaca bunun Kuran'la, ayetle filan ilgisi yok bence...
Sirplar, Bosna'da tecavuz ettilerse bu onlarin secimidir. Kuran'i baglamaz. Tipki inancliyim diye ortalarda gezinen tekke seyhlerinin, Kuran'a ragmen, el ayak opturmesinin, Allah rolune soyunmasinin, faizi kar payi altina gizlemesinin Kuran'i baglamayacagi gibi.. Siddet gercekce, ayetleri degistirseniz bile, onaylatmasaniz bile, gozunuzun onunde yasananlari inkar edemessiniz ki!!!!
Demek ki, ayet oyle de yorumlansa, boyle de yorumlansa, insan siddet veya zulum, cirkinlik esdeger kavramlari kullanmaya megilli ise, o tecavuz, o haram, o sirk yine olacaktir.
Insanin dogasini, fitratini bozamassiniz ...Zira Fitrat, Allah takdiridir. Buna imkaniniz yok cunku.. Insanlik tarihinin basladigi noktadan itibaren insanda siddet egilimi var. Ha bu dayak olur, oldurme olur, tecavuz olur , iskence olur, olur da olur. Hic onemi yok. Hepsinde icerik siddettir, insan onurunu kirici davranis bicimleridir.
Biraz gercekci gozlerle bakmakta fayda var. Gaybi bilmekten aciz zavalli kul, kalkar ayet cevirir Kuran'da cokeslilik yasak der. Halbuki yasak degildir, ama Allah kafaniza vura vura cokesli olun demez mutlak anlamda..Tekesliligi onerir. Varsayin ki degistirildi duzeltildi tekeslilige uyduruldu.
Ayni aciz zavalli kul, atiyorum 3 yil sonra gerceklesecek ve kimyasal silahlarin kullanilacagi bir dunya savasi sonrasinda, buyuk olcude kirilan neslini onarmak icin cokeslilige yol verilebilecegini akla getirmez. Cunku bugune bakip bugun ustunden yorumlar. Ama sabaha cikacagina garantin var mi deseniz, yok der. Ne yapacaksiniz su durumda? Kuran'i yeniden degistirip cokesliydi mi diyeceksiniz? Veya bu yonde fetva mi cikaracak birileri caizdir diye? E oyleyse ne gerek var ki? Zaten cikarilmisi var.
Yoksa binlerce Kuran yazabilir insanlar, ayet iceriklerini humanizm agirlikli tutarak.. Ancak kavramlar gorece uzerinden idame olsalar da , aklin yolu birdir.
MUVAHHİD"E CEVAP
(yani) Allah tarafından gönderilen ve tertemiz sahifeler okuyan bir elçi.
O sahifelerde doğru,değerli kitaplar vardır.98/2.3.
Dileyen onu düşünüp öğüt alır.
O (Öğüt)Sahifeler içindedir:Değer verilen
Yazıcıların ellerinde:
Değerli,iyi(yazıcıların).80/12-16
O,elbette değerli bir Kur"an"dır.
Saklı bir kitaptadır.56/77.78.
Andolsun Tura.
Satır satır yazılmış kitaba;
Yayılmış ince deri üzerine.52/1.2.3.
Sevgili muvahhıd.Yukarda verdiğim ayet ve benzeri ayetlerden,ben şunu anlıyorum:
Kur"an"ın parça parça veya sure sure inerken,bizzat peygamber tarafından veya bizzat peygamber nezaretinde,inceltilmiş deriden mamul bir kitaba hemen yazılıyordu.
75/16-19. 73/1,2,3,4.ve 20.Ayet ve benzeri ayetlerden de,inen ayetlerin peygambere inanan tüm müminler tarafından ezberleniyordu.Peygamber ve söz konusu müminlerin,en büyük ve en öncelikli görevide bu faaliyet idi.
Yani peygamber ve ona inananların en büyük faaliyeti,inen Kur"an"ayetlerini,önce ezberlemek,sonra anlamak,sonrada,ezberletip,anlatmaktı.4/101,102 ve 103.ayetlerde peygamber ve müminlerin,bu veya buna benzer faaliyetlerini anlatmaktadır.
Kur"an inzal olduktan ve hicret emredildikten sonra,gücü yeten müminlerin büyük bölümü tüm dünya"ya değılmışlardır.Diğer bir ifade ile tüm dünyada kaybolmuşlardır.Bugün dünyanın neresinde islami topluluklar varsa,hepsinin kökeni,söz konusu dünya"ya dağılan ilk kuşak müslümanlara dayanmaktadır.Bundan dolayı,peygamberin halasının mezarı Kıbrısta,Eyup Sultanın İstanbulda,bir başkalarının ki,balkanlarda,kafkaslarda,Endonazya da,Hindistanda,Kamboçya da.v.s.bulunmaktadır.Yani Kur"an"ın korunması ve duyulması için,Kur"an yüklü onbinlerce hafıza(CD)dünyanın her tarafına gönderilmiş,dağıtılmıştır.
Bizzat peygamberin eğitiminden geçmiş ve ne bugün,ne dün,adı şanı bilinmeyen bu kahramanlar,gittikleri yerlerde Kur"an"ı anlatmaya,ezberletmeye,yazmaya,yazdırmaya devam etmişlerdir.Ve aynı gelenek,dün olduğu gibi bugünde devam etmektedir.Yarında devam edecektir.Bunu önlemeye,engellemeye,28 Şubat"cı piskopat generallerde dahil,hiç kimsenin gücü yetmez,yetmeyecektir.Çünkü Allah "Zikri" koruyacağını vadetmiştir.Ve Allah"ın vadine hiç kimse engel olamaz.
Demem o ki,Kur"an"ın nasıl yazıldığı,nasıl tasnif edildiği veya nasıl toplanıldığı ile ilgili rivayetler uydurmadır,saçmadır,komiktir.Bu rivayetler,bilhssa yahudi din adamlarının Tevrat"ın nasıl korunduğu ile ilgili uydurma rivayetlerin"den alınmış,kopya edilmiş rivayetlerdir.
Gelelim asıl sorunuza:
1.Kur"an kendinden önceki kitapları doğrulayan bir kitap değildir.Çünkü,"sadık"doğru demektir."Musaddık",doğruları ihtiva eden,doğruları içeren,içine alan demektir."Kitaban musaddikan"demek,kendinden önceki kitapların doğrularını içeren demektir.Kendinden önceki kitapları doğrulayan demek değildir.Zavallı din adamları,bu ayırımı bile yapmaktan aciz oldukları için,çevirilerde,"kendinden önceki kitapları doğrulayan,demektedirler.Bundan dolayı da,bilhassa son yıllarda,Türkiyede satılan tevrat ve incil satışlarında patlama yaşanmış,yaşanmaktadır.
2.Diyelim ki,ayet,"kendinden önceki kitapları doğrulayan" demektedir.Bu durumda,ayetin dikkat çektiği kitapların,yazılı kitaplar olduğunu nasıl iddia edeceğiz.Kur"an"dan,her sözün,her bir ayetin,aynı zamanda kitap olduğunu görüyoruz.Yani kitap,mikroda her kelimeyi,makroda tüm varlıkları veya varlık alemini veya varlık alemlerini de kapsayan bir kelimedir.İstenirse örnek verebilirim.
3.Eğer Kur"an kendinden önceki kitapları doğrulayacak idiyse,Kur"an"a ne gerek vardı.Allah insanlar arasında tefrika mı çıkartmak istemiş.
Kur"an"ın dikkat çektiği,musanın,ibrahimin,dolayesiyle,isanın ve bütün peygamberlerin sahifeleri Kur"an"dadır.Yani Kur"an,tevrat,zebur,incil ve Kur"an gibi kitapları veya sahifeleri veya tüm peygamberlere inzal edilmiş vahiyleri veya bilgileri veya haberleri ihtiva eden bir kitaptır.
Kur"an,Allah"tan başka,her şey veya şeyleri,iki çift kelime ile vurgular.Bu Kur"an kelime veya ayetlerinin ihtiva ettiği şaşmaz bir kuramdır.Ama islam dünyası bunun farkında değil.
Tevrat ve Zebur.Aynı şeye dikkat çeken bir çift kelimedir.Bu kelimelerin diğer çifti,İncil ve Kur"an"dır.Yani bu kelimeler,hep aynı şeyi vurgulamaktadır.
Bu durumda,tevrattan maksat,zeburdur.Zebur ve tevrattan maksat,incil ve Kur"an"dır.Yani elimizdeki Mushaf,Kur"an"ın sözünü ettiği,hem tevrattır,hem zeburdur,hem incildir,hem kur"andır.Musanın,İsa"nın,Yusuf"un,İbrahimin sahifelerini Kur"an"da görmüyor,okumuyormuyuz?
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
muvahhıd Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 174
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Naci bey
Hiç bir peygamber için yazılı emir alma gibi bir şey söz kunusu değildir, vahyi kulunun kalbine ve beynine indirmek Allah için zor bir şey degildir zaten, lakin Allah bir [her] elçiyle ancak bir perde arkasında yanı bir aracı olmak üzere sorumluluk yükler bu da Allahın elçilere bir aracıyı yazılı metinlerle gönderir anlamını vermez, ve Abese (80)15,16 orjinalinde ne melek nede yazma kelimeleri geçmemektedir, birde tur(52) suresinin ilk ayetlerinde geçen evrak kelimesinin kur'an olduğunumu söylemiyorsunuz inşaallah
şimdilik
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
(yani) Allah tarafından gönderilen ve tertemiz sahifeler okuyan bir elçi.
O sahifelerde doğru,değerli kitaplar vardır.98/2.3.
Dileyen onu düşünüp öğüt alır.
O (Öğüt)Sahifeler içindedir:Değer verilen
Yazıcıların ellerinde:
Değerli,iyi(yazıcıların).80/12-16
O,elbette değerli bir Kur"an"dır.
Saklı bir kitaptadır.56/77.78.
Andolsun Tura.
Satır satır yazılmış kitaba;
Yayılmış ince deri üzerine.52/1.2.3.
Selam Naci bey
Hiç bir peygamber için yazılı emir alma gibi bir şey söz kunusu değildir,ben böyle bir şey söylediğimi hatırlamıyorum. vahyi kulunun kalbine ve beynine indirmek Allah için zor bir şey degildir zaten,Değildir tabii.Ama him bir insanda,kalbine veya beyninde doğan bilgilerle,cesaret edip,içinde yaşadığı toplum veya siyasi otoritelere meyden okuyamaz.Kalbinde veya beyninde doğan bilgilerin gerçekliğini,bir çok yönden test etme doğrulama ihtiyacını hisseder. lakin Allah bir [her] elçiyle ancak bir perde arkasında yanı bir aracı olmak üzere sorumluluk yükler bu da Allahın elçilere bir aracıyı yazılı metinlerle gönderir anlamını vermez,böyle bir şeyde söylemedim. ve Abese (80)15,16 orjinalinde ne melek nede yazma kelimeleri geçmemektedir,Ben geçtiğini söylemedim.Bana göre o ayetler,peygamber veya arkadaşlarının ellerindeki,bazı yazılı belgelere dikkat çekmektedir. birde tur(52) suresinin ilk ayetlerinde geçen evrak kelimesinin kur'an olduğunumu söylemiyorsunuz inşaallah. Kur"an olduğunu söylemedim.Ama bu ifade elimizdeki yazılı Kur"an"ı da kapsar diye düşünüyorum.Bana göre ayetin dikkat çektiği kitap,öncelikle,yeri,göğü,denizleri.v.s.de içine alan varlık kitabıdır.Ayetlerin sözünü ettiği beyti mamur ise,söz konusu kitabın parçalarından,yani sahifelerinden biri olan,Hud Suresi,108.ayetinde dikkat çektiği uzay"daki ve şu anda faaliyette olan bir cennettir.
Selam ile.
şimdilik
Selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
|
|