HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Şekilsel Zina Varmıdır ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

n.celik Yazdı:

 

Benim tesbitlerime göre,yetim,yetema,feteya,feta kelimeleri birbirinin benzeri kelimelerdir.Kelimelerden biri asýl,diðerleride onun benzerleridir.

Rivayetler,bu kelimelerden bazýlarýna öksüz,bazýlarýna genç kýz,birine de uþak,yardýmcý anlamlarýný yüklemiþler.Bazý ayetlerin,bu kelimelerle dikkat çektiði kiþilerin de cariye olduðunu söylemiþlerdir.Süleyman Ateþ,söz konusu24/33.ayetteki feteya kelimesine,direk cariyeleriniz anlamýný yüklemiþtir.

Bana göre bu kelimeler eþ anlamlý olup,baþkalarýnýn himayesine muhtaç kiþileri vurgular.Kelimeler,anasýz babasýz çocuklara yoruldu.Yani bu kelimelerin karþýlýðýný bizim türkçedeki "öksüz"kelimesi karþýlamýyor.

Kelimeler,bazý ayetlerde fakir veya yoksul kiþileri,bazý ayetlerde kiþinin rüþt yaþýna ermemiþ,bizzat kendi çocuklarýný,bazý ayetlerde anne babasýz çocuklarý,bazý ayetlerde de anne babasý bilinmeyen çocuklarý vurgulamaktadýrlar.

Zaten,4/25.Ayet ve 2/178,ayetten Kur"an"ýn bir toplumu hür ve köleler veya muhsin ve yetimler diye iki kesime ayýrdýðýný açýkca anlýyoruz.Öyle ki,Kur"an,söz konusu yetimlere,yani toplumun alt tabakasýna mensup kiþilere,bir suç iþlediklerinde,hür kiþilere verilen cezanýn yarýsýný ön görmektedir.

Kýsaca ve günümüz tabirleriyle ifade edecek olursam,Kur"an toplumlarý,varlýklý ve yoksul olarak,iki kesime ayýrmaktadýr.

Demem o ki,öncelikle Kur"an"ýn sözünü ettiði yetimlerin günümüzde kimler olduðunu,teþhis etmemiz lazým.Sakýn bana Kur"an köleliði kaldýrmýþtýr deyip,iþin içinden çýkmaya çalýþmayýn.

Eðer böyle yaparsanýz,bende size þunu derim.Üniversite mezunu,40 yaþýna varmýþ varlýklý bir kiþi,bir insaný öldürdüðünde,ona verilecek ceza ile,ilk okul mezunu,20 yaþýnda yoksul ve geleceðe ait,hiç bir ümidi de olmayan bir gence ayný cezanýn verilmesi adil olur mu?

Demem o ki,Kur"an"ýn bu ilkesi,günümüz içinde geçerlidir.Zaten Kur"an"da günümüz insanýna hitap etmeyen veya günümüz insanýný da içine almayan tek bir ayet bile yoktur.Varsa gösterin.

Önce bu konuda anlaþmalýyýz.

Sonra da,þu zalim rivayetlerdeki cariyelerin ne olup olmadýðýnda da ittifak etmeliyiz.Esirler edinmeyi yasaklayan bir kitap,savaþýlan toplumun kadýnlarýný alýkoymaya izin verir mi?

Ayrica belirtmek isterim ki,Ben cinsel ticarete Kur"an ruhsat vermektedir derken,sadece söz konusu ayetten hareketle söylemiyorum.Nisa/24.ayet ve 23/6.ayetten de hareket ediyorum.

Selam ile.



selam sayin naci celik, arapca bilgim olmamasina karsilik Turkce okudugumdan anladigim kadariyla yazi iceriginiz pek gercegi yansitmiyor.

24/33'de gecen(mealde) cariyeleriniz ibaresi ve mesru yoldan edinilen kadinlar veya adi herneyse, bu baglamda Kuran'in fuhusa yesil isik yaktigi dusunceniz bence dogru degildir.

23/6'ya bakarsaniz surenin basindan beri bir genel hitap(inananlar) kullanildigini gorursunuz.
Yani bahsi gecen kadin degildir yalnizca, erkegi de icerir. 23/5'de gecen iffet kelimesi size sadece kadini cagristirmasin.

24/33 sadece cariye kelimesi icermiyor, kole tanimini da iceriyor. Kisisel ozur veya ekonomik sebepli evlenmeye imkan bulamayanlari da iceriyor.
Bu kategoriye erkek/kadin ikisi de dahil.. Yani sonucta himaye ihtiyaci icerisinde olan kisiler.

Kuran, ne 4/25'de ne 2/178'de toplumu sinifa/siniflara ayirmaz. Kuran, toplumda(o donem) varolan ve halihazirda yasatilan sisteme dair gelmistir zaten..

Bu yuzden belli ayetler sonunda koleligi kaldirmistir. 9:60'a bir bakin ilginizi cekerse icerik olarak..

Sistem uzerinden Kuran'i yorumlamaya kalkarsaniz, Allah'in siniflara ayirdigini soylemeniz sasirtici degil.
Allah indinde ustunluk, sadece imanin, inancin yogunlugu ile iliskili..

Oysa sistem uzerinden kutsal kitap yorumlanmaz.
Yorumlamaya kalkarsaniz, Kuran'da sekilsel yemek yeme yoktur onerisi cikar kisinin karsisina.. Ama buna ragmen, corba kasigini burnuna degil, agzina goturur her ne hikmetse..



Cunku zaten tum kutsal kitaplar, varolan sistemler(inanc, toplum, toplumsal iliskiler, yargi, hukum vb.) ve gidisattaki bozukluklar, carpikliklar icin inmistir.



Ama biz insanoglu olarak biliriz ki, Allah'la bizi ayiran en temel ozellik, O'nun nefs'e sahip olmayisidir. Mukemmelliginin belirgin noktalarindan biri budur.

Verdiginiz ornekleme de sistem uzerinden Kuran yorumu..

40 yasindaki varlikli ve yuksek egitimli kisi ile yuksek egitimsiz, 20 yasindaki umitsiz gencin, isledikleri ayni suctan oturu ayni cezayi almalari son derece adildir. Soz konusu gencin umitsizligi, baska bir insanin olumune hak tanir mi? Onun ilkokul mezunu olmasi, olen kisinin olumunu gerektirir mi?

Kuran'da keyfe keder insan oldurme cezasinin indirimi yoktur . Indirimi olmadigi gibi Allah kullarina boyle bir luksu bahsetmemistir.

2/178 ve 4/92'ye bir bakin derim.

Gunumuz sisteminde bile, dunyada, adam oldurmenin, ceza indirimine tabi olacak kistaslari vardir.

Sistemlerin isleyis luksu, Kuran'i icerik olarak baglamaz.
Insan tarafindan sonradan turetilmis, icad edilmis her turlu sistem ve isleyis buyuk olcude arizalidir.Degiskendir.

Eslemeye calistiginiz ayetteki ceza indirimi ise cok cok farkli.. Bahsedilen ceza indirimi, o donem toplum hiyerarsisinde zaten alt tabaka olarak toplum tarafindan ezilmeye musait statuyu yukseltmektir.
Gunumuzde ayette bahsedildigi sekilde ve gerekceleriyle, kolelik veya cariyelik vs. mevcut mudur ki ayni minvalde degerlendirmeye tabi tuttunuz? Ornegin evinize para karsiligi temizlik hizmeti veren kadin, sizin hukmunuz altinda midir ozel yasamina dair?

Kutsal kitaplar pat diye gelip, geldigi dakikada yasaktir demez. Belli ayricaliklar, belli uygulamalara yonlendirir, bir sure sonunda tamamen yasaklar.

Zira toplum her gecen gun modernize olur, kendi cagina gore..
Veya son derece olumsuz bir olay yasanir, onun uzerine karsiliginda yapilmasi gereken ayet iner.


Soylediginiz gibi gunumuz insanina hitap etmeyen tek bir ayet dahi yoksa, siz nasil oldu da 22 yillik arastirmanizin ardindan "Allah fuhusa yol verir" gibi bir soylemde bulundunuz? Ustelik hem erkek, hem kadini da dahil ederek..

Gunumuz insaninin cogunluk kendi ozgur iradesi ile yapabildigi fuhusu, nasil oldu da ayete dair Allah iznine esitlediniz ve cezasiz kildiniz? Insanin seytani veya rahmani her turlu nefsi istegine yol veren bir Allah modeli ile Kuran Allah'inin koydugu yasaklar ne yazik ki cakisiyor ve sistem uzerinden ayet yorumlama cabasindan ileri gitmiyor.
(yanilmiyorsam yeni islam rumuzlu kisi sizdiniz. Yaniliyorsam lutfen soyledigimi dikkate almayiniz.)



Unutmayin, fuhusun yil cinsinden yasi, Kuran'in yasindan buyuktur.

Ve Allah dediginiz gibi  yol vermis olsaydi, pekcok kavim helaka ugramazdi, yeni kitaplarin gelmesine de gerek kalmazdi. Ensest iliski, escinsel iliski ve turevi iliskiler ayetlerle yasaklanmazdi.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

Yalnız Kur'an'a bakarsak, tecavüz kavramını bulabilirmiyiz, tecavüzün hükmü nedir ?

Yada "zina" tecavüzdü de, sonradan anlamı kaydırılarak her türlü gayri meşru ilişkimi kabul edildi. Malum zinanın şeklinden bahsetmiyor...

Zina tecavüz ise, Birbiriyle ilişkiye giren, (kalbi temiz olmak şartıyla )) iki kişi, gayri meşru çocuk yapmaktan kendilerini koruyarak, topluma da her hangi bir baskı yapmadan bu işi yapabilirmi ?

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Yalnız Kur'an'a bakarsak, tecavüz kavramını bulabilirmiyiz, tecavüzün hükmü nedir ? Sevgili kutsalbölge.Hangi tecavüzden söz ediyorsun.Can"a veya mal"a veya Hak"ka veya insana yapılan tecavüzden mi?Demem o ki,tecavüzler çok çeşitli olup,derece derecedir.

Yada "zina" tecavüzdü de, sonradan anlamı kaydırılarak her türlü gayri meşru ilişkimi kabul edildi. Malum zinanın şeklinden bahsetmiyor...Her türlü tecavüz veya her türlü kötülük veya her türlü suç,hem zina"dır,hem fahşa"dır,hem fitne"dir,hemde fesad"tır.Kur"an bu suçlara derecesine göre değişik kavramlarla,zina,fahşa,fitne ve fesad ile vurgular.

Zina tecavüz ise, Birbiriyle ilişkiye giren, (kalbi temiz olmak şartıyla )) iki kişi, gayri meşru çocuk yapmaktan kendilerini koruyarak, topluma da her hangi bir baskı yapmadan bu işi yapabilirmi ? Elbette yapabilir.Karşılıklı riza olduktan sonra,bir kişi isterse 10 kişi ile birlikte yaşiyabilir veya olabilir.Bu her iki cins içinde geçerlidir.Yani bu tür birliktelikler veya bu tür cinsel ilişkiler zına veya fahşa kapsamına girmez.

Selam ile.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

kutsalgölge Yazdı:

Yalnýz Kur'an'a bakarsak, tecavüz kavramýný bulabilirmiyiz, tecavüzün hükmü nedir ?

Yada "zina" tecavüzdü de, sonradan anlamý kaydýrýlarak her türlü gayri meþru iliþkimi kabul edildi. Malum zinanýn þeklinden bahsetmiyor...

Zina tecavüz ise, Birbiriyle iliþkiye giren, (kalbi temiz olmak þartýyla )) iki kiþi, gayri meþru çocuk yapmaktan kendilerini koruyarak, topluma da her hangi bir baský yapmadan bu iþi yapabilirmi ?



Selam,

Bulabilirsiniz. Hirsizlik bahsine bakmaniz yeterli. Yanisira, kisiye bilincli olarak zarar verme(kotuluk yapma, fitne, fesat vb.) bahislere bakmaniz yeterli.

Zina'nin sekli de belli kitapta. Cercevesi nikah aktiyle cizilmis halde. Kadinin adet halini dahi belirten bir Allah, sasar beser kulunun zinaya sapacagindan bi haber degildir. Yusuf/24'e bakabilirsiniz, yanisira surenin olaya iliskin ilgili ayetlerini de okuyarak.

-Zina olmasaydi, veya sadece gonul iliskisi esas alinsaydi, nikah akti sartina gerek olmazdi. Nikah, kisiye, karsi cinsten insana hem sekilsel, hem gonulsel bir iliski yasama izni verir.

Mesela neden haram kilinan kisiler adli adinca belirtilmistir kitapta?
Peygamber'e bile haram kilinmis kisiler vardir.
Temiz kalpli olmayi neden tek basina yeterli bulmamistir Allah?

Yakin komsunuzun esini arzuladiysaniz, gidip birlikte olmanizda bir sakinca yoktur seklinde bir ayet nicin inmemistir? Veya varsa hangisidir?

Allah her haram kildigi kuralin kulu tarafindan harfi harfine uygulanmayacagini bildiginden, belli kurallari sart kosacak denli ongoruludur.

Ki insanlar hesap kesiminde adisyonda gelen ekstrayi "Ama ben bunu sirketten zannedip yemistim" diye itiraza yeltenmesin.


Zinaya tam olarak  tecavuz denebilir(tecavuzun acilimi dogru yapilirsa), ama tecavuz hayli genis bir kavramdir.

Kisiye(bildik anlamda) zorla tecavuz, haneye tecavuz vb.. ornekleri cogaltmak mumkun. Bunlarin hepsinde ortak ozellik ikincil bir kisinin veya olusumun hakkina tecavuzdur herseyden once.. Yani bir nevi hirsizlik buna esdegerde gosterilebilir.
Kuskusuz bu hirsizliga ulasana kadar arada gecen surede yapilacak fitne, fesat, gunah vb. seylerin cezasi da ayri.

Cezasi ise de bellidir. El cektirilmesidir. Kitapta zina'nin cezasi nedir? Kisinin gerekirse olene degin eve kapatilmasidir yani o eylemden el cektirilmesidir bir nevi ve belli sayida degnekle sahitler esliginde vurulmasidir, toplum fertlerine(sahitlere) desifre edilmesidir. Bu kul bazinda uygulanacak ceza olmasina karsin, Allah tarafindan verilecek cezanin cok daha agir oldugu belirtilmistir.

Cok oze ve basite indirgemek istersek, size hak olarak sunulmamis  bir seye sahip olma eylemidir. Iki tarafin rizasi olsa bile, en ustten gelen hukum o iliskiyi haram kilmistir zaten.

Ornegin bir namaz kilmak veya kilmamak topluma zarar vermez, tamamen birey'e iliskindir. Oysa zina toplumun yapi tasi olan aileye zarar verebilir, halihazirda giden bir birlikteligin bozulmasina sebep olabilir.
Kalbiniz ne kadar temiz olursa olsun, insan alismamaya programli bir yapi degildir dogasi geregi.. Cok zaman yasanilan durumlar, bir sure sonra yasam tarzi olmaya  musaittir.

Haram kilinan bir iliskiyi, kul kendi bazinda helal'e donusturemez.Allah kitapta boyle bir luksu sunmamistir insana.

Nikah aktiyle size sunulmus helal kilinmis bir iliski yerine, nikah akti olmaksizin girdiginiz iliski(sekilsel/gonulsel farketmez) zaten gayri mesrudur.Cunku izni yoktur. Gayrimesru cocuk yapmama handikapina gerek yok.

Siz temiz kalpli de olsaniz, her iki tarafin rizasi da olsa, ucuncu tarafin hakkini kim koruyacak?

Ucuncu taraf(insan bazinda) yoksa olayda, Allah'in rizasi mi dikkate alinmayacak?


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Migenes
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 subat 2010
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Migenes

Müminlerin cinsel sınırının muhkemi MÜMİNİN SURESİ 5., 6.ve 7.ayette veriliştir.

5. Ve onlar, cinsel organlarını koruyanlardır,

6. Ancak eşleri YANİ (nikah) sözleşmeleri ile bağlı olanlar müstesna,

7. Fakat kim bundan ötesini ararsa, artık onlar SINIRI ÇİĞNEYENLERDİR.

meleket eyman = arapçanın en bildik deyimlerindendir. SÖZLEŞMELİ BAĞLI demektir. konu içinde kullanıma göre :  nikah sözleşmeli eş, iş sözleşmeli işçi, sözleşmeli savaş esiri ( ki bu sözleşmenin fesih sözleşmesinin adı da MÜKATEBE dir ve nur 33. ayette geçer ), siyasi sözleşmeli vatandaş (anayasa) ve diğer tüm sözleşme türleri için kullanılır. Kuran'da bu anlamlardaki sözleşmeli bağlılar için kullanılmıştır.

evet, Allah'ın müminler için CİNSELLİK sınırı MUHKEMİ işte Müminin suresi 5,6,7. ayetlerde verilmiştir. diğerleri buna varıp duran müteşabihleridir.

N.Çelik gibi saptırıcılar ise kalplerinde eğrilik bulunduğu için ya da fitne çıkartmak için müteşabihlerin OLMADIK YORUMLARINA uyarlar ve saptırmak isterler.

Allah muttakileri korur, elhamdülillah.

Yukarı dön Göster Migenes's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Migenes
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Sayın sasha.

Söylediklerinin hepsi zanna dayalı boş şeyler.Uzun uzun yazma,çünkü yazdıkların o kadar yanlış kı,cevap verebilmem için kitap yazmam gerekiyor.Kısa kısa yaz ki,cevap verebileyim.

Hz.Yusufu örnek vermen son derece komik.Yusufu köle pazarından satın alıp evine götüren ve karısına ona iyi bak,belki onu evlat ediniriz diyen adama,yani sahibine,(melik) ihanet etmemek için direndi ve başardı da.

Elbette,bu veya buna benzer hallerde bir müslümanda aynı şeyi yapmalıdır.Böyle bir cinsel ilişki,zaten gayrimeşrudur.yani zina ve fahşadır.Böyle bir ilişkide,aldatma var,ihanet var,nesil emniyetini tehlikeye atma var.Başka örnek bulamadın mı?

Selam ile.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

Velleżîne yermûne-lmuhsanâti śümme lem ye/tû bi-erbe’ati şuhedâe feclidûhum śemânîne celdeten velâ takbelû lehum şehâdeten ebedâ(en)(c) veulâ-ike humu-lfâsikûn(e)
 selamlar ayetin orjinalı bu.

Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup, sonra (bunu ispat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkardırlar.
 buda meali.

  dört adet şahit getiriyoruz. allah aşkına dört adamın gördüğü ne oluyor bu olanaksız bir hal değilmi. yani her halükade sopayı yersin ve birde şahit olanlaradn ayrılıyorsun bu milletin işi gücü yok ta milleti mi rotgenliyor.

  hadi varsayalım adam dört şahit getirdi birileri demezmi adamlara sizin işiniz gücünüz yokmu. demek başkalarını da gözetliyorsunuz siz. yoksa siz şahit  takımımısınız. bununlamı geçinirsiniz.

 ve getiren adam ya terbiyem musade etmiyor. filimmi çevirtiyor evde.

ibrahim olun sorun araştırın düşünün sınayın ve doğrunu bulun .

  hiç madolyonun tersi ile düşündünüzmü. ya adam dört şahit getirirse. diye. bakın ceza nekadar ağır eğer getiremezsen kafir ve dışlanmış oluyorsun halkın önünde itibarın sıfır. oluyor. dayak da cabası

  şimdi ben hanımın biri ile birlikte olduğunu göreyim hemen gidip kahveden dört kişi getireyim şahit olunuz. deyim. onlarda evet şahidizmi derler. yoksa.. hadi ordan go... derler. yada yaygarayı koparayım hanım beni aldatıyor. divan kuruldu. getir bakalım dört şahidi. getiremedim iftiracı oldum yalancı oldum. hani kuran günümüzede hitap ediyordu. gel çık işin içinden karı yaptığı ile kalır. sen yediğin iftira ile kalırsın . her ne kadar haklı olsan da.

   ayet 6,7,8,9  de de kendi başına şahit olman isteniyor her nekadar yamin etsende eğer hanımda yemin ederse. ceza kalkıyor. ya buna de dersiniz.

 sizce burda bir yumşatma bir açığa vurma yokmu. bir darlıktan kurtulma feraha erme yokmu her .ne olursa olsun allah kadını bağışlamıyormu. yeminine karşılık. şimdi diyeceksinizki eğer islamsa doruyu söyler. hadi çevirin bu güne bakalım söylermi.

   



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

n.celik Yazdı:

Sayýn sasha.

Söylediklerinin hepsi zanna dayalý boþ þeyler.Uzun uzun yazma,çünkü yazdýklarýn o kadar yanlýþ ký,cevap verebilmem için kitap yazmam gerekiyor.Kýsa kýsa yaz ki,cevap verebileyim.

Hz.Yusufu örnek vermen son derece komik.Yusufu köle pazarýndan satýn alýp evine götüren ve karýsýna ona iyi bak,belki onu evlat ediniriz diyen adama,yani sahibine,(melik) ihanet etmemek için direndi ve baþardý da.

Elbette,bu veya buna benzer hallerde bir müslümanda ayný þeyi yapmalýdýr.Böyle bir cinsel iliþki,zaten gayrimeþrudur.yani zina ve fahþadýr.Böyle bir iliþkide,aldatma var,ihanet var,nesil emniyetini tehlikeye atma var.Baþka örnek bulamadýn mý?

Selam ile.



Selam, sayin naci celik,

Bakiniz tartismayi kisisellige dokmek,su kadar bos veya bu kadar dolu demek, bilginin bittigi veya kisa kaldigi yerde baslar. Bilgisi eksik kalan insanin, fikir tartismasindan kacis yontemidir bu.

Ama madem bu minval uzerinden anlayamayi tercih etmissiniz, ayni minvalden cevap vereyim size..

Sanirim en az sizin kadar, "zan"na dayali seyler ileri surduklerim. Ancak hepsi, sadece ve sadece kitaptan alinma seyler.Hadis kulliyatlarindan filan degil!

Fakat ayristigimiz tek nokta, benim sizin gibi sahibime ihanet edip, guncel sisteme kitabi entegre etmek adina, O'na kadin veya erkek cinsel ticaretini onaylayan bir kimlik yuklemiyor olusum.

22 yilini arastirmaya ayirmis biri icin, garip bir soz dizisi dokmussunuz. Halbuki ayetleri kelime kelime yazarim diyen biri icin, uzun gibi gorunse de, vurgulanmak istenen manayi algilamak hic zor degil..



Cok uzun gibi algiladiginiz yazilarin icinde ornek cok aslinda, ama siz kavramlari irdelemekten kaciyorsunuz. Bakiniz bir nikah bahsi veya haram kilinanlar var en basit. Niye girmiyorsunuz bu bahislere?

Yoksa sirf kitabi entegre edeyim kaygisiyla,hukum olarak verilmis nikah bahsini kesip atip cikardiniz mi Kuran'dan?

Ha gayret! Donup bir daha okuyun. Yetmedi bir daha okuyun. Ki son bolumde yazdiginiz gibi ileri surduklerinizle celismeyin.

n.celik Yazdı:

Zina tecavüz ise, Birbiriyle iliþkiye giren, (kalbi temiz olmak þartýyla )) iki kiþi, gayri meþru çocuk yapmaktan kendilerini koruyarak, topluma da her hangi bir baský yapmadan bu iþi yapabilirmi ?

Elbette yapabilir.Karþýlýklý riza olduktan sonra,bir kiþi isterse 10 kiþi ile birlikte yaþiyabilir veya olabilir.Bu her iki cins içinde geçerlidir.Yani bu tür birliktelikler veya bu tür cinsel iliþkiler zýna veya fahþa kapsamýna girmez.

Selam ile.



Mesela ustteki kapsama almadiginiz iliskiler anlaminda sorayim.

Boyle bir cinsel iliski zaten gayrimesru ise(Yusuf bahsine atifta bulundugunuz), temiz kalpli olmaniza ragmen nikah aktiyle sonlandirilmamis ve cinsi anlamda helal kilinmamis 5/10 kisilik cinsel iliskiler nasil mesru oluyor sizce?

Sadece iki kisinin rizasi nasil yetiyor? Alah'in rizasinin rolu nedir burada?

Siz mesru kilarken, Kuran'in hangi bahsini delil getiriyorsunuz?
Ayet ve numarasi lutfen?






__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Velleżîne yermûne-lmuhsanâti śümme lem ye/tû bi-erbe’ati şuhedâe feclidûhum śemânîne celdeten velâ takbelû lehum şehâdeten ebedâ(en)(c) veulâ-ike humu-lfâsikûn(e)
 selamlar ayetin orjinalı bu.

Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup, sonra (bunu ispat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkardırlar.
 buda meali.

  dört adet şahit getiriyoruz. allah aşkına dört adamın gördüğü ne oluyor bu olanaksız bir hal değilmi. yani her halükade sopayı yersin ve birde şahit olanlaradn ayrılıyorsun bu milletin işi gücü yok ta milleti mi rotgenliyor.

  hadi varsayalım adam dört şahit getirdi birileri demezmi adamlara sizin işiniz gücünüz yokmu. demek başkalarını da gözetliyorsunuz siz. yoksa siz şahit  takımımısınız. bununlamı geçinirsiniz.

 ve getiren adam ya terbiyem musade etmiyor. filimmi çevirtiyor evde.

ibrahim olun sorun araştırın düşünün sınayın ve doğrunu bulun .

  hiç madolyonun tersi ile düşündünüzmü. ya adam dört şahit getirirse. diye. bakın ceza nekadar ağır eğer getiremezsen kafir ve dışlanmış oluyorsun halkın önünde itibarın sıfır. oluyor. dayak da cabası

  şimdi ben hanımın biri ile birlikte olduğunu göreyim hemen gidip kahveden dört kişi getireyim şahit olunuz. deyim. onlarda evet şahidizmi derler. yoksa.. hadi ordan go... derler. yada yaygarayı koparayım hanım beni aldatıyor. divan kuruldu. getir bakalım dört şahidi. getiremedim iftiracı oldum yalancı oldum. hani kuran günümüzede hitap ediyordu.Elbette Kur"an günümüze hitap ediyor.Kur"an tahmin edemeyeceğiniz kadar realist ve tahmin edemeyeceğiniz kadar güncel bir kitaptır. gel çık işin içinden karı yaptığı ile kalır. sen yediğin iftira ile kalırsın . her ne kadar haklı olsan da. Dostum.Bu senaryo ettiğin olayda,beşeri hukuk ne yapıyor,yapabiliyor ki? Günümüz hukuk sistemleri böyle bir olay da ne yapıyor,yapabiliyor.Bir de onu düşün bakalım.Beşeri hukuklar,bu veya buna benzer grift davaların içinden kolaylıkla çıkabiliyor mu ki?

Ama ben,başına böyle bir olay gelen adama Kur"an"ın ne tavsiye ettiğini söyleyeyim.

Karınızın sizi aldattığını görür veya farkederseniz,sakın onu öldürmeye veya ortalığı velveleye verip şahit,mahit aramaya kalkmayın.Çünkü dört şahid,hatta iki şahit bile bulamaz,rezil olduğunuzla kalırsınız.Onun için böyle bir durumda sinirlerinize hakim olun ve ilk fırsatta eşinizle konuşun.

Eğer eşiniz,sizi bir daha aldatmamak üzere sizden af dilerse, yaptığı hatayı bilahare başına kalkmamak üzere affedin ve hiç bir şey olmamış gibi evliliğinize devam edin.

Bundan sonra eşiniz sizi tekrar aldatırsa ya da eşinizin sizi tekrar aldattığını veya aldatmaya devam ettiğinden emin olursanız,eşinizle konuşmayın ve yatağınızı ayırın.

Eşiniz gene sizi aldatmaya devam ederse,bu defa,sabah,akşam,her fırsatta eşinizi dövünüz.Çünkü dayak son derece onur kırıcı bir şeydir.Eğer onda birazcık insan onuru varsa,ya yaptığından kesinlikle vazgeçer,ya da sürekli dayak yemeğe dayanamaz ve tazminatsız boşanmaya razı olur.Çünkü Kur"an"a göre boşanma teminatı vermeyen hiç kimse evlenemz.Ve boşanma teminatını yakmadan,yani boşayacağı eşine vermeden de hiç kimse boşanamaz.Ancak eşiniz bir fuhuş işlerse,yani eşiniz yüz kızartıcı bir suç işlerse ve bu dört şahidle sabit olursa,boşanma teminatını vermeden eşinizi boşayabilirsiniz.Ama boşanmak isteyen eşiniz olursa,boşanma teminatından vazgeçmeden boşanamaz.

Bilmem anlatabildim mi?

Böylece size,Nisa/34.Ayetin de tefsirini ypmış oldum.Hani,kadınları dövün diyor diye,çok eleştirilen bir ayet var ya,işte o ayeti tefsir ettim.

Şimdi anladınız mı,söz konusu ayetin kadınları dövün demesinin sebebini veya hikmetini.Eşleriniz sizi aldatırsa onları dövmeye ruhsat veriyor.Biz ne yapıyoruz.Öldürüyoruz.

Zavallı din adamları,Kur"an"ın"K"sına bile vakıf olmadığı,olamadığı için,söz konusu dayağın nasıl bir dayak olduğunu anlamamışlardır.

Selam ile

 

   ayet 6,7,8,9  de de kendi başına şahit olman isteniyor her nekadar yamin etsende eğer hanımda yemin ederse. ceza kalkıyor. ya buna de dersiniz.

 sizce burda bir yumşatma bir açığa vurma yokmu. bir darlıktan kurtulma feraha erme yokmu her .ne olursa olsun allah kadını bağışlamıyormu. yeminine karşılık. şimdi diyeceksinizki eğer islamsa doruyu söyler. hadi çevirin bu güne bakalım söylermi

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

   ayet 6,7,8,9  de de kendi başına şahit olman isteniyor her nekadar yamin etsende eğer hanımda yemin ederse. ceza kalkıyor. ya buna de dersiniz.

 sizce burda bir yumşatma bir açığa vurma yokmu. bir darlıktan kurtulma feraha erme yokmu her .ne olursa olsun allah kadını bağışlamıyormu. yeminine karşılık. şimdi diyeceksinizki eğer islamsa doruyu söyler. hadi çevirin bu güne bakalım söylermi

Sevgili takva81.

Bir önceki iletimde anlattığım yöntemin,bir benzeri de bu yöntemdir.Yani bu yöntemlerin ikiside aynı kapıya çıkıyor.Eşiniz suçunu itiraf edip,boşanmayı kabul etmiyor ve yalan yemin ediyorsa,ya gerçekten pişman olmuştur,ki bu durumda Kur"an eşinizi affetmeyi öneriyor.Ama buna rağmen sizi aldatmaya devam eder,ediyorsa,bu demektir ki,pişman olmamış,boşanma teminatını almadan ayrılmayı düşünmüyor.İşte bu durumda,size de onu her gün dövmek,sıkıştırmak hakkı doğuyor.

Eğer eşiniz gerçekten pişman olmuş ve sizi aldatmaktan vaz geçmişse,yalan yere yaptığı yeminden dolayı Allah onu affediyor,affedeceğini söylüyor.

Yani Allah kadına diyor ki.Eğer kocanı bir daha aldatmazsan,ben senin yaptığın zinayı ve yalan yeminini affedeceğim.Yani Allah,tekrar zina yapmaması için kadını teşvik ediyor.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats