HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Şekilsel Zina Varmıdır ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Naci Çelik'in, dini, mezhebi, namusu, şerefi snır tanımıyor; oldukça geniş, fıtratı diğer insanlarınkinden çok farklı. İki gönül bir olunca samanlık seyran oluyor. Eşşek misali insan cinsel ilişkisi. Hangi iki eşşek nerede rast geldiyse, yeterki canları çekmiş olsun! Anlayamadım; evliliğin ne anlamı var? Meşru ililşkiden meşru çocuk doğsun içinse, karşılıklı rıza ile olan her ilişki meşru ilişki olduğuna göre bu ilişkilerden doğan her çocuk da meşrudur! Kim sahiplenirse onun olsun, ne değişecek?

Naci Çelik'in, tamamen indî, keyfî, fıtrate aykırı, gayri ciddi ve gayri ahlaki bulduğum yorum ve sapkın düşüncelerine cevap vermeyi kendime yakıştıramıyorum. Seviyesiz bulduğum bu düşüncelerini tartışmaktan, çekiliyorum. 

Selam ile. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Evet,Haktansapmaz Hoca tavrınızı doğru buluyor ve size aynen katılıyorum.

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

 

Sevgili Haktansapmaz.Gerçekten üzüldüm.Çünkü ben konuyla ilgili görüşlerimi,objektif bir bakış açısıyla,sizinle yeniden gözden geçirmeyi düşünüyordum.

Anladığım kadarıyla siz konunun sonderece grift bir konu olduğunu görerek tartışmadan imtina ettiniz.

Bu konu,gerçektende Kur"an"daki en grift konu.Konuyla ilgili ayetler yoruma son derece açık.Bundan dolayı,konu geçmişte de çok tartışılmış bir konudur.

Bilhassa atalar dinlerine itibar edenlere duyurulur.4/24.ayetin tefsirini, Süleyman Ateşin tefsirinden okusunlar.Süleyman Ateş,söz konusu ayetin tefsiri ile ilgili,butün meshep veya ekollerin görüşlerini vermiş ve sonunda da mealen söylüyorum,şöyle bir sonuca varmıştır:

Muta nikahının caiz olduğu ümmetin ittifakıyla sabittir.Ancak,bilahare peygamber muta nikahını haram kılmıştır.Varılan sonuç,böyle bir sonuçtur.

Ben böyle bir sonuca katılmıyorum.Benim Kur"an ve iman anlayışıma göre,Allah"ın yasaklamadığı bir şeyi,peygamberlerde dahil,hiç kimse yasaklayamaz.

Yani benim anlatmaya çalıştığım şey,yeni bir konu değildir.Geçmişte de üzerinde çokca tartışılmış bir konudur.Onlar,bu tartışmaları muta nikahı tartışmaları olarak adlandırmış,ben ise evlilik dışı cinsel ilişki olarak adlandırdım.Aramızdaki fark bu.Yani konu aynı konu.

Ben muta nikahının,ya da bazı hallerde evlilik dışı cinsel ilişkilerin,bugünde caiz olduğuna,Kur"an"ın buna ruhsat verdiğine inanıyorum.

Yanılmış olabilirim.Ama benim samimi anlayışım bu yöndedir.

Ben rivayetlere asla itibar etmem ve ağzıma da almam.Ama geçmişte,eşlerin ters ilişkiye girip,giremeyeceği de tartışılmış.Ters ilişkinin caiz olduğunu savunanların,en önemli kaynağı da Hz.Ömer"dir.Göya Ömer,ters ilişkinin caiz olduğuna hükmetmiş,miş.Süleyman Ateş,yukarda sözünü ettiğim muta nikahını anlattığı yerde,bu konuyu da işlemektedir.

Çünkü ters ilişkinin caiz olup,olmadığıda Kur"an"da açık değildir.Konuyla ilgili tartışmalar,2/222 ve 223.ayetler çerçevesinde yapılmaktadır.Ayetler,gerçekten de yoruma son derece açık.Bundan dolayı bazı alimler ters ilişkinin caiz olabileceğine,caiz olduğuna hükmetmişlerdir.

Bana göre de söz konusu ayetlerden böyle bir sonuca rahatlıkla varılabilir.

Buraya kadar yazdıklarımı asayım .eletrikler falan kesilebilir.diğer sayfadan devam edeyim.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Çünkü dediğim gibi ayetler yoruma son derece açıktır.Yani bu konuda muta nikahı gibi son derece grift bir konu.

Bu konular neden böyle griftir? Allah isteseydi,bu konuları herkesin kolaylıkla anlayabileceği bir açıklıkta anlatamazmıydı? Elbette anlatırdı.Ama anlatmadı.

Bana göre bu konuların grift bırakılmasının hikmeti şudur:

1.Dinde kolaylık sağlamak.Dinini kolaylaştırmak.Kullarının yaşadığı zaman veya yörelere göre bazı çıkış yolları bırakmak.Yani yeni içtihad veya yeni yorumlara yol açmak.

2.Bu veya buna benzer,insanların çok özelini ilgilendiren ve de çok gizlilik gerektiren konular olması.

3.Hakkında açık hüküm bulunan bir emri veya bir yasağı kulllarının çiğnemek gibi,büyük bir günaha girmemesi.Çünkü,mahkeme i Kübra"da bilmemek mazerettir.

Örneğin ben,ters ilşkinin caiz olup,olmadığını açıkca anlatan,başka bir ayeti farkettim.Yani bu konuda bende oluşmuş,açık bir bilgi var.Ama ben bunu açıklamam.Bunu açıklayıp,insanları sorumluluk altına sokmam,sokmak istemem.Sokarsan yanlış yapmış olabilirim.Allah"ın açık etmediği bir şeyi,benim açık etme hakkım olamaz.Ama farkettiğim bu ayet,artık benim için kesin bağlayıcıdır.Yani sadece beni bağlar.

Gelelim Muta Nikahına:

(Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı(Savaş . (Bunlar) üzerinize Allah'ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikahlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. 4/24

İşte,muta nikahının caiz olduğunu iddia eden kişiler,genelde bu ayetten hareket etmişlerdir.Ayet,evlilik dışı her türlü cinsel ilşkiyi zina sayan ve bu konuyu tabu halina getiren anlayışın ürünü olarak çok bozuk ve çok yanlış anlamlandırılmaya çalışılmış.

Ayeti kelime kelime yorumlayayım.

Velmuhsenatüminennisai.("korunan kadınlar"demektir.Yani inanan seçkin kadınlar demektir.Kur"an"ın diğer bir ifadesi ile,"Hür kadınlar"demektir.Yani köle tabakasına mensup olmayan,soyu sopu bilinen,asgariden de olsa ekonomik özgürlüğü olan,dul veya bekar aile kızlarıdır.Yani bu kız veya kadınlar,nataşa,hayat kadını,bar veya pavyonlarda çalışan konsematris veya elbise değiştirir gibi her gün sevgili veya koca değiştiren kız veya kadınlar değildir.Ya da anne babası bilinmeyen,belli bir aile ortamına mensup olmayan yoksul kız veya kadınlar değildir.Kur"an bu tür kız veya kadınları "yetim"ler diye tanımlamaktadır.Nur/33.ayetin son bölümünde cinsel ticarete zorlanan,ya da cinsel ticaret yapmasına ruhsat verilen kadınlar,bu kadınlardır.

Yani Kur"an",2 tip kadından söz etmektedir.Biri muhsin kadınlar,diğeride yetim kadınlar.Kur"an,mecbur kalmadıkça,söz konusu kız veya kadınlarla evlenmeyi,müslümanlara tavsiye etmiyor.(4/25)

Kur"an" müslümanlara,muhsin,yani yukarda anlattığım gibi Hür kadın veya kızlarla evlenmeyi tavsiye ediyor.Müşrik kadınlarla evlenmeyi ise,kesinlikle yasaklıyor.Yani Allah ve ahiret inancı olmayan insanlarla evlenmeyi müslümanlara yasaklıyor.Ancak islam dünyası,müşriğin,müşrikliğin ne olup olmadığını da tesbit edebilmiş değildir.

Zavallı din adamarı,yukarda  açıkladığım"muhsin kadınları,sadece evli kadınlarla sınırlamışlardır.Ancak savaşta ele geçen evli kadınları bu kapsama almamışlardır.Hal bu ki Kur"an,savaşta değil kadınları,hiç bir insanın esir olarak alıkonmasına izin vermemektedir.

Devam edeceğim.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

 

Gelelim ayetin ikinci ve en önemli kelimesine.

.İlla ma"meleket eymanü"küm.

Bu kelime veya ifade,bu format ile Kur"an"da bir çok yerde geçmektedir.Zavallı din adamları kelimenin bu formatta geçtiği her yerde,kelimeye,"savaşta ele geçen kadınlar" anlamını yüklemişlerdir.

Halbu ki,kelime,bazı ayetlerde kişinin eli altında bulunan kendi çoluk,çocuğunu,bazı ayetlerde,akraba ve yakınlarını,bazı ayetlerde mahiyetinde çalışanları,bazı ayetlerde mülkünde çalışan kadın veya erkek hizmetcileri,bazı ayetlerde kendilerinden cinsel yönden istifade edilen,bir önceki iletimde açıkladığım gibi yetimleri vurgulamaktadır.

Yukarda verdiğim,yani söz konumuz olan ayette ise,kişinin evlenmesi yasak olan kadınları vurgulamaktadır.Çünkü ayetin ilk ifadeleri,mümminlere,inanan ve korunan,yani yukarda açıkladığım gibi "hür" kadınlarla evlenmeyi tavsiye etmektedir.Ama her hür kadınla değil.Kişinin evlenmesi yasak olan hür kadınlar,istisna edilmektedir.

Yani bu ayetin dikkat çektiği meleket eymanükümden maksat,kişinin evlenmesi yasak olan muhsin kadınlardır.Yani ayetin istisna ettiği kadınlardır.

Bu durumda ayetin ilk ifadelerinin verdiği mesaj,şöyle olmaktadır:

Evlenmeniz yasaklanan kadınlar müstesna,size korunmuş kadınlar yazıldı...

Ayetin bu ifade ile istisna ettiği kadınları tekrar yazıp,hatırlatayım.Kişinin üç kuşaktan akraba kız veya kadınları.ölen eşinizin üç kuşak akrabaları.Ölen,dost veya yakın arkadaşlarınızın eşleri.Boşanan,dost veya yakın arkadaşlarınızın eşleri.Ve yerli veya yabancı tüm evli kadınlar.

Ayetin bu ifadelerinin dışında kalan ifadelerin anlamlandırılmaları veya çevirileri genelde doğru.Ancak zavallı din adamları,ayetin bu ifadelerine de başaşağı bakmaktadır.Şimdi de ayetin devamını görelim:

Bunların dışında kalanları,korunmak ve namuslu olmak şartıyla,mal veya paralarınızla istemeniz helaldır.

Yani ayet şöyle diyor:

Evli kadınlarla,korunan kızlarla,yakınlarınızla,hemcinslerinizle,hayvanlarla cinsel ilişkiye girmemek,kimseye tecavüz etmemek,komşuları rontgenlememek şartıyla,cinselliğinden menfaat elde eden,ya da cinselliğine önem vermeyen,uygun kadın veya kızlarla birlikte olabilirsiniz diyor.Dünya"ya çocuk getirmemek şartıyla,uygun kişilerle nikahsız beraberliklerde,metreslerde bu kapsama girer.

...onlardan yararlanmanıza karşılık konuştuğunuz ücreti,bir hak olarak ödeyin.Hakkın kesiminden sonra karşılıklı anlaşmak süretiyle,konuştuğunuz ücretten az veya çok vermenizde bir günah yoktur.Allah bilendir,hüküm ve hikmet sahibidir.

Selam ile.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

 

Pardon:

Kur"an,4/3.ayette,akraba veya toplumunuzdaki öksüz,yani kimsesiz çocuklara dikkat çekiyor.

23/6.Ayette ise topluma cinsel hizmet veren genelev veya hayat kadınlarına dikkat çekiyor.

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar gündüz çalışıyorum akşam geç geliyorum kapiteyi doyurmakla meşkulum . emper amca kızar. işsiz güçsüz kalırım zaten de salatı camiye tıktılar.

  evet bana ne derseniz deyin bu ulus kuranı unutmuş şeytan yeryüzünü kendi dostları ile doldurmuş. heryer onun dostları ile dolu.

   fuhuş oluşumu önlemeden olmuş bir şeyi tartışmak onların ekmeğine yağ sürmektir. önceden önlemini almadığımız bir şeyin olduktan sonra tartışılıması ne abes. nur süresinin ilk 10 ayetini iyi okuyun eninde sonunda af var. onuncu ayetten sonrasını okuyun . allah ne buyuruyor böyle şeylerin peşine düşmeyin sanki allah görmüyormu. diyor. evet müminsen sana böyle bir  haber geldimi elinin tersi ile iteceksin hesap görücü allah yeter. hem sen gördün görmedin yapmış yapmamış senmi ceza vereceksin öte dünyada. hayır.

  bence. zina her ne anlamla anlamlandırılsın. ki benim görüşüm belli. ardına düşülecek bir şey değil. bakın hem ayetlerde. açıklaması ne kadar zor.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
n.celik
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı n.celik

Haktansapmaz yazdı.

Naci Çelik'in, dini, mezhebi, namusu, şerefi snır tanımıyor; oldukça geniş, fıtratı diğer insanlarınkinden çok farklı. İki gönül bir olunca samanlık seyran oluyor.Sayın Haktansapmaz.Ne demek istediğimi,pek ala anladın.Polemik yaparak,yanı ben Kur"an okurken gürültü çıkararak,benim Kur"an"ımı karanbole getirmeye çalışma.Kur"an"ına güveniyorsan cevap verirsin.Güvenmiyorsan veya benimle tartışmak istemiyorsan,kibarca söyler,tartışmazsın.Hem seninle tartışmayacağım diyorsun,hemde gider ayak,benim namusuma,şerefime dil uzatıyorsun.Asıl senin yaptığın namussuzluktur,şerefsizliktir. Eşşek misali insan cinsel ilişkisi. Hangi iki eşşek nerede rast geldiyse, yeterki canları çekmiş olsun! Anlayamadım; evliliğin ne anlamı var? Meşru ililşkiden meşru çocuk doğsun içinse, karşılıklı rıza ile olan her ilişki meşru ilişki olduğuna göre bu ilişkilerden doğan her çocuk da meşrudur! Kim sahiplenirse onun olsun, ne değişecek?

Naci Çelik'in, tamamen indî, keyfî, fıtrate aykırı, gayri ciddi ve gayri ahlaki bulduğum yorum ve sapkın düşüncelerine cevap vermeyi kendime yakıştıramıyorum. Seviyesiz bulduğum bu düşüncelerini tartışmaktan, çekiliyorum. 

Selam ile. 

Yukarı dön Göster n.celik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: n.celik
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Selam..

Yine Naci Çelik fırtınası esiyor..

Allah sonumuzu hayretsin..

 

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

haktansapmaz Yazdı:
Naci Çelik'in, tamamen indî, keyfî, fıtrate aykırı, gayri ciddi ve gayri ahlaki bulduğum yorum ve sapkın düşüncelerine cevap vermeyi kendime yakıştıramıyorum. Seviyesiz bulduğum bu düşüncelerini tartışmaktan, çekiliyorum. 

Selam ile. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats