Yazanlarda |
|
prangasiz Uzman Uye
Katılma Tarihi: 11 mart 2010 Gönderilenler: 288
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın N.Celikin eşler arası münasebet konusuna getirdiği yorumdan
ziyade,zina kavramını yorumlayışına dikkat çekmek istemiştim,N.Celikin
zina kavramına getirdiği yorumun, sayın Haktansapmazın arapça bilgisi
eşliğinde, sabırla ele alınması gerektiğini düşünüyorum çünkü N.Celikinde önerisi buydu.
|
Yukarı dön |
|
|
n.celik Yasaklı
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 29
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Haktansapmaz yazdı.
Değerli Prangasiz hoş geldiniz.
Haklısınız, ama bakın, yanlış anladıysam Naci Çelik düzeltsin, Naci Çelik, 2/222-223 içiz; "Ayetler gerçekten de son derece yoruma açık..." diyor ve yanılmıyorsam bu ayetlerden ve de adını vermediği/veremediği, tespit ettiği başka bir ayetten, ters ilişkinin caiz olduğunu söylüyor.Sevgili Haktansapmaz.Tamamen yanlış anladınız.Ben,ters ilişkinin benim için caiz olmadığını söyledim.Çünkü ben ters ilişkiyi bana yasaklayan başka bir ayeti farkettim diyorum.Ama benim bu tesbitim,sadece beni bağlar dedim.
Halbu ki, 222 ve 223 ayetler son derece açık ve de yoruma hiç de muhtaç değiller. 222'de "Fe'tûhunne min haysu emerakumullah" ifadesi, "Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın" diyor. İfade yorum götürmeyecek kadar açık. Allah'ın emer ettiği yer, bildiğimiz anlamda bütün hayvanlar Allah'ın emrettiği yerden başka bir yerden dişilerine yanaşmadıkları bilinen bir gerçek.Bu tesbitin doğru değil.Ben,erkek köpeklerin birbiriyle çiftleştiğine çok şahit oldum. 223'te "Niséukum harsun lekum fe'tû harsekum enné şi'tum": "Karılarınız sizin ekim torağınızdır; ekim tarlanıza dilediğiniz gibi yanaşın". Bu ifade de akıl sahipleri için yoruma açık değil. Tarla ekim alanıdır. Kadın ekim alanı derken kadının ekilecek kısmı bellidir. Tohum her yerde yeşermez, kimse tohumunu yalçın bir kayalığa yada bir bataklığa serpme budalalığında bulunmaz.Yapmayın Allah aşkına.Böyle mantıksız yorumlar,hele size hiç yakışmıyor.Bu durumda müslümanlar tohumlarını eşinin vajinasından başka hiç bir yere dökemez.Dışarda boşalamaz,masturbasyon yapamaz.Eşinin eline,göğüs aralarına,apış aralarına.v.s.boşalamaz.Doğum kontrolü de yapamaz.Döktüğü her tohumdan,mutlaka bir çocuk çıkması lazımdır:Eğer tarlaya girmekten maksat,sadece vajinaya girmekse,demek ki,erkek cinsel haz almak maksadıyla,kadının vajinasından başka,hiç bir yerini elleyemez,okşayamaz.çünkü kadının diğer bölgeleri tarla dışında kalıyor.Bu durumda eşlerimizle öpüşmekte yasak,yandık.Bu yorumların hepsi,ters ilişkiyi önermeyen,caiz görmeyen din adamı veya alimlerin,(Aydınların) uydurdukları mazaretlerden ibarettir. Şayet yoruma açık dediği ayetin bu ifadesi ise ve dübür de anlaşıla biliyorsa bundan, kadının başka delikleri de anlaşılıyordur. Mesela burun delikleri de. Hayvanlar tarlalarına hep doğru yoldan gelmesini biliyorlar, sapık değiller, onların sapık düşünme ve yorum yetenekleri yoktur.Komik.Ben,penisi içine alacak burun deliği hiç görmedim, duymadım.Verdiğiniz örneklerde mantıksız.Tekrar edeyim.Ben ters ilişkiniz caiz olduğunu söylemiyorum.Söz konusu ayetlerın yoruma çok açık olduğunu,Allah bu konuyu özel olarak kapalı geçtiğini ve kullarının insiyatifine bıraktığını,bırakmış olabileceğini söylüyorum.
Size dahasını söyleyeyim.
...Adet halinde kadınlardan çekilin,temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın.Temizlendikleri zaman Allahın emrettiği yerden onlara varın.ALLAH TÖVBE EDENLERİ SEVER,TEMİZLENENLERİ SEVER.2/222.S.Ateş çevirisi.
Ayet,adetten kesilinceye kadar eşlerle ilişkiye girilmemesini açıkca bildiriyor.Bir yandan da veya zimmende,eğer canınız çok ister, sabredemez girerseniz,Allah sizi affeder,diyor.
Çünkü,adet halinde,5 veya 7 gün boyunca vajinadan şarıl şarıl kan gelmez.Bir,iki gün yoğun olarak,diğer günler azar azar gelir.Bilhassa gençler,bu aralarda bi kaçamak yaparsa,Allah,onları affedeceğini,affedebileceğini vurguluyor.
Bilmem anlatabildim mi?
Selam ile.
Saygı ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sasha Yazdı:
Kaldi ki Bakara iceriginde gecen, "ama kendiniz icin ileriye donuk seyler yapin" benzeri ifadeden, ben, ruhunuzu arindirin, Allah'in hosuna gitmeyecek ve yasak kildigi seyler akliniza gelse de(cunku insan nefs sahibi) kendinizi bundan sakinin seklinde anliyorum. |
|
|
Değerli Sasha,
"İleriye hazırlık yapın" ifadesini müfessirler genellikle "çocuk talebi" olarak anlamışlar, ki ben de bunun kastedildiğini düşünüyorum.
Diğer görüşlerinize katılıyorum.
Saygı ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
prangasiz Yazdı:
Sayın N.Celikin eşler arası münasebet konusuna getirdiği yorumdan ziyade,zina kavramını yorumlayışına dikkat çekmek istemiştim,N.Celikin zina kavramına getirdiği yorumun, sayın Haktansapmazın arapça bilgisi eşliğinde, sabırla ele alınması gerektiğini düşünüyorum çünkü N.Celikinde önerisi buydu.
|
|
|
Sevgili Prangasiz,
Sizi anlıyorum. Naci Çeliği de bugüne kadar okuduğum düşüncelerinden çok iyi tanıyor ve anlıyorum. Naci'nin kurkuladığı bir sistemi var; bir çerçeve çizmiş, hep o çerçeveden bakıyor ve Kuran'ı yorumluyor. Yerine göre istediği ayete istediği manayı vererek istediği yorumu yüklüyor. İstediğin kadar tartış hiç bir şey değişmeyecek. Bunu bir başka konuda daha önce denedik. Mesela "Ev mé melet eyménukum" için şu şu manalarda çeşitli manalara kullanılmış diyor ve bunun her yerde aynı anlama olmadığını, farklı manalarda olduğunu sölerken ve işine geldiği gibi bu manalardan dilediğini verirken, aynı onun gibi farklı manalar gelen/gelebilecek "muhsan" kelimnesi için aynı tutumu takınmıyor."muhsan, muhsinin, muhsinat" terimlerine, bunların sadece bir tek manasını (korunma/iffet/namus, namuslular, korunanlar ve hür olanlar) anmından başka o bilmediği Arapça'sıyla (bilmediğini kendi
söylüyor) iddia ediyor ve kendinden başka her kesi de "zavallılar anlamamışlar" deyip aptal yerine koyuyor. Halbu ki, bu kelimelerin "evli olmak, evli olanlar" anlamı da olduğunun cahilidir kendisi. Bir Arapça lugata baka bilse (hatta gayri müslim birinin hazırladığı bir lugat da olabilir) okuyup görecektir ve belki anlayacaktır evliliğin de muhsan olduğunu. Naci Çeliğin bu konudaki tüm iddialarına, anlamını saptırıp yorumla delil getirdiği sapkın görüşlerine aynı ayetlele cevap verebilecek donanıma sahibim. Naci'nin sandığı gibi, içinden çıkamadığımdan, cevap veremediğimden sıvışmış değilim. Dediğim gibi bu gayri ahlaki gördüğüm o düşüncelerini daha fazla gündemde tutmamak adına tartışmaktan çekildim. Size hitaben yazdığım yazıda da Naci'nin Kuran'a yüklediği "ters ilişki"yi de bu sapkın ve gayri ahlaki görüşlerine örnek olarak yer verdim. Bakın mesela, Naci Çelik ayetin sondaki "ğafûrurrahî"mi nasıl geleceğe yoruyor; "ara sıra girerseniz Allah af ediyor". Hal bu ki, ben bunu geçmişe yoruyorum. Geçmişte vaki olmuş bir olaya binaen bu ayet söylenmiş; geçmiş geçmişte kaldı, bundan böyle artık bunu bir daha yapmayın diye uyarılıyorlar. Daha önce bunun kadınlara eziyet verdiğini bilmiyorladı, şimdi öğrendiler. Bu af geçmişe, bilgisiz oldukları döneme yöneliktir. Babalarının geride bıraktıkları karıları ile evlenme yasğında olduğu gibi, geçen geçmiştir.
Saygı ile.
|
Yukarı dön |
|
|
n.celik Yasaklı
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 29
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
prangasiz Yazdı:
Sayın N.Celikin eşler arası münasebet konusuna getirdiği yorumdan ziyade,zina kavramını yorumlayışına dikkat çekmek istemiştim,N.Celikin zina kavramına getirdiği yorumun, sayın Haktansapmazın arapça bilgisi eşliğinde, sabırla ele alınması gerektiğini düşünüyorum çünkü N.Celikinde önerisi buydu.
| | |
Sevgili Prangasiz,
Sizi anlıyorum. Naci Çeliği de bugüne kadar okuduğum düşüncelerinden çok iyi tanıyor ve anlıyorum. Naci'nin kurkuladığı bir sistemi var; bir çerçeve çizmiş, hep o çerçeveden bakıyor ve Kuran'ı yorumluyor. Yerine göre istediği ayete istediği manayı vererek istediği yorumu yüklüyor. İstediğin kadar tartış hiç bir şey değişmeyecek. Bunu bir başka konuda daha önce denedik. Mesela "Ev mé melet eyménukum" için şu şu manalarda çeşitli manalara kullanılmış diyor ve bunun her yerde aynı anlama olmadığını, farklı manalarda olduğunu sölerken ve işine geldiği gibi bu manalardan dilediğini verirken, aynı onun gibi farklı manalar gelen/gelebilecek "muhsan" kelimnesi için aynı tutumu takınmıyor."musan, muhsinin, muhsinat" terimlerine, bunların sadece bir tek manasını (korunma/iffet/namus, namuslular, korunanlar ve hür olanlar) anmından başka o bilmediği Arapça'sıyla (bilmediğini kendi söylüyor)Ben,bana göre,Kur"an"dan yorum yapacak kadar Kur"an Arapca"sını biliyorum.Farzet ki,Kur"an"ın harflerini bile tanımıyorum.Sen buna niye takıyorsun? Sen,benim kelimelere yüklediğim anlamların yanlış olanlarını veya yaptığım yorumların neden yanlış olduğunu ispatlamaya çalış.Ama senin bana karşı takındığın tavrı eleştiren arkadaşların iletilerini okuyarak eleştirme.Benim yazdıklarımı okuyarak,anlayarak eleştir.Nisa/24"teki muhsenatı anlamlandırırken,senin dikkat çektiğin anlamlara ilaveten,inanan ve evli olan anlamlarını da yükledim.İstersen,söz konusu iletimi bul tekrar bak.söz konusu kavramın kapsamına,yerli veya yabancı,tüm evli,yani nikahlı kadınları da soktum.Ama sen,benim hakkımda peşin bir kanaate sahip olduğundan,ne dediğimi hiç düşünmeden hüküm veriyorsun. iddia ediyor ve kendinden başka her kesi de "zavallılar anlamamışlar" deyip aptal yerine koyuyor.Evet.Görevi din adamı ve halkı aydınlatmak olan ve bunun için bütçeden maaş alan, bir ilahiyatcı,Kur"an"ı hiç düşünmeden,kardeşlerin veya eşlerin ,kız veya erkek kardeşleriyle evlenilebileceğini söylemez,söyleyemez..Bunu ancak beyinsiz aptallar söyler.Bir insanın,babası değilde,babaları olacağını,yani bir kişinin birden fazla babası olduğunu,ancak aptallar söyler,iddia eder(4/22) Ve daha bir sürü aptallıklar,saymakla bitmez.Halbu ki, bu kelimelerin "evli olmak, evli olanlar" anlamı da olduğunun cahilidir kendisi. Bir Arapça lugata baka bilse (hatta gayri müslim birinin hazırladığı bir lugat da olabilir) okuyup görecektir ve belki anlayacaktır evliliğin de muhsan olduğunu.Benim Kur"an"ım,kullandığı her kelimenin anlamını,bizzat kendisi verir.Lugatlara,rivayetlere ihtiyaç duymaz.Lugatlara sen bak.Bunu,bana hakaret saydım bilmiş ol.Ben,anlaşılmak için,lugat veya rivayetlere ihtiyaç duyan bir kitabın ilahi olacağına inanmam. Naci Çeliğin bu konudaki tüm iddialarına, anlamını saptırıp yorumla delil getirdiği sapkın görüşlerine aynı ayetlele cevap verebilecek donanıma sahibim. Naci'nin sandığı gibi, içinden çıkamadığımdan, cevap veremediğimden sıvışmış değilim. Dediğim gibi bu gayri ahlaki gördüğüm o düşüncelerini daha fazla gündemde tutmamak adına tartışmaktan çekildim.Hep aynı taktik.Sizin gibi düşünmeyenlerin,düşüncelerini ciddiye almıyormuş gibi görünmek,görünmeye çalışmak.Mümince bir tavır değil. Size hitaben yazdığım yazıda da Naci'nin Kuran'a yüklediği "ters ilişki"yi de bu sapkın ve gayri ahlaki görüşlerine örnek olarak yer verdim.Yer vermedin.İftira attın.Çamur attın.Naci,her önüne gelenle çiftleşmeyi caiz görüyor dedin.Bakın mesela, Naci Çelik ayetin sondaki "ğafûrurrahî"mi nasıl geleceğe yoruyor; "ara sıra girerseniz Allah af ediyor". Hal bu ki, ben bunu geçmişe yoruyorum. Geçmişte vaki olmuş bir olaya binaen bu ayet söylenmiş; geçmiş geçmişte kaldı, bundan böyle artık bunu bir daha yapmayın diye uyarılıyorlar.Bu doğru.Ayetin bu ifadesinden alınacak ilk mesaj budur,katılıyorum.Askerden izne dönen veya ay boyunca veya hafta boyunca evine uğramadan çalışan veya çalıştığı gurbetten eşine karşı özlemle dolu olarak evine dönen bir genç,5 veya 7 gün sabredemez,eşine sarkarsa,Allah böyle bir gencide affetmez mi? Yani bu kişide ayetin kapsamına girmez mi? Bu veya buna benzer küçük günahları,zavallı din adamları gibi abartıp,abartıp,Allah"ın dinini kılıçtan keskin,kıldan ince bir din haline mi dönüştürelim.Allah,zikir ehline veya ilimde ileri gidenlere veya din adamlarına,müjdeleyin kullarımı demiyor mu?Yoksa siz,mümin olmayı,melek olmak mı zannediyorsunuz?Allah,büyük günahlardan kaçınırsanız,küçük günahlarınızı örteceğim demiyor mu?
Ne ise,şimdilik bukadar.Bizim uşakların maçi var.Onu izleyeceğim.
Selam ile.
Daha önce bunun kadınlara eziyet verdiğini bilmiyorladı, şimdi öğrendiler. Bu af geçmişe, bilgisiz oldukları döneme yöneliktir. Babalarının geride bıraktıkları karıları ile evlenme yasğında olduğu gibi, geçen geçmiştir.
Saygı ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah,büyük günahlardan kaçınırsanız,küçük günahlarınızı örteceğim demiyor mu?
Hayır demiyor. Kuran'da böyle bir cümle yer almıyor.
Saygı ile.
|
Yukarı dön |
|
|
sasha Uzman Uye
Katılma Tarihi: 27 kasim 2009 Gönderilenler: 368
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
(siyahlar sevgili haktansapmaz'a, kirmizilar sayin n celik'e aittir.)
Size hitaben yazdığım yazıda da Naci'nin Kuran'a yüklediği "ters
ilişki"yi de bu sapkın ve gayri ahlaki görüşlerine örnek olarak yer
verdim.Yer vermedin.İftira attın.Çamur
attın.Naci,her önüne gelenle çiftleşmeyi caiz görüyor dedin.
sayin n celik,
Asagiya alintiladigim mesajinizin son bolumunu, mavi kismi biraz acar misiniz?
Yani kalp temizligi olunca, diledigimiz sayida insanla cinsel iliskiye
mi girecegiz? Gayrimesru cocuk yapmayacagiz. Ama bu eylem gerek zinaya, gerek fahsa girmeyecek.
Ama diger cumlede diyorsunuz ki her turlu suc, zinadir, fahsadir.
Simdi gayrimesru cinsel iliski suc degil midir Kuran hukmunce? Cunku soruda gayrimesru cocuk yapmassak denmis, dolayisiyla bu iliski gayrimesru..
Yoksa biz mi yanlis anliyoruz soylediklerinizi?
n.celik Yazdı:
Yalnýz Kur'an'a bakarsak, tecavüz kavramýný
bulabilirmiyiz, tecavüzün hükmü nedir ? Sevgili
kutsalbölge.Hangi tecavüzden söz ediyorsun.Can"a veya mal"a veya Hak"ka
veya insana yapýlan tecavüzden mi?Demem o ki,tecavüzler çok çeþitli
olup,derece derecedir.
Yada "zina" tecavüzdü de, sonradan anlamý kaydýrýlarak her türlü
gayri meþru iliþkimi kabul edildi. Malum zinanýn þeklinden
bahsetmiyor...Her türlü tecavüz veya her
türlü kötülük veya her türlü suç,hem zina"dýr,hem fahþa"dýr,hem
fitne"dir,hemde fesad"týr.Kur"an bu suçlara derecesine göre deðiþik
kavramlarla,zina,fahþa,fitne ve fesad ile vurgular.
Zina tecavüz ise, Birbiriyle iliþkiye giren, (kalbi temiz olmak
þartýyla )) iki kiþi, gayri meþru çocuk yapmaktan kendilerini koruyarak,
topluma da her hangi bir baský yapmadan bu iþi yapabilirmi ? Elbette
yapabilir.Karþýlýklý riza olduktan sonra,bir kiþi isterse 10 kiþi ile
birlikte yaþiyabilir veya olabilir.Bu her iki cins içinde
geçerlidir.Yani bu tür birliktelikler veya bu tür cinsel iliþkiler zýna
veya fahþa kapsamýna girmez.
Selam ile.
|
|
|
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
|
Yukarı dön |
|
|
n.celik Yasaklı
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 29
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Allah,büyük günahlardan kaçınırsanız,küçük günahlarınızı örteceğim demiyor mu?
Hayır demiyor. Kuran'da böyle bir cümle yer almıyor.
Saygı ile.
Onlar büyük günahlardan ve çirkin işlerden kaçınırlar;kızdıkları zamanda onlar,affederler.42/37.S Ateş.
Eğer size yasaklanan büyük günahlardan kaçınırsanız,sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi güzel bir yere sokarız.4/31.S.Ateş.
Sevgili Haktansapmaz.Sakın verdiğim ayetlere işkence yaparak,ayetlerin verdiği mesaji değiştirmeye kalkma:Sana verebileceğim başka örnekler de var.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
n.celik Yasaklı
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 29
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili sasha.
Ya benim bilgisayarımda,ya da sistemden kaynaklanan bir sorunum var.Onun için sorunu alıntılayamadım.
Sözünü ettiğin yazımda,bugün batıda çok uygulanan,ülkemizin büyük şehirlerinde de uygunlanmaya başlanan evlilik dışı birlikteliklerin,çocuk yapmamak şartıyla caiz olduğunu söyledim ve söylüyorum.Ancak birlikte yaşanan kişi,evlenilmesi yasaklanmış kişi olmamalıdır.Bu şartlar çerçevesinde,bir erkek,isterse,10 kadınla,bir kadın,isterse,10 erkekle birlikte yaşayabilir,dedim,demek istedim.
Bu tür birliktelikler,23/6.ayetin dikkat çektiği "meleket eymanüküm"kapsamına girer.Ancak bizim doğuda töresel olarak yapılan resmi nikahsız evlilikler,aynı ayetin dikkat çektiği eş kapsamına girer.
Yani peygamberde olsa,bir kişinin,birden fazla resmi eşi,yani velayet hakkı da olan eşi olamaz.Böyle olduğu içindir ki,miras bölüşümünde Kur"an,tek eşi dikkate almaktadır.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
muvahhıd Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 174
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın Naci Çelik bey
Siz sizin yakınınz olan bir kişinin (bay,bayan) bu şekilde bir birliktelik yaşamasına musaade edermisiniz sizin ve ya toplumun aklı selim olarak hoş görmediğiniz bir yaşam tarzını Allah nasıl hoş görür bunu izah edermisiniz
Esen kalın
|
Yukarı dön |
|
|
|
|