Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bir adam nasıl takvalı olabilir aç susuz ve cinsellikten
uzak durma ile anlamış değilim?
aç ol tüm gün boyu ve susuz ol tüm gün boyu ve helaline
sırt çevir..
sonra?
işte takvalı oldun..
ama sahurda yasyağlı borekler yenir..yenir ki yarına aç
kalmaya..birde şu gündüz cinsellikten uzak durma
meselesini anlamadım tam olarak...millet zaten tüm gün
işte eve yorgun argın geliyor..masa başında oturanıda
aynı kazmayla çalışanı da..gündüz eşine ilişme..bu olsa
olsa tatil günleri için geçerli olurdu..
yav bir yerlerde bri saçmalıklar var ama neyse hayırlısı
bakalım..
sakın gündüz eşlerinize ilişmeyin haaa...yav adam zaten
köle izavra gibi baronun kırbacı altında..adamın gündüzü
mü var Allah aşkına..ve devamla,
hastalık hali...ve yolculuk hali...ne kadar da birbirine
benzer değil mi sonuçları bakımından..şöyle ki..
haber saldın eş dost sohbet edeceksiniz herkes geldi ama
3 kişi gelemedi..
bunlardan biri hasta gelemiyor..
diğeri gelemez çünkü yolculukta..
bir diğeri gelemez çünkü mühim bir işi var..
hasta adam dayanıksızdır ama açlığa dayanıksız olacağını
sanmıyorum...yani BEN AÇIM DİYEN HASTA GÖRMEDİM..
ne verseniz yemez canı burnundadır istemez..
yolcu adam ki ben çok sefer tek lokma yemeden 8,10
saatlik yolu aştım..
mühim işi olan adamın zaten işi başından aşkın..misal
bizde biri vardı..işi başından aşkın kafası karma
karışık..bu adam öğlen yemeklerine gelmezdi..bir gün
sordum kendisine bana dediği şu...iş o kadar fazla ki
öğle arasında hallediyorum ve bünyem buna alıştı artık
öğlen yemeğini asla aramıyorum...
2 ay ardı ardına oruç tutmanın mahiyeti nasıllığı hakkında düşünceleriniz nedir?
Merhaba prangasız dost. Nasılsınız?
Oruç, yiyip içmekten ve cinsel ilişkiye girmekten uzak durmak suretiyle sabah + gündüz tutulur (2:187). Ama 2 ay ardı ardına anlatısını düzeltelim önce.
Araplar Muhammed nebiden 300 yıl önce de onun yaşadığı dönemde* de yılın onikide birine yarh diyorlardı, ŞEHR değil. ŞEHR "dolunay"dır. O halde doğru anlatının 2 dolunay ardı ardına olması gerekir.
25 Ağustos sabahı ak ipin kara ipten seçilebildiği anda başlarsınız (2:187),
25 Ağustosun gün batımında son verirsiniz çünkü ondan sonrası gecedir (11:114).
Süreniz 23 Ekim'in gün batımında sona erer. Ardı ardına gelen 2 dolunay 24 Ağustosta ve 23 Eylulde görünenlerdir. Orucunuzu onlarda tutacaksınız; 23 Ekim dolunayında tutmayacaksınız.
prangasız: ... birde şu gündüz cinsellikten uzak durma meselesini anlamadım tam olarak...millet zaten tüm gün işte eve yorgun argın geliyor..masa başında oturanıda aynı kazmayla çalışanı da..gündüz eşine ilişme..bu olsa olsa tatil günleri için geçerli olurdu...
prangasız dost; evet gündüz cinsellikten uzak durma meselesi biraz tuhaf. Arap erkekleri cinselliğe çok düşkün insanlardır. dünyada hem geçmişin hem şu anın istatistiği yapılsa belki baş sıralarda yer alırlar. Hele Muhammed peygamber dönemini düşünürsek insanların pek bi işi gücü yok. Ye, iç, karıyla yat. neredeyse gece gündüz seks düşünüyordu onlar. Şimdiki gibi başka şeylere ayıracak vakitleri yok. eh güneş de batınca ne yapacaklar. Elektrik yok ki tv başında, bilgisayar başında vakit geçirsinler. Kısacası işi o kadar abartmışlar ki hem gündüz hem de gece iş üstündeler:) ayrıca bilindiği gibi araplar erkek egemen bir topluluktur. o yüzden Kuranda cinsellik de dahil olmak üzere kadın erkek ilişkilerini düzenleyen ayetler vardır. oruçtaki gündüz cinsellik yasağı da sanırım buna istinaden. yani o dönemde arap erkekler cinselliğe o kadar düşkün ki gündüz bile ilişki yaşıyorlar. oruç emri gelince sanıyorlar ki hem gündüz hem gece asla ilişki olmayacak. bunu peygamabere açıyorlar. sonra ayet geliyor, allah sizin nefislerinize zulmetmekte olduğunuzu bildi, artık sadece gündüz ilişki yasak gece serbest diye...
kısacası araplar gece-gündüz ilişkiyi abarttığı için, Allah; hiç olmazsa gündüz tutun kendinizi yahu dercesine onları hizaya getirmeye çalışyor.
Evet ilk etapta Kuran araplara inmiştir. Demek ki araplar o dönemde her anlamda haddi aşmış ve insanlık dışı uygulamalar içindeymiş. Demek ki araplar dışında hatta Mekke dışında yaşayanlar kadar kötü bir kavim/millet yokmuş ki Allah orayı seçmiş.
Kuranda peygamber kıssaları anlatılırken, peygamberlerin her birinin bazen aynı (mesela imani meseleler), bazen de farklı sebeplerden (helal/haram hükümlerinin değişikliği, ilgili dönemin/kavmin insanlarının nasıl hizaya getirileceği, kimlerle nasıl savaş yapılacağı/karşı çıkılacağı vb) gönderildiği anlatılır. Yani peygamberlerin gönderilme amaçları anlatılır. Yeni hükümler getirilir.
İşte Kuran da böyledir. Bazı ayetleri o dönemin sorunlarını çözümüne yöneliktir. Hatta o kadar özele karışır ki, o kadar özel düzenlemeler yapar ki of of. Mesela o zamanın insanları peygamberin sesinin üstünde konuşuyorsa bize ne? Peygamberin hanımlarından bize ne? Şu an peygamber olmadığına göre onun hanımlarıyla evlenme yasağından bize ne? vs vs vs..
Kısacası Kuranın tüm ayetlerinin evrensel olduğu tezinin taraftarı değilim.
Katılma Tarihi: 02 haziran 2010 Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ateist_mümin Yazdı:
İşte Kuran da böyledir. Bazı ayetleri o dönemin sorunlarını çözümüne yöneliktir. Hatta o kadar özele karışır ki, o kadar özel düzenlemeler yapar ki of of. Mesela o zamanın insanları peygamberin sesinin üstünde konuşuyorsa bize ne? Peygamberin hanımlarından bize ne? Şu an peygamber olmadığına göre onun hanımlarıyla evlenme yasağından bize ne? vs vs vs..
Kısacası Kuranın tüm ayetlerinin evrensel olduğu tezinin taraftarı değilim.
Evet. Bugün yaşanan salat, oruç/siyam, hac tartışmalarının temel sebeplerinden biri de bu. O günkü topluma yönelik yapılan düzenlemelerin, o günün şartlarıyla şekillenmiş uygulamaların günümüze uyarlanma çabası ve başarısızlığı. Bu durum göz ardı edildiği müddetçe de bu tartışmalar bitmeyecek ve daha birçok ayetin anlaşılması da güçleşecektir.
ama her nedendir bu dünyanın ne güneşini ne suyunu ne
insanını ne soğuğunu sevmedim bir türlü..sevmemekten
maksat bir nefret değil..bir şey yapamamanın verdiği
keder yeterince ağır..kendimi kurtarsam ne olur..hiç bir
şey..insan geldik eşekleştik..Allahtan vaktimiz
kısıtlı,ya birde nuh gibi kalsaydık 950 sene..imkanı mı
var bunun yaşamaya,daha ilk yüzyılı doldurmadan atardık
bedenimizi boşluğa..
geçenlerde de dedim,ey Allahım şu güneşi tam ayarlasaydın
da yanmasaydık,hele soğuk içinse daha çok sözüm
oldu..bina üşür,ağaç üşür,dalında yaprak üşür,dışarıda
kedi üşür,ben üşürüm..bi ayarında yaratmadın
burayı..sonra da cennet vaat et
dur..yanmayacaksınız,üşümeyeceksiniz..üstümüzden dozer
geçmiş sanki..ne toprağı mis ne havası..estiğinde rüzgarı
sanki marstayız..neyse abim bunları bırakalım..
abi ben senin verdiğin izahatı anlamadım ama anlamak
istediğimi şöyle sorayım..
şimdi senin dediğine göre 1 ayın her 10 günü oruca müsait
veya sıraladığın ayların diyelim..
kişi bunu nasıl tutacak ardı ardına..yani ilk ay 10 gün
tutacak ve 20 gün sonra ikinci ayın içindeki 10 günüde
tutacak..böyle mi abi tam olarak..selamlarımla
Evet ilk etapta Kuran araplara inmiştir. Demek ki
araplar o dönemde her anlamda haddi aşmış ve insanlık
dışı uygulamalar içindeymiş. Demek ki araplar dışında
hatta Mekke dışında yaşayanlar kadar kötü bir
kavim/millet yokmuş ki Allah orayı seçmiş.
Kuranda peygamber kıssaları anlatılırken,
peygamberlerin her birinin bazen aynı (mesela imani
meseleler), bazen de farklı sebeplerden (helal/haram
hükümlerinin değişikliği, ilgili dönemin/kavmin
insanlarının nasıl hizaya getirileceği, kimlerle nasıl
savaş yapılacağı/karşı çıkılacağı vb) gönderildiği
anlatılır. Yani peygamberlerin gönderilme amaçları
anlatılır. Yeni hükümler getirilir.
İşte Kuran da böyledir. Bazı ayetleri o dönemin
sorunlarını çözümüne yöneliktir. Hatta o kadar özele
karışır ki, o kadar özel düzenlemeler yapar ki of of.
Mesela o zamanın insanları peygamberin sesinin üstünde
konuşuyorsa bize ne? Peygamberin hanımlarından bize ne?
Şu an peygamber olmadığına göre onun hanımlarıyla evlenme
yasağından bize ne? vs vs vs..
Kısacası Kuranın tüm ayetlerinin evrensel olduğu
tezinin taraftarı değilim.
Evet ateist mümin,
sözlerine katılıyorum...ve sordum..gündüz eşe ilişme
ramazanda..yav bırak gündüzü bu zamanda yeni evli adamda
gözü saatte aklı hasrette, gündüz rızk elde etmekliği
değil köleliğinden yakasını kurtabilmiş değil ki gidipte
insanlığını yaşasın..ama nafile..
yorgun bedenlerin ruhları da yorgun..öyle ki yaşama
isteğini sevincini yitirmiş adamlara sen de dur..ha
ramazanda gündüz eşe ilişmek yok haaa..diye..adamın
anasından emdiği sütü değil burnundan kulaklarından
getirdiniz a ebabil kuşları..herkez sapla saman gibi
kırılıp dökülmüş..küllerini rüzgar savuruyor ve sen böyle
adamlara kalk deki..bana inananın,inanın ki sizi cennete
yerleştireyim....ölmüş eşek kurttan korkmaz demiş
zamanında uyanığın birisi,doğru laf etmiş hergele..burada
acı,burada keder,burada kıyım,burada yok oluş...sonra
BANA gel..gelmesem zaten yakamdan tutmuşsun bizi,kaçacak
yerde yok..
Evet ilk etapta Kuran araplara inmi�tir. Demek ki araplar o d�nemde her anlamda haddi a�m№� ve insanl№k d№�№ uygulamalar i�indeymi�. Demek ki araplar d№�№nda hatta Mekke d№�№nda ya�ayanlar kadar k�t� bir kavim/millet yokmu� ki Allah oray№ se�mi�.
Kuranda peygamber k№ssalar№ anlat№l№rken, peygamberlerin her birinin bazen ayn№ (mesela imani meseleler), bazen de farkl№ sebeplerden (helal/haram h�k�mlerinin de�i�ikli�i, ilgili d�nemin/kavmin insanlar№n№n nas№l hizaya getirilece�i, kimlerle nas№l sava� yap№laca�№/kar�№ �№k№laca�№ vb) g 65533;nderildi�i anlat№l№r. Yani peygamberlerin g�nderilme ama�lar№ anlat№l№r. Yeni h�k�mler getirilir.
ც�te Kuran da b�yledir. Baz№ ayetleri o d�nemin sorunlar№n№ ��z�m�ne y�neliktir. Hatta o kadar �zele kar№�№r ki, o kadar �zel d�zenlemeler yapar ki of of. Mesela o zaman№n insanlar№ peygamberin sesinin �st�nde konu�uyorsa bize ne? Peygamberin han№mlar№ndan bize ne? ძu an peygamber olmad№�№na g�re onun han№mlar№yla evlenme yasa�№ndan bize ne? vs vs vs..
Selam Bu pek anlamli degil bence.. Hos ben oruc diye bugunku anlamda uygulanmasi emredilen bir ibadet sekli oldugunu dusunmuyorum. Ama aciklamaniz cok yuzeysel geldi.
Oyle olsaydi geriden gelen kavimleri ve dinleri de cinsellige duskun addetmemiz gerekirdi. Oruc Muhammed ile ortaya cikmis bir kavram degil zira..
Ustelik Allah'in sirf bu sebeple boyle yasakli, sureli vs. gunler kurali koydugunu sanmiyorum. Cunku cinsellik duskunlugunu bir hizaya koymasi icin bu gibi bir kural komikle esdeger olur.
Neticede insan her yerde, her haliyle insandir. Yapacagini gene yapacaktir.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma