HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: İslamı,yahudilikten ayırma zamanı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

prangasiz Yazdı:
Merhaba,bu başlığı açmaktaki amacım,başlıktan da belli
olduğu gibi sorgulamadır,Kuranda var olduğu söylenen tüm
ritüelleri bu başlık altında ele alalım,katılımlarınızı
beklerim.

Adına abdest ve teyemmüm denen ritüel...cünüplükten
temizlenme ritüeli,kabe etrafında tavaf ritüeli,oruç
ritüeli(oruç bir ritüel midir?......)Kurban,vs

Selam,

Ben bir inanır olarak şunu çok net diyebilirim. İnanışlarda bence ritüeller inancın olmazsa olmazı gibidir ve yapmak isteyen için ben bir beis görmüyorum.

Nasılki her toplumun, düğün ritüeli varsa, cenaze ritüeli varsa, inanç ritüelleride toplumsal ve bireysel anlamda insana güzel şeyler katan uygulamalardır. Bunları sorgulamak bana göre dine biraz zarar veriyor.

Ama gerçekten islamın israiliyattan kurtulmasını istiyorsak inanca temel-ölçü teşkil edebilecek başlıklarını bakıp, dikkati oraya çekmekte fayda vardır diye düşünüyorum.

Örneklendireyim.

Kuranda Adem ve eşi ibaresi geçer ama Adem erilmidir, dişilmidir belli değildir. Atıf insan cinsinedir. Ama israiliyattan geçme Havva ve kaburga kemiğinden yaratılış insanımız tarafından ağır basar, buna inanır ve buna inandırılır. Hemde ilahiyat mezunları yapar bunu. Kuranda kaburga kemiğine atıfta bulunan bir ayet olmazken bunu destekleyen hadis ve tevrat var derler. Ama önlerine tevratta kurana uymayan başka bir hükmü koysan, tevrat bozulmuş derler.

Bunları konuşmak dinin özüne döndürülmesi için daha sağlıklı olur düşüncesindeyim.

Bırakalım insanlar namaz kılmak istiyorsa kılsın, hac yapmak istiyorsa yapsın. Araba para akıtıyoruz gibi söylemlere bile ben hoş bakmıyorum. Zira her yıl binlerce turist ülkemizde Meryem Ana'da hacı oluyor. Onların bıraktığı parayı elimizin tersiyle itmiyoruz ama.

Nacizane bunları söylemek istedim.

Selamlar...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
ateist_mümin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 haziran 2010
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ateist_mümin

Değerli dostlar,

 

2/187 “Oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler.”

 

1-Allah müslümanların özbenliklerine yazık ettiğini bilerek, oruç gecesi cinsel ilişkiyi helal kıldığına göre daha önce haram mı kılmıştı?

 

2-Ayette geçen “…Allahın sizin için yazdığı şeyi arayın…” cümlesi ne demektir?

 

3-Ayette, cinsel ilişkinin ne zaman (gece) helal ve ne zaman (itikafta) yasak olduğu, kısacası ayette net olarak cinsel ilişkiden bahsedilirken birden bire “yeyin-için” diye bir ifade kullanılması, yani bu ifadeye lafzi olarak bakarsak ve gerçekten de sofra kurup yemek-içmek olarak anlarsak biraz tuhaf olmaz mı?

 

Oradaki “yeyin-için” ifadesini tekrar incelemeniz gerekiyor. Çünkü hemen ardından gelen 188. ayette “ve la te’kulü..”  diyor. Yani “yemeyin”! bildiğiniz gibi bu ayette müslümanların birbirinin mallarını batıl yollardan “yenmesi” yasaklanıyor. Burada nasıl ki bildiğimiz anlamda sofra kurulup malların ağza götürülüp yenmemesinden bahsedilmiyorsa 187’deki “kulü-veşrabu” deyimi de bildiğimiz anlamda yemek-içmek değil.. serbestlik anlamındadır. 

Yukarı dön Göster ateist_mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ateist_mümin
 
ateist_mümin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 haziran 2010
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ateist_mümin

Son cümle eksik olmuş, özür. Serbestlik derken cinsel serbestlik demek istemiştim. Yani ayette belirtilen vakitler arasında cinsel anlamda serbestsiniz...

Yukarı dön Göster ateist_mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ateist_mümin
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

 

Oruç konusunda pek üzerinde durulmayan iki ayete özelikle değinmek istiyorum.

 

[Bakara/183]: Ey iman edenler! Oruç, sizden öncekilere yazıldığı gibi takvalı olasınız/korunasınız/sakınasınız diye size de yazıldı.

 

Ayete göre orucun bizi takvalı yapması, sakındırması, korunmamızı sağlaması gerekmektedir. Rabbimizin açıklaması böyledir. Bunun dışında getirilen empati yapma, sabretmeyi öğrenme, nefis terbiyesi gibi açıklamaların hiçbirinin Kur’an’dan dayanağı yoktur ve beşeri ifadelerdir. Aynı surenin 21. ve 63. ayetlerinde bizleri takvalı yapacak şeyin ne olduğuna dair bilgiler mevcuttur.

 

[Bakara/21]: Ey insanlar! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize kulluk edin ki takvalı olasınız/korunasınız/sakınasınız.

 

[Bakara/63]: Sizden misak almış ve dağı üstünüze yükseltmiştik. “Size verdiğimizi kuvvetle tutun ve içindekini düşünün ki takvalı olasınız/korunasınız/sakınasınız.

 

Görüldüğü gibi bizi takva sahibi yapacak, sakınan, korunan bireyler olmamızı sağlayacak şey, Allah’a kulluk etmek, yani O’nun bildirdiği yol üzere olmak, vahyini izlemektir. O halde orucun da vahiyle, bilgiyle, öğrenmeyle ilişkisi olması gerekir.

 

 

[Bakara/186]: Ve kullarım sana Benden sorduğunda, [bilsinler ki] Ben onlara yakınım. Çağırdığında çağıranın çağrısına icabet ederim. Öyleyse onlar da Bana icabet etsinler ve Bana inansınlar ki irşad olsunlar (gerçeğe/doğruya kılavuzlansınlar, zihinsel olgunluğa erişsinler).

 

Diğer ayetler bir yana, bana göre bu ayet orucun hac ile ilişkisini net bir şekilde ortaya koymaktadır. Ayet, peygambere eğitim-öğretim için gelecek kullardan/insanlardan bahsetmektedir. Rabbimiz, kullarını, inanıp irşad olmaları için Kendisine, dolayısıyla Kur’an’a davet etmektedir. Kur’an’ın insanı rüşde ilettiğini ise, yine Kur’an’ın kendisi söylemektedir.

 

[Cin/1-2]: De ki: “Bana vahyolundu ki, cinden bir grup dinlemişler de demişler ki: “Gerçekten biz, acayip bir Kur’an/okuma dinledik. Rüşde iletiyor. Bu yüzden biz ona iman ettik. Artık Rabbimize asla kimseyi ortak koşmayacağız.”

 

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

[Bakara/183]: Ey iman edenler! Oruç, sizden öncekilere
yazıldığı gibi takvalı olasınız/korunasınız/sakınasınız
diye size de yazıldı.


Merhaba..

oruç tutarak takvalı olanı ben görmedim,korunanı ve
sakınanı gördüm şöyle ki,

tam kötü söz edecek,diyor ki zat,dua et ki ramazan,yoksa
ben söyleyeceğimi bilirdim..''

işin aslı aç kalarak kimsenin adam olacağını
sanmıyorum,bunda da bir iş var..

ama size diyeceğim şu ki,ben salatı aslında; tüme yakın
olarak,salat ayetlerini kurandan bulup çıkarıp
inceleyerek bilmediğimide sorarak kavradım..öyleyse
yöntem yine aynı olmalı..çünkü namaz var mı yok mu
tartışmalarında,tartışmacıların geleneksel anlayış
üzerinden kuranı yorumlamaları hep çıkmaz sokakta
körlenmiştir ve gelenek der ki,oruç aç kalmaktır...ve
bizde oruca gelenek olarak bakarsak yine debelenip
dururuz,oysa geleneği köşeye bırakıp,kuranda geçen oruç
ayetlerinin tamamını bulup incelersek işte o zaman orucun
aslında ne olduğunu umulur ki kavrarız..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

oruç tutarak takvalı olanı ben görmedim,korunanı ve
sakınanı gördüm şöyle ki,

tam kötü söz edecek,diyor ki zat,dua et ki ramazan,yoksa
ben söyleyeceğimi bilirdim..''

Sayın prangasiz,

Takva, sakınma, korunma sözcükleri aynı şeyi anlatır. Sözcüğün ayetteki geçişi "tettekune" şeklindedir ve "veka" kökünden türemiştir. "Veka" sözcüğü, 'bir şeyi kendisine zarar verecek şeylerden korumak, bir şeyi başka bir şeyle bir tehlikeye karşı korumaya almak, himaye etmek" demektir.  Çevirilerde bu üç karşılıkta verilebileceği için üçünü de verdim. Ben bahsettiğiniz anlamda bir sakınmayı değil, kişinin yaşamını vahye göre düzenlemesini, kendisini vahiy koruması altına almasını kastetmiştim.

Selam    

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

neyse ben şu oruçtan bahseden ayetleri bulup
asayım,arapçaya yetkin kişilerde destek olurlarsa iyi
olur..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz


Bakara
(183)      Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten
sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı
gibi, size de farz kılındı.
                    
Bakara
(184)      oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta, ya
da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka
günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul
doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir
iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi
için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin
için daha hayırlıdır.
                    
Bakara
(185)      (O sayılı günler), insanlar için bir hidayet
rehberi, doğru yolun ve hak ile batılı birbirinden
ayırmanın apaçık delilleri olarak Kur'an'ın kendisinde
indirildiği Ramazan ayıdır. Öyle ise içinizden kim bu aya
ulaşırsa onu oruçla geçirsin. Kim de hasta veya yolcu
olursa tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutsun.
Allah size kolaylık diler, zorluk dilemez. Bu da sayıyı
tamamlamanız ve hidayete ulaştırmasına karşılık Allah'ı
yüceltmeniz ve şükretmeniz içindir.     
               
Bakara
(187)      oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size
helal kılındı. Onlar, size örtüdürler, siz de onlara
örtüsünüz. Allah (Ramazan gecelerinde hanımlarınıza
yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de
tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık eşlerinize
yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu
şeyi arayın. Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından
ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için.
Sonra da akşama kadar orucu tam tutun. Bununla birlikte
siz mescitlerde itikafta iken eşlerinize yaklaşmayın.
Bunlar, Allah'ın koyduğu sınırlardır. Bu sınırlara
yaklaşmayın. Allah, kendine karşı gelmekten sakınsınlar
diye, âyetlerini insanlara böylece açıklar.
                    
Bakara
(196)      Haccı da, umreyi de Allah için tamamlayın. Eğer
(düşman, hastalık ve benzer sebeplerle) engellenmiş
olursanız artık size kolay gelen kurbanı gönderin. Bu
kurban, yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin.
İçinizden her kim hastalanır veya başından rahatsız olur
(da tıraş olmak zorunda kalır)sa fidye olarak ya oruç
tutması, ya sadaka vermesi, ya da kurban kesmesi gerekir.
Güvende olduğunuz zaman hacca kadar umreyle faydalanmak
isteyen kimse, kolayına gelen kurbanı keser. Kurban
bulamayan kimse üçü hacda, yedisi de döndüğünüz zaman
(olmak üzere) tam on gün oruç tutar. Bu (durum), ailesi
Mescid-i Haram civarında olmayanlar içindir. Allah'a
karşı gelmekten sakının ve Allah'ın cezasının çetin
olduğunu bilin.     
               
Nisa
(92)      Bir müminin bir mümini öldürmesi olacak şey
değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mümini
yanlışlıkla öldürürse bir mü'min köleyi azad etmesi ve
bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir.
(Öldürülen kimse) mü'min olur ve düşmanınız olan bir
topluluktan bulunursa, mü'min bir köle azad etmek
gerekir. Eğer sizinle kendileri arasında antlaşma bulunan
bir topluluktan ise ailesine verilecek bir diyet ve
mü'min bir köle azad etmek gerekir. Bunlara imkan
bulamayanın, Allah tarafından tövbesinin kabulü için iki
ay ardarda oruç tutması gerekir. Allah hakkıyla bilendir,
hüküm ve hikmet sahibidir.
                    
Maide
(89)      Allah, boş bulunarak ettiğiniz yeminlerle sizi
sorumlu tutmaz. Ama bile bile yaptığınız yeminlerle sizi
sorumlu tutar. Bu durumda yeminin keffareti, ailenize
yedirdiğinizin orta hallisinden on yoksulu doyurmak,
yahut onları giydirmek ya da bir köle azat etmektir. Kim
(bu imkanı) bulamazsa onun keffareti üç gün oruç
tutmaktır. İşte yemin ettiğiniz vakit yeminlerinizin
keffareti budur. Yeminlerinizi tutun. Allah size
âyetlerini işte böyle açıklıyor ki şükredesiniz.
                    
Maide
(95)      Ey iman edenler! İhramlı iken (karada) av
hayvanı öldürmeyin. Kim (ihramlı iken) onu kasten
öldürürse (kendisine) bir ceza vardır. (Bu ceza),
Kâ'be'ye hediye olarak varmak üzere, öldürdüğünün dengi
olup, içinizden iki âdil kimsenin takdir edeceği bir
kurbanlık hayvan; veya yoksulları yedirmek suretiyle
keffaret; yahut onun dengi oruç tutmaktır. (Bu) yaptığı
işin kötü sonucunu tatması içindir. Allah geçmiştekileri
affetmiştir. Fakat kim bir daha böyle yaparsa, Allah
ondan intikam alır. Allah mutlak güç sahibidir, intikam
sahibidir..     
               
Tevbe
(112)      Bunlar, tövbe edenler, ibâdet edenler,
hamdedenler, oruç tutanlar, rükû' ve secde edenler,
iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın
koyduğu sınırları hakkıyla koruyanlardır. Mü'minleri
müjdele.     
               
Ahzab
(35)      Şüphesiz müslüman erkeklerle müslüman kadınlar,
mü'min erkeklerle mü'min kadınlar, itaatkar erkeklerle
itaatkar kadınlar, doğru erkeklerle doğru kadınlar,
sabreden erkeklerle sabreden kadınlar, Allah'a derinden
saygı duyan erkekler, Allah'a derinden saygı duyan
kadınlar, sadaka veren erkeklerle sadaka veren kadınlar,
oruç tutan erkeklerle oruç tutan kadınlar, namuslarını
koruyan erkeklerle namuslarını koruyan kadınlar, Allah'ı
çokça anan erkeklerle çokça anan kadınlar var ya, işte
onlar için Allah bağışlanma ve büyük bir mükafat
hazırlamıştır.
                    
Mücadele
(4)      Kim (köle azat etme imkanı) bulamazsa, eşine
dokunmadan önce ardarda iki ay oruç tutmalıdır. Kimin de
buna gücü yetmezse altmış fakiri doyurmalıdır. Bunlar
Allah'a ve Resülüne hakkıyla iman edesiniz diyedir. İşte
bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kafirler için elem dolu bir
azap vardır.     
               
Tahrim
(5)      Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha
hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe
eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler
verebilir.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Sayın isimsiz,anladığım kadarıyla arapçaya
vakıfsınız..şimdi dilimize oruç olarak geçmiş olan bu
kelimenin kurandaki kökü eki vs'si nedir?nerelerde
kullanılmıştır..yukarıdaki ayetler dışında da bu kelime
kuranda kullanılmış mıdır?..buyrunuz..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

bir yorum;

ORUCUN İNSANI TAKVÂYA ULAŞTIRMASI Kur’ân'ın öngördüğü
oruç, sabrı ve tefekkürü celbeder. Zira tefekkürün en
büyük engeli, tokluk ve konuşmaktır. İnsan tok iken ve
konuşurken düşünemez. Sabır ve tefekkür, dinin iyi
anlaşılmasını ve yaşanmasını temin eder. Oruç sayesinde
gelişen sabır ve kararlılık, hayatın her alanında başarı
getirir. Oruç, oruç tutan varlıklı insanların, yoksullar
ile halleşmesini, açlığı ve açları çok daha iyi
anlamasını sağlar. Böylece, Allah'ın lütfu olan
servetinde yoksulun hakkı olduğunu idrak ederek malından
ihtiyaç sahiplerine vermek sûretiyle Allah'a karşı
borcunu öder. Ayrıca bu, toplumsal patlamaya da engel
olur. Büyük dertlere sebebiyet veren aşırılıklar ve
taşkınlıklar, çoğu kez mideye bağlı isteklerden ve cinsel
arzulardan kaynaklanır. İşte sabır, bilinç ve tefekkür
kaynağı olan oruç tüm bu olumsuzlukları firenler. Oruç,
dıştan görülmemesi nedeniyle riya karışmayan, samimiyetle
yapılan bir görev olduğundan etkisi diğer görevlerden
daha fazladır. Oruç tutan toplumlarda merhamet, şefkat
muhabbet ve muavenet hisleri gelişip yerleşir, bunun
neticesi olarak da toplum huzurlu, müreffeh, mutlu ve
güvenli olur. Ancak böyle olan oruç insanı muttaki yapar
ve cennete girmeye vesile olur.


Hakkı Yılmazın Oruç hakkında getirdiği bu savunmanın
gerçekle uzak yakın alakası yoktur.BANA GÖRE..

İnsan tok iken düşünebilir oysa açken sadece karnını
doyurma peşindedir ve aç kurt fırını deler demiş
akiller..
sabır konusuna falan değinmiş..yani şu yukarıda yazanlar
geleneksel basma kalıp boş sözlerden başka bir şey
değildir..bunlar açlıkla neyi kastediyorlar?

açlığın sabrına gelene kadar sırada daha neler var
hocam..ama sizde görüyorum ki,basma kalıp yazmışsınız..

tefekkürün tek engeli vardır o da kölelik..işe kölelik
çoluğa çocuğa kölelik,parasızlığa kölelik..yani genel
anlamda kendini özgür hissedebileceği imkanın yoksunu
olmak..

genel olarak insanların günlerinin yarısı başkalarına iş
yapmakla geçer ve bu süre içerisinde kişi düşünemez,zaman
bulamaz,takat bulamaz,uyku bırakmaz..sabahın köründe işe
giden adam,işi ağır yada hafif pek fark etmez,uykuya
yenilir..şimdi düşünmenin önündeki en beter yaygın
engel,çok çalışma erdemlerinin palavrasıdır..burada bu
sistem artık yaygın hale gelmiş..insan düşünmekten aciz
kalıyor ve her nasılsa bir mucize,oruçla bu kaybettiği
yetisine kavuşacak?inanılacak değil bu..yok sabırmış yok
ematiymiş yok maneviyat hislerinin güçlenmesiymiş..

hele şu merhamet hislerinin kuvvetlenmesi vs denmiş..evet
oruç. yiyene dayağı atarken daha az bir kuvvetle vurmak
sanırım yada adamı gözleriyle dövmektir merhamet..hani
uzaylı olsak tamam yeriz..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats