Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Oncelikle eger samimi isek bakara 196 nin hic bir sekilde ayette anlatilan gibi yasanmadigini kabul edelim
Cunku ayet hac ve umreye GIDEMEYeNLER icin.
Mesela busene hac ve umreye gidemeyen HER kuran muslumani kabeye bir hediyye gondermek ZORUNDA..
Ayetin dedigi bu. Lafi dolandirmanin geregi yok.
Eger bu ayet EVRENSEL ise boyle
Peki dunyadaki tum hacca gidemeyen musluman kabeye hediyye gonderirse bunu KIM dogru adrese ulastiracak. Kimse yok.
O donemde kurban keserek bu ayeti yasamaya calisiyoruz. Ayetin o donemde yasanmi yerel uygulamasini gunumuzde hepimiz kendi mahallemizde yasiyoruz. Mesele budur
Ornegin turkiyenin kabesi KIZILAY olabilir. Son genel mudur gayet samimi. Gonderilen kurban bagislarini KONSERVE yapiyorlar ve butun yil hjyenik sartlarda ihtiyac sahiplerine dagitiliyor. Hep bayram zamani davar fiyatlari uzerinden TEFECILIK de yapmiyorlar. Makul fiyata bagis yapiliyor.
Konu ayet MAHALLIDIR
Selam olsun
hayrullah bey bu konudaki yaklaşımınızı güzel buldum...
kızılaya hediye göndermek fikri...
örnek doğru yanlış tartışılabilir belki ama...
o zaman yapılmak istenen şeyi iyice anlarsak bu gün bunun karşılığı ne olabilir i tesbit etmek daha kolaylaşır...
yok eğer şimdi yapıldığı gibi tüm insanların kabeye hediye göndermesi kasdediliyorsa bu ayetinde uydurulup kurana sokulduğu fikri üzerinde de düşünülebilir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
hayır bu beni rahatsız ediyor çünkü buna bir ihtimal
verme ihtimali bile kafamdan zerrece geçmiyor..yaklaşımın
yanlış..eğer kastettiğin yorumlarsa buna varım,lakin
sebebini tam olarak bilemesem de,Kurandaki ayetlerin
tamamının orijinal olduğunu düşünüyorum..aslında sebep
belki yok değil,insanların o kadar yıl sonra Kurandan
salatı tekrar keşfetmeleri gibi..
Merhaba Abdurrahman hocam. Dr Ayman Hot/ramadan - sıcak/ramazân başlıklı makalesini Arapçaya çevirdi. Sizin gibi Arapça bilenler de değerlendirebilsin diye:
Zahmet olmazsa lütfen bi okuyun. Sonra, Bakara 189 dahil, sizden onun bazı ayetlerle ilgili açıklamalarını değerlendirmenizi rica edeceğim. Allah isterse.
Dr Ayman'ın açıklamaları bence çok aydınlatıcı ama haccı ilkin yalnızca "tartışma"ya, sonra "festival"e indirgemisini doğru bulmuyorum. Bununla ilgili görüşümü de ayrıntılı olarak dile getirmeye çalışırım, Allah isterse.
Sevgi ile
İki haftalık seyahattan yeni döndüm. Mesajınızı okumuştum, ancak peşisıra seyahata çıktığımdan Ayman'ın 16 sahifalık uzun makalesini okuyup görüş yazma imkanını bulamadım. Yazıyı okudum ve oldukça yararlı buldum. Vesile olduğunuz için size teşekkür ediyorum.
Dr. Ayman makalesinin sonuna şöyle önemli bir not düşmüş:
"Bu makale, 21 Mart 2010 itibariyle, benim Kuran ayetlerini şahsi anlayışımı yansıtıyor. Okuyucudan ricam, bizzat kendisi bütün malumatı inceleyip araştırdıktan sonra kendisine bu makale Allah'ın izni ile faydalı olacaktır."
Ayman Bakara 189'la ilgili de şunları söylüyor:
"İnsanların ekserisi, yanlış olarak, hilalı ayın devri esnasında "yeni ay" biliyorlar. İşin gerçeği; "ehille" "hilal"ın çoğuludur ve o, ister başlangıcında ister sonunda olsun fark etmez, kamerdir/aydır.
Tuhaftır ki, ayet bütün açıklığıyla, hilallerin hac vakitleri olduğunu söylemesine rağmen, insanların ekseriyeti bu ayeti duvara vurmuşlar/ayeti boş vermişler/kale hiç almamışlar ve hacca adını verdikleri, hilalle beraberliği olmadığı halde, Zilhicce'nin 8. günü başlıyorlar ve 13'ünde de, yine hilalle bir bağlantısı olmadan, bitiriyorlar. Bu durumda hali hazırdaki bu zamanlama/bu tarih, Allah'ın sözüne aykırıdır ve de ona uymamaktadır. Haddizatında bu, Allah'ın sözünü tamamen görmezden gelmektir."
Ramazan orucu hakkındaki düşüncelerimi burada açık ve net
olarak paylaştım,
çünkü benim çıkış noktam şu:
''bu ibadet insanı takvaya erdiriyorsa,erenler nerede
hani''?
bu orucunda aynen namaz gibi basma kalıp bir ritüel
haline geldiğini gördüğüm için bu yazıları kaleme aldım
ve sorgulama ihtiyacı duydum..
ritüel nedir?
ritüel, sonuçları itibariyle akıl ve mantık dikkate
almayan ve sadece yapılmış olması için yapılandır.
oysa bu Kurana yakışmaz ve Allahta böyle emretmekten
münezzehtir..öyleyse yanlış nerede?
neden yanlış arıyoruz?
çünkü oruç zihinden zihine evrim geçirerek mutasyona
uğramış ve bu haliyle bir İBADET VE FAYDA SAĞLAMA
ÖZELLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR.
Ana noktamız bu..
O zaman Kuranda geçen ayetlere bakmak gerek,
oruçtan bahsederken birden hakimlere rüşvet vermeyin
deniyor?
neden?
sonra yine devam ederken ansızın konu değişiyor?
orada başka bir düzenleme var,toplumsal düzenleme..
dikkat ettiyseniz,kuranın her ayeti toplumsal düzeni
getirmek yerleştirmek için öğüt verir ve savmında bunun
dışında olduğunu düşünmüyorum..kesinlikle orada toplumsal
bir düzenleme var ve bu kısmen aç susuz olsada gerçekte
tamamı ve özü değil..Allah bilir..
Katılma Tarihi: 02 haziran 2010 Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Allah, hiçbir ayette “yemeyin, içmeyin” dememişken, orucun böyle anlaşılıp uygulanmasının elbette birçok nedeni var. Bunlardan biri de tabi ki Bakara/187 ayeti.
[Bakara/187]: …Şafakta beyaz iplik siyah iplikten sizce ayırt edilinceye/size belli oluncaya kadar yiyin, için. Sonra siyamı (orucu) geceye kadar tamamlayın…
Şu ayeti, orucun ne olduğunu hiç bilmeyen, daha önce duymamış, boş bir beyine okutsanız, “Bu siyamda ne ola ki?” diye merak edip araştırmaya başlayabilir. Ancak ayeti, siyamın tanımının “yememe, içmeme” olarak yerleştiği bir beyine okutsanız, “Demek ki yememe içmeme süresi geceye kadarmış!” diyebilir.
Adama sorsanız: “Tatilde neler yaptın?” diye, içinde bulunduğu rahatlığı ifade etmek için, “Yedim, içtim, gezdim” diyebilir. Ama aynı sözleri ayette okuyunca, sahura da kalkabilir.
Yaptığı eylemle/amelle ilgili kendisine sorulan yığınla soruyu göz ardı eder, ancak iki kelimeyi olumsuzlaştırıp “aç, susuz” kalabilir.
Bu böyle uzayıp gider. Yani, işin aslı; düşünülmüş düşünceler ve dolu beyinler. Kur’an’a yaklaşımdaki temel sorun.
bu elbet çoğaltılabilir de,yukarıda verilen duyu ve
oruçları,onların görevleriyle birebir uyum arzediyor mu?
göz..bakar,baktığı yeri görmezlik etmez,
misal ile,bir yazıyı okumamayı dileyebilirsiniz ama bunda
başarılı olamazsınız..ben şu yazıya bakacağım ve orada ne
yazdığını okumak istemiyorum..imkanı var mı
..yok..kelleniz de gitse okursunuz..
peki göze göre ne savılmalı?
hakkın olmadığı halde sahiplenme çabası,mahremler
göz bunlardan alıkonduğunda,emir yerine getiriliyor..
kulak..
iblise kulak vermek,yerin kulağını taşıyan adam
olmak..hakkın olmadığı halde sahiplenme çabası,mahremler
kötü söze ağır söze dinden eden söze yalana fitneye
bulaşmama..
tepen attıysa rahatça bulaşırsın
el,
elin orucu nedir?
çalmaktan vurmaktan ve eli sıkılıktan korunmak..
öyle bir aç kalırsın ki haklılık fikriyle alacağını
alırsın
miğde,
miğdenin orucu nedir?
sahip olmadığını tüketmemek,haram lokma sindirmemek,
infaklandırılmış kazanç kutsaldır,öyleyse her daim
kazancın kutsal olanını bünyeye hazmettirmek..
miğdene engel koyamazsın,yediğin zehirde olsa gereğini
yapar..
oysa biz ne anlıyoruz?
biz her duyuyu bile birbirinden ayırıp birine özel emir
varmış gibi algılıyoruz..
oysa karar mekanizması tek patron..
düşüncenin orucu nedir?
objektif olabilmek ve olabilme araçlarını okuma izleme vs
şimdi patron tek derken biz,miğdeye verdiğimiz kazıntının
tüm bedenimizde bir etki yapacağını elbet
biliriz..biliriz bilmesine de,bu sadece miğde için mi
geçerlidir?
yani kulağınız gözünüz dilinizin elinizin oruç bozması
bünyenizde etki etmeyecek midir?
depresyonla arası iyi olan bir toplumuz malum..
miğde her nedense diğerlerinden ayrı tutulmuş ve şu
söylenmiş..
öyleyse biz buradan miğdenin orucunu sindirmeme olarak
algılayıp anlatalıp vs vs..
yani kulak,göz,dil,düşünce...bunlar bu ramazan günleri
için ve diğer zamanlar içinde miğdeyle eş görevli
çalışacak ve ramazan günlerinde tüm duyular miğdeye
yardım edecekler?
sadece orucu miğdeye yüklemişler..diğerleri bu ayda önem
arzetmiyor pek..
göz..harama bakma,..kulak..yalana uyma... dil kötü söz
etme..miğde,haram sindirme..
hayatı okumayan adamlar demek teoriyi hep kitap üzerinden
geliştiren adamlar....
pratik yapmazlar sadece olurluğuna kafa yorarlar..şimdi
insanın soğutma sistemi terlemek ise ve terlemek önemli
ölçüde su kaybına sebep oluyorsa(susuz develer gibi suya
sarılanlar) ve bu insanı zora sokuyorsa bunun adı ibadet
midir yoksa nedir?
öyle yerler var ki Allahın fazlından rızk aranan
yerler,oralarda 1 saat su içmeden duramazsınız..yani
vucudunuz neredeyse ter atacak suyu bünyenizde bulmaktan
zorlanır hale gelir...
tabi teoride kalan bay klima müslümanın bundan ne haberi
olsun?vs vs
bunun takvayla falan alakası yok..kralı gelse duramaz ve
solumaya başlar..
kim bilir belki zırvalıyorum,lakin mantığım böyle
işliyor..hem zaten tüm gün yememe ve içmemenin acısını
İKİ KATI tüketerek yeterince çıkarıyoruz bu oruçtan
İNTİKAMIMIZI alıyor ve diyoruz ki,bir günü daha savdık,ha
gayret..şu belalı günlerden bir kurtulabilsek bu senede..
sonrası zaten bayram..yeyin için eğlenin..işte bayram..
ama haram yemeden durabilirsiniz..
şimdi Kuran ramazanda indi ona yetişen onu tüm benliğiyle
sakınarak geçirsin..
ama efenim beyaz siyah iplik var..
beyazı siyahtan ayıran ışık yani bilgi değil midir?
haydi belki saçmaladım da,açlık orucundan intikam almakta
ne oluyor?gece vakti yemek yenir mi?
gece börek yenir mi? uykuyu böl ve gece kalk yemek
ye..mantık almıyor..
sende yeme o zaman..
iyi..yemiyimde gündüz aç acına gezeyim..
bu ramazanda kuran size inip herşey ayan beyan
anlatıldığı ve sizi feraha çıkardığı hatrı için hiç
olmazsa bu ayda miğdenizi gündüz boyu haramdan koruyun
gece oluncada haram yemeye devam edin değil..gündüz
boyunca haramdan sakının ve gece olduğunda helallerinizle
yetinin aynen gündüzde olduğu gibi..
ve milletin malını kazancını da yetki etki sahiplerine
imkan aktarak cebe atmayın..
ama gündüz eş yemek su helal..neden yasak?
yasak değil ki,ataların sana öyle dedi..kuran da yazıyor
ama..yazabilir de savm ne bilen var mı?
Kuran ramazanda indi o aya yetişen onda savsın savm etsin..
o zaman bir de şuraya bakalım..
1. Kureyş'e kolaylaştırıldığı,
2. Evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı
için ,
3. Onlar, şu evin Rabbine kulluk etsinler,ki,
4. Kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin
kıldı.
Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha hayırlı,
müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet
eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.TAHRİM 5
Şüphesiz müslüman erkeklerle müslüman kadınlar, mü'min
erkeklerle mü'min kadınlar, itaatkar erkeklerle itaatkar
kadınlar, doğru erkeklerle doğru kadınlar, sabreden
erkeklerle sabreden kadınlar, Allah'a derinden saygı
duyan erkekler, Allah'a derinden saygı duyan kadınlar,
sadaka veren erkeklerle sadaka veren kadınlar, oruç tutan
erkeklerle oruç tutan kadınlar, namuslarını koruyan
erkeklerle namuslarını koruyan kadınlar, Allah'ı çokça
anan erkeklerle çokça anan kadınlar var ya, işte onlar
için Allah bağışlanma ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.
AHZAB 35
Bunlar, tövbe edenler, ibâdet edenler, hamdedenler, oruç
tutanlar, rükû' ve secde edenler, iyiliği emredip
kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın koyduğu sınırları
hakkıyla koruyanlardır. Mü'minleri müjdele.TEVBE 112
"Artık ye, iç. Gözün aydın olsun. Eğer insanlardan birini
görürsen şöyle söyle: 'Ben Rahman için oruç adadım. Onun
için bugün, insan cinsinden hiç kimseyle konuşmayacağım."
MERYEM 26
Artık ye ve iç ve bu halde insana rastlarsan şöyle
söyle:oruç adadım..
bu ayetlere bakınca orucun yeme ve içme olmadığını
anlamak hiçte yanlış görünmüyor..
ferisililer isaya gelip..biz oruç tutuyoruz senin
öğrenciler neden ramazanı yiyorlar diye sorduklarında,o
da aralarında ben varım ağıda ne gerek diyor ve
oruçluyken saçınızı başınızı yağlayın pırıl pırıl olun
sıfat asmayın..neden?benim öğrencilerim olduğunuz onlara
belli olsun..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma