HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Müslüman Olmayan Allah’a Teslim Olamaz mı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
naz17naz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı naz17naz

benim yazım kötüdür anlatmak istediğimi yazıya dökünce farklı manalar çıkabilir ben de aynen sizin gibi düşünüyorum ama bu tanrı tanımazlar kafamı kurcalıyor benim ateist dediklerim Allahın yaratıcı bir gücün varlığını kabul etmeyenler ahirete inanmayanlar. birde Allaha inandıkları halde onunla birlikte başka tanrılar edinenler bu insanlar iyi insan olabilirler ama bu onları kurtarrırmı ben sürekli kuran okuyorum anladığım kadarıyla bu pek mümkün görünmüyor. siz iyilik güzellik diyeceksini haktan hukuktan adaletten bahsedeceksiniz ama onun geldiği kaynağı reddedeceksiniz veya gereği gibi takdir edmeyeceksiniz olmaz öyle şey
Yukarı dön Göster naz17naz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: naz17naz
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Değerli naz,
insanoğlunda "sorgulama" bir başladımı o artık geri dönülemez bir yola girmiştir.
Tıpkı yaydan çıkan bir ok misali,kişinin kendi iradesi dahi sorgulamayı durduramaz.
Sizde sorgulamanızı başlatmışsınız anladığım kadarı ile...
Rabbimiz sizi dosdoğru yola klavuzlasın.Dilerim Akıl nimetini vasıta edinir ve aydınlıklara ulaşırsınız.
Kuran okuyor olmanız sizin dosdoğru yolda ilerlediğinizin bir göstergesi.
Kuran "okunan" anlamını taşır...Ancak okunması gereken sadece iki kapak arasında ki Mushaf değildir.
Kuran bizlere Vahyi okumanın insanı ve Evreni okumakla mümkün olacağını anlatır.
Dolaysı ile bizler önce insanı okumalı ve anlamalıyız...sonrada Evrende ki konumuzu algılamalı,yerimizi belirlemeliyiz.
Ancak böyle Vahyi tam manası ile anlayabiliriz.
İnsanı anlamak için KENDİMİZİ anlamalıyız...Bunun için en uygunu içe doğru bir yolculuk yapmaktır.
Tanrı tanımazları değerlendirmeden önce "Tanrı" kavramına içimizde nasıl bir karşılık verdiğimizi tahlil etmeliyiz.
Maalesef insanların büyük bir çoğunluğu -bendenizde dahil-Allahı gereği gibi teSBiH ve Ta'zim edemiyor...
Ona gerektiği gibi ABD olamıyoruz.iBaDeT kavramında ki yanılsama karşımıza "kulluk" olarak çıkıyor...

Göklerde oturan-HaŞa- Aksakallı bir Dede hayal ediliyor...Onu memnun etmek,kızdırmamak için arada bir İYİLİK yapıyor,sonrada bildiğini okuyor insanlar.

Oysa HAYY olan BİR'i gözünde canlandıran kaybeder.Çünkü O ZATen Hayydir.

selam...



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

hayrullahmeral Yazdı:

MErhaba,

teori ile pratik gerçekten bir mi?

şuayb peygamberin ağzından dile getirilen "amellerin, sözylemlerden farklı olması" durumunda ne olur?

putperest yani saplantı sahibi insanlar GERÇEK anlamda toplamda iyi midirler, iyilik yaptıklarını sandıkları şey gerçekten iyi midir?

iyi nedir? iyiliğin ölçütü nedir?

erdemli olmak ne demektir, ölçüt nedir?

sorular soruları doğurur...

pratik bir yaşamdan sorarsak :

kan kanseri olan kardeşinin çok istediği akülü arabayı almaya güç yetiremeyen bir kimse, tutup hırsızlık yaparsa kardeşine iyilik mi yapmış olur?

selam olsun...

Allah neyin ne olduğunu detaylı bir şekilde açıklamışken, “iyi nedir?”, “erdemli olmak ne demektir?” gibi felsefe sosuna bulandırılmış klişe soruları da, Kohlberg esintili modası geçmiş ahlaki sorgulamaları da anlamsız buluyorum doğrusu.

 

İlahi metinler niye var? Süs olsun diye gönderilmemiş değil mi?

 

Allah, ne olduğunu açıklamadığı bir şeyi kullarından ister mi? Kur’an’ın her yeri bu öğretilerle doludur. Amaç, insanı iyiye, güzele, doğruya kılavuzlamaktır zaten.

 

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam ile..

konunun başlığı " Müslüman olmayan Allah'a teslim olamaz mı?"

önce bunu düzeltmeliyiz. MÜSLÜMAN diye bir ünvan isim yok. bir hal var ve arapçadaki söylenişi MÜSLİM, çoğulu MÜSLİMUUN.

anlamı bir isim değil ünvan değil bir HAL, bir FİİL anlatıyor : manası TESLİM OLMAK, TESLİM OLAN, TESLİM OLANLAR.

ellerini havaya kaldıranlardan bahsetmediği gibi, ağızla söylenince o olunan bir durumu da anlatmıyor.

anlamı VAHYE TESLİM OLMAK ( OLAN  OLANLAR ) yani ALLAH'IN VAHYİNDE BELİRTTİKLERİNE İMAN EDİP, YAPILMASI GEREKENLERİ FİİLEN YAPAN YAPILMAMASI GEREKENLERİ FİİLEN YAPMAYAN.. ( AMENU VE AMİLUS SALİHAT = İQAME ES SALAT VE ATÜ EZ ZEKAT )

bunu anlayanlar BAKARA 62 ve MAİDE 69 u anlayacaktır. Kıble ayetlerini, yüzünü doğuya batıya dönmenin ne demek olduğunu vel hasılı hepsini.

yani kendisine MÜSLÜMAN YAHUDİ HRİSTİYAN MECUSİ SABİİ HİNDU ŞİNTO v.b. isimler takarak kurtulduklarını sana ve diğerleri yandı diyenlere cevaptır, "men",  BUNLARDAN KİM, ALLAH'A VE AHİRET GÜNÜNE İMAN EDER VE SALİHATI İŞLERSE ( yani iyi doğru güzel adaletli olanalrı yapar, kötü günah zulüm çirkin fuhşiyat olanları yapmazsa ) KURTULDU der Kitab.

Başlıktaki soruyu şu şekilde sormalı ALLAH'A TESLİM OLANDAN BAŞKA KİM KURTULABİLİR Kİ, ADI NE OLURSA OLSUN?

selam ile.

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

[QUOTE=isimsiz] [QUOTE=hayrullahmeral]

MErhaba,


teori ile pratik gerçekten bir mi?


şuayb peygamberin ağzından dile getirilen "amellerin, sözylemlerden farklı olması" durumunda ne olur?


putperest yani saplantı sahibi insanlar GERÇEK anlamda toplamda iyi midirler, iyilik yaptıklarını sandıkları şey gerçekten iyi midir?


iyi nedir? iyiliğin ölçütü nedir?


erdemli olmak ne demektir, ölçüt nedir?


sorular soruları doğurur...


pratik bir yaşamdan sorarsak :


kan kanseri olan kardeşinin çok istediği akülü arabayı almaya güç yetiremeyen bir kimse, tutup hırsızlık yaparsa kardeşine iyilik mi yapmış olur

selam olsun...


"Allah neyin ne olduğunu detaylı bir şekilde açıklamışken, “iyi nedir?”, “erdemli olmak ne demektir?” gibi felsefe sosuna bulandırılmış klişe soruları da, Kohlberg esintili modası geçmiş ahlaki sorgulamaları da anlamsız buluyorum doğrusu.</SPAN>Allah, ne olduğunu açıklamadığı bir şeyi kullarından ister mi? Kur’an’ın her yeri bu öğretilerle doludur. Amaç, insanı iyiye, güzele, doğruya kılavuzlamaktır zaten.</SPAN>

Merhaba

Amacim bos tartismaya surukle(n)mek degil.

Bir nesnenin uzunlugunu olcerken bile bir referans noktasi ve olcu aleti gerekir.

Iyi olmak, erdemli olmak da olculebilir bir durumdur

Bu konu basligindaki soru ise referansi ve olcu aleti farkli olanlarin davranislari nasil yorumlanmali?

Dunyada standart olarak kabul edilmis 1 m uzunluk her yerde aynidir

Birisi cikip baska bir uzunluga 1 m deyip, referans noktasini degistirdiginde, onun yorumladigi olcuye sadece genel kabul olarak kabul edilmis std. Metrik olcuye gore yanlis denebilir

Halbuki temelde yanlislik yoktur sadece genel kabule gore farklilik vardir

Lutfen munazaralarda ne demek istedigimizi anlamaya calisalim

saygilarimla

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Sayın hayrullahmeral,

 

Ben sizin ne demek istediğinizi gayet iyi anladım. Ama siz benim ne demek istediğimi anlamamış olmalısınız ki, yukarıdaki cevabı yazmışsınız.

 

Amacim bos tartismaya surukle(n)mek degil.

Bir nesnenin uzunlugunu olcerken bile bir referans noktasi ve olcu aleti gerekir.
Herhangibir nesnenin uzunluğunu ölçtüğümüz falan yok. Bir de “bile” demişsiniz. Sanki iyiliği, erdemli olmayı ölçmek, uzunluğu ölçmekten daha kolay ve somut birşeymiş gibi. Çıkış noktanız problemli bir kere.  

Iyi olmak, erdemli olmak da olculebilir bir durumdur
İyilik, erdemlilik bizim için ölçülebilir şeyler değildir. İyiliğe dört işlem uygulayamayız. Biz sadece iyi olmaya, yaşamaya çalışırız. Ölçü merci biz değiliz.

Bu konu basligindaki soru ise referansi ve olcu aleti farkli olanlarin davranislari nasil yorumlanmali?
Referans ve ölçen değişken değil ki. Bir müslümanın referansı vahiydir, olmalıdır. Her şeyi ölçen, hesaplayan, sayan ise Allah’tır.

Dunyada standart olarak kabul edilmis 1 m uzunluk her yerde aynidir

Birisi cikip baska bir uzunluga 1 m deyip, referans noktasini degistirdiginde, onun yorumladigi olcuye sadece genel kabul olarak kabul edilmis std. Metrik olcuye gore yanlis denebilir
Dediğim gibi, referans noktası değiştirilemez. Sabittir. Referans noktamız oynaklaşırsa, yalpalarız, savruluruz. Biz de oynaklaşırız.

Halbuki temelde yanlislik yoktur sadece genel kabule gore farklilik vardir

Lutfen munazaralarda ne demek istedigimizi anlamaya calisalim

 

Sizin şu bahsini açtığınız meseleyi, inançsız, kılavuzsuz kimseler tartışma konusu yapsa tuhaf karşılamam. Ama vahiyle hareket eden bir inanırın, böyle şeyleri mevzu bahis yapmasını garipserim. Bir müslümanı ayrıcalıklı kılan, gerçek üzere olmasıdır diye düşünüyorum. Çünkü o, sözlerin en güzeline uyuyordur.

 

Selam  

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ilahi metinleri ölçü kabul edecek olan ne ...

yine insan aklı...

bu ilahi bir metindir artık buna göre yaşayacaksın denildiğinde bunu kabul yada red edecek olan yine insan aklı...

yani akıl ile o şeyin ilahi bir metin olup olmadığına karar verip sonunda uygulama konusunda yine aklınla bir karar varırsın...

ilahi emir diye önümüze sunulan şeylerde zulum kötü ve çirkin işlerin yapılmasını allah emrediyor diye bir ifade olsa bunu da allah rızası için yapacak mıyız...

allah imtihan için bunu da emrdiyor diyip yapanlar da çıkabilir...

ikinci bir mesele...


tüm insanlığa ölçü olarak sunulan ilahi metinler  vahyler aynı anda tüm insanlığın elinde bulunuyor mu...

tam tersi insanlığın çoğunluğu bunların varlığından bile habersiz yaşayıp gitmekteler...

bu durumda onlar ellerinde ölçü falan olmadan doğruyu yanlışı nasıl ayırdedebiliyorlar...

ayrıca tüm insanlığı imtihan ederken ölçüleri ve sınırları sadece belirli ve kısıtlı sayıda insanlara verip  sonrada herkesi aynı şeylerden sorumlu tutmak nasıl akıl adalet ile bağdaşabilir...

tanrı herkese ona yeterli ve gerekli olan ölçüyü yani aklı fikri vicdanı vermiştir...

kim aklını kullanır ve fıtratla uymlu bir yaşayış  ile yaşarsa tanrının yolunda yaşamış olur...














__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba asım,

 

ilahi metinleri ölçü kabul edecek olan ne ...

yine insan aklı...
Doğru.

bu ilahi bir metindir artık buna göre yaşayacaksın denildiğinde bunu kabul yada red edecek olan yine insan aklı...
Doğru.

yani akıl ile o şeyin ilahi bir metin olup olmadığına karar verip sonunda uygulama konusunda yine aklınla bir karar varırsın...
Doğru.

ilahi emir diye önümüze sunulan şeylerde zulum kötü ve çirkin işlerin yapılmasını allah emrediyor diye bir ifade olsa bunu da allah rızası için yapacak mıyız...
Öyle bir ifade olduğunu düşünüyorsanız, buyrun gösterin.

allah imtihan için bunu da emrdiyor diyip yapanlar da çıkabilir...
Allah zulmü emretmez. İnsandır kendisine zulmeden.

ikinci bir mesele...


tüm insanlığa ölçü olarak sunulan ilahi metinler  vahyler aynı anda tüm insanlığın elinde bulunuyor mu...
Hayır.

tam tersi insanlığın çoğunluğu bunların varlığından bile habersiz yaşayıp gitmekteler...
Varlığından habersiz değiller, içeriğinden habersizler.

bu durumda onlar ellerinde ölçü falan olmadan doğruyu yanlışı nasıl ayırdedebiliyorlar...
Yaratılıştan kendilerine verilmiş olan ruhla/vahiyle/bilgiyle/akılla. Ayrıca bkz. Rum/30.


ayrıca tüm insanlığı imtihan ederken ölçüleri ve sınırları sadece belirli ve kısıtlı sayıda insanlara verip  sonrada herkesi aynı şeylerden sorumlu tutmak nasıl akıl adalet ile bağdaşabilir... Allah’ın herkesi aynı şeylerden sorumlu tutacağını kim söyledi ki?

tanrı herkese ona yeterli ve gerekli olan ölçüyü yani aklı fikri vicdanı vermiştir...
Sadece akıl yetiyorsa, niçin Allah insanları dosdoğru yoluna iletmesi için vahyini kullarından dilediğine indirip, insanların akıllarıyla ulaşamayacakları bilgileri onlara sunuyor? Neden Allah vahyine uyulmasını bu kadar önemsiyor?

kim aklını kullanır ve fıtratla uymlu bir yaşayış  ile yaşarsa tanrının yolunda yaşamış olur...
 O’na ortaklar koşuyor, O’nun astlarından/O’ndan başka ilahlar ediniyor veya O’nu ve ayetlerini inkâr ediyorsa da mı? Hani sizin şu budistler, ateistler, putperestler, “Allah, üçün üçüncüsüdür” diyenler var ya… Fıtratına uygun yaşayan bir insan, müslümandan başka bir şey olabilir mi?

 

Selam

 

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats