Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılımınıza, hassas ve ayrıntılı yazınıza teşekkür ederim.
Yazınız bir bölümünde:
Tevrattaki bir konu itikadımıza uygunsa bile Kuran'da belirtilmemiş gaybi bir konu ise doğru olduğuna ASLA emin olamayız ve "bu Allahın sözüdür" deyip iman etmemeliyiz. Bu "ZAN" olur diye düşünüyorum.Demişsiniz.
Bu cümleniz, çok önemli bir noktaya getirdi konuyu...
Diyorlar ki,Tevrat'tta yer alan ama kitabımızda yer almayan konuları,iki bölümde incelemek geekir.
1-) İtikatımıza zarar veren
2-) İtikatımıza zarar vermeyen
1-) Lut peygamberin ensest ilişkisi,topuk tutma,Allah ile güreş v.s kıssalarını kayıtsız şartsız ret edeceğiz. Çünki,itikatımıza aykırı bilgilerdir.
2-) Tevrat'tta yer almış olan ama kitabımızda yer almayan bazı terimleri (Adem ile Havva,Habil ile Kabil,Belkıs,Amin,Asiye v.s), Kuran'da YER ALMIŞ GİBİ KULLANILMASINDA BİR SAKINCA YOKTUR.SEBEBİ DE İTİKATIMIZA BİR ZARARI YOKTUR.Yani kullansakta kullanmasakta fark olmaz, itikatımız zedelenmez.Eğer bir sakınca olsaydı,bu zamana kadar gelmiş geçmiş alimler itiraz ederlerdi.Onlar itiraz etmediklerine göre,bu terimleri islami terim gibi kullanmamızda bir mahsur yoktur.
Böyle diyenlerle ben farklı düşünüyorum.Siz de farklı mı düşünüyorsunuz?
1) itikatımıza aykırı olanları reddetmeliyiz
2) itikatımıza uygun olanları alenen reddetmesek bile asla ilim için referans
almamalıyız. Çünkü o ismi oraya Allah'ın koyup koymadığını bilemeyiz ve Zan'da bulunmuş
oluruz. Allah bizi sorgularken "Tevratta xxx bilgisi vermiştim, okusaydınız" demez.
Çünkü Kuran'a göre
a) Zan iyi bir şey değildir
b) Kuran'da bize verilmiş olandan sorumluyuz.
Öyle ise sana vahyedilene sımsıkı sarıl. Şüphesiz sen doğru bir yol üzeresin. Doğrusu
Kur'an, sana ve kavmine bir öğüttür. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız.(43:43-44)
Adem ve eşi diye Kuran'da geçer. O halde bizim için Adem ve eşi vardır, Havva yoktur. Havva
diyenlere itiraz da etmemeliyiz çünkü asla emin olamayız. Bu konuda kesin bilgi sahibi olan
yalnızca Allahtır.
Bir noktayı belirtmem gerekiyor:
Eğer siz Adem'in eşinin isminin Havva olduğuna inanmış iseniz bu zan ile ilgili büyük bir
yanlış olduğunu düşünmüyorum. Çünkü imanınıza bir zararı yoktur. Yanlış ise bile Allah
affedicidir.
Fakat siz bu bilgiyi ilmi bilgi referansı olarak alıp kendi inancınızla sınırlı bırakmayıp -
kesin iman etmiş bir şekilde- ilahi mutlak bir bilgiymiş gibi etrafa yayar ve dini kitaplar,
ilmihaller vb. yazarak İslam inancına sokarsanız o zaman yanlış olması durumundan sorumlu
tutulursunuz diye düşünüyorum.
Kısacası bireysel açıdan imanınıza zarar gelmediği derecede onlar gibi düşünüyorum ama ilimsel
açıdan farklı düşünüyorum. Böyle şeye kendiniz inanmanız ile başkalarını inandırmanız arasında
sorumluluk açısından fark vardır diye düşünüyorum.
Sizin kadar anlayışlı olamıyorum. Direkt ve düz mantıkla olaya bakıyorum.
Ey yaradan,sen bizim kitabımızda,Adem ile eşi dedin ama,Adem ile eşi yüzyıllardır kullanılıyor,biz müslümanlarda bu isimleri kanıksadık.Hac da bile bu isimlere dua ediyoruz. Ayrıcada bu isimler çok yakışıyor dilimize,Kuran'da yer alıp almaması okadar önemli değil.Tevra'tta yer alması bizim için yeterlidir.
Ey yaradan,sen bizim kitabımızda,Adem'in iki oğlu dedin ama,Habil ve Kabil yüzyıllardır kullanılıyor,biz müslümanlarda bu isimleri kanıksadık.ayarıca biz müslümanlar,Adem'in iki oğlu demek istemiyoruz.Habil ve Kabil demek,onlara isim vermek daha mantıklı.Kuran'da yer alıp almaması okadar önemli değil.Tevra'tta yer alması bizim için yeterlidir.
Tevrat'tta yer alıpta,Kuran-Kerim'de yer almayan terimleri 'itikatımıza zarar vermediği' mantığıyla kabul edip çeşitli ortamlarda kullanmak,Allah'a yukarıdaki gibi hitap etmemizi meşru hale getirebilir ki, en azından benim anlayabileceğim bir durum değildir.
Aslında ben de aynı şeyi yazmıştım. Son paragrafa dikkat ederseniz "sanki mutlak bir
bilgiymiş gibi çeşitli ortamlarda kullanmanın yanlış olduğunu, gerçeğin farklı olması
durumunda bu yaptığımızdan sorumlu tutulabileceğimizi" yazmıştım. Yani mutlak bir doğruymuş
gibi kaynak bile belirtilmeden yayılması çok yanlıştır. Havva gibi isimlerden bahsediyoruz
ama bu ve benzeri isimler Tevrattan İslama geçmiş olan inançlardan en masumları. İsim
meselesinden daha büyük meseleler olduğunu düşünüyorum.
Yeri gelmişken; forumdaki herkesin sevdikleriyle güzel bir bayram geçirmesi dileğiyle,
Tevrattan İslama geçmiş daha büyük meseleler olduğunu düşünüyorum. Demşsiniz. çok doğru... Namaz,haram,helal,örtünme,kader,şeytan,v.s bunlardan birkaçı
Tevrat'tta yer alıp kitabımızda yer almayan o basit diye nitelediğiniz terimler için; kullanmamızın yanlış olabileceği,sorumlu tutulabileceğimizi,zan altında kalabileceğimizi v.s cümlelerle geçiştirmek yerine
1-) Tevrat'ı hak kitap olarak kabul ederiz.
2-)Bizim kitabımızın bünyesinde yer almayan her türlü tevrati bilgiyi,terimi kayıtsız şartsız ret ederiz.
3-) Allah'ın Adem ile eşi dediği yerde,biz müslümanlar,Adem ile Havva derse,Bu Allah'a açıkça ders vermek olur ki,bunun dindeki yeri ve cezasını varın siz düşünün.
Yukarıdaki baba sorunların üstesinden gelmenin ilk şartı,Adem ile Havva,Habil ve Kabil,Asiye,Amin,Belkıs gibi kitabımızda yer almadığı halde,meallerde ve ilmihallerde yer alan ve bu basit diye nitelendirilen terimleri kayıtsız şartsız terk etmemize bağlıdır diye düşünmüyorum;işin özü, burdan başlamaktır, diyorum.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma