Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Ebu Amir
Namazın nasıl kılınacağını ortaya koyan bir tek hadis yazsaydın çok daha kestirme bir iş yapmış olurdun. Ama yazamazsın, çünkü YOK.
NASIL YOK YA.SİZLER KAFAYIMI YEDİNİZ.:)
Namazın kılınış şekli mezhep kitaplarında geçer, hadislerde değil.
SEN KALKIP BU CAHİLLİĞİNLEMİ DİNİ ÖĞRETECEN BİZLERE:))
MEZHEP İMAMLARININ KİTAPLARINDA,ANLATILACAK TABİKİ!!NERDE OLACAK BAŞKA!HADİSLERDE NAMAZIN KILIŞINA İLİŞKİN PARÇALAR VARDIR.BUNLAR BİR ARAYA GETİRİLDİĞİNDE BÜTÜNLÜK ARZETTİĞİ GÖRÜLÜR.
HADİSLER NAMAZ YOK DİYORSUNUZ ALIN SİZE SAYISIZ HADİSTEN BİR KAÇ ÖRNEK!
Yerli yerince abdest alıp sonra ‘Allahu Ekber’ demeyen hiç kimsenin namazı tamam olmaz. Namazın anahtarı temizlik, başlangıcı iftitah tekbiri, bitimi de selamdır.” (Tirmizi, Ebu Davud)
Hz. Peygamber namazda sağ elini sol elinin üstüne koyar ve şöyle buyururdu: “Biz Peygamberler topluluğu, iftarda acele etmek, sahuru geciktirmek ve sağ elimizi sol elimizin üstüne koymakla emrolunduk.” (İbn Hıbban)
Hz. Peygamber (Allah’ın Selamı Üzerine Olsun) namazda kıraate başlamadan önce çeşitli dualar okur, Allah’a hamd eder, O’nu över, ululardı. Buyurdu ki: “Tekbir almadan, Allah’a hamd etmeden O’na senada bulunmadan ve Kur’an’dan kolay gelen ayetler okumadan bir kimsenin kıldığı namaz tamam olmaz.” (Hakim, Ebu Davud)
Efendimiz, rükuda ellerini dizleri üzerine koyar, sımsıkı yerleştirir, dizlerini tutuyor gibi yapardı. (Buhari, Ebu Davud)
“Rükuya vardığın zaman, avuçlarını dizlerinin üzerine koy. Sonra parmaklarını açık tut ve her organ yerini bulup tatmin oluncaya kadar bekle,” buyurmuşlardır. (İbn Huzeyme, İbn Hıbban)
“Rükuya vardığın zaman, avuçlarını dizlerine koy, sırtını düzgün tut ve rüku için sağlam dur.” (Ebu Davud)
Efendimiz (Allah’ın Selamı Üzerine Olsun) rükuda çeşitli dualar ve zikirler okurdu. Üç kere “Sübhane Rabbiyel-Azim” der, bazen de bunu daha çok söylerdi. Üç kere “Sübhane Rabbiyel-Azim ve bihamdihi,” üç kere “Subbuhun Kuddüsun,” üç kere “Rabbul Melaiketi Verruh,” üç kere “Sübhanekellahumme ve bihamdik ve Ellahummağfirli” derlerdi. (Ahmet bin Hanbel, Taberani, Beyhakî)
YA KISACASI BİR SÜRÜ HADİS VAR.HA SİZ UTANMADAN TÜM NAMAZI ANLATAN TEK HADİS NEDEN YOK DEMEZSİNİZ UMARIM.:))
"Bu iş tevatüren gelen bir sünnet" deseydin tartışma bu noktaya gelmezdi. Ama o zaman da tevatüren gelen uygulamada neden bariz farklar olduğunu izah etmeliydin. Aslında "Kur'anda bildirilen ilkeler ve uygulamalar haricindekiler ihtiyari eklentilerdir" açıklaması bence de tek makul yorum.
YANİ HER İKİSİDE SÜNNETE UYGUNDUR. MESELA HZ.PEYGAMBER BAZEN NAMAZLARDA İFTİTAH TEKBİRİNDEN SONRA ELLERİNİ BAĞLAMIŞ(İMAMI AZAM BUNU KABUL ETMİŞ), BAZENDE ELLERİNİ SALMIŞTIR(İMAM ŞAFİİDE BUNU KABUL ETMİŞTİR.)YUKARIDA VERDİĞİN ÖRNEKLERDE BUNUN GİBİDİR (EBU AMİR)
Hz. Peygamberin İftitah Tekbirinden sonra ellerini bazen bağladığını bazen de saldığını yada sabah namazını kılarken rükudan sonra bazen ellerini açıp dua ettiğini bazen de etmediğini neden İmam-ı Azam yada İmam-ı Şafi duymamış? Bu uzlaştıcı bilgiden onlar mahrum olmalı ki sadece birisini şart saymışlar.
ARKADAŞIM BU KADARDA CAHİLCE YAZILMAZ Kİ!İMAMI AZAM ŞAFİİ NİN DELİLLERİNİ BİLMİYORMUYDU SANIYORSUN:))))
ELBET BİLİYORDU ANCAK KENDİSİ DAYANDIĞI DELİLLERİ DAHA SAĞLAM BULMUŞTUR.
Onlar sadece birini duymuşlar ki o yönde kesinlik belirten görüşler ortaya koymuşlar. İyi de Hz. peygamberin bu hareketlerden her ikisini de yaptığına dair senin ne gibi bir delilin var?
BU SORU BENİ DAHADA ŞAŞIRTIYOR!KARDEŞİM, LAF ANLAMIYORSUNUZ GALİBA?
DELİL HADİSLERDİR!SEN BANA KENDİN Mİ GÖRDÜN GİBİSİNDEN BİR TERBİYESİZLİK YAPMA GAYRETİNDE İSEN O ZAMAN BENDE SENİN ZIPIR SORUNA ''OLMADIĞINA DELİLİN '' NEDİR DERİM!
Mezhep İmamları bu durumu bilselerdi "ikisini de yapabilirsiniz" derlerdi değil mi? En azından bu iki uygulamaya da "sünnet" derlerdi ve ikisinden birisini tercih ettiklerini gösterir şekilde "sizler ilkini uygulayın" derlerdi. Ama dememişler. Neden?
ŞAFFİ, İMAMI AZAMIN DELİL GETİRDİĞİ HADİSİ, İMAMI AZAMDA ŞAFİİNİN GETİRDİĞİ DELİLİ BİLMEKTEDİR.BUN ONLARIN TERCİHİDİR.BİRBİRLERİNDEN HABERLERİ OLMADIĞI SENİN MESNETSİZ VE BİLGİSİZCE YAPTIĞIN YORUMDUR.
BENZERİ ÇELİŞKİLER İMAM ŞAFİİ İLE İMAM MALİK ARASINDA DA VARDIR.BU ŞİMDİ İMAM ŞAFİİ VE İMAM MALİK BİRBİRLERİNİN DÜŞÜNCELERİNİ BİLMİYORLARMIYDI DEMEKTİR?
TAM AKSİNE ŞAFİİ MALİK'İN ÖĞRENCİSİDİR!
AYRICA ŞAFİİNİN İMAMI AZAMIN FETVALARINA GETİRDİĞİ DELİLLERİ BİLMEMESİ İMKANSIZDIR.İMAMI AZAM HİCRİ 150DE ÖLDÜĞÜ SENE, İMAM ŞAFİİ DOĞMUŞTUR.VE ÖNÜNDE İMAMI AZAMIN BIRAKTIĞI FIKIH MİRASI BULUNMAKTAYDI.
Sonuçta Hz. Muhammed ikisini de yapmışsa demek ki ikisi de sünnet. Demek ki ben ister ilkini yaparım, ister ikincisini. Ne dersin? Bu hususta neden sadece bir mezhebin yorumuna inanmak zorunda olayım?
EVET ASLINDA DOĞRUDUR.ANCAK TEORİDE!PRATİKTE ÇOK SAKINCALI SONUÇLARI VARDIR.ŞÖYLE DİYEYİM, İÇTİHAT KAPISI AÇIKTIR ANCAK BU KAPIYI AÇIK BIRAKTIN MI İÇİNE SAPIKLIKLAR O KAPIDAN GİRER BİLEMEZSİN.İSTİSMARCISI ÇOKTUR.ONUN İÇİN ESKİLER HATTA SİZİN O SEVMEDİĞİNİZ EHLİ SÜNNET ALİMLERİ HERKES İÇTİHAT EDEMEZ DEMİŞLERDİR.BELİKDE İZİN VERİLSEYDİ BUGÜN SENİN DİNİNDE NE NAMAZ VE NİYAZ KALACAKTI.
tekdüzen halinin sağlanması" için diyebilirsin. Ya toplu değil ferdi olarak icra edildiğinde neden aynı zorunluluk ısrarla devam ediyor
OK.O ZAMAN CEMAAT HALİNDE KILINACAĞI ZAMAN, STANDART NAMAZI KABUL EDİYORSUN.ZATEN KABUL ETMEKTEN BAŞKA ŞANSINDA YOK Kİ!:)
ARKADAŞIM TAMAM, İSTİYORSAN SEN ÖYLE KIL NAMAZI!BENİ İLGİLENDİRMEZ.ANCAK BURDA BENDE FİKRİMİ ORTAYA KOYARIM!
olsun? Aslında birşeyi yapmak ya sünnettir yada değildir. Çocuk oyuncağı değil ya bu.
Ben evde tek başıma namaz kılarken istersem ellerimi bağlarım, istersem salarım. Sabah namazını kılarken Rükudan sonra ister ellerimi kaldırır dua ederim, istersem etmem. Ferdi olarak icra ettiğim bu ibadetimde neden illaki bir mezhebin sünnet dediğini uygulayayım?
ARKADAŞIM MEZHEP YORUM EKOLÜ DEMEKTİR.İSTEDİĞİN YORUMU KABUL ET.SEN BİLİRSİN.
Ne dersin, böyle birşey yapsam yanlış mı yapmış olurum? Allah bana "sen hanefiydin neden Şafii gibi davrandın" diye sorar mı?
BEN BÖYLE BİR SORU İLE KARŞILAŞMAYACAĞIN KANAATİNDEYİM.ZATEN İLLA HANEFİ VEYA ŞAFİİ OLACAKSIN DEMİYORUM SANA.ANCAK ULEMAYA SAYGISIZLIKTA YAPMAYIN.NE İMAMI AZAM NEDE İMAM ŞAFİİ İLLA BANA TABİ OLUN DEMEMİŞTİR.KENDİLERİNDEN SONRAKİ MEZHEP İMAMLARI MEZHEPLERİ İLLA KABUL EDİLMESİ GEREKEN ESASLAR OLARAK İLAN ETMİŞLERDİR.
BAK KARDEŞİM,
ASIL MESELA İMAMI AZAM VEYA İMAM ŞAFİİNİN NE DEDİĞİ DEĞİL.BU İNSANLARIN NEYİ NASIL YORUMLADIKLARI VE NEYE DAYANRAK NASIL FETVA VERDİKLERİDİR.YANİ AKLIN VE KALBİN YATIYORSA TABİ OL.YOKSA SEN BİLİRSİN.
KİMSE SANA TAKLİTÇİLİK YAP DEMİYOR.MESELA İMAM MATURİDİ (O SEVMEDİĞİN EHLİ SÜNNET ALİMİ) ''TAKLİDİ İMANI SAHİH KABUL ETMEZ.ZATEN İMAN BİR KALP TASDİKİDİR.AYNI ŞEY MEZHEP İMAMLARI İÇİNDE GEÇERLİDİR.İNCELERSİNİZ KALBİNİZE YATMIYORSA SİZ BİLİRSİNİZ.DAYATMA DOĞRU DEĞİLDİR.ANCAK BENİM ŞAHSİ KANAATİM BU İMAMLARIN FETVALARININ DOĞRU OLDUĞU YÖNÜNDEDİR.ŞAFİİNİNDE , EBU HANİFENİNDE YORUMU BENCE DOĞRUDUR.ARALARINDA TERCİH FARKI VARDIR.BENDE EBU HANİFEYİ TERCİH ETTİM.MESELA BEN FIKHİ ANLAMDA EBU HANİFEYİ KABUL EDERİM.ANCAK BAZI KONULARDA EBU HANİFENİN BAZI GÖRÜŞLERİ AKLIMA YATMAZ.ANCAK NAMAZ KONUSUNDA TABİİYETİ ŞART KOŞMAMAKLA BİRLİKTE, RASULULLAHIN TEBE TABİİNLE GÖRÜŞME İMKANI BULMUŞ VE HADİSLERİ TAM KAYNAĞINDAN ÖĞRENME İMKANINIA SAHİP BİR İSLAM ALİMİNE TABİİ OLMAYI YERİNDE GÖRÜYORUM.ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN.
Bak sana daha basit bir örnek vereyim. Hanefi mezhebine göre bir kadına dokunmak abdesti bozmaz ama Şafii mezhebinde bozar. Abdesti bozan şeyler nasıl olur da onda öyle bunda böyle olur? Abdest bu, ya bozulur ya bozulmaz. Daha bunun gibi onlarca örnek var. Bir şey birinde helal diğerinde haram.
ARKADAŞIM AYETTE ''KADINLARA DOKUNDUKTAN SONRA GUSLEDİN DER'' ŞAFİİ BUNU ŞEHVETLE KADINA TEMAS OLARAK YORUMLAR.EBU HANİFE İSE KADINLA İLİŞKİ OLARAK YORUMLAR.YORUM FARKIDIR.DEDİĞİM GİBİ.
Dolayısıyla Mezheplerin eklentilerini "sünnet" etiketiyle sunmayı ve sonrasında dondurmayı hele de birbirinden farklı uygulamaları "Hz. Peygamber onu da yapmış bunu da" diyerek orta yolcu tavırla sözde birleştirmeyi anlamsız buluyorum. O zaman tüm mezhepleri birleştirelim de daha geniş hareket sahalı bir ana mezhep ortaya çıksın. Ama buna da karşısınız değil mi?
ÖNCE,
1-NAMAZ KONUSU SÜNNETTİR.TÜM MEZHEP İMAMLARI HADİSLERİ VE TEBE TABİİNİ ÖLÇÜ ALMIŞLARDIR.
2-YUKARIDA SÖZÜ GEÇEN AYET SÜNNET ETİKETİ KAPSAMINDA SUNULMAMAKTADIR.O BİR YORUMDUR.
Aslında bu sizin felsenize de ters. Örneğin Hz. Muhammed kadına dokunduğunda ya kalkıp abdest almıştır yada almamıştır. Yani en az bir grup yanılıyor. Böyle birbirine zıt olmayan konularda da "hem öyle yapmıştır, hem de böyle" tipi bir iddianın öncelikle kaynağı belirtilmeli.
KUSURA BAKMA AMA BÖYLE CAHİLCE YAZANA KADAR AÇAR OKURSAN ORDA NEDENLERİ YAZIYOR HEPSİNİN!ALİMLERİ İÇTİHATLARINDA YANILABİLİRLER.HATASIZ OLMALARI FITRATLARINA AYKIRIDIR.SÖZÜNE ETTİĞİN ŞAHSİYETLER TAKVA SAHİBİDİR.SENİN BENİM GİBİ NEFSLERİNİN ESİRİ İNSANLAR DEĞİLDİRLER.SABAHLARA KADAR NAMAZ KILMIŞ ALINLARI SECDEDEN KALKMAMIŞ İNSANLARDIR.HAYATLARINI VE OKUR ONLARDAKİ TEVAZU VE KULLUĞU İNCELERSEN ZATEN TABİİ OLMAMAN MÜMKÜN DEĞİL.
Sonra da onun neden kimi zaman öyle, kimi zamanda böyle yaptığı izah edilmeli. Daha sonra da neden Hz. Muhamnmed'in aynı mevzudaki farklı uygulamalarından(!?) sadece birine hem de ferdi ibadetlerde bile uymanın zorunluluk arzettiği açıklanmalı.
MEZHEP İMAMLARI BÖYLE BİR ZORUNLULUK GETİRMEMİŞLERDİR.SONRAKİ ULEMA BUNU ŞART KOŞMUŞTUR.BUNUN ÇOK ÇEŞİTLİ NEDENLERİDE VARDIR.4 MEZHEPTEN ÖNCE ÇEŞTLİ SAPIK FIRKALAR MEVCUT İDİ.MEZHEP SAYISI ÇOKTU.DAHA SONRA 4 İLE SINIRLANMIŞTIR.4 MEZHEPTEN BAŞKA MEZHEP SAVUNMAKTA YASAKLANMIŞTIR.
Mezhepler (paket fikirler) dikkate alınmalı ama asla dinleştirilmemeli...
BİRAZDA ARAŞTIRMAZI OLUNMALI.EZBERİ BIRAKMALI.
__________________ EHLİ SÜNNETE UYAN HAKKA TABİ OLUR.
|