HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Hadislerde Namaz Sacmaliklari Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
tetrial
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 27 nisan 2007
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tetrial

s.a,kardes sen kendince celiski olarak gordugun seyleri yazmissin bu senin fikrindir seni baglar tabiiki madem oyle diyorsun buhari muslim denen muhaddislerde kalmadi bari zahmet ette nasil namaz kilinmasi gerekir senin sahabeden duymus oldugun nakilleri dinleyelim bi zahmet...
Yukarı dön Göster tetrial's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tetrial
 
tayyıldız
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tayyıldız

Selam;

Kuranda farz olan namazın 3 vakit olduğu söyleniyor,

sabah , öğle ve akşam namazları en geç ne zamana kadar kılınıla bilinir. 

Diyanetin belirttiği farz rekatlar sizce geçerlimidir,

Ben sabah namazımı evden çıkmadan saat 7-8 arası kılıyorum,

Akşam namazımı ise akşam ezanından sonra gece yatmadan herhangi bir vakit kılıyorum?

Malesef öğle namazı kılamıyorum

sizce burda bir hata varmı ?

 

 

 



__________________
tamer
Yukarı dön Göster tayyıldız's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tayyıldız
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Selam kardeş,hoşgeldin.genel olarak söyleyeceğim şudur:
    Bizim gibi sindirilmiş ve tartışmadan ürkütülmüş toplumlarda suya-sabuna pek dokunmayan namaz,oruç.. gibi ibadetlere aşırı bir önem verilir ve kitleler değişik şekillerde bunlarla manipule edilir.Bundan dolayı namaz konusunda doğru bildiğinizi yapmaktan çekinmeyin ve özellikle Kuranı okuyup anlamaya,Kuranın toplumu ve bireyi yönlendirmeye yönelik ayetlerine daha çok önem vermeye çalışın.

__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
deryam00
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 28 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı deryam00

simdi benim anlamadigim namazlarin hangisinin farz oldugu. baska bir sitede sabah ogle ve aksam geciyordu hangisi dogrusu sasirdim kaldim. gercektende kuran sadece 3 vakittenmi bahsediyor, peki ya 5 vakitse o zaman ne olcak halimiz?
Yukarı dön Göster deryam00's Profil Diğer Mesajlarını Ara: deryam00
 
Hamiyet
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 21 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hamiyet

Beş namaz beş vakitte kılınır.
Bazı konular bıkılmadan, usanılmadan tekrar tekrar tartışılıyor; bunlardan
biri de namaz vakitleridir. Sünnî İslam'da, olağanüstü ve olağan dışı
durumlar haricinde, beş farz namazın beş vakitte kılındığında şüphe
yoktur. Hz. Peygamber (s.a.) ve ashâbının uygulamaları bilinmektedir; bu
uygulama, "yolculuk, tehlike, sıkıntılı durumlar haricinde" beş vakit
namazın, bugün de bildiğimiz kıldığımız beş ayrı vakitte kılınması
şeklinde olmuştur. İlgili âyet ve hadisleri yorumlarken, bunlardan hüküm
çıkarırken bu yaygın ve devamlı uygulamanın göz ardı edilmemesi
gerekir. Kur'an-ı Kerim'de -hadislerde olduğu kadar açık olmasa da- beş
vakte şöyle işaret edilmiştir:
"Gündüzün güneşin gün ortasını aşmasından gecenin karanlığına kadar
namaz kıl; bir de sabah namazını; çünkü sabah namaz şahitlidir" (İsra:
17/78). İsrâ sûresinin buraya kadarki kısmında umumiyetle ulûhiyet,
âhiret ve peygamberlikle ilgili inanç konuları üzerinde durulmuştur.
Burada ise ibadetlerin en önemlisi kabul edilen namaz konusuna
geçilmektedir. Tefsirlerde genellikle namazın farz kılındığı İsrâ olayının
ardından inen sûrenin bu âyetinde beş vakit namaza işaret edildiği
belirtilmektedir.
Âyet metnindeki "dülûk", güneşin bir günde izlediği farazi çemberi
dönerken gündüz vakti en yüksek noktayı geçerek batmaya yönelmesidir.
Gün ortasından başlayarak çemberin dörtte üçlük kısmını tamamlaması
diye de açıklanmıştır ki bu da ikindi vaktidir. Ayrıca günbatımı için de
kullanılmıştır (İbn Âşûr, XV, 182). Sonuç olarak müfessir İbn Âşûr'a göre
"dülûkü'ş-şems" deyimi, öğle ikindi ve akşam vakitlerini içermektedir.
Nitekim "ilâ" edatının da bu deyimin birden fazla vakti içerdiğine işaret
etmektedir.
Müfessir Şevkânî bu deyimin anlamı konusundaki üç görüşü şöyle sıralar:
a) Zeval vakti (Fahreddin Râzî'ye göre bu çoğunluk görüşüdür; XX, 25); b)
Günbatımı, c) Güneşin zevalinden batımına kadar geçen süre (İbn Âşûr'un
da bu görüşü benimsediğini görmüştük).
Âyet metnindeki "gasak" karanlık demektir, şafağın tamamının
kaybolduğu yatsı vaktini ifade eder; "kur'ânü'l-fecr" ise sabah namazına
işaret eder. Ayrıca bu deyimin, namaz içinde Kur'an okunması gerektiğini
de ima ettiği, bu bütün namazlar için gerekli olmakla birlikte burada
sabah namazının örnek olarak anıldığı, nitekim Hz. Peygamber'in
uygulaması uyarınca sabah namazında daha fazla Kur'an okunduğu
belirtilmektedir.
Sonuç olarak Fahreddin Râzî'nin şu görüşü tercihe şayan görünmektedir
(XX, 27): Âyette başlıca üç vakit zikredilmiştir;"dülûkü'ş-şems" öğle ve
ikindiyi, "gasaku'l-leyl" akşamı ve yatsıyı, "kur'ânü'l-fecr" de sabah
namazını ifade etmektedir. Öğle ile ikindinin ve akşamla yatsının bir arada
anılması, sıkışık durumlarda bu namazların cem edilebileceğini (öğle ile
ikindi, akşamla da yatsı birleştirilerek dört namazın iki vakitte
kılınabileceğini) göstermektedir.
Yolculukta ve sıkışık durumlarda namazların, sırası bozulmadan
birleştirilerek kılınmasına izin verilmiş olması, beş farz namazın
vakitlerinin belli olmaması veya değiştirilmesi mânasına gelmez. Normal
hallerde beş farz namaz beş ayrı vakitte kılınacaktır. Bazı mezheplerde
namazların, olağan dışı hallerde de birleştirilmesi caiz görülmemiştir. Bu
konuda, ilgili hadislere dayanarak en geniş yorumu yapan ve birleştirmeyi,
yolculuk dışında da caiz gören alimler de bunun mutad hale getirilmesini,
böylece beş vakit namazın vakitlerinin değiştirilmesini caiz
görmemişlerdir.

Hayrettin KARAMAN



__________________
inanıp direnirseniz, ıssız çölün sessiz kuyusuna da düşseniz, ilahi yardım size gönderilecektir.
Yukarı dön Göster Hamiyet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hamiyet
 
YuSuFMiSaLi
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 subat 2007
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YuSuFMiSaLi

Hamiyet Yazdı:
Kur'an-ı Kerim'de -hadislerde olduğu kadar açık olmasa da- beş
vakte şöyle işaret edilmiştir:

Yazık :( İnanın sizin bu yazdığınız cümle Kurandaki bir çok ayete terstir.Bunu yazma cesaretini kendisinde bulabilenle yazışmak " deveye hendek atlatmak " gibidir.Bize göre ayatler gayet açıktır namaz vakitleri konusunda.Ama bu fikirden sıyrılmayacak bir kişi ile yazışmak tartışmaktan ileri gitmez ve hiç bir fayda sağlamaz.

Allah hepimize anlayış nasip etsin..!

 



__________________
WwW.TeBLiG.NeT
Yukarı dön Göster YuSuFMiSaLi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YuSuFMiSaLi Ziyaret YuSuFMiSaLi's Ana Sayfa
 
kemi
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 06 agustos 2007
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kemi

Radyoman şahıslı kişiye cevap öncelikle hadis konusunda bilgin çok az ve sen bu konuda hiç bir şey bilmiyorsun sen baştan hadislerin nasıl anlaşılacağını öğren senin yazmış olduğun hadislerin çoğu zayıf ben sana bir kaç örnek yazayım.Ebu davut--3758-752-302-833-271-1411-1413-1415-593-438-271-737-1 131-1419-1418-1015-ve İbn Mace de de aynı rivayet edilen hadisler sen şunuda öğren Kur an da nasıl bir ayet bir ayeti nesh ediyorsa hadislerde de durum böyledir hadis konusunda bilğin yoksa biraz bilgi edin ondan sonra bir şeyler yaz o zaman sana cevap yazabiliriz .Okuyan arkadaşlarda bunlara bu gibi önemli konulara dikkat etsin lütfen durum apaçık ortada arkadaşımızın hadis konusunda bilgisi yok önüne gelen hadisi yazmış bunların zayıf mı yoksa sahihmi olduğunu bilmeden en iyisi araştırma yap sen biraz daha ook.
Yukarı dön Göster kemi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kemi
 
YuSuFMiSaLi
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 subat 2007
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YuSuFMiSaLi

Çok azmı bilgisi var ? Yoksa hiçmi bilgisi yok ? Kafan karışık sanırım bu konuda.Yada kızgınlıktan ne yazdığının farkında değilsin.

Az bilgisi varsa ve bu sundukları az bildikleri ise ? :)

Boş eleştiriye , boş cevap yakışır değilmi.Bende bunu yaptım :)

 



__________________
WwW.TeBLiG.NeT
Yukarı dön Göster YuSuFMiSaLi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YuSuFMiSaLi Ziyaret YuSuFMiSaLi's Ana Sayfa
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atakan2007

kemi Yazdı:
Kur an da nasıl bir ayet bir ayeti nesh ediyorsa hadislerde de durum böyledir hadis konusunda bilğin yoksa biraz bilgi edin ondan sonra bir şeyler yaz o zaman sana cevap yazabiliriz .Okuyan arkadaşlarda bunlara bu gibi önemli konulara dikkat etsin lütfen durum apaçık ortada arkadaşımızın hadis konusunda bilgisi yok önüne gelen hadisi yazmış bunların zayıf mı yoksa sahihmi olduğunu bilmeden en iyisi araştırma yap sen biraz daha ook.

Yazıklar olsun size ve sizin gibi düşünenlere. Siz kim oluyor da haşa Allah'ın yaptığını yapmaya çalışıyorsunuz. Allah ayeti ayetle nesh eder doğru. Çünkü o hüküm koyandır. Peki siz nasıl oluyorda hadisi hadis ile nesh ediyorsunuz. Siz hüküm koyucumusunuz. Ayetlerin iniş sırası ve hangi ayetin hangisini nesh ettiği belli. Peki hadislerin iniş sırası var mı ki birbirini nesh etsin. Önce insan olun aklınızı kullanın, sonrada Allah'ın kitabına yaklaşın, Allah'ın kulu olun, ondan sonra başkalarını bilgisizlikle ve cahillikle suçlayın. Allah birdir, eşi ve benzeri yoktur. O'na ortak olacak hiçbir canlı veya cansız şeyde yoktur. Belki bu dünyada bu tür zırvalarla birşeyler kazanabilirsiniz ama ebedi dünyada işiniz gerçekten zor.

 

Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 
kemi
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 06 agustos 2007
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kemi

Birbirine zıt manalarda varid olan hadisler arasını cemet-mek mümkün olmazsa, onların vürud tarihleri ni bilmek iktiza eder. Eğer bu tarih bilinir veya bu tarihle, yahutta tarihten daha açık bir nassla muahhar olan tesbit edilirse, bu, na-sihtir, diğeri ise mensuhtur .

Nesh, mükelleflere taalluk eden şer'i bir hükmün, sonradan gelen şer'i bir delili ile kalkmasıdır. Nasih ise, mezkur kaldırmaya delalet eden hükümdür. Bu hükmün nasih olarak isimlendi rilmesi mecazidir; zira asıl nasih hüküm koyan ve kaldıran Allahtır.

Nesh çeşitli şekillerde bilinir. En açık olanı, Müslim'in Sahih'inde de yer alan Büreyde hadisi gibi nass ile varid olanıdır: "Sizi kabirleri  ziyaretin den menetmiştim; fakat onları ziyaret ediniz; zira kabirler ahireti hatırlatır."
Neshe dealet eden şeylerin bir başkası, sahabinin birbirine zıt olan iki hadisten birinin muahhar olduğunu kesin bir şekilde belirtmesidir.Cabir'in şu sözü gibi:

"Rasulullah iki emrinden sonuncusu, ateşte pişirilmiş bir şeyin yenmesi sebebiyle abdestin bozulmaya cağı hakkında olanıdır." Bu hadis Sünen sahipleri tarafından nakledilm iştir.

Neshe delalet eden şeylerin üçüncüsü vürudları tarihle bilinen hadislerd ir. Bunların sayısı çoktur. Ancak, İslam'a sonradan girmiş bir sahabenin kendinden önce müslüman olmuş bir başka sahabiye zıt rivayeti, bu ikincisin den de önce müslüman olan diğer sahabiden işitmiş ve sonra da bu işittiğini irsal etmiş ihtimali dolayısıyle bu guruptan değildir. Şu varki, İslam'a sonradan giren sahabinin, müslüman olmadan önce Rasululla h'dan hiç bir hadis almamış olması şar-tıyle, o hadisi Rasululla h'dan işittiğine dair bir sarahat bulunursa, o zaman bu hadis neshe delalet eder.

İcma nasih olmayıp belki neshe delalet edebilir; yani ilk hükmün, ikinci bir hükümle neshedildiğini ve nasihin hangi hüküm olduğunu gösterebilir.

Eğer birbirine muhalif iki hadisin vürud tarihleri bilinmezse: Bu takdirde metne yahut isnada taalluk eden tercih yollarından birinin yardımıyle iki hadisten birini diğerine tercih etmek iktiza eder. Tercih mümkün olursa takip edilecek yol anlaşılmış olur. Fakat tercih de mümkün olmazsa, her iki hadisle de amel edilmez.
Netice itibariyl e, zahiri manaları birbirine zıt olan hadisler hakkında yapılacak işlem şu sıraya göredir: Eğer iki hadis arasında cem mümkün olursa cemedilir . Bu mümkün olmazsa, hadisleri n vürud tarihleri ne bakılarak nasih ve mensuh bulunur. Bu da mümkün olmazsa, iki hadisten biri tercih edilir. Tercih de mümkün olmadığı takdirde, hadislerl e amel olunmaz; bir başka ifade ile, hadisler amelden tevakkuf olunur. "Tevakkuf" tabirinin kullanılması, iki muarız hadisin hükmen sakıt olması tabirinin kullanılmasına nisbetle daha uygundur; çünkü ikisinden birinin diğerine tercihind e olan gizlilik, başkaları için açık olması ihtimaliy le birlikte sadece o gizliliği ortaya koyan kimsenin durumuna nisbetled ir.

Ben burada sana kendi kafama göre şu hadis şu hadis nesh eder demiyorum burada size iki tane örnek olarak ta hadis gösterdim delil olarak ben delilsiz kendi görüşüme göre konuşmam her meselede ve konuda delil şarttır.Allah Rasülü baştan insanları kabirleri ziyaret etmekten men ediyor ondan sonra insanlara kabirleri ziyaret edin diyor.çünkü kabirler ahireti hatırlatır buyuruyor. o bakımdan daha önceden söylediği sizi kabirleri ziyaret etmekten men ediyorum hükmü nesh olmuş oluyor.benim demek istediğimde bu biraz daha hadis araştırması yapın ozaman belki anlarsınız.ben biraz açıklamaya çalıştım.Allah ta sizlere anlayış verirse anlarsınız ozaman.

Ey iman edenler Allah Teala ya itaat ediniz ve peygamberede sizden olan emir sahiplerine de itaatta bulununuz.Sonra bir şey hakkında ihtilafa düşerseniz onu Allah Teala ya ve peygamberine arz ediniz.

[Nisa 59]

Ey iman edenler, Allah'ın kitabı olan Kur'an'a ve onun açıklaması olan Peygamberin sünnetine uyarak bütün emir ve yasaklarda Allah'a ve Resulüne itaat edin. Allah'a itaate vesile olacak ve müslümanların menfaatlerini gerçekleşti­recek hususlarda da sizden olan müslüman idarecilere itaat edin. Eğer gerçektenAllah'a ve âhiret gününe iman ediyorsanız herhangi bir meselede sizlerle idare­cileriniz anlaşmazlığa düşerseniz işi Allah'a ve Resulüne havale edin. Bu sizin için Allah katında daha hayırlı ve netice bakımından daha güzeldir.

Hayır Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonrada verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın [onu] tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar [Nisa 65]er risale s 82]

Ey Muhammed, Rabbine yemin olsun ki; insanlar tartıştıkları konularda seni hakem seçip sonra da senin verdiğin hükme karşı, içlerinde bir sıkıntı duymayıp, senin kararına tam olarak teslim olmadıkça hakkıyla iman etmiş olmazlar.

Sizden birinizi koltuğuna yaslanmış olarak kendisine emrettiğim veya nehyettiğim bir haber geldiğinde bunu bilmiyorum.Biz Kur-an da bulduğumuza tabi oluruz derken bulmayayım.[Eş Şafi er risale.89.90.225.-6 430-4][Ahmed bin Hanbel-Musned.VI-8-İbn Hibban sahih rakam 13.-]

Kişinin koltuğuna kurulup bir hadisim nakledildiğinde şöyle demesi yakındır.Bizimle sizin aranızda Allah ın kitabı var[c.c] Onda helal olarak bulduğumuzu helal sayar haram olarak bulduğumuzu da haram sayarız. Dikkat edin.Rasülullah ın[s.a.v]haram kıldığı da Allah ın[c.c] haram kıldığı gibidir.[Ebu Davut Dalailun Nubuvve/I/24/]

 

Yukarı dön Göster kemi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kemi
 

<< Önceki Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats