Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 28 subat 2006 Yer: France Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Gerçi uzun zaman olmuş bu konu üzerinde son mesajın atıldığından bu yana velakin benim takıldığım bir konuyu sormak istiyorum..Çünkü benim bu sitedeki yazılanları okumadan önce de mekruh diye bir tanımlamanın olamayacağı doğrultusunda şüphelerim vardı..
Hepimizin bildiği gib sigara mekruh diye tabir edilen bir madde daha doğrusu tütün diyelim..Sizce dünya tütün piyasasında milyarlarca doların dönüyor olması sigara nın ulema(!?) tarafından mekruh olarak nitelendirilmesinde etkisi olabilir mi?
Çünkü sigaranın iler-tıutar bir tarafı yok..Sağlık açısından belki de en zararlı madde (kullanıcı sayısı-kullanım sıklığı-kolay erişilmesi)..Buna rağmen bu kadar zararlı bir maddenin haram değil de mekruh olarak nitelendirilmesi sigara içiyor olmama rağmen beni rahatsız ediyor..Sanki insanların kendilerini rahatlatmak için uydurdukları bir kavram hissi uyandırıyor bende ya..
Görüşlerinizi yazarsanız sevinirim..
Selametle..
PS:Bu ilk mesajım..Forumda yazılan herşeyi okumadan-herhangi bir mesaj atmak istemedim..Önce bilgi sahibi oldum Allah'ın izniyle sizin de yardımlarınızla bilgimi artırıp bir fikir sahibi olacağım..
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hosgeldin Dexter.
Abi bu tütün olayini nereye koyacagiz bende bilmiyorum. Bu olay bencede indirgenmis vaziyette, örnegin hamlilelikte uyusturucu etkisinden söz ediyorlar.
Oysa bu zikkim zaten en pis uyusturuculardan degil midir, uyusturucudur diyebilmek icin hamile olmak mi gerekir. Sigaradan kurtulanlarin orani diger madde bagimliligindan cok daha az diyorlar.
Beyinde bir takim salgilara neden oluyorsa, ki oluyor(Dopamin, Noradrenalin), bas bayagi bir uyusturucu türüdür, belki beyni örtenler sinifina dahil olabilir? Zaten dolayli bir bitirim, kisinin kendine ve cevresine zarar vermesi Kur'an-da onaylanmaz biliyorum.
Ancak Temiz şeyleri tüketmemiz bize Allah emridir. Sigara somut ve soyut açıdan temiz midir?
Birazdan okuyacağınız ayetlerdeki "yeme" fiili bence içimize alarak tükettiğimiz ve pozitif yada negatif olarak gıdalandığımız herşeyi kapsamaktadır. Örneğin sıvı yada gaz bazda içmeyi de kapsamaktadır. Yani bu fiil genel anlamlı bir yapı içermektedir.
Bakara 168. Ey insanlar!Yeryüzündeki nimetlerden temiz ve helal olmak şartıyla yiyin. Şeytanın adımlarını izlemeyin.Çünkü o size açık bir düşmandır.
Bakara 172. Ey iman sahipleri!Size verdiğimiz rızıkların temizlerinden yiyin ve -eğer kendisine kulluk ediyorsanız- Allah'a ş ükredin
Nisa 160. ...helal kılınmış tertemiz şeyleri... (Demek ki ancak Temiz olanlar Helaldir)
Maide 4.Sana soruyorlar, onlar için helal kılınan ne? Şöyle söyle: "Sizin için bütün temiz nimetler helal kılınmıştır.... (Ancak Temiz nimetler helalse ya Temiz olmayanları???)
Maide 5. Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı...
Maide 88. Allah'ın size helal ve temiz olarak verdiği rızıklardan yiyin. Kendisine iman ettiğiniz Allah'tan korkun.
Bir kardeşimiz, haram ve mekruh konusunda şöyle konuşmuş: <Haram ile mekruh Kurana göre paralel kavramlardir. Geleneksel fikih literatürüne göre isemekruh; haram kadar kesin olmayan yasaklar olarak ifade edilir.>
Şu söz de o kardeşimize ait: <Mekruh = haram demektir.>
Aynı şahıs, 2/256'yı da, aynen alıntıladığım gibi meallendirmiş, ya da bir yerden alıntılamış. <Bakara 256-Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. Artık her kim tâğutu inkar edip, Allah'a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. Allah, her şeyi işitir ve bilir.>
Gelelim sadede... Mekruh ile haram aynı şey ise; 2/256. ayet neden direk "Dinde haram yoktur" diye çevrilmemiş. Diyelim ki akıl etti de ayeti, böyle çevirdi, o zaman ne olacak.. olacağı şu: Bu dinde helallere yer var ama haramlara asla yer yok gibi bir hüküm ortaya çıkacak. Eski kafaları beğenmeyeceğim beğenmesine de, yeni kafalardan ses çıksa..
Kusura bakmayın ama, kuru gürültüden başka bir şey yapmıyoruz gibi. Ya hayır konuşalım, ya da susalım. İlimde de adalet şart.
__________________ yanlışları ve yanlışlarımızı görelim..
Mekruh ile haram aynı şey ise; 2/256. ayet neden direk "Dinde haram yoktur" diye çevrilmemiş.
Selam Hakkı
Hangi mekruhtan, kimin mekruh edişinden bahsediyoruz? Kavramları yerli yerine oturtmamız gerekiyor.
Bu ayrımı yapmadan Kur'an ayetlerindeki kerih kelimesinin türevlerinin yerine Haram kelimesini yazarsak tabiki olmaz.
Eğer dinde bir şeyden, bir hareketten meneden, zorlayan, aksi istikamette baskı yapan, tiksindiren, hoşgörmeyen Allah ise işte bu mekruh Rabbin yasakları kategorisindedir. İşte bu yasakların adı haramlardır.
Allah'ın açık olmayan yasaklarının adı mıdır mekruh? Eğer öyleyse nedir ve nerededir bu açık olmayan Allah yasakları?
Mezhepçilerdeki Mekruh (tenzihen, tahrimen) aslında Allah'ın işine burunlarını sokmalarının adıdır. Örneğin sakal kesmek hanefilere göre tenzihen, şafilere göre tahrimen mekruhtur.
Kur'anda Allah'ın mekruhları ve haramları diye bir ayrım yoktur.
Eğer bir şeyden, bir hareketten meneden, zorlayan, aksi istikamette
baskı yapan, tiksindiren, hoşgörmeyen insanlar ise işte bu bizim boyutumuzla ilgilidir. Tartıştığımız mekruh ile bunun ilgisi bulunmamaktadır.
Din ve dindarlıkla ilgili Allah yasakları, kapsamımız bu. Bakara 256'da ve aşağıdaki örnek ayetlerde de bu kapsam mevcut değil.
İnsanlar inanmaya zorlanamazlar. Zorlayarak tiksindirme yapmaya hakkımız yoktur. (Bakara 256, Yunus 99)
İffetli kalmak isteyen hizmetçi bayanlar fuhşa zorlanamazlar. Bu iğrençliği yapmaya hakkımız yoktur. (Nur 33)
Müşrikler ve inkarcılar tiksinse de (Enfal 8, Tevbe 32-33, Mümin 14, Saf 8-9), suçlular hoşlanmasa da (Yunus 82).
Allah münafıkların davranışlarını hoşgörmedi (Tevbe 46)
Muhabbetle, Alperen
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
alperen bey’den alıntı: “Din ve dindarlıkla ilgili Allah yasakları, kapsamımız bu. Bakara 256'da ve aşağıdaki örnek ayetlerde de bu kapsam mevcut değil.”
Kardeşim, her şeyi kendi kapsama alanımızda değerlendireceksek, bu konuyu burada noktalayalım. Siz mekruh kelimesine, =haram demişsiniz. 2/256’daki İKRAH da aynı kökten gelen bir kelime. Dolayısıyla bu kelimeyi de ya böyle çevirmelisiniz, ya da MEKRUH’a daha başka bir anlam vermelisiniz. ben yeniliğe açığım; ama çelişkiye karşıyım. Aslında 2/256’nın “zorlama” diye çevrilmesine de ayrıca sıcak bakmıyorum; fakat meselemiz şimdilik bu değil.
Kelimelere, bugünkü konumuz bu, onun için de bu kavramın anlamı şimdilik bu diyeceksek, bu kısır döngüyü devam ettirmeye hiç niyetim yok. Bana cevap yazar ve cevap alamazsanız, şunu anlayın ki, beni anlamamışsınız.
__________________ yanlışları ve yanlışlarımızı görelim..
Siz
mekruh kelimesine, =haram demişsiniz. 2/256’daki İKRAH da aynı kökten
gelen bir kelime. Dolayısıyla bu kelimeyi de ya böyle çevirmelisiniz,
ya da MEKRUH’a daha başka bir anlam vermelisiniz. ben yeniliğe açığım;
ama çelişkiye karşıyım. Aslında 2/256’nın “zorlama” diye çevrilmesine
de ayrıca sıcak bakmıyorum; fakat meselemiz şimdilik bu değil.
Selam Hakkı
Ben mekruh kelimesine ve türevlerine "haram" demedim. Diyen varsa o kişinin bu görüşünü savunuyor da değilim. Zaten bu iddianın yanlış olduğunu göstermek için verdim örnek ayetleri. Mekruh kelimesinin yerine ayetlerde haram yazarsan absürd bir durum ortaya çıkıyor, bu açık.
Mekruh kavramına yüklenen anlam, tartışma noktamız bu. Nedir tanım? Allah'ın hoşgörmediği şeyler. İyi de Allah'ın hoşgörmedikleri Kur'anda açık değil mi? Ve onlar Allah'ın yasakları yani haramları değil mi?
Allah'ın açık yasaklarına haram, açık olmayan yasaklarına mekruh denilir. Bu tanım yanlış.
Yanlış sadece bununla da sınırlı değil. Kur'ana hiçbir şekilde dayandırılmayan bazı uydurma yasaklar da mekruh sınıfına dahil ediliyor. Şirke bir kapı açılıyor.
Birilerinin görüşlerini savunuyor değilim. Kendi düşüncelerimi paylaşıyorum. Bu yazdıklarımda var mı bir yanlışlık?
Muhabbetle, Alperen
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Selam Alperen bey, haklısınız; "mekruh kelimesine, =haram" diyen siz değilsiniz. Benim "Alperen bey'den alıntıdır" diye yazdığım bölümde de böyle bir söze yer yok zaten. Dolayısıyla bir yanlış anlaşılmadan ziyade, (tarafımdan) bir yanlış anlatılma var. Oradaki "siz", söyleyen kişiye bir göndemeydi; bu yüzden sizden özür dilerim. Muhabbetle kalınız efendim.
__________________ yanlışları ve yanlışlarımızı görelim..
Katılma Tarihi: 15 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
arkadaşlar haddinmi aşcam ama siz neler diyosunuz Allah aşkına
biri demişki zina haram değildir zinanın hram olduğunu sana ispat ederim hemde kurandan öncelikle kuran ayetleri birbirine benzeyen kelimelerden bizlere bildirilmiş bir kitabdır
kuranda h-m-r ve i-s-m kavramları sesteşdir yani anlamı içermekde ama biri haram diğeri haram olan günah demektir
Kul innema harrame rabbiyel fevahişe ma zahera minha ve ma betane vel isme vel bağye bi ğayril hakki ve en tuşriku billahi ma lem yunezzil bihi sultanev ve en tekulu alellahi ma la ta'lemûn.
De ki: "Rabbim, ancak şunları haram kıldı: İğrençlikleri -görünenini, gizli olanını- günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi."
ism günahı haram olan günah demektir arkadaşlar kurandan neler ism olduğu da ghene ayetler açıklanmıştır ltf araştırınız ayette ki fevahişe شحاوف “ Fevahiş”, “çirkin iş, yüz kızartıcı söz veya davranış, olması gereken sınırı
aşmak, söz ve cevapta taşkınlık etmek” anlamına gelen “ ءاشحف fahşa”
sözcüğünün çoğuludur.
zina ise rabbimiizin kötü yol olarak bildirdiği bir kavramdır daha haram olmadığını söyleyebilirmisiniz
saptırılan kavram olarak aklıma "kafir" kelimesi geldi. kafir kelimesi tam olarak neyi niteler, mesela insanların istedikleri dini yaşamasına karışmayan bir ateist ya da agnostik ,"kafir" midir ?
değerli bilgilerinizi bekliyorum ,bu konunun açıklığa kavuşması bence çok önemli.
kusura bakmayın ,yeni başlık açamıyorum, buraya yazayım dedim. açabilen birisi açarsa orada tartışılır inş.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma