Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
O ayetleri bize karşı silah olarak kullanman çok anlamsız. "İslamdan saptırma, Allah adına yalan uydurma" gayet yakışıksız bir iddia.
Çünkü bu forumda alkışlanan yegane şey Allah odaklı = Kur'an tabanlı din anlayışı yani Gerçek İslamdır.
Yanıldığın nokta şu: Haniflik, İslamın alternatifi yada bir aşaması değildir.
Bu kavram dinin özüdür, temelidir. “Şirk koşmaksızın iman” listenin tabiki en başındaki maddedir.
Basit bir örnek verelim. İYİ İNSAN tamlamasını ele alalım. Burada İYİ niteleyen İNSAN ise nitelenendir. Bu iki kelime birbirinin alternatifi yada aşaması değildir. İNSAN daima İYİ olmak mecburiyetindedir. Yani bu prensip insanın hayatının tümünü kapsamalıdır ve sapmamak için azami çaba harcamalıdır. İnsan oluşumuz ortak yönümüzdür ama iyi oluşumuz üst değerimizdir.
Gerçek İnsan = İyi İnsan
HANİF MÜSLÜMAN tamlamasında da durum aynıdır. HANİF niteleyen MÜSLÜMAN nitelenen kelimedir. Bu iki kelime birbirinin alternatifi yada aşaması değildir. MÜSLÜMAN daima HANİF olmak mecburiyetindir. Yani bu prensip müslümanın hayatının tümünü kapsamalıdır ve sapmama adına azami çaba harcamalıdır. MÜSLÜMANLIK iddiası ortak yönümüzdür ama HANİFLİK üst değerimizdir.
Gerçek Müslüman = Hanif Müslüman
Müslümanlık, Allah’a teslimiyet bir iddiadır. Bu iddianın ispatı ise hanifliktir, yüzünü yalnız Allah’a dönmektir. Kendisini Müslüman olarak tanımlaması, kişinin müşrik bir karaktere sahip olmadığını göstermez. “Allah+Peygamber+Mezhep İmamları+Şıhlar” dörtlemesi yapanlar da Müslüman. “Kur’an+Kütübü Sitte + Alimlerimizin eserleri + Evliyalarımızınsözleri” çoklaması yapanlar da…
“Allah ve Kur’an” diyen BİRLEYİCİLER de…
Kur’andaki tanımlamalar bir Turnosol kağıdı. Sıvılık ortak özelliğimiz ama hangimiz asit, hangimiz baz?
Hanif olmaktan ne anladığını ben anlayamadım. Bu forumda sana birkaç kez açıklandı. Ayetlerden örnekler verildi. İncelemediğini, niyetinin tartýışıp gerçeği bulmak değil, kendi düşüncelerini empoze etmek olduğunu, bu zihinsel filtreden dolayı da gerçeği kavrayamadığını algılıyorum.
"O söylediðin ayetlerin ilk muhattabıdır onlar,onlar ki müşrikliği seçmediler,Allahın hidayetine erdiler,Resulüne itaat ettiler." diyorsun. Bu cümle ile konu ile ilgili ayetlerin daha sonrada muhattapları olduğunu senin de kabul ettiðini dolaylı olarak anlamış oluyoruz. Muhalefet olsun diye mi aksini söylüyorsun.
Müşrikliği seçmediler diyorsun. Bizde seçmeyince neden bidat oluyor anlamadım. Dinde ne değişiklik yapmış olduk.
Resulüne itaat ettiler diyorsun. Bizde itaat ediyoruz, şüphesiz aramızdaki zaman farkından, çok farklı zamanlarda yaşamamızdan kaynaklanan fiziksel kopukluktan dolayı Resul'ün nasıl davrandığını Kuran'dan öðrenerek. Yoksa Resul þöyle dedi, ashab böyle yaptı diyen güvenilir olmayan kaynaklara itaat etmiyoruz. Malum şeytan Allah'ın dosdoğru yolu üzerinde oturmakta, Allaha karşı yalan uyduranların en rahat manevra alanı orası. İnsan eliyle yazılmış, pekçok hurafe ile dolu, tamamen iyi niyetle yazılmış olsa bile öznel motiflerden kurtulamaması ihtimali ve sapkınlığa yol açma ihtimali olan kaynaklara itibar etmek ne kadar emin bir yoldur? ... Tehlikesi tüm amellerinin boşa gitmesi ve ebedi Cehennem ise, Uzun olsa da emin bir yolu takip etmek, dini Kuran'dan öðrenmek daha iyi değil mi ?
Bir önceki yazımda verdiğim son ayet, müşriklere değil Müslümanlara hitap etmekteydi. Yani iddia etmiş olduğun gibi bu ayet "onlar" müslümanlığa girmeden önce onlara hitap eden bir ayet deðil. Aşağıya kopyaladım bir kez daha okursun diye. Anlarsın diye biraz da acele ile bu açıklamayı yapmamıştım. Yanlış anlamış olabilirsin. Seçmiş olduğun ayetler bende böyle bir izlenim biraktı da açılama gereğini duydum.
En'am 121: Üzerine Allah'ın adı anılmayanlardan yemeyin. Böyle bir şey tam bir yoldan çıkıştır. şeytanlar kendi evliyasına/dost ve destekçilerine sizinle mücadele etmeleri için elbetteki vahiy gönderirler. O şeytan evliyasına boyun eğerseniz kesinlikle müşrikler oldunuz demektir.
Savunduğun görüşler için Kuran'dan delil istemiştim. Vermiş olduğun ayetin, Hanifliğin artık nasıl bidat olduğunu açıklamakla bir ilgisi yok. Soruma cevap alamadım. Bir sonraki Ayeti de yazdım:
Bakara 108: Ey inananlar, hepiniz birlikte islâma (veya barışa) girin, şeytânın adımlarını izlemeyin, çünkü o size apaçık düşmandır.
Bakara 109: Size apaçık deliller geldikten sonra, yine de kayarsanız, şunu iyi bilin ki Allah azîzdir, hakîmdir.
Burada bahsedilen kayma senin anlayışınca şirk içermiyor olmalı. Bence Kuran'dan aksine bir delil yoksa, ya da yanında bizim bilmediðimiz bir "kitap" yoksa tedbirli olmanda fayda var derim.
Kaymamanın en garantili yolu Kuran'a sarılmaktır. İslam'ı en iyi anlayabileceðimiz kaynak Kuran'dır. O kitap eksiksiz ve çelişkisizdir. Her devirde geçerlidir. Kuran'ın inişinin tamamlanmasý ile birlikte artık İslam dini Kemal'e ermiştir.
Bence uzun uzun düşünmek gerekir... Tek başına düşünmek veya Kuran'da denildiði gibi ikişer/üçer biraraya gelip. Ama asla tabiri caiz ise "sürüye uymadan", birilerinin etkisi altında kalmadan. Kuran'ı sana döndürmeye uğraşarak değil. Kuran'a dönerek, zihnimizdeki mevcut filtreleri (perdeleri) silerek, tekrar tekrar okuyarak o apaçık kitabı.
Vermiş olduðun son ayet ile ilgili olarak: İşittim ve itaat ettim. Yüzyıllardır araya girenlerden bir kısmının, Allaha karşı uydurmuş olduğu yalanlara kanmadım. Her öğrendiğimi Kuran'la karşılaştırdım.
Esselamü aleyke ya Abdullah.Bismillahirrahmanirrahim.Bizde biliyoruz ki hanif olarak yüzünüzü Allaha dönün,sözü Allahı birleyin ve yalnız Allah'a kulluk edin demektir.Bu ayeti kerimin nüzulu tarih ve dönem olarak nedir,bunu sizler bilemessiniz çünkü siz ne hadislere,nede islam tarihine güveniyorsunuz.Öyleyse bu konudaki konuşmalarınız sadece fikir yürütmektir.Oysaki muhaddis ve islam tarihçisi birçok sözüne itimat edilecek alim yetiştirdi şu ümmeti muhammed.Yaşayışından şuana kadar itimat edilmiş,yaşayışı ile bilgisi ile güvenirliği ile tüm alemi islama şu kur anı kerimin resul sav. ile ve ashabıyla nasıl yaşandığını ayetlerin nüzul sebeblerini ayrıntılı anlatan onca islam alimini yalancı saymak akıl dışıdır.Senin elinde öyleyse hiç delil kalmadı,bende sana diyorum ki bu ayetler Allaha şirk koşmamak anlamını taşır,bu ayetler daha islamın sosyal,ekonomik,siyasi.....şeriati gelmeden öncesini kapsar ve o dönemde ehli kitap özellikle yahudilerin vearap müşriklerin bizlerde hz. ibrahime inanıyoruz,soyundanız,sözüne binaendir ki Allah c.c. Öyleyse hz.ibrahimin tabi olduğu hanif dinine uyun,Allaha şirk koşmadan aynı şu içinizden islam dinine girmiş şu az sayıdaki müslüman cemaat gibi Rabbinizi ,ilahınızı birleyin Tevhidi kabul edin diyerek şu inkarcı muannidlerin yalanlarını ortaya serdi.Çünkü hz.İbrahimi hepsi sahibleniyor lakin Allaha şirk koşmamaya gelince bir türlü kabul etmiyorlar,müminler ise tüm dinlerin ve peygamberlerin getirdiği la ilahe illallah sözüne iman ediyorlar,aradaki fark en son islam dini gelmiştir ve Allahın nezninde geçerli din islamdır.Allah'ın birliğine iman edibde hz.Muhammed sav.in O'nun kulu ve resulü olduğuna iman etmemek Allah'ın en son insanoğlu için gönderdiği islam dinini kabul etmemektir ki,böylebir şekilde Allah'a kulluk ve birleme iddaası dahi sebebi necat olmaz.'Ey iman edenler Allah'a itaat edin,peygambere itaat edin.İşlerinizi boşa çıkarmayın.'Muhammed 33.Muhammedül emin sav.itaatide hadislerden onun sözlerinden görürsün,yaparsın,islam alimlerine itimat edersin,yoksa Kuranı dahi anlayamazsın farz namaz vakitlerini 3 e indirirsin.din ben Allahı tekledim,kulluk yüzümü O'na döndüm demekle olmaz.Onun ahkamına ve şeriatine uyacak ve Allah'tan en çok alimler korkar,ayatı beyanatına göre diğer tüm muhlis müminler gibi takva ehline hürmet edecek,onlara itimat edeceksin.Yoksa ne Kuran'ı ne de resulünü anladığını iddaa edebilirsin.Vesselam
"Malum şeytan Allah'ın dosdoğru yolu üzerinde oturmakta, Allaha karşı yalan uyduranlarınen rahat manevra alanı orası. İnsan eliyle yazılmış, pekçok hurafe ile dolu, tamamen iyi niyetle yazılmış olsa bile öznel motiflerden kurtulamaması ihtimali ve sapkınlığa yol açma ihtimali olan kaynaklara itibar etmek ne kadar emin bir yoldur? ... Tehlikesi tüm amellerinin boşa gitmesi ve ebedi Cehennem ise, Uzun olsa da emin bir yolu takip etmek, dini Kuran'dan öðrenmek daha iyi değil mi ?"
Selam Elmuh kardeş,hoş geldin.Güzel tespitlerin için Allah razı olsun.Biz Kurana yöneldikçe yolumuzun üstünde oturan bu şeytan ve onun dostları aydınlıktan rahatsız olup kendi karanlık dünyalarına çekileceklerdir inşallah.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Artık durduğun safı açık olarak belli ettiğine göre daha açık konuşabiliriz.
Bu sitedeki son birkaç gündür yazılarını izliyordum. Önce bir kaç gün geliyorum, geleceğim, ne düşünüyorsunuz diye mümkün olduğunca ağır bir dille yazılmış kısa mesajlar yazdın. Yukarıdaki yazından gördüğüm kadarı ile Türkçe'yi de kullanabiliyorsun. Hemen burada aklıma gelen bir ayeti yazmak istiyorum. Aslında yazılarını ilk okumaya başladığımda aklıma gelmişti, yazmak için biraz bekleyeyim dedim.
7:78 Onlardan bir zümre vardir, aslinda Kitap'tan olmayan birseyi siz Kitap'tan sanasiniz diye, dillerini Kitap'la egip bükerler. O, Allah katinda olmadigi halde, "Bu, Allah katindandir." derler. Bilip durduklari halde, Allah hakkinda yalan söylerler.
Demek istediğim Arapça sözler katmak, bir fikrin doğru olması için yeterli ve değerli değil. "Alimlerinin" bir kısmının Kuran'ı çarpıtmasını da bu alanda değerlendirebilirsin.
Daha sonra Haniflik bidat'tır diye ortaya çıktın. Bunu ispatla dedim. Halen bu konuda tek bir ayet delil gösteremedin. Onca "alimden" öğrenmiş olmana rağmen halen bana Kuran'dan bir delil, bir açıklama getirememen, sana bu konuda yapılan açıklamaları anlamaman hatta tahminim dikkate bile almaman ezberden konuşman bana tuhaf geliyor.
Kuran'dan delil getiremeyince, onun yerine kim oldukları hakkında hiçbir açıklama yapmadığın "İslam Alimleri" gurubuna inanmamız gereklidir gibisinden bir açıklama gönderdin.
Allah'tan en çok alimler korkar, Allahın gücünü ve büyüklüğünü en iyi onlar anlar anlamındadır. Her alim denilenin arkasından gidin anlamında değildir. Mutlaka senin bahsetmiş olduğun Alimler içinde de Allahın büyüklüğünü kendi bilgisi oranında anlamış ve korkmuş olanlar vardır. Ancak insan bilgisi her zaman görecelidir, mutlak değildir. İnsan bilgilerinde her zaman bir eksiklik ve/veya yanlışlık olma ihtimali çok yüksektir. Bu nedenle isimlerine alim denilse de o insanların anlayışına uymak doğru olmayabilir. Onların fikirlerini elbette kullanabilirsin, bu forumda üretilen fikirleri de, bunların dışında edindiğin fikirleri de.. ancak değerlendirmede kıstas mutlak bilgiye sahip olan tarafından indirilen Kuran olmalıdır.
Senin bahsetmiş olduğun o alimlerin birinin sözü diğerini tutmuyor, pek çok söz Kuran ile uyumlu değil. Sen kerameti kendinden menkul alim atalarına güvenerek dini yorumluyorsun. Onların alim olduklarına kim tanıklık ediyor hiç düşündün mü... Bozacının şahidi şıracı... Bir din uydurulmuş gidiliyor...
Ne dediğinizin/yaptığınızın farkındamısınız: Şirki meşrulaştırmak için, "şirk ayetleri Kuran'ın ilk hitap ettikleri içindir deyip Kuran'ın bir kısmını saklarsın, bu kerameti kendinden menkul alimlere/şeyhlere yer açarsın ve/veya şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır diye eklersin. Kuran'a Allahın sözüne değil onlara uyarsın şirke düşersin farkına varmazsın, "çünkü şirk ayetleri sizin için değildir", çünkü Haniflik bidat'tır. Artık yeni bir din getirmişsindir, buna razı gelmeyeni kafirlikle itham edeceksin. Insanları böylelikle sindireceksin.
Bu forumda savunmuş olduğun fikirleri çürüten, fikir alabileceğin pek çok yazı var, eğer niyetin iyi ise.
Bana gelince, ya bütün Kuran'a dönüşüme, onu incelememe ve dini onun temelinde anlamama rağmen yanılıyor isem ne mi olur:
Bakara 286: Allah, kimseye gücünün yeteceğinden fazlasını yüklemez. Kazandığı lehine, yüklendiği aleyhinedir. Ey Rabbımız, unuttuk veya yanıldıysak sorumlu tutma bizi. Ey Rabbımız, bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır yük yükleme. Ey Rabbımız, bize gücümüzün yetmeyeceğini yükleme. Affet bizi, bağışla bizi. Sen Mevlamızsın. Kafirler güruhuna karşı yardım et bize.
7:78 Onlardan bir zümre vardir, aslinda Kitap'tan olmayan birseyi siz Kitap'tan sanasiniz diye, dillerini Kitap'la egip bükerler. O, Allah katinda olmadigi halde, "Bu, Allah katindandir." derler. Bilip durduklari halde, Allah hakkinda yalan söylerler.
Demek istediğim Arapça sözler katmak, bir fikrin doğru olması için yeterli ve değerli değil. "Alimlerinin" bir kısmının Kuran'ı çarpıtmasını da bu alanda değerlendirebilirsin.
Daha sonra Haniflik bidat'tır diye ortaya çıktın. Bunu ispatla dedim. Halen bu konuda tek bir ayet delil gösteremedin. Onca "alimden" öğrenmiş olmana rağmen halen bana Kuran'dan bir delil, bir açıklama getirememen, sana bu konuda yapılan açıklamaları anlamaman hatta tahminim dikkate bile almaman ezberden konuşman bana tuhaf geliyor.
.......Senin bahsetmiş olduğun o alimlerin birinin sözü diğerini tutmuyor, pek çok söz Kuran ile uyumlu değil. Sen kerameti kendinden menkul alim atalarına güvenerek dini yorumluyorsun. Onların alim olduklarına kim tanıklık ediyor hiç düşündün mü... Bozacının şahidi şıracı... Bir din uydurulmuş gidiliyor...
Ne dediğinizin/yaptığınızın farkındamısınız: Şirki meşrulaştırmak için, "şirk ayetleri Kuran'ın ilk hitap ettikleri içindir deyip Kuran'ın bir kısmını saklarsın, bu kerameti kendinden menkul alimlere/şeyhlere yer açarsın ve/veya şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır diye eklersin. ........Bana gelince, ya bütün Kuran'a dönüşüme, onu incelememe ve dini onun temelinde anlamama rağmen yanılıyor isem ne mi olur:
Bakara 286: Allah, kimseye gücünün yeteceğinden fazlasını yüklemez. Kazandığı lehine, yüklendiği aleyhinedir. Ey Rabbımız, unuttuk veya yanıldıysak sorumlu tutma bizi. Ey Rabbımız, bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır yük yükleme. Ey Rabbımız, bize gücümüzün yetmeyeceğini yükleme. Affet bizi, bağışla bizi. Sen Mevlamızsın. Kafirler güruhuna karşı yardım et bize.
Allah razi olsun diyorum. Sizi bu kadar guzel bir sekilde ozetlediginiz icin alkisliyorum.
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
SEVGİLİ ELMUH GERÇEKTEN ÇOK AYDINLATICI YAZMIŞSIN.BU DA BENDEN
ALLAH'A EMANET OL...
NOT:MEZHEP YADA TARİKAT YANLISI ARKADAŞLAR KURANDAN FİKİRLERİNİZE DESTEK BULAMAYIP SIKIŞINCA BİZİ PEYGAMBERSİZLIKLE SUÇLAMAYIN,LEVH-I MAHFUZDA KORUNAN KURANI UYGULAMAK PEYGAMBERİMİZİN SAHIH OLDUĞU TARTIŞILMAZ TEK YOLU SÜNNETİDİR.
PEYGAMBERİMİZİN KUTUBBI SITEDEN SAHIH HADİSİ VAR Kİ'BENDEN KURAN DIŞINDA BİR RİVAYET GELDİĞİNDE KURANDA KAYNAĞI YOKSA YADA ÇELİŞİYORSA ONU ALMAYINIZ'.BİZDE SENİ PEYGAMBERİ İNKARLA SUÇLAYABİLİRİZ,GERÇEK SUNNET BUDUR.
KURAN HERŞEYİ DETAYLI ANLATIR YUSUF 111
KURAN MÜMİNLERİN OKUYUP ANLAMASI İÇİN KOLAYLAŞTIRILMIŞTIR.
Elmuh kardeş selamün aleyke.Mutlak bilgi vahiydir diyorsun.Evet bizlerin bu konuda bir itirazı yok.Yalnız bu şu demek değil işi mütehassına sorma.senin ayetlerin nüzul sebebini o dönem islam toplumunun yaşayışını ve vahyin gönderildiği şahıs olan Muhammedül eminin söz ve yaşayışını bilmeden şu ayetlre vakıf olman imkansızdır.Eğer bu nakillerde bir şüpen varsa o zaman sana deriz ki sen bu Alimlerden bir kısmının emin kişiler olabileceğini söylüyorsun öyleyse bu emin kişilerin ittifak ettikleri meseleleride niye red ediyorsun.Bu meseleler işin ciddiyetini bilmeyen,takvasız ve Allah'ı enaz senin kadar bir bilmeyenlercemi günümüze taşınmıştır.Hayatını şu kurana vakfetmiş onlarca müfessir,binlerce muhaddis ve alim var ki ben bunların hiç birine güvenmem yalnız vahiy var ve ben onu okudum aklım bunu böyle anladı diyorsan ki bu aynı inatçı bir çocuğun ben herşeyi bilirim şu büyüklerime saygı duymam faydalanmam demesi gibidir.Ayrıca sana kimse Kuran okuma demiyor ki inanmada demiyor,Allah'a eş koşda demiyor.Karşındaki insanda senin gibi Kuran okudu,inandı,iman etti,tevhidi kabul etti.Ama ben sana Kuran'dan dayanak getiremiyorsam sen benim yazılarımı okumadın demmek ki.Senin yazdıklarının hepsi Kuran mı anlayışına göre delil getiriyorsun,herşeyin bir metodu vardır İslam dinini kavraman için o dinin Kuranına ,peygamberine,ashabı güzinine ve itibar sahibi alimlerine ihtiyacın var.Birde Kuran ayetlerini bütünlük içinde okumaz isen haniflikle islam,hanifle müslüman arasındaki farkı kavrarsın,inşallah.Yinede Allah'ı bir bilmen yetmesede ortak noktamız kardeş.Kim İslam'dan başka birdin ararsa o din ondan kabul edilmez...(Ali imran )Kim islam dini( Kuran ve sünnete) uymayan bir şey getirirse bu merdudtur,kabul görmez.(buhari,müslim,ebu davud) vesselam..
"Onların fikirlerini elbette kullanabilirsin, bu forumda üretilen fikirleri de, bunların dışında edindiğin fikirleri de.. ancak değerlendirmede kıstas mutlak bilgiye sahip olan tarafından indirilen Kuran olmalıdır. "
Yani bizden önce İslam üzerimne araştırma yapmış olanların da bilgilerinden faydalanabilirsin. Ama bunun güvenilir olması için Kuran tarafından desteklenir olması, Kuran'a aykırı olmaması gerekiyor.
Niçin bunun tersiyle itham ediyorsun ?
Alimlerden bir kısmının emin kişiler olduğunu söylemedim. Allahtan başka mutlak doğruyu söyleyebilecek kimse olmadığına göre eminlik sıfatına sahip bir "alim"'de olamaz. Sadece bir konuda fikir üretmiş, bir ürün ortaya koymuş ise onu değerlendiririz. Din kavramı içinde değerlendirilmesi gerekiyor ise Kuran'a başvururuz.
Allah Kuran'ı daha önce göndermiş olduğu kitaplar için bile doğrulayıcı (referans) yapıyor ise senin bahsetmiş olduğun alimlerin çalışmalarını niçin Kuran ile sınamayalım. Neden bu korku.
Aradan geçen 14 yüzyıllık süre 35 yıllık nesillerden hesaplasan 40 nesil eder. Bu arada bilgilerin, onca politik manevralar, çıkar çevreleri ilişkileri, kültürel hurafeler, diğer dinlerden kalan hurafeler, toplumsal inanç, toplumsal kültür tarafından değiştirilmeden gelebileceğine, insanın edinmiş olduğu değerlerden etkilenmeden bağımsız olarak yorum yapabileceğine nasıl emin olabiliyorsun, niçin Kuran'dan doğrulattığın bilgiyi kabul et deyince panik oluyorsun. Din kültürünü din yerine geçirmek için bu çaba niye. Allah, "Allahın ipine sarılın" demiyor mu ?
Evet sadece vahye güvenen inatçı bir çocuğum. Daha sağlam bir kaynak mı var ? Varsa ismi nedir, nerededir, kimdedir.
Yazılarının hepsini kelime kelime okudum. Sayende Osmanlıcam'da gelişiyor. Ama halen Hanif olmanın nasıl bidat olduğunu açıklayamadın. Haniflik ayrı bir dinmiş gibi cevaplar veriyorsun. Sence Haniflik ayrı bir din mi ? Lafı eğip bükmeden, ima yoluna gitmeden, açıkça cevap verirsen daha iyi anlayacağım.
Hanifliğin İslama uymadığını söylüyor. Sonrada İslama karşı olanlar ile ilgili ayetler veriyorsun. Senin onca alimden öğrendiğin metodolojin bu mu... Hangi alim bu metodolojiyi kullanmış çok merak ediyorum.
Senin alim dediklerinin hangisinin elinin altında bilgisayar vardı. İki tane mi beyinleri vardı. İnternetleri mi vardı. Bizim gibi onların eserleri de dahil olmak üzere tüm bilgi kaynaklarına rahatlıkla erişebiliyorlarmıydı. Onlar bugün bilimin geldiği noktadaki buluşlardan haberdarmıydı. Örneğin evrenin genişlemesinden ne anlıyorlardı. Hubble sabitini biliyorlarmıydı. Ayetleri yorumlamak için bizden daha fazla hangi bilgi ve kaynağa sahiptiler. Kendinize bu güvensizliğiniz neden, neden dini eskilerden gelen görüşlere ihale edip işin içinden sıyrılıyorsunuz. Eğer o alimler doğru tesbitlerde bulunmuş ise, bugün Islam aleminin bu acınası durumu neden?.. Neden mezheplere bölünüp müslümanları paramparça etmişiz.
Bizim araştırmamız ve doğruyu bulmamız sizi neden rahatsız ediyor.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma