HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: MUSHAFIN TERTİBİ HATALI MI? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

dost1 Yazdı:

Selamün Aleyküm! Değerli aliaksoy Kardeşim!

aliaksoy yazdı

Bu nedir abi ? "Kelime" yanlış mı anlıyorum ? "kelime" ne demek ? Kelime sinonim olunca değiştirilebilir mi oluyor. Ben arapça bilmem ama, bu iddianın sahibi de artık açık etmelidir.

Neyi açık etmelidir ?

Şunu:

Hareke meselesi hallolunca sırada bu sinonim kelimeler mi var ?

Hikmet dolu Kur'an'ı indiren Allah alemlerden münezzehtir. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur.

Ancak O'na iman eder, ancak O'ndan dileriz.

"... açık etmelidir" diye soruyu kendiniz sormuş yanıtı da kendiniz vermişsiniz.
Alemlerin Rabbi olan Allah'ıma "okuduğunuzu anlayanlardan olmanız" için duacıyım.

Ağzınızdan çıkanı kulağınız duysun.

"Hikmet dolu Kur'an'ı indiren Allah alemlerden münezzehtir."

Bunun aksini iddia eden mi var?

"Ancak O'na iman eder, ancak O'ndan dileriz."

Biz başkasına mı iman edip başkasından diliyoruz.

Bu konudaki zannınızdan dolayı Rabbim size basiret nasip etsin. İdraki açık olanlardan eylesin.

...

Lütfen Bu formdaki tüm yazılarımı okuyunuz. Sonra hakkımda dilediğiniz gibi düşünebilirsiniz.


...

Kusursuz olan Allah�tır.

Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah�a emanet olunuz.

[010.036] [DI] Onların çoğu zanna uyarlar; gerçekte ise zan, hakikat karşısında bir şey ifade etmez. Allah, yaptıklarını şüphesiz bilir.


[049.012] [DI] Ey inananlar! Zannın çoğundan sakının, zira zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin suçunu araştırmayın; kimse kimseyi çekiştirmesin; hangi biriniz ölü kardeşinin etini yemekten hoşlanır? Ondan tiksinirsiniz; Allah'tan sakının, şüphesiz Allah tevbeleri daima kabul edendir, acıyandır.



Selam Dost1 kardeşim, dostum !

Kusursuz olanın Allah olduğunu biz bilmiyor muyuz?
En doğruyu Allah'ın bildiğini biz bilmiyor muyuz ?

Üzerinize alınıp, aleyhinize manalandırmak istediğiniz sözü, size nisbet olsun diye yazmadım. Bu forumda pek çok yazımın sonu da, "O'na iman eder, ancak O'ndan yardım dileriz" şeklinde biter.

Siz benim soruma cevap verin lütfen. Hz. Ali mushafında az sayıda da olsa farklı kelimeler var demek  ne demek?

Sizin bu forumun bu bölümündeki yazılarınızın tamamını yazıyı yazmadan önce zaten okudum. Bunu da açıkça belirttim.

Siz benim soruma cevap verin.  Yazınızın  geri kalan kısımlarını kopyala yapıştır yapmakla cevap vermiş olmuyorsunuz. Ben orada hiç bir cevap görmüyorum. Hz. Ali mushafında anlamda değişiklik yaratmayan bir kaç kelime farklılığının olmasını izah edin. Anlayamadığımız yerini açıklayın. Bunu Hz. Ali mi değiştirmiş ? Yoksa bu onun için başkalarının sonradan getirdiği bir uydurma mı? Eğer böyle ise, yazınızda neden görüşünüzü destekler mahiyette sıraladınız?

Ve mümkünse yazımın ilk kısmına da cevap veriniz. Sizin değiminizle "Basiret" kabilinden...

O'na iman eder, O'ndan dileriz... Elbette hepimiz...

Selam ile...
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Kamer kardeşim,

Senin yaptığın alıntıda şikayet ettiğin kelimeler kaç defa geçiyor bi say bakalım. Öyle ya sen de başkasından alıntı yaptın ama, senin görüşünle; "Bir konuyu birkaç sefer alıntı yapmak o konuyu meşrulaştırmaz."

Selam ile...
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Aleyküm Selam! Aliaksoy Kardeşim, dostum.!

 

 

Aliaksoy yazdı:

Selam Dost1 kardeşim, dostum !

Kusursuz olanın Allah olduğunu biz bilmiyor muyuz?
En doğruyu Allah'ın bildiğini biz bilmiyor muyuz ?

Üzerinize alınıp, aleyhinize manalandırmak istediğiniz sözü, size nisbet olsun diye yazmadım. Bu forumda pek çok yazımın sonu da, "O'na iman eder, ancak O'ndan yardım dileriz" şeklinde biter.

 

Sitemize üye olduktan sonra yazdığınız yazıların başlığını ve bitiriş cümlelerinizi aşağıda belirttim.

 

Kur’anda Kadin DOVMEK Var mi ?   Gönderen: 06 subat 2007 Saat 9:36am  Selam.

Kur’an Gore Namaz Nasil KILINIR    Gönderen: 07 subat 2007 Saat 12:59am Selam

Kur’an Gore Namaz Nasil KILINIR    Gönderen: 07 subat 2007 Saat 7:38pm   Selam

BİZLER HANİF DOSTLARIZ...            Gönderen: 07 subat 2007 Saat 1:48pm  Selam

Zülkarneyn Hakkında                           Gönderen: 06 subat 2007 Saat 1:46pm  Selam ile...  

Zülkarneyn Hakkında                       Gönderen: 07 subat 2007 Saat 8:21pm    Selam ile...

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI SiTEMiZE YANIT

Gönderen: 07 subat 2007 Saat 7:24pm Ancak O'na iman eder, ancak O'ndan dileriz. Selam ile...     

Gönderen: 07 subat 2007 Saat 10:55pm  boş

Gönderen: 07 subat 2007 Saat 11:04pm  Selam ile..

 

Üzerinde 19 var da son nokta          Gönderen: 09 subat 2007 Saat 11:49am Selam ile

MUSHAFIN TERTİBİ HATALI MI?     

Gönderen: 09 subat 2007 Saat 1:05am    Selam ile...

 

Cevap yazdığım yazınızın                                       

 

Gönderen: 09 subat 2007 Saat 10:24am  

 

Neyi açık etmelidir ?

Şunu:

Hareke meselesi hallolunca sırada bu sinonim kelimeler mi var ?

Hikmet dolu Kur'an'ı indiren Allah alemlerden münezzehtir. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur.

Ancak O'na iman eder, ancak O'ndan dileriz.

Selam ile..

 

Gönderen: 10 subat 2007 Saat 3:43am O'na iman eder, O'ndan dileriz... Elbette hepimiz...

Selam ile...

 

Gönderen: 10 subat 2007 Saat 3:57am  Selam ile...

 

Rahmet Şiiri                                            Gönderen: 10 subat 2007 Saat 6:11pm   boş

 

 

 

Değerli Kardeşim!

 

 

Aliaksoy yazdı:

 

Neyi açık etmelidir ?

Şunu:

Hareke meselesi hallolunca sırada bu sinonim kelimeler mi var ?

Hikmet dolu Kur'an'ı indiren Allah alemlerden münezzehtir. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur.

Ancak O'na iman eder, ancak O'ndan dileriz.

Selam ile..

 

Yazınızdan bana nisbet olsun diye yazdığınızı anlayarak yazımı yazmıştım.Ki :

Üzerinize alınıp, aleyhinize manalandırmak istediğiniz sözü, size nisbet olsun diye yazmadım. Bu forumda pek çok yazımın sonu da, "O'na iman eder, ancak O'ndan yardım dileriz" şeklinde biter.

Cevabınızdan böyle olmadığını anladım.

Üzülmenize vesile olduysam sizden af ve hakkınızı helal etmenizi istirham ederim. Tevvab olan Rabbimden de af diliyorum.

 

Aliaksoy yazdı:

Siz benim soruma cevap verin.  Yazınızın  geri kalan kısımlarını kopyala yapıştır yapmakla cevap vermiş olmuyorsunuz. Ben orada hiç bir cevap görmüyorum. Hz. Ali mushafında anlamda değişiklik yaratmayan bir kaç kelime farklılığının olmasını izah edin. Anlayamadığımız yerini açıklayın. Bunu Hz. Ali mi değiştirmiş ? Yoksa bu onun için başkalarının sonradan getirdiği bir uydurma mı? Eğer böyle ise, yazınızda neden görüşünüzü destekler mahiyette sıraladınız?

 

Bu konu ile ilgili yazılarım bu başlık altındadır. Bu yazılarımdan sorunuza cevap bulursunuz ya da bulmazsınız.Takdir sizlerindir.

 

Kusursuzluk sadece Allah’a mahsusdur.

En doğrusunu bilen Allah’tır.

Sevgi saygı ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam dost1,

Ben de bir çoğumuz gibi insanlara karşı güzel söz söylemeyi bir sadaka, bir ibadet, bir güzellik olarak gören bir kimseyim. Yaşamımda da buna dikkat etmeye çalışıyorum.

Ben bir avukatım. Bir kimsenin bir hakkı söz konusu edildiğinde, görev yaptığım baroda belki benden daha sert ifadelerle dilekçe yahut cevap layihaları yazan bir avukat yoktur. Kendi meslektaşlarından dahi çok zaman eleştiri almışımdır bu yüzden. Yerel mahkeme hakimlerini yahut Yargıtayı dahi dilekçelerimde yeri geldiğinde çok ağır sözlerle eleştiririm.

İlmi meselelerde de böyle. İlimde özellikle dine ilişkin bir ilimde "ayıp", "korku", "kibarlık için hakikati gizlemek" vs. şeylere itibar etmem. Tabi, bu dostlar meclisinde konuşuluyorsa böyledir. Bilirim veya zannederim ki, onlar da başka değil, sadece hakikatin ortaya çıkması için söyleyen, birbirini "kardeş" olarak gören kimselerdir.

Hanif dostlar sitesinin yeni bir kullanıcısıyım. Ama, şurada yapılan Kur'an sohpetlerini gördüğümde burayı da böyle bir "dost meclisi" bildim. Muhakkak ki, hiç kimse bir birine "bilgiçlik taslamak" yahut başkaca bir "şahsi beklenti" için yazmamaktadır. Zaten "siyasi tartışmalar" başlığı altında açılan ve site yöneticilerince kitlenen bir kaç başlık "kısmen" müstesna olmak üzere  bu husus apaçık ortadır.

Ben yazımın  deliller üzerinde tartışan bölümüne cevap beklerken, kuşkusuz iman ettiğinize sözleriniz ile "şahit" olabileceğim bir hususu size karşı söylemişim gibi algılamanız beni çok üzdü. Çünkü bu sefer ben bir ithamda bulunmuş olurum. Hem de, dünyada hiç kimsenin içinde bulunmasını istemeyeceğim bir hal üzerine bir itham. "Size müslümanca selam verene dünyanın geçici menfaatini arayarak "sen müslüman değilsin ki" demeyin. Selamı en güzel suretle alın" diye öğreten Allah'a iman eden bir kimse olarak, müslüman olmayana dahi layık görülmeyen bir ithamı ilim meclisinde sohpet edilen bir kimseye söylemiş olurum ki, kesinlikle böyle bir şeyi kastetmedim.

Bu hususta da en güzel öğreten Allah'tır. Alemlere Rahmet olarak gönderilen son peygambere, "Sakın şüphecilerden olma" , "Sakın müşriklerden olma" diye defalarca söyleyen ve peygamberinin zaten "şüphecilerden",     "müşriklerden" olmadığını kesin bir ilimle bilen Allah...

En iyisimi siz bu kabilden kabul edin.

Hikmet dolu Kur'an'ı indiren Allah alemlerden münezzehtir. O'nun kelimelerini değiştirebilecek yoktur.

Ancak O'na iman eder, ancak O'ndan dileriz.

Selam ve aff dileklerimle...



   

  
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım


kuran ayetlerinin diziminin sahabenin ictihadı ile olduğu savunulmuş bu başlıkta...

delil olarak ta ayet dizimini belirten bir ayet olmaması ve farklı dizilimleri olan mushafların varlığı gösterilmiş...

bence de  bu görüş doğru gibi görünüyor...

ayrıca bu konuda farklı bakış açısı verebilecek başka bir çalışma  da aşağıdaki link te dir...





Arthur Jeffery ve Kur'an Çalışmaları Üzerine

__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Kuran uzerine yapilmis ciddi calismalarin yokluk doneminde, muktedir bati sahip oldugu  teknolojik avantajlari  ve somurgeciligin sundugu beles imkanlari sayesinde son bir kac yuzyilin en kapsamli kuran arastirmalarini gerceklestirmistir. Kendi toplumlarinin geride kalmisligina cozum arayan musluman dusunurler, bu surecteki bati calismalarinin asiri derecede etkisi altinda kalmaktan kendilerini kurtaramamistir.  Bu calismalari incelemek icin bir cok islam aydini omrunu tuketmis ve artik anlasilmaya calisilan  Kuran olmaktan  cikmistir.

Yukaridaki  ifadelerimle cok ciddi nitelikteki eserleri hazirlamak icin emek harcamis olan batili ilim adamlarini kucumsemiyorum. Gunumuz Islam aydinlarinin bati aleyhtarlari gibi gorunenleri de  dahil herbiri onlardan cok buyuk sekilde istifade etmislerdir. Benim izah etmek istedigim  bu calismalari sahip olduklari degerin  otesine tasimanin dogurdugu sorunlardir. Batili ilim adamlarinin icinde Watt gibi Kuran'i Allah'in vahyi, Muhamedi Allah'in resulu olarak  gordugunu ifade edenler  dahi, bulunduklari muhalif cografyada  bilinc altlarina yerlesmis olan   sartlanmalardan kendilerini tam olarak kurtaramamislardir. 

 Yuzyillar boyu bati, insanina Islam nefreti asilamistir. Muhammed'e en karanlik cehalet caglarinda attiklari   sahte peygamber iftirasindan, gunumuzun batili  ilim adamlari bile etkilenmeye devam etmektedir. Isa ve selefi olan eski ahid ileri gelenlerinin hakkinda yapilan kriterler Muhammed ile kiyaslandiginda bu durum cok rahat bir sekilde gorulur.  Batili ilim adamlarinin   insaflilari Muhammed'i kendini peygamber sanan ileri goruslu bir lider olarak gormekten oteye gecememislerdir.   

Kuran aydini batililarin urettigi dusuncelerden ,yorumlardan ziyade teknikleri dikkate almalidir.Teknikten kastim bilimsel yontemlerdir, batililarin belli bir sonuca ulasmak icin yazdiklari senaryo ezberi degildir.Batili ilim adamlarinin derledigi kaynak calismalardan faydalanirken onlarin tespitlerini mutlak hakikat olarak gorulmemelidir.  Hatta cok daha ileri giderek  Kuran'in bunyesinden kaynaklanan yeni bir yontem olusturulmalidir.

 Simdilerde coklarina  hayal gibi gorunmekle birlikte bu  gelisim surecinin temelleri atilmaya baslanmistir. Ilahiyat merkezlerinin disinda vucut bulan,organizesiz ve simdilik amator  fakat  cok kararli olan bu kesim, kendi bunyesinden er gec bilincli bir nesil ortaya koyacaktir. Butun gelismeler bunu gostermektedir. Artik Ilahiyatcilarin dahi populerlik devami icin ezberleri bozulmustur.

 Allah'a emanet

Kadir  

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

"Biz  resulleri yalniz kendi toplumunun diliyle gonderdik ki onlara aciklasinlar." ifadesinden dunyadaki her topluma mutlaka kendi dillerini konusan bir resul gonderilecegini anlamamiz mumkun gorunmemektedir. Bu risaletin ilk ulasimina yonelik bir ifadedir. Yani Allah ne zaman bir resul gondermisse bunu boyle yapmistir.  Her degisik dili konusan topluma mutlaka bir resul gonderilecek diye bir anlami bu ayetten cikarmak mumkun degildir. Yapanlar her ne niyetle  olursa olsun bu ayeti saptirmis olurlar.

 Muhammed ve arkadaslari  Araplardan baslayarak halkayi baska dilleri konusan toplumlara dogru genisletmislerdir.  Muhammed ve yanindaki inananlar Allah mesajinin insan dilinde iletilmis olmasinin ifade ettigi manayi anlamakta gucluk cekmemislerdir.   Kuran'in  beser kokenli  bir dil olan arapcada ifade edilerek  onun diger beser dillerine cevirebilme potansiyeline de sahip kilindigi onlar icin apaciktir. Daha sonra ki ortamlarda ozunden uzaklastirilan ifadeler sonucu bu kargasalar ortaya cikmistir. 

 Ilk olarak Arapca indirilen Kuran'i yalniz Araplara mahsus gormek Kuran anlayisini kavrayamamanin bir sonucudur. Kuran'in  orjinal dilindeki mesaji   her dilde rahatlikla ifade edilebilir.

 Kuran'in vahyinden sonra gecen yuzyillar boyu yasananlar yuzunden, Kuran'i baska dillere cevirmekten once kendi ilk dili icinde anlasilma sorunlari dogmustur. Ilim cevrelerinde yasanan  bu degisik anlayis sorunlari surerken, halk duzeyinde Kuran sadece ritueller ve torenlerde soylenen duvarda asili tilsimli  kitap haline getirilmistir. 

Bu sorunlari bizler  kisisel olarak zorlanarak da olsa asabilirken toplumsal gelismeler cok daha uzun surecektir. Bu yuzden  gunumuz Kuran aydininin icinde bulundugu  ortamin genel kanaatlerini kendine perde etmeden sorunlarin ustune gitmesi ve organizeli alt yapi calismalari yapmasi gerekmektedir.

Allah'a emanet

Kadir

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım


Hz.Peygamberin vefatının hemen ardından Kuranın toplandığı ve bunun için bir komisyonun oluşturulduğu ve bu komisyou hassas davrandığı bilinmektedir. Burada dikattimiz çeken husus, Onlar hiçbir zaman şimdilerde Müslümanların devamlı olarak dile getirdikleri: “onu biz indirdik ve yine onu biz koruyacağız ” ayetini dile getirip “Kur’an’ı Allah korur” demediler. Derlenen kuranın tamamının derlenip derlenmediği ve hatta ayetler ve süreler yerleştirilirken neye göre davrandığı konusu aslında ihtilaflıdır. Mesela Abdullah b.mesuda göre nas ve felak süresi ayet değildi.Ebu derda da aynı endişede idi.Ki bu iki sahabe hz.peygamberin kuran okumada öğretmen olarak gördüğü iki sahabe idi.

Ayrıca Kunut dualarının Kur’an’dan ayetler olduğu konusunda bir takım rivayetler bulunmaktadır.Yine Müseylime ile yapılan savaş sonucu Kur’an’dan bazı ayetlerin kaybolduğu açıkça bildirilmektedir.


Ne var ki , genel olarak: “onu biz indirdik ve yine onu biz koruyacağız” ayeti kerimesi gündeme getirilerek bu tür rivayetler, örtülmeye çalışılmıştır. Bir rivayete göre İbni Abbas bir hadisi aktarır ve: “Bu Kur'ân'dan mıdır, değil midir, bilmiyorum.» şeklinde şüphesini ortaya koyar.Çünkü tüm Kuran her sahabinin ezberinde değildi. Hadisler bize kuranın bir kısmının unutulduğu ve elimizde olmadığını gösteriyor.Bize ulaşan Kur’an’ın sahabenin hatırladıklarından oluşan vahiylerdir. Bu düşünceyi çoğu klasik ulema benimsemektedir.


Buna karşın “onu biz indirdik ve yine onu biz koruyacağız” ayeti kerimesini delil göstererek Kur’an’da hiçbir değişikliğin olmasının mümkün olmadığını, onun Allah’ın koruması altında olduğunu, bu sebeple bu tür rivayetlerin Kur’an’ın eksik olduğunun göstergesi olabileceğinden dolayı hepsinin reddedilerek elimizdeki Kur’an’ın Allah’ın indirdiği gibi bize ulaştırıldığını, bu ulaştırmada esas amilin ilahi koruma olduğunu ve bu korumanın günümüzde de aynen devam ettiğini savunmak, pek tutarlı gözükmemektedir. Esasen bu ayetin anlamı, Kur’an’ı kıyamete kadar koruma anlamında değil, nüzul döneminde müşriklerin; Şeytanın Kur’an’a müdahale ettiği ve Kur’an’a bazı unsurları karıştırdığı iddialarına karşı Şeytandan koruma anlamında olduğunu müfessirler belirtirler, biz de bu kanaatindeyiz. Bize ulaşan korumalı ayetler de insan koruması ile olmuştur. Aksi bir durum neden tevrat ve incilin de korunmadığını ortaya koyacaktır.

Ayrıca Hz. Ömer’in Kur’an’ı bir araya getirme konusundaki çabası onun büyüklüğün göstergelerinden biridir. Tehlikeyi sezerek derhal girişimde bulunmuş ve çağlar boyu Müslümanların yaşayabilecekleri problemin o dönemden halledilmesini sağlamış ve halife Hz. Ebubekir’i harekete geçirerek Kur’an’ı iki kapak arasına aldırtıp resmi mushafın oluşmasını sağlattırmıştır. Bunun sonucunda diğer sahabein ellerindeki farklı mushaf derlemeleri zaman içinde yok olmuştur. Onun bu girişimi olmasaydı, yukarıda değindiğimiz gibi farklı nüshalar arası problemlerle uğraşan bir İslam Dünyası ile karşı karşıya kalınabilir, herkes kendi elindeki Kur’an’a itibar eder ve sonuçta İslam medeniyeti günümüze bu şekilde ulaşması mümkün olmayabilirdi.

Kur’an’ın tertibi konusu da tartışılan bir meseledir. Hz. Peygamber'in bir takım sureler arası tertipler yapmış olduğu bilinse de, bunun bütün Kur’an’a yansımadığı açık bir gerçektir. Bu konuda bizim kanaatimiz Kur’an’ın tertibinin de sahabe komisyonu tarafından oluşturulduğu şeklindedir. Bu durum, sure sıralamasında olduğu gibi, ayetlerin sıralamasında da geçerlidir. Sureler sıralanırken, büyükten küçüğe doğru sıralanmıştır. Ayetlerin tertibinde ise zaman zaman tertip hataları, takdim tehirler göze çarpmaktadır.

Sonuç olarak elimizdeki Kur’an, sahabenin gayretleri ile toplanmış ve korunarak günümüze ulaştırılmıştır. Bu yapılırken, İncil’in oluşumunda havari katkı ve eklemeleri olduğu gibi, sahabenin bir ilavesi ve yorumu söz konusu olmamıştır. Sadece eksik bırakılan bir takım ayetlerin Hz. Osman dönemindeki çoğaltma sırasında ilave edildiği söylenebilir. Ancak sonuçta Hz. Peygamber'e indirilen ayetlerin hepsinin bize ulaşmadığı ortaya çıkmaktadır ki bu düşünceye klasik İslam bilginleri de katılmaktadır.


Sahabe, Hz. Peygamber'den duyduklarını ve hatırlayabildiklerini yazıya geçirmişler ve böylece bize ulaşmasını sağlamışlardır. O dönemde herkes binlerce beyit şiiri rahatlıkla bilebiliyordu. İşte Kur’an öncelikle bu şekilde korundu. Sonra Hz. Peygamber'den yaklaşık bir iki asır sonra kâğıdın İslam Dünyasına yoğun bir şekilde girmesi Kur’an’ın korunmasını da kolaylaştırdı. Bu durum sadece Kur’an’ın değil o dönemde yazılan birçok klasik eserin de korunmasını sağladı. İlk 1.5 asır da yazılan eserlerin günümüze ulaşması bunun göstergesidir. Nöldeke; “Yahudiliğin 5 asırda sistematik yapısına kavuştuğunu, İncil’in ise derli toplu hale gelmesinin 4 asır sürdüğünü, Oysa Kur’an’ın Mushaf hale gelmesinin Hz. Peygamber'in vefatından iki üç sene sonra olduğunu” belirterek bu önemli başarıya temas eder.

Sahabe döneminin üstün gayretleri ile toplanan Kur’an, İncil’in düştüğü duruma düşmemiştir. Bu titiz çalışma, İncil’de olduğu gibi farklı Kur’an nüshalarının ortaya çıkmasını da engellenmiştir. Sonuçta Kur’an, sahabenin koruması altında bir sonraki nesle ulaştırılmış ve o günden bu güne de insanların gayretleri ile korunmaktadır. Bu durum, bu kadar devasa ve önemli bir işi yapan sahabenin ne kadar başarılı olduklarının en önemli bir göstergesidir. Kâğıdın ve malzemenin bu kadar az olduğu bir dönemde, sadırlardaki ayetleri satırlara bu kadar az hata ile geçirebilmek çok zor ve fedakârlık isteyen bir iştir. Ancak sahabe toplumu bunu başararak ümmeti yüzyıllar sürecek kargaşalıklardan kurtarmışlardır. Bu sebeple her biri ne kadar şükranla anılsa eksik kalacaktır.



mehmet azimli


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Çok ilginç.
Yaptığınız alıntı için teşekkür ederiz Asım Bey.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

O MUSHAF HZ.OSMAN'IN DEĞİLMİŞ!



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats