HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Salat-ı Vusta (?) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam ile..

konu ve anlam bütünlüğü içerisinde meal denemesi :

ümmetün vasaten = en faziletli ümmet

es salatül vusta = en faziletli bağlılık

" bağlılıklarınızı koruyun ve o en değerli bağlılığı da. gönülden bağlılar olarak Allah için ayakta tutun "

" eğer korkarsanız, bir kişi ya da vasıta aracılığı ile. eğer güvende hissederseniz artık bilmezken size öğrettiği gibi Allah'ı hatırlayın "

( Hafizu emir forumu iki taraf arasındaki ortak eylemler için kullanılırmış bkz. M.İslamoğlu dip notu )

herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

selam ve saygılarımla.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

ebukerem Yazdı:

selam ile..

konu ve anlam bütünlüğü içerisinde meal denemesi :

ümmetün vasaten = en faziletli ümmet

es salatül vusta = en faziletli bağlılık

" bağlılıklarınızı koruyun ve o en değerli bağlılığı da. gönülden bağlılar olarak Allah için ayakta tutun "

" eğer korkarsanız, bir kişi ya da vasıta aracılığı ile. eğer güvende hissederseniz artık bilmezken size öğrettiği gibi Allah'ı hatırlayın "

( Hafizu emir forumu iki taraf arasındaki ortak eylemler için kullanılırmış bkz. M.İslamoğlu dip notu )

herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

selam ve saygılarımla.

Selam,

Bu durumda Ummanın el-vusta bölgesi de, en hayırlı bölge mi demek oluyor acaba ...

"Orta" anlamı nasıl "en hayırlı"ya dönüşmüş acaba...

Orta ümmet sözünden bir anlam çıkaramadıklarından olmasın...

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Ebukerem, "El-vustâ" ile ilgli değerlendirmen tamamen doğrudur. Kelime "el- xayr" ile eş anlamlı kullanılmış (3/110). Arap kelamında "el-vustâ" hayırlı; seçkin, üstün, iyi, en iyi anlamına geliyor (5/89, 68/28, 2/143). Kura'nda da hep bu anlamda gelmiş. "Ümmeten vesaten" karşımıza "xayra ümmetin" olarak çıkıyor (Âli İmran 110). Hayırlı/üstün bir toplum olacak ki, Hayr'a çağıran bir ümmet, diğer insanlara yol göteren (şuhedâ) bir toplum olabilsin. Bu sözü edilen grup, Resullah'tan Mekke ve Medine döneminlerinde hiç ayrılmamış, O'nunla hep birlikte olmuş örnek, sabikun gruptur. Bunlara Medine'de de bir grup dahil olmuş. Bunların münafığı olmamış, görülmemiştir.

Ancak, "Eğer korkarsanız bir kişi yada vasıta aracılığı ile..." şeklindeki anlamlandırma kime ait veya sana aitse, neye göre bu manayı verdin? Kaynağın yada delilin nedir? Lütfen!

Muhabbetle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selamlar elmuh ve haktansapmaz abiler,

vusta, vasat dediğiniz gibi Arapçanın en meşhur tamlama sıfatlarından sonuna geldiği için EN FAZİLETLİ EN DEĞERLİ EN SEÇKİN manalarında kullanılıyor ve çok yaygın ve bilinen bir kullanım.

orta demek isteseydi KIBLE ayetlerindeki gibi ŞATRA derdi. Şatra tam ortasından ikiye kesmek fiili ve sıfat olduğunda tam göbeği tam ortası merkezi anlamlarında kullanılıyor.

gelelim RİCALÜN ve RUKBANUN kelimelerine.

RİCALÜN Kuran daki tüm kullanımlarında ERKİŞİLER, ADAMLAR, ÖNDE GELEN ADAMLAR gibi anlamlarda kullanılmış. ( NİSA 1, 176 - ARAF 48 ve diğerlerinde )

Arapça da YAYA, MAARRE demek. yani MİM ELİF (şeddeli RE ), piyade YANİ YÜRÜYEN,  MAŞİN demek. yani MİM ELİF ŞİN. 

RE KEF BA dan oluşan kelime ise kök anlamı olarak BİNMEK, TAKİP ETMEK, ( bir şeyden dolayı ) İŞLEMEK manasına sahip.

kuranda BİNEK, BİNMEK, manalarında çok kullanılmış. Kök anlamına da uygun zaten. sonuçta BİNEK bir işi görmek üzere kullanılan vasıta araç manasındadır diye düşünüyorum.

ayrıca ilginç bir kullanım var Kuran da. enfal 42 de ER-REKBU olarak kullanılmış yani KERVAN.. yani iki şey arasında işi gören bir araç vasıta getirip götüren.

ayrıca İNFİTAR 8 ve İNŞİKAK 19 da da çok ilginç formlarda kullanılmış.

vel hasılı eğer BAKARA 239 pasajın konusu dışında SALAT-NAMAZ ile ilgili ise benim denemem yanlıştır.

Ancak, eğer 238-239 içinde bulunduğu pasajın konusu olan aile hukuku ile ilgili ise ki ben öyle olduğunu düşünüyorum RİCAL önde gelen bir kişi, kanaat önderi, aile büyüğü, ya da otorite, RUKBAN ise başka bir ARACI YÖNTEM ARAÇ olmalıdır verilen sözlerin yerine getirilmiş olmasında diye düşünüyorum.

Herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

sevgi ve saygılarımla.

 

 

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Ebukerem,

"ricélen" yayan" anlamına bir burda bir de 22/27'de geçiyor. 22/27'deki "ricélen"e ne mana verdiğini merak ediyorum.

"Adam" anlamına olan "racul"'ün çoğulu "ricél" ile, "yayan" anlamına olan ism-i fâil "ricél"in de aynı oluşları okuyucuyu yanıltabiliyor. racile: Yaya gitti, yürüdü... Ricl: Ayak. Ricâl: Yayan.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam abi,

anladım, öğrettiğin için teşekkür ederim. adamlar manasındaki RİCALEN ile bu 239'kinin yazımları aynı gözüküyor ondan belki de öyle düşündüm. arada hareke farkı da yok gördüğüm için.

sonuç olarak dediğim gibi 238-239 pasaj bağlamından ayrı bir konu ise yani SALAT-NAMAZ konusunda ise bir şey diyemiyorum tabiki.

ama eğer pasajın konusu aile hukuku ile uyumluysalar ki 238 çok net görünüyor , bu 239 daki RİCALEN ve RUKBANEN bir benzetme olsa gerek yani boşanmadan doğan husumetli durumlar yüzünden korku varsa aradaki sözlerin yerine getirilmesi için YA RİCALEN YA RUKBANEN yerine getirilsin gibi.

ama tabi kelimelere dayanak ve delil bulmak gerekiyor..

Allah razı olsun abi.

selam ve sevgilerimle..



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

abi selam,

bir de sen söyleyince aklıma geldi HAC 27 deki deyim de buna benzer olabilir mi acaba yani "ya RİCALEN kendileri ile ya da BİR ARAÇ İMKAN VEKİL ARACI ile gelsinler "... bilmem düşünmeye değer olur mu?

o zaman 239 daki anlam "korku varsa ya ERKEK TARFI KENDİSİ, ya da bir vasıta aracı ile yerine getirsinler..." olabilir mi..

acaba bu iki ayette ki kullanımı ile RİCALEN yaya ve RUKBANEN binitli bir deyim mi, bir işi yerine getirmek için direkt ŞAHSİ uğraşı ile ya da bir ARACI VASITA koyar yerine getimek gibi?

hatırlarsa REKABE nin kök anlamında "bir nedenden dolayı işlemek" gibi bir anlamda var..

incelemeye değer diye düşünüyorum sevgili abicim..

sevgi ve saygılarımla,



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam ebukerem,

Ben Bakara 238'de vusta sözcüğünün orta ( uçlardan uzak - duruma uygun ) anlamında kullanıldığını düşünüyorum.

Bakara 143 deki vasat ümmet sözünü kimi meal yazarları orta ümmet, vasat ümmet veya en hayırlı ümmet anlamında çevirmişler. Buradan en hayırlı anlamını alıp Bakara 238'e gitmek doğru olmaz. Benim bildiğim en hayırlı anlamının oluşumu da aşırılıklardan uzak olan en hayırlıdır yorumuna dayanmakta... Benim düşüncem Bakara 143 te vasat ümmet veya orta ümmet çevirileri daha uygun ancak hayırlı ümmet olarak çevrilmesi de kendi içinde anlamı bozmuyor. Ancak, bana göre, bu anlam Bakara 238'e taşındığında, bakara 238-239 daki anlam bozulmuş.

Benim anladığım, Bakara 238 ve 239 da bahsedilen salat-ı vusta,  orta namaz, uçlardan uzak duruma uygun namaz dır, nitekim bakara 239'da anlatım devam ediyor, bakara 238'e açıklık getiriliyor. Tehlikede iken şartları zorlamadan, ortama uygun şekilde, yürüyerek veya binit üzerinde, tehlikede değilseniz yine duruma uygun olarak normal namazınızı kılın denmektedir.

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam elmuh,

benim yaptığım araştırmalarda varabildiğim sonuç - gerek Kuran ayetlerinde kullanımı, gerekse Arap konuşma dilinde - çok bildik bir kelime olduğu şeklindeydi.

...... vasatun , ya da ...... vusta  tipi tamlamalarda EN FAZİLETLİ, EN İDEAL şeklinde kullanıyorlar.

buna da aslında sizin de dediğiniz altyapı ile gelinmiş yani Araplar marjinal uçlar yerine ortalamanın en faziletli en uygun en güzel olan olduğunu düşünerek bu şekilde kullanmışlar. bulabildiğim sonuç bu.

Kuran ayetlerinde VST  kökü ile kullanımlarından da aynı sonuç çıkıyor ki daha önceki yazılrda haktansapmaz abi onları vermiş.

bir de namaz için ORTA tanımlamasını anlayamıyorum. 360 derecelik bir hadise olan bir çemberin üzerinde yer alan nokta ya da yaylardan hepsi herşey sayılabilir. yani ilk son orta ikinci, onuncu v.b.

238-239 pasajında anlatılanın ise dediğim gibi konu ile ilgili bir mana olduğunu düşünüyorum.

namaz oruç kurban hacc sadaka v.b. nusuklar hakkında düşüncem; insanın mutlak ihtiyacı olan düşünceyi eylemle ifade etme kendine hatırlatma ihtiyaçlarına binaen Allah tarafından yazıldığını düşünüyorum.

namaz ile ilgili vakitler konusunda ise isra 78 ve hud 114 ün iki farklı açıklama ile tarif ettiğini düşünüyor ve bunu kendimce yerine getiriyorum.

Rabbim doğrularımızda sabit kılsın yanlışlarımızdan doğruya yöneltsin ve bizi affetsin, inş.

selam ve saygılarımla,



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Selamlar Elmuh,

vusta kelimesine verdiğin anlama bende katılıyorum.

Rabbim doğrularımızda sabit kılsın yanlışlarımızdan doğruya yöneltsin ve bizi affetsin, inş.


ve Kerem,

Tüm yüreğimle bu güzel duana amin diyorum.İnşallah.
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats