HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: HURAFE VE BİDATLAR...... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Sayın kaya

sanırım sayıklamak kavramanıda uyuşturmuş olmalıki. Ayeti
manasızlaştırmakda bir beis görmüyorsun.

Allahı zikretmek Habire Allah demek değil yararlı işler yapmaktır. Sabah
akşam tesbih edinde tesbih çekin değildir zannımca. Size iki seçenekli
örnek sundum.

Hangisi daha doğru
ikiside doğru değilse doğrusunu söyleyin

Anlamadıysanız anlayamadım deyin.

Son olarak Faydalı bir iş yapın, dolu söz söyleyin.
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

kaya Yazdı:
Tespihatı bidat içerisine mi alıyorsunuz? Nelerin bidat olup olmadığını dikkatli analiz etmek gerek. Tespihat(tespih etmek) bidat değil ki. Bidat Kur'an a ters söz ve davranışlardır.

Selam Kaya

Bidat Din ve Dindarlık adına uydurulanlardır. Bu uydurmalar farz, vacip, sünnet yada müstehab, mendub  ambalajlı olabilir.

Zikir çekmek ile zikrin arasında hiçbir alaka yoktur. Tesbih çekmekle de tesbih’in.

Yüce Allah hiçbir ayetinde bizlere kelime tekrarını öğütlememiştir. Kur’anda bizlere örnek hayatları sunulan hiçbir elçimiz bir kelimeyi şu kadar kez tekrarlayıp durmamıştır.

Din ve dindarlık adına yaptıklarımız Kur’andan kaynaklanmalıdır. Buna MECBURUZ.

Zikir Kavramı Nasıl Çarpıtılıyor(e-kitap)
Tesbih çekmenin kökeni?

Ayetlerde geçen “sabah-akşam” ve "gece-gündüz" ifadeleri olayın sıklığını ve devamlılığını ifade eder. “Sabah-akşam” ve "gece-gündüz" Yüce Allah’ın tesbih edilmesi demek eylemin elden geldiği ölçüde kesintisiz sürdürülmesi demektir.

Bakın İsa Peygamberimizle tesbihe nasıl bir örnek verilmiş:

Maide 116 .Allah şunu da söyledi: "Ey Meryem oğlu İsa! Allah'ın yanında beni ve annemi de iki tanrı olarak kabul edin diye insanlara sen mi söyledin?" İsa dedi: "Hâşâ! tespih ederim seni. Hakkım olmayan bir şeyi söylemek benim haddime değildir. Eğer onu söylemişsem sen onu elbette bilirsin. Sen benim içimde olanı bilirsin ama ben senin zatında olanı bilmem. Çünkü sen, evet sen, gaybları çok iyi bilensin!"

Musa Peygamberimizle ise şöyle bir örnek sunulmuş:

Araf 143. Musa, bizimle sözleştiği yere gelip Rabbi de kendisiyle konuşunca şöyle konuştu: "Rabbim, göster bana kendini, göreyim seni." Dedi: "Asla göremezsin beni. Ama şu dağa bak. Eğer o yerinde durabilirse, sen de beni görebileceksin." Rabbi dağa tecelli edince onu parça parça etti. Ve Musa baygın vaziyette yere yığıldı. Kendine gelince şöyle yakardı: "tespih ederim o yüce varlığını, tövbe edip sana yöneldim. İman edenlerin ilkiyim ben."

Tesbih Rabbimizi yüce, kusursuz ve benzersiz bilmenin ve itiraf edip buna uygun hayat sürmenin adı.


Aslında tesbih varlığın yaratılış amacına uygun davranmasıdır. Canlı-cansız varlıklarda böyle, insanlarda da.

Cuma 1. Göklerdekiler ve yerdekiler o Melik, o Kuddûs, o Azîz, o Hakîm Allah'ı tespih ediyor.

İsra 44. Yedi gök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu tespih ederler. Hiçbir şey yoktur ki, O'nu överek tespih etmesin; fakat siz onların tespihlerini fark edemezsiniz. O Halîm'dir, Gafûr'dur.

Nur 41. Görmedin mi, göklerdeki ve yerdeki şuurlular da, bölük bölük olmuş kuşlar da Allah'ı tespih etmektedir. Her biri kendine özgü duasını, kendine özgü tespihini bilmiştir. Allah, onların yapmakta olduklarını çok iyi bilmektedir.

Varlık zorunlu olarak yaratılış amacına uygun hareket ediyor. Bu onların olağan hali ve tesbihi. Bizlerden ise istemli/bilinçli tesbih isteniyor. Varlıkla birlikte tesbih etmemiz Rabbimizin varlık ayetini okuyabilmekten geçiyor.

İnsanın yaratılış fıtratı nedir? Cevap Rum Suresi 30. ayette; Haniflik. Yani Allah odaklı, şirksiz yaşam. İnsan da yaratılışına uygun hareket edecek, doğal davranacak ve böylece tesbih etmiş olacak.

Muhabbetle, Alperen



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
anafikir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Gönderilenler: 112
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anafikir

selamlar

Alperen yazınıza katılmamak mumkun değil güzel ve anlaşılması kolay ,dediğiniz gibi zikir ve tesbih toplıumun anladığı şekilde değildir.

aslında tesbih varlığın yaratılış amacına uygun davranmasıdır. Canlı-cansız varlıklarda böyle, insanlarda da. "

Tesbihe sizin yazdığınıza anlam katacak bir ayet."

 Kalem 26-Fakat bahçeyi o hâlde gördüklerinde, “Biz mutlaka yolumuzu şaşırmış olmalıyız!” dediler.

kalem 28-(İçlerinde) Mutedil olan biri dedi ki: "Ben size dememiş miydim? (Allah'ı) Tesbih edip yüceltmeniz gerekmez miydi?"

68/29-Onlar, “Rabbimizi tesbih ederiz (yüceltiriz). Şüphesiz biz zalim kimseler imişiz” dediler.

68/30-ve sonra dönüp birbirlerini suçlamaya başladılar

68/31-(Sonunda) "Yazıklar olsun bize!" dediler, "Gerçekten biz küstahça davranmıştık!

68/32-“Umulur ki, Rabbimiz bize bunun yerine daha iyisini verir. Çünkü biz artık Rabbimizi arzulayanlarız.”

selamlar

 

Yukarı dön Göster anafikir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anafikir
 
kaya
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 haziran 2007
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kaya

Tespih çekmenin (namazdan sonra toplu yada tek 33'er kere subhanallah,elhamdulillah, allahuekber demek) BİDAT olduğunu ispatlayabilecek olan var mı? VARSA BUYURSUN. İspatlayamıyorsanız bidatlar bölümünden bu kısmı siliniz."Yazdım oldu" yöntemini bırakınız, kaş yaparken göz çıkarıyorsunuz.

Zikretmeyi sadece "iyi işler yapmak" a indirgemek kendince öyle olduğunu ZANNETMEKTİR.Zan kişileri bağlamaz.Bir şeyleri "alaylı" tavır içerisinde yazıyorsunuz (bu bile dinen yanlış) ama eksik veya yanlış yazıyorsunuz.İyi işler yapamak değildir sadece o, ancak iman sahibi olunca geçerli olabilecek GÖRECE iyiliktir.Yoksa nice insanlar var ki iyi işler yaptıklarını düşünürler ama Allah indinde, inanç ile birlikte değilse karşılığı da ancak bu dünyada olabilecek işlerdir.Bizler ise ahirete inanan, dünya hayatını bir imtihan gibi gören, hazırlığını (amellerini, işlerini) buna GÖRE yapan insanlarız.Hem zikir kavramını çarpıtıyor, eksiltiyorsunuz hem de iyi işlerin mahiyetini.Özellikle sol kenarda yer almış başlıklar altındaki yazıları anlaşılmaz bir önyargı ile savunuyorsunuz, bu dikkatimi çekti.Haniflik dediğiniz bu mudur? Yani tespih çekmeyi BİDAT saymak.

Fikir tartışmalarında sunulan konuya değil de yazı üzerinden kişi hakkında yargıya varma tarzı o konu hakkında fikir kifayetsizliğinden kaynaklanan  dolaylı bir savunma mekanizmasıdır.Düşüncelerimizi savunma psikolojisi ile değil objektif tartışalım.Net sorulara net cevaplar verelim.


Yukarı dön Göster kaya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kaya
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

bak kardeş. sadece bu forumdaki mesajların karşısındakini eleştiren
bölümlerindeki fillerin çekimlerini birinci tekil şahsa döndür.

örneğin "yapıyorsunuz" u "yapıyorum" şeklinde.

sonra tüm mesajları bir daha oku.

ben mesajlarımı yazarken hep öyle yaparım. kendimi kandırıp
kandırmadığımı bu şekilde teyit ederim. şimdiye kadar hiç yanılmadım.

tavsiye ederim.

Birde
Bence biraz dolaş sitede hüküm vermeden
afedersin
"zannetmeden" önce

sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Kaya

Düzlemler farklı. Bu yüzden anlaşmamız zor görünüyor.

Kur'anda ne var, Allah ne demiş bu konuda? Düzlem bu olmalı.

Bidat Dindarlık adına uydurulanlardır. Tespit Kur'ana göre yapılmalıdır. Çünkü Furkan o.

Kur'anı eline almalısın. Zikir ve tesbih kavramlarının geçtiği ayetleri güzelce okumalısın. Sonra “işte arkadaşlar Kur'andaki Dinde zikir ve tesbih (bence) bu” demelisin.

“Hz. Muhammed'in neyi nasıl yaptığına dair belge var mı?” diye sormaktasın. Bu konuda ölçüt ve adres Kur'an. Tek sapasağlam belge de Kur'an.

Ayrıca yazılanlara baktığını ama okumadığını düşünüyorum. “Zikir iyi işler yapmaktır” denilmedi. Yargı, iddia ve ispat sahibi olunmadan önce bilgi sahibi olunmalı değil mi?

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
kaya
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 haziran 2007
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kaya

Tespih ve Kur'an;

yalın hali ile:4

ekleri ile beraber:24

kökten türemiş:92

sadece kök halinde:92

yerde tespih kelimesi geçiyor.

Kaf:40 (açın bakın ne diyor)

Yukarı dön Göster kaya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kaya
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam dostlar

kurşun dökme adeti kırsal yerlerde nene ve teyzelerimizin yaptığı birşey.islamöncesi orta asyada bu işi kamlar(şamanlar) yapıyordu.kötü ruhların kişiyi terketmesi ve kişinin huzura kavuşması için.

kurşun kalıbı ateşin üzerinde ısıtılıyor,iyice kızdırılan kurşun hastanın başının üstünde bir su kabına bırakılıyor.suyla temas ettiği anda kurşunun şekli değişiyor.

geçende bir dergide okuduğum makalede bir japon bilim adamının araştırmasında işte bu değişim esnasında o an havada bulunan negatif tesirli enerjiyi kurşunun tamamen emdiği ve yerdeki kişide bu yüzden bir rahatlama hasıl olduğunu yazıyordu.

yani o dönemdeki insanlar kurşunu bir tür şifalı bitki gibi kullanmışlar.kendi ilkel deneyimlerinden kendilerince bir psikolojik tedavi yöntemi çıkarmışlar.



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

kaya Yazdı:

Kaf:40 (açın bakın ne diyor)

Selam Kaya

Kaf 40. Gecenin bir kısmında ve secdelerin arkalarından O'nu tespih et!

Bizim belleğimize “tesbih etmek tesbih çekmektir, zikir etmek ise zikir çekmektir” diye kazınmış. Yüzyıllar boyu tarikatların bu yozlaştırmasına maalesef maruz kalmışız. Sağlıklı düşünemeyişimizin ardında bu gerçek var.

Nerede bir zikir ve tesbih kavramının geçtiği ayet görsek hemen aklımıza belirli kelimeleri belirli sayıda tekrar etmek daha doğrusu sayıklamak geliyor. Papağan misali 33 kere şunu, 111 kere bunu çekmeliyiz gibi.

Birilerine göre zikir ile tesbih aynı şey. İkisi de kelime tekrarı.

Bu iki akraba kavram şekilciliğe kurban edilemeyecek düzeyde ağır bir öneme sahip. Allah’ımızı yüceliğini ve kusursuzluğunu düşünerek anmak ve hatırlamak. Bu insanı diriltir ve düzeltir. Bağlantıyı koparmamak yani online kalmak. İşte gerçek rabıta bu.

Zikir ve tesbih çekilen ayin mekanları ise kokain partileri gibidir. Sersemletir, öldürür.

Gecenin bir kısmında Allah’ı nasıl tesbih ederiz? Örneğin okuyarak, düşünerek, sorgulayarak. Kur’anı ve onu anlamamızı kolaylaştıracak olanları.

Örneğin geceyarısı bir astronomi kitabı okuyarak yada bir belgesel seyrederek yapılacak bir tesbih faaliyeti. Yada forumda bulunan aydınlatıcı bir yazıyı okuyarak yada Kur’andan bildiklerini insanlarla paylaşma adına yazarak.

Secde Allah’a yakınlaşmayı sağlar değil mi? O halde geceleri iki rekat namaz kılıp Kur’andan okuduktan sonra bu yakınlaşmayı sürdürmek ve derinleştirmek gerek.

Muhabbetle, Alperen



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
omertsl
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı omertsl

sevgilerle.Böyle güzel bir konu için öncelikle Çok Teşekkür ederim...

Benden de bir batıl inanç(saçmalığın daniskası ama;)) : Olay içerisinde kısaca bahsediyim ; ben 15 yaşında okuyan bir gencim ve yaz tatilinde çoğunluk olarak bende çalışıyordum çalıştığıum yer ise eniştemin yanı idi.İşyerinde yoruldukca çay molası veririz ve bu çay molalarında ben çay içmediğim için efendi efendi - paşa paşa otururum...Ama ellerim bağlı olarak (hani okulda çiçek yada paşa ol dedikleri şekilde)...Ellerim bağlıyken eniştem dediki "Ömer ellerini bağlama nasibin kapanır!"  ne alakası var dedim bağlamaya devam ettim(bunu içimden söyledim:).)sonra yine aynı hadiseler oldu sonunda dayanamadım ve "nerede yazıyor" dedim...Eniştem "herşeyin yazmasımı gerekir" dedi. Bende "ben yazılı olmayan şeye inanmam" dedim(yazılıdan kasıt Kur'an gibi sağlam bir kaynak)...Ben her elimi bağladığımda eniştem bakar ve "bundan adam olmaz bak yine bağlamış ellerini" der...

Bu insanlar neden bukadar cahil...neden Kur'anı terketmiş okadar.Dünyevi şeyler Kur'anı unutturmuş mu yoksa?acıyorum onları gördükçe cahilleri gördükçe.!

esenle ve Kuranla kalın...

 

__________________
ZUHRUF/22:Hayır!"Sadece,biz babalarımızı bir din üzerinde bulduk,biz de onların izinde gidiyoruz"derler.

ATALAR(beleşçilik) DİNİNE SON!!!(Öncenin Putperest'i , şimdinin Sözde Müslümanı...)
Yukarı dön Göster omertsl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: omertsl Ziyaret omertsl's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats