Yazanlarda |
|
aciziz Groupie
Katılma Tarihi: 15 mayis 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
naci celik Yazdı:
Sevgili Efrayim.Benim söylediklerim,bu sayfanın,1.iletisindedir ve oradan,aşağıya aldım.
Benim Kur"an"anlayışıma göre:
1.Müslüman kişi içinde yaşadığı veya içinde bulunduğu toplumla tezat teşkil eden bir kiyafat giymemelidir.Giyerse,Kur"an"ın dediği gibi,incitilir.Başörtülü,öğrencilerin,öğretmenlerin,memurlar ın incitildiği gibi.
2.İstanbul sokaklarında dekolte bir kıyafetle dolaşmak haramdır.Bütün bayanların başörtülü olduğu bir köyde,başaçık yaşamak caiz değildir.
3.Plajda üstsüz veya yökini giymek haramdır.Mayo veya bikini giymek helaldir.
4.Evde,ailenin görenek veya anlayışına göre giyinmek şarttır.Aksi takdirde,zaten tokadı yersiniz.
Selam ile.
|
|
|
Arkadaşlar atalarımızdan gördüğümüz örf, adet ve bunların yanı sıra dinimize ister iyi niyetle ister kötü niyetle girmiş olan Kur'an la alakası olmayan alışkanlık ya da görüşlerin masaya yatırılıp, (Kur'an'ın) Allah' ın bizleri kılavuzlamaya çalıştığı dosdoğru yolunda duran Şeytandan aklımızı kullanarak Allah'a sığınıp onun rahmetini hak etmek için çaba göstererek gene Kur'an dan anladıklarımızı paylaşarak, olaki yanlışlarımızdan arınmak ve değişik görüşler ile hatalarımızı ya da hataları görebilmek gayesi ile yapılan çalışmalar ve çabalar , Rahatlıkla bu forumun her konusunda gözlemlenir.
Sayın Naci Çelik tüm samimiyeti ile anladığını aktarıyor. Bizler ise neredeyse onu aforoz ediyor görüntüsü sergiliyoruz!
Ey iman edenler, eğer size bir fasık bir haber getirirse onu iyice araştırın, sonra bilmeden bir topluluğa sataşırsınız da yaptığınıza pişman olursunuz.(Hucurat; 6)
(Yukarıdaki ayeti yazmam daki maksat; hadi ateist'in birisinin getirdiği, yorduğu bir düşünce ile karşılaşsak ne yapmamız gerektiğinin cevabı olduğundandır tabiki düşünene.)
Afedersiniz ama genel olarak Naci Çelik'in Kur'an doğrultusunda anladığı düşünceleri "hadi canım sende" şeklinde eleştirmek(Ki bu eleştiri değildir!) yerine Forumun her köşesinde sergilediğiniz yaklaşımınızı ,Acaba? Neden? Niçin? sorularını sorarak yaklaştığınız konulara, Kur'an ekseninde Aklettirerek irdeleyici, araştırmacı, öğretici ve öğrenici yaklaşımınızı sergilemeniz burada da daha doğru olmaz mı?
Biz, yani takip edenler, öğrenmek isteyenler, zaten akıl ve samimiyet ölçüsünde yazılarınızdan, düşüncelerinizden dolayı doğru kabul ettiklerimizi alıyor, yanlış gördüklerimizi ise ilgili konuda dile getirerek (acaba yanılan ben miyim!) emin olmaya çalışıyoruz. Naci Çelik ya da başka birisinin yanlış yorumladığı ya da doğru yorumladığı bir ayet/konu yu düşünmeden alan kişi için kim ne yapabilir?!
De ki: "Ben de sizin gibi bir insanım; Tanrınızın bir tek Tanrı olduğu bana vahyolunuyor. Kim Rabbine kavuşmayı arzu ediyorsa iyi iş yapsın ve Rabbine (yaptığı) ibâdete hiç kimseyi ortak etmesin.(Kehf; 110)
Bu başlık altında ifade edilen görüşler için Şahsi düşüncem; Naci Çelik düşüncelerinin bir kısmında doğru. (Tanınıp incinmemelerine..)Ancak yeterince Açıklama yapmadığı için soru işaretlerini ve boşlukları tamamlamakta problemler oluşuyor...O boşlukları doldurması gereken de bizatihi kendisidir...
Samimi olan bir kişi, zaruret/mecburiyet söz konusu olmadığı müddetçe, ne haram yerlerini açar ne de haram yer. Zorunluluk olmadığı halde üstelik göğsü ısınarak bu tür fiilleri yapanların "Mayo veya bikini giymek gibi" günah olduğu ortada.
Kişi nasıl bir mecburiyetle Mayo veya bikini girer veya kan içer sorusu kişinin kendi takdirine kalmıştır. Şüphesiz Allah göğüslerin içini bilendir.
Sözün Özü;
Kitaptan sana vahyedileni oku ve namazı da kıl. Çünkü namaz kötü ve iğrenç şeylerden men'eder. Elbette Allâh'ı anmak, en büyük(ibâdet)tir. Allâh, ne yaptığınızı bilir.(Ankebut; 45)
Emrin muhataplarından biri Naci Çelik . O Kendisine düşeni doğru ya da yanlış yapmış. "Allah, ne yaptığımızı bilir"
Emrin muhataplarından bir kısmı benim ve sizler..
Kitabı oku.. Allah' ı an..
Allah'ı anmak En güzel Kur'an ile olur. Okursun ve düşünürsün... üstelik yatarak ya da oturarak...
Okursun ve düşünürsün;
Alemlerin Rabbi ne demiş,
ben ne anlamışım,
Naci Çelik ne anlamış, Diyanet ne anlamış..Doğrusuna sarılırsın.
Yaklaşım her zaman yumuşak, yapıcı (Akılcı) olmalı değil mi?...
__________________ Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
|
Yukarı dön |
|
|
muhliskul Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayin efrayim Naci ahlaksizligin temsilciligini ustlenmisken onunla ilmi yazisma arzusunu hissedemiyorum. Kusuruma bakmayin.
Kuran acisindan bakildiginda bozulmus bir toplumun terbiyesi soz konusu.
Naci acisindan bakildiginda bozulmus toplumu daha da bozmak soz konusu.
Naci oncelikle cehaletini kamufle icin ,ben Rab'ce biliyorum sacmalamasindan vazgecmeli ve Kuran kelimelerini cok daha titiz incelemek icin kendini gelistirmelidir.
Kuran'i bugune uygun anlamak demek, onu hevamiza uydurmak demek degildir.
Kuran'i tercumelerden okurken bununla yeterli kalmayip, dil ve tarih arastirmasi yapmak zarurettir.
Mutlaka ki Allah'u teala onun yolunda gayret gosterenlere yardim edecektir, ama bu bir mucize seklinde olmayacaktir.
Atalar dininin hepimizi yaniltan birikimlerinden arinmak sarttir.Saf -halis halinde ulasilan Islam bir cok sorumluluklar yuklemektedir.Guzel ahlak olarak ozetlenebilecek olan bir yasam onermektedir.Bu guzel ahlak dini, vahyedildiginde gerek Mekke ve civari, gerekse geriye kalan kismiyla dunya, ilahi mudaheleye cok muhtac durumdaydi. Dunya hayatina endekslenmis toplumlara, hem uluhiyyet alaninda, hemde ahlaki platformda uyarida bulunuldu.Kadin erkek iliskileri hususunda cagina ve hatta gunumuze gore, cok buyuk bir devrim yapti.
Iste biz bugun kadin erkek iliskisini konusurken, Kuran'in bu konudaki soylemini anlamak icin, miladi altinci yuzyildaki Mekke ve civarindaki durumu tespit etmeliyiz. Cok eslilik,tesettur,zina,miras, bosanma ve benzeri konular boyle bir calisma olmadan anlasilmaz.
Benim teklifim bu.
Naci'nin ki ise sadece beynini zorlayip,rabce konusmak!
|
Yukarı dön |
|
|
aciziz Groupie
Katılma Tarihi: 15 mayis 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Allah'tan korkanlara
muhliskul Yazdı:
Iste biz bugun kadin erkek iliskisini konusurken, Kuran'in bu konudaki soylemini anlamak icin, miladi altinci yuzyildaki Mekke ve civarindaki durumu tespit etmeliyiz. Cok eslilik,tesettur,zina,miras, bosanma ve benzeri konular boyle bir calisma olmadan anlasilmaz.
Benim teklifim bu. |
|
|
Afedersin Muhliskul Burada bir yanlışlık yok mu?
M.6yüzyıldaki durumu tespit etmek için sanırım sağlam bir kaynak var! Heleki Mekke ve civarındaki, hani o azgınlığın nerede ise en uç noktası haline gelmiş ve Allah'ın lütfu ile helak edilmemiş bölgelerin..durumunu tespit etmek! Hani o Peygamberimizin etrafında müşrikler de varken ve bir dolu pisliği peygamberimizin ardından İslam'a mal ettirebilmişken.
İlginç!
Ne ile tespit edilecek?
Sağlam bir kaynak olmalı değil mi?
Öyle ya Allah' ın rahmetini ve gazabını haketmek söz konusu..
Ortada Sahih, Kudsi Hadis bolluğu, siyerlerdeki farklı ve birbirleri ile son derece çelişen anlatılar mevcutken ve üstelik bunların güvenilmezliğini kabul edip Kur'an ı kılavuz seçmeye çalışırken..
Ne ile tespit edilecek?
Kur'anın bu konudaki söyleminden anlayamassak!
Afedersiniz; ama desenize şuna açıkca; Cok eslilik,tesettur,zina,miras, bosanma ve benzeri konular asla anlasilmaz!
Anlıyanlarda ZANDAN! başka bir kaynak bulamaz..!
Allah Yardımcımız Olsun, Doğruya kılavuzlasın ve İlmimizi arttırsın.
O Rabbükel'ekrem olandır.
__________________ Anlatan da aciz dinleyen de aciz, Hamd O Allahüssamed'e ki İlahi Kelam ile seslendi
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim yazdı
Sevgili Naci ÇELİK...
'Plajda üstsüz veya yökini giymek haramdır.Mayo veya bikini giymek helaldir.' demişsin...
Bu yazdığınız cümle; biz hanif dostların, geniş, ayrıntılı,açıklama beklediği bir cümledir.
Sevgi ile,
Sevgili Efrayim.Benim tesbitlerime göre,Nur Suresi/30 ve 31.ayetler,vucüdün asgari örtünme mahallerini veriyor.
30.Ayet erkekler için iki şart getiriyor.
1.Karşı cinsi gözleri ile rahatsız etmemeleri.2.Ferçlerini muhafaza etmeleri.Ayetin dikkat çektiği bakışların ne olduğu malum.Bunu geçiyorum."muhafaza etsinler ferçlerini"Ayetin dikkat çektiği muhafazadan maksat,korumak,sakınmak veya Adem ve eşi gibi vucüdün belli yerlerini gizlemek,yani örtmektir.
Ayetin dikkat çektiği ferçten maksat,dar veya özel anlamıyla,bizzat cinsel organlar,yani edep yerleridir.Çünkü Kur"an" ferç kelimesine özelde,çatlak,yarık anlamını yüklemektedir.Genel veya geniş anlamıyla ise,rahim,soy,sop,zürriyet anlamını yüklemektedir.
Bu durumda ve bazı hallerde veya bazı yerlerde,erkeğin,sadece edep yerlerini örten bir giysi giymesi Kur"an"a mugayyır değildir.
Nur Suresi/31.ayet ise,sadece kadınlara hitap etmekte.Ancak ayet,ayni konuda kadınlar için üç şart getirmektedir.Yani erkeklere getirdiği şartlara ilaveten bir şart daha getirmektedir.Bu durum,ilk bakışta pek de adil görünmemekte.Ancak,kadınların,erkeklere nazaran fazladan bir organlarının(meme) daha olduğu düşünüldüğünde,ayetin kadınlara fazladan bir şart daha getirmesinin hikmeti anlaşılmaktadır.Yani ayetin temel amacı kadınların başlarını veya saçlarını örtmek değildir.Eğer ayetin amacı,kadınların saçlarını örtmek olsaydı,bir önceki ayet,aynı şartı erkeklere de getirirdi.Ayetin asıl amacı,kadınların,en azından meme uçlarının örtülmesini emretmektir.
"Vel yezribne bi hamri hinne ala cuyubi hinne."Vursunlar yakalarını içeceklerinin (memelerinin) üstünden.
Ayetin orijinalinde geçen humur kelimesinin orijinali hamr"dır.Ve hamr her türlü içeçeği vurgulayan bir kelimedir.Yani Türkçedeki meme kelimesinin Kur"an"daki karşılığı hamr"dır(içecek).Zaten,meme,yavrular açısından ideal bir içecektir. Sonraki çağlarda ayetlerin herekeleri konurken,kelimenin zaman içindeki anlam kaymasından dolayı,kelimenin üstüne,dik elif yerine,ötre konmuştur.Bu da kelimenin doğru anlaşılmasını engellemiştir.
Ayetin memeyi içecek diye vurgulaması dikkat çekicidir.Çünkü memenin kendisi oldukca geniş bir alana sahiptir.Ama süt içilen kısım,yani emzik,oldukça dar bir bölgeyi işgal eder.Bundan dolayı ayet,bizzat o bölgeye dikkat çekerek,memenin asgari örtünme mahallini vurgulamaktadır.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
muhliskul Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Hani sen Rab'ce biliyordun ,
Arapca kelimeleri aciklamaya calisirkan biz zavalli insanlarin dilini secmissiniz.Fakat arapcadan yapmaya calistiginiz aciklamalarda isabetsizlik var.
Humur cogul,hamr tekil. "Hamara"gecmis zaman kalibinda orttu,kapadi,sakladi,sardi vb.manalari ihtiva eder.Alkolun zihin uzerindeki tesirine kinayeten alkol ile baglanti kurulmustur. Icmek veya icecek anlamini icermez.Seribe kelimesinin turevleri icmek bazinda esas alinmalidir.Alkol baglantili kullanilan Sekera (sin,kef,ra)nin turevlerindede kapatmak,kilitlemek seklinde anlamlar mevcuttur.
Nacinin uydurdugu gibi meme manasi veya sut manasi kelimenin anlamlari arasinda degildir.
Naci once sonuc belirliyor sonra ona gore kelimenin manasini degistiriyor.Ilimsellikten nasibini almamis bir insandan baska ne beklenirki.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
aciziz yazdı
Bu başlık altında ifade edilen görüşler için Şahsi düşüncem; Naci Çelik düşüncelerinin bir kısmında doğru. (Tanınıp incinmemelerine..)Ancak yeterince Açıklama yapmadığı için soru işaretlerini ve boşlukları tamamlamakta problemler oluşuyor...O boşlukları doldurması gereken de bizatihi kendisidir...
Naci Çelik yazdı.
Sevgili Aciziz.Oldukça haklısın.Yorumlarımı sonuç itibariyle yapıyorum.Bu da meramımı anlatmaya yetmiyor tabii.Aslında ben,yorumlarımı sonuç itibariyle ve birazda sivri bir şekilde yaparak kafalarda soru işaretleri oluşturmaya ve yorumlarımın altını gelecek sorulardan sonra doldurmayı düşünüyordum.Ancak,arkadaşlar yorumlarımı ya toptan reddediyor,ya da tiye alıyor.Tabii,bu da beni olumsuz etkiliyor.
Gelelim haklı bir eleştirine:
Ey peygamber,eşlerine,kızlarına ve inananların kadınlarına söyle:(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) örtülerini üstlerine salsınlar;onların tanınıp incitilmemesi için en elverişli olan budur.Allah çok bağışlayan,çok esirgeyendir.33/59 S.Ateş çevirisi.
Bana göre,Sayın Ateşin,ayete yaptığı çeviri,ayetin verdiği mesaji oldukça iyi vermektedir.Ancak ayetin tasvir veya resmettiği olayı,ne Sayın Ateş,ne de diğer müslümanlar,bana göre yeterince anlamamışlardır.
Ayet,Hz.Muhammedin toplumuna ve diğer toplumlara hakim kılık kıyafet adabına dikkat çekmektedir.
Şöyle ki:Yöre geleneklerine veya adabı muaşeret kurallarına göre,kadın veya erkeklerin,gözlere aşına olmayan vucüt bölgelerini açıkta bırakacak veya yöreye hakim kıyafetlerle tezat teşkil edecek giysiler giymemesini önermektedir.
Ayetin dikkat çektiği tanınma,iki ayri anlama gelmektedir.
1.Ayetin dikkat çektiği tanınma,kimin kızı veya kimin karısı anlamındaki gibi bir tanınma değildir.Vucüdün gözlere aşına olmayan bölgelerinin görülmesi,bilinmesi anlamındaki gibi bir tanınmadır.Ayet,bu kurala dikkat etmeyen,bilhassa kadınların dikkatini çekiyor ve aksi takdirde eziyet görür rahatsız edilirsiniz diyor.
2.Ayetin dikkat çektiği tanınma,toplum veya yöreye hakim kılık kıyafetle tezat teşkil edecek,yani yöreye hakim kılık kıyafetten,tanınıp hemen ayırd edilebilecek kıyafet veya kıyafetli kişilerin tanınmasıdır..Ayet,bu kurala da dikkat edilmesini,aksi takdirde,en azından göz veya sözle eziyet veya hakarete maruz kalınabileceğini,yani Sayın Ateşin tabiri ile,inciltilebileceğini vurguluyor.
Din adamlarının bu ayetten hareketle,Mekke döneminde,hür kadınların örtündüğünü,köle kadınların örtünmesinin yasak olduğunu söylemeleri,tamamen yanlış ve acımasız ilkel bir görüştür.Demek ki,haşa,Allah kölelere eziyet veya sarkıntılık edilmesine izin veriyordu.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
MUHLİS KUL YAZDI
Hani sen Rab'ce biliyordun ,
Arapca kelimeleri aciklamaya calisirkan biz zavalli insanlarin dilini secmissiniz.Fakat arapcadan yapmaya calistiginiz aciklamalarda isabetsizlik var.
Humur cogul,hamr tekil. "Hamara"gecmis zaman kalibinda orttu,kapadi,sakladi,sardi vb.manalari ihtiva eder.Alkolun zihin uzerindeki tesirine kinayeten alkol ile baglanti kurulmustur. Icmek veya icecek anlamini icermez.Seribe kelimesinin turevleri icmek bazinda esas alinmalidir.Alkol baglantili kullanilan Sekera (sin,kef,ra)nin turevlerindede kapatmak,kilitlemek seklinde anlamlar mevcuttur.
Nacinin uydurdugu gibi meme manasi veya sut manasi kelimenin anlamlari arasinda degildir.
Naci once sonuc belirliyor sonra ona gore kelimenin manasini degistiriyor.Ilimsellikten nasibini almamis bir insandan baska ne beklenirki.
NACİ ÇELİK YAZDI.
Sevgili Muhlis kul.Size çok teşekkür ederim.Humur kelimesi ile ilgili yorumum,yıllar önce yaptığım bir çalışmanın ürünü idi.Sizin uyarınızdan sonra,kelimeyi tekrar inceledim.
Gerçekten de,humur,hamrın çoğuluymuş.Yani kelimenin herekelerini doğru koymuşlar.Kelime,çoğul anlamda,sadece bu ayette kullanılmış.Çünkü,kelime içkiye değil,içeceklere,yani iki memeye dikkat çekiyor.
Demek ki,kelime fiziksel olarak tahrif görmemiş,ancak kelimenin anlamı,asıl yerinden kaydırılmış.Önemli bir yanılgımı düzelttiniz.Bundan dolayı size tekrar teşekkür ederim.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Alperen Admin Group
Katılma Tarihi: 09 nisan 2005 Gönderilenler: 2974
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
naci
celik Yazdı:
Ayetin asıl
amacı, kadınların, en azından meme uçlarının örtülmesini emretmektir.
"Vel
yezribne bi hamri hinne ala cuyubi hinne."Vursunlar yakalarını
içeceklerinin (memelerinin) üstünden.
Ayetin
orijinalinde geçen humur kelimesinin orijinali hamr"dır. Ve hamr her türlü
içeçeği vurgulayan bir kelimedir. Yani Türkçedeki meme kelimesinin
Kur"an"daki karşılığı hamr"dır(içecek). Zaten,meme,yavrular
açısından ideal bir içecektir. Sonraki çağlarda ayetlerin herekeleri
konurken,kelimenin zaman içindeki anlam kaymasından dolayı,kelimenin
üstüne,dik elif yerine,ötre konmuştur.Bu da kelimenin doğru anlaşılmasını
engellemiştir.
|
|
|
Kadınlar
asgari olarak meme uçlarını örtmeliymiş. Nasıl ve neyle olacak bu?
Nur 31’e verilen meale
bakın: Vursunlar yakalarını içeceklerinin
(memelerinin) üstünden.
Kadınlar
yakalarını(!) vuracaklarmış memelerinin üzerinden. Zira memeler içeceği
çağrıştırıyormuş. Hamr aslında içecek demekmiş. Meme kelimesinin Kur’andaki
karşılığı işte bu yüzden hamr imiş. Bravo (!!!)
Humur
yerine cüyub’a çalışsaydın ya Naci.
Ayette “Ala
Cüyubihinne” deniliyor, “Ala Humuruhinne” değil ki. O halde Naci’nin kabulüne
göre verdiği meal(!?) aslında şöyle olmalı: Vursunlar (Vel yezribne ) memelerini (bi hamri hinne ) yakalarının üzerinden (ala
cuyubi hine).
Memeler yakaların
üzerinden vurulacak/salınacak, örtme falan yok.
Naci
kendisiyle de dalga geçiyor, bizimle de. Eğer öyle değilse yaptığı şeyin bir
tek adı var; katliam.
Rabçe
okuma böyle bir şeymiş meğer…
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Humur yerine cüyub’a çalışsaydın ya Naci.Bak,bu çok doğru işte.Daha önce bu kelimeye çalışmıştım.Fakat mübarek kelime Kur"an"da sadece burada geçiyor.Kelimenin 3 tane yedeği,yani benzeri,yani eş anlamlısı olduğu kesin.Ancak tesbit edebilmek için,kelimeyi,tüm Kur"an" ayetlerine götürüp sormak lazım.Bu da,bir ayı"mı mı,bir yılı mı mı alır bilmem.
Ayette “Ala Cüyubihinne” deniliyor, “Ala Humuruhinne” değil ki. O halde Naci’nin kabulüne göre verdiği meal(!?) aslında şöyle olmalı: Vursunlar (Vel yezribne ) memelerini (bi hamri hinne ) yakalarının üzerinden (ala cuyubi hine).Sevgili Alperen.Humur ile ilgili yaptığım yorumdan emin olabilirsin.Ve ayetten aldığım mesajdan da genelde emin ol.Ancak,anlamdırmada bir sorun olduğunu bende kabül ediyorum.Ancak,ne yapayım ki,atalarım bu kitabı,hiç mi hiç düşünmemiş.Bundan dolayı,bende ara sıra saçmalıyorum.Ama şimdi senin eleştirini düşünürken,galiba sorunu çözdüm.
Ayet,vursunlar içeceklerini cild"lerinin üstüne diyor,galiba.Yani ayet,sütyene dikkat çekmiş olabilir.Humur kelimesinin hamr olduğundan hiç şüphe etme.Humur,hamrın çoğulu.Yani ayet içecekleri(memeleri) vurguluyor.Aklı örten içkiden hareketle örtüye dikkat çekmiş olamaz.Çünkü,ben inceledim.Hamr veya humur,yalnız geçtiği yerlerde herhangi bir içeceği,meysir kelimesi ile birlikte geçtiği yerlerde sarhoşluk veren içkileri vurgulamaktadır.
Dostum.Sen bu kafa ile gidersen,sadece başkalarını körü körüne taklit edersin.Eğer atalarının yaptığı yorumlara itimad ediyorsan mesele yok.Ki etmediğini görüyorum.O zaman,icabında katliam yapmaktan da korkmayacaksın.Hem cenneti kazanmaya çalışacaksın,hem risk almayacaksın öyle mi? Riskleri başkası alacak,sen hazıra konacaksın ha? Ayete yaptığım son yorumu mu düşün.Sonra da bana bildir veya yorumu eleştir.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
muhliskul Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayin aciziz ,
Tarih bilimi diye bir bilim kabul etmemek, insani cok komik ve icinden cikilmaz bir duruma sokar.Iste asil o zaman hakikatler yerine tahminler ve zan devreye girer.Ben sozlerinizi ciddiye alamadim.Ilmi derinlige sahip arastirmalar ile hasir nesir olmus bir kimse, bunu soyleyemez.
Cok uzun bir fetretin ardindan, gaflete mudahele sureci yasayan Islam muntesipleri usulsuzluk sikintisi cekmektedir.Sayin arkadasim Ingilizce asagi yukari "Throwing the baby with the dirty water"ifadesindeki "kirli suyla birlikte bebegi de atmak" seklindeki bir davranis cok izdirap cektirir.
Islami bilincsizlesme, bin yildan fazla bir sureyi kapsarken, bir gunde bunun tahribatini tamir etmek imkansizdir. Okuma aliskanligina sahip olmayan bir toplum bireyleri olarak bizlerin, icinden mukemmel aydinlarin yetismesi bir hayal urunudur.Yuzeysel ve ucuz niteliklli soylemlere kulak asmadan cok detayli calismalar yapilmasi gerekir.
saygiyla.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|