Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ben size evlat edinmeyi sormadim.Kisa ve net cevap lutfen.Ne soylediginizi ve ne sordugumu tekrar alintiliyorum.O yaziyi bilincli olarak yazip yazmadiginizdan emin olmak istiyorum.Ona gore benimde size soyleyeceklerim olacaktir
Naci celik,
evlatlıkların dul kalan eşleriyleevlenme yasağını bile farkedemeyecek kadar beyinsiz idiyseler
siz ne dediginizin farkindamisiniz?
Ahzap 37-Allah'ın ni'met verdiği; senin de kendisine ni'met ver(ip hürriyete kavuştur)duğun kimseye: "Eşini yanında tut, Allah'tan kork" diyordun, fakat Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde gizliyordun, insanlardan çekiniyordun; oysa asıl çekinmene layık olan, Allah idi. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki (bundan böyle) evlatlıkları, kadınlarıyle ilişkilerini kestikleri zaman o kadınlarla evlenmek hususunda mü'minlere bir güçlük olmasın. Allah'ın buyruğu (her zaman) yerine getirilmiştir.
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Naci celik,
evlatlıkların dul kalan eşleriyleevlenme yasağını bile farkedemeyecek kadar beyinsiz idiyseler
Ahzap 37-Allah'ın ni'met verdiği; senin de kendisine ni'met ver(ip hürriyete kavuştur)duğun kimseye: "Eşini yanında tut, Allah'tan kork" diyordun, fakat Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde gizliyordun, insanlardan çekiniyordun; oysa asıl çekinmene layık olan, Allah idi. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki (bundan böyle) evlatlıkları, kadınlarıyle ilişkilerini kestikleri zaman o kadınlarla evlenmek hususunda mü'minlere bir güçlük olmasın. Allah'ın buyruğu (her zaman) yerine getirilmiştir.
O kadar uzun yazi yazmissin Ahzap 37’yi yazmamissin ki konunun merkezinde bu ayet var.Bu ayet seni yalanci cikardigi icinmi yazmadin?BU ayeti yazarsan foyan meydana cikar diye mi korktun?Peygamberimizin bu evliligi zoruna mi gitti?Allahin haram kildigi evlilik disi iliskileri helal kilip,zinayi tavsiye ederken zoruna gitmiyor,utanmiyordun naci....
Sana Ayeti yazdik sende tik yok.Hadi eveleyip gevelemeden yazinda belirtemedigin Ahzap 37 'yi bir tercume et bakalim.Ben sen seviyorsun diye O Ayet mealini Suleyman Ates'ten alintiladim,Ha gayret naci ben senin eveleyip geveleme ve kivirma yonunun cok kuvvetli oldugunu biliyorum da bilmeyenlerde ogrensin istiyorum.
Katılma Tarihi: 11 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ayet çok açık söyleyecek hiçbir şey yok ...
muhiddin Yazdı:
Naci celik,
evlatlıkların dul kalan eşleriyleevlenme yasağını bile farkedemeyecek kadar beyinsiz idiyseler
Ahzap 37-Allah'ın ni'met verdiği; senin de kendisine ni'met ver(ip hürriyete kavuştur)duğun kimseye: "Eşini yanında tut, Allah'tan kork" diyordun, fakat Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde gizliyordun, insanlardan çekiniyordun; oysa asıl çekinmene layık olan, Allah idi. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki (bundan böyle) evlatlıkları, kadınlarıyle ilişkilerini kestikleri zaman o kadınlarla evlenmek hususunda mü'minlere bir güçlük olmasın. Allah'ın buyruğu (her zaman) yerine getirilmiştir.
O kadar uzun yazi yazmissin Ahzap 37’yi yazmamissin ki konunun merkezinde bu ayet var.Bu ayet seni yalanci cikardigi icinmi yazmadin?BU ayeti yazarsan foyan meydana cikar diye mi korktun?Peygamberimizin bu evliligi zoruna mi gitti?Allahin haram kildigi evlilik disi iliskileri helal kilip,zinayi tavsiye ederken zoruna gitmiyor,utanmiyordun naci....
Sana Ayeti yazdik sende tik yok.Hadi eveleyip gevelemeden yazinda belirtemedigin Ahzap 37 'yi bir tercume et bakalim.Ben sen seviyorsun diye O Ayet mealini Suleyman Ates'ten alintiladim,Ha gayret naci ben senin eveleyip geveleme ve kivirma yonunun cok kuvvetli oldugunu biliyorum da bilmeyenlerde ogrensin istiyorum.
evlatlıkların dul kalan eşleriyleevlenme yasağını bile farkedemeyecek kadar beyinsiz idiyseler
Ahzap 37-Allah'ın ni'met verdiği; senin de kendisine ni'met ver(ip hürriyete kavuştur)duğun kimseye: "Eşini yanında tut, Allah'tan kork" diyordun, fakat Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde gizliyordun, insanlardan çekiniyordun; oysa asıl çekinmene layık olan, Allah idi. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki (bundan böyle) ,yardımcıları (işci veya elemanları) kadınlarıyle ilişkilerini kestikleri zaman o kadınlarla evlenmek hususunda mü'minlere bir güçlük olmasın. Allah'ın buyruğu (her zaman) yerine getirilmiştir.
O kadar uzun yazi yazmissin Ahzap 37’yi yazmamissin ki konunun merkezinde bu ayet var.Bu ayet seni yalanci cikardigi icinmi yazmadin?BU ayeti yazarsan foyan meydana cikar diye mi korktun?Peygamberimizin bu evliligi zoruna mi gitti?Allahin haram kildigi evlilik disi iliskileri helal kilip,zinayi tavsiye ederken zoruna gitmiyor,utanmiyordun naci....
Sana Ayeti yazdik sende tik yok.Hadi eveleyip gevelemeden yazinda belirtemedigin Ahzap 37 'yi bir tercume et bakalim.Ben sen seviyorsun diye O Ayet mealini Suleyman Ates'ten alintiladim,Ha gayret naci ben senin eveleyip geveleme ve kivirma yonunun cok kuvvetli oldugunu biliyorum da bilmeyenlerde ogrensin istiyorum. Ben de zannettim,mantıklı bir eleştiride bulunacaksın.Yani yanılmışım.Halbu ki,ölmüş,çürümüş beyinlerle düşünen bir adam,mantıklı bir eleştiri yapabilir mi ki? Yazıda,ayete atıf var. Zaten ben yazımda ayete değil,ayette geçen EDĞIYA kelimesine ve kelimenin esas anlamının yerinden kaydırılmasına dikkat çekiyorum. Yerinden kaydırılan anlamı,senin yazdığın ayette,kırmızı yazıyla düzeltim. Ayette geçen kelimeyi,bundan böyle benim yazdığım gibi oku.Ve bu iyiliğimi de unutma.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Edepsiz ,kara cahil Naci .
Hem cehaletini itiraf ediyorsun,ardindan da bilgelik taslamayi ihmal etmiyorsun. Sen nere ilim nere. Sen hevasini en kutsal tapinak haline sokmus, esfele safilin taniminin yasayan bir sembolusun.
Terbiyesiz Naci sen Allah'tan direk vahiy alan bir Resul oldugunu mu iddia ediyorsun?
Hz Muhammedin ve cagdaslarinin bile kendilerine gelen vahyi, ancak beser lisaninda anlamasi mumkun iken, senin kendini bundan mustagni gormen kesinlikle sacmaliktan ibarettir.
Yillarini bosu bosuna hayali iddialarla kaybedecegine, otur ilim tahsil et de gerceklerden haberdar ol.Senin Kuran diye okuduklarin hurafe ve bidatin ta kendisidir. Sen sirkin en klasik versiyonlarina takilmis kalmissin.Sen,Ibnu arabilere tas cikartacak kadar, batini saplantilar icindesin.
Senin gibi karanligin en derin kuyularina dusmus, Kuran dusmanlarina artik bu mekanda ekmek yok.Sen ilim ruhsatini her soylemine asmadan bu alisverise devam edersen, dogrulara yonelmis bilincli nesil sana gereken cezayi kesecektir.Senin cikmaz sokak tariflerinden herkese gina gelmistir.Soylediklerinin icinde kendin bile kendinden sikayetlenmektesin, dert yanmaktasin. Iddialarindaki delillleri dogru olmasalarda savunmaya devam edecegini itiraf etmektesin. Hamr orneginde oldugu gibi.
Yuce Allah Kuran'i Arapca bir Kuran diye tarif ediyor var mi itirazin.
Eger varsa bu itiraz bana degil, bu tanimlamayi yapanadir yani Allah'in ta kendisinedir.
Sen Allah'in arapca vahyettigi Kuran'i kabullenmeyeceksin,onun bu Orjinal haline sadik kalarak tercume edilmesini beyhude sayacaksin ve hala onun takipcisi sayilacaksin.
Sayin Uzman Cahil, Naci bey ! Sen bosuna debelenme,senin cehaletin hem kendin hem de seni tartma kabiliyetine sahip herkesce tescillenmistir.
Hangi akli basinda insanlara gitsen desenki; ben Kuran'in Orjinal dili Arapcayi bilmiyorum, ama onun orjinalindeki ifadelerine, anlam veriyor, onu detayli bir sekilde acikliyorum ve Ilmi her gayreti yuhaliyorum . Acaba bu insanlar ne soyler ? Bence hayretten kucuk dillerini yutarlar.
Ben Kuran muslimiyim, ben muvahhidim,ben muhlisim,ben hanifim ve ben rabbimin kuluna razi oldugu her ismin her rengin sevdalisiyim,ben Allah'tan baska ilah tanimiyorum. Hayatimi davam Islam'a adadim.
Kuran'i daha iyi anlamak icin Arapca ogrendim. Kuran hakkinda yapilan ciddi akademik calismalari tedris ettim ve etmekteyim. Her girisimim de davam, benim yegane motivasyon kaynagim olmustur.Senin gibi hevasinin derdine dusmus birinin sasi gozlemlerinin benim icin hic bir degeri yoktur.Aslinda bana kalsa senin gibi art niyetli bir insana bu sitede yazma luksunu vermezdim.Cunku senin gibi ilimsizce hevasina tapinma gosterileri yapan kimseler yuzunden, ciddi konular gundeme gelmemektedir. Senin akli basinda bir tane bile yorumunu okumadim.
Seninle catismak luzumsuzluguna girmek istemedigimi soyleyince, hemen saldirdin. Ama yok senin her terbiyesiz yazina karsi bilmukabelede bulunacagim.Cunku sen blofle kaba sozlerle insanlari caydirip geri adim attiracagini saniyorsun.
Ben Islam'a hizmet icin burdayim ama bu seni gocunduruyor.Cehaletin belirginlesiyor diye feryad ediyorsun.Gunde on iki saat kadar suren yorucu calismanin ardindan, ortak amaci paylastigimiz arkadaslarla yapabilecegim faydali diyalogun surmemesi icin ha gayret cirpiniyorsun.
Varsa bir ilmin, satasmadan saglam temeller uzerine kurdugun,kaynakli delilli anlayislarini serdet ve herkes istifade etsin.
Ama yok ki bu yuzdeb bol bol atacaksin ve herkes sadece yutacak oylemi ?Sen herkesi enayimi saniyorsun?
Benimle ugrasmaya devam ettikce ben de sana hakettigin muameleyi yapmaya devam edecegim.
Seninle yaptigim her yazismada tokezledin.Tek yaptigin uzun bir yaziyi harflere bolerek odlekce saldirilar.
Son olarak bir ayeti daha katletmeye calistigini goruyorum. Ahzap 37 yi okurken bildigin halde , Ahzap suresinin giris kismini ve ozellikle ahzap suresinin dorduncu ayetini gormezlikten gelmen, senin ne kadar art niyetli oldugunu gosteriyor. Cok ayip.Evlatlik kelimesini yanlis harflerle yazmissin.Anlasilan bu kelime uzerinde cok itinali calismissin!
Evlatliklar meselesi gunumuz acisindan farkli bir konumdadir.Cagdas yorumlar icin orjinali saptirmaya gerek yok.Bunun ahlaki yollari mevcutken hep gayri ahlakisine yonelmek ,hastaligindan kurtulmak gerekir.
Sayın Arapçaya ve arap edebiyatına vakıf zavallı.Koca bir yazıyla,beni yaftalamaya çalışacağına,yorumlarıma cevap verseydin ya.Örneğin:Hamr kelimesinin sarhoşluk vermeyen içecekler için de kullanılıp,kullanılmadığını anlatsaydın ya.
Ya da atalarından devraldığın bilgi veya kitaplara baş vurup,Kur"an"öncesi döneme ait,bir Kur"an harfi veya bir Kur"an"kelimesi olup,olmadığını yazsaydın ya.
Sapık olduğunu söylediğin Mühiddin Arabiye,şehhül ekber ünvanı nı ben mi verdim,yoksa senin beyinsiz ataların mı?
atalar konusunda CİNLER kadar olamayıp hala onları kolluyorsunuz
cin suresine bakın ve görün.
bizdeki bazı dangalak ATALAR iblisin alim olduğunu savunurlardı. yani bu kadarına pes...
ama cin suresinde cinlerin iblis hakkındaki "bizim beyinsiz...." demelerini bile sallamayan muhiddin arabi gibilerine isterlerse resulü ekber bile diyebilirler umrumda değil.
bir gecede resulün rüyasına girdiğini söyleyerek kitap yazan birisine sen istediğini söyleyebilirsin. ama kuranda belirtileni kabul etmeyip illa da "dilini kitaba bükenler..." uyacaksan devam et
Naci
kendisine bozuk para muamelesi yapıyor. Rabçe okuma adı altında kendi
fikirlerini Kur’ana onaylatmaya çalışıyor. Ama nafile, uymuyor ve kötü
sırıtıyor.
Adamın
elinde netleştirdiği görüşleri yok. Savruldukça savruluyor.
Bilmediğini
de bilmiyor. Yanılıyor ama görmüyor, ısrar ediyor.
Adamın
hamr yorumuna bakılırsa Nur 31’de kadınlara “memelerini göğüslerinin üzerine
vurmaları” emrediliyor. Naci hızını alamıyor, yorumunu eksik
buluyor ve buradan her nasılsa sütyen (dün moda olmadı mı bu?) emri çıkarıyor. İyi de hamr meme mi,
içecek mi, sütyen mi? Sütyen ise hamra zaten örtü demekte. Yani dön baba dönelim durumları.
Ahzab
37’de de yine katliam yapıyor. Fikirlerini Kur’ana zorla onaylatmaya çalışıyor
ama beceremiyor.
Ahzab 37. Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin
de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork!"
diyordun ama, Allah'ın açıklayacağı birşeyi de içinde saklıyordun;
insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha
layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları
eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla
evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.
Naci’ye göre ise şöyle: Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki yardımcıları (işçi veya elemanları) eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla
evlenmede bir güçlük olmasın.
İnanan bir adamın yardımcıları, işçi veya elemanları eşlerinden
boşandıkları zaman onlarla evlenmek zaten helal. Bu zaten doğal.
Allah neden durduk yere bunun helal olduğunu söylesin?
O zamanki toplum tarafından helal karşılanmayan bir durum var. Evlatlıkların
eşleriyle onlar boşandıkları zaman evlenememek. Yüce Allah toplumların
kafalarına göre uydurdukları bu haramı iptal ediyor. Ayette vurgulanan bu.
Buradaki evlatlık kelimesinin Arapçası dua kökünden türemeymiş.
Hani Rabçe okuyacaktın ya Naci? Bıraksana Arapçayı. Dua da yardım ve himayeyi
vurgulayan bir kelimeymiş. İşte bu yüzden edğiya kelimesi yardımcılar (işçi
veya elemanlar) demekmiş. Sallayanı dövmüyorlar ne de olsa.
İyi de işçi veya elemanlarımızın karıları onlardan boşandıktan
sonra bizlere haram değil ki tekrar helal edilsin. Hiçbir toplumda yıkılması
gereken böyle bir tabu da yok. Durduk yere neden Allah bunu helal etsin?
Naci’nin söylediğini doğru kabul edelim ve kavramın geçtiği diğer
iki ayete bakalım:
Ahzab 4. Allah, bir adamın göğüs boşluğunda iki kalp
yaratmamıştır. Zıhar yaptığınız eşlerinizi sizin anneniz yapmamıştır, evlatlıklarınızı da sizin oğullarınız
kılmamıştır. Bu konularda söylediğiniz sözler, ağızlarınızın bir lakırdısıdır.
Allah, hakkı söyler ve O, gerçek yola kılavuzlar.
Ahzab 5. Evlatlıklarınızı öz babalarına nispet
ederek çağırın! Böyle yapmanız Allah katında adalete daha uygundur. Eğer
onların babalarını bilmiyorsanız, o takdirde onlar sizin din kardeşleriniz ve
dostlarınızdır. Yanılarak işlediğiniz şeyde, üzerinize günah yoktur; fakat
kalplerinizin kastetmiş oldukları müstesna. Ve Allah Gafûr ve Rahîm'dir.
Naci’ye
göre deniliyormuş ki;
(Ahzab 4'te) Zıhar
yaptığınız eşlerinizi sizin anneniz yapmamıştır, yardımcılarınızı (işçilerinizi veya elemanlarınızı) da sizin oğullarınız kılmamıştır.
(Ahzab 5'te)Yardımcılarınızı (işçilerinizi veya
elemanlarınızı) öz babalarına nispet ederek çağırın!
Rabçe okuma böyle birşeymiş meğer.
Yardımcılarımız,
işçi veya elemanlarımız bizim oğullarımız değilmiş. Aksini iddia eden mi oldu? İşçi
veya elemanlarımızı başkasına değil öz babalarına nispet etmeliymişiz. Aksini
yapan mı oldu?
Naci’nin
çorbası işte böyle bir şey. Mide ifsadına sebep olan türden.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Son olarak bir ayeti daha katletmeye calistigini goruyorum. Ahzap 37 yi okurken bildigin halde , Ahzap suresinin giris kismini ve ozellikle ahzap suresinin dorduncu ayetini gormezlikten gelmen, senin ne kadar art niyetli oldugunu gosteriyor. Cok ayip.Evlatlik kelimesini yanlis harflerle yazmissin.Anlasilan bu kelime uzerinde cok itinali calismissin!
Evet.Sayin Muflis kul.Evlat kelimesini çok iyi inceledim.Kur"an" evlatlık için,ayri bir kelime kullanmıyor.Yani Kur"an"evlat edinilen çocuklar için de evlat veya veled kelimelerini kullanıyor.Konuyla ilgili araştırmamı,"Kardeş eşiyle evlenme ve evlat edinme geleneği"başlığı altında bu sayfaya astım.Konuyla ilgili oradaki yorumlarımı oku,ondan sonra eleştir.Eleştir ama,rivayet veya lugatlarla değil,Kur"an" ile ve Allah"ın sana lütfettiği aklınla,mantığınla eleştir.Sözünü ettiğin ayet ve ayetleri,yani edğıya kelimesini ihtiva eden ayetleri ben inceledim.Ne anladığımı da,söz konusu ettiğim yazımla yazdım.Senin karşı bir görüşün varsa,sen de ayetleri yaz ve yorumunu yap.
Kısaca ve tekrar özetleyeyim.Kelime ve konuyla ilgili,benim kesin kanaatim şudur.Edğıya ve dua kelimeleri birbiri ile müteşabih bir çift kelimelerdir.Doğrudan Kur"an"dan anlamlandırıldığında,edğıya:yardımcı,yardım eden anlamlarını ihtiva etmektedir.Dua:yardım,yakarış veya imdat anlamlarını ihtiva etmektedir.
Bu durumda siz ve çok itibar ettiğiniz lugatların,edğiya kelimesine yüklediği anlamın,yanlış olduğu anlaşılmaktadır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma