HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Sekularizm, Laisizm Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
gondolcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gondolcu

selamlar,
cin13 yeni işyerinde başarılar dilerim.
cin13 ten alıntı;
Devlet, bir dine inanıp inanmama meselesini özel bir problem sayar, fertlerinin sadece maddi yönüyle ilgilenir, kendisi devlet olarak hiçbir dini taşımaz, hiçbir dini ayine iştirak etmez, fakat fertlerin her türlü dini serbestliklerini kabul eder. Devlet, dini esaslara dayanan kanunlar yapamayacağı gibi, bütün dinlere eşit mesafede durur ve hiçbir şekilde dinlerin ibadet hüküm ve kurallarına müdahale edemez. Bununla birlikte dinlerin toplum düzenini bozacak davranışlarını da önlemekle yükümlüdür.

yukarıdaki tanımlamalar Osmanlı imparatorluğunun gayrimüslümlere olan hoşgörüsünü anımsattı tabi bu hoşgörü Türklere aynı şekilde uygulanmadı o ayrı bi konu.



__________________
saygılarımla

Aaydın
Yukarı dön Göster gondolcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gondolcu Ziyaret gondolcu's Ana Sayfa
 
gondolcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gondolcu

efrayim 58 den alıntı;
Tarih tekrar tekerrür ediyor.Süt anneyle, süt kardeşle  evlenilmeyeceği medeni kanununa geçirilsin dedik. Siz de bilimsel olarak ispat edinkinki uygulamaya koyalım. Diyorsunuz. Aynı anneyi emen süt kardeşlerin neden evlenemeyeceğini, şu saatte bilimsel ispatlayan veya dile getiren kim? Hiç kimse...

zaten müslüman ülkelerde insanlar bu tip evlilikler yapmıyor hatta uzak akrabası ile bile evlenmiyor...çünkü medyada akraba evliliklerinin ürününün bozuk olduğunu görüyor.Eskiden bu evlilikler kırsalda görülürdü artık orada bile yok..yazılı ve görsel basınla insanlar bilinçlendirilirse bu sorunlar aşılır tabi kızını para için yaşlı insanlara veren zihniyeti kırmak zor bunlar eğitimle aşılacak ,mecburi eğitimin çitasını arttırmak bana göre zaruri..



__________________
saygılarımla

Aaydın
Yukarı dön Göster gondolcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gondolcu Ziyaret gondolcu's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

     Efrayim

     Sevgili gondolcu..., 

      Yine hepsini birbirine karıştırmışsın. Teker teker ayıklayalım yazdıklarını...

       Zaten müslüman ülkelerde insanlar bu tip(süt kardeşleri kastederek) evlilikler yapmıyor Demişsiniz.

       Esas konu unutulmaya yüz tutan bu kavramın hayata geçirilmesi uygulanması ve gereği olanı da yani medeni kanunla yasaklanmasıdır. zaten evlenilmiyor müslüman ülkelerde değip, işin kolayına kaçmamak gerek.Süt kardeş konusunu şimdi kaç kişi biliyor?

         Hatta uzak akrabası ile bile evlenmiyor...çünkü medyada akraba evliliklerinin ürününün bozuk olduğunu görüyor.Eskiden bu evlilikler kırsalda görülürdü artık orada bile yok..yazılı ve görsel basınla insanlar bilinçlendirilirse bu sorunlar aşılır Demişsiniz.

         İkinci sıkıntı bu cümlenizde akraba evlilikleri islamiyete aykırı değilki Allah evlenilmeyecek kadınlardan bahsederken süt kardeşden bahseder ama kardeş çocuklarının evlenmemesinden bahsetmez.

        Hz Ali hem damat hemde amcaoğlu değilmi peygamberimizin...Bizim bilinçlemeye değil ayettekileri öğrenmemize ihtiyaç var.

        Tabi kızını para için yaşlı insanlara veren zihniyeti kırmak zor bunlar eğitimle aşılacak ,mecburi eğitimin çitasını arttırmak bana göre zaruri..Demişsiniz.

       Bu da yanlış yaklaşım.Yukarıda bahsettiğiniz yanlışlık yine kuran bilgisi eksikliğinden kaynaklanır.Eğitim eksikliğinden değil.

        Allahını seversen bankaları hortumlayanların eğitim seviyelerini hiç düşündünmü?

       Sevgi ile,

 

              

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba Sayin Cin 13 arkadasim.

 Oncelikle yeni is ortaminda basarilar dilerim.

Sayin arkadasim, benim kanaatim Laiklik ve Islam arasinda hicbir iliski kurulamayacagi yonunde. Laikligi tetikleyen  sebebler   Islam icin gecerli degil. Laiklik risalet ornekligindeki bir uygulamada  yer alamaz. Cunku Laik anlayisin temelinde Vahiy ile bir zitlasma sozkonusudur. Laiklik kendi basina  bir sistem degildir. Sundugu detayli bir yasam tarzi yoktur. Din islerinin kamusal alandan dislanmasini ifade etmek uzre kullanilagelmistir. Laiklik veya farkli bicimiyle seculerlik, Avrupadaki   papa denetimli merkezi  idareye karsi, yerel idarelerin olusmasina destek verdigi protestanligin,  ortaya cikisindan itibaren ele alinmalidir. Dinle kamuflaj edilen kanli iktidar savaslari ile bir sonuca varamayan Avrupa toplumlari kacinilmaz olarak bu uygulamalara yonelmek zorunda kalmistir. Aslinda Laiklik veya seculerizm Katolik dunyaya karsi Protestan destekli  bir cozumdur. Dini kontrol mekanizmasidir. Avrupanin kanayan yaralarina tam olmasada buyuk olcude merhem olmayi basarabilmistir. Laikligi gerekli kilan   din istismari olmustur.Laiklik saglikli bunyeye  degil olumcul hastaya uygulanmak zorunda kalinan bir mudahale gibi gorunmektedir. 

Islam tarihinde de adi konmamis olan fakat kendi zamanina gore Laik denilebilecek uygulamalarin yasandigi donemler olmustur. Islamin ozelllikleri bu uygulamalarin Avrupa benzeri gibi, dinden uzaklasma-dinsizlesme temayulu seklinde tezahurunu engellemistir. Bunun disinda Islam'dan  sapmisligi   kendilerinde  barindirmalarina ragmen muslumanimsi  toplumlarin diger dinlerden olanlara karsi  inanc hos gorusu ile yaklasmalarida Avrupa tarzi bir mudaheleyi gerekli kilmamistir. Coklarinin kabullenmesi zor olsa bile su gercek ki klasik Islam toplumlari, Avrupalilardan cok daha fazla inanc ozgurlugu sunabilmislerdir. Hristiyan ve Yahudi kaynaklari dahi bunu onaylamaktadirlar.

Islamin Nebevi sunumuna gelince orda Laiklik gibi bir anlayisin soz konusu olmadigi  apacik ortadadir. Gayri ilmi olan, Laik Muhammed veya baska bir Laik Nebi alayciliktan baska bir sey degildir. Islam bir inanis ve yasam olarak kendini tanitirken,   Laik Islamdan soz etmeye nasil curet edebiliriz. Islam kendi sunumunda dinin suistimalini onlemeye yonelik tedbirlerini zaten sunmaktadir.Ozunden   uzaklasmis olan, gunumuz  lafta Islam toplumlarinin hakkinda gelisen Laiklik tartismalarini  Islam'in ozune tasimak buyuk bir yanlis olur. Turkiye'de veya baska bir halki muslumaniz diyen ulkede  Laiklik gerekli mi degilmi ayri bir konu, Hak din Islam   ve Laiklik apayri bir konu.

Bu konuyu Islami uygulama ile iliskilendirerek ornek verebilecegimiz  bir Islam toplumunun gunumuzde veya yakin tarihte olmayisi yuzunden, Muhammed ornegine bas vurmak zorunda kalmaktayiz. Onun uygulamasindan da Laiklik benzeri bir sonuc cikarabilmemiz imkansiz gibi gorunmektedir.

Allah'a emanet

 

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba Sn.Muhliskul kardeşim,
Güzel temennileriniz için teşekkür ederim.

Laiklik kavramının nereden, nasıl çıktığı konusunda haklısınız. Laikliğin ortaya çıkış zamanlarındaki amacı ve işlevi konusunda da haklısınız.

Laiklik ve sekülarite kavramlarına günün ve kişinin eğilimlerine göre çok katıdan çok yumuşağa kadar çeşitli anlamlar yüklendiğini konuşmuştuk. Hatta bildiğiniz gibi bugün, çeşitli ülkelerde çeşitli laiklik anlayışları mevcut.

Kuran'da, devlet yönetimine özel, temel birkaç prensip dışında açıklamalar mevcut değil, bildiğiniz gibi. Ama, birey ve toplumun sahip olması gereken ahlaki prensipler konusu detaylı anlatılmış. Bu durumda, devlet yönetiminde, bu prensipleri koruyarak günün koşullarına en uygun biçimi sağlamakla sorumluyuz.

Önceki iletimden kopyalarsam,
"Günümüzdeki anlamı ise devlet yönetiminde herhangi bir dinin referans alınmaması ve devletin dinler karşısında tarafsız olmasıdır.

Devlet, bir dine inanıp inanmama meselesini özel bir problem sayar, fertlerinin sadece maddi yönüyle ilgilenir, kendisi devlet olarak hiçbir dini taşımaz, hiçbir dini ayine iştirak etmez, fakat fertlerin her türlü dini serbestliklerini kabul eder. Devlet, dini esaslara dayanan kanunlar yapamayacağı gibi, bütün dinlere eşit mesafede durur ve hiçbir şekilde dinlerin ibadet hüküm ve kurallarına müdahale edemez. Bununla birlikte dinlerin toplum düzenini bozacak davranışlarını da önlemekle yükümlüdür.

Sekülerizmde devletin dini kurumlar üzerinde herhangi bir kontrolü ya da denetimi yokken, laiklikte devletin bu kurumlar üzerinde denetimi vardır."

anlayışı bu prensiplere en uygun olandır.

Devlet, haklarını güvence almakla sorumlu olduğu halkın sadece tek dine sahip olmadığını, çeşitli örflere sahip olduğunu, bunlardan herhangi birine ayrıcalık tanımaması gerektiğini, herkese eşit mesafe durması gerektiğini bilir.

Bu nedenlerle, adına ne dersek diyelim, yukarıdaki prensipler hem üst çerçeveyi çizen Kuran'a, hem hukuka, hem siyaset bilimine en uygun, en barışçıl, en adaletli olanlardır.

Peygambere takılan "laik" sıfatını yakışık bulmak ise elbette mümkün değil.

Sn.Muhliskul, çizilen devlet yönetimi çerçevesinde Kuran'a aykırı olan taraflar nelerdir, varsa devlet yönetimi konusunda alternatif önerileriniz, paylaşırsanız sevinirim.

Saygılar.Sevgiler.




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba Sevgili kardesim Cin 13,

Kuran'in  Muhammed'e vahyedilmesi ile birlikte sunulan, ilk olmasi en buyuk muhtemel mesaj, icerik olarak iyi incelenmelidir. Kuran soyut inanc ilkelerinden ve bazi ahlaki ogretilerden mutesekkil bir mesaj vermemektedir. Ilk ayetlerden itibaren toplumsal iliski ve idare inanc konularinin yansimalari olark ele alinmislardir. Inanc acisindan tenkid edilen Mekke'liler ozellikle ileri gelenleri-iktidar sahipleri ayni zamanda kamusal icraatlerinden oturu de tenkid edilmislerdir. Kuran cok farkli bir toplum yapisinin olusmasina yonelik mesajlar vermistir. Iste bu tasarinin verdigi rahatsizlik, Mekke'nin idarecilerini Kuran'a karsi siddetle karsi cikmaya sevketmistir. Onlar sunu cok iyi anlamislardi Kuran kendisine has yeni bir yasam sistemi sunuyordu. Bu sekilsel bir degisimden cok, koklu bir degisimdi. Kuran'in   o gune munhasir hukumlerin sekli yapisini, cok asiri bir degisiklige ugratmadan, kismi degisikliklerle sunmus olmasi, hassasiyetin oze yonelik oldugunu gostermektedir. Yanlis olan uygulamalar Islam tarafindan kinanip iptal edilerek, o gune uygun uygulamalar duzenlenerek yeniden sunulmustur. Kuran'daki sekli hukumlerin yogunlugu Kuran'in muhataplarinin uygulamalari esas alinarak olusturulmustur. 

Gunumuz icin ayni yontem uygulanarak, muhatap toplumun uygulamalari esas alinmalidir. Butun bunlar Kuran'in degismez ilkelerinin etki alaninda bir  isleve sahip olmalidirlar. Musluman bir toplum olustugunda onlar Kuran'i hayatin her alanina ,  kamusal alanda buna dahil olmak uzere uygularlar. Bunun gunumuz sartlarini goz onunde tutarak yapilmasi gerekmektedir.  Dunyanin hic bir yerinde Kuran mesajini yasama intikal ettirmis bir islam toplumu mevcut degildir. Bu yuzden biz bu kimselerin uygulamalarina yonelik herhangi bir degerlendirme yapamiyoruz.  Kuran mesajina ve onun yasam sistemine muhtac  bir dunyada yasiyoruz.  

Sonuc olarak  Kuran'in mesajini bireysel ve toplumsal olarak iletme ve yasama intikal ettirme sorumlulugu karsimizda durmaktadir. 

Alak suresine dair kisa bir yorumumu buraya ilistirmek istiyorum.

Merhaba,

Alak suresi ile ilgili bir  cok aciklamalar yapilmistir. Henuz tam olarak mutmain olabilecegim  bir aciklama ile karsilasmis degilim. Baslangictaki bes ayeti ilk inen ayetler olarak kabul edersek bunlarin muntazam bir icerige sahip olmasi gerekmektedir. Bu ayetleri gunumuz insaninin anlayisindan yola cikarak aciklarsak, bir turlu duzgun bir aciklama getiremeyiz. Ilk yapmamiz gereken gunumuzun  muteber anlayislarindan soyutlanarak ,bu ayetlerin ilk hitap donemine, Muhammed'in cagina ulasmamiz gerekmektedir. Inisinin ortamini, olusumuna malzeme  eden Kuran vahyi   orjinal aninda anlasilmalidir.  Iste bu anlayis  cok daha isabetli olacaktir. Oku ifadesinin metinden bir yaziyi degil kalpten-zihinden okumayi kastettigini hepimiz biliyoruz. Burda oku ifadesinin indirileni insanlara aciklamak olduguda meshur bilinenler arasindadir. Yine bilindigi gibi Kalem, o gunku toplumun yazi ve araclarina has kildigi ozel statuyu ifade etmektedir. Onlar yaziyi ve araclarini adeta sihirsel bir arac gibi gormekteydiler.  

Muhammed'e ve toplumuna ilk kez soylenen,  cok onemli olan nedir? Mesaj oyle bir anlayisi sunmus olmaliydiki,  bu onlara ilahi muradi acikca ifade etmis olsun.  Bu ayetlerdeki ana mesaj, Yaratan'in  uzaklastigi sanilan    yeryuzunden,  soyutlanmis olarak dusunulmesine, karsi yapilan ilahi bir  itirazdir. Muhammed'e iste bu yaratan Rabbin adiyla-adina bir ileti sunmasi soylenmektedir. Mekkelilerin zaten kabul ettikleri Allah'in,   "Yaratan Rab" olarak tanimlanmasina karsi dehsete dusmelerinin ana sebebi, Allah'in onlarin yasamlarina mudahele hakkini ifade ediyor olmasindan kaynaklaniyordu. Onlarin bu endiseleri , her turlu arac ve gerecin kullaniminin ardindan olusan birikimlerin hepsinin arka planindaki etkin failin   yine yalnizca Ekrem olarak  Allah'in  gosterilmesiyle artmaktaydi.  Butun bu kaygilara sebeb veren ilk ayetlerdeki   ; Ey insanlar, sizin Ekrem olan Efendiniz-sahibiniz-yoneticiniz    sizi bir alaktan yaratan, her turlu arac ve gerecle bilmediklerinizi ogreten Allah'dir, ilani idi. Sema'nin yeryuzune   mudahelesi,insanlarin islerine karismasi ozellikle bir grup cikar cevrelerini ozellikle rahatsiz edecekti. Boyle agir bir sorumluluk yuklenen Muhammed muzzemmil ve muddessir surelerindeki maruz kalacagi  tesvikleri gerekli kilacak bir surece giriyordu. Cunku o mesaji cok iyi anlamisti, Toplumun mevcut inanc ve yasam bicimine karsi bir durusu ortaya koyan, genel duzenlemeleri iceren bu mesaj, ici rahat bir bicimde iletilme niteligi tasimiyordu. Bu mesaji insanlara ilettiginde gorecegi tepki asikardi.  Insirah suresi bu surece dair bazi hususlara dikkat cekmektedir.

 

 

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Bugun birileri  Muhammedin caginda okudugu gibi okudugunda,   sadece geleneksel dindarlardan degil, ayni zamanda Laik zihniyettende    siddetli  tepkiler  goreceklerdir. Hatta inananlar ciddi bir alternatif olma yonunde bir  ilerleme kaydederlerse,  Laik zihniyet ve gelenekciler muttefikler olarak bir durus sergileyeceklerdir. Laik anlayis Allah'in ayetlerinin temel ilkeleri belirlemesine en buyuk tepkiyi gosterecek olan kesimdir .Onlar pisirik icine kapanik, pasif din anlayisina riza gosteriyorlar. Dunyanin gidisatina karismaya calisan bir din hic bir gercek Laikten onay alamaz. Kendilerini Laik zanneden inananlar cok degisik sebeblerden, ozellikle dunyevi kaygilardan oturu kendilerini aldatmaktadirlar. Tek alternatifin beser kaynakli yasam olduguna inanan anlayisla inananlarin mutabakati planli bir kandirmacanin sonucudur. Laik anlayis hic bir guce sahip olmalarina ihtimal vermedigi bu marginal kesimi gelenekcilerle olan iktidar kavgasi esnasinda kullanmistir. Kuran misyonunu ustlenmeye aday kimselerin uzun vadede ne gelenekcilerin nede Laiklerin gercek dostlari-velileri olmadigini  vakit kaybetmeden kavramalari bir zarurettir.

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 Tartışmaları yakından takip ediyorum ve aslında ben temel sorunun kavramlara yüklenilen anlamlarda olduğunu düşünüyorum.Bu iki kavram Batı toplumları için son aşamada gerekliydi,çünkü kilisenin aşırı despotizmi ve insan özgürlüğünü yok edici tavrı karşısında kilise kırmızı kart görmeyi hak ediyordu ve ona sınırlar çizilerek bu sınırların dışına çıkma denildi,çizilen sınırlar da sekülarizm ve laiklik kavramlarıyla pekiştirildi.
  Benzer durumlar İslam dünyasında da olmadı değil,halen de oluyor.Özellikle osmanlı imp. sınırları içinde yaşayanlar bazı mezheplerin (dört mezhep) dışına çıkılmaması konusunda büyük bir devlet ve ilmiye baskısı gördüler ve bu sınırların dışına çıkanları derhal aforoz ettiler,hatta kimi zaman kanlı bir şekilde farklı görüşleri kıyıma uğrattılar.
 Ancak meseleye Kuran merkezli bakınca şunu görüyoruzki,bizim Kuranda yer almayan kavramları birilerinden ödünç alma derdimiz olmamalı,niçin?Çünkü bu kitap öylesine kapsayıcı ve kuşatıcı ki,hiç bir kavramı ödünç almadan insanlara özgürlük veriyor,farklı inanış ve şeriatlara onay veriyor ve müslümanın da kendi kavramlarıyla var olmasına zemin hazırlıyor.
Dolayısıyla bizim farklı toplumların kavramlarının içini doldurmak yada onları ödünç almakla uğraşmak yerine kendi kavramlarımızın hakkını verecek girişimlerde bulunmalı ve kendi kavramlarımızın evrenselliğinin ilkelerini teori ve pratiği birbirinden kopartmadan kurmanın yollarını vakit çok geç olmadan arayıp oluşturmalıyız.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhabalar.
Sn.Muhliskul kardeşim,
İletilerinizde genel doğrulardan bahsetmekle birlikte şu yanlışı yaptığınızı düşünüyorum:
Laiklik kavramı yerine laikler üzerinden yorum yapmanız.
Benzer şekilde müslüman sıfatı taşıyan kişilerin islamı temsil ediyor olmayışı gibi, laikliği,laik olmayı kullanarak din düşmanlığı yapanlar ya da mevki kapma peşinde olanlar bizim tartışmamızın konusu olmamalı.

Kuran'ın sadece bireysel ve toplumsal ahlaki kurallar toplamı olmadığını birçok kez yazdım.  Bu konuya girmemiz konuyu dağıtır.

Bir önceki iletimdeki sorumu tekrarlamak istiyorum:
cin13 Yazdı:

Sn.Muhliskul, çizilen devlet yönetimi çerçevesinde Kuran'a aykırı olan taraflar nelerdir, varsa devlet yönetimi konusunda alternatif önerileriniz, paylaşırsanız sevinirim.

Kuran'ın devlet yönetimi konusunda getirdiği ilkeler nelerdir? Çizilen tanıma aykırı noktalar nelerdir?

Teşekkür ederim.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba sayin Cin 13 

     Sunu cok iyi bilmelisiniz ki gercek Laikligin temsilcileri sizler degilsiniz. Gelenekseller ile Laikler arasinda yapilan tercihlemede Laiklerden yana oyunu kullananlar Islam ve Laikligi bagdastirmaya gayret gosteriyor. Bence sizde kismi olarak bu gruba dahilsiniz. Benim kanimca sizin Laiklik anlayisinizin nasil oldugu fazla onemli degil. Gercek Laiklerin, Laikligi savunarak onu egemen kilanlarin bu konuda ne dusundukleri cok daha onemli. Eger siz yeni ve farkli  bir anlayis olusturuyorsaniz, Laiklik gibi yaniltici nitelikler icermeyen bir isim bulmalisiniz. 

Bu fikrin babalari da, uygulayicilari da Laikligi, dinin yonetim alanindan uzaklastirilmasi ve kanunlarin  dini referans almadan olusturulmasi olarak tanimliyorlar. O halde ben elestirlerimi bu anlayisi gercekten temsil edenleri muhatap alarak yapmak zorundayim. Laikligin  ve onu olusturan Laiklerin   onaylamadigi, cici Laiklik beni fazla ilgilendirmiyor.

Sayin Cin arkadasim sizin Laikligi savunmanizda kullandiginiz devletin dininin olmayisi konusu o kadar basitce gecistirilemez. Muhammedin ve arkadaslarinin olusturdugu birligin dini yokmuydu? Onlar Allah'in kendileri icin razi oldugu  mutekamil din Islami yasamdan tecrid ettiler mi?

Gunumuzde bu  misyona talip olanlarin da farkli bir alternatifi yoktur.

Toparliyacak olursa hakiki Islam toplumu Laik bir anlayisa gore kamu duzenini belirleyemez.  Islami hayatin butun alanlarina yayginlastirma gayreti sarfeder. Hassasiyet,  mevcut uygulananlar ve  yapilacak yeni duzenlemelerin  Islamin ruhuna uygunlugudur, Din ve iman bir ocu gibi gorulerek duvarlarin icine hapsedilemezler.

 Islami yasami benimsemeyen  toplumlarin Laik olma tercihleri tamamen saygiyla karsilanmalidir. Tek istisna Laik gecinerek dini cikarlarina alet eden idarelerdir. Turkiye ornegi gibi. Tamamen iki yuzlu olarak Laikligi uygulayan ulkelerin  bu tezati  yerilmeye  layiktir. Gerci bu halk da bunlara mustahakdir.

Laik kavraminin icini dolduran anlayis elestirilirken bu Laikligin kendisini de herhalde kapsami altina almaktadir. Benim elestirilerim orginal Laikligi hedeflemektedir, Laikligi bastaci yapanlarin uygulamalarini da ornekler olarak ifade etmekteyim. Bunun yadirganmamasi gerekir. Tanrisal kaynakli olmayip beser uretimi olan Laikligin hangisi Islam ile bagdasmaktadir?  Hangi Laiklik Islamin idari alanda hukum kaynagi olabilecegini onaylar. Ortaya cikisindan gunumuze degin ornekleri ile anlatilirsa memnun olurum.

Islam toplumunda vahiy  her konuda ana belirleyicidir-kaynaktir. Laiklikte vahiy diye bir referans  yoktur.  

Sayin Cin 13 arkadasim sizi uzmek istemem, yalniz konuyu daha fazla acabilmem icin yazdiklarimin anlasilmis olmasini arzu etmekteyim. Yalniz surada  haklisiniz, ornekler vererek konuyu detaylandirmak yerine, daha cok genel bir bakis acisi sunuyorum. Buda benim  bir ozelligim. Basit orneklerin konuyu daraltmis olabilecegi endisesinden kaynaklansa  gerek. Bu tarzimi aksik gormenize karsi savunmam yok. Birde benim asil itirazim; Laikligi benimseyen bir idarenin su veya bu husustaki uygulamasinin niteligine degil. Konsept olarak   Laikligi reddetmem icin ana sebeb, dini aktif yasamdan  dislamasidir.

Islami Kuran'in sunumuyla kabullenen kimselerin kabullenecegi nitelikte bir Laiklik henuz icad edilmedi.

Tekrar edecek olursam yasadigimiz toplumlarin Laik olmalarina karsi hic bir itirazim yoktur. Benim itirazim Islam toplumunun Laik bir yapiya sahip oldugu veya olabilecegi anlayisinadir. 

Laikligin Islam mesajiyla uyum icinde oldugunun izahini  henuz kimse yapamadi.

Cin 13 arkadasim  insallah  kirici bir ifadem olmamistir, cunku ben senin mustesna bir kimse olduguna inaniyorum. Ozellikle bilimsel konular hakkinda sahip oldugun dengeli tutumun beni cok memnun ediyor.  Bu tartistigimiz  konu esnasinda, yanlis anlasilacak bir ifadem olmussa kusura bakma.

Allah'a emanet. 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats