Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam değerli kardeşim ashab-ı kehf,
kur'an algısal olarak indiği dönemde yazıya dökülmüş halinde bir denetleme mekanizması kurulabilinirdi, bu da yazılı belgeye muhafaza işlemi olarak düşünülebilinirdi, zira kaynak hala ortadaydı, muhammedin elçiliğine iman ettikten sonra meryemin hayat hikayesi, ibrahimin hayat hikayesi, muhammedin ağzından çıkanlarla denetlenebilirdi, ama gene muhammedin ağzından çıkan sözleri bir denetim mekanizması ile denetlenemezdi, muhammedin fii tarih hakkında söylediği sözleri, fiii tarihinde yaşamış insanlar hakkında söylediği sözleri, o insanların gerçekliklerini bularak karşılaştırıp denetleme imkanımız olamazdı, sadece kalbimizde muhammede karşı oluşacak bu adam doğru söylüyor, bu adam dürüst, bu adam yalan söylemez gibi ve daha sonra tanımını yapamadığımız ama içimizde uyanan o duygu ile kabul edebilirdik, ama gene bu da hatadan uzak olamazdı, yalan söylemeyen insanlar yanılmayacaktır diye de bir şey yok,
mushafa ibrahimin hayatı sonradan eklendi veya mushaftan bir bölümü çıkartıldı şeklindeki bir önermeye verebileceğimiz tek cevap sebep? sorusudur. eğer muhammed ile aynı dönemde yaşasaydık yazı ile ifade edilne kısımdaki bu önerme muhammede sorularak denetlenebilinirdi, fakat gene muhammedin ağzından çıkanlar için yapılacak olan muhammed bu sureyi kendinden ekledi veya kendinden çıkardı önermesinde muahmmedi denetleyebileceğimiz bir mekanizma gene yoktu, kendi döneminde muhammed nasıl denetlenemiyorsa, bu dönemde de kur'an o şekilde denetlenemiyor, işte burda gaybe iman diyoruz,
lakin, kendi döneminde yazılı olan levhalar nasıl muhamemdin dilindeki ile denetlenebiliyorsa, bu dönemde de yazıya dökülen kur'an, mushaf kur'an ile denetlenebilmeli,
burda iki kritik soru çıkıyor karşımıza tahrif, tasdik,
ben bir mushaf bastırsam ve orda iki ayet eksik bıraksam tahrif olan kur'an mıdır yoksa tahrif olan benim mushafım mıdır,
yazılı mushafı mesaj olarak düşünüp, bir etiket aramak zorunda olmazsak bence amaca ulaşmış oluruz, bana hanginiz bir gerekçe sunabilir ki, mushafta yazılı olan ashab-ı kehf kıssasını Allah indirdi demem için, mushafta yazıyor olması mı? peki neyle denetliyorsunuz ? ashab-ı kehf'in kendisi ile mi ? yoksa ashab-ı kehf kıssasını oraya yazdıran değerli elçi muhammed ile mi?
burada keselim bunu:), tehlikeli yerlere kayıyor herhalde duymak istediğini görmeye çalışan kardeşlerimin olabilme ihtimaline karşın, ben mushafa iman ediyorum, ashab-ı kehf kıssasına dahil iman etmemem için bir sebep yok çünkü, ama ashab-ı kehf kıssasına iman etmeyen bir adamı da ateş ehli olarak düşünmüyorum,
kağıt ne ile levha olunur ?
levha ne ile muhafaza olunur ?
süleyman babamızın özdeyişlerinden bir demet sunalım,
1-Oğlum, sözlerimi yerine getir, Aklında tut buyruklarımı.
2 - Buyruklarımı yerine getir ki, yaşayasın. Öğrettiklerimi gözünün bebeği gibi koru.
3 - Onları yüzük gibi parmaklarına geçir, Yüreğinin levhasına yaz.
yüreklerimizin levhalarında olanlarla eşleşenleri bularak denetlerve muhafaza ederiz, süleymanın oğlu bunu yüzük gibi parmağına geçirdi, bu nişane ile levha kıldı, neb muhammed de yüzük gibi taktı parmağına mührü ile levalaştırdı,
Söylediklerine katılıyorum ashab-ı kehf kardeşim,
Esenlik diliyorum kardeşlerime
|