selamlar
ayeti nasıl okuduğumu belirttim, isa ve ahmet musa ve harun gibi olduğunu belirttim,
İsa ile Ahmet, Musa ile Harun gibi değildir. Senin benim dememle olmuyor.
onlar yanlarında yazılı buldukları ümmi resule iman ederler ifadesini görmeden,
Görseydin iyi ederdin.
direk dekiye bakman da garip abdurrahman abi,
"De ki", hitabı kime yönelik sana göre?
burdaki "onlar" muhammedin çağdaşı ehli kitabın onları mı yoksa, musanın çağdaşı olan insanlar arasındaki onlar mı ki dikkat ederseniz musa'nın kavmi bölük bölüktür burdaki onlarda o bölüklerden birileridir veya tevrat ve incille beraber bildirilen bildiriciler yani bunların kendi bildiricileri ve döndür çevir al gününe oğullarını tadıkları çeviriciler, 156'ya bakalım Allah kime rahmet ediyor, 157'nin sonunabakalım işte felaha erenler bunlardır,
Allah aşkına kuşaklar boyu millet ahmedi mi bekledi :)
Kuşaklar Ahmedi beklemedi. Ahmet bir resulün özelliğidir. Getirdikleri vahi/kitap bütünüyle bu özelliği, ortaya koyduğu ilkelerle, ayetlerle/işaretlerle ortaya koyar.
Yahya da onun vasfıdır. İsim ile vasıf arasında bir fark görmüyorum. Allah göndereceği resullere ismini de verip göndermiyor, insanlar arasında hangi isim veya isimlerle çağrıldıklarını hep biliyor. Adı Tevrat ve incil'de aynen arapçasıyla Ahmed, Muhammed olarak geçmiyor. Yazıldığı dilde o anlamı karşılayan bir ifade ile geçiyordur.
sonra da ahmedin ismuhu oldu vasfuhu sonra da oldu muhammed hadi ya, ismuhu yahya ne oldu:)
de ki ifadesi muhammed'e mi değil mi vurgusunu yapmadım biladerim, de kinin öncesini öncesi ile beraber oku lütfen,
benden önceki diye çevirilen kısım "yedeyye" diye geçiyor "yed" bildiğiniz gibi el demek,
"Beyne yedey" ifadesi önündeki, önceki anlamınadır. Zıddı da "...xalf" tır. Kuran'da örnekleri çoktur.
ehli kitabın oğulları tandığı gibi tanıdıkları şey ise dediğim gibi vahiydir, gerçektir,
Ben de aynısını söyledim.
son bir not daha müjde sadece gelecekle ilgili verilmez :) biliyorsunuz değil mi,
Sayende öğrendim.! Teşekkür ederim. Sana müjde/sana güzel bir haberim var; "senin üç tane çocuğun var". Oldu mu?
ki isa'nın müjdeleyiciliği tüm resullerin müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderildiği müjdeleyiciliktir,
isa kendisinden sonra görevlendirilen ahmed resulle beraber yapıyor görevini "biresuliy" burdaki kullanımı ile kur'anda bir çok yerde ile anlamında kullanılıyor, "gelecek " diye çevrilen kısımda "gelen"
Senin arapçanla:
37/101: Fe beşşernéhu bi ğulâmin...: (Ona bir ğulam ile (birlikte) müjde verdik.) Neyi?
37/112: Ve beşşernéhu bi İshâqan nebiyyen...: (Ona İshaq ile bir nebi müjdeledik.)
15/53:İnné nubeşşiruke bi ğulémin Alîm. (sana bilgin bir ğulam ile müjdeledik.) Neyi?
Haddimizi aşmasak...
müjde kime verildiyse o müjde o kişiye gelir, dört beş kuşak torunlarına değil,
Allah'ın rahmetini biz mi dağıtıyoruz?
haydin selametle.
Allah'a emanet. |