HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Ahlaki sinema Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Selam Arkadaşlar,

 

Konumuz başlığından saptı. Ben bu kölelik bahsiyle varmak istediğim nokta başka idi.

 

Ama Hasan Akçay ın katkıları ile çok değişik şeyler öğrendim. İslam ile ilgili hiçbir kitapta Enfal 67 ve Muhammed 4 karşılaşmamıştım. 

 

Bu ayetler uygulanmış olsa en azından 50-100 senede kölelik biterdi. Bugün hala islam karşıtı sitelerde islamın köleliği neden kaldırmadığı muhabbetleri var.

 

Demek sorun din de Kur’an da değil onu uygulayan insanlarda imiş.

 

Benim bahsetmek istediğim Hukuk fakültelerinde okunan bütün Türk Hukuk Tarihi ve Seçmeli ders olarak okutulan İslam Hukuku ders kitaplarında bu bahisler fazlası ile vardır.

 

Benim söylemek istediğim şey hepsi değil, ama bazı ilahiyatçılarımızın bu bilgilerden yoksun oluşudur.

 

İslam hukuku’na göre Araplar ın yaşantısı yirminci yüzyıl başına kadar  Efendi Ahmad ile Cariye Maria ve Hanım Züleyha ile Köle Yusuf  başlıkları altında verdiğim bilgiler dahilinde olmuştur.

 

Bu konuda biri de beni yalanlasın. Yalanlayamaz bunu konu ile ilgili bütün akademik çevreler bilir.

 

Neyse bunlardan bahsederken bizim asıl konumuz Ahlaki sinema ve Zinadan kaçınma, Cinsel yönden ahlakımızı bozan şeylerdi.

 

Şimdi mavera arkadaş ın verdiği detaylara göre açıklama yapalım.

 

  1. P*rno
  2. İçinde sevişme sahnesi olan film
  3. İçinde bikini, plaj, dansöz gösterisi ya da buz pateni vb. vücudun açık olduğu görüntüler olan film
  4. Kısa dans kıyafetleri ve dansların olduğu filmler
  5. Kadın erkek ilişkisi üzerine romantik komedi filmleri
  6. Kadınların günümüz kıyafetleri (örneğin askılı t-shirt) giydiği filmler, görüntüler
  7. Kadınların başının açık olduğu her hangi bir program.

 

 

Arkadaş bunları Ahlakı bozan şeyler olarak verdi. Ben de bunu detaylandırıyorum.

 

6 ve 7 de bahsettiğiniz şeyler arap toplumunun cariye kıyafetleridir. Bu konuların din le alakası yoktur. Bunlar örfi konulardır. Bugün başı aşık gezen bir kızın kıyafeti, yok tişört giyen kızın kıyafeti dinen sakıncalı değildir. Ahlaken de sakıncalı değildir. Yani şunu bilin bir sürü üfürük dolaşıyor ortada. Dekolte olmayan her kıyafet islamidir.

 Sen bunlara karşı çıkarak a. Kadını baskı altına almak istemektesin.  B. bir öteki yaratıp tefrikaya sebeb olmakta ve halkın köylü ve lümpen kesimini (gecekondu)  , şehirli ve elit kesimine karşı kışkırtmaktasın.

 

Ben toplumun modern kesimine din alet edilerek saldırılmasının çok yanlış olduğu kanaatindeyim. Bunun dine de, siyasete de, vatana, millete de çok büyük zararı vardır.

 

Kökü Balkan Savaşı (1912)  na varan bu çekişme ve itişmenin artık sonlandırılması gerektiğini düşünüyorum.

 

 

 Sosyolojik tespit budur. Bundan siyaset için, tarikat için, ticaret için hemen  her konuda çıkar sağlamaya çalışılıyor. Dinde çok ta önemli olmayan bir mevzuu yu özellikle yanlış yorumlayıp  (çıkarın için)  lüzumsuz kamplaşma yaratılıyor. Adam  gidip imam nikakınla falan ikinci karıyı alıyor , Gerçek zinayı yapıyor.  Yani imamla nikah kıyılması  kavramı düzeltiyormu. Genelevlere imam koysak , bu oradaki ilişkileri nikah haline getirirmi. Halka ve kendi vicdanını kandırabilirsin. Ama  karına sor bakalım yaptığın neymiş.

 

Ondan sonra Mavera arkadaşımız vb. diyor ki başı açık kızlara bakmayayım. Askılı tişort lü kızlara bakmayayım ki zinadan kaçınayım. GEÇİNİZ bunları arkadaş. Sen olaya böyle baktığın için zinaya yaklaşıyorsun. Öyle bakmasan yaklaşmazsın.

 

3,4,5  te bahsedilenler  de kapalı ortamlarda yetişen insanların tepkileri. Onlar tarihte bu duygularını Cariyelere bakarak tatmin ederdi.

 

Şimdi ben televizyonda buz pateni görüntülerini, veya plajda bikinili, mayolu görüntüleri, Yok sirkteki trapezci kızın giysisi, aslan kaplan terbiyecisi kızların giysilerini sahne elbisesi olarak algılıyorum. Bunlara zinaya yaklaştırma vasfı vermiyorum. Ama sen eski toplumun şartlandırmaları ile kadın kapalı olur, giysisi biraz açık olan kadın zinaya davet eder. Falan. Kafanızdaki model kapalıysa biraz açık olan her şey seni tahrik  eder. Bunları da GEÇİNİZ. 

 

Benim çocukluğumda bir  abi kardeş ortak esnaflık yapan yakınlarımızın bir minübüsü vardı. Onunla hafta sonları bir kaç aile denize giderdik. Adamlar muhafazakar. Karılar kapalı. Kendileri denize giriyor. Biz giriyoruz falan . İyi keyfimiz yerinde.  Problem yok.  

 

Bu böyle bir iki sene devam etti.

 

Sonra abi kardeş, bunlar hacca gittiler. Yaz geldi. Ben bunlara dedim. Abi eskiden minübüsle denize giderdik. Niye bu yazın da gitmiyoruz.

 

Adam dedi ki, biz artık hacı olduk. Çıplakların olduğu yere gitmeyiz.

 

Eh iyi anlayış bu. Doğru mu.  Hayır.  Ben olsam hacca da gitsem denize giderim. Çıplakları görecem diye bir kaygım yok. Ayrıca hiç o gözle bakmıyorum. Neyse artık konsept oteller var. İnsanlar kafalarına göre yer buluyorlar.

 

 

Bakın 1970 lerin ilk yarısında 19 Mayıs gösterilerinde şortlu kızlara kimse bir şey demezdi. Ama 1970 lerin ikinci yarısında Statlara yobazları götürdüler. Yuh çektirdiler. Bunu yapanları ve yaptıranları Allaha havale ediyorup. Bunlar Arap kafası. Cariye ve Hür kadın ayrımı. Örfi bir meselenin kutsallaştırılıp dini yapılması.

 

Burada en ciddiye alınacak şey 1. ve 2  Porno film ve Sevişme sahneli film.

 

Bunlardan sevişme sahneli film genelde televizyonlarda oynar. Sakıncası büyükler için değil. Küçükler içindir. Çünkü ergen olmayan çocuğun kişiliği, ergen çocuğun kişiliği, yetişkin çocuğun kişiliği başkadır. Bu filmlere tepkileri başka olur. O yönden bakılmalıdır. Olaya. Bir de şöyle bakmalıyız olaya sevgi, aşk, sevişme, seks. Hayatın temel gerçekleri. Bu gerçeklerin de sinama sanatı açısından gerçekçi olarak , ama abartmadan işlenmesinde bir mahzur yok. Çok ta sansürcü olmayalım.

 

Yani bu film açıkmış Ahlakımı bozuyor değil. Yetişkin iseniz bunların verdiği mesaj ile ilgileniyorum. Yoksa filmi sevişme sahnesi için seyretmiyorum dersiniz ve gerçekten öyle yaparsınız. Yok sahne size batıyorsa  merakımı giderici birkaç tane seyrettim. Artık ilgilenmiyorum, bunlar boş işler  vb. bakmak daha doğrudur.

 

Tabii küçük çocukların bunlardan korunması gerekiyor. Onların ruhsal dünyası na yanlış etkiler yapabilir.

 

Ayrıca böyle filmler sizin 17-18 yaşındaki çocuğunuzun ahlakını bozmaz, 3-11 arası çocuğunuzu fena etkileyebilir.

 

Porno filme gelince  Video kaset icat edilene kadar böyle filmler yapılmazdı. Teknoloji vardı ama bunları sinema salonlarında umuma gösteremezdin. Video cihazı ve video kaset icat edilince 1970 lerin başlarından itibaren başladı. Çünkü bireysel olarak film seyretme imkanı oldu.  Şimdi bilgisayar, cd, özel paralı kanallar vb. her çeşidi var. 

 

Bu filmleri çekenler, oynayanlar fuhuş sektörünün insanları. Bunlar zaten bu sektörde para kazanıyorlar. Bu filmler olmasa da onlar o sektörde çalışmaktalar.

 

Ben normal cinsel ilişkiyi gösteren  filmlere dozunda seyretmek kaydıyla pek karşı değilim.Film normal ilişkiyi gösterecek, ayda yılda bir seyredeceksin. Ayrıca seyreden de yetişkin olacak. Ama bunu  sürekli yaparsan, çok yaparsan, zaten hastasın ve hastalanmaya adaysın. Onaylanacak bir yanı yok.

 

Ama sapık ilişki içerenlerine, ters ilişkiye, yok hayvan p. su falan  bunlar tümüyle ahlak dışıdır. Savunulacak tarafı yoktur.

 

Benim anlatmak istediğim şudur.  Az günah, hiç günahtan da, çok günahtan da iyidir.

 

Bir hadiste bile derki  "Hiç günah işlemeseniz, Allah sizi ortadan kaldırır da günah işleyip sonra tevbe eden yeni bir ümmet yaratır."  Der.

 

Ayrıca Mülk Suresinde. Hanginizin iyiyi ve kötüyü işleyeceğini imtihan etmek için hayatı ve ölümü yaratan odur. Der. (Mülk 2) 

 

Bu imtihan günah la olacağına göre , kim daha az günah işleyecek prensibine göre olacağından günah geçmiştede vardı, bugünde var, gelecektede var olacaktır.

 

 

Dinin amacı günahı ortadan kaldırmak değil, günahı azaltmaktır. Günahın azalması için günaha karşı meraktan kaynaklanan ilginin azalması için, az günahta yarar vardır. Bu insanda merak duygusunu giderecek ,  olgunlaşma ve bilinç getirecektir.

 

 Bu aynen aşı yoluyla insan vücuduna biraz hastalık mikrobu vermek gibidir. Aşılı insanın o hastalığa dirençli olduğunu herkes bilir.

 

Ayrıca uzmanlar aşırı hijyenin de zararlı olduğunu söyler. Çocuklar çok hijyenik yerde hastalık mikroplarına dirençsiz yetişmektedir.  Aynen hiç günahsızlık ta aşırı hijyen gibidir. Çünkü insan tabiatında  günaha meyil vardır.

 

Esas olan günahtan bilinçli kaçınmadır.  Yoksa baskıyla değil. Şu haram, bu haramla değil. Çocukluğu, gençliği ve hatta evliliği insana zehretmekle değil.

 

Yaklaşımınız baskıcı değil de bilinçli prensip ise problem yok.

 

Ama baskı yapıyor, hayatı kendinize ve başka insanlara da zehir ediyorsanız. Hele ki aşırı hareketlerinizle dine de zarar veriyorsanız işte benim karşı olduğum ve dikkat çekmeye çalıştığım budur.

 

Yoksa Günah günahdır ve günahtan bilinçli bir şekilde uzak durmak lazımdır.

 

Herkese selamlar.

 

 

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"erkeklerden cinsel isteği azalmış hizmetçiler…

 

CİNSEL kelimesi de Allah’ın sözlerine ilavedir. Allah’ın söylediği şu: tâbi’ıyne gayri uli’l “ırbe”ti mine’r ticâl –kadınlara tâbi “ihtiyaç”sız erkekler.

 

IRBE ihtiyaç demek; gayriuli’l ırbe: ihtiyaçsız."

 

Merhaba Hasan Akçay,

"kadınlara" kelimesi de tıpkı "cinsel" kelimesi gibi Allah'ın sözüne ilavedir!

"Ettébiîne ğayri uli'l-irbeti min'r-ricél", Hadım köleler olabilir mi? 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Sayın Saffet Metin. Abdurrahman kardeşimizin sorusuna verdiğim bu cevap zina konusuyla ilgisiz görülürse konuyu bölmüş olacağım. Özür dilerim.

"Ettébiîne ğayri uli'l-irbeti min'r-ricél", Hadım köleler olabilir mi? 

(1)Kime tâbi o hadım köleler? Nerden biliyorsunuz? (2)Kapalı ziynetlerin hadım köleler misillu iğdiş erkeklere açılıp açılamıyacağını sordum. Tesettürlü bir kardeşimizin cevabı: "Ben açmam. Çünkü aslolan, onun bana nasıl baktığı değil benim ona nasıl baktığımdır." Bu cevabın çağrıştırdığı durumları düşünür müsünüz lütfen. 

“ihtiyaçsız erkek”ten kasıt nedir?

Ayetteki ziynetler her ne ise inanan kadının erkek tâbileri onlara ihtiyaç duymayan kimselerdir. Örneğin Emine Erdoğan Hanımefendi erkek korumalarının kendisine doğum günü armağanı olarak verdiği altın zinciri teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle onlara gösterebilir. Erkek korumaların o takıya ihtiyacı yoktur. Olsaydı armağan etmez, kendilerine alıkorlardı.

Öte yandan ziynetler tesettürcülerin, örneğin Hayrettin Karaman'ın, öne sürdüğü gibi kadın vücudunun "adım adım zina"ya götüren yerleri  ise o erkekler şehveten ihtiyaçsızdır.

Ama kocaman bir yalan bu. Çünkü ma meleket eyman da tıpkı o erkek hizmetçilerin konumundadır. Cinsel ihtiyaçsızlık onlar için şart koşulmamış; hizmetçiler için neden koşulsun?

Artı, hadislerde de yok o şart. Benim yukarda Süleyman Ateş’e yönelttiğim sorulardan biri bununla ilgiliydi:

Tefsirlerinizde inanan kadınların, onların erkek köleleri olduğunu açıkladığınız “ma meleket eyman hun”a ziynetlerini açmasının caiz olduğunu belirtiyorsunuz. Mevdudi’nin anlattığına* göre de Hz Fatıma kölesinden utanınca Hz Peygamber, “Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!” demiş. Doğru olabilir mi bu? Mümkün mü?

*

Başka bir forumda AVRET kavramını anlatmakta daralınca epey abartılı olan şu açıklamayı yapmak zorunda kaldım:

 

Merhaba kardeşim. Say ki sen ve eşin ana-babasınız. Ayda yaşıyor olsanız bile odanıza o üç vakitte kimse ama hiç kimse izinsiz giremez. Kendi öz çocuklarınız da giremez. Yaşına ermiş olsalar da, yaşına ermemiş olsalar da giremezler.

 

Anılan üç vakitten biri "sabah namazından önce"dir (kable salâti'l-fecr) yani sen ve eşin giyimsiz haldeyken ya da yatakta belki ikiniz birlikte bir şey yapıyorken.

 

İkincisi öğlenin siz giysilerinizi attığınız vaktinde. Dikkat. Allah ayette "giysilerinizi attığınız vakit" diyor (hıyne teda'ûne siyâb ekum). O halde vücudunuz, örneğin apışaranız filan açıkken.

 

Üçüncüsü "akşam namazı"ndan sonra (ba'di salâti'l-îşâ) yani sen ve eşin soyunmuş, yatağa girmek üzereyken ya da yatağa girmiş, ikiniz birlikte bir şey yapıyorken.

 

Bunlar sizin "üç avret"inizdir ("selâsu avrât"un lekum). İşte Nûr 58’de sözü edilen AVRETLERİNİZ vücudunuzdur, cinselliğinizdir. Onları kimseye açamazsınız. Haramdır.

 

Nûr 31'de sözü edilen "avretler"inizi ise bırakın kendi çocuklarınıza başkalarının çocuklarına bile açabilirsiniz; yeter ki çocuklar avretlerden bîhaber olsunlar. O halde o “avretler”iniz vücudunuz olamaz, cinselliğiniz olamaz. Takılarınızdır. Açabiliyorsunuz onları.

 

Özetle, bir inanır vücut anlamına gelen avretlerini eşinden başka hiç kimseye açamaz (24:58-59,  23:5-6, 70:29-30); tehlikeye açık (Ahzab 13) takılar anlamına gelen avretlerini ise ayette listelenen kimselere açabilir (Nûr 31).

 

*

 

Sayın savana'nın öne sürdüğünün aksine, vücut (24:58-59) anlamındaki avretlerinizi, ihtiyaçları tarafınızdan karşılanan bahçivan misillu kimselere de açamazsınız.

 

Avretlerinizin (ziynetlerinizin) görünür durumda olanları (ma zahare minhé) herkese açıktır. Örneğin göğüs çatalınızı örtmeyen biriyseniz göğüs çatalınız herkese açıktır. Ona Nûr 31'de Allah izin veriyor çünkü takıdır o, vücut değil. 

 

Örttüğünüz kolyenizi teninizden uzaklaştırıp blüzünüzün üzerine takmak suretiyle 30 yaşındaki bahçivanınıza  açabilirsiniz.

 

Ama Allah inanan kadınların, örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vurmasını da buyuruyor. O buyruğa uyup göğüs çatalınızı örttükten sonra artık bir karar vermek zorundasınız. Nedir o örttüğünüz?

 

Eğer onu  Nûr 58'deki avret yani vücut sayıyorsanız kimseye açamazsınız; 30 yaşındaki bahçivanınıza da açamazsınız, mahallenin 90'lık emekli imamına da açamazsınız. Onu Nûr 58-59'da Allah HARAM kılıyor.

 

Ama eğer onu Nûr 31'deki avret yani takı sayıyorsanız ayette listelenenlerin arasında bulunan 30'luk bahçivanınıza açabilirsiniz. Bir daha: onu Allah CAİZ kılıyor. Ama listenin dışında kalan 90'lık emekli imama açamazsınız. Onu Allah HARAM kılıyor.

 

İki avret kavramının arasında bu kadar kesin ve kalın bir çizgi var.

Özetle, vücut anlamına gelen "avretler"inizi eşinizden başka hiç kimseye açamazsınız. HARAM (24:58-59,  23:5-6, 70:29-30). Tehlikeye açık (Ahzab 13) takılar (Nûr 31) anlamına gelen avretlerinizi ise ayette listelenen kimselere açabilirsiniz, bahçivanınız dahil. CAİZ.

____________________________ 

*TEFHİMU’L KUR’AN, Nur 31, dipnot 44:

 …bir defasında Hz Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa’de el-Fezarî ile kızı Hz. Fatıma’nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma’nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce, “Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var!” buyurdular. (Enes b. Malik’ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki).

Anladık mı; Hz Fatıma erkek kölesini görünce ne yapmış?

(1)Açıktaki ayaklarını örtmüş entarisiyle. (2)Ama başı da açıkmış; yoksa ayaklarını örtünce başı niye açılsın? (3)Entarisiyle başını örtmüş…

Bir kadın entarisiyle başını örtmeye çalışırken nereleri açılırsa Hz Fatıma’nın oraları açılmış. Aklınızı işletin; nereleri açılır? En iyisi, kendiniz bir deneyin. Aynanın önünde entarinizle başınızı örtün. Nererleriniz açılıyor?

Hz Fatıma utanmış. Hz Peygamber, “Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!” buyurmuş.

Fesubhanallah. Bir ahlak abidesi (68:4) olan Hz Muhammed, ailenin erkek kölesinin önünde sevgili kızının oralarını açmasını caiz ilan etmiş. (Bir de, Nûr 30'da ve Nûr 31'in ilk bölümünde neden "Apışaralarını korusunlar!" dendiğini doğru anlamak için Araplara ait geleneksel donsuz giysileri düşünün, ihram gibi.)

Tesettür uğruna Allah’ın Elçisine ve onun kızına atılan şu iğrenç iftiraya bakın.

("Kuran'da baş örtüsü var mı?" başlıklı makalemden alıntı.) 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Kadına Tabi ihtiyaçsız erkek kadının emrinde belirli ücret karşılığında çalışanlar anlamında.

 

 bahçıvan, çoban, kahya ,şöför gibi.

 

Kadının emrinde ücret karşılığı çalışan kendi ihtiyaçlarını kendileri karşılayan kimseler.

Ayette bahsi bir diğer gurupta kadının elleri altında bulunan kimseler ki bunların her türlü ihtiyacı ve bakımı kadın tarafından sağlanıyor.Yetimler veya köleler gibi.Bunlar kadına tabi ihtiyaç sahibi olan kimseler ve bu ihtiyaçlarını sağlayan kişi kadın



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

bahçıvan, çoban, kahya ,şöför gibi.

Merhaba sayın savana. Sizin bu iddianızı bir önceki sayfaya astığım iletime aldım; cevaplamaya çalıştım.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

 

Şu konu ne kadar enerjimizi harcadı değilmi.

Çok aydınlandık.

Ama yine de son noktayı koyamadık.

Çünkü bu konuda kesin bir  karar verilsin istenmiyor.

İsteniyor ki herkes file kavradığı yerden yapışsın. Kimi hortum çeksin, kimi kuyruk, kimi bacak.

Konu istismara açık kalsın isteniyor.

veya çözülürse bu konu seçimlerde oya etki eder deniyor.

Aynen Balkanlarda Sultan Abdülhamitin Kilise Anlaşmazlıklarını çözmemesi, İttihad ve Terakkinin bu meseleyi çözerek siyasi hata yapması ve Önceden anlaşamayan Balkan devletlerinin birleşerek Osmanlıya saldırması.  olayı gibi.

Ayrıca karar verecek belli bir makam yok. Diyanet İşlerimi, İlahiyat Fakültelerimi, Abant Toplantıları mı.

Teorik laiklik savunucuları (ör. Siyasaldaki, hukuk taki hocalar), Laik devlette fetva makamı olmaz diyor. FRansa için evet, Katolik kilisesi için evet, ama İslam dini için bu gerekiyor. Daha hala başı açık kadını görürsem zinaya yaklaşırım, başım açık olursa günaha girerim düşüncesinde olan insanlar var.

Ayrıca böyle düşünen insanlar üniversiteye, devlete girerse gitti güzelim modern devlet. Fransa, Almanya gibi olmak isterken, olduk Mısır  diye düşünen ve kendini kasan insanlar var.

Din adamları arasında bile yani Mısır gibi olsak ne olur ki, daha iyi olur diyenler var.  Ben buna karşıyım. Attan inip eşeğe binmenin mantığı varmı.  Benim özlediğim Müslüman inançlı ALMANYA gibi olmamız Müslüman Ahlaklı demiyorum, onlar Ahlak konusunda bizden fersah fersah ileriler.

Konu basit bir inanç özgürlüğünün çok ötesinde.

Ayrıca sen kastıkça, tesettürcü kesim daha çok kasıyor.

Türkiyede din üzerinden siyasetin biteceği günleri özlüyorum.

Bu sosyolojik bir durum. Köylülük ve Lümpenlik (Şehirli köylü. ör.gecekondu vb)  bitince bu da biter.

Çünkü din üzerinden köylülük ve lümpenliği sömüren sağ partiler var. Bu konuları sömüren cemaat ve tarikatlar var.

CHP bile artık oy almak için her mahalleye Kur'an kursu açma vaadinde bulunuyor. (Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sefa Sirmen 2009 Belediye Seçimleri ). Üzerinden artık şu anti din imajını sıyırmak istiyor. Aslında doğruda yapıyor. Geç uyandı. Çünkü ötekiler yıllarca  Aziz Nesin in zübük kitabındaki gibi, halkın  inançlarından faydalanıp zübüklük yaptılar. CHP niye yapmasın yani.

Almanyada, Fransada böyle garip siyasetler yok.

Belki bu iş Avrupa Topluluğuna girinceye kadar böyle devam edecek.

Sonuçta galiba bu işi biz halledemiyeceğiz. Başka bir çok konuda olduğu gibi Brüksel in dediği olacak. (Kopenhag kriterleri, Mastricht Kriterleri gibi. )

 

 

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Merhaba Hasan Akçay!

Kadınların zînetleri konusundaki düşüncenizi müzakere etmek amacıyla ilgili düşüncemi açıklamak ve size bir kaç da soru yöneltmek istiyorum. Umarım sizi kırıp kızdırmayacağım!

 

Nur 27-31. ayetlerin oluşturduğu pasajda ana tema (vurgulanan konu nedir? Gerçekten " saklanması ve gösterilmemesi istenen kadının zineti", sizin bastıra bastıra söylediğiniz takılarımıdır? Bunun "Ve yahfazne furûcehunne" ile bağlantısı ne ki? Gerçekten Allah'n saklanmasını, gösterilmemesini önemle tekrar vurgu yaparak istediği kadının takıları mıdır? Allah kadının takılarını neden bu denli gizli saklı tutulmasını istesin? Neden kafayı bu kadar taktı takılara Allah! Lutfen mantıklı bir izahını yapınız!

 

Bu sorumu yanıtlarken Mevdudi, H.Karaman ve S. Ateş'e yönelik söylediklerinizi benim için de tekrarlamayınız! Çünkü benim olaya onlar gibi bakmadığımı biliyorsunuz.

 

Nur 58'deki üç avret'e; "avretleriniz vucudunuzdur, cinselliğinizdir.." diyorsunuz. Halbuki, burada sözü edilen üç vakittir, üç zaman peryududur. Bu üç zaman aralığına "avrât" denmiş kelimenin sözlük anlamıyla. Şu veye bu nedenlerle; istirahat, uyku ve bunun yanında bu zamanlarda uygunsuz kıyafetle görülme gibi hallerde rahatsız edilmemek istenmiş olamaz mı? Siz neden bu vakitleri eşlerin illa cinsel ilişki zamanları olarak düşünüyorsunuz ki?

 

Nur 58'e karşılık, Nur 31'deki avrât'a, "avretleriniz vucudunuz olamaz, cinselliğiniz olamaz, takılarınızdır, açabilirsiniz" diyorsunuz. Halbuki buradaki avret tam da bacak arasına uygun düşüyor. Yoksa "kadınların avretleri hakkında çocukların bilgi sahibi olmamaları"nın ne anlamı olabilir? Çocuklar kadınların takılarını bilseler ne olur bilmeseler ne olur? Bunun zikre değer tarafı ne ola ki? Ha! Lutfen avretle zineti karıştırıyorsunuz burada. Avret eşittir zînet değildir  

 

Birde "Mâ meleket eymân" dan net ne anladığınızı sorabilir miyim?

 

Sorularım ve izahlarımda menfi bir kastın olmadığını söylememe izin verin! Bu konularda yanlış sonuçlara vardığınızı düşünüyorum. Bunu izaha çalıştım. Amacım meşru zeminde müzakere etmekten öte değildir.

Selam ve sevgiyle.   

 

  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Merhaba Arkadaşlar ,

Kendi zamanı için çok açık olan ayetler, zaman geçince çok karmaşık hale gelmiş. Çünkü zamanımızda kölelik hukuku yok. İlahiyat fakültelerinde sanırım lisans öğrencilerine bu konular net verilmiyor. Hukuk fakültelerinde Türk Hukuk Tarihi derslerinde biraz veriliyor. İşte konu hakkında bilgi sahibi olmayınca olay uzuyorda uzuyor.

Elmalılı Hamdi Yazır Nur 31 de Ma meleket Eyman için sadece Cariyeler demiş. İnternet sayesinde bütün meallerde , meali yapanın nasıl çevirdiğini görebiliyoruz. İnternetin Klasik kitaba üstünlüğü.

Diyanet vakfı Nur 31 ‘un tartışılan kısmı.

yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler.

Hamdi Yazır.

yahut sahibi bulundukları cariyelerden veya uyuntu (şehvetten yoksun) erkek hizmetçilerden veya henüz kadınların şehvet uyarıcı taraflarından habersiz çocuklardan başkasına göstermesinler;

Yaşar Nuri

yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar.

Suat Yıldırım

ellerinin altında bulunanlar (köleler), erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçileri veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklar dışında kimseye göstermesinler.

 Süleyman Ateş

yahut ellerinin altında bulunan(köle)lerine, yahut kadına ihtiyacı bulunmayan erkek tabi'lerine, yahut henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklara gösterebilir.

Yusuf Ali  (English)

or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex;

Ali Bulaç

ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler.

Benim bu ifadelerden  anladığım kölelerden erkek kadın ayrımı yapılmıyor. Erkek hizmetçiler de köle değil, hür insanlar.  Ayrıca kadınların ziynetleri kadınların cinsel yerleri. Ergenleşmemiş bir çocuğu etkilemez. Dikkatini çekmez. Ergen biri için Göğüs,Göbek. Cinsel organ, kalça ve dize kadar baldırlardır. Yani bunlar benim yorumum. Ben bir erkek olarak etkilendiğim  veya başka erkeklerin etkileneceğini söyleyebileceğim bölgeler bunlardır.

Açık saç, Açık kol, açık boyun, açık ayak, dizin altı bacak artık arap abartması ve kadına baskıdır.

 Erkek kölenin Mahremiyeti var. Kendi yaşadığı şehir ve evde mahremi. Çünkü köle bir yanlış yaptığında onun hakkından gelecek düzen mevcut.  Sadece şehir dışında, Uzun çöllerde, yollarda köleye ne yapacağı belli olmaz diye cevaz vermemiş. Kendi şehrinde vermiş.

 Şimdi Hasan Akçay  Enfal 74 ve Muhammed 4 ü örnek verdi. Evet bunlar uygulansaydı. Kölelik kalkardı.

Ama Ahzap 55 te sadece Peygamber hanımları için var.Sayın Hasan Akçay, erkek kölenin mahremiyetinin olmadığı  açısından bu ayeti göstermişti. Ama bu ayet bence buna bir delil değil. Yüce Allah, bu dedikoducu, baskıcı Arap milleti yüzünden peygamber hanımlarına bazı özel kurallar koymuştur.

 Çünkü daha önceki yazılarımdada bahsetmiştim. Araplar Kadın erkek konularında çok dedikoducu. Özellikle hür kadınlar , alem ne der kaygısıyla yaşıyorlar. ( Halen Türkiye de de böyle. Halbuki Almanlar Das ist meine Leben abi. İş bitmiştir.  ).

Hele ki peygamber hanımları. Peygamberin liderlik, önderlik konumu var. Bir çeşit kral. Kabile reisliğini falan fersah fersah aşmış.

Peygamber hanımları ağır işçi. Her Allahın akşamı, ev misafirden geçilmiyor. Şimdi biz peygamberin yerinde olsak, her akşam, her akşam böyle. Hanımımız isyan eder. Hele ki o devre uygun olarak birkaç hanım ve cariyemiz olsa bile isyan eder. Bitmez tükenmez akşamlar. Gelen giden gırla. Hizmet etmesen ayıp. Etsen bir sürü hikaye. Sahabe deyip geçme, onların hepsi melaike falan değil. Gerdanlık vakasında o kişilerin ahlaki yapıları falan çok güzel veriliyor,   ve o vaka üzerine inmiş Nur suresinin tamamını okuyunuz.

İşte bu ayetler, yok örtü arkasından ver, yok millete görünme. Allah anlayana diyorki arkadaş akşam vakti peygamberi evinde ziyaret etme. Özellikle zorluk çıkartıyor ama anlayan kim.

Bir de peygamber her gece Teheccüd namazına kalkıyor. Bu ona mahsus bir nafile. Onun için mecbur. Ama herhalde saat  24 lere kadar oturmak zorunda. Adamcağız gece uyuyamadığı uykusunu, öğle ikindi arası uyuyarak tamamlıyor.

Bu  Gerdanlık vakası, İslam tarihini değiştirmiştir. Bunu bu siteye genel olarak  katılan arkadaşların hepsi bilir ama yine anlatayım. Hz. Aişe tahırevan içinde savaşa gider. Mola yerinde ihtiyaç gidermek için oradan ayrılır. Erkeğin bulunmadığı sakin bir yere gider. Orada gerdanlığını düşürür. Onu ararken vakit geçer. Ama dönüşte ordu hareket etmiştir. Tahtırevanı taşıyanlar hz. Aişe onun içinde diye bakmadan taşır. Neyse artçı askerlerden biri hz. Aişeyi bulur. Ve getirir. Peygamber 60 ına yakındır. Hz. Aişe yirmilerindedir.

Araplar hemen dedikoduya başlarlar. Dedikodunun en başında da Hz. Ebubekirden geçinen fakir bir akrabası vardır. Adam resmen koruyucu olacağı yerde ekmek yediği kaba s..çmaktadır.

Peygamber sıkıntıdadır. Şanı şerefi iki paralık olmuştur. Güya islam ile şereflenmiş aşağı bir topluluğun diline düşmüş ve rezil olmuştur. Ne peygamberlik kalmıştır ortada , ne krallık ne reislik. Mahvolmuştur. Bu dedikoducu araplar yüzünden.

Bunu maalesef  en çok ta bu dindar kesim yapar. Namuslu kadınların her hareketini yorumlar, ona namussuzluk iftirası atar. Namus bekçiliği yaparlar. Acayip mahalle baskısı vardır. Aslında yaptıkları Peygamberin sünnetine değil Arapların sünnetine uymaktır.  

Hz. Ali derki  bu olaydan bunalan peygambere, -  istersen Aişeyi boşayabilirsin.

Hz. Ebubekir buna bozulur. Hz. Aişe bozulur. Hz. Ömer bozulur. Çünkü  Hz. Ebubekirin korumasıdır.  Ondan sonra Hz. Ebubekirin sülalesi ile Hz. Alinin sülalesinin arası hiç iyi olmamıştır. Hz. Ali bir taş atmıştır. Ondan sonra kırk akıllı çıkaramamıştır. 

Hz. Aliye ve oniki imama yapılan baskı , zulüm ve haksızlıklarda hep bu vakanın sebebi vardır.

Eğerki bu vaka olmaya idi, veya hadi olmuş. Hz. Ali fikrini bildirmeye idi. İslam tarihi bambaşka olurdu.  Belki Hz. Ebubekir ve Ömerin hilafetleri olmazdı. Hadi oldu. Hz. Osmanın hilafeti olmazdı. ( Hz. Osman ın hilafeti Halife seçiminde bulunan  Talha bin Ubeydullah, Zübeyr bin Avvam, Saad bin Ebi Vakkas, Abdurrahman bin Avf, Hz. Osman ve Hz. Ali  den oluşan bir kurul vardır.  Bu kurulda bir tane Hz. Ali sempatizanı yoktur.

Zübeyr Hz. Ebubekirin damadıdır (Esmanın kocası, Abdullah bin Zübeyr in babası) . Gerdanlık olayından dolayı Hz. Aliye düşmandır. Ayrıca Zübeyr Hz. Alinin Halası  oğludur.

Talha bin ubeydullah, zübeyr in çok yakın arkadaşıdır. Ayrıca hadisler, tarihler, ben onların yalancısıyım Hz. Ayşe ye aşık olduğu, ve peygamberden sonra onu nikahlamak niyeti olan bir kişi olduğunu bildirirler. Peygamberin Eşleri Müminlerin annesidir.Ayetinin gelmesine sebeb olmuştur. Uhud savaşında peygamberi korurken çolak kalmıştır. Zübeyrin çok yakın arkadaşı olup hep birlikte anılır.

Saad bin Ebi Vakkas İran Fatihidir. Cahiliye savaşlarında bazı akrabaları Hz. Ali tarafından öldürüldüğü için  Hz. Aliye düşmandır.

Abdurrahman bin Avf  Hz. Osmanın eniştesidir.

Hz. Osman ve Hz Ali de bu kurulda üye ve her ikisi de halife adayıdır. Bu kuruldaki insanların yapısı bu olunca kurul kimi seçer, tabii ki hz. Osmanı.

Peki bu kuruldaki insanları tayin eden kim. Ölüm döşeğindeki hz. Ömer.

Daha sonra bu kuruldaki insanlardan Abdurrahman bin Avf. Hz. Osmana gücenik ölür.

Talha ve Zübeyir hem önce Hz. Osmana karşı olan fitnenin içinde yer alır.

Hz. Osmanın ölümünden sonra da güya onun kanını bahane ederek Hz. Aliye karşı fitnenin içinde yer alır. Hz. Ayşenin başını çektiği Cemel vakasına sebeb olurlar.

Ondada zübeyr savaşta ölür. Talha kendi safında olan Hz. Osmanın akrabası sonradan halife olan Mervan bin Hakem’in attığı okla öldürülür.

Hz. Ali, Hz. Ayşeyi affeder, ama Hz. Ayşe asla.

Daha sonra da emevilere karşı ayaklanan Hz. Ayşenin yeğeni, hz. Ebubekirin torunu Abdullah bin Zübeyr’e  Hz. Alinin Amcası Hz. Abbasın oğlu Abdullah bin abbas (ibni Abbas) , bu gerekçeyle ümeyyeden nefret etmesine rağmen destek vermez.   

Ne diyeceksin. Herkes hata yapabilir  ve aradan geçen bunca yıldan sonra Allah böyle istemiş demekten başka bir şey diyemiyoruz.

 

Bu ayet (Nur 31) Enerjimizi tüketti hala tüketiyor.

Bu feodal Arap anlayışları, Hz. Aişenin gerdanlığı gibi, boynumuza bir dolaştı, çıkmıyor. İflahımızı kesti. Hala kesiyor.

 

Tartıştık tartıştık bitmedi. Arapların bir lafı var. “Kellim, kellim , la yenfa  Konuş, konuş, faydası yok. İşte böyle bir şey.

 

 

Herkese selamlar.

 

 

 

 

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman. Bilgisayrımdaki bir sorun yüzünden internete bir süre giremedim; yazınızı vaktinde okuyamadım. Özür dilerim.

Ben o soruları o kadar çok cevapladım ki bana gına geldi; okuyanlara da  gına gelmiştir her halde. Ama "İlle cevap ver!" diyorsanız ayrı bir zincir başlatın; dile getirdiğiniz hususları orada müzakere edelim.

Sayın efrayim'in burada müzakereye açtığı konuyu örtmeyelim.

Sevgiyle.

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Keşmekeş
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 21 mart 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 33
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Keşmekeş

Porno filme gelince  Video kaset icat edilene kadar böyle filmler yapılmazdı. Teknoloji vardı ama bunları sinema salonlarında umuma gösteremezdin. Video cihazı ve video kaset icat edilince 1970 lerin başlarından itibaren başladı. Çünkü bireysel olarak film seyretme imkanı oldu.  Şimdi bilgisayar, cd, özel paralı kanallar vb. her çeşidi var. 

 

Bu filmleri çekenler, oynayanlar fuhuş sektörünün insanları. Bunlar zaten bu sektörde para kazanıyorlar. Bu filmler olmasa da onlar o sektörde çalışmaktalar.

 

Ben normal cinsel ilişkiyi gösteren  filmlere dozunda seyretmek kaydıyla pek karşı değilim.Film normal ilişkiyi gösterecek, ayda yılda bir seyredeceksin. Ayrıca seyreden de yetişkin olacak. Ama bunu  sürekli yaparsan, çok yaparsan, zaten hastasın ve hastalanmaya adaysın. Onaylanacak bir yanı yok.

Önceki sayfalarda bu satırları Saffet Metin adlı bir arkadaşımız yazmış. Kendisinin görüşlerine saygı duymakla beraber yazdıkları hakkında görüşlerim kaş yaparken göz çıkarmak deyimiyle özetlenebilir.

Evet anlatmak istediğiniz şey doğrudur, kadınlar gayet tabi başları açık gezebilir ya da ne biliyim pantalon giyer çok namusludur. Zaten burada mesele namus değil. Ya da t-şört giyer ama fevkalade inançlıdır. Yani giyim konuları farklı.

Ama şu dediğiniz şey, normal cinselliği anlatan film ayda yılda bir izlerim ne olacak diyorsanız eğer ve siz Kur'an'ı baz alarak bunu söylüyorsanız size kesinlikle katılmıyorum. O zaman siz Allah'ın gözünüzü haramdan sakının emrini ki hepimizin bildiği gibi Kuran'da geçen bir emirdir bu devre dışı bırakıyorsunuz. Başkaları fuhuş edecek, zina yapacak, bunun için kadını bir mal gibi kullanacak ya da kadına başka çare bırakmayacak bende müslümanım deyip oturup bunları izleyeceğim. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derler adama. Orada helal bir iş mi yapılıyor, o işi yapanlar sırf böyle şeylere prim verip izleyenler için çekiyorlar onları. Bende onlara destek mi olacağım? Ben bunu şahsen kendi müslümanlığıma sığdıramam.

Bu kısmını alıntıladığım yazınızda şunu da belirtmişsiniz, amaç çok günah ya da hiç günah değil az günah işlemektir. Evet doğru ama bu şu demek değildir. Nasıl olsa ben günah işleyeceğim, bu benim yapımda var bari gidiyim müstehcen şeylere bakıyım, günah işliyim. Ayda yılda bir bunu yapıyım, günah işleme hakkımı kullanıyım yoksa melek olurum değil. Bu anlayış bilakis şeytanın insanın aklına soktuğu bir aldatma şeklidir. Zaten hepimiz her gün birilerinin bir şekilde kalbini kırarak, bazen kavga ederek, bazen dedikodu yaparak, bazen küfür ederek günahlar işliyoruz. Amacımız günah işlemeye meyilliyim deyip az günah işlemek değil, günah işlememeye elimizden geldiğince gayret gösterip bu günahı işlediğimizde Allah'tan af dilemek ve bilmek ki günah işlemekte insana mahsus bir özellik.

Sizin dediğiniz gibi ayda yılda bir oturup o filmi izlemek değil mesele, mesele filmi izlememeye gayret gösterip eğer bir hataya bir sürçmeye düşersek af kapımızın kapalı olmadığı. Yoksa sizin dediğiniz gibi zaten ayda yılda bir izlersek hiç merak etmeyin efendim gerisi de gelir. Çünkü o fimler oh izledim bitti fimleri değildir, nefsi öyle bir kere izleyip dizginleyemezsiniz, nefis size o şeyi bir daha yapmanız için baskı kurar, sizi yoldan çıkarmak için elinden geleni yapar ve bu giderek zaten işi bataklığa sürükler. Üstelik izlediğiniz şey Rabbinizin kesin olarak yasakladığı bir işi utanmadan film yapmış insanların huzuruna sunan bir sektörün işidir. Allah buna razı gelmez.

Demek istediğim zaten hepimiz öyle ya da böyle günah işliyoruz, birde bunlara ben günahsızım deyip yenilerini eklemeye lüzum yok. amacımız günah işlememeye çalışıp işlediğimiz günahlara tövbe etmektir. Lakin günah işleyip benim içimde zaten bu var demek benim düşünceme terstir.

Zaten Allah'ın kulu olduğunu söyleyen insan artık bu basit mevzuları bırakıp biraz tefekkür etmeli, zinayı, kadınları değil hayatı, ilimi, bilimi, yardıma muhtaç insanları ve Rabbin helal kıldığı evleneceği bir insanı düşünmeli. Evlenir mutlu bir beraberliği olur, çocuklarıyla iyi vakit geçirir, onları iyi yetiştirir ve ahirete hazırlar. Bu ne zaman son bulacağı belli olmayan hayatın sonsuz olanını Rabbinden diler.

Selam ve saygı ile kalın... 


__________________
Kalpleri hep oyunda...
Yukarı dön Göster Keşmekeş's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Keşmekeş
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats