Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Naci,
Kuran'da Nuh'tan önce bir peygamberin varlığına bir işaret, bir peygambere işaret eden bir söz bulamıyoruz. Hep nuh'tan sonradır adı geçen ve geçmeyen tüm peygamberler.
Peygamberlerin ikili adlarının oluşu konusunda bir fikrim yok. Ancak şayet dediğin gibi çift isimli ise, Adem Eyyup ile değil de Nuh ile aynı kişi olmalı. Bu da işine gelir mi, bilmem. Zira Adem Nuh ile çiftleşince bu sefer Eyyub'u kiminle ve Nuh'u çiftlediğini kimle çiftleşticeceksin? Kurduğun sistemi baştan aşağı yeniden düzenlemen lazım gelecek!
Nuh'tan önce bir peygamberden söz edilmediği ve Eyyub'un da ondan sonra ve de onun zürriyetinden olduğu sadece şu iki ayetten de rahatlıkla anlayabilirsiniz: 4/163-164; 6/83-87.
Onun için, mevzu bahis ettiğin 3/33'teki Adem'den kasıt Nuh'tur, diyorum. Aradaki "ve"yi yani/dolayısıyla" diye okursak, çelişki ortadan kalkacaktır. Aksi durumda dediğini kabul eder isek, bu ayetlerin ve de daha bir kaç ayetin içinde yer alan "..daha önce de Nuh..." ibaresini anlayamayız. Nuh hep öncedir. Söylem sırasında ilk zikr edilmese de, arada zikredilse de, "daha önce de" ifadesiyle ilk sırayı almış oluyor her defasında.
Bir de sözünü ettiğin ayetlerde geçen "adem ve eşi"inden kasıt, belli bir çift olmayıp dişi ya da er her insan olduğu düşüncesindeyim.Bu da doğru.Ama bu veya buna benzer ayetlerin dikkat çektiği çiftleri,sadece bu tür bir anlamla sınırlayamayız.O YARATTI İKİ ÇİFTİ,ERKEĞİ VE DİŞİYİ.53/45.Bana göre,bu ve buna benzer ayetler,aynı ifade ile bir çok olaya dikkat çekmekte,ışık tutmaktadır.Her insan,bir Can,birde bedendir.Hatta bana göre,Can"da,kendi içinde bir çifttir.(İblis ve Cibril).Ancak bu verdiğim ayet,öncelikle her insanın bir çift olduğunu vurguluyor.Çünkü her insanın bir aslı,bir de benzeri var.Yani her insanın,bir asıl dünyası,bir asıl bedeni,bir asıl yaşamı,bir de bu dünyadaki,bedeni,dünyası,yaşamı var.Unutmadan söyleyeyim.Ve her insanın,ilk yratılış itibariyle,karşı cinsten birde özel eşi var.Eşler bu dünyada birbirinden ayri ayri yaşayabiliyor.Bazı kimselerde,özel eşleriyle bu dünyada da birleşebiliyor veya evlenebiliyor.Örneğin,İbrahimin,İmran"ın bu dünyadaki eşleri,ilk yani özel anlamdaki eşleri idi.Son peygamber Muhammed"in,ilk yaşamındaki adı Ahmet"ti,bu yaşamdaki adı Muhammet idi.v.s.v.s.Ayrıca sizin anladığınız gibi; bunlar Bu dünyadan başka bir dünyadan (cennetten) indikleri fikrine de katılmıyorum. Onlar öteden beri bu yer yüzünde konaklamışlar ve konaklamaya da devam ediyorlar. İnmek konaklamak demek, "Otele indim" sözümde olduğu gibi. Evet,kelimenin bu anlamı da var.Ama benim anlattığım anlamıda var.Örneğin:Allah sizin için sekiz çift hayvan inzal ettim diyor.Hibdu fiili ile inzal fiili,birbirinin benzeri olsa gerek.
Sevgili Haktansapmaz.Kur"an veya ayetlerini,sadece bu dünya"ya uyarlayarak anlamaya çalışırsak,ayetlerin çoğu havada kalır diye düşünüyorum.Elbette,her ayetin bu yaşama ışık tutan yönleri de vardır.
Evet.Ayetin dikkat çektiği Eyup,Adem"dir.Ve Eyup,Nuh"tan sonra gönderilmiş,bir peygamberdir.Şimdi,çık çıkabilirsen işin içinden.
Ayrica ben,Kur"an"da adı geçen peygamberlerden başka peygamber gönderildiğine inanmıyorum.Allah"ın bu dünya ile görevlendirdiği tüm peygamberler,Kur"an"da adı geçen peygamberlerdir.
Selam ile.
Sevgilerimle.
|