HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Namazın şirki olur mu? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Selam..

 

Evet haktansapmazın dediği gibi o örnekliği ilgili ayetlerin başını veya sonunu okursanız anlayabilirsiniz hayrullah...

Yoksa bunun dışında çevremizde gördüğümüz ne güzel ne çirkin ama uygulayınca insanı şirke götüren, hadis kitaplarında "Peygamber ...... yaptı" diye anlatılan ve Kur'an'da bunlara dair ayetleri göremediğimiz ve hatta Kur'an ile çelişen ve adına sünnet denmiş şeyler...

Yoksa infaktı, fakire, muhtaca, isteyemeyene, komşuya, akrabaya yardıma, iyiliğe ve benzeri zaten Kur'an'da yer alan uygulamalara kimsenin birşey dediği yok... Ama o uygulamalara da sünnet denmesi yanlıştır çünkü zaten bu uygulamalar Allah'ın emridir.. 

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hayrullah41 Yazdı:

Selam Ebu kerem ve abdurrahman abi,

Özellikle Dediklerine sabret ile başlıyor oluşu benim için de çok önemli bir ayrıntı.

Nitekim bu ayetten, Muhammed A.s'ın o dağa yüklense kaldıramayacağı ağırlıktaki vahyi tebliğ görevinde yaşadığı sıkıntılara mükkemmel bir çıkış yolu.

Yani, Tesbih etmek, namaz kılmak İNSANIN terapisi, sıkıntılarını Allah'a havale ettiği en güzel araç.

Bunu bizzat yaşadığım için söylüyorum. Babamın ağır hastalık sürecinde, bütün gelişen olaylara karşı beni EN ÇOK rahatlatan ve omuzlarımdaki ağırlığı hafifleten GECE SECDELERİM olmuştur.

Güneşin doğuşu ve batışı ifadesi diğer ayetlerde diğer resullere söylenen ve Zekeriya'nın  ( A.s.) da tavsiye ettiği zaman dilimleri. Ancak Muhammed A.s.'a gündüz boyunca da tesbih et deniyor. ve yaşayan sünnete baktığımızda gündüz boyunca tesbihin, duanın, bir ritüel olarak namaz kılmanın, bir ritüel olmaksızın secde ve ruku etmenin olduğunu görüyoruz. Örneğin iranda ikindi vaktinde camilerde oturulup, dua edilir. Bizde de imamlık parayla olduğundan, öğle ve ikindi namazlarını da kılıdır imam bonus olarak, ancak KIRAAT SESSİZ!. İkindi vaktinin girişinin mezhepler arasında ihtilaf olması da gündüz boyuncanın ne manaya geldiğini gösterdiğini düşünüyorum. Nitekim saat 14:00 te ikindi oldu, öğle geçti gibi daraltmaların, yine bir davarı kesmek için sorulan ayrıntılar gibi olduğunu düşünüyorum. Tesbih insan ne zaman ihtiyaö duyarsa o zaman yapılmalı  gün içinde veya durumuna göre, meşguliyetine göre. Herkes yorulduğunda biraz boş zaman geçirip dinlenmek ister, işte bireysel veya toplu tespih, lak lak yapmaktan çok daha faydalı bir eylem.

Nitekim, tesbih, dua, namaz eylemi İNSANIN sıkıntılarını gidereceği, şükrünü edip, sevincini paylaşacağı bir DUA ve terapi, rahatlama eylemi.

Gecenin bir bölümündeki tesbih ise, zaten isra 79'da da söylenir. Muhammed A.S'ın diğer resullere göre DAHA FAZLA sıkıntı çekmesi ve daha fazla tesbihe ihtiyacı olmasının, SON peygamber olması ve ÇOK FAZLA SESE ,, YIPRATILMIŞ dine karşı mücadele etmesi olduğunu düşünüyorum. Nitekim Kuran bir müjde ve uyarıcı olmasınınyanında, TARİHİ dosdoğru olarak yeniden yazan bir kitap.

Bu yazılanların, öğretilerle yüklü beyinlere tebliğinin NE KADAR zor olduğunu ve bu zorluğun Muhammed A.s da oluşturduğu sıkıntıyı bir de siz düşünün...

Sizin KENDİNİZE ait, insanlardan uzak ÖZEL bir vakte, ihtiyacınız olmaz mı hiç? İşte NAMAZ, insanlar içinde YALNIZ kalınabilen, kendi sesinin, sıkıntılarının dinlenebildiği ve EN üst merciye aktarıldığı ÇOK ÖZEL bir ALAN, ARAÇ...

Salat kelimesinin ise beraber olmak, biraraya gelmek olduğunu düşünüyorum. Bu beraberlik, yer yer destek olmak, sorumluluk almak, yer yer Kuran dersi yapmak, yer yer toplantı yapıp, sorunları masaya yatırmak olduğunu düşünüyorum.

Nitekim sabah ve akşam vakitlerinde  bu toplantıların, kuran derslerinin yine yaşayan bir ayet olarak önümüze çıktığını görüyoruz. (yatsı ve akşam salatlarının şia lar tarafından cem edilmesi de aslında bu uygulamanın yer yer akşam ve gecenin bir bölümünde yer yer de sadece akşam yapıldğını gösteriyor.

Nitekim günümüzde Muhammed A.s. olsa ve bize bu Kuran'ı yorumlasa bizler KAÇ VAKİT daha isteriz? yanınadan ayrılmak isteyen kaç kişi olur...

hepinize selam ederim....

mürselat'dan da özür dilerim..zanlarım için...ve efrayim den tabiki...

nedense o kadar kuran üzerine derinleşmeye çalışmamamıza rağmen yaşamayı bir türlü TAM olarak başaramadığımızın bir çıktısı bu. hepimizin şapkasını çıkarıp, öümüze koyması gerek. çünkü henüz öfkemizi kontrol etmeyi bile başaramıyoruz. kimimizn patlama sınırı daha yüksekte olsa da...

Sabır yarışında nasıl geçeceksek düşmanlarımızı :(

selametle,

 

SElam Ebu kerem ve Abdurrahman abi,

yukarıdaki notumla ilgili görüşlerinizi ve yapıcı eleştirileirnizi bekliyorum inşallah.

Yukarıdaki notlara gelince, ilgili ayetleri okudum. Rabbimin tevaffukudur ki, bundan önce yunus emre kardeşime ibrahim a.s ve muhammed a.s. örnekliğinden ne anladığımı yazmışım aslında.

bir arkadaşım anlattı bugün :

bir adam gitmiş bir hocaya. hocam demiş ben hadis alimi olmak istiyorum. Hoca demiş oğlum yapamazsın, genç diretmiş. peki demiş o zaman al burada YÜZ BİN tane hadis var bunları EZBERLE.

Genç günlerini , aylarını vermiş, hocasınıjn yanına gitmiş. tamm hocam demiş, ezberledim.

Hoca da, tamam oğlum demiş, şimdi onların hepsini unut, onlar uydurma hadislerdi. :). şimdi bunlara bir bak bakalım...

Yukarıda yazmaya çalıştığım samanlık örneği ve hadis
/sünnete bakış açımı yeterince anlatıyordur.

"komşusu açken tok yatan bizden değildir" bu bir hadis. ve KURAN ile hiç bir şekilde çelişmiyor.

Yüzümüyü kabeye döndürdüğümüzde, orada namaz kılma eykemi esnasında HER ŞEKİLDE kuran okuma, ezberden, kitabı açıp takip etme, mealinde okuma, her çeşidi var. veya her açıda rukusu var ve eminim her türlü dua vardır ruku ve secdede..

demem o ki, BU ORTAK hareketleri, kuranda da bulabilirsiniz. Örneğin geceler boyu secde etmek. BUNUN bize bir zararı yok.

Ama ne zaman ki adama derseniz, kardeşim elini oynattın namazın bozuldu, işte o zaman başlıyor Allah adına hüküm vermek.

Mesele ÖZÜ kavramakta. Ve aksan45 kardeşin açtığı başlıktaki davut a.s. kıssası çok önemli. O kıssa beşki de kıyamete kadar bir çok konuya yorum olacak.

O yprum doğüru bu yanlış olamıyor, namaz budur demek kadar, namaz yoktur demek te aynı oranda yanlıştır.

hristiyan bir annenin çocuğuna yatmadan önce yaptırdığı dua da, onun  YATSI namazı olabilir kanaatimce. Benim yatsı namazım da Muhammed a.s. örnekliğinden gelen namazdır.

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Metehan2003 Yazdı:
selam pek değerli Haktansapmaz,

Ben cevap yazmıştım ama arada kaynadı gitti.Olsun bir daha yazarım;

Oldukca açık ve net yazarım..evelemeden-gevelemeden;

-Mirac diye bir hadise olduğuna dair bir kanıt yok.

-Şekilsel Namaz diye tutturmak akıl dışı dolaysı ile kur'an dışı.

-Hac ve Oruc temelinden kaydırılmıştır.

Bunları yapanlar öylesine kurnazlar ki şeytana pabucunu ters giydirmişler ve konuyu derinlemesine araştıranı Cebriye
mezhebinin kollarına,olmadı Mutezileye zorluyorlar...

Salat - Zekat - Zikir kavramları bilerek ve isteyerek,mütemadiyen ve organize bir şekilde içi boşaltılmış.

Bana sorarsanız Salat - Zekat - Zikir Müsellesi anahtar kavramlardır.

Daha bir geniş zaman zarfında konuyu derinlemesine tartışmak ümidi ile...

Değerli Metehan, sana "sünnetçi" sorular yönelttiğimi sanmıyorum. Hele ki bu yukarıdaki açıklamalarından sonra sana soru da yöneltmedim. Görüşünüzü net olarak ortaya koydunuz, durum netleşti. Sorduğum sorular bana katılmadığını belirttiğin açıklamalarınla ilgiliydi. Verdiğin Miraç ve iki rekat namaz örneklerine yönelik sorulardı sorduğum. "İki rekat namaza iki siz, iki oğlunuz... eklerse.. beşi altıya çıkarırsan.." benzetmelerine idi yönelttiğim sorular.

Muhabbetle.

Yanlış anlaşılmaya neden olduysam aff ola!  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hayrullah! Alıntı yaptığın yazındaki görüşlerinle ilgili olumlu olumsuz bir değerlendirme yapmayı gerek duymuyorum. Orada yaptığın açıklamalarının hiç birini doğru bulmuyorum. Tesbih ve namaz hakkında görüşlerimi çeşitli vesilelerle defaatle açıkladım. Bunda da fikri sabitim. Sen de bunları biliyorsun. Lütfen her yazdığına yönelik benden bir değerlendirme isteme! Her yazdığına yönelik bir eleştiri yapmak zorunda değilim. İlgine, bana verdiğin değere teşekkür ediyorum. Sana başarılar diliyorum. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

sevgili hanifdost kardeşlerim,işterseniz baştan başlayalım,tüm yazılarınızı baştan sona okudum,İNCELEMENİZİ VE ARAŞTIRMANIZI TAVSİYE EDİYORUM,İNŞAALLAH YARDIMCI OLUR SİZLERE,SAYGILAR VE SEVGİLER SUNARIM:

ABDEST-GUSÜL-TEYEMMÜM:MAİDE SURESİ6. Ey iman edenler, namaza kalkacağınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedip topuklara kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer cünüpseniz tastamam yıkanın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da kadınlara dokunmuş olup da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürün. Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz
NOT:MAİDE SURESİ 6.AYETTE ABDEST,GUSÜL,TEYEMMÜM ALMAK AYNI AYETTE GEÇMEKTEDİR.

KIBLE: ARAF SURESİ        29.De ki: «Rabbim bana adaleti emretti. Her mescidde yüzünüzü O'na doğrultun ve dini yalnız kendisine has kılarak O'na yalvarın. İlkin sizi yarattığı gibi yine O'na döneceksiniz.»
                BAKARA SURESİ  144.Doğrusu, biz, yüzünün semaya yöneldiğini, orada şekilden şekile geçerek, aranıp durduğunu görüyorduk. Artık seni hoşnud olacağın bir kıbleye çevireceğiz. Haydi bakalım, yüzünü Mescid- i Haram'a doğru çevir. Siz de ey müminler, nerede olursanız olun, yüzünüzü o tarafa doğru çevirin! Kendilerine kitap verilmiş olanlar da kesinlikle bilirler ki, Rabblerinden gelen o emir haktır. Ve Allah, onların yaptıklarından ve yapmakta olduklarından gafil değildir.
                BAKARA SURESİ  149.      Her nereden yola çıkarsan hemen yüzünü Mescid-i Haram'a doğru çevir. Şüphesiz bu Rabbinden gelen bir gerçektir. Allah, yaptıklarınızdan habersiz de değildir.     
                BAKARA SURESİ    150.     Her nereden yola çıkarsan yüzünü Mescid-i Haram'a doğru çevir ve her nerede olursanız yüzünüzü ona doğru çevirin ki insanlar için aleyhinizde bir delil olmasın. Ancak içlerinden haksızlık edenler başka. Siz de onlardan korkmayın, Benden korkun ki hem üzerinizdeki nimetimi tamamlayayım hem de bu sayede doğru yola eresiniz
Yukarıda geçen ayetlerde bazen "yüz", bazen de "yön" olarak tercüme edilen kelimenin Arapça aslı, "vech"dir. Kelime Kur'an'da daha ziyade yüz ve yön anlamlarında kullanılmıştır. "O gün bazı yüzler ağarır, bazı yüzler kararır. Yüzleri kararanlara inanmanızdan sonra inkar ettiniz ha! Öyleyse inkar etmenize karşılık azabı tadın (denir)" (3/106; 22/72; 67/27).
Yukarıda verdiğimiz ayet ve benzerleri; kelimenin yüz, sima anlamlarına tekabül eden kullanıma örnektir. Vech'in dilimizdeki yön anlamına tekabül eden kullanımına ise şu ayetleri örnek verebiliriz: "Medyen'e doğru yönelince umulur ki, rabbim beni doğru yola iletir dedi" (28/22; 2/148). Aynı şekilde kıble kelimesi lügatta daha ziyade "yönelinen, gidilen yer, yüzün çevrildiği yön, karşı karşıya" anlamlarına gelmektedir. Ayrıca bir başka kullanımında "güç oluşturmak" manası da vardır. Söylediklerimizi Kur'an'dan örnekleyecek olursak, "İnce ipekten ve parlak atlastan giyerek karşılıklı (müstekâbilin) otururlar" (44/53). "Kafirlere ne oluyor ki, sana doğru koşuyorlar? (kıbeleke)" (70/36). "Onlara dön. Kendilerinin asla karşı koyamayacakları (kıbele) ordularla gelirim..." (27/37).

SETRİ AVRET:ARAF SURESİ  26.      Ey Adem oğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek ve süs olacak giysi indirdik; fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar.

ARAF SURESİ  31.Ey Âdemoğulları! Her mescide gidişinizde güzel giysilerinizi giyin ve yiyin, için, fakat israf etmeyin, Çünkü Allah israf edenleri sevmez.

DIŞ TEMİZLİK,ELBİSE TEMİZLİĞİ:MÜDDESİR SURESİ4.Elbiseni tertemiz tut.

NAMAZIN FARZ OLDUĞU AYET:NİSA SURESİ 103.Namazı bitirdikten sonra ayaktayken, otururken ve yere uzanmışken Allah'ın adını anınız. Tehlikeyi savuşturup güvene kavuştuğunuzda namazı tam olarak kılınız. Zira namaz müminlere, vakitleri belirli bir farzdır.

NAMAZDA SES TONU:İSRA 110.de ki: İster «Allah» deyin, ister «Rahmân» deyin, nasıl çağırırsanız çağırın. En güzel isimler O'nundur.» Namazında sesini pek yükseltme, çok da gizli okuma, orta yolu seç.

NAMAZDA NELERİN OKUNACAĞI:MÜZZEMMİL 20.Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Gece ve gündüzü Allah takdir eder. O, sizin onu sayamayacağınızı bildi de sizi affetti. Bundan böyle Kur'ân'dan size ne kolay gelirse okuyun. Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar olacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun, namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a güzel bir borç verin .Kendiniz için gönderdiğiniz her iyiliği, Allah katında daha hayırlı ve sevapça daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan bağış dileyin. Kuşkusuz Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

MUZZEMMİL - 20.AYET

22. fe ikraû : artık, o halde okuyun
23. mâ : şey
24. teyessere : kolay gelmek
25. min el kur'ânî : Kur'ân'dan

- Kur’an oku(mak iste)diğin zaman kovulmuş şeytandan Allah’a sığın (Eûzu Billâhi Mineşşeytâni’r-recim, de). 16/98
 

Rahmân ve Rahim Allah’ın adıyla

- Yaratan Rabb’in adıyla oku. 96/1

TEKBİR :İSRA 111.Ve şöyle de: Hamd o Allah'a ki, hiçbir çocuk edinmedi, mülkte ortağı yoktur, aciz olmayıp bir yardımcıya da ihtiyacı yoktur. Tekbir getirerek O'nu noksanlıklardan yücelt de yücelt.

KIYAM(AYAKTA DURMAK)---SECDE ETMEK(KAPANMAK):
Kıyam; sözlük anlamı itibariyle oturmanın zıddı olan ayakta durmak, dikilmek, bir şeye azmetmek, harekete geçmek, uygulamak anlamlarına gelmektedir- Dikilmek, ayakta durmak anlamları için Kur'an'dan şu ayetleri örnek verebiliriz. "Karısı ayakla duruyordu (kaimen)..."11/71) ve 59/5, 2/20, 27/39 vd.

Bir şeye azmetmek, harekete geçmek, uygulamak anlamlarına da şu ayetleri örnek olarak verebiliriz: 73/2; 74/2; 18/14; 5/66; 65/2 vd.

BAKARA 238.Namazlara, özellikle orta namaza devam edin ve kalkın Allah için divan kurun!
                                                                                                            FURKAN   64.  Onlar, gecelerini Rableri için kıyama durarak ve secdeye vararak geçirirler.
                                                                                                           İSRA 107.Ey Muhammed! De ki: İster ona (Kur'ân'a) inanın, ister inanmayın; o daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğunda onlar, yüzleri üstü secdeye kapanırlar.
                                                                                                        İSRA 109. Ve ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların ürpertilerini de artırıyor.

RÜKU ETMEK,SECDE ETMEK:
Rüku; boyun eğme. Sağleb şöyle diyor: 'Başını eğdi. Cahiliyede Araplar Haniflere 'rakığ' derlerdi. Beli bükük olmak, beli bükülmek.
Hattabi; secde ve rüku baş eğmenin ve zilletin son derecesidir (Lisan'ül Arab).

Secde: Lisan'ül Arab'da secdeyle ilgili oyarak şöyle denilmektedir.

"Yücelten, Tayy lügatinde Ezheri, onu sadece Leys söyledi dedi. İbn Seyidihiye'ye göre alnın yere konulması, Zeccac ise Yusuf Peygamber zamanında secde, büyüklenmek adetindendi dedi. Boyun eğdi, selamladı".

Kur'an'da secde, insanlar için söz konusu olduğunda boyun eğip, itaat etmek (53/62; 96/19 vd.) Alnı yere koymak (17/107-109) gibi anlamlara gelmektedir. Bir de zorunlu olarak insanların dışındaki diğer mahlukatı kapsayan secde söz konusudur ki, burada da kelime boyun eğme ve itaat anlamlarında kullanılmıştır. Örnek 16/49; 55/6; 13/15 vd. Aslında secde ve rükunun tazim ve saygı anlamı o derece bilinmekteydi ki, kimi zaman insanlar bu saygı ve tazimi putlara ve hükümdarlara da göstermekteydiler. İslam'ın bu alandaki hatırlatması, secde ve rükunun ancak Allah'a yapılabileceği şeklinde oldu.

BAKARA 43.  Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.
                                 BAKARA 125.  Ve o vakit Kabe'yi insanlar için dönüp varılacak sevap kazanma ve güvenilir bir yer kıldık. Siz de İbrahim'in makamından kendinize bir namazgah edinin! Ve İbrahim ile İsmail'e şöyle emir verdik: «Beytimi, hem tavaf edenler için, hem ibadete kapananlar için, hem de rüku ve secdeye varanlar için tertemiz bulundurun.»

                             ALİ İMRAN 43. Ey Meryem, Rabbine gönülden boyun eğ, secde et, rukû edenlerle birlikte rukû et!
                            TEVBE 112.     O tevbe edenler, o ibadet edenler, o hamdedenler, o oruç tutanlar, o rukua varanlar, o secdeye kapananlar, o iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın koyduğu sınırı koruyanlar... Müjdele o mü'minleri!
                           HAC 77.      Ey iman edenler, rüku edin, secde edin, Rabbinize kulluk edin; hayır işleyin ki kurtuluşa eresiniz.
                         HİCR Suresi, 98.Sen Rabbini hamd ile tesbih et ve secde edenlerden ol.


Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhaba sayın Arciden;

Değindiğiniz "namaz" konusuyla ilgili olarak sayfalar dolusu beyanatlar verildi. Polemiğe girmeden sadece hemen konunun baş kısmında "kıble" bölümünde yer alan ve vermiş olduğunuz ayet meali ile ilgili sorum olacak eğer kabul ederseniz. 

"ARAF SURESİ        29.De ki: «Rabbim bana adaleti emretti. Her mescidde yüzünüzü O'na doğrultun ve dini yalnız kendisine has kılarak O'na yalvarın. İlkin sizi yarattığı gibi yine O'na döneceksiniz.»"

Vermiş olduğunuz bu ayet mealinin orjinalinde yer alan;

"... ve eqimu vucuhekum inda kulli mescidin ved'uhu muhlisine lehud'din ..."

...ifadesini ve özellikle farklı renklerle belirtmeye çalıştığım zamirleri açıklar mısınız? Çünkü vermiş olduğunuz mealde: 1.(O'na doğrultun); 2.(kendisine has); 3.(O'na yalvarın) şeklinde üç adet zamirle birlikte (ki orjinalde iki adet zamir var) farklı zamirlerden/mercilerden bahsediyorsunuz...

Selam ile...

 

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 6
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats