HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Göz zinası, El zinası... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                     Ahzab53:<<..Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin.Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz,hem de onların kalpleri için daha temizdir.Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz.Çünkü bu,Allah katında büyük bir günahtır.(diyanet işleri yeni meali)
                     selamlar,kıymetli el_turki dostum.
                     şimdi yukarıdaki bu ayetin mealini sizin gibi hanifdostlar sitesinde yıllarca dini eğitim ve dini bilgi almış birisi değilde hiçbir dini bilgisi olmayan veya ateist birisinin bu ayetin mealini okuduğunu varsayalım.sizce böyle bir durumda neler düşünmeye başlar.hayal dünyanızı biraz geniş tutun,neler düşünür.bir ateist arkadaşım vardı ve tamda bakın neler söylemişti.
                        <<yaw sizin muhammedinizin evine giden insanlar onun karılarına yan gözle mi bakıyorlarmış?deyince bende dedim,nerden çıkarıyorsun bunu memed emmi deyince bak senin kuranın söylüyor,aha inanmıyorsan ahzab53'ü oku demesinmi?>>işte bunun üzerine bu ayet üzerinde çok kafa yordum.
                    1-ayette kıskançlık görüyordum.(kıskançlık daha çok olan bir şey üzerinden çıkar.)
                    2-ayette sınırlandırma görüyordum.
                    yani anlayacağınız memed emmi haksız gibi de görünmüyordu.şimdi böyle bir durumda sahabeler töhmet altına giriyorlardı.ayetin içeriği doğru açıklanmazsa Rasülün evine giden insanlar sanki peygamberin eşlerine sulanan insanlarmış gibi anlıyorlardı,çünkü ayetin mealininin sunuş tarzı bu şekildeydi.sahabelerin böyle bir zihniyetle Rasülün evine gitmeleri bana çok garip geliyordu,birazda abes geliyordu.bunun üzerine hayal dünyamı zorlayarak bu ayeti defalarca düşündüm.nasıl olabilirdi?.peygamberin evine giden insanlar peygamberin hanımına nasıl sulanabilirdi.bunu onlara yakıştıramıyordum.ama yok yok durum böyle olamaz başka bir şey veya başka şeyler olmalı diye düşünüyordum.
hem ayette yüce Rabbim şunu da diyebilirdi,erkekler kesinlikle Rasülün evine gitmeyecekler,onlar mescidi nebeviye gidip problemlerini orada çözecekler diyebilirdi.yani olay sırf Rabbimin kıskançlığından kaynaklanıyorsa böyle diyebilirdi ama böyle demiyor üstelik Rasülün eşleriyle konuşulmasınıda yasaklamıyor.hatta onlarla sadece kadınlar konuşacak diye bir ayrımda yapılmamış.yani kadın erkek herkes konuşabiliyor,o halde bu sırf kıskançlıkla olan bir şey olmamalı.başka bir şeyler olmalı diye düşündüm.ama kısıtlama niye getirilmiş işte bu sorunun cevabını arayıp durdum,bunun cevabını tam bulduğum kanaatinde değilim ancak genel manzara ve tabloyu kafamda böyle canlandırdım,en mantıklı açıklaması yukarıdaki yorumumda yazdığım şekil oldu.bunun daha mantıklı açıklamasını bulamadım.size göre bu kısıtlamalar niçin getirilmiş olabilir?.niçin perde gerisinden konuşulması istenmiş,uygunsuz bir ortam anında gelen bir insana bu fırsatı vermemek için mi?ben bunun başka açıklama ve izah tarzını göremedim.hayal dünyanızı biraz zorlayın.diyelimki dayınızın evine gittiniz.çekinecek bir şey olmadığını düşündüğünüz için eve rahatlıkla girdiniz.ama dayınızı evde bulamıyorsunuz.işi çıkmıştır,bir yere gitmiştir,biraz sonra nasıl olsa gene gelir,en iyisi bir çay içip onu bekleyim diye düşünerek odanın birisini açtınız ve birde ne görüyorsunuz.dayınızın eşi yarı çıplak bir vaziyette uyuyor.ne düşünürdünüz?bir anda sarsılırdınız değil mi?evet siz oraya o niyetle gitmemiştiniz,ancak karşılaştığınız manzara şehvetinizi de aklınızıda sarsıntıya uğratmış olamaz mı?.aklınızla şehvetiniz arasında gidip gelmiş olamaz mısınız?sonuçta bu ikisi de sizde bulunan bir varlıksınız.işte yüce Rabbim bu durumu en iyi bilen,kalplerde olanı en iyi bilen olduğu için orada kalbede sınırlamayı koymuş oluyor,bedene de.ama insanlar kalbe sınırlama koyamaz.çükü insanlar Rabb değildir.insanlar zahire göre hüküm verir,işte sahabelerin muhatab olduğu durum budur,banyo gibi,yatak odası gibi ortamlara dalıp girmemeleri uzaktan seslenerek içerideki birisinin olup olmadığını anlamaya çalışmaları gerektiği.aslında bu ayeti anlamak hem çok basit hemde çok zor.mantıklı düşünce ve varvasyonlarla hareket ederseniz kolay ama zorlama yorumlara yönelirseniz sahabeleri bile töhmet altında bırakırsınız.buda bize yakışacak bir şey olmamalı.ee o halde kendimize bile yakıştıramadığımız bir şeyi Rabbimize nasıl yakıştırabiliriz?buna hakkımız var mı.yok değil mi?.o halde bu ayeti bence doğru okuyup doğru anlamalıyız.aksi halde bir ucu Rabbi suçlamayı bir ucu sahabeyi töhmete bir ucu peygamberin eşlerini töhmete varıyor.
                  selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam,

İlginç bir mesele tartışıyorsunuz. Ben biraz canınızı sıkacağım.

Öyle,  Ahzab-59'un tartıştığınız konuyla yakından uzaktan alakası olmadığı gibi değinmeler yaparak da değil...

Ben şu husustaki görüşünüzü merak ediyorum.

Zina Allah katında -ezelde ve ebedde- kötü bir şeyse, Tevratta zina için ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen cezanın birbirinden çok farklı olmasının sebebi nedir ?

Sorduğum sorunun daha iyi anlaşılabilmesi için şunu söyleyeyim, ceza; eylemin ağırlığıyla / doğurduğu sonuçların kötülüğü ile doğru orantılıdır. Bu ilke, Kuranda da böyledir, beşer kanunlarında da üç aşağı beş yukarı böyledir.

Şu halde, zina için Tevrat'ta ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen ceza arasındaki farkın (ve hatta uçurumun) sebebi nedir ?

Esen kalın. 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

               selamlar,kıymetli aliaksoy dostum,
                 ''Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir.(Levililer Bap 20)''
                 
''Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek.(Tesniye Bap 22)
                   Nur2:''Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun.''(gur'an)
                   kıymetli ali bey,bence Kur'anın tevrata göre hafif bir ceza öngörmüş olması iki sebepten ileri geliyor.
                   1-yaklaşın,dost olun diyen rabbin bu sözlerini yerine getirmeye çalışan ve Kur'anın bu hükümlerini doğru anlamış ve doğru kavramış müminlerin birbirlerine yaklaştıkları zaman,muharref tevrattan esinlenmiş bazı hadisperestlerin ortaya atılarak<<bakın bunlar elele tutuşup geziyorlar,o halde bunlar zina yapıyorlar,o halde bunları taşlayıp öldürelim>>diyecek hadisperest katil ruhlu insanların çıkacağını biliyordu.ve onlara<<heey ne yaptığınızın farkında mısınız?siz böyle bir işi yaparsanız katil olursunuz,bakın ben Kur'anımda böyle bir ceza öngörmedim>>denilsin,bunlar böyle bilinsin diyedir.yani yüce Rabbim asırlar önce böyle uyduruk hadisperestlerin çıkacağını biliyordu.birbirlerine samimice ve iyi niyetlerle dolu olarak yaklaşan insanları böyle ağır bir suçlamadan kurtarıp onları korumak için ve gözü dönmüş kana susamışları frenlemek içindir.
2-yeryüzünün huzuru kadın ve erkeğin birlikteliğiyle mümkündür.bu birliktelik bazı hurafeler sebebiyle bozulur ve dağılırsa yani kadın ve erkek birbirinden uzaklaştırılırsa fıtrata aykırı işin sonucu ve bedeli de ağır olur.bu sefer insanlar kendi cinslerinden cinsel ihtiyaçlarını karşılama yoluna başvururlar.çünkü tabiat boşluk kabul etmez.ihtiyaçlar  meşru yollardan karşılanmazsa gayri meşru yollara tevessül edilecektir.insanlar resmen eşcinselliğe yönelmiş olacaktır.bu yüzden yüce Rabbim,hem eşcinselliği Kur'anında kınamış hemde karşı cinsleri birbirine yaklaştırmaya çalışmıştır.ama hurafelerden beslenen hadisperestler vasıtasıyle kadın ve erkek birbirine yaklaşmaları,birbirlerine tebessümle bakmaları bile zina sayılmış,günah sayılmış.işte fıtratla savaşmak buna denir.bu fıtratla savaşan gelenekçi müşriklerin eline yüce Rabbim koz vermek istememiş ve onları rahmet kanatlarının altına alıp onları korumak istemiştir.ben böyle anlıyorum.en doğrusunu Allah bilir.
                      selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

 

Selam,

Bence de kurallar işletilmeli ve gereği yapılmalı. Biz bu forumda öğretmeyi veya öğrenmeyi dileyen kimseler arıyoruz.


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

ne istiyorsunuz?istediğiniz gibi yazanların olduğu bir site mi?
eğer anti-tagutun yazısında aşırı olan kısım varsa olan kısım silinir.bu sabırsızlığınız ve teğammulsüzlüğünüz nedendir?öğrenmek ve öğretmenin şeklini,nasıllığını siz mi belirliyorsunuz.?sen başeğitimci,başöğretmenmisin?

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

medeni0002 Yazdı:
                       selamlar,kıymetli el_turki dostum,          ;           ; tamam,sende haklısın aşırı tepki bize yakışmaz.mutedil olmalıyız.hem ali aksoy dostum,forumdan atılsın falan demedi.onu diyen bendim,sadece kuralların işletilmesini söyledi bence çok doğru bir ifadedir,böyle güzel konuştuğu için ona teşekkür ediyorum.siz niye buna tepki gösterdiniz onuda anlamadım,aslında forumdan atılmasını talep eden ben olduğum için beni tenkit edebilirdiniz.       &nbs p;         neys e bence bu meseleyi gereksiz yere uzatmayalım,ben anti tagut'un o ifadelerinin silinmesine de razıyım.yeterki vurdumduymaz olmadığımız bilinsin,yeterki köy kahvesi muhabbeti yapmadığımız,bizim arayışımızın ilim arayışı olduğu ve hanifdostlar sitesine yakışır üyeler olduğumuz bilinsin.        &nb sp;         &nb sp;  selamlar,sevgiler.


kimseyi karşıma alarak yazmadım.bir yazıdan dolayı bir insanı uzaklaştırın demek.gereğini yapın demek...aceleci bir davranışdır.abartılı bir davranışdır.senin yazın tek kalsıydı iki kişi arasındaki şahsi mesele derdim.hiç yazmazdım.

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

".....Şu halde, zina için Tevrat'ta ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen ceza arasındaki farkın (ve hatta uçurumun) sebebi nedir ?"

onuda nerden çıkardın?

"HAYASIZCA davranışlarda bulunan kadınlarınıza gelince, aranızdan onların işlediği suça şahit olan dört kişi çağırın; bunlar onun için şahitlik yaparlarsa, suçlu kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara (tevbe etmeleri suretiyle) bir kapı açıncaya kadar evlerine hapsedin."

"Kadınlarınızdan fuhuşta bulunmuş olanların aleyhine sizden dört şahit ikame edi- niz. Eğer şehadet ederlerse o kadınları evlerde hapsediniz. Kendilerine öIüm gelinceye kadar veya onlara Cenab-ı Hak bir yol açıncaya kadar."

"Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin"





__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

Silinen mesajımın eğer illa ki gerekiyorsa düzenlenerek tekrar konuya asılmasını talep ediyorum. aksi halde ifade özgürlüğünün bulunmadığı yobaz bir ortamda daha fazla kalmayı düşünmüyorum.
Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

medeni0002 Yazdı:
                 selamlar,kıymetli IIVVII dostum.
                  Kur'anda öpüşmenin zina olduğuna dair açık bir delil bulamadım.bu yüzden bu işi akla havale ediyorum ve aklımda bana şu şekilde mesajlar veriyor:
                    müminler zarar verende zarar görende olmazlar.şayet flört ettiğin insana bu öpüşme namus anlamında ona zarar veriyorsa böyle bir işin uygun olmadığı kanaatindeyim.zaten bu işin uluorta yapılması da örfe ters düşer.şayet uygun bir ortamda olurlarsa ve her ikisininde rızası varsa cinsel uzuvlarını zinadan korumaları şartıyla neden olmasınki diye düşünüyorum.tabiki bu benim şahsi kanaatimdir.dinsel bir inanış değildir,bu konuda daha geniş bilgisi olan arkadaşlar varsa katkılarını beklerim.
                  selamlar,sevgiler.

selam Medeni0002,

Kur'anda öpüşmenin zina olduğuna dair açık bir delil bulamadım.bu yüzden bu işi akla havale ediyorum DİYORSUN...

Kur'an'da "zina'ya yaklaşma! "diye bir emir var!..bu yetmez, illaki ve billaki " evli olmayanların öpüşmesi zinadır!..." diye bir emir olmalıydı Kur'an da yoksa kabul etmem!...diyorsan, sana diyecek bir şey kalmaz artık...

kullandığın bu mantıkla :yanımızda yaşlanmış bulunan ana-babamıza bir güzel sopa çekebiliriz!...çünkü : " Yüce Allah Kur'an'da onlara sopa çekmeyin! " demiyor...sadece onlara " UF! " dememeyi emrediyor!...onlara " UF ! " dememenin kapsamında olmalı halbuki onlara eziyet etmemek! öyle değil mi!...tıpkı bunun gibi " la takrabu zina ! " emride aynı şekildedir..."ben " cinsel uzuvlarımı" koruyup(!) istediğim kadar sevişir veya  cinsel yakınlık'ta bulunurum!..." manasına gelecek ifadeler kesinlikle Kur'an dışıdır...Kur'an'a aykırıdır...aynı zaman da ahlak ve edep dışıdır...hem Kur'an'a hem ma'ruf'a/ örf'e biraz değil, yüzde yüz aykırıdır...

NOT :

konu başlığında geçen " safsata " kelimesini değiştirir misiniz, lütfen!...



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

kırmızı yazılar senin mavi yazılar benim
anti-tagut Yazdı:

ama bak sana ne diyecem biliyor musun? tecavüze uğruyorum. her sokağa çıktığımda kafam 180 derece sağ-sol, 180 aşağı-yukarı yapıyor ama yine de haramlar gözlerimin peşini bırakmıyor.
                selamlar,kıymetli anti-tagut dostum,
                bu ifadeni gerçekten anlayabilmiş değilim,sana bakan insanların sana zina gözüyle baktıklarını nereden biliyorsun?haşa yoksa vahiy falan mı alıyorsun?


gözlerim göğüsler,butlar tarafından tecavüzü uğruyor.şu halde artık coşkunlar,alçolar tecavüzcülükten emekli oldular.artık devir tecavüzcü okşanlar devri,anladın mı?
               kıymetli dostum,yani sana bakan insanları zina yaptırmakla yetinmemişsin.birde senin gözüyün baktıklarını da zina yapan etler butlar olarak tanımlıyorsun.pes doğrusu.sen tasavvufçu softaların tam zıttı ilkesini mi kafana koydun ne yaptun bilmiyorumki.onlar her eşyaya keramet yaptırırken sen de her gördüğün malzemeye zina yaptırıyorsun.bence senin iyi bir Kur'an eğitimine ihtiyacın var.baştan sona Kur'an meali okumakla bu işe başlayabilirsin.ancak düşünerek tahlil ederek okumalısın,bir tavsiyem daha var.şu gelenekçilerin hadisperestlerin kitaplarından uzak durup bence yalnızca Kur'ana yönelmelisin.

kadınların ve erkeklerin ayrı ayrı dostluk kurmalarını nasıl olup da iki yabancı kadın ve erkeği biribirine kanka yapabildin pes doğrusu! ayşe ile fatma ve ahmed ile mehmedin dostluklarını ayşe ile mehmed, fatma ile ahmed yaptın bravo!

             bence bu ifaden tam bir eşcinselliğe teşvik ifadesi.onlar zaten hep birbirleriyle haşir neşirler.zaten yaptıkları şeyi yüce Rabbim niye onlara tekrar hatırlatsınki.hergün uyku uyumuyor musun sen.hergün yaptığın bir şeyi yüce Rabbim vahiy olarak söyleyip''hergün mutlaka uyumalısınız>>diye vahiy veriyor mu.vermiyor değil mi?haa demekki hergün doğal olarak yaptığın şeyleri yapman sana niye söylensinki?Kur'an lüzumsuz gereksiz sözler kitabımı ki haşa?buradaki farklılığı hala anlayamıyor musun,ayşe ile fatmayı değil,ayşe ile mehmedi dost yapmaya çalışıyor.ayetteki kadın ve erkek sigaları boşa kullanılmış olabilir mi?bence olamaz.

                 selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats