Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ahzab53:<<..Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından
isteyin.Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz,hem de onların kalpleri
için daha temizdir.Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden
sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz.Çünkü
bu,Allah katında büyük bir günahtır.(diyanet işleri yeni meali) selamlar,kıymetli el_turki dostum. şimdi yukarıdaki bu ayetin mealini sizin gibi hanifdostlar sitesinde yıllarca dini eğitim ve dini bilgi almış birisi değilde hiçbir dini bilgisi olmayan veya ateist birisinin bu ayetin mealini okuduğunu varsayalım.sizce böyle bir durumda neler düşünmeye başlar.hayal dünyanızı biraz geniş tutun,neler düşünür.bir ateist arkadaşım vardı ve tamda bakın neler söylemişti. <<yaw sizin muhammedinizin evine giden insanlar onun karılarına yan gözle mi bakıyorlarmış?deyince bende dedim,nerden çıkarıyorsun bunu memed emmi deyince bak senin kuranın söylüyor,aha inanmıyorsan ahzab53'ü oku demesinmi?>>işte bunun üzerine bu ayet üzerinde çok kafa yordum. 1-ayette kıskançlık görüyordum.(kıskançlık daha çok olan bir şey üzerinden çıkar.) 2-ayette sınırlandırma görüyordum. yani anlayacağınız memed emmi haksız gibi de görünmüyordu.şimdi böyle bir durumda sahabeler töhmet altına giriyorlardı.ayetin içeriği doğru açıklanmazsa Rasülün evine giden insanlar sanki peygamberin eşlerine sulanan insanlarmış gibi anlıyorlardı,çünkü ayetin mealininin sunuş tarzı bu şekildeydi.sahabelerin böyle bir zihniyetle Rasülün evine gitmeleri bana çok garip geliyordu,birazda abes geliyordu.bunun üzerine hayal dünyamı zorlayarak bu ayeti defalarca düşündüm.nasıl olabilirdi?.peygamberin evine giden insanlar peygamberin hanımına nasıl sulanabilirdi.bunu onlara yakıştıramıyordum.ama yok yok durum böyle olamaz başka bir şey veya başka şeyler olmalı diye düşünüyordum. hem ayette yüce Rabbim şunu da diyebilirdi,erkekler kesinlikle Rasülün evine gitmeyecekler,onlar mescidi nebeviye gidip problemlerini orada çözecekler diyebilirdi.yani olay sırf Rabbimin kıskançlığından kaynaklanıyorsa böyle diyebilirdi ama böyle demiyor üstelik Rasülün eşleriyle konuşulmasınıda yasaklamıyor.hatta onlarla sadece kadınlar konuşacak diye bir ayrımda yapılmamış.yani kadın erkek herkes konuşabiliyor,o halde bu sırf kıskançlıkla olan bir şey olmamalı.başka bir şeyler olmalı diye düşündüm.ama kısıtlama niye getirilmiş işte bu sorunun cevabını arayıp durdum,bunun cevabını tam bulduğum kanaatinde değilim ancak genel manzara ve tabloyu kafamda böyle canlandırdım,en mantıklı açıklaması yukarıdaki yorumumda yazdığım şekil oldu.bunun daha mantıklı açıklamasını bulamadım.size göre bu kısıtlamalar niçin getirilmiş olabilir?.niçin perde gerisinden konuşulması istenmiş,uygunsuz bir ortam anında gelen bir insana bu fırsatı vermemek için mi?ben bunun başka açıklama ve izah tarzını göremedim.hayal dünyanızı biraz zorlayın.diyelimki dayınızın evine gittiniz.çekinecek bir şey olmadığını düşündüğünüz için eve rahatlıkla girdiniz.ama dayınızı evde bulamıyorsunuz.işi çıkmıştır,bir yere gitmiştir,biraz sonra nasıl olsa gene gelir,en iyisi bir çay içip onu bekleyim diye düşünerek odanın birisini açtınız ve birde ne görüyorsunuz.dayınızın eşi yarı çıplak bir vaziyette uyuyor.ne düşünürdünüz?bir anda sarsılırdınız değil mi?evet siz oraya o niyetle gitmemiştiniz,ancak karşılaştığınız manzara şehvetinizi de aklınızıda sarsıntıya uğratmış olamaz mı?.aklınızla şehvetiniz arasında gidip gelmiş olamaz mısınız?sonuçta bu ikisi de sizde bulunan bir varlıksınız.işte yüce Rabbim bu durumu en iyi bilen,kalplerde olanı en iyi bilen olduğu için orada kalbede sınırlamayı koymuş oluyor,bedene de.ama insanlar kalbe sınırlama koyamaz.çükü insanlar Rabb değildir.insanlar zahire göre hüküm verir,işte sahabelerin muhatab olduğu durum budur,banyo gibi,yatak odası gibi ortamlara dalıp girmemeleri uzaktan seslenerek içerideki birisinin olup olmadığını anlamaya çalışmaları gerektiği.aslında bu ayeti anlamak hem çok basit hemde çok zor.mantıklı düşünce ve varvasyonlarla hareket ederseniz kolay ama zorlama yorumlara yönelirseniz sahabeleri bile töhmet altında bırakırsınız.buda bize yakışacak bir şey olmamalı.ee o halde kendimize bile yakıştıramadığımız bir şeyi Rabbimize nasıl yakıştırabiliriz?buna hakkımız var mı.yok değil mi?.o halde bu ayeti bence doğru okuyup doğru anlamalıyız.aksi halde bir ucu Rabbi suçlamayı bir ucu sahabeyi töhmete bir ucu peygamberin eşlerini töhmete varıyor. selamlar,sevgiler.
İlginç bir mesele tartışıyorsunuz. Ben biraz canınızı sıkacağım.
Öyle, Ahzab-59'un tartıştığınız konuyla yakından uzaktan alakası olmadığı gibi değinmeler yaparak da değil...
Ben şu husustaki görüşünüzü merak ediyorum.
Zina Allah katında -ezelde ve ebedde- kötü bir şeyse, Tevratta zina için ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen cezanın birbirinden çok farklı olmasının sebebi nedir ?
Sorduğum sorunun daha iyi anlaşılabilmesi için şunu söyleyeyim, ceza; eylemin ağırlığıyla / doğurduğu sonuçların kötülüğü ile doğru orantılıdır. Bu ilke, Kuranda da böyledir, beşer kanunlarında da üç aşağı beş yukarı böyledir.
Şu halde, zina için Tevrat'ta ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen ceza arasındaki farkın (ve hatta uçurumun) sebebi nedir ?
Esen kalın.
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
selamlar,kıymetli aliaksoy dostum, ''Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zinaederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir.(LevililerBap 20)'' ''Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek.(Tesniye Bap 22) Nur2:''Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun.''(gur'an) kıymetli ali bey,bence Kur'anın tevrata göre hafif bir ceza öngörmüş olması iki sebepten ileri geliyor. 1-yaklaşın,dost olun diyen rabbin bu sözlerini yerine getirmeye çalışan ve Kur'anın bu hükümlerini doğru anlamış ve doğru kavramış müminlerin birbirlerine yaklaştıkları zaman,muharref tevrattan esinlenmiş bazı hadisperestlerin ortaya atılarak<<bakın bunlar elele tutuşup geziyorlar,o halde bunlar zina yapıyorlar,o halde bunları taşlayıp öldürelim>>diyecek hadisperest katil ruhlu insanların çıkacağını biliyordu.ve onlara<<heey ne yaptığınızın farkında mısınız?siz böyle bir işi yaparsanız katil olursunuz,bakın ben Kur'anımda böyle bir ceza öngörmedim>>denilsin,bunlar böyle bilinsin diyedir.yani yüce Rabbim asırlar önce böyle uyduruk hadisperestlerin çıkacağını biliyordu.birbirlerine samimice ve iyi niyetlerle dolu olarak yaklaşan insanları böyle ağır bir suçlamadan kurtarıp onları korumak için ve gözü dönmüş kana susamışları frenlemek içindir. 2-yeryüzünün huzuru kadın ve erkeğin birlikteliğiyle mümkündür.bu birliktelik bazı hurafeler sebebiyle bozulur ve dağılırsa yani kadın ve erkek birbirinden uzaklaştırılırsa fıtrata aykırı işin sonucu ve bedeli de ağır olur.bu sefer insanlar kendi cinslerinden cinsel ihtiyaçlarını karşılama yoluna başvururlar.çünkü tabiat boşluk kabul etmez.ihtiyaçlar meşru yollardan karşılanmazsa gayri meşru yollara tevessül edilecektir.insanlar resmen eşcinselliğe yönelmiş olacaktır.bu yüzden yüce Rabbim,hem eşcinselliği Kur'anında kınamış hemde karşı cinsleri birbirine yaklaştırmaya çalışmıştır.ama hurafelerden beslenen hadisperestler vasıtasıyle kadın ve erkek birbirine yaklaşmaları,birbirlerine tebessümle bakmaları bile zina sayılmış,günah sayılmış.işte fıtratla savaşmak buna denir.bu fıtratla savaşan gelenekçi müşriklerin eline yüce Rabbim koz vermek istememiş ve onları rahmet kanatlarının altına alıp onları korumak istemiştir.ben böyle anlıyorum.en doğrusunu Allah bilir. selamlar,sevgiler.
Bence de kurallar işletilmeli ve gereği yapılmalı. Biz bu forumda öğretmeyi veya öğrenmeyi dileyen kimseler arıyoruz.
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
ne istiyorsunuz?istediğiniz gibi yazanların olduğu bir site mi?
eğer anti-tagutun yazısında aşırı olan kısım varsa olan kısım silinir.bu sabırsızlığınız ve teğammulsüzlüğünüz nedendir?öğrenmek ve öğretmenin şeklini,nasıllığını siz mi belirliyorsunuz.?sen başeğitimci,başöğretmenmisin?
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
selamlar,kıymetli el_turki dostum,   ;   ; tamam,sende haklısın aşırı tepki bize yakışmaz.mutedil olmalıyız.hem ali aksoy dostum,forumdan atılsın falan demedi.onu diyen bendim,sadece kuralların işletilmesini söyledi bence çok doğru bir ifadedir,böyle güzel konuştuğu için ona teşekkür ediyorum.siz niye buna tepki gösterdiniz onuda anlamadım,aslında forumdan atılmasını talep eden ben olduğum için beni tenkit edebilirdiniz. &nbs p; neys e bence bu meseleyi gereksiz yere uzatmayalım,ben anti tagut'un o ifadelerinin silinmesine de razıyım.yeterki vurdumduymaz olmadığımız bilinsin,yeterki köy kahvesi muhabbeti yapmadığımız,bizim arayışımızın ilim arayışı olduğu ve hanifdostlar sitesine yakışır üyeler olduğumuz bilinsin. &nb sp; &nb sp; selamlar,sevgiler.
kimseyi karşıma alarak yazmadım.bir yazıdan dolayı bir insanı uzaklaştırın demek.gereğini yapın demek...aceleci bir davranışdır.abartılı bir davranışdır.senin yazın tek kalsıydı iki kişi arasındaki şahsi mesele derdim.hiç yazmazdım.
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
".....Şu halde, zina için Tevrat'ta ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen ceza arasındaki farkın (ve hatta uçurumun) sebebi nedir ?"
onuda nerden çıkardın?
"HAYASIZCA davranışlarda bulunan kadınlarınıza gelince, aranızdan onların işlediği suça şahit olan dört kişi çağırın; bunlar onun için şahitlik yaparlarsa, suçlu kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara (tevbe etmeleri suretiyle) bir kapı açıncaya kadar evlerine hapsedin."
"Kadınlarınızdan fuhuşta bulunmuş olanların aleyhine sizden dört şahit ikame edi- niz. Eğer şehadet ederlerse o kadınları evlerde hapsediniz. Kendilerine öIüm gelinceye kadar veya onlara Cenab-ı Hak bir yol açıncaya kadar."
"Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin"
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Silinen mesajımın eğer illa ki gerekiyorsa düzenlenerek tekrar konuya asılmasını talep ediyorum. aksi halde ifade özgürlüğünün bulunmadığı yobaz bir ortamda daha fazla kalmayı düşünmüyorum.
selamlar,kıymetli IIVVII dostum. Kur'anda öpüşmenin zina olduğuna dair açık bir delil bulamadım.bu yüzden bu işi akla havale ediyorum ve aklımda bana şu şekilde mesajlar veriyor: müminler zarar verende zarar görende olmazlar.şayet flört ettiğin insana bu öpüşme namus anlamında ona zarar veriyorsa böyle bir işin uygun olmadığı kanaatindeyim.zaten bu işin uluorta yapılması da örfe ters düşer.şayet uygun bir ortamda olurlarsa ve her ikisininde rızası varsa cinsel uzuvlarını zinadan korumaları şartıyla neden olmasınki diye düşünüyorum.tabiki bu benim şahsi kanaatimdir.dinsel bir inanış değildir,bu konuda daha geniş bilgisi olan arkadaşlar varsa katkılarını beklerim. selamlar,sevgiler.
selam Medeni0002,
Kur'anda öpüşmenin zina olduğuna dair açık bir delil bulamadım.bu yüzden bu işi akla havale ediyorum DİYORSUN...
Kur'an'da "zina'ya yaklaşma! "diye bir emir var!..bu yetmez, illaki ve billaki " evli olmayanların öpüşmesi zinadır!..." diye bir emir olmalıydı Kur'an da yoksa kabul etmem!...diyorsan, sana diyecek bir şey kalmaz artık...
kullandığın bu mantıkla :yanımızda yaşlanmış bulunan ana-babamıza bir güzel sopa çekebiliriz!...çünkü : " Yüce Allah Kur'an'da onlara sopa çekmeyin! " demiyor...sadece onlara " UF! " dememeyi emrediyor!...onlara " UF ! " dememenin kapsamında olmalı halbuki onlara eziyet etmemek! öyle değil mi!...tıpkı bunun gibi " la takrabu zina ! " emride aynı şekildedir..."ben " cinsel uzuvlarımı" koruyup(!) istediğim kadar sevişir veya cinsel yakınlık'ta bulunurum!..." manasına gelecek ifadeler kesinlikle Kur'an dışıdır...Kur'an'a aykırıdır...aynı zaman da ahlak ve edep dışıdır...hem Kur'an'a hem ma'ruf'a/ örf'e biraz değil, yüzde yüz aykırıdır...
NOT :
konu başlığında geçen " safsata " kelimesini değiştirir misiniz, lütfen!...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
ama bak sana ne diyecem biliyor musun? tecavüze uğruyorum. her sokağa çıktığımda kafam 180 derece sağ-sol, 180 aşağı-yukarı yapıyor ama yine de haramlar gözlerimin peşini bırakmıyor. selamlar,kıymetli anti-tagut dostum, bu ifadeni gerçekten anlayabilmiş değilim,sana bakan insanların sana zina gözüyle baktıklarını nereden biliyorsun?haşa yoksa vahiy falan mı alıyorsun?
gözlerim göğüsler,butlar tarafından tecavüzü uğruyor.şu halde artık coşkunlar,alçolar tecavüzcülükten emekli oldular.artık devir tecavüzcü okşanlar devri,anladın mı? kıymetli dostum,yani sana bakan insanları zina yaptırmakla yetinmemişsin.birde senin gözüyün baktıklarını da zina yapan etler butlar olarak tanımlıyorsun.pes doğrusu.sen tasavvufçu softaların tam zıttı ilkesini mi kafana koydun ne yaptun bilmiyorumki.onlar her eşyaya keramet yaptırırken sen de her gördüğün malzemeye zina yaptırıyorsun.bence senin iyi bir Kur'an eğitimine ihtiyacın var.baştan sona Kur'an meali okumakla bu işe başlayabilirsin.ancak düşünerek tahlil ederek okumalısın,bir tavsiyem daha var.şu gelenekçilerin hadisperestlerin kitaplarından uzak durup bence yalnızca Kur'ana yönelmelisin.
kadınların ve erkeklerin ayrı ayrı dostluk kurmalarını nasıl olup da iki yabancı kadın ve erkeği biribirine kanka yapabildin pes doğrusu! ayşe ile fatma ve ahmed ile mehmedin dostluklarını ayşe ile mehmed, fatma ile ahmed yaptın bravo!
bence bu ifaden tam bir eşcinselliğe teşvik ifadesi.onlar zaten hep birbirleriyle haşir neşirler.zaten yaptıkları şeyi yüce Rabbim niye onlara tekrar hatırlatsınki.hergün uyku uyumuyor musun sen.hergün yaptığın bir şeyi yüce Rabbim vahiy olarak söyleyip''hergün mutlaka uyumalısınız>>diye vahiy veriyor mu.vermiyor değil mi?haa demekki hergün doğal olarak yaptığın şeyleri yapman sana niye söylensinki?Kur'an lüzumsuz gereksiz sözler kitabımı ki haşa?buradaki farklılığı hala anlayamıyor musun,ayşe ile fatmayı değil,ayşe ile mehmedi dost yapmaya çalışıyor.ayetteki kadın ve erkek sigaları boşa kullanılmış olabilir mi?bence olamaz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma