Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Silinen mesajımın eğer illa ki gerekiyorsa düzenlenerek tekrar konuya asılmasını talep ediyorum. aksi halde ifade özgürlüğünün bulunmadığı yobaz bir ortamda daha fazla kalmayı düşünmüyorum.
Selam anti-tağut,
silinen mesaj tek sizin mesajınız değil...sizinkiyle beraber diğer mesajlarda silindi. ( değilse lütfen söyleyiniz!...)her mesajı tek tek düzenlemeye ve ayıklamaya - her zaman için -imkanımız bulunmamaktadır maalesef. bu nedenle " forum ilkelerine bağlı kalmak " şartıyla istediğiniz gibi kendiniz düzenleyerek yeniden ileti gönderebilirsiniz...
selam ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
selamlar,kıymetli hasanoktem dostum, yani seni gerçekten anlayabilmiş değilim,yani sırf eleştiri olsun diye mi bu yazını yazmışsın,sizin amacınız ne?üzüm mü yemek bağcıyı mı dövmek?bir ilkokul çocuğuna bile <<anne babana öff bile demeyeceksin,bunu yaparsan günahkar olursun dediğin zaman o bile anlarki anne babaya dayak atmanın daha büyük günah olacağını.biz bunun günah olmayacağını mı söylemişizki veya onu ima eden bir söz mü söylemişizki.? sizin esas amacınız nedir,neyi söylemeye çalışıyorsunuz?Kur'anı hala ortaçağ kafasıyla mı anlamaya çalışıyorsunuz?kadınları ağrı dağına erkekleri de tur dağına atıp dünyada ayrı bir kadın imparatorluğu ve ayrı bir erkek imaparatorluğu mu kurmaya çalışıyorsunuz?öyle ya sizin mantığınızla hareket edersek Kur'ana uygun iş mi yapmış olacağız?,öyle ya bu sayede onlar göz zinası da yapamazlar,el zinası da yapamazlar.dil zinası da yapamazlar öyle mi?sizin bu zihniyetiniz şimdi bu işi haremlik selamlık aşamasına getirdi bu işe frenleme getirilmezse onları tur dağına da atacağada benziyorlar ve artık gözlere maske takarak gezmek farzdır falanda derler.yaw bilmiyorumki bunlar milleti enayi veya körmü zannediyorlar.? şimdi sana soruyorum,peygamber efendimiz bile böyle bir imkana sahip olduğu halde,medine islam devletini kurduğu halde böyle işlere girişmemiş de size noluyor?siz peygamberden daha mı dindarsınızki? lütfen mümin ve mümine kardeşlerime tecavüzcü coşkun muamelesi yapmayın. Kur'ana da uygun düşen bazı hukuk kurallarını hatırlatarak bu yorumumu tamamlıyorum. ''şeriat zahire göre hüküm verir.'' ''eşyada aslolan mübahlıktır''. ''suçu ispat edilene kadar herkes suçsuzdur(günahsızdır)'' selamlar,sevgiler.
selamlar,kıymetli anti-tagut dostum, bu ifadeni gerçekten anlayabilmiş değilim,sana bakan insanların sana zina gözüyle baktıklarını nereden biliyorsun?haşa yoksa vahiy falan mı alıyorsun?
sadece bana değil toplumdaki tüm erkeklerin gözlerine tecavüz ediyor sapıklar. tek fark sanırım çoğunluğun tecavüze dünden razı olup benim Yusuf olmaya çalışmamdır.
kıymetli dostum,yani sana bakan insanları zina yaptırmakla yetinmemişsin.birde senin gözüyün baktıklarını da zina yapan etler butlar olarak tanımlıyorsun.pes doğrusu.
evet kendisini teşhir eden herkes benim gözümde kasap vitrinindeki etten farksızdır ve tarafımdan hayvan muamelesi görür.
bence senin iyi bir Kur'an eğitimine ihtiyacın var.baştan sona Kur'an meali okumakla bu işe başlayabilirsin.ancak düşünerek tahlil ederek okumalısın,bir tavsiyem daha var.şu gelenekçilerin hadisperestlerin kitaplarından uzak durup bence yalnızca Kur'ana yönelmelisin.
ben Kur'an'ı okuyorum da sen de tefsirperestleri bırakıp hadislere bak. bu dinin en büyük müfessiri ne sen ne ben ne elmalı ne de armutlu hoca değil, peygamberdir, açıklaması ona aittir.
bence bu ifaden tam bir eşcinselliğe teşvik ifadesi.onlar zaten hep birbirleriyle haşir neşirler.zaten yaptıkları şeyi yüce Rabbim niye onlara tekrar hatırlatsınki.hergün uyku uyumuyor musun sen.hergün yaptığın bir şeyi yüce Rabbim vahiy olarak söyleyip''hergün mutlaka uyumalısınız>>diye vahiy veriyor mu.vermiyor değil mi?haa demekki hergün doğal olarak yaptığın şeyleri yapman sana niye söylensinki?Kur'an lüzumsuz gereksiz sözler kitabımı ki haşa?buradaki farklılığı hala anlayamıyor musun,ayşe ile fatmayı değil,ayşe ile mehmedi dost yapmaya çalışıyor.ayetteki kadın ve erkek sigaları boşa kullanılmış olabilir mi?bence olamaz.
bak eğer dediğin doğru olsaydı sahabelerin peygamber eşlerinden perde arkasından birşey istemeleri emredilmez, siz birbirinizin dostusunu,. bu yüzden birbirinizi görmenizde, konuşmanızda sakınca yoktur, istediğiniz gibi birbirinizi görüp, konuşabilirsiniz denirdi ama öyle değil işte. anladın mı? ayrıca ayetleri çok vurdumduymaz bir şekilde çarpıtarak yorumluyorsun, amacını anlayabilmiş değilim. böylesi bir ayetten bile eşcinsellik çıkarabildiğine göre, sen erkek arkadaşlarınla toplanınca eşcinsel ilişkide bulunuyor olmalısın? yine mızmızlanıp şikayet etmeye kalkma çünkü yazdıklarından böyle bir zihniyete sahip olduğun ortaya çıkıyor.
Not: alıntı ve mesaj editleme yapamıyorum. tıkladığımda boş bir gönderi kutusu çıkıyor.
selamlar,kıymetli anti-tagut dostum, sen şu perde gerisinden konuşmaya kafayı takmışsın.kapıya vurulur,çünkü ses çıkarır,senin yerine o ben geldim der.ama perdeye vurmazsın,niçin?o ses çıkarmaz.o ses,senin yerine ben geldim demez.o halde orada sen kanuşacaksın,Muhammed aleyhisselam bu odada mı diye soracaksın.çünkü o oda özel bir oda olabilir,orada özel bir şey yapılıyor olabilir.o ayette perdeden bahsetmesi odaların kapıyla değil perdeyle ayrıldığının çok açık delilidir.ha o ayrı bir tartışma konusudur,yani peygamber odaları arasına niçin kapı yaptırmamıştı.kesin bilmiyorum belki aşırı sıcaklar sebebiyle,belki imkansızlıklar sebebiyledir..orasınıda sen araştır. Nur27 evin dışının adabını,bu perdeyle ilgili ayette evin içinin adabını öğretiyor.selamlar.
sende diyorsun ki,...olabilir,...yabpabilirler....yani olasılıklardan,ihtimalden bahsediyorsun.olasılıklar mı kontrol altına alınmaya çalışılıyor?
insanlar evlerinde sürekli çıplak dolaşmaz,biri alttta biri üste bir durumda olmaz....işi bunlara bağlayarak izah geliştirmek nekadar mantıklı?
ayette bir genelleme var.izaha bile gerek kalmayacak kadar net bir genelleme.
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
".....Şu halde, zina için Tevrat'ta ön görülen ceza ile Kuran'da ön görülen ceza arasındaki farkın (ve hatta uçurumun) sebebi nedir ?"
onuda nerden çıkardın?
"HAYASIZCA davranışlarda bulunan kadınlarınıza gelince, aranızdan onların işlediği suça şahit olan dört kişi çağırın; bunlar onun için şahitlik yaparlarsa, suçlu kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara (tevbe etmeleri suretiyle) bir kapı açıncaya kadar evlerine hapsedin."
"Kadınlarınızdan fuhuşta bulunmuş olanların aleyhine sizden dört şahit ikame edi- niz. Eğer şehadet ederlerse o kadınları evlerde hapsediniz. Kendilerine öIüm gelinceye kadar veya onlara Cenab-ı Hak bir yol açıncaya kadar."
"Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin"
Selam El-Turki,
Bakın bu forum başlığı içerisinde,
1 - Öldürülmek (Tevrat)
2 - Yüz değnek (Kuran)
3 - Ömür boyu hapis (Kuran)
şeklinde üç çeşit ceza çıktı.
Ömür boyu hapisle, öldürülme veya yüz değnek aynı şeydir diyorsanız, ben huzurunuzu kaçırmayayım, siz devam edin.
Esenlikle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
"....ölüm alıp götürünceye.....kadar....hapsedin" nin içinde neler olabilir.?
".....yüz değnek aynı şeydir diyorsanız...." bu senin kendi kendinle konuşmandır.oyüzden cevabınıda sen vereceksindir heralde....
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
selamlar,kıymetli el_turki dostum, bence hala meseleyi çarpıtmakla meşgulsün.ben perdenin mahiyetini falan dile getirmeye çalışmıyorum. mantığını bir çalıştır bakalım.sen kendi evine gelmesini istemediğin bir insana <<hey arkadaş,bizim eve gelebilirsin ancak perde gerisinden konuşmak şartıyla gelebilirsin mi dersin?,yoksa seni kesinlikle evimde görmek istemiyorum,bir daha evime gelme mi dersin?. 2.sini dersin değil mi?.çünkü mantığın gereği budur.ee senin veya benim mantığıma uymayacak bir şeyi Rabbim niye yapsınki.haşa saçma şeyler yapar mı?yapmaz değil mi?şayet yüce Rabbimin amacı sahabe erkekleriyle Rasülün eşlerinin konuşmasını haram veya yasak görmüş olsaydı rahatlıkla rasülün evine gitmeyeceksiniz diyebiliridi.o gerçekleri söylemekten çekinmez. selamlar.
Ev Dışı Adabı ile ilgili ayet: Nur27:<<Ey iman
edenler! Kendi evlerinizden başka evlere, geldiğinizi hissettirip (izin
alıp) ev sahiplerine selâm vermeden girmeyin.Bu davranış sizin için
daha hayırlıdır.Düşünüp anlayasınız diye size böyle öğüt veriliyor.>> Ev içi adabı ile ilgili ayet: Ahzab53:<<Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından
isteyin.Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz,hem de onların kalpleri
için daha temizdir.Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden
sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz.Çünkü
bu,Allah katında büyük bir günahtır.(diyanet işleri yeni meali) selamlar,kıymetli dostlarım, Ahzab53'ün mealinin ilk cümlesini dikkatli olarak bir daha okumanızı istiyorum.cümlede bir ahenksizlik dikkatinizi çekti mi? halbuki normal bir cümle olsaydı altı çizili kelime olan istediğiniz zaman ifadesi,''isteyeceğiniz zaman'' olurdu değil mi?sizce burada niçin geçmiş zaman kipi kullanılmıştır? bu ifade sehven yapılmış bir hata mıdır? yoksa arapça kurallarına da uyan bir ifade midir? geçmişte olan bir şeyleri mi hatırlatmaya çalışıyor? Ahzab53'teki:''Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz,hem de onların kalpleri
için daha temizdir.''ifadesinden şu sorular da akla gelmiyor mu? şayet bir kadının görülmesini engelleme amacıyla birisi size böyle bir cümle sarfetseydi bu cümleyi sarfedene karşı neler düşünürdünüz? hiçte iyi şeyler düşünmezdiniz değil mi?en kibarca ifadeniz:<<ulan ben tecavüzcü coşkun muyumki?,sen benim vahşi bir insan olduğumu mu söylemeye çalışıyorsun demez miydiniz? ama birisi size şu şekilde söylese:<<bak kardeşim,bu odaya girme orada bir bayan banyo yapıyor.onu görünce kendini iyi hissetmeyebilirsin,hem o hem de sen kalben yaralanabilirsiniz,psikolojik dengeniz altüst olabilir.içeriye girmeden medenice kibarca söylemek istediğini söyleyiniz>> dediği zaman sizde bu sözü gayet medenice karşılarsınız değil mi? bence meal çalışmaları açıklayıcı olmalı,kafada soru işareti bırakmayacak şekilde doyurucu olmalı,düzenli ve tertipli cümleler kurularak ifade edilmelidir. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma