Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Cevaplarınız için teşekkürler.Söz konusu ayetin bütün yorumu bu mu?Yani ayeti bir kaç cümle ile yorumlayıp bitirdiniz mi?Artık bu ayet,başka bir yorum götürmez mi?Bilhassa savananın yorumunu çok beğendim.Zannedersem alıntı değil,doğal bir yorumdu.Ama yorum da çelişki var.Eğer eşimin tek vasisi ben isem,beni,bana sormadan kısas yapıyor ve Maide/45"in bir cüz"ini yerine getirirken,bir cüz"ini de çiğniyor.Çünkü ayni ayet,velinin yetkisinden de söz ediyor.
Muvahhit"in yorumu ise,tam bir feceat.Eşimin fitne ve fasıklardan olması halinde onu öldürebileceğimi ve bana kısas uygunlanmayacağını söylüyor.Ben eşimin fitne ve fasık olduğunu nasıl teşhis edeceğim,kalbini yarıp okuyarak mı? Diyelim ki benim eşim fasıktı ve ben onu öldürdüm.Adli tıp benim eşimin fasık olduğunu teşhis edebilecek mi ki,mahkeme bana ceza vermesin?
Şimdi anlıyormusunuz,%99"u müslüman olan ülkemizin,şeriattan neden korktuğunu.
Eleştirilerin kur"an"a uygun olsun diyorsun.Siz ne zannediyorsunuz ki,Kur"an,her okuyanın ayni şeyi anlayacağı bir fıkıh kitabı değil ki.Kur"an"da,Allahın birliği de dahil,yoruma açık olmayan tek bir ayet yoktur.Kur"an ayetleri yoruma son derece açıktır.Çünkü Kur"an son derece dinamik,yani canlı bir kitaptır.Kur"an hiç bir konuda doğrudan ve somut bilgiler vermez,Kur"an bilgilerin ip uçlarini verir.Bilgiyi muhataplarının üretmesini ister.
Selam naci çelik,
Yukarıda yazmış olduğunuz cümleler beni gerçekten çok üzdü.Kur'ana ömrünü adadığını söyleyen birisinin bu denli yanılgıya düşmesini ve yine ömrünü adadığı ilahi kelama iftira boyutuna giden sözler söylemesini hazmedemiyorum.
Üzgünüm sizi elimde çiçeklerle karşılayamıyorum,ama sitemize gelmenizden dolayı mutluyum çünkü biliyorum ki burası bir okul,samimi bir müminin hidayete ermesine vesile olunabilecek bir yer.Dilerim sizde bu sinerjiden nasiplenirsiniz.Tabi Rab'bimizin izniyle...
Son olarak eklemek istediğim birşey var açtığınız konunun başlığı ile yazdıklarınızla oldukça örtüşüyor.Ben hanif değilim demişsiniz ardından da nedenini yazdıklarınızla ispatlamışsınız.Haniflik yani birleyici olmak için öncelikli olarak Allah'ın birliğine koşulsuz iman şarttır,bunun bile yoruma açık olduğunu söylemek malesef bir arpa boyu yol almadığınızı gösterir.
İnşaAllah söylediklerim zann dan ibarettir ve siz yukarıda söylediğiniz cümle ile farklı birşeyi kasdetmişsinizdir.
Darilmana üzüldüm.Ama darılmakta,kızmakta çok haklısın.Sizin iyi niyetle yaptığınız öneriye karşı,sizi eleştirdim.Ve size soru sormam da çok kabaca oldu.Bundan dolayı sizden çok özür dilerim.Ne söylersen haklısın.Ben demek istemiştim ki,çok samimi de olsalar herkesin Kur"an"ı algılaması aynı olmayabilir ve bu çok doğaldır da.Sizin algılamalarınıza göre Kur"an"ı olan bir şey,bir başkasının algılamasına göre Kur"an dışı görülebilir.
Sözünü ettiğin bayana gelince,ona söylediklerim de çok samimi idim.Ben onu çok genç ve küçük kızım yaşında biri olarak tasvvur ettim.Çünkü ben 55 yaşımdayım.Benim Kur"an anlayışıma göre,istisnalar hariç,bütün dünya gençleri müslümandır.Hele Aliye gibi kutsallarını korumak adına kendini ortaya atan gençler çok daha müslümandır.
Ben çok kaba saba bir insanım,ama yanılmıyorsam,sizde çok kibirli birisiniz.Umarım bana,size karşı yapmiş olduğum kabalıktan dolayı kızdınız.Eğer bana hakikaten bundan dolayı kızdınsa,senden tekrar özür dilerim.Ama bana,Kur"an"a senin baktığın pencereden,daha doğrusu,senin baktığın anahtar deliğinden bakmadığım için kızdınsa,senden özür dilemiyorum.
Konunun başlığında "Ben Hanif Müslüman Değilim" demişsiniz.
Hanif bir Müslüman olmanın neresi kötüdür? Lütfen söyleyin, biz de öğrenelim. Bu konuda ne düşündüğümüzü fihristten yararlanarak ilgili başlıklardan okuyabilirsiniz.
Ali İmran 67. İbrahim ne bir Yahudi idi ne de bir Hıristiyan. O, sadece hanif bir müslümandı. O, müşriklerden değildi.
Haniflik şirksiz iman değil midir? Bu bir Allah emri değil midir? "Şu da emredildi: "Yüzünü, bir hanîf olarak dine
çevir. Sakın müşriklerden olma!" (Yunus Suresi 105)
''Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden
değilim ben." (Enam Suresi 79)
De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim iletmiştir. Güçlü, pürüzsüz bir dine,
hanîf olan İbrahim'in milletine. Müşriklerden değildi o." (Enam Suresi
161)
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlı
başına bir ümmet idi; bir hanîf olarak Allah'ın önünde eğiliyordu, müşriklerden
değildi. (Nahl Suresi 123)
De ki: "Allah, doğrusunu
söylemiştir/vaadinde sadıktır. Hadi artık hanîf olarak İbrahim'in milletine
uyun! Müşriklerden değildi o." (Ali İmran Suresi 95)
Allah'a ortak koşmadan, hanîfler
olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor
veya rüzgâr onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir. (Hac Suresi 31)
Haniflik (Allah'ı bilmek ve birlemek + Dini yalnız O'na Özgülemek) bizim yaratılışımızda bulunan ilahi bir güzellik değil midir? Kişi bu güzelliğe uygun davranmalı değil midir?
Öyleyse
sen yüzünü bir hanif olarak dine, Allah'ın o fıtratına
çevir; ki insanları bunun üzerine yaratmıştır. Allah'ın yaratışı için hiç
bir değiştirme yoktur. İşte dimdik ayakta duran din budur. Ancak insanların
çoğu bilmezler.(Rum 30)
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam naci çelik... cevabım için demişsin ki: Muvahhit"in yorumu ise,tam bir feceat.Eşimin fitne ve fasıklardan
olması halinde onu öldürebileceğimi ve bana kısas uygunlanmayacağını
söylüyor.Ben eşimin fitne ve fasık olduğunu nasıl teşhis
edeceğim,kalbini yarıp okuyarak mı? Diyelim ki benim eşim fasıktı ve
ben onu öldürdüm.Adli tıp benim eşimin fasık olduğunu teşhis edebilecek
mi ki,mahkeme bana ceza vermesin?
peki..şimdi senin soruna bakalım.. Soru:İster siz cevap verin,ister çok itibar ettiğiniz ulemanın cevabını
verin.Ben eşimi öldürecek olursam,Kur"an"a göre benim cezam nedir.
ne demişsin Kurana göre...madem kurana göre diye sordun o zaman yorumu kul yasalarına göre yapmayacaksın... ölümü haketmiş fitne ve fasıklar bu dünyada birer lekedir... fitne cinayetten de beterdir...Kurana göre onlar fitne ve fasıklıkla zarara devam ederlerse..bu o toplumun zulme seyirci kalması demektir..zulme seyirci kalmayacak olanlar..ya bunlar gibileri ortadan kaldırır yada susturur.... işte fecaat dediğin cevabın açıklaması bu idi.. ha bu arada.. arkadaşlara kibirli diyorsun...güzel..tabi ayna da bakmak lazım..bak ayna! ne demişsin.. ''Gördüğüm kadarıyla boyunuzdan çok büyük konulara giriyor '' gerçi sonunu da iyi bağlamışsın ya neyse....
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Eleştirilerin kur"an"a uygun olsun diyorsun.Siz ne zannediyorsunuz ki,Kur"an,her okuyanın ayni şeyi anlayacağı bir fıkıh kitabı değil ki.Kur"an"da,Allahın birliği de dahil,yoruma açık olmayan tek bir ayet yoktur.Kur"an ayetleri yoruma son derece açıktır.Çünkü Kur"an son derece dinamik,yani canlı bir kitaptır.Kur"an hiç bir konuda doğrudan ve somut bilgiler vermez,Kur"an bilgilerin ip uçlarini verir.Bilgiyi muhataplarının üretmesini ister.
Selam naci çelik,
Yukarıda yazmış olduğunuz cümleler beni gerçekten çok üzdü.Kur'ana ömrünü adadığını söyleyen birisinin bu denli yanılgıya düşmesini ve yine ömrünü adadığı ilahi kelama iftira boyutuna giden sözler söylemesini hazmedemiyorum.
Üzgünüm sizi elimde çiçeklerle karşılayamıyorum,ama sitemize gelmenizden dolayı mutluyum çünkü biliyorum ki burası bir okul,samimi bir müminin hidayete ermesine vesile olunabilecek bir yer.Dilerim sizde bu sinerjiden nasiplenirsiniz.Tabi Rab'bimizin izniyle...
Saygılarımla
Sevgili Mircan.Siteye girip,çıkmayı,sayfalarda dolaşmayi henüz tam olaraköğrenemedim.Kendi iletilerimi bile,arayıp okumakta sıkıntı çekiyorum.Çünkü ben,internet çocuğu değilim.Ben bataryalı radyo çocuğuyum.Onun için ikinci iletini,dolayesiyle ikinci sorunu yukariya alamadım.Zaten ikinci soruna,yani "ben hanif değilim "derken neyi kastattiğime,Alperene cevap verirken,cevap vermiş olacağım.Senin,sadece yukariya vermiş olduğum sorularına cevap vermeye çalışacağım.
Sevgili Mircan.Hidayetler yalnız Allah"tandır.Değil sizin siteniz,peygamber sitesi olsa bile hiç kimseye hidayet edemez.Siz,biz,peygamberler,sadece hidayet üzre olan insanların Allah"a yaklaşmasına vesile olabiliriz.Onun için,siz yeyin için,size hidayet ettiği için Allah"a şükredin.Bu konu,çok derin ve felsefi bir konudur.Sadece bu kanuda kocaman bir kitap yazabilirim.Ama şimdilik daha fazla bir şey söylemeyeceğim.Çünkü sonra açıklaması zor oluyor.
Bana göre,Allah bizim algıladığımız anlamda bir,bir değildir.Bizim algıladığımız bir,mahiyeti,eni,boyu veya hacmi belirlenmiş şeyler için geçerlidir.Halbu ki,Allah başlangıcı ve sonu olmayan,yani zaman ve mekan üstü,yani hiç bir yaratık tarafından mahiyeti tam olarak bilinemiyen aşkın bir kudrettir.Bundan dolayı Allah hiç bir rakamla sınırlandırılamaz,çünkü bizim algıladığımız,algılayabildiğimiz hiç bir rakam,hiç bir şey,asla onu tarif etmez.Bizim onu sadece farketmemiz söz konusudur.Allah sevilemez de,Allah"ı çok sevdiğini iddia edenler,aslinda kendilerini sevmektedirler.Allah çocuk değil ki sevesin.Ben Allah"a"karşı çok büyük bir hayranlıkla karışık,çok büyük bir korku duyuyorum.
Meseleleri kendi mantığınızla ürettiğiniz felsefelerle çözümlemeye çalıştığınızdan hataya düşüyorsunuz.Elbette alim değilim size olan eleştirilerimin kaynağı sadece Kur'andır.Son iletinizde de ciddi yanılmalar var.Örneğin Allah'ın sevilemez bir varlık olduğu söyleminiz...Siz böyle söylüyorsun ama Allah daha farklı söylüyor.(tabi meallerde hata yoksa)
BAKARA SURESİ: 165 İnsanlar içinde öyleleri vardır ki, Allah dışında bazılarını Allah'a eş tutarlar da onları Allah'ı
sevmiş gibi severler. İman sahipleri ise Allah'a sevgide çok kararlı ve taşkındır. Zulme saplananlar, azabı gördüklerinde tüm kuvvetin Allah'ta bulunduğunu, Allah'ın azabının çok şiddetli olduğunu fark edeceklerini anlayabilseler!
ALİ İMRAN SURESİ : 31 De ki: "Eğer Allah'ı
seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok affedici, çok merhametlidir."
Az öncede söylediğim gibi ayetlerden meallerde hata yoksa,Allah'ın sevilebilir hatta sevilmesi gerekli ir varlık olduğu çıkıyor.Hidayet konusunda sizinle aynı düşüncedeyiz.Bu nedenle bu sitenin hidayete ermede samimi müminlere vesile olabileceğini ifade ettim.
Son olarak farklı bakış açınızdan yararlanabileceğimiz umud ediyorum yalnız bir kardeşiniz,küçüğünüz olarak bakış açınızı tamamıyla felsefe ile sınırlamamız gerektiğini düşünüyorum.Benimkisi naçizane bir tavsiye...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili Mircan.Hidayetler yalnız Allah"tandır.Değil sizin siteniz,peygamber sitesi olsa bile hiç kimseye hidayet edemez.Siz,biz,peygamberler,sadece hidayet üzre olan insanların Allah"a yaklaşmasına vesile olabiliriz.Onun için,siz yeyin için,size hidayet ettiği için Allah"a şükredin.Bu konu,çok derin ve felsefi bir konudur.Sadece bu kanuda kocaman bir kitap yazabilirim.Ama şimdilik daha fazla bir şey söylemeyeceğim.(naci çelik)
Selam
Anlattıklarınız çok doğru. İnsanlar iradeleriyle bir yol şeçerler bu seçtikleri yolda samimiyse Allah içlerinde olana göre onların yolunu açık eder.Allahın kimine hidayet edip kimini azdırması işte bu şekilde olur.Kişi kötülüğü ,kötü olmayı yol olarak seçtiyse ve yaptığı kötülüklerin doğru olduğunda kalben ve aklen samimi bir şekilde inanıyorsa ve bu yoldan dönmeyi de istemiyorsa Allah işte bu kimsenin ilerlediği yolda yolunu açık eder azgınlıkta ileri gitmesini engellemez.Gün gelecek kıyamet kopacak ve o kişi seçtiği yolun hangi yurda gittiğine Ahrette kendisi şahit olacaktır. İçinde Allah inancı taşıyan,iyiyle kötüyü ayırt edip kötülükten sakınan kimsede yine bu yaptıklarında samimi ve içtense kalben ve alken bu yolu seçtiyse ,bu yoldan dönmeyi istemiyorsa Allah bu kişinin yolunu da açık eder ,yolunda ileri gitmesine yardımcı olur işte biz buna hidayet diyoruz.
Sevgiyle ilgili söylemiş olduklarınıza katılmıyorum.
Allah bizi ona kulluk etmemiz için yarattığınıda söylemiş.
Bir insanın yaratıcısına kulluk etmesini sağlayan ( BAĞLAR) nedir peki?
Ondan korkmak
Ona saygı ve hayranlık duymak
Ve en güzeli onu sevmektir.
Allah bizi yaratmış ve içimize sevgiyi koymuş.Sevgi insanları bir arada tutan en önemli bağlardan biridir.Bir aileyi bir arada tutan sadece menfaatler değil sevgidir.Bir toplumu yine bir arada tutan bir arada yaşıyor olmak değil, "toplum olabilmek" vatan ve millet sevgisidir.
Bana göre Allahla kul arasındaki en güçlü bağ sevgidir.Bu bağla bağlanmış olmak nefse uymak değildir.Bu bağı nefse uymak olarak neden nitelendirdiğinizi tahmin ediyorum nefsin sevmek için gerekçeler peşinde koşan yönünü göz önünde bulundurmuş olmalısınız.Mesela bir kişinin diğerini severken karşısından sevgi beklemesi sevdiği insana karşı bir çok şey verip yine karşısındakinden de bir karşılık beklemesi gibi.
Allahın varlığı ve birliği için kullandığımız bir sayısının Allahı tamınlamaya yeterli olmadığını ,sayısal değerlerin ifade ettiklerinin sonu ve bağlangıcı olduğunu sınırları belirli bir varlığı anlattığını belirtmişsiniz.Buda çok doğru.Ancak Allah birdir derken "sonsuz ve mutlak "olanın tekliğini dile getirdiğimizin farkında olduğumuz sürece bence bir sorun yok
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Neyi tartışıyoruz ki... Allah kendisi için ne denmesi gerektiğini söylemiş, onun dilediği dışında, onun bilgisini kavramaktan uzak olduğumuzu da.
İhlas 1: De ki: O Allâh birdir.
Bakara 255: Allah'tan başka ilâh yok. Hayy'dır O, sürekli diridir; Kayyûm'dur O, kudretin kaynağıdır. Ne gaflet yaklaşır O'na ne kendinden geçme ne de uyku. Göklerde ne var, yerde ne varsa yalnız O'nun dur. O'nun huzurunda, bizzat O'nun izni olmadıkça, kim şefaat edebilir! O, insanların önden gönderdiklerini de bilir, arkada bıraktıklarını da!... İnsanlar O'nun bilgisinden, bizzat kendisinin dilediği dışında, hiç bir şeyi kavrayıp kuşatamazlar. O'nun kürsüsü, gökleri ve yeri çepeçevre kuşatmıştır. Göklerin ve yerin korunması O'na hiç de zor gelmez. Aliy'dir O, yüceliği sınırsızdır; Azîm'dir O, büyüklüğü sınırsızdır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma