Yazanlarda |
|
iblissavar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 subat 2007 Gönderilenler: 363
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
19/7- Sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir
perde çekmişti. Böylece ona ruhumuz (Cibril'i) göndermiştik,
o da, düzgün bir beşer kılığında görünmüştü.
18- Demişti ki: "Gerçekten ben, senden Rahman
(olan Allah)a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana
yaklaşma)."
19- Demişti ki: "Ben, yalnızca Rabbinden (gelen)
bir elçiyim; sana tertemiz bir erkek çocuk armağan
etmek için (buradayım)."
20- O: "Benim nasıl bir erkek çocuğum olabilir?
Bana hiçbir beşer dokunmamışken ve ben azgın utanmaz
(bir kadın) değilken" dedi.
21- "İşte böyle" dedi. "Rabbin,
dedi ki: -Bu Benim için kolaydır. Onu insanlara
bir ayet ve Bizden bir rahmet kılmak için (bu çocuk
olacaktır)." Ve iş de olup bitmişti.
22- Böylelikle ona gebe kaldı, sonra onunla ıssız
bir yere çekildi.
23- Derken doğum sancısı onu bir hurma dalına sürükledi.
Dedi ki: "Keşke bundan önce ölseydim de, hafızalardan
silinip unutuluverseydim." Selam arkadaşlar, Ayetlerde gayet açık ve net olan bir konunun bile bu kadar çok uzatılıp çeşit çeşit yorum getirilmesine inan olsun hayret ediyorum.Bunun en önemli nedeni olarakta mucize kelimesine yüklenen yanlış veya yetersiz tanımların olduğunu görüyorum. Arapça olmasına rağmen hiçbir ayette bu şekilde geçmeyen mucize kelimesinin olması gereken tanımı İhsan Eliaçık tarafından gayet net bir şekilde gösterildiği halde yine de ataların anladığı anlamda bir mucize arayışına gitmenin bilmemki ne faydası var hala anlayabilmiş değilim. Semazen'in Harun'un kızkardeşi deyimine getirdiği açılımı ne kadar büyük oranda destekliyor isem,özellikle resül olmayanlarla ilgili olanlar için söylenen mucize anlayışını o oranda kabul etmiyorum.İnsanlığa hüda ve rehber olan bir kitap kalkacak somut hayatın verilerine göre bize yol göstermek yerine olağan-üstü hikayeler anlatarak bize ışık tutacak(!) Ayetlerde gayet net olarak melek kişinin düzgün bir erkek insan şeklinde geldiği vurgulanmıyor mu? Bu düzgün erkek insanın iffetine düşkünlüğü her halinden belli olan kıymetli Meryem'e gelişinin nedeni meryem tarafından da farkediliyor ve bunun melek olduğunu,fitneci ve kötü niyetli bir kişi olmadığını anlayınca ona sadece vahyin emrine uymak kalıyor. Ama bu durum ona açık ve net olduğu halde iffetinden dolayı bir kenara çekilip resül İsa'yı normal şekilde dünyaya getirme çabasına girişiyor,çünkü 3. sürede böyle bir olayın olacağı ona önceden haber de verildiğinden olayı olağan görmeye çalışıyor. İşte İsa'nın dünyaya gelmesiyle asıl mucize denilen olay ortaya çıkıyor ve beşikteki bebek,Rabbinin dilemesiyle konuşuyor.Gerçi bu olayda bile bir hikmet aramak lazım diyorum ama konuyu ben de çok uzatmayı gereksiz görüyorum. Sonuç olarak Sultan'ın çıkarımını doğru buluyor ve bu tür çıkarımlarla Kuranın hayatımızda daha etkin olacağına inanıyorum. İnşallah Rabbim bizi mahcup etmesin..
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
|
Yukarı dön |
|
|
savana Uzman Uye
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
17. Onlarla arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.
18. Meryem demişti: "Ben senden, Rahman'a sığınıyorum. Takva sahibi biriysen dikkatli ol."
19. Ruh dedi: "Ben, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan bağışlamak için buradayım."
20. Dedi: "Benim nasıl oğlum olur; bana herhangi bir insan dokunmadı. Ben bir kahpe de değilim."
21. Dedi: "İşte böyle! Rabbin buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu."
22. Ona gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekâna çekildi.
selam iblissavar
Lut peygambere insan şeklinde görünen melekleri hatırlayın yeyip içimiyorlardı.İnsan şeklinde görünen bir meleğin meryemi hamile bıraktığını neye dayanarak söylüyorsunuz?21.ayete dikkat lütfen.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
İblissavar yazdı
Selam arkadaşlar, Ayetlerde gayet açık ve net olan bir konunun bile bu kadar çok uzatılıp çeşit çeşit yorum getirilmesine inan olsun hayret ediyorum.
Hiç hayret etme dostum.Bu konuyu ben tartışacağım.Siz,Sultan ve sizin gibi düşünenler,ya mucizeyi kabul edeceksiniz,ya da aranızdan bir peygamber çıkartacaksınız ve o peygamber,en azından Türkiye"nin cehresini çok kısa zamanda değiştirecek.Aksi takdirde ben o peygamberi,eşşek sudan gelinceye kadar döveceğim.Bunun başka yolu yok.
Bunun en önemli nedeni olarakta mucize kelimesine yüklenen yanlış veya yetersiz tanımların olduğunu görüyorum. Arapça olmasına rağmen hiçbir ayette bu şekilde geçmeyen mucize kelimesinin olması gereken tanımı İhsan Eliaçık tarafından gayet net bir şekilde gösterildiği halde yine de ataların anladığı anlamda bir mucize arayışına gitmenin bilmemki ne faydası var hala anlayabilmiş değilim.
Elbette anlayamazsınız.Akılcılık ve göya bilimsellik adına mucizeyi inkar etmeye çalışarak,bilimi putlaştırmaya çalıştığınızın farkında bile değilsiniz.İhsan Bey,neyi net bir şekilde açıkladığını ben bilmiyorum.Mümkünse,buraya da asın görelim.Biz de biliyoruz,mucize kavramının Kur"an"da geçmediğini,biz mucize kavramını tartışmıyoruz ki,biz sıra dışı,olağan üstu bir doğum olayını tartışıyoruz.Atalar dinini reddetmek adına,Kur"an"ın ortaya koyduğu açık bir olayı,sıradanlaştırmamız mı lazım.Dünde yazdım tekrar yazayım.Atalarımız yemeği ağzıyla yıyor diye,şimdi biz yemeği burnumuzla mı yiyeceğiz? Bana ne atalardan.Ben,ne ataları takarım,ne de anti ataperestlik yaparım.
Semazen'in Harun'un kızkardeşi deyimine getirdiği açılımı ne kadar büyük oranda destekliyor isem,özellikle resül olmayanlarla ilgili olanlar için söylenen mucize anlayışını o oranda kabul etmiyorum.İnsanlığa hüda ve rehber olan bir kitap kalkacak somut hayatın verilerine göre bize yol göstermek yerine olağan-üstü hikayeler anlatarak bize ışık tutacak(!)
Ne demek somut hayat.Ölüm somut değil mi?Ölüm de bir hayat değil mi? O halde,hemen ölüm ötesinden söz ettim diye,neden hepinizin ödü koptu?
Dostum.Daha doğrusu,sayın delikanlı,delikanlı diyorum,çünkü mutlaka genç olmalısın.Aksi takdirde bu kadar dar düşünemezdin.Yusuf kıssasındaki kralın gördüğü rüya ve o rüyayı,rüya tabircilerinin doğru tabir etmesi,hep Hz.Yusufa verilen mucizelerdendir.Dolayesiyle Meryem"e verilen mucizelerde,peygamberi mucizelerdir.
Ayetlerde gayet net olarak melek kişinin düzgün bir erkek insan şeklinde geldiği vurgulanmıyor mu? Bu düzgün erkek insanın iffetine düşkünlüğü her halinden belli olan kıymetli Meryem'e gelişinin nedeni meryem tarafından da farkediliyor ve bunun melek olduğunu,fitneci ve kötü niyetli bir kişi olmadığını anlayınca ona sadece vahyin emrine uymak kalıyor.
Vahyin emrinden ne anlıyorsun.Sultan hazretleri gibi,Meryem"in söz konusu kişi ile cinsel ilişkiye girdiğini mi? anlıyorsunuz.Kur"an,isa"dan söz öderken,sık sık isa Mesih demesinin hikmeti nedir zannediyorsunuz.Adı üstünde,o mesih yoluyla,yani dokunulmak yoluyla,duhul yoluyla değil,doğduğu anlatılıyor.Yani Meryem,hamile ikende bakire idi.
Biz ne diyoruz.Biz de gelen bir melekti diyoruz.Şimdi bu durum olağan mı? Veya sana hiç melek geldi mi?
Ama bu durum ona açık ve net olduğu halde iffetinden dolayı bir kenara çekilip resül İsa'yı normal şekilde dünyaya getirme çabasına girişiyor,çünkü 3. sürede böyle bir olayın olacağı ona önceden haber de verildiğinden olayı olağan görmeye çalışıyor.
İşte İsa'nın dünyaya gelmesiyle asıl mucize denilen olay ortaya çıkıyor ve beşikteki bebek,Rabbinin dilemesiyle konuşuyor.Gerçi bu olayda bile bir hikmet aramak lazım diyorum ama konuyu ben de çok uzatmayı gereksiz görüyorum.
Daha ne hikmeti arıyacağız.Olayın kendisi,başlı başına bir hikmet değil mi? Beşikteki bir bebek,ben peygamberim.v.s.diyor.
Sonuç olarak Sultan'ın çıkarımını doğru buluyor ve bu tür çıkarımlarla Kuranın hayatımızda daha etkin olacağına inanıyorum. İnşallah Rabbim bizi mahcup etmesin..
Allah Allah.Yahu siz ne kadar da dünyacısınız.Sizin ufkunuz dünya kadar dar diye,Kainat üstü bir ufka sahip Kur"an"ı da kendi ufuk düzeyinize indirmeye çalışıyorsunuz,ama mızrak çuvala sığmıyor işte.Sizin kitabınız,sadece yaşayanları mı kapsıyor.Sizin kitabını,annelerini,babalarını,eşlerini,evlatlarını veya yakın dostlarını kaybeden,kendi elleriyle toprağa veren,milyonlarca,pardon,milyarlarca insana,hiç bir şey demiyor mu?
Sizi gidi,müslüman ateistler sizi.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam sultan ve iblis savar kardeşlerim, inşallah ikinizde iysinizdir, mucizelere farklı anlayışlar yüklendiği ayrıca ele alınması gerektiği konusunda sizlere katılıyorum lakin inkar edemeyeceğimiz bir gerçek vardır ki o da Rabbin yeryüzüne direk müdahalesi olan mucizlerin varlığı, Rabbimiz her zaman işleyiş yasalarına göre şekiller vermiyor bazen bu işleyiş yasalarını direk müdahalerle farklı bir şekle sokuyor,
iblis savar ve savana kardeşlerim eğer meryeme görüneni, lut'a görüneni, ibrahim'e görüneni, meleklerin beşer kılığında gelmesi olarak algılarsanız, bu durumda müşriklerin bize melek bir uyarıcı gelmeli değil miydi sözünü haklı çıkartmış olursunuz, zira, ibrahim'e, lut'a ve meyem'e ayetleri haber veren yani uyaran, önlem almaları içinuyaran, müjdeleyen, uyarıcılar beşer kılığıa girmiş meleklerse, bu durumda müşriklerin iddiaları gerçekleşmiş olur ki bunadan Rabbimizi tenzih ederim, apaçık şekilde insandan elçiler geliyor bu üç kişiye de, dolayısıyla ordaki elçi fon mu iddian geçesiz oluyor sultan abi bunu İbrahim ve lut'a gönderilen elçileri de düşünürsek,
sultan abi bu olayı bir mucize kabul eden mantığa karşı hayattan uzak dokunulmaz, ulaşılmaz meryem tasavvuruna sahip olmakla itham etmen çok yanlış, bu olaya senin gözünle bakalım ilk önce,
meryem validemiz evlilik yapmıştır, kendisi evlilik konusunda gevşek davrandığı için Rabbimiz onu bu yolla evlendirmiştir diyorsunuz, ve meryemin hatası olarak sunuyorsunuz bunu( ki bu hevadandır,zandır, RAbbimiz bu hatadan bahsetmez) , burdan yola çıkarak gençlerin evlenmek için geç kalmamalarını söylüyorsunuz, yalnız koca kıssaya bakıyorum meryemin aile hayatı kocası ile ilgili ilişkileri tek bir veri yok elimizde, meryem hamileyken tek başına, doğum sanıcısı çekerken tek başına, kavminin karşısında tek başına, kıssadan sizin mantığınızla yola çıkarsan aile mefhumu iki ayrı kişinin iki ayrı mücadelesi şekildne gözümüze çarpar ki bu vahyin onayladığı aile yapısı değildir, kıssada evlilik yok, peki, meryeme görünen elçi sadece cinsel bir ilişki için orda bulundu derseniz o zamani bu mantığın hayata dokunan yönü şu olur, yaşadığı kavimde evlenmek imkanı bulamayan bekar bir bayan, kendisine görünen muvahhid biri ile kısa bir dönem için beraber olup daha sonra kavmine geri dönebilir, ki buna biz gelenek te muta nikahı diyoruz, ayetteki anlatımı cinsel ilişki olarak anlarsak mutayı haklı çıkartmış oluruz, böyle bir evlilik olduysa bu Allah'ın bir ayetidir demek tir bu, ve meryem anamız allah'ın bu ayetini kavminden gizlemez ve kavmi evli bir kadının kucağındaki bebeği sorulamaz, isaya meryem oğlu isa denmez, isa sadece annesine nisbet edilmez, beşikteyken konuşan bir çocuk var karşımızda, yüzyıllar boyunca ölü kalan insanlar var karşımızda, sultan abi bu evlilik olayına ne muazzam bir olay diyorsunuz, aynı şeyi isanın babasız doğmasından dolayı ne muazzam bir olay diyenleri eleştiriyorsun, hayata dokunmayan bir olay diye, samimiyetinden kesinlikle şüphem yok, yalnız biraz daha düşünmeni rica ediyorum, daha önceki ileimde de yazdıklarıma ilaveten burada yazdıklarımı da göz gezdirisen sevinirim, ayrıca, kesinlikle ve kesinlikle sultan kardeşimiz naci çelikle aynı kategoride görülemeyecek kadar ayakları yere basan bir kardeşimiz, bu iddiayi daha önce bir kaç kişi daha dile getirdi bu forumda ancak bu kadar tepki almadı, aynı şekilde sultan abi, sende tepkisel davranaral uygun olmayan ithamlarda bulunuyorsun, ki meseleyi bu boyuta taşımanın alemi yok,
ben bu gün itibari ile Musa'ya yarılan denizin bana yarılacağına inanmıyorum, ama denizin yarılması için ayaklarımın suya dokunması gereketiğine iman ediyorum,
Bir bayan meryem gibi hamile kalacağını zannetmesin, ama sakınırsa ve sebat ederse, ellerine Rabbin bir tohum vereceğinden de kuşkusu olmasın,
mucizelere bu gözle bakmak lazım diye düşünüyorum,
selam ve dua ile
|
Yukarı dön |
|
|
muhiddin Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
iblissavar
İnsanlığa hüda ve rehber olan bir kitap kalkacak somut hayatın verilerine göre bize yol göstermek yerine olağan-üstü hikayeler anlatarak bize ışık tutacak(!)
Kur'an
Al-i imran-49 Onu Beniisrail'e şöyle konuşan bir resul yapacak: "Şu bir gerçek ki, ben size Rabbinizden bir mucize getirdim: Ben, çamurdan, kuş görünümünde bir şey yapar, ona üflerim de Allah'ın izniyle kuş oluverir. Ben, körü ve abraşı iyileştirir, ölüleri Allah'ın izniyle diriltirim. Evlerinizde yemekte ve biriktirmekte olduklarınızı size haber veririm. Eğer inananlarsanız, bunda sizin için tam bir mucize vardır."
Maide 110- Hani, Allah şöyle demişti: "Ey Meryem'in oğlu İsa! Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Ruhulkudüs'le desteklemiştim, beşikte iken ve erginlik çağında insanlarla konuşuyordun. Sana Kitap'ı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i öğretmiştim. Benim iznimle çamurdan kuş görünümünde bir şey yaratıyor, içine üflüyordun da o benim iznimle kuş oluyordu. Doğuştan körü, abraşı benim iznimle iyileştiriyordun. Benim iznimle ölüleri çıkarıyordun. İsrailoğullarını senden uzak tutmuştum. Hani, sen onlara açık-seçik ayetleri getirdiğinde, küfre sapanları şöyle deyivermişti: "Açık bir büyüden başka bir şey değil bu."
muhiddin
yukaridaki sozler Allah'in sozleri,Allah sozu kesin dogru sozdur.O sozde aldatma,yaniltma yoktur.Biz bu soze iman ediyoruz,kendi fikrimizden kaynaklanan soze degil.Allah hikaye anlatmaz,gercegi anlatir.Kendi fikrimizin kulu degil,Allah'in kulu olabilirsek, onun sozunude anlayabiliriz.O zaman neyin hikaye,neyin gercek oldugunu bilir,hikayeleride kendi fikrinin kulu insanlarin anlattigini ap acik gorebiliriz.Yukaridaki ayetlerde gecen isa(a.s) ne demisti? "ben Allah'in kuluyum."
Yuce Allah bize de kendi fikrimizin,nefsimizin degil,kendisinin kulu, Allah kulu olmayi nasip etsin.
selam
__________________ muhiddin
|
Yukarı dön |
|
|
iblissavar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 06 subat 2007 Gönderilenler: 363
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam dostlar, Bizim burada varoluş amacımız apaçık olan Kuranın üzerindeki sis perdesini kaldırmak olmalıdır.Ben yazılarıma buna dikkat ederek yazmaya çalışırım.Kuranın yeterliliği konusu dışında ve onun muhkem ayetleriyle yolalmayı prensip edinme dışında bir anlayışım ve saplantım da yok. Bu nedenle özellikle Naci çelik bey'in yakışıksız sözlerini kendisine iade ediyor ve benim açımdan çok ümitli bir bekleyişe girdiğim bu insanın dağ fare doğurdu sözünü doğrulayan bir yola girmesini üzülerek izliyorum. Kendisinin ayakları yere basmayan ve tutarsızlık üstüne tutarsızlıkla dolu bir kısım görüşlerini onaylamadık diye hemen zılgıt çeken biri olmasına inanın çok içerleniyorum. Oysa aynen Malik kardeşin yaptığı gibi gayet insanca ve edeplice eleştiri yapıp kendisinin de hata edebileceğini kabul etse(ki hiç nasip olmadı) sorun yok ama burnundan kıl aldırmama çabası onun tüm sermayesini tüketecek gibi. Muhiddin kardeşin ayetleri hatırlatması sevindirici.Ancak benim esas savunduğum nokta her bir ayetin bizim için bir yol işareti olduğu noktasında.Ama bu işaret şimdinin,şu anın bir işareti de olabilir,bir başka an ve zamanın da.Yoksa benim mucize bir olayın varlığını inkar etmem mümkün olamaz.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
SULTAN,
Al-i imran-49 Onu Beniisrail'e şöyle konuşan bir resul yapacak: "Şu bir gerçek ki, ben size Rabbinizden bir mucize getirdim: Ben, çamurdan, kuş görünümünde bir şey yapar, ona üflerim de Allah'ın izniyle kuş oluverir. Ben, körü ve abraşı iyileştirir, ölüleri Allah'ın izniyle diriltirim. Evlerinizde yemekte ve biriktirmekte olduklarınızı size haber veririm. Eğer inananlarsanız, bunda sizin için tam bir mucize vardır."
Maide 110- Hani, Allah şöyle demişti: "Ey Meryem'in oğlu İsa! Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Ruhulkudüs'le desteklemiştim, beşikte iken ve erginlik çağında insanlarla konuşuyordun. Sana Kitap'ı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i öğretmiştim. Benim iznimle çamurdan kuş görünümünde bir şey yaratıyor, içine üflüyordun da o benim iznimle kuş oluyordu. Doğuştan körü, abraşı benim iznimle iyileştiriyordun. Benim iznimle ölüleri çıkarıyordun. İsrailoğullarını senden uzak tutmuştum. Hani, sen onlara açık-seçik ayetleri getirdiğinde, küfre sapanları şöyle deyivermişti: "Açık bir büyüden başka bir şey değil bu." Arkadaşlar,başından beri şunu anlatmaya çalışıyoruz:Kuran,erdirici bir kılavuzdur.Kuran'ın görevi bizi Cehenneme değil, Cennete götürecek her kilometre başında ki tabelaları net olarak bize tarifleyen yol bilgisi olmasıdır. Muhiddin kardeşin, alıntıladığı ayetler konuya büyük oranda açıklık getirecek muhteşem ayetlerdir. Şimdi desem ki:Bu ayetlerin bize ,yaşamımıza yansıması nedir? Söylenecek cevaplar tepki oranı farklı olmasına rağmen,ezici çoğunluk tarafından şiddetle reddedilip olay sadece İsa'ya teşmil kılınarak tarihin gizemli sayfalarına hapsedilecek. Oysa,bunun günümüze taşınması kendini yalnız Kuran'a nispet eden insanları neden rahatsız etsin ki?Bu onların ellerini ke fe re'lere karşı güçlendirmiş olmaz mı?İsa'yı günümüze taşımak onun yaşamından ölçüler edinmek Haniflerin neden zoruna gitsin ki? Şayet bunlar,yaşamda bizim için ölçü olmayacaklarsa o zaman Kitabın o bölümlerini yırtıp atalım da,geriye sadece Muhammed Resulle ilgili olanlar kalsın,ne dersiniz dostlar!? Dedik ki:Allah,binlerce yıl önce yaşanmış bir olaydan,örneğin,Musa'nın sığındığı köyde ki kızların"Babamız yaşlı ve hasta olduğu için,hayvanları biz suluyoruz"demelerini neden Yüce Kuran'a alıp bize taşıdı? Kuran,kılavuz-yol bilgisi değilmiydi? Bu tablo karşısında takınacağımız iki tavır var.Birincisi,yok saymak,görmemezlikten gelmek ki,çok büyük çoğunluğun yaptığı bu..İkincisi,tezekkür ederek ki,(Kuran zikir aracıdır)Allah'ın hatırlattığını anlayıp yol aldıracak sonuç çıkarmak. Gelelim yukarıda ki ayetlere, Biz diyoruz ki,Muhiddi'nin alıntıladığı İsa Resul ile ilgili ayetlerde bizim de hayatımıza dokunacak yüz de yüz,çok büyük bir sonuç-çıkarım var. Kimse şunun ardına saklanıp olayı perdelemeye kalkışmasın"O dönemin büyük mucizesi!"Siz ordamıydınız ki,kimden yana tavır aldığınızı bilelim?Siz,İsa'nın "mucizesinden"ziyade bu an'dan sorumlusunuz,bu olayın sizde ki yansıması ne?İşte bunu konuşalım istiyorum. Ben,Kuran'ı rehber edinmiş bir Müslüman olarak bu ayetlerden Cennetime ışık olacak,dokunabileceğim sonuçlar istiyorum. Çözüm önerilerinizi bekliyorum.. Tekrar görüşmek üzere..
Not:Efendiliğini ve edebini takdir ettiğim MALİK kardeşin, uslubumu eleştirmesini dikkate alarak bu tavrımdan dolayı kırmış olabileceğim tüm dostlardan özür dilerim. Olaylara karşı objektif ve doğruyu arama çabasından dolayıda İBLİSSAVAR kardeşe, teşekkürlerimi bir borç bilirim. S-B
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Heeeyt.Muhiddin,Malik Bin Nebi,İblissavar,Sultan.
Gelin sizin alnınızdan,hatta ayaklarınızın altından öpeyim.Yahu siz,hakikaten hanif dostlarmışınız.Meğer sizinle ayni hedefe kilitlenmişiz.Oda sadece Allah.Allah"ın izniyle hepimiz,sadece onun kullarıyız.Bu birliktelik bize yeter.
Biraz önce,bir sayfaya girdim.(hadislerin/sünnetin incelenmesi)Azılı bir müşriğin,mindar ve Alperen"le yaptığı yazışmaların bir kısmını okudum.İnanın nevrim döndü.Ve çok büyük bir hicap duydum.
Sizinle onur duyuyorum.Ve sizi çok seviyorum.Sağolun,varolun.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Heeeyt.Muhiddin,Malik Bin Nebi,İblissavar,Sultan.
Gelin sizin alnınızdan,hatta ayaklarınızın altından öpeyim.Yahu siz,hakikaten hanif dostlarmışınız.Meğer sizinle ayni hedefe kilitlenmişiz.Oda sadece Allah.Allah"ın izniyle hepimiz,sadece onun kullarıyız.Bu birliktelik bize yeter.
ALLAH BENİ AFFETSİN SİZİN GİBİ BİRİNİN SEVGİSİNİ KAZANACAK BİR ŞEY YAPMAMIŞIMDIR İNŞALLAH, VAHYİ AKADEMİK BİR VERİ HALİNE GETİREN BİRİNİN BENİ SEVMESİNDEN ALLAH'A SIĞINIRIM, BENİ DOST KABUL ETMESİNDEN ALLAH'A SIĞINIRIM,
HALA SİZE EN BAŞA DÖNMENİZİ TAVSİYE ETMEKTEN BAŞKA YAĞACAK BİR ŞEYİM YOK,
SELAM
Not:Efendiliğini ve edebini takdir ettiğim MALİK kardeşin, uslubumu eleştirmesini dikkate alarak bu tavrımdan dolayı kırmış olabileceğim tüm dostlardan özür dilerim.
SELAM SANA SULTAN ABİ, ALLAH SANA SELAMET VERSİN, MERHAMET ETSİN,
MERYEM SADECE KADINLARIN DEĞİL ERKEKLERİNDE ÖĞRENECEK ÇOK ŞEYİ OLAN MERYEM.
MERYEMİ ANLAMAK İÇİN HERHALDE KUCAĞINIZDA BİR BAŞINIZA KAVMİNİZİN KARŞISINDA OLMAYI DÜŞÜNMEMİZ, MERYEMİ ANLAYABİLMEK İÇİN HİCRETİNİZİ RABBE YAPMANIN NE DEMEK OLDUĞUNU DÜŞÜNMEMİZ, MERYEMİ ANLAYABİLMEK İÇİN KAVMİNİZLE ARANIZA NASIL PERDE ÇEKİLİRİ DÜŞÜNMEMİZ, YETERLİ SANIRSAM, DİLLERİ BIRAKIN GERÇEĞİ SANALINDA DAHİ ŞARTLI ÖTEN, ŞARTLI DÜŞÜNEN, İNSANLARIN MERYEMİN BİR BAŞINA UZAKLARA GİTMESİNİ ANLAYACAĞINI HİÇ TAHMİN ETMİYORUM, MERYEMİN BEBEĞİ İŞARETİNDEKİ TEVEKKÜLÜ, KAVMİNİN OLSAI TÜMBASKILARINA KARŞI BEBEĞİ İŞARET EDİŞİ, BİZLERE PAHASI NE OLURSA OLSUN RABBİN AYETLERİNİ GÖSTERMEMİZİ ANALTMIYOR MU? MERYEM KISSASI BİZE KISA HESAPCILIKTAN SIYRILMAYI ANLATMIYOR MU? MERYEM KISSASI BİZE DOĞRULARIN SONUÇLARA GÖRE EDİNİLMEYECEĞİNİ ANLATMIYOR MU? MERYEM KISSASI ÖDÜLÜN RAHMAN KATINDA OLDUĞUNU ANLATMIYOR MU? MERYEMİN İFFETİ NASIL ANLATILIYOR, İFFET SADECE CİNSEL İLİŞKİDE BULUNMAMA HALİ Mİ? İFFET SADECE GÖZLERİNİ SAKINMA HALİ Mİ? MERYEM'iN İFFETİNDEN BAHSEDERKEN İMANINDAKİ İFFETİ GÖREMİYORMUYUZ, ALLAH'A OLAN GÜVENİNDEKİ İFFETİ GÖREMİYORMUYUZ, KAVMİNİN KARŞISINDA ZERRE OLSUN ZİNA YOK İMANINDA, DAĞDA TANIMADIĞI BİR ADAMI GÖRÜNCE ZERRE OLSUN ZİNA YOK İMANINDA, BİR KADIN TEK BAŞINA UZAKLARDA, KARNINDA BİR BEBEK, BİR KADIN TEK BAŞINA KUCAĞINDA BİR BEBEK, BİR KADIN TEK BAŞINA BEŞİK DE BİR BEBEK, İŞTE İMANIN ZAFERİ BUDUR, İŞTE MÜSLÜMANLARIN İLKİ OLMAK BUDUR. BEBEK RABBİN BİR AYETİ, ÖNC KARIDNA SONRA KUCAKTA SONRA BEŞİKTE VE EN SON YİNE AYNISI KAVMİNİN KARŞISINDA, İFFETLİ BÜNYELERİN BENLİKLERİNDEN ÇIKAN DÜŞÜNCELER KAVMİN KARŞISINDA YALNIZLIĞI DOĞURMUYORMU AYNI ZAMAN DA, VESAİRE VESAİRE, SÖYLENECEK O KADAR SÖZ VAR Kİ ASLINDA, RABBİM EKSİKLERİMİZİ VE KUSURLARIMIZI BAĞIŞLASIN ONLARI GÖRÜP DÜZELTENLERDEN EYLESİN,
AYAKLARIMIZ SUYA DEĞMEDEN DENİZ DE YARILMAZ, FEDA ETMEZSEK BEBEK DE OLMAZ, TEVEKKÜL ETMEZSEK BEBEK DE DOĞMAZ, MÜCADELE ETMEZSEK BEBEK DE KONUŞMAZ ?
KANİŞ Mİ KANGAL MI? MAĞARA MI? İN Mİ? SİNEK Mİ ? ARI MI? HARUN MU? YAHYA MI? ÜÇ MÜ ? BEŞ Mİ? SODOM VE GOMERE Mİ? KIZIL DENİZ Mİ? ASA MI? SOPA MI?
SİZCE ?
SELAM VE DUA İLE
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Ali-İmran 49 ve Maide 110'da anlatılan olayla ilgili tefsirlerinizi beklerken,iki küçük açıklama yapmak istiyorum.
1-)Mesih,kelimesinden hareketle Naci Çelik,Meryem'in "sıvazlanarak,mesh edilerek"gebe kaldığını söylemişti.
Şayet,Mesih sıfatı Meryem'e verilseydi haklı olabilirdi.Mesih olan İsa'dır.Yani,Mesh ederek ortaya bir şey çıkaran İsa Resuldür.
2-)Neden İsa ,annesine nisbet edildi?Kuran'a göre babaya edilmesi gerekirken?
Yahudi toplumlarında nisbet anayadır.Bu iddia da Semazenin, "Ey Harun'un kızkardeşi.."ayetine bulduğu "güzel konuşma"benzerliğinden daha Kurani olmasına rağmen,Kuran'ın onayladığı bir şey değildir. Asıl gerçek İsa'nın doğması-konuşması ile birlikte Annesinin de gündemden çıkarılmasındadır.
Söz konusu iki ayet(3/49,5/110) anlaşıldığında bu forum da açıklık kazanmış olacak İnşaallah.
Görüşmek üzere..
S-B
|
Yukarı dön |
|
|
|
|