HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: Risalet Nurları ve Kuran-ı Kerim Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Allah razi olsun cevaplarin icin canim kardesim, sen su yönden haklisinki gercekten bunuda kabulleniyorum, Allah likai veya mulaki kelimesini sirf Hayatta iken ulasma icin kullanmamistir, ölümden sonraki icinde kullanmistir bu bir kesin ve katiliyorum. Ben zaten likai'nin sirf hayatta iken ulasma oldugu ile ilgili hicbir iddada bulunmadim. Ama yazdigin Yunus 45 ayetinde likai ve sonuc olarak buyüzden hidayete eremedikleri icin, bu ayeti anliya bilmemiz icin hem likai'yi hemde Hidayet kavramini arastirmamiz gerekir demistim ve suanda zaten bunu yapiyoruz hamd olsun!

Dedigim gibi, Allah likai'yi ölümdeki dönüs icinde kullanmis elbette, bunu biliyorum ve kabul ediyorum ama benim iddam yunus 45'deki ve hud 29'daki ve Araftaki ayetlerde gecen mülakinin ölümden sonraki mulaki olma söz konusu olamaz. Sende bunu kabul etmiyormusun ?
Hud 29'da mesela "onlar amenudurlar ve Allah'a mulaki olacaklar bu yüzden ikisini yanimdan kovamam" diyordu. Bu ölümden sonra bir dönüs olamazki kardesim yoksa herkezi kabul etmesi gerekmezmiydi, herkezin öldükten sonra ulasacagini Nuh as. en iyi bilenlerden degilmi ? Ama bu ayette kesin olarak insanlari ayiriyor bu aralarindan kovmadiklarini, sebep olarakta bu ulasmayi diyorlar.

Yani demek istedigim su, ben ölümden sonraki ulasmayida yalanliyanlar elbette var dedim sirf hayattaki ulasmayi degil ama ölümdeki ulasmayi kabul edip hayattaki ulasmayida yalanliyanlar var cünkü ALlah o kisilerin amelleri heba olacak diyor ve hidayete buyüzden eremediklerini söylüyor ve sirf bu mulakiyi basaramadiklari icin. Öldükten sonra zaten herkez Allah'a ulastigina göre eger bu anlamda kullanilsaydi ameller heba olacak ve hidayete eremediler buyüzden diye ohalde herkez hidayette olurdu ve kimseninde amellere heba olmazdi öyle degilmi cünkü sonuc olarak herkez ölümden sonra hasrolunacak! Suan 2 idda var ortada öyle degilmi ?

1. senin iddan diyorsunki, sirf ölümden sonra bir ulasma var ve insanlar sirf bu ulasmayi yalanliyor

2. bende diyorumki hem ölümden sonra ulasma var hemde hayatta iken ulasma var ve insanlar ikisinide Kur'anda yalanliya biliyor dedim.

Senin yazdigin hicbir ayet benim iddami cürütemedi ama senin iddana göre benim yazdigim ayetler senin iddani cürütmüyormu ?


29/ANKEBUT-5: Men kâne yercû likâallâhi fe inne ecelallâhi leât(leâtin), ve huves semîul alîm(alîmu).

Kim Allah’a mülâki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah’a ulaştırmayı) dilerse, Allah’ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir.  Allah işitir ve bilir.

 
Bu ayettede mesela ALlah'a mulaki olmayi "dilemek" sözkonusu (kendi irademizle gerceklesen bir olgu" ALlah dilegen oldumu o gün gelecek diyor. Peki diyelim buda ölümden sonra, ölümü dilemeyenler icin o ölüm günü gelmiyecekmi ?
Bu Kur'ana ters Kur'anda herkezin eceli belirlenmis "ne öne ne geri aliriz" buyuruyor Allah. Öyleyse bu ayette senin iddana uymayip benimkine uyuyor.

Eger durum böyleyse 2 tür ulasma oldugu kesinlesmiyormu ? Birisi dilek ile gerceklesen, yani kendi irademizle digeri ise irade disi gerceklesen bir ulasma!

Eger bunu anlaya bilmissin Bakara 46'da bunun üzerine "BAL" olmuyormu, sonuc olarak 2 ulasma sözkonusu, bu ulasma icin Allah bu ayette 2 ayri kelime kullanmis, her iki kelimenin önüne "ennehum" koymus yani "muhakkakki", birde 2 kelimenin arasinada "ve" koymus.
Hem birinci ulasmaya muhakkak inaniyorlar "ve" ikinci ulasmayada muhakkak iman ediyorlar ve inaniyorlar!

Cevabini beklicem ins. Yukarda yazdigim ulasma ayetleri ile ilgili bircok ayetler daha var.
Mulaki olmayi dilemeyen hüsrandadir, müsriktir vs. vs. seklinde...
hep dilemek sözkonusu, kendi irademizle istenen birsey oldugu kesinlik kazanmiyormu ve sirf ölümden sonra bir dönüs olmus olsa bu cok acayip bir celiski olmuyormu tardu-kaan kardesim ???

2 yapilan iddayi düsün ve bütün ayetleri tekrar incele bakalim hangi idda cürüyor...

Allah razi olsun

cevabini beklicem ins.

Selametle

Seni Seviyorum!

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

29/ANKEBUT-5: Men kâne yercû likâallâhi fe inne ecelallâhi leât(leâtin), ve huves semîul alîm(alîmu).

Kim Allah’a mülâki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah’a ulaştırmayı) dilerse, Allah’ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir.  Allah işitir ve bilir.

 
Üstelik sana birsoru daha, paranteze dikkat etme konumuz mülaki olmayi dilemek veya arzu etmek veya istemek, cesitli mealler arzu etmek olarakta yazmislar.

Peki sen "ölmeyi arzu ediyormusun" ??? Ölüme inanmak baska arzu etmek baska, ölmeyimi diliyorsun veya arzu ediyorsun yoksa kardesim ????

Ama diyelim hayatta iken ruhun Allah'a ulasmasi var, eger böyle birsey var olsaydi bunu seve seve dileyip ermislerden olmak istemezmiydin?
Biran önce evliya, veli, Allah'in sevdiklerinden olmak istemezmiydin sabirsizlikla ????
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Taner
 
Ankebut suresinin 5 nci ayetini tek başına okursan evet kardeş senin dediğin sonuç çıkar. Ama 4 ncü ayet ile beraber okursan
 
Ankebut 4 - Yoksa kötülük yapanlar, bizden savuşup kurtulacaklarını mı sandılar? Ne fena hüküm veriyorlar!
 
Ankebut 5 - Her kim Allah'a kavuşmayı arzu ederse, elbette Allah'ın belirlediği ecel muhakkak gelecektir ve O, işitir, bilir.
 
Şimdi okuduğun zaman göreceksin ki gene haşr kast ediliyor. Burada kast edilen şu :
 
Ben öleceğim. Ölünce Rabbimin huzuruna çıkıp hesap vereceğim. Hasenelerimin karşılığını da cennet ve cemalullah ile alacağım.
 
Alıntı:
ölmeyi arzu ediyormusun
 
Soruyu yanlış soruyorsun. Allah Rasulu Errefikil ala diyerek Habibine kavuşmayı arzu etmedi mi son anında ? Üstelik de vefat anında söylemedi mi bu sözü ?
 
Alıntı:
Senin yazdigin hicbir ayet benim iddami cürütemedi
Şimdi insaf ve izan ve vicdan bu sözü söyletmez. Bir önceki cevaplar da kendinde kabul ettin ki bir ayette lika kelimesi ile haşr kast ediliyor . İki ayette de lika ile haşrın kast edildiğii ben ispatladım.
 
O zaman Allah orada niye haşr kelimesini kullanmadı ? raciun kelimesini de kullanmadı ? O zaman Kuran da çelişki var demektir ve her şey açık değil demektir.
 
Dostum :
 
Dikkat et . Biz Kuran ile söylemek için anlaştık ; Kurana söyletmek için değil.
 
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Çok önemli bir konu daha var. Arapçada noktalama işaretleri yok. “ve” bağlacı bu yüzden bazen virgül olarak da kullanılmaktadır. Bu konuda da çarpıtma yapılıyor. Örneğin “Allah’a ve Resulüne uyun” denildiği zaman Allah’a ayrı Resulüne ayrı bir uyma sözkonusu değildir. Buradaki “ve” bağlacı virgül olarak kullanılmıştır.

Allah'a ve resulune yaziyorsa, Allah ile resul bir degildir ki, ikisinede uymak sözkonusudur, ikiside istenilmektedir, bunu istersen Allah, resulune uyun olarak yaz veyada ALlaha ve Resulune uyun olarak yaz. Allah ve resul bir olmadigina göre ikisinede uyulmasi istenilmiyormu ?

Kitap ve hikmet konusunda da durum aynıdır. “Kitap ve hikmet” demek “Kitap,hikmet”  demektir.

Kitap ile hikmette ayni sey degildir buradada ikisi istenilmekte, ikisi ayni seyi anlatmiyorki eger durum böyle olsaydi Ali Imran 164'de de bunun ayrimi yapilmazdi öyle degilmi ?

3/AL-İ İMRAN-164: Le kad mennallâhu alel mu’minîne iz bease fîhim resûlen min enfusihim yetlû aleyhim âyâtihî ve yuzekkîhim ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmeh(hikmete), ve in kânû min kablu le fî dalâlin mubîn(mubînin).                   

Andolsun ki mü’minlerin üzerine bir ni’met olmak üzere kendi zamanlarında, kendi içlerinden bir resûl beas ederiz, onların aralarında (kendi kavminin içinde) onlara Allah’ın âyetlerini tilâvet eder, onları tezkiye eder ve onlara kitap ve hikmeti öğretir. Ondan evvel  (resûle tâbî olmadan evvel) onlar açık bir dalâlet içinde idiler.

Ayetleri ögretmeleri Kur'anin lafzidir ilk olarak o ögretilir. ondan sonra nefsler tezkiye edilmesi gerekirki busefer Kitap'in ruhuda ögretile bilsin. 3. sirada gelen kitap ile birinci sirada gelen ayetler ayni konu degildir. ayetler Kur'anin lafzi, kitap demekle ise Kur'anin ruhu denilmektedir, bu konuya ise ancak nefs tezkiyesinden sonra gecilir. Kitap ve hikmetede gelince. Kitap baskadir ve hikmet baskadir. Kitap Kur'anin ruhudur, hikmeti ögrene bilmek icinse gönül gözü ve gönül kulagi acilmasi gerekirki hikmetide görsün ve ögrene bilsin. Gökkatlari gösterilsin vs.
Bunlar suan konumuz degil, konu sadece "ve" eklemi, konumuz mülaki, üstelik bu ayettede görüldügü gibi bütün bu seyleri kendimizde ögrenemeyiz, ALlah resuller beas etmis, onlar bize bunlari ögretsin diye, onlari görevli kilmis ama buda simdiki konumuz degil...

 Bunun gibi “ahirete ve bize kavuşmaya” demek “Ahirete, bize kavuşmaya” demektir.

Ister Ahirete ve Bize olsun, ister Ahirete, Bize olsun... Allah ile ahiret bir degildir ki ?



Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Dostum buna neden gerek duydun ki bunlar benim iddialarım değil. Bunları
alperene ait yerde yazmalıydın burada değil.
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:
Taner
 
Ankebut suresinin 5 nci ayetini tek başına okursan evet kardeş senin dediğin sonuç çıkar. Ama 4 ncü ayet ile beraber okursan
 
Ankebut 4 - Yoksa kötülük yapanlar, bizden savuşup kurtulacaklarını mı sandılar? Ne fena hüküm veriyorlar!
 
Ankebut 5 - Her kim Allah'a kavuşmayı arzu ederse, elbette Allah'ın belirlediği ecel muhakkak gelecektir ve O, işitir, bilir.
 
Şimdi okuduğun zaman göreceksin ki gene haşr kast ediliyor. Burada kast edilen şu :
 
Ben öleceğim. Ölünce Rabbimin huzuruna çıkıp hesap vereceğim. Hasenelerimin karşılığını da cennet ve cemalullah ile alacağım.
 


nedemek hasretmek ortaya cikiyor ? Ankebut 4'düde buraya eklemekle hala benim dedigim cürümez kardesim, dilemek, arzu etmek hala ayette yaziyor ve dileyenler icin , ALlah o gün gelecek diyor.. Bir düsün bakalim neresi cürüyormus ?


tardu-kaan Yazdı:
Soruyu yanlış soruyorsun. Allah Rasulu Errefikil ala diyerek Habibine kavuşmayı arzu etmedi mi son anında ? Üstelik de vefat anında söylemedi mi bu sözü ?


Bu carptirma degildi ne simdi ? Son aninda diye nereden uyduruyorsun, konu bu degilki ? Konu genel bir konu, son aninda dileyenin arzusu kabul edilecek , son aninda dilemeyenin arzusu ise kabul edilmiyecek öylemi ? Arzu edenler oldugu zaman o gün gelir diyor ayet dikkatini cekerim...son nefeste degil, son nefeste sen dilesende dilemesende zaten öleceksin ne alaka ???

 
tardu-kaan Yazdı:
Alıntı:
Senin yazdigin hicbir ayet benim iddami cürütemedi
Şimdi insaf ve izan ve vicdan bu sözü söyletmez. Bir önceki cevaplar da kendinde kabul ettin ki bir ayette lika kelimesi ile haşr kast ediliyor . İki ayette de lika ile haşrın kast edildiğii ben ispatladım.
 
O zaman Allah orada niye haşr kelimesini kullanmadı ? raciun kelimesini de kullanmadı ? O zaman Kuran da çelişki var demektir ve her şey açık değil demektir.



Bak canim kardesim bunlari yapma dürüst olalim ikimizde, ben sana likai sirf ölümden sonraki ulasma oldugunu demedim... bu benim iddam degildi, 2 iddayi yazdim ben önceki yazimda, senin ve benim iddam neymis onlari yazdim...ve benim iddami cürütemedin, tekrar oku iddalar neymis, likai iki ayette ölümden sonraki dönüs olabilir bunu zaten ben inkar etmedim, kabul ettim...zikiride Allah bircok anlamda kullanmis dedim veya resulude bircok anlamda kullanmis...iddalara iyi bak ona göre yaz yine !!! Benim iddami cürüte bilmen icin her iki dönüsün degilde sirf ölümden sonraki dönüsün oldugunu ispatlaman gerekir. 2 ayette likai yazmasina ragmen ölümden sonraki dönüs oldugunu ispat etmekle degil, böyle bir iddada ben bulunmadim!!!
 
Allah razi olsun selametle
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Aslında Son Nebinin son anında yazdığım alıntı seni tümden çürütüyor . Ama fazla ısrar etmiyorum. Hepsini toptan değerlendirelim. Bu başlık yerine yeni bir başlık açalım. Orada yeni bir konu üzerine gidelim. Bırakalım da madem her ikimiz de bu hususta söyleyeceğimizi söyledik . Artık karar forumu izleyenlerin olsun. Ama şimdilik buraya bir mim koyalım ve başka bir mevzuya geçelim.
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:
Dostum buna neden gerek duydun ki bunlar benim iddialarım değil. Bunları
alperene ait yerde yazmalıydın burada değil.


senin iddan sanmistim onu onayladigin icin, tamam bunu birdaha yapmicam ins. Allah razi olsun
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:
Aslında Son Nebinin son anında yazdığım alıntı seni tümden çürütüyor . Ama fazla ısrar etmiyorum. Hepsini toptan değerlendirelim. Bu başlık yerine yeni bir başlık açalım. Orada yeni bir konu üzerine gidelim. Bırakalım da madem her ikimiz de bu hususta söyleyeceğimizi söyledik . Artık karar forumu izleyenlerin olsun. Ama şimdilik buraya bir mim koyalım ve başka bir mevzuya geçelim.


Bu konu kapandimi simdi ? Ohalde verdigimiz sartlara uyulmasi gerekmiyormu ????

Alıntı:
Mertçe ben burada yanlış düşünüyormuşum denilecek.


Bu cümle daha söylenilmedi, forum bizi ilgilendirmiyordu, biz ikimiz konusuyoruz!

1.Senin son Nebinin son aninda dedigi hangi ayette var? Ayetlemi cevapladin, üstelik bunun nekadar ters bir düsünce oldugunu acikladim, ki zaten ayetle yapilan bir idda da degil bu! Nebi öyle demis olsa bile, herkez ölüm aninda diliyormu ölmeyi, daha cok korkmuyormu ölümden?

2. Hud 29 neoldu
3. diger ayetleride yazayimmi ?
ulasmayi dilemeyen hüsrandadir,
ulasmayi dilemeyen sirktedir
ulasmayi dilemeyen takva sahibi degildir
ulasmayi dilemeyen Allah'a kul degil seytana kulluk yapar?
vs. vs.

bütün bunlar ölümle ilgili ola bilirmi ????????

Bence bu konu daha kapanmadi, sartlarimizi hatirla, ikimizden biri o mertligi yapana kadar konu devam etmesi gerekir !!

Allah razi olsun

Selametle

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Dostum ben sen daha önce ölmeden önce ölünüz hadisini kullandığın için bu sözü naklettim. Peki devam edelim de son kısmı anlamadım. Şimdi bir ulaşmak var da bir de ulaşmayı dilemek var öyle mi ?
 
EL hak yaz bakalım.
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats