Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah razi olsun cevaplarin icin canim kardesim, sen su yönden
haklisinki gercekten bunuda kabulleniyorum, Allah likai veya mulaki
kelimesini sirf Hayatta iken ulasma icin kullanmamistir, ölümden
sonraki icinde kullanmistir bu bir kesin ve katiliyorum. Ben zaten
likai'nin sirf hayatta iken ulasma oldugu ile ilgili hicbir iddada
bulunmadim. Ama yazdigin Yunus 45 ayetinde likai ve sonuc olarak
buyüzden hidayete eremedikleri icin, bu ayeti anliya bilmemiz icin hem
likai'yi hemde Hidayet kavramini arastirmamiz gerekir demistim ve
suanda zaten bunu yapiyoruz hamd olsun!
Dedigim gibi, Allah likai'yi ölümdeki dönüs icinde kullanmis elbette,
bunu biliyorum ve kabul ediyorum ama benim iddam yunus 45'deki ve hud
29'daki ve Araftaki ayetlerde gecen mülakinin ölümden sonraki mulaki
olma söz konusu olamaz. Sende bunu kabul etmiyormusun ?
Hud 29'da mesela "onlar amenudurlar ve Allah'a mulaki olacaklar bu
yüzden ikisini yanimdan kovamam" diyordu. Bu ölümden sonra bir dönüs
olamazki kardesim yoksa herkezi kabul etmesi gerekmezmiydi, herkezin
öldükten sonra ulasacagini Nuh as. en iyi bilenlerden degilmi ? Ama bu
ayette kesin olarak insanlari ayiriyor bu aralarindan kovmadiklarini,
sebep olarakta bu ulasmayi diyorlar.
Yani demek istedigim su, ben ölümden sonraki ulasmayida yalanliyanlar
elbette var dedim sirf hayattaki ulasmayi degil ama ölümdeki ulasmayi
kabul edip hayattaki ulasmayida yalanliyanlar var cünkü ALlah o
kisilerin amelleri heba olacak diyor ve hidayete buyüzden
eremediklerini söylüyor ve sirf bu mulakiyi basaramadiklari icin.
Öldükten sonra zaten herkez Allah'a ulastigina göre eger bu anlamda
kullanilsaydi ameller heba olacak ve hidayete eremediler buyüzden diye
ohalde herkez hidayette olurdu ve kimseninde amellere heba olmazdi öyle
degilmi cünkü sonuc olarak herkez ölümden sonra hasrolunacak! Suan 2
idda var ortada öyle degilmi ?
1. senin iddan diyorsunki, sirf ölümden sonra bir ulasma var ve insanlar sirf bu ulasmayi yalanliyor
2. bende diyorumki hem ölümden sonra ulasma var hemde hayatta iken
ulasma var ve insanlar ikisinide Kur'anda yalanliya biliyor dedim.
Senin yazdigin hicbir ayet benim iddami cürütemedi ama senin iddana göre benim yazdigim ayetler senin iddani cürütmüyormu ?
29/ANKEBUT-5: Men kâne yercû likâallâhi fe inne ecelallâhi leât(leâtin),
ve huves semîul alîm(alîmu).
Kim Allah’a mülâki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel
Allah’a ulaştırmayı) dilerse, Allah’ın tayin ettiği o gün mutlaka
gelecektir.Allah işitir ve bilir.
Bu ayettede mesela ALlah'a mulaki olmayi "dilemek" sözkonusu (kendi
irademizle gerceklesen bir olgu" ALlah dilegen oldumu o gün gelecek
diyor. Peki diyelim buda ölümden sonra, ölümü dilemeyenler icin o ölüm
günü gelmiyecekmi ?
Bu Kur'ana ters Kur'anda herkezin eceli belirlenmis "ne öne ne geri
aliriz" buyuruyor Allah. Öyleyse bu ayette senin iddana uymayip
benimkine uyuyor.
Eger
durum böyleyse 2 tür ulasma oldugu kesinlesmiyormu ? Birisi dilek ile
gerceklesen, yani kendi irademizle digeri ise irade disi gerceklesen
bir ulasma!
Eger bunu anlaya bilmissin Bakara 46'da
bunun üzerine "BAL" olmuyormu, sonuc olarak 2 ulasma sözkonusu, bu
ulasma icin Allah bu ayette 2 ayri kelime kullanmis, her iki kelimenin
önüne "ennehum" koymus yani "muhakkakki", birde 2 kelimenin arasinada
"ve" koymus.
Hem birinci ulasmaya muhakkak inaniyorlar "ve" ikinci ulasmayada muhakkak iman ediyorlar ve inaniyorlar!
Cevabini beklicem ins. Yukarda yazdigim ulasma ayetleri ile ilgili bircok ayetler daha var.
Mulaki olmayi dilemeyen hüsrandadir, müsriktir vs. vs. seklinde...
hep dilemek sözkonusu, kendi irademizle istenen birsey oldugu kesinlik
kazanmiyormu ve sirf ölümden sonra bir dönüs olmus olsa bu cok acayip
bir celiski olmuyormu tardu-kaan kardesim ???
2 yapilan iddayi düsün ve bütün ayetleri tekrar incele bakalim hangi idda cürüyor...
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
29/ANKEBUT-5: Men kâne yercû likâallâhi fe inne ecelallâhi leât(leâtin),
ve huves semîul alîm(alîmu).
Kim Allah’a mülâki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel
Allah’a ulaştırmayı) dilerse, Allah’ın tayin ettiği o gün mutlaka
gelecektir.Allah işitir ve bilir.
Üstelik sana birsoru daha, paranteze dikkat etme konumuz mülaki olmayi
dilemek veya arzu etmek veya istemek, cesitli mealler arzu etmek
olarakta yazmislar.
Peki sen "ölmeyi arzu ediyormusun" ??? Ölüme inanmak baska arzu etmek
baska, ölmeyimi diliyorsun veya arzu ediyorsun yoksa kardesim ????
Ama diyelim hayatta iken ruhun Allah'a ulasmasi var, eger böyle birsey
var olsaydi bunu seve seve dileyip ermislerden olmak istemezmiydin?
Biran önce evliya, veli, Allah'in sevdiklerinden olmak istemezmiydin sabirsizlikla ????
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Taner
Ankebut suresinin 5 nci ayetini tek başına okursan evet kardeş senin dediğin sonuç çıkar. Ama 4 ncü ayet ile beraber okursan
Ankebut 4 - Yoksa kötülük yapanlar, bizden savuşup kurtulacaklarını mı sandılar? Ne fena hüküm veriyorlar!
Ankebut 5 - Her kim Allah'a kavuşmayı arzu ederse, elbette Allah'ın belirlediği ecel muhakkak gelecektir ve O, işitir, bilir.
Şimdi okuduğun zaman göreceksin ki gene haşr kast ediliyor. Burada kast edilen şu :
Ben öleceğim. Ölünce Rabbimin huzuruna çıkıp hesap vereceğim. Hasenelerimin karşılığını da cennet ve cemalullah ile alacağım.
Alıntı:
ölmeyi arzu ediyormusun
Soruyu yanlış soruyorsun. Allah Rasulu Errefikil ala diyerek Habibine kavuşmayı arzu etmedi mi son anında ? Üstelik de vefat anında söylemedi mi bu sözü ?
Şimdi insaf ve izan ve vicdan bu sözü söyletmez. Bir önceki cevaplar da kendinde kabul ettin ki bir ayette lika kelimesi ile haşr kast ediliyor . İki ayette de lika ile haşrın kast edildiğii ben ispatladım.
O zaman Allah orada niye haşr kelimesini kullanmadı ? raciun kelimesini de kullanmadı ? O zaman Kuran da çelişki var demektir ve her şey açık değil demektir.
Dostum :
Dikkat et . Biz Kuran ile söylemek için anlaştık ; Kurana söyletmek için değil.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Çok
önemli bir konu daha var. Arapçada noktalama işaretleri yok. “ve”
bağlacı bu yüzden bazen virgül olarak da kullanılmaktadır. Bu konuda da
çarpıtma yapılıyor. Örneğin “Allah’a ve Resulüne uyun” denildiği zaman
Allah’a ayrı Resulüne ayrı bir uyma sözkonusu değildir. Buradaki “ve”
bağlacı virgül olarak kullanılmıştır.
Allah'a ve resulune yaziyorsa, Allah
ile resul bir degildir ki, ikisinede uymak sözkonusudur, ikiside
istenilmektedir, bunu istersen Allah, resulune uyun olarak yaz veyada
ALlaha ve Resulune uyun olarak yaz. Allah ve resul bir olmadigina göre
ikisinede uyulmasi istenilmiyormu ?
Kitap ve hikmet konusunda da
durum aynıdır. “Kitap ve hikmet” demek “Kitap,hikmet”demektir.
Kitap
ile hikmette ayni sey degildir buradada ikisi istenilmekte, ikisi ayni
seyi anlatmiyorki eger durum böyle olsaydi Ali Imran 164'de de bunun
ayrimi yapilmazdi öyle degilmi ?
3/AL-İ İMRAN-164: Le
kad mennallâhu alel mu’minîne iz bease fîhim resûlen min enfusihim yetlû
aleyhim âyâtihî ve yuzekkîhim ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmeh(hikmete), ve
in kânû min kablu le fî dalâlin mubîn(mubînin).
Andolsun ki mü’minlerin üzerine bir
ni’met olmak üzere kendi zamanlarında, kendi içlerinden bir resûl beas ederiz,
onların aralarında (kendi kavminin içinde) onlara Allah’ın âyetlerini tilâvet
eder, onları tezkiye eder ve onlara kitap ve hikmeti öğretir. Ondan evvel(resûle tâbî olmadan evvel) onlar açık bir
dalâlet içinde idiler.
Ayetleri ögretmeleri Kur'anin lafzidir ilk olarak o ögretilir. ondan
sonra nefsler tezkiye edilmesi gerekirki busefer Kitap'in ruhuda
ögretile bilsin. 3. sirada gelen kitap ile birinci sirada gelen ayetler
ayni konu degildir. ayetler Kur'anin lafzi, kitap demekle ise Kur'anin
ruhu denilmektedir, bu konuya ise ancak nefs tezkiyesinden sonra
gecilir. Kitap ve hikmetede gelince. Kitap baskadir ve hikmet baskadir.
Kitap Kur'anin ruhudur, hikmeti ögrene bilmek icinse gönül gözü ve
gönül kulagi acilmasi gerekirki hikmetide görsün ve ögrene bilsin.
Gökkatlari gösterilsin vs.
Bunlar suan konumuz degil, konu sadece "ve" eklemi, konumuz mülaki,
üstelik bu ayettede görüldügü gibi bütün bu seyleri kendimizde
ögrenemeyiz, ALlah resuller beas etmis, onlar bize bunlari ögretsin
diye, onlari görevli kilmis ama buda simdiki konumuz degil...
Bunun gibi “ahirete ve bize kavuşmaya” demek “Ahirete, bize kavuşmaya” demektir.
Ister Ahirete ve Bize olsun, ister Ahirete, Bize olsun... Allah ile ahiret bir degildir ki ?
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tardu-kaan Yazdı:
Taner
Ankebut suresinin 5 nci ayetini tek başına okursan evet kardeş senin dediğin sonuç çıkar. Ama 4 ncü ayet ile beraber okursan
Ankebut 4 - Yoksa kötülük yapanlar, bizden savuşup kurtulacaklarını mı sandılar? Ne fena hüküm veriyorlar!
Ankebut 5 - Her kim Allah'a kavuşmayı arzu ederse, elbette Allah'ın belirlediği ecel muhakkak gelecektir ve O, işitir, bilir.
Şimdi okuduğun zaman göreceksin ki gene haşr kast ediliyor. Burada kast edilen şu :
Ben öleceğim. Ölünce Rabbimin huzuruna çıkıp hesap vereceğim. Hasenelerimin karşılığını da cennet ve cemalullah ile alacağım.
nedemek hasretmek ortaya cikiyor ? Ankebut 4'düde buraya eklemekle hala
benim dedigim cürümez kardesim, dilemek, arzu etmek hala ayette yaziyor
ve dileyenler icin , ALlah o gün gelecek diyor.. Bir düsün bakalim
neresi cürüyormus ?
tardu-kaan Yazdı:
Soruyu yanlış soruyorsun. Allah Rasulu Errefikil ala diyerek
Habibine kavuşmayı arzu etmedi mi son anında ? Üstelik de vefat anında
söylemedi mi bu sözü ?
Bu carptirma degildi ne simdi ? Son aninda diye nereden uyduruyorsun,
konu bu degilki ? Konu genel bir konu, son aninda dileyenin arzusu
kabul edilecek , son aninda dilemeyenin arzusu ise kabul edilmiyecek
öylemi ? Arzu edenler oldugu zaman o gün gelir diyor ayet dikkatini
cekerim...son nefeste degil, son nefeste sen dilesende dilemesende
zaten öleceksin ne alaka ???
Şimdi insaf ve izan ve vicdan bu sözü söyletmez. Bir önceki
cevaplar da kendinde kabul ettin ki bir ayette lika kelimesi ile haşr
kast ediliyor . İki ayette de lika ile haşrın kast edildiğii ben
ispatladım.
O zaman Allah orada niye haşr kelimesini kullanmadı ? raciun
kelimesini de kullanmadı ? O zaman Kuran da çelişki var demektir ve her
şey açık değil demektir.
Bak canim kardesim bunlari yapma dürüst olalim ikimizde, ben sana likai
sirf ölümden sonraki ulasma oldugunu demedim... bu benim iddam degildi,
2 iddayi yazdim ben önceki yazimda, senin ve benim iddam neymis onlari
yazdim...ve benim iddami cürütemedin, tekrar oku iddalar neymis, likai
iki ayette ölümden sonraki dönüs olabilir bunu zaten ben inkar etmedim,
kabul ettim...zikiride Allah bircok anlamda kullanmis dedim veya
resulude bircok anlamda kullanmis...iddalara iyi bak ona göre yaz yine
!!! Benim iddami cürüte bilmen icin her iki dönüsün degilde sirf
ölümden sonraki dönüsün oldugunu ispatlaman gerekir. 2 ayette likai
yazmasina ragmen ölümden sonraki dönüs oldugunu ispat etmekle degil,
böyle bir iddada ben bulunmadim!!!
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aslında Son Nebinin son anında yazdığım alıntı seni tümden çürütüyor . Ama fazla ısrar etmiyorum. Hepsini toptan değerlendirelim. Bu başlık yerine yeni bir başlık açalım. Orada yeni bir konu üzerine gidelim. Bırakalım da madem her ikimiz de bu hususta söyleyeceğimizi söyledik . Artık karar forumu izleyenlerin olsun. Ama şimdilik buraya bir mim koyalım ve başka bir mevzuya geçelim.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tardu-kaan Yazdı:
Aslında Son Nebinin son anında yazdığım alıntı
seni tümden çürütüyor . Ama fazla ısrar etmiyorum. Hepsini toptan
değerlendirelim. Bu başlık yerine yeni bir başlık açalım. Orada yeni
bir konu üzerine gidelim. Bırakalım da madem her ikimiz de bu hususta
söyleyeceğimizi söyledik . Artık karar forumu izleyenlerin
olsun. Ama şimdilik buraya bir mim koyalım ve başka bir mevzuya
geçelim.
Bu konu kapandimi simdi ? Ohalde verdigimiz sartlara uyulmasi gerekmiyormu ????
Alıntı:
Mertçe ben burada yanlış düşünüyormuşum denilecek.
Bu cümle daha söylenilmedi, forum bizi ilgilendirmiyordu, biz ikimiz konusuyoruz!
1.Senin son Nebinin son aninda dedigi hangi ayette var? Ayetlemi
cevapladin, üstelik bunun nekadar ters bir düsünce oldugunu acikladim,
ki zaten ayetle yapilan bir idda da degil bu! Nebi öyle demis olsa
bile, herkez ölüm aninda diliyormu ölmeyi, daha cok korkmuyormu ölümden?
2. Hud 29 neoldu
3. diger ayetleride yazayimmi ?
ulasmayi dilemeyen hüsrandadir,
ulasmayi dilemeyen sirktedir
ulasmayi dilemeyen takva sahibi degildir
ulasmayi dilemeyen Allah'a kul degil seytana kulluk yapar?
vs. vs.
bütün bunlar ölümle ilgili ola bilirmi ????????
Bence bu konu daha kapanmadi, sartlarimizi hatirla, ikimizden biri o mertligi yapana kadar konu devam etmesi gerekir !!
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Dostum ben sen daha önce ölmeden önce ölünüz hadisini kullandığın için bu sözü naklettim. Peki devam edelim de son kısmı anlamadım. Şimdi bir ulaşmak var da bir de ulaşmayı dilemek var öyle mi ?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma