HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ŞEFAAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Selam,

1. Zannediyor musunuz ki şefaat yok diyenler bu ayetleri görmedi?

2. Siz de mutlaka bu konudaki diğer ayetleri görmüşsünüzdür. Onlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

3. İlk yazdığınız ayet olan Bakara 255 den bir önceki ayete de (2/254) bakar mısınız?

Eğer Kur'an'da bu konuda sadece verdiğiniz ayetler olsaydı muhtemelen ben de sizin gibi düşünürdüm. Ama elimi kolumu bağlayan çokça ayet var.

Selamlar.


__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

Allah, inkar edenlere, Nûh'un karısı ile Lût'un karısını örnek gösterdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki salih kişinin nikahları altında bulunuyorlardı. Derken onlara hainlik ettiler de kocaları(nuh ve lut), Allah'ın azabından hiçbir şeyi onlardan savamadı. Onlara, "Haydi, ateşe girenlerle beraber siz de girin!" denildi. (tahrim 10)

 

Allah, iman edenlere ise, Firavun'un karısını örnek gösterdi. Hani o, "Rabbim! Bana katında, cennette bir ev yap. Beni Firavun'dan ve onun yaptığı işlerden koru ve beni zalimler topluluğundan kurtar!" demişti.(tahrim 11) 

 

tahrim 10.ayette lut ve nuh karılarından hiçbirşeyi savamadılar ne demek? yani onlar şefaat etseydi bunlara yararı dokunurdu oluyor.

İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn 

bunun açıklamasını iyi oku her zaman okuduğun fatiha suresinden bu ayet. ayetin manası yanlız senden yardım dileriz yalnız sana ibadet ederiz demektir. yetiş ya muhammed, yetiş ya ali, yetiş ya gavs değil. Allah ile beraber ortaklar edinmeyin denilmiyor mu? ee sen kulları araya sokarsan dini nasıl Allah(c.c.) a has kılmayı düşünüyorsun?



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

savasen Yazdı:
Selam,

1. Zannediyor musunuz ki şefaat yok diyenler bu ayetleri görmedi?

2. Siz de mutlaka bu konudaki diğer ayetleri görmüşsünüzdür. Onlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

3. İlk yazdığınız ayet olan Bakara 255 den bir önceki ayete de (2/254) bakar mısınız?

Eğer Kur'an'da bu konuda sadece verdiğiniz ayetler olsaydı muhtemelen ben de sizin gibi düşünürdüm. Ama elimi kolumu bağlayan çokça ayet var.

Selamlar.

selam,

1. görselerdi böyle konuşmazlardı...

2. diğer ayetler müşriklerle ilgilidir...

yani bütün kafir ve münafıklar ahirette hiç bir şefaatçi bulamayacaklar.... ve kaybedecekler...

kısaca elini kolunu bağlayan ayet yok..

zannettiğin o ayetler kafirlerle ilgili....

bütüncül bak ayetlere anlarsın...

özetle;

şefaat izni varsa, (ki Allah (cc) var diyor kur an da) mümine şefaat var ahirette...

esenlikler...:):):):)



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

öyle  olmasaydı eğer,

Allah teala Kuran-ı kerim'de şefaatle ilgili olarak "izin verdikleri" ve "izin verilenlere" der miydi hiç????

bu terimleri kullanır mıydı hiç???

demek ki bir izin konusu var.. bunu iyi anlayalım derim...

öz burada.... (şekil ise başka yerde..)

esenlikler....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

bembeyaz Yazdı:

öyle  olmasaydı eğer,

Allah teala Kuran-ı kerim'de şefaatle ilgili olarak "izin verdikleri" ve "izin verilenlere" der miydi hiç????

bu terimleri kullanır mıydı hiç???

demek ki bir izin konusu var.. bunu iyi anlayalım derim...

öz burada.... (şekil ise başka yerde..)

esenlikler....



Evet bu konuyu çözerseniz meseleyi daha kolay anlayacağınızı umarım. Arapça olan izin kavramını türkçeleşmiş haliyle düşünerek ayeti anlamaya çalışırsanız meseleyi anlamanız çok kolay olmayacaktır. Önce izin kelimesinin anlam alanına bir bakmanızı öneririm.

İzin konusunu çözerseniz umarım şefaatin olmadığını da anlarsınız.


__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

bembeyaz Yazdı:

savasen Yazdı:
Selam,

1. Zannediyor musunuz ki şefaat yok diyenler bu ayetleri görmedi?

2. Siz de mutlaka bu konudaki diğer ayetleri görmüşsünüzdür. Onlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

3. İlk yazdığınız ayet olan Bakara 255 den bir önceki ayete de (2/254) bakar mısınız?

Eğer Kur'an'da bu konuda sadece verdiğiniz ayetler olsaydı muhtemelen ben de sizin gibi düşünürdüm. Ama elimi kolumu bağlayan çokça ayet var.

Selamlar.

selam,

1. görselerdi böyle konuşmazlardı...

2. diğer ayetler müşriklerle ilgilidir...

yani bütün kafir ve münafıklar ahirette hiç bir şefaatçi bulamayacaklar.... ve kaybedecekler...

kısaca elini kolunu bağlayan ayet yok..

zannettiğin o ayetler kafirlerle ilgili....

bütüncül bak ayetlere anlarsın...

özetle;

şefaat izni varsa, (ki Allah (cc) var diyor kur an da) mümine şefaat var ahirette...

esenlikler...:):):):)



Yanlış anlamadıysam içinde izin geçen ayetlerin mü'minleri geçmeyenlerin de kafirleri ilgilendirdiğini söylüyorsunuz.

Ben de size içinde izin geçen ayetlerin bağlamlarını tekrar gözden geçirmenizi söylemek durumundayım.

Bakara 254' ten bahsetmemişsiniz. Yorumunuzu alabilir miyim?


__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

baybora Yazdı:

selam savaş kardeş, aşağıdaki ileti size ait çok yerinde bir tespit:

"Bahsettiğiniz anlamda bir şefaat anlayışı benim açımdan anlamlı değil. Ben de her beşer gibi günah işlemiş biriyim. Dolayısı ile masum değilim. Günahlarımın bağışlanmasını yalnızca Yüce Allah'tan bekliyorum. O beni bağışladıktan sonra eğer söylediğiniz gibi kurtuluş belgesi verecekse bir keçinin boynunda asılı olarak da gelse problem değil.

Okuduğum kitap bana ahirette şefaatin olmadığını söylüyor. Hem de kesin bir dille. Din gününün maliki yalnızca Yüce Allahtır. O gün emir yalnızca Onundur. O gün Ondan başka kimseden hiçbir beklentim yoktur. Peygamberlerinse o gün halklarına şahitlik yapacaklarını biliyorum."

Bakara suresindeki Ayet-i Kerimeler "şefaat" anlayışına son noktayı koymuştur. Ama Mushafı okumaya Fatiha'dan başlar ve notlar alırsanız olacağı budur. (Yöntem :) )   

Peyamber(a.s)'ın bir de "günahkarlara" şefaat edecek gibi bir anlayışa sormak lazım, hangi "günahlara"? Lütfen bu günahlar Kur'an'ı Kerim'den, onun terminolojisinden örnekler olsun. Şöyleki,

"İtikada konu olacak naslar"; "hem subuti hem de delaleti katti" olmalıdır",  özellikle "gaybi" bir alan için.  

İsa(a.s)'ın da kavmi ve takipçileri için söyledikleride anlamlıdır. (5:109-110) (lütfen bu diyaoloğu Muhammed(a.s) olarak okuyun) 

Biz yalnız O'na sığınırız ve yalnız O'na kulluk ederiz.

selam ve dua ile,

rıdvan



Selam baybora / Rıdvan kardeşim,

Katkınız için teşekkür ederim. İsa'nın (A) sözleri gerçekten tekrar tekrar okunmalı.


__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

bakara, 254.

 

"Ey iman edenler! Kendisinde artık alış-veriş, dostluk ve kayırma bulunmayan gün (kıyamet) gelmeden önce, size verdiğimiz rızıktan hayır yolunda harcayın. Gerçekleri inkar edenler elbette zalimlerdir.

buradaki şefaat kavramı "kayırma" anlamındadır... yani "torpil" yok demektir...

diğer bazı ayetlerde geçen şefaat ise; "belirlenen ödülü takdim" anlamındadır...

ödülü belirleyen ve izni veren Allah tır....

ödülü izin verilenlere takdim eden ise peygamber veya salih bir kuldur...

 veya şehittir.. veya sıddıktır.... veya nebidir.... (farketmez...)

evet... aynı kelime farklı ayetlerde farklı anlamda kullanılır.. bu kural bütün dillerde vardır..

sizlerin yanılgısı işte burada..

arapça bilmediğiniz için bu böyle...

kısaca işi uzmana bırakmak gerek...

sevgiyle.... ::)::):))::)::)::)::)

 

esenlikler......



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

değerli bembeyaz ...

kayırma torpil iltimas anlamında bir şefaatin olmadığında sanırım hemfikiriz...

kimse kimse için bir kayırmaya torpile yada iltimas geçmeye aracı olamayacak...

bizim hakkımızdaki son karaı ve hükmü yalnızca yüce yaradanımız verecek...

onun hükmü verildikten sonra bunu engellemeye kimsenin gücü yetmeyecek...

yani bir suçlu hakkında yüce allah cezalandırma kararı verip de bir başkası mesela hz peygamber gelip bu cezayı kaldıramayacak...

kimsenin böyle bir yetkisi ve gücü yok...


yüce allahtan daha merhametli ve adil başkaları var da onun elinden bizi onlar mı kurtaracak...

işte bu anlamada bir şefaatten bahsediyoruz ve böyle bir şeyin olamayacağından...

sanırım sizde böyle düşünüyorsunuz...


öte yandan kurtuluş müjdesinin yada bir ödülün verilmesi anlamında ki bir şefaatten bahsediyorsunuz...

şefaatin bu anlamda kullanıldığı her hangi başka bir yer bilmiyorum...

bir arkadaşın dediği gibi benim ödülümü bir keçinin boynuzuna ytakıp öyle verseler bile havalara uçarım...

illede benim ödülümü bir peygamber versin diye şefaat dilemek çok mantıklı bir şey gibi gelmiyor bana...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

  Bakara 255:

Allah!...

Başka tanrı yok, ancak O!

Daima yaşayan, daima duran/tutan hayy u kayyum O!

Ne ğaflet basar O’nu, ne uyku…

Göklerdeki ve yerdeki hep O’nun!

Kimin haddine ki O’nun izni olmaksızın huzurunda şefaat edecek?

Onların önlerinde ne var, arkalarında ne var hepsini bilir;

Onlar ise O’nun dilediği kadarından başka ilm-i ilahîsinden hiçbir şey kavrayamazlar.

O’nun kürsisi bütün gökleri ve yeri kucaklamıştır,

her ikisini görüp-gözetmek O’na bir ağırlık da vermez.

O öyle ulu, öyle büyük ve azametlidir.!  (ELMALILI HAMDİ YAZIR)

Allah bu sıfatlarını, “Kimin haddine ki O’nun izni olmaksızın huzurunda şefaat edecek?” cümlesinden öncesinde ve sonrasında ne diye saydı, şefaat izninin varlığını mı yokluğunu mu vurgulamak için? Buradaki soru icabî değil inkarîdir. Yani şefaatin varlığını değil de yokluğunu vurgulamak içindir: İşte böyle bir Allah; hiç kimseye, hiçbir güce ve hiç bir şeye ihtiyacı olmayan bir Allah!… Nasıl O’nun şefaatçileri olabilir ki! Kuran’da, birine / birilerine şefaat izninin verildiğine / verileceğine dair bir tek ayet var mıdır? Allah kime şefaat izni vermiş? Hiç kimseye. Sözüm ona kimi uzmanlar O’nun adına birilerine şefaat izni veriyorlar! İşte kelimeyi yerinden oynatmak; manayı çarpıtmak budur. İşte Ben-i İsrail bunu yaptı! Allah söylemlerinde kendi kendisiyle çelişir mi hiç? Allah, bütün şefaatin kendisine ait olduğunu, o gün başka hiç kimsenin şefaat edemeyeceğini, şefaatin ancak kendisinden razı olduğu, izin verdiği kimseye fayda vereceğini söylüyor. Dikkat edin ilgili ayetlerde izin, şefaat edilecek içindir, şefaat edecek için değildir.

Allah izin verirse,  delil olarak ileri sürdükleri Meryem 87, Taha 109, Enbiya 28, Sebe 23, Necm 26 ayetleriyle devam edecek. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats