HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Hüseyin Atay’a göre namaz vakitleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

namazın 5 vakit olduğunun kuranda tesbiti:
nisa.
103. Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.

hud.
114. Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür. 

gündüzün iki ucunda akşam ve sabah namazı bir kısmında da yatsı namazı vardır.üç vakit.
akşam+yatsı+sabah(tan ağarırıken kuranı oku)=3 vakit.

isra.
78. Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.

güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır.sabah namazı tekrar edilmiştir.
ikindi+sabah(tan ağarırken)=2 vakit.

taha.
130. Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da tespit et ki, hoşnutluğa erebilesin

güneşin doğmasından önce sabah namazı batmasından önce ikindi namazı geceleyin yatsı namazı,gündüzün yanlarında akşam ve öğle namazı kılınacak..''gündüzlerin yanları''çoğul olduğu için aşkam ile öğle kastediliyor.

öğle+ikindi+akşam+yatsı+sabah=5 vakit.

gündüzün namazları öğle ve ikindidir.ötekiler güneş olmadığı zaman kılınırlar.buna göre gündüz deyince öğle ve ikindiyi anlamak gerekir.

''ey inananlar çocuklarınızdan ergenlik çağına ermiş olanlar üç vakitte sabah namazından önce,öğle sıcağında soyunduğunuz vakit ve birde yatsı namazından sonra yanınıza girecek oldukları zaman üç defa izin istesinler.''

akşam+sabah+öğle+ikindi=4 vakit.

''akşamladığınızda ve sabahladığınız vakit öğleyin ve ikindi vakitlerinde,Allah bir ki göklerde ve yerde hamd ona mahsustur,tesbih edin namazı kılın.''

akşam+sabah+öğle+ikindi=4 vakit
tur.
48. Rabbinin hükmüne sabret! Kuşkusuz, sen bizim gözlerimizin önündesin. Kalktığında, Rabbinin hamdiyle tespih et!

49. Gecenin bir bölümünde ve yıldızların ardından da O'nu tespih et!

bu  3 vakit açıkça belirlenmemiştir, o zaman yukarıda geçen 5 vakitten ayrı 3 vakit namaz daha ortaya çıkabilir,çünkü kalktığı vakit kılacağı namaz sabah namazı olmayabilir,insan sabah namazının vaktinden önce ve sonrada kalkabilir..bu kalkış zamanı sanki keyfe bırakılmış gibi kolay görülebilsede sabah namazından başka fazla bir namaz yükleyeceği için namazları çoğaltır ve işi daha zorlaştırır,bunun sabah namazı olarak kabul edilmesi kolaylık ve uygun olur,gece namazı yatsı olsun ama yıldızlar sönerken kılınması emredilen namaz gene tayin edilmeye muhtaç kalmaktadır..bu gece yarısı(teheccüd)namazı olamaz..o özel olarak kuranı okumaktır...

kaf.40. Gecenin bir kısmında ve secdelerin arkalarından O'nu tespih et!

sabah+ikindi+akşam+yatsı=4 vakit.

güneşin doğuşundan önce;(a)sabah namazı,batışından önce(b)ikindi namazı geceleyin(c)akşam namazı farz oluyor.

secdelerden maksat bir kaç rekat namaz ki bu da akşam namazdır,akşam namazı 3 rekat olduğu için secdeler çoğul kullanılmıştır.

al_i imran.
Rabbini çok an. Akşam-sabah tespih et."

zikir+akşam+sabah=3 vakit.

kuranda tesbih etmek,namaz kılmak anlamında kullanılmıştır.
tesbih:tenzih,tazim etmektir.bu anlam en çok namazda gerçekleşir,burada zikrin zamanı belirlenmemiştir.

müzzemmil.
1. Ey giysisine bürünüp yatan!

2. Geceleyin kalk! Kısa bir süre hariç,

3. Gecenin yarısını ayakta ol yahut bundan biraz eksilt!

4. Yahut buna biraz ekle! Ve Kur'an'ı ağır ağır, düşüne düşüne oku!

müzzemmil.
6. Şu bir gerçek ki, yeni bir oluşa koyulmak üzere geceleyin kalkan, yer tutma bakımından daha güçlü, söz bakımından daha etkilidir.

7. Kuşkusuz, gündüz boyu senin için uzun bir dolaşma/yoğun bir uğraş vardır.

8. Rabbinin adını an ve tüm benliğinle O'na yönel!

bakara.
238. Namazlari ve orta namazi koruyun. Tam bir saygiyla Allah'in huzurunda kiyam edin.

239. Bir korku ve endise duyarsaniz yürüyerek veya binit üzerinde kilin. Güvene kavustugunuzda bilmediginiz seyleri size ögrettigi sekilde Allah'i zikredin.

öğle+ikindi(orta namaz)+akşam+yatsı+sabah(orta namaz)=5 vakit.

yukarıda alınmış olan ayetlerin açık manaları ile 5 vakit namaz sabit oluyor ayrıca belli zamanlarda kuran okumak,Allahı zikretmek ve tesbih,tenzih etmekte emredilmektedir,bunlarda farz sayılır çünkü Allahın emridir,onları namaz olarak anlayıp namaz kabul edilirse namazların vakitleri çoğalır..namazıda 5 vakte hasrettiği için müslümanlara büyük kolaylık amaç edinmiştir,belirli şey daima kolaydır,insan ne yapacağını bilir.belli olmazsa şaşırır,ne yapacağını bilemez.

KURANDAKİ İLKELER..HÜSETİN ATAY.

selametle



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam...konuya devam..

kula namaz farzdır..ancak hayatta yapılacak bütün kuran emirleride farz ibadetlerdir.beş vakit namaz;sabah öğle ikindi akşam ve yatsı namazları kuranın kerimin içinde görüldüğü gibi değişik yerler serpiştirilerek zikredilmektedir..bazen ikisi bazen üçü bazen dördü bir arada değişik bir ifade ve uslupla anlatılmaktadırlar..bunları üst üste topladığımız zaman 5 vakit yapmaktadır..aslında kronometre ile zamanları saniyesi saniyesine tesbit edilecek olursa 5 vakitten çok namaz ortaya çıkabilir...ancak hz peyganber kuranı kerimin hem sözü hem fiili ile tefsir etme ve yorumlama hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir..sözü ve fiili ile namazın 5 olduğunu açıklamıştır..onun için 5 vakitten fazla namaz farz değildir..

bundan dolayı cuma namazından sonra  öğle namazını kılmak caiz ve meşru değildir..5 vakit farz namaz insana ibadet için yeter..yoksa cenabı Hak daha fazlasını farz kılardı.

kuranda zamanı ve yeri bildirlmeden yolda ayakta yatakta ve oturarak yapılabilecek zikir ve tesbih etmenin bir faydası,insan boş olduğu ve başka şey yapamayacağı zaman,Allahı anması ve tesbih etmesidir ki,insanın ruhunu arıtır Allaha bağlar ve yanlızlıktan kurtarır..ancak bu  zikir ve tesbih etmeyi sayıya bağlamamalıdır,zira saymalka meşgul olur..sayıyı bitirmek için canı sıkılır ve bırakır...bunu keyfine durumuna ve zevkine göre saymadan,zevkle yapmalıdır..hz peygamber ''kuran okurken usandığınız ve bıktığınız zaman bırakın ve kalkın demiştir..bunun en iyi tedbiri,zikri sayıdan, belli zaman ve mekanda yapmaktan çıkarmaktır...

sayıya yere ve zamana bağlamak kurana aykırıdır insanı sıkıntıya sokar...

ders dinlerken cebinde tesbih çekenler ve sayıyı tamamlamaya çalışanlar çok gafil ve düşüncesiz kimselerdir..bu gibiler dersi anlamaz ve Allahın adını anmaktan zevk alamaz..bir misaldi sadece...

H.ATAY KURANDAKİ İLKELER





__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam...

şu namaz vakitleri meselesinin sanırım ortak ve doğru bir sonuca ulaşması gerek..
sayın hanifdostlar...Hüseyin Atay'ın bu yorumları için,düşünceleriniz nelerdir?



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Özben
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Özben

  Selam

 Farz namazları cemaatle kılınmasındaki özellik: İnsanların birbirleriyle tanışıp çeşitli sosyal etkinlikler de bulunması, kaynaşması ve sosyal bütünlüğün oluşması için faydalı katkıları olan vede Allah'a yönelişte daha çok şevkimizi artırıcı yönü vardır.

 Bu açıdan düşünecek olursak öğlen dinlenmesi ve uykusu uyğun görüldüğüne göre,hem namaz vakti hem dinlenme zamanı olması toplanma ve bir araya getirici özelliğini yok etmezmi?

 Namazlar vakitleri içerisinde yapılmaları gerektiğine göre başlangıç ve bitiş zamanları belirgin olmalıdır.Bu konuyu hanif ilahiyatcıların işi olarak görüyorum. Allah ilmimizi artırsın. 



__________________
Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Yukarı dön Göster Özben's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Özben
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

          Efrayim

         Sevgili Katılımcı

          Hüseyin ATAY; Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek namaz kılmamızı emreden ayeti , konusuna taşımış,

          Bu ayetin, hiç bir bahanenin, günlük namazın kılmamızı engelleyemeyeceğinin ve erteleyemeyeceğinin açık bir işareti olduğunu düşünüyorum.

           Bu ayet burada dururken...

            Diyanetin fetvası:

           Namazın farzlarından birisi de kıyamdır. Kıyam ayakta durmak demektir. Durmak yürümenin zıddıdır. Yürüyerek namaz kılındığı zaman kıyam olmaz. Dolayısıyla yürüyerek namaz kılınamaz.

          Bence bu açık çarpıklık, ayete farklı anlam yükleme ortada dururken, namaz vakitleriyle uğraşmak enazından hafifliktir.

           Sevgi ile, 

         

       

             

          

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Huysuz Melek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Huysuz Melek

Kuranda benim anladigim ve yaptigim arastirmalara gore sadece ve sadece iki vakit yani gunun iki tarafinda olan ve Kuran da gecen iki vakit namaz var. 3 vakit bir zorlama ile cikariliyor.

Gun dogumu ve gun batimida kilina namaz.

Yukarı dön Göster Huysuz Melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Huysuz Melek
 
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_

selam olsun sizlere

bu çalışmayı yapan arkadaşımıza şunu sormak istiyorum..şöyle bir yorum yapmış

(((taha.
130. Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da tespit et ki, hoşnutluğa erebilesin

güneşin doğmasından önce sabah namazı batmasından önce ikindi namazı geceleyin yatsı namazı,gündüzün yanlarında akşam ve öğle namazı kılınacak..''gündüzlerin yanları''çoğul olduğu için aşkam ile öğle kastediliyor.)))

 

bu ayetin orjinalinde sanırım tesbih et geçiyor....

peki namaz kılmayı nereden çıkardık....salatı ikame diye bir ibare var mı.. varsa nerede...

salat kelimesi bir çok türevleri ile kullanılınca dua,yardım,destek,bağlılık gibi anlamlara geliyor..ikame fiili ile de namaz kılmak oluyor. peki salatı ikame etmek nedemek o halde..

ayette tesbih et geçiyor

Resulüm!) Sen, onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce de batmasından önce de Rabbini övgü ile tesbih et; gecenin bir kısım saatleri ile gündüzün etrafında (iki ucunda) da tesbih et ki, sen, Allah'tan hoşnut olasın, (Allah da senden!).

-- kuran bir bulmaca kitabı mıdır ki bu kadar karışıklığa mahal veriyor.

salat ise salat tesbih ise tesbih...

salatı ikame etmek...bağlılığını yerine getirmek mi namaz kılmak mı?

tesbih etmek allahı anmak mı namaz kılmak mı?

bir insan namaz kılarken allahı anıyorsa bağlılığını yerine getirirkende allahı anar..

tesbih,salat,ikame fiiilerini nasıl anlıyacağız... da kuranda yerine göre böyle kullanılmıştır diyeceğiz..

????????????????

kuran apaçık ise neden herkes salat üzerinde namaz üzerinde bu kadar tevile gidip ayetleri zorluyor...

önemli olan namazı 5 yada 3  yada 2 vakit kılmak değil....önemli olan bunu kimin emrettiği...!!!!!!!!!!!!!!!

ben 5 vakit kılarken allahın emri diye kılıyorsam sorun yok...

ama 5 vakiti bana alimler içtihad yaparak kıl diyorsa o zaman ben alimlerimi rab edinmiş olmaz mıyım?

kimin emridir 5 vakit..allahın mı alimlerin mi..

peygamberde allahın emrini yapıyorsa ki öyle...o zaman kuran neden bu konuda insanları bir tevil etme yarışına sokuyor?????????

selametle....



__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_

Eyw...sağolasın..

ancak ''dilediğini/dileyeni''diye mealini görünce oturup Allaha şükrediyor ve ağlıyorsun..sevinç içince kurana daha sıkı sarılıyorsun..

bu çeviriyi cevremde de mealle uğraşanlar yapmıştı..bunun farkında olmak güzel...hüseyin bey de cok güzel değinmiş bu ayrıma demekki.

meali varsa nereden adinebiliriz...yada kendisinin yazıları varsa nereden bulabiliriz...

 

saygılar...selametle



__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
RAD_
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Finland
Gönderilenler: 55
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RAD_

Eyw..muvahhit....

bende kitap yurdundan araştırdım bir kaç kitabıda var...satışa çıkınca haber verecekler...temin edicem inş..

selametle kal..



__________________
Furkan Suresi Ayet 30...
Yukarı dön Göster RAD_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: RAD_
 
yalnız_kürt
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 155
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yalnız_kürt

muvahhit Yazdı:

bizlerin arapça bilmemesinden dolayı takılıp kaldığımız noktalara, arap diline hakim kişilerin yaptığı yorumlara güvenmekten başka yol yoktur

 

---

 

biz kuranı arapça bilenlerin ve çevirilerini yapan kişilerin çevirilerinden hareketle hep yola çıkıyoruz..aslında kurandan yola çıkyoruz derken türkçeye çevrilmiş meallerden bahsediyoruz...

 

---

 

sorunda burada başlıyor..tesbih salat mı yoksa salat tesbih mi..vs vs..bu uzayıp gidiyor..örnekle;türkçeyi ana dili gibi öğrenmiş ancak mecazlarda zayıf kalmış kişiye;hemen uza şuradan, dediğinizde o kişi önce hemen ile uzamak kelimelerinin manaları nedir diye bakıyor

 

---

 

kişiler kuran ne diyor derken aslında ali yada velinin anlamlandırdığını anlamaya çalışıp Allah ne dedi diye oradan anlamaya çalışıyorlar..bizim yada benim arapça öğrenmek gibi bir şansım olmamasından dolayı,mecburen meallerin içinde en akla mantığa uygun olanını seçip onu uygulamaya çalışıyoruz..ve haliyle kuran derken aslında yorumlara tabi oluyoruz..

 

güzel tespitler

bir çok müslüman maalesef bu problemlerle karşı karşıya

bu problemleri yaşadım/yaşıyorum

Konuyla ilgili Mehmet Yaşar Soyalan'ın değerli bir çalışmasını öneririm.''Kuran Meali Okuma Klavuzu'' kitabında zihnimde oluşmuş bir çok soruya cevap buldum.Okuyanların çokça faydalanabileceği bir kitap.

Bir de Toshihiko İzutsu'nun ''Kuranda Allah ve İnsan'' isimli kitabı var.Bu da çok faydalı bir kitap.Mutlaka yararlanmak gerek.

Allah bildiklerimizle amel etmenin mükafatı olarak bilmediklerimizi de öğrenmeyi nasip etsin.

Yukarı dön Göster yalnız_kürt's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yalnız_kürt
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats