Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ama haddini bilmezse, lahmu hınzır'ın tartışmasız anlamına rağmen bunu tartışma, tereddüt konusu yapar ve buradan bir safsata üretir.. Milletin dînine, imânına, ihlâsına ve de aklına virüs bulaştırır... Bu sitede bu virütik yaklaşımların bin türlüsünü görmedik mi???
Bravo semazen!
Meseleyi hallatmişsin. Biz bu kelimenin gerçekten ne anlama geldiğini öğrenmek istiyoruz, sen bunu haddini bilmemek, safsata üretmek diye mi anladın?
Bravooo! Bırrrrrraaavvvooo!
Sn. Rehber02,
Özür dilerim; ancak konunun bütünlüğü içinde kurduğum cümlelerin yanlış anlaşılabileceğini ve üstünüze alınacağınızı düşünmemiştim.. Çok net olarak, sizin alıntı yaptığınız sözlerim N. Çelik hakkındadır.. Sizin, bilmediğiniz bir konu hakkında öğrenme maksadıyla soru sormanız ve doğru cevaba ulaşmaya çalışmanız için elbette sözümüz olamaz...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Semazen Yazdı:
savana Yazdı:
Allah bir emri veya yasağı NEDEN koyduğunu kuranda bize açıkca belirtmemişse bu yasak yada bu haram şundan dolayıdır,Allah bunu şu niyetle koymuştur, demek kulun haddine düşmez.
Bizlerin emir ve yasaklar karşısındaki tavrımız okuduk iman,secde ettik demek şeklinde olmalıdır.
Oysa bu nedenlerin hiç biri kuranda yoktur Allah bize bunları bildirmemiştir.Öyleyse bulunan nedenlerin tümü Allah'a karşı yapılan iftiradır.Kabul edilemez.
Hepsi Allahın emirleridir ve şartsız koşulsuz uyulur iman edilir.
Değerli Savana,
Fontunu büyüttüğüm satırlarınızda yer alan vurgular çok yerinde! Müslümanların kâhir ekseriyeti için geçerli olması gereken fiilî bir şart bu.. Bu böyle olmalı!
Bununla beraber, bu siteye üye olan ve okuyan sayısız insan için ve hatta yukarıdaki satırların sahibi olan sizin için bile bu şarta uygunluk aradığımızda bunu bulamıyoruz... :) Yâni, siz dâhil birçok müslüman özellikle bu sitede böyle yapmıyor... Benden, lütfen muhtelif mesajlardan alıntılar yaparak örnek vermemi istemeyin.. Zannediyorum; şu cümlem yeterli olacaktır.. Aksi gerçek olsaydı; böyle bir site var olmazdı ve Savana da bu siteye üye olmazdı........ veya bu sitenin ismi "işittik itaat ettik" sitesi olurdu...
Kırmızı renkle belirginleştirdiğim satırlarınıza gelince, bu görüşlerinize katılmak mümkün değil; özür dilerim.. Yâni, "kullun haddine düşmeyen ve Allah'a iftira" olarak yaptığınız değerlendirmeden bahsediyorum.. Bilemiyorum; belki de farklı bir şey anlatmaya çalışıyordunuz da maksadınızı aştınız.. Çünkü, siz bu ifâdenizle farkına varmadan ilmin yolunu kapadınız..
Sözün özü, ben aklediyorum diyerek zırvalamak hürriyetimiz nasıl yoksa, zırvalamaktan ilimle kendimizi korumamız nasıl mümkün oluyorsa; ilmen yetersiz kaldığımız hususlarda da ilâhi emre muhlisâne iman mükellefiyetimiz var... Öyle ya herkes mümin olabilir; bunun için üniversite diploması gerekmiyor... :) Ama herkesin sahip olduğu dininin âlimi olmasını bekleyemeyiz... Dolayısıyla, "kul" bu zâviyeden haddini bilirse, kazâra da olsa Allah'a iftira etmekten korunmuş olur...
Ama haddini bilmezse, lahmu hınzır'ın tartışmasız anlamına rağmen bunu tartışma, tereddüt konusu yapar ve buradan bir safsata üretir.. Milletin dînine, imânına, ihlâsına ve de aklına virüs bulaştırır... Bu sitede bu virütik yaklaşımların bin türlüsünü görmedik mi???
Selam,
N_S
Not: "Kalp Eğer Mühürlenirse" konusu yarım kaldı; inşaALLAH tamamlayacağız.. İlgililerden özür dilerim...
selam semazen
Kırmızıyla işaretleyip katılmadığnız görüşlerime ilişkin daha detaylıca açıklamalarda bulunayım.
Gerçi bir önceki yazımda detaylıca anlatmıştım ancak anlamadınız sanırım.
Bakınız neden ve niçini kuranda bizlere açıklanmayan emir ve yasaklara ilişkin insanların nedenler üretmesi ve bu nedenlere göre din inşa etmesi kabul edilemez.(Bu ,benim kurana ve bu dine bakış açımdan böyledir)
Domuz yasağına ilişkin verdiğim örnekler üzerinde düşününüz.Domuz falanca falanca sebepten haramdır diyen din alemleri bu sebeplere dayalı helal olan yiyecekleride haram etmişlerdir.
Domuz regl olur o yüzden pistir haramdır o halde midyede regl olur oda pistir haramdır yenmez,hükmünü getiren din alimlerinin ve bunu Allahın emri gibi dinden sayıp bu emre itaat eden kimselerin yaptığı şey şirktir.Haddi aşmaktır.
Allah süt kardeşle evliliği yasaklamış ,NEDEN? CEVaP;süt bağı kan bağı gibidir... o halde süt teyze ,süt hala süt amca ilede evlenmek haramdır hükmünün altında yatan gerçekte yine ALLAH SÜT KARDEŞLE EVLİLİĞİ NİYE YASAKLAMIŞ Kİ? sorusuna bulunan beşeri cevaplardır.Süt bağıyla akrabalığı icad eden hadisleri uyduran zihniyetin,NEDEN sorusuna bulduğu cevaplara göre bu icraatı yaptığı aşikardır.
Bu konuya ilişkin daha onlarca örnek yazabilirim ancak şimdilik gerek görmüyorum.
Bu sitede yapılana gelince; Dikkat ederseniz bu sitede genellikle tartışılan konular ayetlerin anlaşılması yönününde.Emir ve yasakların sorgulanıp neden sorularına cevap aranmamakta.Emir ve yasaklar hakkında neden bu emir var diye soran başlıklarda mutlaka olmuştur.Bu başlıklar altında benim tavrım yine aynı olmuştur.Burada yazıp söylediklerimin benzerlerini yazmışımdır.
Kuranla ilk tanışıp onu okuyup anlamaya çalıştığım dönemlerde bende bir çok kez neden bu yasak neden şu yasak diye sormuştum.Hatta dul kadınlar niye iddet süresi bekler diye başlık açıp soruma cevap aramıştım.
Şirk nedir ne değildir ayırdına varmış biri olarak mümkün olduğunca şirkten uzak durmaya özen gösteriyorum.Bu nedenle bu konuda mümkün olduğunca hasas davranıp insanları uyarmak gerektiğini düşünüyorum
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
rehber02 Yazdı:
Selam semazen,
N. Çelik le aranızda ne gibi bir problem olduğunu bilmiyorum ama mesajlarda mesajın kime yönelik olduğunu belirtebilirsek daha iyi olur diye düşünüyorum.
Yine de duyarlılığın için teşekkür ediyorum.
Vesselam.
Selam rehber
naci çelik'in bu iddiasına ilişkin bu sitede kendisine yönelttiğim sorular ve cevapların olduğu bir başlık vardı ancak şimdi hangi başlık hatırlamıyorum.
Naci çelik Bahsi geçen lehmü hınzır ifadesindeki hınzır kelimesinin arap dilinde domuz hayvanına verilem isim olmadığını ispatını yapmakla mükelleftir.
arap dilinde domuz hayvanı hınzır kelimesinin dışında başka bir adla anılıyormu?
örneğin türkçede biz köpek de deriz it de her ikiside aynı hayvanı tanımlayan isimlerdir.Araplar kuranın indiği dönem ve sonrasında hınzır yani domuz hayvanını başka hangi isimle anıyorlar(dı)?
cevap yok.
Arapların hınzır etinin pis denilerek kuranla yasaklanmasından sonra hınzır kelimesine bozuk pis anlamını yükleyip yüklemediklerini nereden biliyoruz?
Kurandaki domuz yemeyin ki o pistir. ifadesinden yola çıkıp ya olurmu domuz hiçte pis değil pis olsa domuz yiyen bunca millet var neden onlara bişey olmuyor? gibi sorulardan yola çıkıp domuz hayvanının ismini bozuk et olarak anlamlandırmak gibi mantık tuzağına düşmemek lazım.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Kırmızıyla işaretleyip katılmadığnız görüşlerime ilişkin daha detaylıca açıklamalarda bulunayım.
Gerçi bir önceki yazımda detaylıca anlatmıştım ancak anlamadınız sanırım.
Bakınız neden ve niçini kuranda bizlere açıklanmayan emir ve yasaklara ilişkininsanların nedenler üretmesive bu nedenlere göre din inşa etmesi kabul edilemez.(Bu ,benim kurana ve bu dine bakış açımdan böyledir)
Teşekkür ederim.. Maksadınızı şimdi daha iyi anladım..Tabii, size katılmadığımı söylemek durumundayım.. Dinde olmayanı dine katmak şeklindeki bir tersliğe elbette HAYIR! Ancak, dinden olanı bulup keşfetmeye, araştırmaya; bilinmezleri bilinir; görünmezleri görünür yapmaya; anlaşılmamışları anlaşılır kılmaya EVET!
Elbette, bu keşif/inkişâf faaliyeti yetkinlik ister.. Her müslüman önce yetkinliğinin sınırlarını bilmeli sonra Kurân fezâsında trafik kurallarını ihlâl etmeden yol almalı...
Savana Yazdı:
Bu sitede yapılana gelince; Dikkat ederseniz bu sitede genellikle tartışılan konular ayetlerin anlaşılması yönününde.Emir ve yasakların sorgulanıp neden sorularına cevap aranmamakta.Emir ve yasaklar hakkında neden bu emir var diye soran başlıklarda mutlaka olmuştur.
Forum hakkındaki gözlemlerimiz size ve bana farklı şeyler söylüyor..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma