Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allahın tek hüküm koyuculuğunu kabul ederler ama resulün sözlerini ayetler içinde gayri metluv vahiy gibi gösterip faturayı Allaha isnad ederler
ortada vahiy adına bir şey varsa o mutlaka resul tarafından zati belirtilirdi
"Ey Elçi! Rabbinden sana indirileni tebliğ et, eğer bunu yapmazsan onun elçiliğini yapmamış olursun" (Maide 5/67)
eğer bunu düşünerek yola çıkarsak vahiy adına ne varsa resul onu tebliğ etmekle memurdu lakin hadis ve sünnetin 100 ile 200 yy.sonra günümüze intikal etmesi bu iddialarını çürütecek konumdadır
ayrıca kur'an ın resul zamanında kitaplaşması ve ondan okuması ile süğnnet ve hadisin vahiy olmadığı bilinmelidir
Dediler ki: "Öncekilerin masallarıdır bu. Birilerine yazdırdı onu. O ona sabah akşam birileri tarafından yazdırılıyor." Şöyle söyle: "Onu göklerde ve yerdeki sırrı bilen indirmiştir. Kuşkusuz O, Gafûr'dur, Rahîm'dir." (furkan suresi 5-6)
bu bilgilere dayanarak hala kur'an ve sünnetin vahiy odaklı olduğunu isnad etmek sırf sadece kur'an erlerine galebe çalmak veyahut kandırabildikleri kişi kadar kişileri kandırması olarak bilinmelidir
velevki gayri metlu bir vahiy olsa idi resulün hata etmesi vahiy ile uyarılması kur'an da çelişki oluşturacak dı ama rabbimiz kur'an da resule uyarılara olarak ayetler indirmiştir
biraz şu sünnetçileri eleştirelim
Alıntı:
Kaldı ki, "Biz Kitap'ta hiçbir şeyi bırakmadık, açıkladık" âyetinde geçen "Kitap"tan maksat, Kur'ân değildir. Çünkü her şeyin sadece Kur'ân'da açıklanması imkansızdır. Dine ve dünyaya âit bütün hükümlerin ayrıntılarına kadar Kur'ân'da açıklanmış olduğu doğru değildir. Ve bunu hiç bir akl-ı selim kabul etmez.
37. Dediler ki: "Ona Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!" De ki: "Kuşkusuz, Allah bir mucize indirmeye Kaadir'dir. Fakat çokları bilmiyorlar."   ;
38. Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler. &nbs p;
39. Bizim ayetlerimizi yalanlayanlar, karanlıklara gömülmüş sağır ve dilsizlerdir. Allah, dilediği/dileyen kişiyi şaşırtır, dilediğini/dileyeni de dosdoğru yol üzerine koyar.
öncelikle kur'an kitab ilişkisine değinecek olursak şu ayet gayet net bir şekilde özetler
"Elif Lâm Râ, Bunlar, gerçeği açıklayan Kitabın ayetleridir. Biz, onu anlayasınız diye Arapça bir Kur'an olarak indirdik. Biz, bu Kur'an'ı sana vahyederek en güzel kıssaları anlatıyoruz. Oysa,daha önce sen bunlardan habersizdin." (Yusuf: 12/1-2)
ayrıca enam suresini 30 -60 arası oknnduğun beraber okluduğumuzda vurgunun kur'an olduğu açıkdır o psajda inkar ednlere mucize gösteriminden kur'ayetlerine kadar herşey bu pasajda
Alıntı:
Dinin tamamının vahiy olduğunu söyleyen İbni Kayyım da "zikr" kelimesinin sünneti de içine aldığı görüşünü benimser. (8)
yani zikri gayri metluva çeviriyorlar yukarıda gayri metluv vahyin olamayacağını olursa onunda kitab halie getirilp ondan okunacağı nı bildirmişdim ayrıca eleştirmeye gerek duymadım dostlarım
Alıntı:
Sünneti toptan inkar edenlerin inkarlarına gerekçe gösterdikleri bir başka âyet, "Bugün sizin için dininizi tamamladım"(Maide Suresi, 3) âyetidir. Âyette dinin tamamlandığı bildirildiği için, dinde bir eksiklik söz konusu olamayacağı şeklinde bir akıl yürütme ile sünnete gerek ve ihtiyaç olmayacağı sonucu çıkarılmaktadır.
Oysa bu âyette dinin tamamlanmasının sadece Kur'ân'la yapıldığını gösteren en küçük bir işaret bulunmamaktadır. Dinin tamamlanması, Kur'ân ve Kur'ân'ın yaşayan yorumu olan Peygamberimizin (sav) sünnetiyle yapılmıştır.
Diğer taraftan, dinin tamamlanması, müfessir tarafından farklı olarak yorumlanmıştır. Bu âyetle dinin esaslarının ve hükümlerinin tamamlandığını söyleyen müfessirlerin yanı sıra, (9) bu âyetten sonra da birçok hüküm âyetinin nazil olduğunu söyleyerek âyetten maksadın dinî hükümlerin tamamlanması olamayacağını savunan, dinin tamamlanmasından maksadın müşriklerin Mekke'deki hâkimiyetlerinin sona ermesi, Kabe'nin onlardan temizlenmesi, Kabe'yi ancak Müslümanların tavaf edebilmesi olduğunu söyleyen müfessirler de vardır. (10)
öncelikle söliyeblirim kur'anın teknik yapısı ile ilgili zerre bilgileri yoktur bunların çünkü kur'an öle bir kiyabki şimdi oldu gibi gösterir ama geleceği işaret eder bu konuda mutman olmak isteyenler hakkı yılmazın tebbet suresi tebyinine bakabilirler
Alıntı:
Oysa bu âyette dinin tamamlanmasının sadece Kur'ân'la yapıldığını gösteren en küçük bir işaret bulunmamaktadır. Dinin tamamlanması, Kur'ân ve Kur'ân'ın yaşayan yorumu olan Peygamberimizin (sav) sünnetiyle yapılmıştır.
sen nasıl enam 38 deki ne lehvi mahvuz dersin kur'an da tek bir yerde geçero ayette bile kur'an levhi mahfuz ilişkisi işlenmektedir
Alıntı:
Âyeti, başka bir bilgiye gerek kalmaksızın tafsilat ve teferruat da dahil her konunun Kur'ân'da açıklandığı, dinin anlaşılması için başka bir şeye ihtiyaç kalmadığı şeklinde anlamanın mümkün olduğunu savunmak, gerçeklerden çok çok uzaktır. Kur'ân'da ancak temel ilkeler açıklanmıştır, detaylandırma ise sünnete bırakılmıştır.
yazarın kur'an dan bir hayli uzak olduğu aşikardır
6 En'am 126 :
126 İşte Rabbinin doğru yolu budur. Biz, öğüt alanlar için âyetleri geniş geniş açıkladık.
6 En'am 114 :
114 Allâh, size Kitabı açıklanmış olarak indirmiş iken O'ndan başka bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, O(Kur'a)nın, gerçekten Rabbin tarafından indirilmiş olduğunu bilirler, hiç kuşkulananlardan olma.
açıklanmış bir kitab resulün ondan başka hakem (hak ile hükmeden)aramaması gibi mükemmel öğüt vardır bu ayette lakin anlayabilene
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma