HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Değişik ülkelerde oruç Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mavera
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2008
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mavera

 

Selam. Lüzumsuz bulanlar olacaktır ama aklıma takılan bir konuyu sormak istedim.

 

Bakara 187’de “Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın.” diyor.

 

Bu da bizi güneşin hareketlerine getiriyor. Mevsimlere göre takvimin kayması ve insanın daha kolay ve daha zor şartlar ile farklı derecelerde koşullara uymasını anlayabiliyorum. 

 

Kafama takılan ise, örneğin kuzey yarımkürede aynı anda aynı mevsimi yaşayan kişilerin farklı etkilenmeleri ve kuzeye gittikçe işin daha karmaşıklaşması.

 

Örneğin, Arabistan’da yaz ve kış döneminde gün uzunluğu sadece 3 saat oynuyor (iftar vakti sadece 1,5 saat). Buna karşılık Helsinki’de yaz ve kış döneminde gün uzunluğu 13 saat oynuyor!

 

Başka bir deyişle, Haziran ayında Helsinki ya da St. Petersburg’daki bir kişi iftarını gece 23:00’de açmak zorunda. Riyad’da ise 18:45 de. (istanbul 20:40) Gece 23:00de iftar yaptıktan sonra, (teravih), uyumak, sahur için toplam 5 saati kalıyor.

 

Bu durumda, kuzey şehirlerinde yaşayan Müslüman bir kişi, beyaz iplik / siyah iplik ayrımına bağlı mı kalmalı? Yoksa örneğin Arabistan’daki zaman dilimleri ve iplik ifadesi örnek / gösterge olup da, zamanı bu şekilde mi belirleyebilir mi mesela?

 

Sen orda mı yaşıyorsun, gereksiz soru sorma diyeceksiniz ama daha genel bir anlamlandırabilme amacıyla merak ediyorum.

 

Teşekkürler.

 

 

Helsinki

Rising and setting times for the Sun

 

 

 

 

Date

(tarih)

Sunrise

(gün doğumu)

Sunset

(gün batımı)

Lenght of  day

(gün uzunluğu)

1 Eyl 2008

06:15

20:24

14h 08m 14s

 

2 Eyl 2008

06:18

20:21

14h 02m 49s

 

3 Eyl 2008

06:20

20:18

13h 57m 25s

 

4 Eyl 2008

06:23

20:15

13h 52m 00s

 

 

20 Haz 2008

03:54

22:50

18h 55m 58s

21 Haz 2008

03:54

22:50

18h 55m 59s

22 Haz 2008

03:55

22:50

18h 55m 48s

 

20 Ara 2008

09:24

15:13

5h 48m 58s

21 Ara 2008

09:24

15:13

5h 48m 51s

22 Ara 2008

09:25

15:14

5h 48m 56s

 

St.Petersburg

Rising and setting times for the Sun

 

 

 

 

Date

(tarih)

Sunrise

(gün doğumu)

Sunset

(gün batımı)

Lenght of  day

(gün uzunluğu)

1 Eyl 2008

06:54

21:01

14h 07m 01s

 

2 Eyl 2008

06:56

20:58

14h 01m 40s

 

3 Eyl 2008

06:59

20:55

13h 56m 19s

 

 

20 Haz 2008

04:35

23:25

18h 50m 12s

21 Haz 2008

04:35

23:25

18h 50m 13s

22 Haz 2008

04:35

23:25

18h 50m 03s

 

20 Ara 2008

09:59

15:53

5h 53m 49s

21 Ara 2008

10:00

15:53

5h 53m 42s

22 Ara 2008

10:00

15:54

5h 53m 47s

 

Riyad

Rising and setting times for the Sun

 

 

 

 

 

Date

(tarih)

Sunrise

(gün doğumu)

Sunset

(gün batımı)

Lenght of  day

(gün uzunluğu)

1 Eyl 2008

05:34

18:11

12h 37m 08s

 

2 Eyl 2008

05:35

18:10

12h 35m 46s

 

3 Eyl 2008

05:35

18:09

12h 34m 23s

 

 

20 Haz 2008

05:05

18:45

13h 40m 04s

21 Haz 2008

05:05

18:45

13h 40m 04s

22 Haz 2008

05:05

18:45

13h 40m 03s

 

20 Ara 2008

06:32

17:09

10h 36m 33s

21 Ara 2008

06:33

17:10

10h 36m 31s

22 Ara 2008

06:33

17:10

10h 36m 32s

 

Istanbul

Rising and setting times for the Sun

 

 

 

 

Date

(tarih)

Sunrise

(gün doğumu)

Sunset

(gün batımı)

Lenght of  day

(gün uzunluğu)

1 Eyl 2008

06:31

19:36

13h 05m 30s

 

2 Eyl 2008

06:32

19:35

13h 02m 52s

 

3 Eyl 2008

06:33

19:33

13h 00m 14s

 

 

20 Haz 2008

05:32

20:40

15h 07m 53s

21 Haz 2008

05:32

20:40

15h 07m 53s

22 Haz 2008

05:32

20:40

15h 07m 50s

 

20 Ara 2008

07:25

16:38

9h 13m 12s

21 Ara 2008

07:26

16:39

9h 13m 10s

22 Ara 2008

07:26

16:39

9h 13m 11s

 

 

http://www.timeanddate.com/

 

http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=107&a mp;month=9&year=2008&obj=sun&afl=-11&day=1

 

Yukarı dön Göster mavera's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavera
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

mavera Yazdı:

Bakara 187’de “Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın.” diyor.



mavera Yazdı:
Bu durumda, kuzey şehirlerinde yaşayan Müslüman bir kişi, beyaz iplik / siyah iplik ayrımına bağlı mı kalmalı? Yoksa örneğin Arabistan’daki zaman dilimleri ve iplik ifadesi örnek / gösterge olup da, zamanı bu şekilde mi belirleyebilir mi mesela?


Selam mavera

Sahur ve iftar vakitlerinde vahyin indirildiği coğrafya referans alınamaz bence. Çünkü ayette buna bir gönderme yok.

15 ve ya 18 saat sürse de orucumuzu gündoğumundan gün batımına tutmak durumundayız. Yani ben açık kapı göremiyorum ayette.

Muhabbetle, Alperen




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

 

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=927&PN=1 &TPN=5



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
mavera
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2008
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mavera

 

Selam Alperen, ilgin için teşekkürler. Odak noktam açık kapı bulmak değil, daha çok, insanın hayatını ibadetler ile bir bütün olarak düzenlemesi, zaten zorluk çekildiğinde yoksulun doyurulması gibi daha büyük bir açık kapı var.

 

Selam Savana, bahsettiğin linki atlamışım kusura bakma.

 

Kendime şunu soruyorum, güneş ve ay, insanın yaşantısı içinde Allah’a yönelmesi, ibadetini belli bir düzen içinde yapabilmesi / ibadetlerini düzenleyebilmesi için birer araç mıdır, vazgeçilmez kural belirleyicileri midir?

Sen şöyle demişsin.

“Ben kutupta yaşayan müslüman biri olsam kurandaki namaz vakitleriyle farz kılındı anlatımından ve vakit tanımlamalarından güneşin durumunun farziyetinden ziyade, kuranın bana anlattığı gün tanımına bakardım.
Benim kuranda gördüğüm "gün"tanımında;
günün başlangıcı
günün sonu”

 

Ben her insanın kendi bulunduğu ortam uygun değil ise, güneşin gün içindeki hareketleri konusunda “ideal örneğe” bakarak kendi hayatı için çıkarım yapabilmesi üzerinden gidiyorum.

 

Helsinki örneğinden gidersem,

 

* Günlerin yaz ve kış nispeten yakın olduğu (örneğin) Arabistan uygulamasına göre vakitleri ayarlayarak orucunu tutmak ya da beş saat içinde iftar (+ teravih) + sahur.

 

* Namaz vakitleri olarak, ideal uygulama örneğine bakarak kendi günlük hayatının başlangıcı, ortası, sonu gibi ayrımlar ile güne yayarak uygulama ya da beş saat içinde üç/beş vakit namaz.

 

 

Gündüz boyu uyuyup gece boyu çalışan (hayatı normal insanın simetriğinde yaşayan) bir kişi, diyelim gece bekçisi için benzer bir çıkarım olabilir mi mesela

 

* Orucunu uykuda tutmak ya da normal insanın simetriğinde kendi yaşam dilimi içinde tutmak

 

* Eve dönünce sabah, işe gitmeden de akşam namazını kılarak iki vakit ile devam etmek ya da ideal uygulamayı gösterge olarak alıp, kendi hayatı için çıkarım yaparak kendi günlük yaşamını üçe/beşe ayırıp, bu şekilde kılmak.

 

Dolayısı ile "araç" oldukları görüşüne biraz daha yakınım.

Yukarı dön Göster mavera's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavera
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats