Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ahkaf-15 Biz insana, 'anne ve babasına' iyilikle davranmasını tavsiye ettik. Annesi onu güçlükle taşıdı ve onu güçlükle doğurdu. Onun (hamilelikte) taşınması ve sütten kesilmesi, otuz aydır. Nihayet güçlü (erginlik) çağına erip kırk yıl (yaşın)a ulaşınca(hatta iza beleğa eşuddehu ve beleğa erbeîne seneten=erginlik çağına ulaştığında ve 40a ulaştığında)
, dedi ki: "Rabbim, bana, anne ve babama verdiğin nimete şükretmemi ve senin razı olacağın salih bir amelde bulunmamı bana ilham et; benim için soyumda salahı ver. Gerçekten ben tevbe edip Sana yöneldim ve gerçekten ben müslümanlardanım."
4/6 Yetimleri, nikâha erişecekleri çağa kadar deneyin(iza beleğun nikah, fe in anestum minhum ruşden = nikaha baliğ oldukalrında, eğer onlarda ruşd görürseniz); şayet kendilerinde bir (rüşd) olgunlaşma gördünüz mü, hemen onlara mallarını verin. Büyüyecekler diye israf ile çarçabuk yemeyin. Zengin olan iffetli olmaya çalışsın, yoksul olan da artık maruf (ihtiyaca ve örfe uygun) bir şekilde yesin. Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman, onlara karşı şahid bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter.
Çıkan sonuçlar;
1-İki ayette geçen ifadeler farlıdır.
Ahkaft 15’te geçen ifade: Nihayet güçlü (erginlik) çağına erip kırk yıl (yaşın)a ulaşınca
Nisa 6’da geçen ifade: nikâha erişecekleri çağa kadar deneyin eğer onlarda ruşd görürseniz….
2-
Nisa suresinde kişinin olgunluk=sorumluluk alma yaşına gelmesinden bahseder. Kimisi 18’inde girer kimisi 25’inde…. Ancak şu kesin ki bu kişinin malı üzerinde tasarruf yapabilecek bir bilinç düzeyine, sorumluluk bilincine ulaşması gerekir. Zaten toplumda ekonomik anlamda sorumluluk almayan kişilere olgun gözü ile bakılmaz. Tabi ki konu sadece para değildir. Kişinin sosyal hayattaki sorumluklarını bilmesidir. Din hayat ve sorumluluktur. Sorumluluklarını fark etme çağına gelmiş birinin yaptıklarından sorumlu olması da en doğal sonuçtur.
O halde eğer bir kişi yaptığının ne anlama geldiğini biliyorsa ve hala o suçu işliyorsa kanunen de o fiilde sorumludur. Yaşın küçük olması verilen cezanın miktarını veya niteliğini değiştirir.
3- Akıl da şunu söyler ki; kişi inanmanın bilincinde ise ister 20 ister 30 ister 50 yaşında olsun o kişi o durumdan sorumludur. Yaş kesin bir sınır olamaz. Her kişi bilinci ölçüsünde sorumludur. Bizler yaşındaki çocuğumuz bile bilinci ölçüsünde yaklaşıyor, ondan doğru davranışlar bekliyor ve bilerek yaptıklarında cezalandırıyorsak, sorumluluk yaşına gelmiş bir kişinin Allah’ı küfretmesinin de elbet karşılığı olacaktır.
Bu dayanaksız iddiaya göre kişi 39 yaşında öldü ise cennette kesin gidiyor; ama 40 yaşından sonra yaptıklarına göre bir karşılık alıyor!!
4-40 yaş kişinin belki karakterin belirgin olarak oturduğu bir yaş olabilir….Ki bu dahi kişiden kişiye değişir. Kitap var olan gerçekleri yansıtır. Nitekim 40 yaşındaki bireyler artık sosyal ve inançsal anlamda seçimlerini yapmş ve bu hususlarda yol kat etmiş bireylerdir. Ayette bölesi bir gerçeğe vurgu yapılıyor..
5-Bunların dışında ayette 40 yaş kıyağından bahsetmiyor. Yani 40tan önce ölsen de Saddam da olsan köşeyi döndün anlayışı kitabın özünün anlaşılmadığını ve gerçek hayattan uzak bir kitabi anlayışın olduğunu gösteriyor. Sizin bu iddianızı 7 yaşındaki çocuğa söyleseniz mantıksız olduğunu görecektir. Siz kitabı okuduğunuzu söylüyorsunuz. Kitabın sizin bilincinizi yükseltmesi gerekirken yaşamdan kopuk bir anlayışı kitaba rağmen olşturmanız; inancınızın da Allah temeline rağmen yapılandığını gösteriyor!!....
Allahsız bir kitap anlayışı, yaşamdan kopuk bir inanç oluşturuyor…..
6- “Nihayet olgunluk çağına gelip, kırk yaşına varınca şöyle der: “Bana ve anne babama verdiğin nimetlere şükretmemi, senin razı olacağın salih amel işlememi bana ilham et. Neslimi de salih kimseler yap. Şüphesiz ben sana döndüm. Muhakkak ki ben sana teslim olanlardanım.”
Bu ayetten şunlar açık ki 40 yaşında bir birey(genellersek)
--Anne ya da baba olmuştur ve onlara karşı dha çok empati yapıyor, onların kdi üzerindeki emeklerini daha çok görüyor
---O yaşlarda çoluğa çocuğa karışıyor, bir aile kuruyor, onların geçimi için bir uğraşıya sahip
---Zaman ve yaşadıkları sonucu hayata daha çok yönlü bakabiliyor…
Peki bunu her 40 yaşındaki yapıyor mu ya da daha erken bu özellikler kişide oluşmaz mı? Eğer kalıpçı değilseninz bunların cevabı evettir…
Ayrıca sizin düz mantığınızla bakarsak eğer her 40 yaşındaki birey otomatikman 40. Doğum gününde Müslüman oluyor!! J
Hani önce veya sonra olmaz sanırımJ
7-Ahkaf 16- İşte bunlar; yaptıklarının en güzelini kabul ederiz ve kötülüklerinden geçeriz; (bunlar) cennet halkı içindedirler. (İşte bu,) Onlara va'dolunan doğru bir vaaddir.
Yani bir öncei ayetteki bilnce ulaşanar sadece cennette gidebilir. Kişi bu özelliklere 39 yaşından önce sahip oldu ise, iman edip Salih amelde bulundu ise yine cennete gider; yok bu yaş veya daha önce örneğin 39.8 yaşında ise de kişi küfrediyorsa karşılığını alır…
8- İşte 40 yaş için erginlik çağı denebilir….
1 . Olmuş, yetişmiş, kemale ermiş: "Ergin yemiş. Ergin ekin."- . |
TDK SÖZLÜĞÜNE GÖRE: ergin
Son olarak bu anlayışa göre aşağıdaki sözü fazlası ile ciddiye almalısınız….
9----Cehennem üzerinde yazılıdır:40 YAŞ ALTI GİREMEZ Bunu gören Şehmuz doğduğu gün ve aya lanet eder ve der ki; “Oğlum bu kadar şanssızlık olur. Tam 5 gün farkıyla cenneti kaçırdım. Kesin bu nüfus memurunun işidir. Ama o da 40' ından önce öldüğü için hesabını ahirette de soramadım! Ben adaletin bu mu dünya derdim oysa adaletsizlik sadece yeryüzünde değilmiş. Olan gene bize oldu….!
Şemuz zebanilere seslenir: Hele zebaniler vallah billah bunlar nüfuz memurunun işidir yav bakmayın benim 40 gösterdiğime!”
__________________ Allah temiz akıl sahiplerini sever!
|