Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Biz onlara tapmıyoruz sadece onlar bizim Allah(c.c.) a ulaşmamıza vesile oluyor.
Bu sözler zamanında peygamber zamanında söylenmiş putperestler tarafından söyleniyordu. Onlara purlara tapmayın Allah(c.c.) a ortak koşmayın yoksa kınananlardan olursunuz denildiğinde yüz çevirdiler. Vesile olmak vesileyi tanrı yada ilah edinmek değil vesileyi vesile saymak önemli. Bakın ayette belirttiği gibi;
Gece, gündüz, güneş ve ay Allah'ın varlığının delillerindendir. Güneşe ve aya secde etmeyin. Eğer gerçekten Allah'a kulluk ediyorsanız, onları yaratan Allah'a secde edin.(fussilet 37)
Yani vesileleri ortak koşma vesilesi yapmamak gerekiyo. İbrahimin dinininde olduğu gibi vesileleri Allah(c.c.) a şükretme malzemesi yapmak gerekiyor. Geceye, gündüze, aya ve güneşe secde etmeyin onu yaratana secde edin diyor. Yani Allah(c.c.) a yaklaşmak için vesile arayanlar Allah(c.c.) ı es geçip sırf vesile ile uğraşırsa ve artık Allah(c.c.) a değilde vesileye bağlıysa artık şeytanın şirk tuzağına düşmüş olur.
Peygamberi ilah gibi görüp onun hiçbir günahının yok olduğunu düşünmek ve yalnızca ondan yardım istemek Allah(c.c.) ı es geçmektir. Allah(c.c.) tan yardımı istemeyip peygamberden şefaat beklersek sonumuzun hüsran olacağını bilmeliyiz. Çünkü Allah(c.c.) ın izni olmadığı müddetçe kimse konuşamaz. Peygamberde Allah(c.c.) ın üzerine bir söz katamaz. Veyahut hadislerde dediği gibi Allah(c.c.) dan iyide bilemez. Ve Allah(c.c.) ın emirlerinin üzerine bir emir getiremez. Bakın kuranda onun hiçbir emirden şaşamadığını görürüz. Ayetler nasıl gelmişse öyle iletti. Deki : kelimesini bile söyledi yani. Noktasından virgülüne kadar her şeyi birebir aktardı. Aktarmasaydı sonunun nasıl olacağınıda söylüyor kuran.bakın ne diyor.
O, bir şâirin sözü değildir. Ne de az inanıyorsunuz!(hakka 41)
Bir kâhinin sözü de değildir. Ne de az düşünüyorsunuz!(hakka 42)
O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir.(hakka 43)
Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı mutlaka onu kudretimizle yakalardık.(hakka 44,45)
Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik.(hakka 46)
Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı.(hakka 47)
Bakın ayetlerle bile ispatlı peygamberin Allah(c.c.) ın sözünden çıkmadığı görülüyor.
Peygamberi bir insan olmaktan çıkaranlara ve onu örnek almanın imkansız olduğuna inananlara bakın ayet ne diyor:
De ki: "Ben de ancak sizin gibi bir insanım. Fakat bana ilâhınızın yalnızca bir tek ilâh olduğu vahyediliyor. Artık O'na yönelin ve O'ndan bağışlanma dileyin. Allah'a ortak koşanların vay haline!" (fussilet 6)
Demekki tek bir ilah olan Allah(c.c.) a kulluk edeceğiz. Ve ondan başka rab aramayacağız. Allah(c.c.) a ortak koşmayacağız. Ve yalnızca ondan yardım isteyeceğiz. Ayetlerde dediği üzere:
(Allahım!) yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz. (Fatiha 5)
Öyleyse yalnız beni anın ki ben de sizi anayım. Bana şükredin, sakın nankörlük etmeyin. (bakara 152)
De ki: "Ey kitap ehli! Bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin: yalnız Allah'a ibadet edelim. Ona hiçbir şeyi ortak koşmayalım. Allah'ı bırakıp da kimimiz kimimizi ilah edinmesin." Eğer onlar yine yüz çevirirlerse, deyin ki: "Şahit olun, biz müslümanlarız." (ali İmran 64)
Hayır! yalnız Allah yardımcınızdır. O, yardımcıların en hayırlısıdır. (ali İmran 150)
Hayır! (Bu durumda) yalnız ona dua edersiniz, o da dilerse (kurtulmak için) dua ettiğiniz sıkıntıyı giderir ve siz o an Allah'a ortak koştuklarınızı unutursunuz." (enam 41)
Yalnızca ona dua edip yalnızca ona yalvarıp ve yalnızca ondan yardım dilemeyi başabiliyor muyuz? Kitap bunu emrettiği halde ona ortaklar mı ediniyoruz yoksa ?
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
|