HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: hz.davut niçin tövbe ediyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

Selam Haktansapmaz/Abdurrahman hocam,

"Ve Zunnun.Hani kızarak gitmiştide ölçüyü ona uygulamayacağımızı zannetmişti.Sonra karanlıkların bağrında şöyle yakardı:"Senden başka ilah yok,tesbih ederim seni.Kuşkusuz ben zalimlerden oldum."21/87

Muhterem hocam, bu ayeti konuyla ilgili olarak düşündüğümüzde Yunus resulün ciddi bir yanlış yaptığı ve sonuçta kendisini zalimlikle suçladığını görüyoruz.Şimdi şunu diyebilirmiyiz :Bir resul asla 'Allah'ın ölçüyü kendisine uygulamayacağını' düşünmez.Ama ilginçtir "düşünmüş" ve sonrada tıpkı Davud gibi pişman olmuş.Konuyu açıklığa kavuşturması noktasında katkısı olur diye belirtmek istedim.Selamlar..



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

selam dostlar

ayetlerden benim anladığım ve genel bakış açısı kazandran yorum insanın bir konu hakkında değerlendirme yaparken yüzeysel karar vermemesi gerektiğidir.burada iki ihtimal var.

birincisi yüz koyundan yüzü de belkide belki o bir koyunuda isteyen adamın olabilir

ikincisi doksandokuz koyunu olan ve diğer bir koyunuda istemekle haksızlık etmiş olabilir

her iki konuda da birbirinden davacı olan şahısların kendi istek ve beyanlarından başka delil yok.

Burada bir imtihan var ve karar verilmesi gereken konuda adaletle hükmedilmesi gerekiyor.

Davut yüzeysel bir kararla o bir koyunu da isteyen adamı haksız buluyor.

Sonra imtihanı anlıyor ve tevbe ediyor.

Buradan bizim çıkaracağımız ders yüzde 99 ve yüzde 1 e dikkat etmek.

Birşey hakkında karar verirken yüzde birin haklı olabileceğini yüzde doksandokuzun haksız olabileceğini göz önünde bulundurmak veya yüzde 99 un haklı olup yüzde 1 in de haksız olabileceğini değerlendirmek.Allah bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyor.anladığım Davudun verdiği hükmün yanlış olduğu değil hükmü verirken nasıl değerlendirme yaptığıdır...Davut bir koyunu olan adamı neye göre haklı bulmuştur...?!

Örneğin Toplumda sizin gibi düşünenlerin sayısı yüzde bir bile olsa bunu değerlendirenler sizin sayısal durumunuza bakıp değerlendirme yapmamalıdır.Olabilir ki yüzde 99 haksızdır.tam terside olabilir.Bu durum bizim bir şey hakkında bir yargıda bulunurken değerlendirmeyi yüzeysel bir bakış açısıyla değerlendirmememiz gerektiğine dair mükemmel bir örnektir.

 

Selam üzeriniz olsun...



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Dostlar,

Farklı bir bakış açısıyla düşündüklerimi ifade etmek istedim;

Sad 25'e bakıyorum,

Sad 25: Böylece onu bağışladık. Şüphesiz onun Bizim katımızda gerçekten bir yakınlığı ve varılacak güzel bir yeri vardır.

Bu ayetten anladığım ortada bağışlanan bir hata var. Bu hata ile ilgili ipucu bir sonraki ayette olabilir mi ?

Sad 26: "Ey Davud, gerçek şu ki, Biz seni yeryüzünde bir halife kıldık. Öyleyse insanlar arasında hak ile hükmet, istek ve tutkulara (hevaya) uyma; sonra seni Allah'ın yolundan saptırır. Şüphesiz Allah'ın yolundan sapanlara, hesap gününü unutmalarından dolayı şiddetli bir azab vardır."

Davud hevaya mı uymuştu ? Nasıl ?

İlk akla gelen davalılar hakkında nesnel, gerçeklere uygun, hak bir karar vermediği gibi görülüyor. Bu bir ihtimal.

Akla gelen bir başka ihtimal olayın akışı ile ilgili.

Önce Davud'un çok iyi bir savaşçı olduğunu ve düşmanları olduğunu hatırlayalım. Sonra bu iki kişinin mabedin duvarından girmesini ve bunu farkeden Davud'un onlardan kuşkulanmasını tekrar hatırlayalım.

Bu iki kişi gerçekten Davud'un yanına davalaşmak için mi gelmişti ? Niçin duvardan gelmişlerdi, dava sebebi inandırıcı mı ? Suikast için gelmiş olabilirler mi ? Farkedilince Davud ile açıktan döğüşmeyi göze alamayıp böyle davranmış olabilirler mi ? Davud onların oyununu farketmiş olmasına rağmen, onlar hakkında doğru hüküm verememiş olabilir mi ?

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli kardeşim HAKgelenek,

Ben Yunus'un da İbrahim, Musa, Yusuf.. gibi Risaletinden önce bir takım sınamalardan geçtiğine inanıyorum. Yunus resüllerden biriydi. Ancak bu başına gelenlerin, risaletten önceki olgunlaşma dönemine ait olduğuna inanıyorum. Ben, resülün aldığı görevin bilincine ve onu taşıyacak tehammüle sahip kılındığına inanıyorum. " Biz O'nu yüz bin ve fazlasına gönderdik" (37/147). Kanaatıma göre, genel inancın aksine ilk defa risalet görevini alıyodu. 

Davud'a gelince, ilgili görüşümü çeşitli açılardan uzunca ifade etmeye çalıştım. İstiğfar, illa ki bir suç işledikten sonra af dileme girişimi olmadığını da izah ettim. Benim istiğfardan anladığım, insanı en iyi tanıyan yaratıcıdan suça kanalize eden kanalların ıslahını istemektir. İnsan suç işlemeye potansiyel yaratılmıştır. İnsan çeşitli zaaflarla donatılmıştır. Mesela korku, nefret, kızgınlık, hırs, sabırsızlık, haset vs. Bunlar ve diğerleri insanı suç işlemeye iterler. Yunus da halkın pisliğine, ahlaksızlığına dayanamayıp onlardan uzaklaştı ama daha zorlu durumlara düştü. "Ben zalimlerden oldum / zalim oldum" demekle, ben dayanamayarak kaçmakla kendime haksızlık ettim demek istemişti. Yunus yeterince tahammül gücüne sahip değildi, eğer yeterince dayanıklı olsaydı Yunus kaçmayacak, onlarla mücadele edecekti. Allah'tan tahammül gücücünün artmasını istedi, Allah da onun eksik taraflarını gidermekle onu ıslah etti ve onu resül olarak gönderdi. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

yunusun kaçması ve geminin oturması bizzat geçer haktansapmaz yani risaletin içinde olduğu kesin. neden kaçıyor? ayetleri topluma söylemekten kaçıyor. Allah(c.c.) ın verdiği görevi ifa etmediği için kaçıyor. resulluğunu yapmadığı için balığın karnına giriyor eğer tövbe edenlerden olmasaydı kıyamete kadar orada kalacaktı diyor ayet.  ya musa adam öldürdü ve tövbe etti buda mı risalet öncesiydi. tövbe dileyen herkes günahları sebebiyle tövbe eder kardeş. selam ile..

__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Dostlar,

Bir önceki iletimde Davud kıssasındaki bazı ayetlerden hareketle olayın farklı bir yorumunu gündeme getirmiştim. Şimdi yorumu daha netleştirmek için biraz daha geriye gidelim ve bu kıssanın neden anlatıldığını anlamayı deneyelim.

Sad 17'ye kadar olan ayetlerde müşriklerin inkarı ve itirazlarından örnekler görüyoruz.

Sad 17: Sen onların söylediklerine karşı sabret ve bizim güç sahibi kulumuz Davud'u hatırla; çünkü o, (her tutum ve davranışında Allah'a) yönelen biriydi.

Sad 17 ile birlikte müşriklerin tavırlarına karşılık Davud'un kıssası anlatılıyor. Davudun dağlarda ve ormanlardaki yaşamını ima eden ayetler sonrasında mabed kıssası anlatılıyor.  Eğer buradaki olay bir davada verilen hatalı bir karar ise, daha önceki ayetlerle bağlantı kurmak zor. Eğer Davudun karşısına çıkanlar bir şekilde hasım ise daha önceki ayetlerle bir paralellik kurmak mümkün.

Benim yorumum, Davud bu iki kişinin iyi niyetli olmadıklarını farketmiş olmakla beraber (bunlar hırsız veya suikastçı olabilir) bir anlık bir zafiyet göstererek oyunlarını açığa çıkarmamayı tercih etti. Daha sonra bu zafiyetinin farkına vardı ve tövbe etti.

Muhabbetle.

 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ÖZÜR: Çok değerli HAKgelenek dostum, sizin gibi çok değer verdiğim bir kardeşimin uyarısı üzerine farkına vardım; isminizin baş harfini tamamen istem dışı yanlış harfin tuşuna basmış, yanlış yazmışım, düzeltiyor ve özür diliyorum sizden. Umarım yanlış bir anlamaya sebebiyet vermemişimdir.

Allah'a emanet olun.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam haktansapmaz hocam.

yapmış olduğunuz düzeltme için teşekkür ederim,harflerin yakınlığından kaynaklanan bir hata olduğunu tahmin etmiştim.

rabbe emanetsiniz.



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

Bu kıssada Davut önceden önyargılı davranmaması konusunda peşinen uyarılmasına rağmen gördüğü fotoğraf (99-1) karşısında şaşırır ve bir an kendisini imtihan dışına çıkararak hükmün sağlıklı gelişme ortamını engeller.Aslında yaşanan hayatta bu ve benzeri hatalara sıkça düşeriz.Önemli olan Davut gibi yanlışın farkına varıp kendimize çekı düzen vermemızdir.Muhtemelen Davut benzeri hataya başka bir olayda tekrar düşmüş olabilir.Burada unutmamamız gereken hayatın her karesinin imtihan olduğu ve imtihanında asla boşluk kabul etmeyeceği gerçeğidir.Selamlar..

 



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

HAKgelenek Yazdı:
Bu kıssada Davut önceden önyargılı davranmaması konusunda peşinen uyarılmasına rağmen gördüğü fotoğraf (99-1) karşısında şaşırır ve bir an kendisini imtihan dışına çıkararak hükmün sağlıklı gelişme ortamını engeller.

Kırmızıya boyadığım cümleni anlayamadım, açarmısınız? Davud hükmün sağlıklı gelişme ortamını nasıl engelledi? Bunu nasıl anladınız?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats