HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Biliyor musunuz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


 
Selam Saffet Metin bey

 Fazla söze gerek kalmadan
 
Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.  5/90(elmalı)

Sana içki ve kumardan soruyorlar. De ki: «Bu ikisinde büyük bir günah ve insanlara bazı yararlar vardır. Ancak günahları yararlarından daha büyüktür.»
2/219(elmalı)

  bilmeyerek te olsa şefaat tarikat gelenek  Allah'a şirk koşma olacak, fakat birileri bilerek sıcak havalarda ara sıra 1-2 tek atacak veya bilerek zinayı haram(yasak) olmasına rağmen arasıra yapacak ama bu Allah'a şirk koşma olmayacak..!!!!
 sizi şeytanın amelleri olan fiillerden ve düşüncelerden alıkoymayan imanınız sanırım sizin gerçeği görmenize yeterli gelmiyor, bu konuda söyleyebileceğim bu kadar
.

Ayrıca

 saffet metin yazdı;
 
Lütfen bazıları din babamızın malı değil diye, Yahudilerin yaptığı gibi dinin kapılarını  insanlara kapatmasınlar. Kimsenin buna hakkı yok. Bu Yahudilerin tarzıdır. Dinin sahibi Allah tır, günahkârı da, dindarı da içine alır. Kendi takdiri ile dilediğini affeder, dilediğine azap eder.  Allah takdirinde keyfi değil, Adildir.  Çünkü hükmünü dayandırdığı bütün bilgi kendisindedir


   Üstte alıntı yaptığım 5.sayfadaki yazınızın son paragrafında bazıları diye üstü kapalı olarak (çirkin ve saygısızca) kastettiğiniz ben (muvahhıd) bu dinin kapılarını açma ve kapatma yetki ve selahiyetini bu dinin tek sahibi olan Allah'tan başkasında  görmeyerek bu dine girenin bu dine yakışır ve samimi (Allahın buyruğuna uygun) bir kişilik sergilemesi gerektiğine inandığımı söyledim ve bu düşüncemede kur'an dan anladığım  budur dedim,Yahudilikle itham edildim, kelimelerin yerlerini değiştiren ve vahyi hevasına göre yorumlayanlar cahil ve akılsızca sataşmadan başka bir şey bilmez ki bir kur'an dan bir de bakarsın Allah'a rağmen dini inançlarını beşere dayandırırlar koca kur'an dan 2 ayeti bayrak olarak öne sürüp %99 kapatanlara karşı hiç olmaz sa 3-4 ayet te kendileri delil getirmezler ancak peygamber ve sahabesi hakkında fütursuzca laf söylerler bektaşiliği yeri gelir dinde örnek kabul ederler ellerindeki koca kur'an a rağmen sanki kur'an da aradılarda bulamadılar


 Ancak şu ana kadar ki yazdıklarımızla kimin kimlere benzediğini siteyi takip edip okuyanlar sanırım çok iyi anlamışlardır

  selametle
 
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Muvahhid,

        

         Öncelikle şahsınızla bir problemim yok.

         Aslında sitede kimseyle problemim yok.

         Farkımız fikir ayrılığıdır.  Sizinle aynı düşünmemek başka,  sizinle problemli olmak başka.  Kendimi ifade ederken aşırı kaçmış olabilirim.

         Uzun  yazılarda sürçü lisan çok oluyor. Bazı benzetmeler alınganlığa yol açıyor. Kesinlikle gönlünüzü  kırma niyetim yok.  Hem sizden, hem de bana kırılıp ta bunu belki belirtmemiş diğer arkadaşlardan özür dilerim.

         Zina ile ilgili ifadenize gelince, ben zinayı savunmadım. Hatta ömrümde yapmadım diyebilirim. Kimsenin de yapmasını desteklemem. Sonuçta bu gönülleri yıkan, aileleri yıkan, toplumda  barışı bozan bir fiildir. Bu tarafların birinin veya ikisinin de evli olması durumu. Tarafların evli olmaması durumunda yapılan zina  ise toplumda ahlakı bozan bir durumdur.

         Eğer bir cinsel niyetiniz yoksa, bayanlarla muhabbet etmenin, onlarla iyi diyalog içinde olmanın zina ile alakası yoktur. Aman zinaya yol açar diye, erkeğinde kadının da baskı altında tutulması yanlıştır.  Herhalde bazı yazılarımda böyle söylemem yanlış anlaşıldı.

         Lütfen bunca yazımda zinayı destekleyen hiçbir yazım yoktur. Bunun için beni zinayı hoş karşılayan biri konumunda göstermenize tepki gösteriyorum.

         Bir insanın sıcak bir havada sarhoş olmayacak sayıda bir iki bira içmesi ile, ara sıra zina yapması çok çok ayrı kategoridir. Karşılaştırması bile olmaz. Magazin programlarındaki cıvıklıkları, artistlerin hayatını  asla savunmuyorum.     

         Zina eden erkeği zina eden bir kadın veya putperest bir kadından başkası nikâhlamaz. Zina eden kadına gelince, onu da zina eden bir erkek veya putperest bir erkekten başkası nikâhlamaz. Müminlere bu, haram kılınmıştır.24/3(y.n.ö)

          Ayete inanmamam mümkünmü. 

         Yalnız siz ne dediniz. Bu şirktir.  Veya küfürdür gibi. 

         Dünya hayatı bir imtihan dünyasıdır. İnsan ömrü boyunca denenir. Mülk(1-3)  Bu denemelerinde küfür de işler, şirk te işler, Zina da yapar, günahta yapar.  Ömrünün sonuna kadar kendini düzeltme şansı vardır. Can boğaza gelmeden önce , hatasından döner, bütün samimiyetiyle tevbe ederse Allahın affedeceği umulur. Bütün bilgiler elinde olan Allah , durumu değerlendirecek kişinin affına veya affedilmemesine  karar verecektir.

         Şimdi bu kişi tevbe etmeden Ahirete gitsin, bu kişinin fiilinin ağırlığı şirk fiiliyle ahirete gitmiş kişi gibidir.

         Şöyle bir örnek vereyim, Ceza kanununda hırsızlığın cezası 10 yıl olsun, adam yaralamanın cezası da 10 yıl olsun. Bunlar Hakim önüne çıktı. İkisi de aynı cezayı aldı. Şimdi diyebilirmiyiz hırsızlık adam yaralama gibidir. Hayır.  Ama  her iki suçun cezası aynıdır veya cezası birbirine eşittir diyebiliriz.

         Yani birbirimizi yanlış anlamayalım. Aynı şeyi söylüyoruz da anlam bir rivayet muhtelif oluyor. Yoksa demedim yani zina yap affı var, şefaat ya resülallah de affı yok.

Lütfen yanlış anlamayın.  Ama bu şefaat, türbe, yatır konuları insanların dikkatinin çekilmesi gereken konular. Zamanında ben de o yollardan geçtiğim için, insanları suçlamıyorum. Son derece çekingen ifadelerle uyarmaya çalışıyorum. Buralarda da saldırgan, insanları kırıcı ifadelerim yoktur.

Tabii din günü ne arkadaşlık vardır, ne dostluk, ne akrabalık. Herkes kendi derdindedir. Hani bir örnek verdim. Nasıl ki yüce Allah Kur’anda insanların derilerini, gözlerini, ayaklarını  vb şahit tutacak, belki birlikte vakit geçirdiği arkadaşlarını da şahit tutabilir de , birbiri lehine iyi şehadette bulunurlar. Biz birbirimize şefaatte bulunacağız tipi bir ifade yanlıştır.  Yoksa kimse kimseye şefaatte bulunamaz. Tek şefaatçi Allahtır. Secde 4.

Kalp kırmayı sevmem de , istemediğm halde insanları alınganlığa sevk edecek ifadelerim oluyor. Özür diliyor. Hoşgörünüze sığınıyorum.

Diğer konulara sonraki yazımda değineceğim.

         Herkese selamlar,



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd

 
  Sayın Saffet Metin
 Öncelikle bu tür sonuçlardan bende hoşlanmam,olmamış kabul ediyorum, ancak insanları kırmanız ve dolaylı olarak itham etmeniz hiçte doğru değil kalp kırmayı sevmem diyorsunuz o zaman bastığınız tuşlara dikkat etmeniz gerekir karşı tarafın yanlış anlamasına musaade etmeyeceksiniz işte bu konuda farkli düşünüyoruz, şöyleki siz söz konusu yazılarınızı bilinçsiz olarak yazmış olamazsınız ama tepkiyi hesaba katmamış olabilirsiniz işte ben Allah'a karşı yapılan saygısızlıkların tümüne aynı mesafede bakıyorum yani bizim için Allah'ın yapma demesi, yasak demesi, haram demesi yetiyor olmali. dolayısıyla yasaklanan değilde yasaklayan bizi ilgilendirmeli o demişse akan sular durmalıyani işi şansa bırakmanın doğru bir iman olduğunu düşünmüyorum
dolayısıyla Allahtan sakınmayı buyruklarına istisnasız uymayı anlıyorum şirk,küfür,zina,içki hırsızlık v.s sonuçta  bunların tümüde Allah'ın yasaklarıdır hangisine saygısızlık yapılırsa yapılsın, saygısızlık yasak edici olarak Allah'a karşı yapılmıştır içtenlikle,samimiyetle inandığını söyleyen bir beşerin bu yasalara itaatsizliğini şahsen imani bir problem ve çelişki olarak görüyorum imanı iddiadan öteye gitmemiştir iman kişinin Allah'a karşı bir koruma kalkanıdır yasalarını çiğnememe konusunda
 
 esenlikler 
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sayın Muvahhid,

İçki konusuna gelince , ben özellikle birayı 18 yaşımdan beri kullandım, kullanıyorum. Yaz ayları haftada bir. Kış ayları neredeyse ayda bire gelir bir sıklıkta. İçki bir seferde çok içerseniz Sarhoşluk yapar. Hergün içerseniz az bile içseniz Alkolizme gidersiniz. Çünkü ertesi gün onu ararsınız. Ama böyle haftada bir, ayda bir kültürünü ve ölçüsünü bilerek içerseniz, bundan ne siz ne aileniz, ne komşunuz ne cebiniz, ne sağlığınız zarar görmez.

Ayrıca bira sohbet içkisidir. Biradan başka hiçbir şeyle, uzun saatler keyifli sohbet  yapamazsınız.

Nebiz kavramını bilmezden evvel benim bakış açım şöyleydi. Kar kardır, zarar zarardır. Kar nasıl zararın ortağı ise, günah ta sevabın ortağı idi.  Sonuçta günahını da inkar etmiyordum. Sonuçta kimseye zararım olmadığını, elbet bir gün bundan vazgeçeceğimi düşünürdüm. Allahın da beni affedeceğini düşünürdüm.

Bunlar benim bazı ibadetlerime hiç mani olmadı. Cumalara gittim. Oruçlarımı tuttum. Tabii o zamanlar daha geleneksel bir bilgi ve inanç düzeyim vardı. Sevap bankacısıydım. 41 yasin okununca her işin hallolunacağını düşünürdüm. Elimden o tip kitaplar düşmezdi. Bilmem kaç salat-ı tefriciye, Amme, yasin, tebareke kitapları bilirsiniz.

Neyse uzun uzun hayatımı anlatmayayım ama  yıllar süren araştırmalarım, uğraşılarım sonucunda 2003 yılında istikrarlı bir çizgiye ulaştım.

Neyse bir gün,  Prof. Yaşar Nuri Öztürk ün İslam nasıl yozlaştırıldı kitabında Alkol maddesini okudum. Aynı zamanda aynı bilgiler Kur’anın temel kavramları kitabında Hamr maddesinde de var.  Tabii Yaşar hoca hiçbir zaman Alkolün haram olmadığını savunmadı. Ama her zaman söylediği gibi halktan hiçbir şey saklanmamasını , insanların işine gelenleri öne sürüp, işine gelmeyenleri gözlerden saklamasını eleştirdi. Herzaman  inandığı yolda tekbaşına doğruları söyleyen bir insandır.

Şimdi bu maddeleri okuyunca daha önceden duymadığım veya pek anlamadığım nebiz kavramını öğrendim. Nebiz  şaraba göre az alkollü, çoğu sarhoşluk veren az içilince de serinleten bir içki türü idi. Araplarda çeşitli bölgelerde çeşitli maddelerden yapılırdı. Hurma, kuru üzüm, çağla, bal vb.  Sonradan hatırladım 1978 lerde eski diyanet işleri başkanı, o zamanlar Ecevit Kabinesinde bakan Dr. Lütfi Doğan (Konyalı) da buna benzer bir şeyler söylüyordu. Bira ile nebiz konusundaki benzerlikten bahsediyordu. Sanıyorum adam bu konulardaki bilgisi ve sözlerinden dolayı dinci çevre tarafından, biraya cevaz verdiği şeklinde algılandı , hiç tutulmadı ve Aforoz edildi. İki Lütfi Doğan vardı. Gümüşhaneli ve Konyalı. Konyalı Lütfi Doğan aynı zamanda Doktora yapmış bir kişi olduğu için diyanet camiasında Dr. Lütfi Doğan diye bilinir.

Aynı şey 1980 li Yıllarda Süleymaniye Camii İmamı Ali Rıza Demircan hocanın da başına geldi. Adamcağız, İslama Göre Cinsel Hayat diye bir kitap yazdı. Yobaz cemaat adını sapık Demircana çıkardılar. Üstüne üstlük, Süleymaniye Camiinden Uşak iline sürdürdüler.  

Yani erken öten horozları kestiler. Bu insanlar bu işleri ilk defa bugün yapsalar, en azından bu kadar gadre uğramazlar.

Sahabeden  İbn-i mesud öl.659, ve onun ekolünden giden  Nehai, Hammad bin süleyman, Ebu Hanife, Ebu Yusuf, Süfyan-ı Sevri, Cassas gibi insanlar, Hamr (şarap) dışı içkilerin haramlığını sarhoş olacak miktarda içilmesine bağlamış.  Sonra bu insanlar nebiz içiyorlar. Bu nebiz zamanının artık çeşitli maddelerden yapılan, az içilince serinlik veren , çok fazla içilince sarhoşluk veren bir içkisi. Bunu kullanıyorlar açık açık ve kınanmıyorlar. Toplumda biliyor ve kullanıyor.  Bu saydığım insanlar Irak fıkıh ekolü olarak biliniyor. Kufe şehrinde yaşıyorlar.  

Şimdi bu insanlar bu fikre nasıl varmış inceleyelim.  Nebiz i Hamr dan ayırırsan otomatik bu sonuca varırsın.  Hamr ı  kelime manası olarak Şarap olarak kabul edersen o zaman şarap dışı diğer sarhoş edicilerin yasaklığını  sarhoş etme miktarına  bağlarsan  bu sonuca ulaşırsın.

Ama Hamr ı sadece şarap için değil, tüm Alkollü içkileri ifade eder bir anlamda kullanırsan o zaman farklı bir sonuca ulaşırsın.  Bugünkü yorum böyle elde edilmiş. Böyle bir yoruma gelinmesinin temel sebebi kişilerin takvası değildir. Aşağıda anlatacağım olaylarla ilgilidir.

Sanıyorum ki olay şöyle gelişti. Şarap Uhut savaşından sonra yasak edildi. Yasak edilmesine sebeb olarak (esba-ı Nüzul) Hz. Hamzanın Sarhoşken  Hz. Alinin  devesini öldürmesi ve  Hz. Alinin  bunu peygambere şikayetini anlatırlar. Kütüb-i Sittede ki hadis şöyledir.

Fasil

:

İÇECEKLER BÖLÜMÜ

Konu

:

Hamrın Tahrimi Ve Yapıldığı Maddeler

Ravi

:

Hasan İbnu Ali

Hadis

:

Hasan İbnu Ali (ra) babasından naklen anlatıyor: "Bedir savaşı ganimetinden hisseme düşen yaşlı bir devem vardı. Resulullah (sav) da humus`dan (o gün) bana yaşlı bir deve daha verdi. Develerim, Ensar`dan bir zatın hücresinde ıhmış dururken (yanlarına) geldim. Bir de ne göreyim, develerimin hörgüçleri kesilmiş, böğürleri oyulmuş, ciğerleri de sökülmüştü. Bu manzarayı görünce kendimi tutamayıp, ağladım. "Bunu kim yaptı?" diye sordum. "Hamza yaptı. Şu anda, falanca evde, Ensardan birinin içki meclisindedir. Şarkıcı cariye ona şarkı okumuş, şarkısında şunları söylemişti" dediler: "Ey Hamza! Şişman yaşlı develere dikkat et, onlar avluda bağlıdırlar, bıçağı onların sinesine vur, pirzola veya benzerini çabuk yap!" Bu şarkı üzerinde Hamza (ra) fırlayıp, kılıcı kapıp develerin hörgüçlerini kesmiş, karınlarını yarmış, ciğerlerini sökmüş." Hz. Ali (ra) devamla şunları söyledi: "Ben hemen gidip Resulullah (sav)`ın huzuruna çıktım. Yanında Zeyd İbnu Harise vardı. Beni görünce, başımdan geçenleri yüzümden okudu. "Neyin var?" diye sordu. Ben: "Ey Allah`ın Resulü! Bugünkü gibi (dehşetli bir manzara) görmedim. Hamza iki deveme saldırıp hörgüçlerini kesmiş, böğürlerini yarmış. Hemencecik şurada, bir içki meclisinde!" dedim. Bunun üzerine Resulullah (sav) ridasını istedi, getirdiler, giyip yayan gitti. Biz de arkasına düştük. Hamza`nın bulunduğu eve kadar geldi. İzin istedi, buyur ettiler. Girince bir içki meclisiyle karşılaştı. Resulullah (sav) fiilinden dolayı Hamza`yı ayıplamaya başladı. Hamza sarhoştu, gözleri kızarmıştı. Resulullah (sav)`a baktı, sonra nazar edip aşağıdan dizlerine kadar süzdü, tekrar ayağından başlayıp beline kadar süzdü, sonra tekrar bakışlarıyla süzerek yüzüne kadar geldi ve: "Siz benim babamın kölelerinden başka bir şey misiniz?" dedi. Resulullah (sav) onun sarhoş olduğunu anladı. Hemen izinin üstüne geri döndü, çıkıp gitti. Peşinden biz de çıktık. Bu vak`a hamr`ın haram edilmesinden önce idi."

HadisNo

:

2278

 Şarap kervanlarla Suriyeden Medineye getirilip , satılan bir şeydi. Medinede üretilmezdi. Medine ve her arap şehrinde çeşitli meyvelerden nebiz yapılırdı. Bu nebiz dediğimiz şey eskiden her köyde olan bir şey. Meşeden yapılma musluklu bir fıçı. İçine su doldur. Meyveleri soy, içine doldur. Meyve suyla etkileşsin. Meşe ağacı ile etkileşsin. Sen susadıkça musluktan bardağa doldur iç. Tabii yeni yapıldığında bunun bir mahzuru yok. Fıçıda bekledikçe kekreşiyor, fermantasyon oluyor, bu da lezzeti arttırıyor, sonra  alkolleşiyor ve sonuçta sarhoş edecek bir dereceye  ulaşıyor. Tabii bu fıçılar büyük olduğu için çabuk tüketilmediğinden bekleme süresinde bu dereceye ulaşıyor.  Buna aslında ne peygamber devrinde, ne de Hz. Ebubekir devrinde bir şey denmiyor. Problem Hz. Ömer devrinde başlıyor. Neden.

Çünkü Suriye, filistin, Irak, İran , Mısır fethediliyor. Buralar Bizansa ve Sasani imparatorluğuna bağlı yerler. Bizansa bağlı yerlerde çok şarap üretiliyor ve satılıyor. Tabii buradaki insanlar çoğu hristiyan arap. Bunlar Müslümanlığa geçiyor. Tabii eski alışkanlıkları terketmeleri kolay olmuyor. Şarabı terkeden , yasağı delmek için nebiz yapıp bunu özellikle bekletip alkolleştiriyor ve sonuçta eskiden problem edilmeyen nebiz de problem olmaya başlıyor. Çünkü eskiden nebiz  alkollü içki olsun amaçlı yapılmaz iken sonradan alkollü içki olsun amaçlı yapılıyor. Az değil çok içiliyor.  Çünkü eskiden sarhoşluk problemi sadece Hamr ‘a yani şaraba bağlıyken , şimdi nebize de  bağlı olmaya başlıyor.

Hz. Ömer ortalıkta Sarhoş gezenlere önce 40 sopa, etkili olmayınca 80 sopa vurduruyor. Sonra Hz. Osman da böyle yapıyor. Bazen 40 , bazen 80 sopa. Emeviler devrinde  80 sopayla donduruyorlar cezayı. Bugüne kadar böyle geliyor. Bu Allahın emri değil. Devlet başkanının verme yetkisinde olduğu tazir denilen cezası. Bunu yaygınlaştırmak için peygamber de, Hz. Ebubekir de uyguladı demişler. Hadis diye ortaya koymuşlar. Esasen Hadisler hep Emevilerin siyasi otoritesini kuvvetlendirmek için ortaya konmuş.

Nebiz o zaman herkes tarafından içiliyor. Çoluk , çocuk herkes.  İbn-i mesud ve Irak fıkıh ekolü tarafından savunulması bundan.Hamr kavramına sokulmaması  bundan.

Ama olay istismar edilince, karşı bir grup oluşuyor. Bunlar İmam Malik, İmam şafii. Hatta İmam Malik , Ebu Hanife nin öğrencisi. Ama sırf bu nebiz  konusundaki içtihatı yüzünden Ebu hanife öldüğünde yeryüzünde büyük bir fitne kalktı diyebilmiştir. Ebu Hanife gibi bir insan için.

 Nebiz de güme gidiyor. Nebizi Hamr saymayan anlayış değişiyor. İrandan, Suriyeden gelen kültürel tehlikelere karşı bir tedbir. Tabii bir sürü hadis uyduruluyor. İşte çoğu sarhoş edenin azı da haramdır, yok bir küp dolusu içince sarhoş edenin bir avuç dolusu veya bir damlası da haramdır falan. Neden insanlar nebizi özellikle Hamr yasağını delmek için kullanmasın diye.

Nebiz de problem olsaydı, peygamber yasak ederdi. İbn-i mesud, Süfyan-ı Sevri gibi şahsiyetler kullanmazdı. Benim çocukluğuma, babaannemin köyüne kadar gelmezdi. Hala da Anadoludaki köylerde vardır sanırım.

Seyyah İbni Batuta 1300 lü yıllarda Osmanlı Beyliğine gelir. Orada kendisine boza ikram ederler. Batuta bu içkiyi nebiz olarak tanımlar. Batuta nın kendisi sanırım Malikidir.  Hanefilerde nebiz haram olmadığı için onlar bu içkiyi kullanmaktadırlar diye kaydeder. Ve de ikna edildikten sonra tadar.

Bu verdiğim bilgilerden sonra ayetleri şarap ve nebiz olarak yorumlayın, ihya .org taki hadisleri anlattığım bilgiler  ışığında yorumlayın konu aydınlanacaktır. Problemin şarap ve sarhoşluk kavramları üzerinden ürediği anlaşılacaktır.  Nebizi de işin içine katmak için hamr kavramının tüm alkollü içkilere teşmil edildiği ve bunun yönetsel bir tedbir olduğu anlaşılacaktır.

Olayın aslı budur.

Yılların kabulünü , yerleşmiş anlayışları kırmak zordur. Ayrıca benim sorunum değildir.

Sorun nedir. Sorun benim kadar okuyup araştırmayan geniş bir kitle var. Bunların bazıları da çevremde. Zararsız miktar içki kullandıkları için , cumaya falan gider, oruç tutar da, dine tam yönelmeyi erteler. Ben de ertelememelerini söylerim olay budur.

Ama toplum destek değil köstektir. Namaz kılıyorsan içki içemezsin falan. aa olurmu. Adam ya gizli namaz kılar, ya hiç yapmaz.  Eskiden Cumaya da laf ederlerdi. Şimdi hiç değilse o yok. İçki içen Cuma müslümanları dini bozmuyor. Dine zarar da vermiyor. Günahları ve sevapları ile yuvarlanıp gitsinler, elbet Allah onlara bir bilinç verecektir. Biraz bir ilerleme var yani.

Çünkü ben bu tip adamları Abase suresinde öğüt almaya giden ibn-i Mektum lara benzetiyorum. Manevi körler. Bir öğüte ihtiyacı var. Ama bu insanlar maalesef kovuluyor.

Şimdi dört beş sene evvel televizyonda haberlerde seyretmiştim. İstanbulda genelevde çalışmış bir Türk, müslüman  kadın. Artık bu işi bırakmış. Tertemiz bir hayata başlamak istiyor. Gitmiş bizim cami hocalarına. Ne yapayım diye.  Kadına ters davranmışlar. Sanki Allahın dininin sana ihtiyacımı var gibilerinden. Kadını kırmışlar, horlamışlar. Kadın ağlayarak anlatıyordu. Sonuçta ne olmuş. Kadın kiliseye gitmiş. Rahipler bunu bir güzel hristiyan yapmış. Kadın  haçlı kolyesini gösteriyordu.

Bizim akıllı cami hocalarımız var. Sokakta oynayan çocukları cami cemaatine katan, dini sevdiren güzel örnekler de var. Ramazan da iftar programında böyle bir hocayı tanıtmışlardı. Kadıncağızın şansızlığı kazmalara çatmak olmuş demek ki.

Yorumu size bırakıyorum.  

Herkese selamlar,



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


   Sayın Saffet metin
 
 Ben bu iki ayetten anlaladığımı izah edeyim siz de gerekirse itirazınızı yaparsınız

 1- Sana içki ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki; Onların ikisinde de büyük günah vardır. İnsanlara bazı yararları varsa da günahları yararlarından büyüktür. Sana Allah yolunda ne vereceklerini sorarlar. De ki; «ihtiyaçlarınızdan artakalanını verin': Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki düşünesiniz.2/219
 
2- Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz. 5/90

 şimdi sayın saffet metin

1- 2/219 ayetin başında Allah, elçisi vasıtasıyla iman edenlerin kafasındaki bir konu hakkında soru işaretlerini giderme adına açıklama yapıyor ve büyük birer suç,saygısızlık,günah olarak izah ediyor. ayette geçen veısmuhuma ekberu  4/48 de ise Allah'a  şirk koşmaya'da ısmen aziymen olarak geçiyor 2/219 a devam edecek olursak Allah bazı şeylere rağmen (azıcık, ara sıra, serinlemek,su niyetine zevkine v.s) yasaklıyor ve infaktan sonrada ayeti şu cümle ile bağlıyor, Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki düşünesiniz

2- 5/90 da da fectenib (kaçınma,uzak durma,bulaşmama) ile kullanır ve aynı kelimeyle 22/30 da putlardan ve yalandan ve dolayısıyla kuran da ilahi rahmetin fazlası olan kur'an da okunup tilavet olunan yasakların tümüne fectenib (kaçınma,uzak durma,bulaşmama) ayrıca bu fiiller için şeytan'ın amelleri olarak nitelendirerek kurtuluşun bu şekilde olabileceğini yani Allah'ın yasalarının tümüne tam bir bağlılıkla mümkün olabileceğini bizlere Allah'ın artı rahmeti olarak izah ediyor
 
 Ayrıca siz kitapta bir eksiklik mi görüyorsunuzda tarihe seyahat edip beşere muracaat ediyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam gelenegi terk ettiğinizi söylüyorsunuz ve elimizdede apaçık bir kur'an varken 11/1
 sonuç olarak sizin gibi düşünmemekle ile birlikte sizin böyle düşünmenizide anlayışla karşılıyorum kimse kimsenin üzerinde zorlayıcı değil tabii ki.fakat bir konuyu anlayabilmemiz için konuyu kur'an bütünlüğünde değerlendirmemiz gerektiği inancındayım
 
Selam ve dua ile
 
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
ebubekir
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 28 mayis 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebubekir

selamun aleykum Saffet Metin ve diğer arkdaşlara şunu sormak lazım

Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.4/43

Ey iman edenler, içki, kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak şeytanın işlerinden olan pisliklerdir. Öyleyse bun(lar)dan kaçının; umulur ki kurtuluşa erersiniz. 5/90

acaba rabbımız neden önce sarhoş iken salata yaklaşmayın sonrada pislik olduğunu süylüyur acaba rabımız önce sözü yumuşatıyur sonra katılaştırıyur yosa bir tutarsızlıkmı var??????????????????

 

Yukarı dön Göster ebubekir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebubekir
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Ebubekir;

Hanif dostlar sitesine yapmış olduğunuz katılımınızın hayırlara vesile olması temennisi ile hoşgeldiniz.

Başlık altındaki devam eden müzakereye katılarak, sormuş olduğunuz soruyu manidar bulup, sorunuza soru ile cevap vermek istedim. Şöyle ki;

4/43 ayetinde ki sekerat halinin 5/90 da yasaklanmış olan el-hamr ile bağlantısı nasıldır? Yani 5/90 da ki aklı örtenlerle(el-hamr), 4/43 teki sekerat hali aynı şey midir? 

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Aklen
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 03 haziran 2009
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aklen

Gunde 1 kadeh sarap kalp sagligi icin ve kolestrol basta olmak uzre bir cok hastaliga iyi geliyor. Peki Allah neden yasakliyor bence sarhos olmadiktan sonra, yani bir bardak bira sarap vs masum icmek yada yesil icici haram degildir.
Yukarı dön Göster Aklen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aklen
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

        Efrayim
        Sevgili Aklen
        'Peki Allah neden yasaklıyor bence sarhos olmadiktan sonra' cümleniz açıklanmaya muhtaç gibi geliyor bana
         Sevgi ile,
Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
muratmatrak
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Yer: United Kingdom
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muratmatrak

Ayni mantik yasadigim ulkede aynen var.Kilise bazli.Alkol endustrisinin dolayli yoldan alkola tesvik taktigi,cigirindan cikma boyle basliyor.Sonucta seytan pisligi bulasirsan yolun nerede bitecegi belli,keske hafta sonlarinin bu ulkede bir ic savasa donustugunu gorebilseniz,nedeni ALKOL

 

 

Yukarı dön Göster muratmatrak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muratmatrak
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats