Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Efrayim
Sevgili dostlar
Aşağıda adı geçen nikah çeşitleri hakkındaki bilgileriniz
nelerdir? Bu nikah çeşitleri, bir milleti küçük düşürmek amacıyla
uydurulmuşlarmıdır? Gerçeklik payı varmıdır?
Sevgi ile,
Bunlar İslamdan önce cahilliyet devrinde uygulanan nikah şekilleridir.
Nikah-ı Muta: Belli
bir ücret karşılığında, belli bir süre için şahit şart olmaksızın
cinsel yönden yararlanma ifade eden sözlerle yapılan nikâha
denir.İslâm'dan önce zina ve geçici bir zaman için evlenme yaygın idi.
İlk müslümanları tedricen bu adetten uzaklaştırmak ve evlenme imkânı
kavuşuncaya kadar kolaylık sağlamak üzere Hz. Peygamber (s.a.v) mut'a
nikâhına izin vermiş, sonra yasaklamıştır. Bu izin ve yasaklamanın
ardından Mekke'nin fethi yılında tamamen men edildiği anlaşılmaktadır.
Sahabenin cumhuru ve mezhep imamları son yasaklamanın müebbet olduğu
görüşündedir. İbn-i Abbas bunun, domuz eti gibi zarurete bağlı olduğunu
ifade etmiş; kötüye kullanıldığını anlayınca bu fetvasından rucu ettiği
de nakledilmiştir. Buna göre islâmî evlilik bir kaç günlüğüne gönül
eğlendirmek ve tatmin olmak için değil, bir yastıkta kocamak,
ço-luk-çocuk sahibi olmak, Allâh'a kulluk yolunda yardımlaşmak
niyetiyle yapılır.(Haramlar ve Helâller, s. 94.)
Nikah-ı Makt : Dul
kalan kadın kocasının mirasına dahil olurdu. Başka karısından çocukları
varsa en büyük oğul babasının karısına başkasından daha çok hak
sahibiydi. Eğer üvey annesi ile evlenmek istiyorsa onun üzerine bir
elbise atar ve onu sahiplenirdi, bu genel bir uygulama şeklini almıştı.
Nikah-ı Şığar :
Takas evlenmesi demektir. İki kişi aynı miktar mehirle, kızlarını
birbirine evlenmek üzere vermeyi taahüt ederler. Kadına verilmesi
gereken mehirden baba ve kocalar faydalanmış olur. Şigar nikâhı caiz
değilse de geçerlidir. Bu durumda mehr-i misil lâzım gelir.
(Reddu’l-Muhtar, 3/106. Şafiîlere göre şigar nikâhı geçersizdir.)
Nikah-ı İstibda : Kendi
soyundan daha asil ve daha zeki bir çocuk sahibi olmak isteyen adam,
karısını meziyetleriyle tanınmış bir erkeğe gönderir. Kadın gebe
kaldıktan sonra evine döner. Koca gebelik kesin belli oluncaya kadar
karısına yanaşmaz. Doğan çocuk kocadan olmuş sayılır ve onun mirasçısı
olurdu.
Grup Evlenmesi : Sayıları onu geçmeyen
bir grup erkek aynı kadınla cinsel ilişkide bulunurdu. Kadın, gebe kalır
çocuk doğurursa, doğumdan bir müddet sonra bu erkeklerin hepsini davet
eder ve onlara şöyle derdi: Benimle olan ilişkinizden doğan şeyi
biliyorsunuz. bir çocuk sahibi oldum. Erkeklerden birine hitap ederek:
“Ey Ebucehil çocuğuna istediğin adı koy” derdi. Bu andan itibaren o
kimse çocuğun babası olur ve babalığı red edemezdi.
Serbest Birleşme :
Bazı kadınlar bütün erkekleri kabul ederler ve kapılarına bayrak
asarlardı. bir çocuk doğurunca bütün müşterilerini toplar ve “kaif”
denilen bir kimse çocuğun babasının kim olduğunu tayin ederdi. Artık o
kimse çocuğun babası olurdu.
Nikah-ı Bedel : İki erkeğin karılarını muayyen bir müddet için değiştirmeleridir.
Nikah-ı Hıdn :
Erkek muayyen bir bedel karşılığında bir kaç gün birlikte yaşamak için
kadınla anlaşırdı. bu bir nevi metres hayatı şeklinde olan bir
birleşmeydi.
Deneme Evlenmesi : Kadının muayyen
bir dostu varsa ve bundan bir çocuk doğurmuşsa, beyanı üzerine kadın o
kimseye nikahlanırdı. Bu bir çeşit deneme evlenmesiydi.
Muvakkat nikâh:
Şahitler huzurunda belli bir süre için evlilik ifade eden sözlerle
yapılan nikâha denir. Bu nikâh muvakkatlık sebebiyle geçersizdir. (Krş.
Binaye, 4/101. Şafiîlere göre de muvakkat nikâh geçersizdir.
Oruç Hakkında Biz Tv’de yapılan Söyleşi 1 Saat 11 Dakika
http://www.istekuran.net/gorsel.html selam,efrayim58 yukaridaki siteye bir bakiver insallah,18den 20ci dakikalar arasinda,Nikah neymis,acikliyor hakki bey. Anladigim kadar cinsel iliski dir. Selametle kal.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma